Amaç:
Ülkemiz işletmeleri de uluslararası faaliyetlerinde başarılı olmak için uluslararası ticareti iyi bilen uzman elemanlara her geçen gün daha çok talepte bulunmakta ve kadrolarını bu nitelikteki elemanlarla güçlendirmeye çalışmaktadırlar. Dolayısıyla, ülkemizin ve işletmelerin uluslararası ticaret ve pazarlama konusunda ihtiyaç duydukları insan kaynaklarını Yüksek Lisans düzeyinde yetiştirmek ve bu yöndeki taleplere yanıt vermek Çağ Üniversitesi Uluslararası Ticaret ve Pazarlama Bölümü’nün temel amacını oluşturmaktadır. İşletmecilik alanında faaliyet gösterecek üniversite mezunlarına, yerli ve yabancı öğretim elemanları nezrinde, yönetim becerisini geliştirmek, girişimci niteliği ile problem çözme yeteneği ve karar verme becerisini kazandırmak, çağdaş yönetim tekniklerini öğretmek amacı ile açılmıştır.
Hedefler:
Uluslararası ticaret, ülkelerin ekonomik gelişmelerine büyük hız kazandıran bir ekonomik faaliyettir. Bir ülke, diğer ülkelerden daha ucuza ve daha iyi ürettiği malları ihraç ederek daha çok üretim yapabilir, ülkede istihdamı ve milli geliri artırabilir; aynı koşullarda üretemediği malları ithal ederek ülke insanın refahını artırır. Geçen 20-30 yılda dünyada hızla gelişen iletişim ve haberleşme teknolojileri küreselleşme olgusunu ortaya çıkarmıştır. Ülkeler birbirlerine daha bağımlı hale gelmişler ve sonuçta dünya ticareti hızla artmış ve artmaktadır. Uluslararası ticaret, ulusal ticaretten daha zor ve karmaşıktır. Ticaret yapılan çok sayıda ülkenin farklı yasal düzenlemeleri, dilleri ve para birimleri vardır. Yoğun rekabet koşulları altında olan işletmelerin ekonomik ve ticari faaliyetleri, küreselleşme koşulları altında daha zor koşullarda sürdürülmektedir. Bu koşullar altında özellikle uluslararası vizyona sahip, ihracat ve ithalat performanslarını iyileştiren uluslararası ortaklıklar ve sözleşmeler yoluyla ilişkilerini sağlıklı hale getiren işletmeler daha başarılı olabilmektedirler. Uluslararası arenada işletmelerin sergileyebilecekleri başarı ise her şeyden önce sahip oldukları uluslararası ticari ve ekonomik ilişkileri iyi bilen insan kaynaklarına bağlıdır.
Amaç, Kuruluş ve Onay |
Uluslararası Ticaret ve Pazarlama Tezli/Tezsiz Yüksek Lisans Programı’nın amacı öğrencinin bütünsel bir bakış açısı geliştirerek bilimsel araştırma yapma, bilgilere erişme, bilgiyi değerlendirme ve yorumlama yeteneğini kazanmasını sağlamaktır. Çağ Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Müdürlüğü bünyesinde YÖK'ün onayıyla bireylerin uluslararası alanlarda uzmanlaşmak için eğitim görmeleri amacıyla kurulmuştur. Program YÖK' ün 31.07.2008/ 019953 – 2918 sayılı kararı ile Sosyal Bilimler Enstitüsü bünyesinde açılmasına karar verilmiştir. |
Yeterlilik Ölçütü |
Uluslararası Ticaret ve Pazarlama Tezli/Tezsiz Yüksek Lisans Programında okumak isteyen bir öğrencinin, yurtiçi veya yurtdışı denkliği olan bir üniversitede herhangi bir bölümde, dört yıllık lisans programını tamamlamış olması, ALES' ten en az 55 not alması gerekir. Detaylı bilgi için bkz. https://www.cag.edu.tr/tr/sosyal-bilimler-enstitusu/duyurular |
Özel Katılım koşulları |
Diğer yurt içi ve uluslararası programlarda yüksek lisans programına başlamış olan öğrenciler Çağ Üniversitesi ve YÖK'ün yönetmeliklerine uygun olarak başvurabilirler. Detaylı bilgi için Çağ Üniversitesi Öğrenci Kabul koşullarına bakınız. https://www.cag.edu.tr/tr/sosyal-bilimler-enstitusu/duyurular |
Özel Öğrenimin tanınması için özel şartlar(formel eğitim, ve yaşam boyu eğitim) |
Diğer üniversitelerde kayıtlı olan öğrenciler ilk dönemlerini tamamladıktan sonra Çağ Üniversitesi'ne geçiş yapabilirler. Geçme notu alınmış olan diğer tüm dersler ve diğer üniversitelerin aynı içeriğe sahip dersleri muafiyet kapsamına alınacaktır. https://www.cag.edu.tr/tr/sosyal-bilimler-enstitusu/duyurular |
Yeterlilik kriterleri ve yönetmelikler |
Bir öğrencinin mezun olabilmesi için Genel Not Ortalamasının (GNO) 4.00 üzerinden en az 2.00 olması ve başarısız dersi olmaması gerekir. Detaylı bilgi için bkz. Çağ Üniversitesi Lisansüstü Eğitim-Öğretim ve Sınav Yönetmeliği https://www.cag.edu.tr/tr/sosyal-bilimler-enstitusu/duyurular |
Program Profili |
Uluslararası Ticaret ve Pazarlama Tezli / Tezsiz Yüksek Lisans Programı mesleğinde öğrencileri hem kuramsal hem de pratik bilgi ve becerilerle donatmak ve yeniliklere açık bireyler olmalarını sağlamaktır. |
Örnek Mezun Öğrencilerin Mesleki Profilleri |
Yüksek Lisans'ı tamamlayan öğrenciler devlet veya özel sektörlerde görev yapabilirler. Ayrıca devlet veya vakıf üniversitelerinde araştırmacı olarak istihdam edilirler |
Daha ileri düzeyde Eğitime katılım |
