Amaç:
Özel Hukuk Yüksek Lisans Programı'nın amacı, Özel Hukukunun belirli alanlarında uzmanlaşmayı sağlayacak bir öğretim vererek, katılımcılar için yeni kariyer olanakları yaratmak ve bilimsel açıdan bir artı değer üretmektir. Bunun yanı sıra, hukuk biliminin uluslararası boyutu ve yeni gelişmekte olan disiplinleri hakkında öğrencilerin bilgilendirilmesi yoluyla, lisans öğrenimindeki bir takım eksikliklerin giderilmesi amaçlanmaktadır. Özellikle globalleşen dünyada ortaya çıkan yeni hukuksal sorunların belirlenmesi ve bunların çözümünde gerekli olan disiplinler arası bakış açısının öğrencilere kazandırılması istenmektedir.
Hedefler:
Programın ana hedefi, öğrencilerin özel hukuk alanındaki bilgi birikimlerini genişletmelerini sağlamaktır. Bu çerçevede, öğrencilere öncelikle bilimsel araştırmanın yöntem ve teknikleri öğretilir. Program, bir konuda kaynak çalışmasının nasıl yapılacağının, bu kaynaklardan nasıl yaralanacağının ve edinilen bilgiler ile bir senteze varabilmek için hangi bilimsel yöntemlerin kullanılacağının öğretilmesi ile bir konuda uzmanlaşmak isteyen öğrencinin söz konusu amacına ulaşmasını sağlamayı hedeflemektedir.
Hukuk, giderek evrenselleşen bir alandır. Yüksek lisans eğitimi öğrenciyi, evrensel hukuk dünyasının kapılarını açmaya yöneltir. Bunun için de yabancı dil bilgisinin bu öğretimde çok önemli bir ağırlığı vardır. Bu gerçeği gözden kaçırmayan Çağ Üniversitesi, lisans öğretiminde yabancı dile vermiş olduğu önemi yüksek lisans öğretiminde de isteğe bağlı olarak yabancı dil eğitimi vermek suretiyle devam ettirmektedir.
Amaç, Kuruluş ve Onay |
Çağ Üniversitesi 1997 yılında 4282 sayılı yasayla kurulmuş ve onaylanmıştır. Resmi Gazete: 9 Temmuz 1997, Sayı: 23050 YÖK Onayı: 13.04.2005/ 007700 |
Gereken Nitelikler |
Özel Hukuk Yüksek Lisans Programında okumak isteyen bir öğrencinin, yurtiçi veya yurtdışı denkliği olan bir üniversitede hukuk bölümünde dört yıllık hukuk lisans programını tamamlamış olması, ALES' ten en az 55 not alması gerekir. Ayrıntılar için bkz. http://www.cag.edu.tr/ |
Programın Genel Yapısı |
Özel Hukuk Yüksek Lisans Programı, öğrencilerin çağdaş hukuk alanında güçlü bir teorik altyapı geliştirmelerini ve uygulama becerileri kazanmalarını sağlayacak şekilde tasarlanmıştır. Program, öğrencilerin kamu ve/veya özel sektör işletmelerinde ya da kendi iş alanlarında güçlenmek isteyen hukukçuların bilgilerini geliştirmelerini, araştırma yeteneği kazanmalarını da hedeflemektedir. |
Diploma ve Unvanlar |
Programı başarıyla tamamlayan öğrencilere Özel Hukuk dalında yüksek lisans diploması verilir. |
Çalışma Alanları |
