TYYÇ İşletme ve Yönetim Bilimleri Temel Alanı Yeterlilikleri |
Uluslararası Ticaret ve Pazarlama Program Çıktıları (PÇ) |
PÇ TANIMLARI |
|||||||||||
|
|
|
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
7 |
8 |
9 |
|
|
BİLGİ |
Kuramsal & Olgusal |
1. Alanında ileri düzeyde bilgilere sahiptir. |
|
|
X |
X |
X |
|
|
|
|
|
PÇ-1. Uluslararası Ticaret alanında teorik ve uygulamalı düzeyde ileri derecede bilgi sahibi olmak, bu bilgileri kullanabilmek. |
|
|
|
|
PÇ-2. Uluslararası Ticaret ve Ekonomi ile ilgili temel kavram, fikir ve verileri bilimsel yöntemlerle inceleyebilmek, eleştirel ve analitik bakış açısı ile yorumlayabilmek ve ekonomik olay ve gelişmelerle ilişkilendirerek değerlendirebilmek. |
|||||||||
BECERİLER |
Bilişsel & Uygulamalı |
1-Alana ilişkin bilgileri çalışanlar ve ekip arkadaşlarına aktarabilme becerisine sahiptir. |
|
X |
X |
X |
|
|
|
|
|
|
PÇ-3. Uluslararası Ticaret ve Pazarlma ile ilgili konularda düşünce, yorum ve değerlendirmelerini yazılı ve sözlü olarak aktarabilmek. PÇ-4. Güncel sorunları tanımlayabilmek, kanıtlara ve araştırmalara dayalı nitel ve nicel verilerle desteklenmiş çözüm önerileri geliştirebilmek. |
2-Karar, uygulama ve davranışlarında alana ilişkin edindiği bilgileri kullanmak suretiyle verileri yorumlayabilme, analiz edebilme, sorunları tanımlayabilme ve çözüm önerileri getirebilme becerisine sahiptir. |
|
X |
|
X |
X |
|
|
|
|
|
|||
YETKİNLİKLER |
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği |
1-Alana ilişkin konularda araştırma ve çalışma yapar. |
|
X |
|
X |
|
|
|
|
|
|
PÇ-5. Uluslararası Ticaret kavramı ile bağlantılı kamu kurumları ve özel sektör kuruluşlarının, nasıl işlediğini anlamak ve bu alandaki süreklilikleri ve değişiklikleri tespit edebilmek.
PÇ-6. Yerel, bölgesel (örneğin Avrupa Birliği ve Orta Doğu) ve küresel gelişmeleri politik ekonomik açıdan tanımlayabilmek, takip edebilmek ve bu gelişmeler arasında ilişki kurabilmek.
PÇ-7. Uluslararası Ticaret ve Pazarlama ile ortak çalışma içerisinde olan disiplinlere (örneğin; iktisat, hukuk, finans, uluslararası işletme Yönetimi vb) ilişkin temel bilgilere sahip olmak ve bu bilgileri kullanabilmek.
PÇ-8. Uluslararası Ticaret, Küreselleşme ve Finansman sistemleri ile ilgili İngilizce yayın ve araştırmaları izleyebilmek ve meslektaşları ile uluslararası alanda iletişim kurabilmek.
PÇ-9. Veri toplanması, yorumlanması ve duyurulması aşamalarında bilimsel ve etik değerlere sahip olmak. |
2-Proje yürütücüsü ya da katılımcısı olarak proje hedeflerine uygun sorumluluk alır. |
|
|
|
|
|
X |
X |
X |
X |
|
|||
3-Örgüt/Kurum için amaç ve hedef belirler. |
|
|
X |
|
X |
X |
|
|
|
|
|||
Öğrenme Yetkinliği |
1-Edindiği bilgi ve becerileri eleştirel olarak değerlendirir. |
X |
|
X |
X |
X |
|
|
|
|
|
||
2-Öğrenme gereksiniminin sürekliliğini kavradığını gösterir. |
X |
X |
|
|
X |
|
|
|
|
|
|||
İletişim ve Sosyal Yetkinlik |
1-Alanı ile ilgili edindiği bilgi ve beceriler düzeyindeki düşüncelerini ve önerilerini ilgililere yazılı ve sözlü olarak aktarır. |
X |
X |
|
X |
|
|
|
|
|
|
||
2-Mesleki alanda paydaşlarla etkili iletişim kurar. |
X |
|
|
|
|
|
X |
X |
|
|
|||
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|||
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|||
Alana Özgü Yetkinlik |
1-Örgüt/Kurum, iş ve toplumsal etik değerlere uygun davranır. |
X |
|
|
X |
|
|
|
|
|
|
||
2-Örgütün/Kurumun paydaşlarıyla ilişkilerini analiz eder ve etkin biçimde yürütür. |
X |
X |
X |
|
|
|
|
|
|
|
|||
3-Yenilikleri teşvik edebilme becerisine sahiptir. |
X |
|
X |
|
|
|
|
|
|
|
|||
4-Örgüte/kuruma ilişkin eleştirel düşünür. |
|
|
|
|
X |
|
|
X |
X |
|
|||
5-Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite ve kültürel değerler ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahiptir. |
X |
X |
|