Tezli Yüksek Lisans Eğitimini başarıyla tamamlayan öğrenciler isterlerse doktora programlarına devam edebilirler. |
Sınav Şartları Değerlendirme ve Not verme |
Genellikle, her ders için bir ara sınav, bir final sınavı ve dönem ödevi verilir. Detaylı bilgi için Sınav Yönetmeliği'ne bakınız. https://www.cag.edu.tr/tr/sosyal-bilimler-enstitusu/duyurular |
Mezuniyet Şartları |
Bir öğrencinin Genel Not Ortalamasının 4.00 üzerinden en az 2.00 olması, başarısız notu olmaması ve Tezli Yüksek Lisans Programı için öğrencinin tez çalışmasından başarılı olması koşulu aranır. |
Çalışma Durumu |
Tam Zamanlı |
Program Dili |
Türkçe |
Program Bölüm Başkanı |
Prof. Dr. Hüseyin Mahir FİSUNOĞLU mahirfisunoglu@cag.edu.tr Fax: +90 324 651 48 11 |
Avrupa Kredi Transfer Sistemi/Erasmus Koordinatörü |
Prof. Dr. Jülide İnözü Tel: +90 324 651 48 00 Fax: +90 324 651 48 11 |
ULUSLARARASI TİCARET VE PAZARLAMA PROGRAMI ÖĞRENME ÇIKTILARI (ISLO) |
Uluslararası Ticaret ve Pazarlama Yüksek Lisans Programını başarıyla tamamlayan öğrenciler; |
1. Farklı iş ortamlarında etkili ve profesyonel şekilde iletişim kurabilecektir, |
2. Farklı yönetimsel sorunlar karşısında modern yönetim araçlarını ve tekniklerini kullanabilecektir, |
3. Muhasebe, finans, pazarlama, yönetim, insan kaynakları ve organizasyonlardaki üretim konseptleri ve modelleri gibi işletme yönetimi işlevlerini gerçekleştirebilecek ve aralarındaki ilişkileri kurabilecektir, |
4. Ekonomik şartların işletme üzerindeki potansiyel etkilerini değerlendirebilecektir ve bu şartlar ile başa çıkmayı sağlayacak uygun kararları verebilecektir, |
5. Farklı iş ortamlarında planlama, organizasyon, yönetim ve denetim gibi yönetim işlevlerini koordine edebilecektir, |
6. Farklı iş ortamlarında etkin lider davranış biçimlerini sergileyebilecektir, |
7. Uluslararası pazarlardaki trendleri takip edebilecek ve bunların yönetimsel kararlar üzerindeki potansiyel etkilerini analiz edebilecektir, |
8. Çeşitli iş ortamlarında uygun motivasyon tekniklerini kullanabilecektir, |
9. Organizasyonlarda uygun karar alma süreçlerini uygulayabilecektir. |
|
Ders Kodu | Ders | Dersin Şekli | Kredi | AKTS | ||
---|---|---|---|---|---|---|
IFN-501 | Finansal Yönetim Tamamlayıcı Dersler | Zorunlu | 3-0-3 | 08 | ||
MAN-522 | Uluslararası Siyasi Ekonomi Tamamlayıcı Dersler | Zorunlu | 3-0-3 | 07 | ||
MAN-530 | Pazarlama Araştırmaları ve Etik Uzmanlık-Alan Dersleri | Zorunlu | 3-0-3 | 08 | ||
MAN-565 | Pazarlama Yönetimi Tamamlayıcı Dersler | Zorunlu | 3-0-3 | 07 | ||
MAN-570 | Seçmeli Seçmeli Ders Grubu. Dersleri görmek için ders adına tıklayınız | Seçmeli | 3-0-3 | 07 | ||
TOS-500 | Ortak Seçmeli Seçmeli Ders Grubu. Dersleri görmek için ders adına tıklayınız | Seçmeli | 3-0-3 | 08 | ||
MAN-569 | Seminer / Dönem Projesi Zorunlu Ders Grubu. Dersleri görmek için ders adına tıklayınız | Zorunlu | 3-0-3 | 08 | ||
MAN-566 | Seçmeli Seçmeli Ders Grubu. Dersleri görmek için ders adına tıklayınız | Seçmeli | 3-0-3 | 07 | ||
Toplam | 24 | 60 |
Ders Kodu | Ders | Dersin Şekli | Kredi | AKTS | ||
---|---|---|---|---|---|---|
MAN-544 | Çağdaş İşletmecilik Tamamlayıcı Dersler | Zorunlu | 3-0-3 | 07 | ||
MAN-550 | Tedarik Zinciri ve Lojistik Yönetimi Uzmanlık-Alan Dersleri | Zorunlu | 3-0-3 | 07 | ||
MAN-572 | E-Ticaret Uygulamaları Tamamlayıcı Dersler | Zorunlu | 3-0-3 | 08 | ||
MAN-588 | Bilimsel Araştırma Yöntemleri ve Yayın Etiği Tamamlayıcı Dersler | Zorunlu | 3-0-3 | 08 | ||
MAN-567 | Seçmeli Seçmeli Ders Grubu. Dersleri görmek için ders adına tıklayınız | Seçmeli | 3-0-3 | 07 | ||
MAN-581 | Seçmeli Seçmeli Ders Grubu. Dersleri görmek için ders adına tıklayınız | Seçmeli | 3-0-3 | 07 | ||
Toplam | 18 | 44 |
Ders Kodu | Ders | Dersin Şekli | Kredi | AKTS | ||
---|---|---|---|---|---|---|
MAN-575 | Tez Uzmanlık-Alan Dersleri | Zorunlu | 0-0-0 | 30 | ||
Toplam | 0 | 30 |
Ders Kodu | Ders | Dersin Şekli | Kredi | AKTS | ||
---|---|---|---|---|---|---|
MAN-576 | Tez Uzmanlık-Alan Dersleri | Zorunlu | 0-0-0 | 30 | ||
Toplam | 0 | 30 |
Bu ders öğrencilerin katılımını engelleyen olumsuz faktörleri en aza indirgemek ve öğrencilerin uluslararası iş alanlarında ve gerçek yaşamlarında kendilerini özgürce ifade etmelerini sağlamak için tasarlanmıştır. Bu ders güncel ve gerekli iş İngilizcesi kelimelerini, yapılarını ve öğrencilerinin dinleme ve okuma becerilerini geliştirmeleri için özgün makaleleri ve etkili sunum tekniklerini içerir. Öğrencilerin ingilizce dil bilgilerini geliştirerek, işletmenin değişik alanlarında kitap makale okumak, okuduğunu anlayarak tartışabilmek, bu konularla ilgili güncel gelişmeleri takip edebilmek ve işletme alanında etkili sunum becerilerini geliştirmek amaçlanmaktadır.