Özel Hukuk Yüksek Lisans Programı mezunları kamu ve özel sektörde, sivil toplum örgütlerinin ve benzeri diğer kuruluşların, hukuk müşavirliği birimlerinde, yönetim kademelerinde üst düzey yönetici olarak iş bulabilirler veya akademik kariyer yapabilirler. |
Kayıt Kabul Koşulları |
Öğrencinin mezuniyet not ortalaması 4,00 üzerinden en az 2,00 olmalıdır. |
Sınavlar, Ölçme ve Değerlendirme Esasları |
Programda yer alan dersler için genel olarak bir ara sınavı ve bir de final sınavı yapılır. Yüksek lisans derslerinde ayrıca dönem projesi, araştırma, makale yazma, sunum gibi yöntemler de uygulanabilir. Her dersin ölçme ve değerlendirme ölçütleri için "Ders Programı"nda yer alan ders ismini tıklamanız yeterlidir. |
Mezuniyet Koşulları |
Bir öğrencinin mezun olabilmesi için Genel Not Ortalamasının (GNO) 4.00 üzerinden en az 2.00 olması ve başarısız dersi olmaması gerekir. |
Öğrenime Devam Olanakları |
Programı başarıyla tamamlayan öğrenciler, akademisyen olmayı seçmeleri durumunda, doktora programlarına başvurabilirler. |
Program Türü |
Tam Zamanlı ve yarı zamanlı |
Program Dili |
Türkçe |
Bölüm / Program Başkanı |
Prof. Dr. Faruk ANDAÇ |
AKTS & Erasmus Koordinatörü |
Prof. Dr. Jülide İnözü julideinozu@cag.edu.tr |
Programı Tamamlayan Bir Öğrenci;
PÇ 1. Lisans düzeyinde edinilen teorik bilgiye dayalı olarak özel hukuk alanında bu bilgileri uzmanlık düzeyinde geliştirmek ve disiplinler arası etkileşimi kavramak.
PÇ 2. Özel hukuk alanında edindiği kuramsal ve uygulamalı bilgileri farklı disiplin alanlarından gelen bilgilerle birleştirerek yeni bilgiler oluşturabilmek ve sorunları, özellikle yargı organları önüne gelen uyuşmazlıklara ilişkin olanları bilimsel araştırma yöntemlerini kullanarak çözebilmek.
PÇ 3. Özel hukuk alanındaki uygulamalarda karşılaşacağı sorunlarda, özellikle çok sık olarak yargı organları önüne gelen uyuşmazlıklara ilişkin olarak yeni stratejik yaklaşımlar geliştirmek ve çözüm üretebilmek.
PÇ 4. Özel hukuk alanıyla ilgili bilgileri, pozitif hukuk kurallarını eleştirel bir gözle değerlendirebilmek, ileri düzey çalışmaları, toplumsal ihtiyaçlara paralel olarak mevzuat hazırlamayı bağımsız olarak yürütebilmek.
PÇ 5. Özel hukuk alanında öğretideki gelişmeler ile ulusal ve uluslararası yargı kararlarını takip etmek, bunları kendi çalışmaları ile birlikte bu alandaki ve diğer disiplinlerdeki gruplara sistemli bir biçimde aktarabilmek.
PÇ 6. En az bir yabancı dilde sözlü ve yazılı iletişim kurabilmek ve alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanabilmek.
PÇ 7. Özel hukuk alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözeterek, bu değerleri öğretebilmek ve denetleyebilmek.
PÇ 8. Özel hukuk alanında özümsedikleri bilgileri bilgiyi ve problem çözme tekniklerini, disiplinler arası çalışmalarda uygulayabilmek.