Yönetim ekonomisinin niteliği ve kapsamı, Talep teorisi, Fiyat ve gelir esneklikleri, Tüketicinin seçimi teorisi, Üretim ve Maliyet analizi, Piyasa sayısı ve fiyatlama uygulamaları, Tam rekabet ve tekel piyasaları, Tekelci rekabet ve oligopol piyasaları, Piyasalara devlet müdahalesi, regulasyon ve antitröst politikalar. Risk analizi, Uzun dönem yatırım kararları.
Finansal Yönetim dersi, finans fonksiyonunun tanımı ve finansal analizin esaslarını inceler. Bu kapsamda; muhasebe-finans ilişkileri, finansal tablolar, finansal tablo analizleri, finansal planlama, risk ve getiri ilişkileri, borca ve özsermayeye göre finansman kararları alınması ve son olarak kar dağıtım politikaları ve paranın zaman değeri konuları dersin ana başlıklarını oluşturmaktadır.
Ders sırasında Türkiye ekonomisi ile ilgili olarak; Cumhuriyet öncesi ve sonrası iktisadi gelişmelerin incelenmesi, iktisat politikalarının uygulandığı dönemdeki iktisadi, siyasi ve sosyal koşulların anlaşılması ve ilişkilendirilmesi, iktisadi krizlerin neden ve sonuçlarının değerlendirilmesi, küreselleşme ile Türkiye ekonomisi arasında ilişki kurulması ve geleceğe yönelik dersler çıkarılması. Türkiye ekonomisini, Cumhuriyet öncesi ve sonrasında; üretim, istihdam, fiyatlar, yatırımlar, kamu maliyesi, para politikası, dış ticaret,sektörel ilişkiler (tarım, sanayi, enerji, madencilik ve hizmetler) ve planlama yönlerinden ve iktisat politikaları/ analitik olarak inceleyerek bu günkü ve yakın gelecekteki iktisadi gelişmeleri anlamak. |
Bu ders küresel ekonomik ilişkileri inceler. Ders kapsamında tartışılacak konular, ticaret ve korumacılık, IMF, Dünya Bankası ve Dünya Ticaret Örgütü gibi küresel kurumların rolü ve performansı, çokuluslu şirketlerin önemi, AB ve NAFTA gibi bölgesel ekonomik entegrasyon çabaları ve Çin, Hindistan, Brezilya gibi yeni ekonomik aktörlerin ortaya çıkmasıdır. Bu dersin amacı, iktisadi ve siyasi süreçlerin karşılıklı etkileşimini incelemektir. Öğrencilere uluslararası ekonomik sistemin yapısı ve bu yapı ile siyasal kurumların girdiği karmaşık etkileşim süreci hakkında teorik ve pratik bilgi verilecektir.
Öğrencilerin, güncel dijital pazarlama trendleri hakkında teorik ve pratik becerilerinin gelişmesinin hedeflendiği bu derste; dijital pazarlama stratejileri, dijital pazarlama karması, dijital platformlarda pazarlama kampanyalarının hazırlanması ,dijital platformlarda pazarlama iletişimi ve küresel bazda kullanılan dijital pazarlama uygulamaları konularına kapsamlı olarak yer verilmektedir. Ayrıca dijital pazarlamanın gelişimi, günümüzdeki durumu, uygulamada karşılaşılan sorunları ve çözüm önerileri de derste ele alınacaktır. Süregelen dijitalleşme çağında pazarlamanın temel bileşenleri yeniden şekillenerek teknoloji ile bütünleşmiştir. Bu dersin amacı, öğrencilere dijital pazarlamanın temel kavramları, yöntemleri ve araçları hakkında bilgi sunarak, dijital pazarlama örneklerini analiz etme ve uygulama becerilerini kazandırmaktır.
Ders küresel ekonominin tarihsel evrimi, küresel istihdam ve üretimin yapısı, uluslararası ticaret ve sermaye hareketleri üzerinde yoğunlaşmaktadır. Öğrencileri küresel istihdam ve üretim yapısı ile uluslararası ticaret ve sermaye hareketleri konusunda bilgilendirmek ve küresel ekonomi ve ekonomik sorunları anlamalarına yardımcı olmaktır.
Öğrencilerin, güncel dijital pazarlama trendleri hakkında teorik ve pratik becerilerinin gelişmesinin hedeflendiği bu derste; dijital pazarlama stratejileri, dijital pazarlama karması, dijital platformlarda pazarlama kampanyalarının hazırlanması ,dijital platformlarda pazarlama iletişimi ve küresel bazda kullanılan dijital pazarlama uygulamaları konularına kapsamlı olarak yer verilmektedir. Ayrıca dijital pazarlamanın gelişimi, günümüzdeki durumu, uygulamada karşılaşılan sorunları ve çözüm önerileri de derste ele alınacaktır. Süregelen dijitalleşme çağında pazarlamanın temel bileşenleri yeniden şekillenerek teknoloji ile bütünleşmiştir. Bu dersin amacı, öğrencilere dijital pazarlamanın temel kavramları, yöntemleri ve araçları hakkında bilgi sunarak, dijital pazarlama örneklerini analiz etme ve uygulama becerilerini kazandırmaktır.
Bu dersin amacı, iktisadi ve siyasi süreçlerin karşılıklı etkileşimini incelemektir. Öğrencilere uluslararası ekonomik sistemin yapısı ve bu yapı ile siyasal kurumların girdiği karmaşık etkileşim süreci hakkında teorik ve pratik bilgi verilecektir.
Bu ders öğrencilere; pazarlama araştırmasının temelleri, değişik araştırma teknikleri ve bu tekniklerin pazarlama yöneticilerine pazarlama problemlerinin çözümünde nasıl yardımcı olacakları konusunda geniş bir bakış açısı kazandıracak şekilde tasarlanmıştır. Derste; problem tanımlama, araştırma tasarımı, örnekleme, anket tasarımı, veri toplama, veri analizi, hipotez testi ve sonuçların raporlanması aşamalarından oluşan pazarlama araştırması süreci incelenmektedir. Pazarlama alanındaki çalışmalarda doğru soruları sorabilme, doğru yöntemleri izleyerek doğru sonuçlara ulaşabilme, niteliksel veya niceliksel araştırmaları planlayabilme, soru formlarını hazırlayabilme, verileri kodlama, analiz etme ve bunları raporlayabilme becerilerinin artırılmasıdır.
Bir öğretim elemanı gözetiminde yapılan seminer çalışmalarında, öğrencinin bağımsız bir araştırma yaparak bu konuda deneyim kazanması ve konuyu anlatarak topluluk önünde konuşabilme yeteneğinin geliştirilmesi amaçlanmaktadır. Çalışma konusunun saptanması, ikincil kaynakların araştırılması ve bunların çalışmada kullanılması, alan araştırması, elde edilen bilgiler ışığında taslak çalışmanın hazırlanması, gerekli düzeltmelerin yapılarak raporun rapor yazma kurallarına uygun bir şekilde tamamlanması ve son olarak raporun dinleyicilere sunulması ve tartışılması bu dersin kapsamını oluşturmaktadır.
Uluslararası Finans dersinin amacı, öğrencileri Uluslararası Finansın esasları hakkında öğrencileri bilgilendirmek ve öğrencilere finansal teknikleri kullanma ve uygulama becerileri kazandırmaktır.
Bir öğretim elemanı gözetiminde yapılan seminer çalışmalarında, öğrencinin bağımsız bir araştırma yaparak bu konuda deneyim kazanması ve konuyu anlatarak topluluk önünde konuşabilme yeteneğinin geliştirilmesi amaçlanmaktadır. Çalışma konusunun saptanması, ikincil kaynakların araştırılması ve bunların çalışmada kullanılması, alan araştırması, elde edilen bilgiler ışığında taslak çalışmanın hazırlanması, gerekli düzeltmelerin yapılarak raporun rapor yazma kurallarına uygun bir şekilde tamamlanması ve son olarak raporun dinleyicilere sunulması ve tartışılması bu dersin kapsamını oluşturmaktadır.
Ders kapsamında işletme yönetiminin temel ilkeleri; ulusal ve uluslar arası düzeyde ve çağdaş işletme kavramı ışığında ve güncel işletme fonksiyonları bağlamında incelenir. Bu ders, öğrencilere biçimsel örgütlerdeki çalışanları yönetmek için gerekli bilgi ve becerileri sağlamayı amaçlamaktadır.
Bu ders dış ticaretin finansmanı amacıyla, dış işlemler mevzuatı ve dış ticarette kullanılan belgeler,uluslararası ticarette ödeme ve teslim şekilleri konularını içermektedir. Bu dersin amacı, dış ticaret faaliyetlerinin finansmanı amacıyla, yurt içi ve yurt dışından kullanılan nakit (TL ve Döviz), gayri nakit ve ayni krediler hakkında öğrencilere detaylı bilgiler vermek ve finansman sağlama konusunda uygulamaya yönelik beceri kazandırmaktır.
Ders kapsamında, lojistikle ilgili temel kavramlar, entegre lojistik yönetimi, Tedarik zincirlerinde sağlanan avantajlar, tedarik zincirinde arz talep planlaması tedarik zincirinin ölçek ekonomisine katkısı, tedarik zincirinde lojistik yönetimi, tedarik zincirinde şebeke tasarımı ve entegrasyon, tedarik zincirinde sektörel uygulamalar, bilgi teknolojileri ve TZY ilişkisi konuları ele alınacaktır.
Uluslararası ekonomik ve ticari kuruluşlar ve entegrasyonlar: EU, NAFTA, APEC, ASEAN, OPEC, OECD, WTO, IMF, WB, G-8, G-20. Öğrencileri uluslararası ekonomik ve ticari ilişkilerin düzenlenmesi ve işletilmesine ilişkin kurallar koyan, uygulayan ve denetleyen kuruluşlar hakkında bilgilendirmek ve gelecekte içinde çalışacakları uluslararası ortamı tanımalarına yardımcı olmaktır.
İşletme alanında yazım kurallarına uygun olarak yazılacak bir akademik çalışma niteliğindedir. Dersin içeriği kapsamlı bir deneme, eleştirel bir rapor, uygulamaya dönük bir proje, deneysel bir çalışma olabilir. Proje dersi, dönem sonunda başarılı ya da başarısız olarak değerlendirilir.
Bu derste Rusya'nın yeni dış siyaset kavramları, 21. yüzyılda Rusya dış politikasının öncelikleri, Küresel bağlamda güvenlik sorununa Rusya'nın yaklaşımı ve Rusya’nın küresel siyasete etkileri incelenecektir. Rusya Federasyonunun küresel siyasette yeri ve rolü dünya çapında bir ilgi oluşturmaktadır. Bu dersin amacı, Rusya’nın dünya sahnesinde oynadığı rol dikkate alınarak Rusya dış politikasının içeriğini ve bu politikanın dünya politikasını nasıl etkilediğini incelemektir.
Hizmet Pazarlaması dersinde öğrencilere hizmet ürünlerinin tasarımı ve pazarlanması, hizmetlerin fiyatlandırılması, hizmet kalitesi, hizmetlerde kapasite ve süreç yönetimi konularının öğretilmesi amaçlanmaktadır.
Bu dersin amacı Uluslararası Ticaret Hukukuna ait kavramlar ve Uluslararası Ticaret Hukuku’nun temel problemleri hakkında bilgi sahibi olmaktır.
Bu ders ile dış ticaret işlemleri ve uygulamaları hakkında kapsamlı bilgi aktarımı yaparak öğrencilerin bu konuda gerekli bilgiye sahip olması ve iş hayatında çalışırken bu alanlarda donanımlı halde olmaları amaçlanmıştır.
Bu ders öğrencilere, pazarlamanın tarihçesi ve tanımını, stratejik rolünü, pazarlama alanında karşılaşılan problemleri ve bu problemleri analiz ederek nasıl çözebileceklerini aktarmayı amaçlar.
Bu dersin amacı uluslararası bir pazara uygun pazarlama stratejilerini geliştirebilmek ve bu pazarı analiz edebilmek için gerekli olan pazarlama kavramlarını ve teorilerini küresel bir boyutta inceleyerek yorunlamak; uluslararası pazarlama ve stratejileri hakkında bilgi sahibi olmak; ürün, fiyat, dağıtım ve iletişim stratejilerini uluslararası pazarlarda uygulama becerileri kazandırmaktır.
Endüstri 1.0, 2.0, 3.0 ve dördüncü endüstri devrimi olarak da bilinen endüstri 4.0, siber fiziksel sistemler, nesnelerin interneti, bulut bilişim sistemleri, büyük veri, modelleme ve simülasyon, akıllı fabrikalar. Bu dersin amacı, endüstrilerin ve endüstriyel süreçlere hakim olan paradigmaların her bir dönemde ne şekilde değiştiği hakkında öğrencileri bilgilendirmek, endüstriyel işletmelere uygulanabilir bilgi teknolojileri ve yönetim bilişim sistemleri hakkında bir temel oluşturmak, bilgi sistemlerinin işleyiş temelleri ile tasarımları ve işletmelerin veri ihtiyaçlarını yönetebilecek veritabanı uygulamalarının analizi, tasarımı ve geliştirilmesi için gerekli altyapıyı sağlamaktır.
E-ticaret ile ilgili temel kavramlar ve tanımlardan başlayarak, e-ticaret uygulamalarının geniş bir şekilde anlaşılmasını sağlamak ve modern iş uygulamalarında oynadıkları rol hakkında kapsamlı bir farkındalık yaratmak.
Bu ders öğrencilerin tezlerini hazırlamalarına destek sağlamaktadır. İçeriğinde, araştırma yöntemlerinin öğretilmesi, tez yazım ilkelerinin anlatılması, problem alanının belirlenmesi, araştırma tekniklerinin seçimi, belirgin bir probleme odaklanmış tez önerisinin hazırlanması, araştırma modelinin kurgulanması, araştırmanın yapılması, tez yazımı ve sunumu konuları anlatılmaktadır.
Bu ders öğrencilerin tezlerini hazırlamalarına destek sağlamaktadır. İçeriğinde, araştırma yöntemlerinin öğretilmesi, tez yazım ilkelerinin anlatılması, problem alanının belirlenmesi, araştırma tekniklerinin seçimi, belirgin bir probleme odaklanmış tez önerisinin hazırlanması, araştırma modelinin kurgulanması, araştırmanın yapılması, tez yazımı ve sunumu konuları anlatılmaktadır.
Ders, ekoloji ve sürdürülebilirlik ile ilgili temel kavramlar, çevre-insan ilişkisinin ve etkileşiminin incelenmesi, ekolojik sorunlara çözüm önerilerinin getirilmesi, sürdürülebilir kalkınma, ekolojik planlama, kentsel ekoloji, halk katılımı, sürdürülebilir tasarım ve planlama konularını içerir. İncelenen konular: İnsan ve Doğa İlişkişi, Çevre Sorunları, Çevre ve Büyüme, Çevre ve Ticaret, Geleneksek Kalkınma Anlayışı, Sürdürülebilir Kalkınma Yaklaşımları, Politik Ekoloji, Sürdürülebilirlik Kavramı, Ekonomi-Toplum-Çevre Üçgeni, İktisadi Sürdürülebilirlik, Çevresel Sürdürülebilirlik, Sosyal Sürdürülebilirlik, Doğanın Ekonomik Değeri, Türkiye’deki çevre hareketleri örnekleri şeklindedir. Dersin amacı, Öğrencilere çevre sorunları ve bu sorunların çözümü için önerilen çözümleri anlatmak, kalkınmanın ekonomik, toplumsal ve çevresel yönlerine dikkat çekmek, sürdürülebilir kalkınmanın genel özelliklerini vurgulamaktır.
Müşterilerinizle gerçek ilişkiler kurabilmeniz onları tanıma oranınızla doğru orantılıdır. Tüketiciler,üreticiler, ve diğer insanlar ve örgütlerin ilişkileri önem taşımaktadır. Birçok işletmenin önem verdiği okta gerçek müşterilerin şirketin başarılarnda en önemli yere sahip olduğudur. Bu dersin sonunda öğrenciler müşterilerle daha iyi ve kalıcı ilişkiler geliştirmenin yollarını ve önemini öğrenirler. Stratejik, organizasyonel, ticari ve teknoloji yönlerini ele alarak, psikoloji perspektifi ile, teori ve uygulamayı birleştirerek Müşteri İlişkileri Yönetimi’ni öğrencilerin tam olarak anlamalarına yardımcı olmaktır.
Öğrenme ve öğretmenin ana kuramlarını, temel ilkelerini, türlerini, teknikerini, modellerini ve bu modelleri, teknikleri uygulama becerilerini öğretmek.
Ders, gerçek bir araştırma projesinin veri toplama ve analizi dâhil, bir pazarlama araştırmasındaki tüm aşamaları kapsayacaktır. Belirli bir problem için veri toplama ve yorumlama dâhil, nitel ve nicel çeşitli yöntemler uygulanacaktır. Araştırma sürecinde ortaya çıkacak etik sorunlara da değinilecektir. Ayrıca bu ders, öğrencilerin eleştirel düşünme ve sorun çözme kabiliyetlerini geliştirmeye çalışır. Belirli bir konu hakkında araştırma yapabilmek için gereken literatür bulma, veri toplama, verileri değerlendirme ve rapor yazma teknikleri de üzerinde durulacak konular arasındadır. İstatistiksel bir yazılım (SPSS) kullanarak nicel veri analiz ve yorumlama tekniklerini uygulamalı olarak öğrenmektir.
İşletmelerdeki sosyal ve psikolojik sorunlar, insan ve endüstri üzerindeki etkileri ve çözüm yolları, personel seçme, eğitme ve değerlendirme, grup dinamikleri ve gruplar arası sorunlar, güdüleme, önderlik, karar verme ve iletişimde psikolojik sorunlar, rol, statü, otorite, örgütsel çatışma, stres ve yönetim.
ULUSLARARASI TİCARET VE PAZARLAMA YÜKSEK LİSANS PROGRAMI |
|||||||||||
ULUSLARARASI TİCARET VE PAZARLAMA YÜKSEK LİSANS PROGRAMI |
Geniş Tabanlı Öğrenci Öğrenme Hedefleri |
||||||||||
Derslere ve Hedeflenen Öğrenci Öğrenme Çıktılarına İlişkin Matris |
1. Kompleks iş fikirlerini sentezlemek amacıyla nicel ve nitel iş kavramlar aracılığıyla net ve doğru bir şekilde hem yazılı hem sözlü olarak etkin iletişim kurma becerilerini geliştirmek. |
2. Bilgiyi yöneterek karmaşık yönetimsel durumları analiz edebilmek, karar alma sürecini geliştirmek ve rekabetçi ve değişken iş ortamlarındaki karar alma süreçlerinde eğitimlerden ve hayat deneyimlerinden faydalanmak. |
3. Farklı takım üyeleriyle birlikte, yönetim ile ilgili kompleks, belirsiz ve alışılmadık problemlerin çözümü amacıyla stratejik karar alma süreçlerini iyileştirerek işletmenin işlevsel alanlarını uygulamak ve bir araya getirmek. |
||||||||
TEMEL ÖĞRENİM ÇIKTILARI |
İletişim |
Analiz Araçları |
Bilgi |
Çevre |
Bilgi |
Liderlik |
Temel İşletme |
Takım Çalışması |
Eleştirel Düşünme |
||
“IACBE" |
Etkili iş profesyonellerinin ihtiyaç duyduğu gelişmiş iletişim ve işbirliği becerilerini göstermek. |
İşle ilgili kararlar verirken karmaşık verileri çok yönlü analiz etmek. |
Araştırma ve teoriyi işle ilgili karmaşık sorunları çözerken bir arada kullanmak. |
İşin yasal, sosyal, ekonomik ve küresel boyutlarını değerlendirmek. |
Araştırma ve teoriyi işle ilgili karmaşık sorunları çözerken bir arada kullanmak. |
Önemli bir değişiklik yaparken liderlik ve stratejik yönetim becerilerini analiz etmek. |
İşle ilgili kararlar verirken karmaşık verileri çok yönlü analiz etmek. |
Takım olarak kurumsal hedeflere ulaşmada etkin katkı sağlamak. |
Teori ve uygulamayı karmaşık sorunların çözümüne dahil etmek. |
||
Hedeflenen Öğrenci Öğrenme Çıktıları |
1. İş yaşamının değişik ortamlarında yazılı ve sözlü iletişim becerilerini etkin biçimde kullanarak kendini profesyonelce ifade eder, |
2. Güncel ve yaygın bilişim teknolojisi ürünlerini kullanır, |
3. İşletmeciliğin temel kavramlarını tanımlar, |
4. İş hayatında aldığı kararlarda sosyal sorumluluk bilincini ve etik değerleri göz önünde bulundurur, |
5. Edindiği teorik bilgileri uygulama ile bütünleştirerek içinde çalıştığı sistemin geliştirilmesine katkıda bulunur, |
6. Farklı iş ortamlarında etkin lider davranış biçimlerini sergileyebilecektir, |
7. Uluslararası pazarlardaki trendleri takip edebilecek ve bunların yönetimsel kararlar üzerindeki potansiyel etkilerini analiz edebilecektir, |
8. Çeşitli iş ortamlarında uygun motivasyon tekniklerini kullanabilecektir, |
9. Organizasyonlarda uygun karar alma süreçlerini uygulayabilecektir, |
||
(“PÇ: Program Çıktıları”) |
|||||||||||
Ders Adı |
PÇ1 |
PÇ2 |
PÇ3 |
PÇ4 |
PÇ5 |
PÇ6 |
PÇ7 |
PÇ8 |
PÇ9 |
||
Birinci Yıl/Birinci Dönem |
|||||||||||
MAN-521 |
Dijital Pazarlama |
|
|
x |
x |
x |
|
x |
|
x |
|
MAN-533 |
Seminer |
x |
x |
x |
x |
x |
|
|
|
|
|
MAN-525 |
Pazarlama Araştırmaları ve Etik |
x |
x |
x |
x |
|
|
x |
|
x |
|
MAN-537 |
|
x |
x |
x |
x |
|
|
|
x |
||
Birinci Yıl/İkinci Dönem |
|||||||||||
MAN-550 |
Tedarik Zinciri ve Lojistik Yönetimi |
|
|
x |
x |
|
x |
|
x |
|
|
MAN-549 |
Dış Ticaret Finansmanı |
|
x |
x |
|
|
|
x |
x |
x |
|
MAN-552 |
Uluslararası Ticaret Organizasyonları |
|
|
x |
x |
x |
|
|
|
|
|
İkinci Yıl/Üçüncü Dönem |
|||||||||||
MAN 597 |
Tez |
|
|
x |
x |
x |
x |
x |
x |
x |
|
İkinci Yıl/Dördüncü Dönem |
|||||||||||
MAN-598 |
Tez |
|
|
x |
x |
x |
x |
x |
x |
x |
|
Seçmeli Dersler |
|||||||||||
ECO- 502 |
Uluslararası Ekonomi ve Dünya Ticareti |
x |
x |
|
x |
|
|
x |
x |
x |
|
IFN-523 |
Uluslararası Finans |
x |
|
|
|
|
x |
x |
x |
x |
|
MAN-547 |
Uluslararası Ticaret Hukuku |
|
|
x |
x |
|
x |
|
|
|
|
MAN-541 |
Hizmet Pazarlaması |
x |
|
|
|
|
x |
|
x |
x |
|
MAN-500 |
Pazarlama Yönetimi |
x |
x |
x |
|
x |
x |
|
x |
x |
|
MAN-588 |
Dış Ticaret Muhasebesi ve Maliyet Hesapları |
|
x |
x |
|
|
|
|
x |
x |
|
Program yetkinliğiyle ilgili ders sayısı / 40 |
6 |
7 |
12 |
10 |
7 |
7 |
7 |
9 |
11 |
||
Program yetkinliğiyle ilgili ders yüzdesi |
40% |
46% |
80% |
67% |
46% |
46% |
46% |
60% |
73% |
||
Likert Ölçeği |
5 |
4 |
3 |
||||||||
ULUSLARARASI TİCARET VE PAZARLAMA YÜKSEK LİSANS PROGRAMI |
|
||
TEMEL ÖĞRENME ÇIKTILARI VE DERSLER |
|
|
|
Kod |
Ders Adı |
Temel Öğrenme Çıktıları |
|
|
|
İletişim |
|
Uluslararası Ticaret ve Pazarlama Yüksek Lisans Programı Hedeflenen Öğrenci Öğrenme Çıktıları |
1. Farklı iş ortamlarında etkili ve profesyonel şekilde iletişim kurabilecektir, |
||
Ders Adı |
|
PÇ1 |
AKTS |
MAN-533 |
Seminer |
X |
7 |
MAN-525 |
Pazarlama Araştırmaları ve Etik |
x |
7 |
MAN-502 |
Uluslararası Ekonomi ve Dünya Ticareti |
X |
8 |
IFN-523 |
Uluslararası Finans |
X |
7 |
MAN-500 |
Pazarlama Yönetimi |
X |
7 |
MAN-537 |
Proje |
X |
7 |
MAN-541 |
Hizmet Pazarlaması |
X |
7 |
Yüzde (AKTS Toplam / 120) |
|
42% |
|
|
|
Analiz Araçları |
|
Uluslararası Ticaret ve Pazarlama Yüksek Lisans Programı Hedeflenen Öğrenci Öğrenme Çıktıları |
2. Farklı yönetimsel sorunlar karşısında modern yönetim araçlarını ve tekniklerini kullanabilecektir,
|
||
Ders Adı |
|
PÇ2 |
AKTS |
MAN-533 |
Seminer |
X |
7 |
MAN-537 |
Proje |
X |
7 |
MAN-525 |
Pazarlama Araştırmaları ve Etik |
X |
7 |
MAN-549 |
Dış Ticaret Finansmanı |
X |
8 |
MAN-538 |
Dış Ticaret Muhasebesi ve Maliyet Hesapları |
X |
7 |
MAN-500 |
Pazarlama Yönetimi |
X |
7 |
MAN-502 |
Uluslararası Ekonomi ve Dünya Ticareti |
X |
7 |
Yüzde (AKTS Toplam / 120) |
|
42% |
|
|
|
Bilgi |
|
Uluslararası Ticaret ve Pazarlama Yüksek Lisans Programı Hedeflenen Öğrenci Öğrenme Çıktıları |
3. Muhasebe, finans, pazarlama, yönetim, insan kaynakları ve organizasyonlardaki üretim konseptleri ve modelleri gibi işletme yönetimi işlevlerini gerçekleştirebilecek ve aralarındaki ilişkileri kurabilecektir,
|
||
Ders Adı |
|
PÇ3 |
AKTS |
IFN-521 |
Dijital Pazarlama |
X |
8 |
MAN-533 |
Seminer |
X |
7 |
MAN-525 |
Pazarlama Araştırmaları ve Etik |
X |
8 |
MAN-537 |
Proje |
X |
7 |
MAN-550 |
Tedarik Zinciri ve Lojistik Yönetimi |
X |
7 |
MAN-549 |
Dış Ticaret Finansmanı |
X |
8 |
MAN-552 |
Uluslararası Ticaret Organizasyonları |
X |
8 |
MAN-598 |
Tez |
X |
30 |
MAN-538 |
Dış Ticaret Muhasebesi ve Maliyet Hesapları |
X |
7 |
MAN-500 |
Pazarlama Yönetimi |
X |
7 |
MAN-547 |
Uluslararası Ticaret Hukuku |
X |
7 |
Yüzde (AKTS Toplam / 120) |
|
86% |
|
|
|
Çevre |
|
Uluslararası Ticaret ve Pazarlama Yüksek Lisans Programı Hedeflenen Öğrenci Öğrenme Çıktıları |
4. Ekonomik şartların işletme üzerindeki potansiyel etkilerini değerlendirebilecektir ve bu şartlar ile başa çıkmayı sağlayacak uygun kararları verebilecektir,
|
||
Ders Adı |
|
PÇ4 |
AKTS |
IFN-521 |
Dijital Pazarlama |
X |
8 |
MAN-533 |
Seminer |
X |
7 |
MAN-525 |
Pazarlama Araştırmaları ve Etik |
X |
8 |
MAN-537 |
Proje |
X |
7 |
MAN-550 |
Tedarik Zinciri ve Lojistik Yönetimi |
X |
7 |
MAN-552 |
Uluslararası Ticaret Organizasyonları |
X |
8 |
MAN-598 |
Tez |
X |
30 |
ECO-502 |
Uluslararası Ekonomi ve Dünya Ticareti |
X |
7 |
MAN-547 |
Uluslararası Ticaret Hukuku |
X |
7 |
Yüzde (AKTS Toplam / 120) |
|
74% |
|
|
|
Bilgi |
|
Uluslararası Ticaret ve Pazarlama Yüksek Lisans Programı Hedeflenen Öğrenci Öğrenme Çıktıları |
5. Farklı iş ortamlarında planlama, organizasyon, yönetim ve denetim gibi yönetim işlevlerini koordine edebilecektir, |
||
Ders Adı |
|
PÇ5 |
AKTS |
IFN-521 |
Dijital Pazarlama |
X |
8 |
MAN-533 |
Seminer |
X |
7 |
MAN-537 |
Proje |
X |
7 |
MAN-552 |
Uluslararası Ticaret Organizasyonları |
X |
8 |
MAN-598 |
Tez |
X |
7 |
MAN-500 |
Pazarlama Yönetimi |
X |
7 |
Yüzde (AKTS Toplam / 120) |
|
37% |
|
|
|
Liderliği |
|
Uluslararası Ticaret ve Pazarlama Yüksek Lisans Programı Hedeflenen Öğrenci Öğrenme Çıktıları |
6. Farklı iş ortamlarında etkin lider davranış biçimlerini sergileyebilecektir,
|
||
Ders Adı |
|
PÇ6 |
AKTS |
MAN-550 |
Tedarik Zinciri ve Lojistik Yönetimi |
X |
7 |
IFN-523 |
Uluslararası Finans |
x |
8 |
MAN-598 |
Tez |
X |
30 |
MAN-541 |
Hizmet Pazarlaması |
X |
7 |
MAN-547 |
Uluslararası Ticaret Hukuku |
X |
7 |
MAN-500 |
Pazarlama Yönetimi |
X |
7 |
Yüzde (AKTS Toplam / 120) |
|
60% |
|
|
|
Temel İşletme |
|
Uluslararası Ticaret ve Pazarlama Yüksek Lisans Programı Hedeflenen Öğrenci Öğrenme Çıktıları |
7. Uluslararası pazarlardaki trendleri takip edebilecek ve bunların yönetimsel kararlar üzerindeki potansiyel etkilerini analiz edebilecektir, |
||
Ders Adı |
|
PO7 |
AKTS |
IFN-521 |
Dijital Pazarlama |
X |
8 |
MAN-549 |
Dış Ticaret Finansmanı |
X |
7 |
MAN-525 |
Pazarlama Araştırmaları ve Etik |
X |
8 |
MAN-537 |
Dönem Projesi |
X |
8 |
ECO-502 |
Uluslararası Ekonomi ve Dünya Ticareti |
X |
30 |
IFN-523 |
Uluslararası Finans |
X |
7 |
Yüzde (AKTS Toplam / 120) |
|
57% |
|
|
|
Takım Çalışması |
|
Uluslararası Ticaret ve Pazarlama Yüksek Lisans Programı Hedeflenen Öğrenci Öğrenme Çıktıları |
8. Çeşitli iş ortamlarında uygun motivasyon tekniklerini kullanabilecektir, |
||
Ders Adı |
|
PÇ8 |
AKTS |
MAN-550 |
Tedarik Zinciri ve Lojistik Yönetimi |
X |
7 |
ECO-502 |
Uluslararası Ekonomi ve Dünya Ticareti |
x |
8 |
MAN-541 |
Hizmet Pazarlaması |
X |
7 |
MAN-549 |
Dış Ticaret Finansmanı |
X |
7 |
MAN-500 |
Pazarlama Yönetimi |
X |
8 |
MAN-598 |
Tez |
X |
30 |
MAN-538 |
Dış Ticaret Muhasebesi ve Maliyet Hesaplamaları |
X |
7 |
Yüzde (AKTS Toplam / 120) |
|
73% |
|
|
|
Eleştirel Düşünme |
|
Uluslararası Ticaret ve Pazarlama Yüksek Lisans Programı Hedeflenen Öğrenci Öğrenme Çıktıları |
9. Organizasyonlarda uygun karar alma süreçlerini uygulayabilecektir, |
||
Ders Adı |
|
PÇ9 |
AKTS |
MAN-521 |
Dijital Pazarlama |
X |
8 |
MAN-537 |
Proje |
X |
7 |
MAN-525 |
Pazarlama Araştırmaları ve Etik |
X |
8 |
MAN-549 |
Dış Ticaret Finansmanı |
X |
7 |
ECO-502 |
Uluslararası Ekonomi ve Dünya Ticareti |
X |
8 |
MAN-541 |
Hizmet Pazarlaması |
X |
8 |
MAN-598 |
Tez |
X |
30 |
IFN-523 |
Uluslararası Finans |
X |
7 |
MAN-500 |
Pazarlama Yönetimi |
X |
7 |
MAN-538 |
Dış Ticaret Muhasebesi ve Maliyet Hesapları |
X |
7 |
Yüzde (AKTS Toplam / 120) |
|
81% |
|
Likert Ölçeği |
|
|
|
5 |
|
|
|
4 |
|
|
|
3 |
|
TYYÇ İşletme ve Yönetim Bilimleri Temel Alanı Yeterlilikleri |
Uluslararası Ticaret ve Pazarlama Program Çıktıları (PÇ) |
PÇ TANIMLARI |
|||||||||||
|
|
|
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
7 |
8 |
9 |
|
|
BİLGİ |
Kuramsal & Olgusal |
1. Alanında ileri düzeyde bilgilere sahiptir. |
|
|
X |
X |
X |
|
|
|
|
|
PÇ-1. Uluslararası Ticaret alanında teorik ve uygulamalı düzeyde ileri derecede bilgi sahibi olmak, bu bilgileri kullanabilmek. |
|
|
|
|
PÇ-2. Uluslararası Ticaret ve Ekonomi ile ilgili temel kavram, fikir ve verileri bilimsel yöntemlerle inceleyebilmek, eleştirel ve analitik bakış açısı ile yorumlayabilmek ve ekonomik olay ve gelişmelerle ilişkilendirerek değerlendirebilmek. |
|||||||||
BECERİLER |
Bilişsel & Uygulamalı |
1-Alana ilişkin bilgileri çalışanlar ve ekip arkadaşlarına aktarabilme becerisine sahiptir. |
|
X |
X |
X |
|
|
|
|
|
|
PÇ-3. Uluslararası Ticaret ve Pazarlma ile ilgili konularda düşünce, yorum ve değerlendirmelerini yazılı ve sözlü olarak aktarabilmek. PÇ-4. Güncel sorunları tanımlayabilmek, kanıtlara ve araştırmalara dayalı nitel ve nicel verilerle desteklenmiş çözüm önerileri geliştirebilmek. |
2-Karar, uygulama ve davranışlarında alana ilişkin edindiği bilgileri kullanmak suretiyle verileri yorumlayabilme, analiz edebilme, sorunları tanımlayabilme ve çözüm önerileri getirebilme becerisine sahiptir. |
|
X |
|
X |
X |
|
|
|
|
|
|||
YETKİNLİKLER |
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği |
1-Alana ilişkin konularda araştırma ve çalışma yapar. |
|
X |
|
X |
|
|
|
|
|
|
PÇ-5. Uluslararası Ticaret kavramı ile bağlantılı kamu kurumları ve özel sektör kuruluşlarının, nasıl işlediğini anlamak ve bu alandaki süreklilikleri ve değişiklikleri tespit edebilmek.
PÇ-6. Yerel, bölgesel (örneğin Avrupa Birliği ve Orta Doğu) ve küresel gelişmeleri politik ekonomik açıdan tanımlayabilmek, takip edebilmek ve bu gelişmeler arasında ilişki kurabilmek.
PÇ-7. Uluslararası Ticaret ve Pazarlama ile ortak çalışma içerisinde olan disiplinlere (örneğin; iktisat, hukuk, finans, uluslararası işletme Yönetimi vb) ilişkin temel bilgilere sahip olmak ve bu bilgileri kullanabilmek.
PÇ-8. Uluslararası Ticaret, Küreselleşme ve Finansman sistemleri ile ilgili İngilizce yayın ve araştırmaları izleyebilmek ve meslektaşları ile uluslararası alanda iletişim kurabilmek.
PÇ-9. Veri toplanması, yorumlanması ve duyurulması aşamalarında bilimsel ve etik değerlere sahip olmak. |
2-Proje yürütücüsü ya da katılımcısı olarak proje hedeflerine uygun sorumluluk alır. |
|
|
|
|
|
X |
X |
X |
X |
|
|||
3-Örgüt/Kurum için amaç ve hedef belirler. |
|
|
X |
|
X |
X |
|
|
|
|
|||
Öğrenme Yetkinliği |
1-Edindiği bilgi ve becerileri eleştirel olarak değerlendirir. |
X |
|
X |
X |
X |
|
|
|
|
|
||
2-Öğrenme gereksiniminin sürekliliğini kavradığını gösterir. |
X |
X |
|
|
X |
|
|
|
|
|
|||
İletişim ve Sosyal Yetkinlik |
1-Alanı ile ilgili edindiği bilgi ve beceriler düzeyindeki düşüncelerini ve önerilerini ilgililere yazılı ve sözlü olarak aktarır. |
X |
X |
|
X |
|
|
|
|
|
|
||
2-Mesleki alanda paydaşlarla etkili iletişim kurar. |
X |
|
|
|
|
|
X |
X |
|
|
|||
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|||
|
|
|
|
|
|
|
|