Ders Kodu | Ders | Dersin Şekli | Kredi | AKTS | ||
---|---|---|---|---|---|---|
LAW-510 | İcra ve İflas Hukukunda Şikayet Tamamlayıcı Dersler | Zorunlu | 3-0-3 | 08 | ||
LAW-524 | Sözleşme Özgürlüğünün Sınırları Tamamlayıcı Dersler | Zorunlu | 3-0-3 | 08 | ||
LAW-543 | İnsan Hakları Bağlamında İstihdamda Çocuk ve Genç İşçilerin Korunması Tamamlayıcı Dersler | Zorunlu | 3-0-3 | 08 | ||
LAW-589 | Bilimsel Araştırma Yöntemleri ve Yayın Etiği Tamamlayıcı Dersler | Zorunlu | 3-0-3 | 07 | ||
LAW-593 | İcra ve İflas Hukukunda Şikâyet – 2 Tamamlayıcı Dersler | Zorunlu | 3-0-3 | 08 | ||
LAW-540 | Seminer / Dönem Projesi Zorunlu Ders Grubu. Dersleri görmek için ders adına tıklayınız | Zorunlu | 3-0-3 | 08 | ||
LAW-535 | Seçmeli Seçmeli Ders Grubu. Dersleri görmek için ders adına tıklayınız | Seçmeli | 3-0-3 | 08 | ||
TOS-500 | Ortak Seçmeli Seçmeli Ders Grubu. Dersleri görmek için ders adına tıklayınız | Seçmeli | 3-0-3 | 08 | ||
Toplam | 24 | 63 |
Ders Kodu | Ders | Dersin Şekli | Kredi | AKTS | ||
---|---|---|---|---|---|---|
LAW-517 | Çek Hukukunda Yeni Gelişmeler Uzmanlık-Alan Dersleri | Zorunlu | 3-0-3 | 08 | ||
LAW-536 | Çek Hukuku Uzmanlık-Alan Dersleri | Zorunlu | 3-0-3 | 08 | ||
LAW-590 | Hizmet Sözleşmeleri Temel Mesleki Dersler | Zorunlu | 3-0-3 | 08 | ||
LAW-511 | Seçmeli Seçmeli Ders Grubu. Dersleri görmek için ders adına tıklayınız | Seçmeli | 3-0-3 | 08 | ||
LAW-507 | Seçmeli Seçmeli Ders Grubu. Dersleri görmek için ders adına tıklayınız | Seçmeli | 3-0-3 | 08 | ||
Toplam | 15 | 40 |
Ders Kodu | Ders | Dersin Şekli | Kredi | AKTS | ||
---|---|---|---|---|---|---|
LAW-576 | Tez Tamamlayıcı Dersler | Zorunlu | 0-0-0 | 30 | ||
Toplam | 0 | 30 |
Ders Kodu | Ders | Dersin Şekli | Kredi | AKTS | ||
---|---|---|---|---|---|---|
LAW-577 | Tez Uzmanlık-Alan Dersleri | Zorunlu | 0-0-0 | 30 | ||
Toplam | 0 | 30 |
Bu ders kapsamında öncelikle aile hukukunda mal rejimlerinin önemi vurgulanarak, 743 Sayılı Türk Kanunu Medenisi ve 4721 Sayılı Türk Medeni Kanunun dönemlerinde geçerli olan mal rejimine ilişkin ilkeler açıklanacak, Mal rejimi sözleşmesinin kurulmasının şartları ve şekil şartları incelenecektir. 4721 Sayılı Türk Medeni Kanunu’na göre yasal mal rejimi olan edinilmiş mallara katılma rejimindeki mal gruplarının tasnif edilecek ve her biri açıklanacaktır. Yasal mal rejiminde, mal rejimin tasfiyesi ve değer artış payı, eklenecek değerler, denkleştirme, katılma alacağı kavramları açıklanacak ve bu konuda örnek olay çözümleri yapılacak ve uygulamadan örnekler verilecektir. Yasal mal rejiminin sona erme sebep ve sonuçları ile olağanüstü mal rejimine geçiş şartları açıklanacaktır. Mal ayrılığı, paylaşmalı mal ayrılığı ve mal ortaklığı rejimlerinin kurulması ve tasfiyesi ve paylaştırma yöntemi açıklanacaktır. uygulamada mal rejiminin tasfiyesi ile ortaya çıkan uyuşmazlıklara yönelik emsal kararlar çözülecektir.
Ders sırasında Türkiye ekonomisi ile ilgili olarak; Cumhuriyet öncesi ve sonrası iktisadi gelişmelerin incelenmesi, iktisat politikalarının uygulandığı dönemdeki iktisadi, siyasi ve sosyal koşulların anlaşılması ve ilişkilendirilmesi, iktisadi krizlerin neden ve sonuçlarının değerlendirilmesi, küreselleşme ile Türkiye ekonomisi arasında ilişki kurulması ve geleceğe yönelik dersler çıkarılması. Türkiye ekonomisini, Cumhuriyet öncesi ve sonrasında; üretim, istihdam, fiyatlar, yatırımlar, kamu maliyesi, para politikası, dış ticaret,sektörel ilişkiler (tarım, sanayi, enerji, madencilik ve hizmetler) ve planlama yönlerinden ve iktisat politikaları/ analitik olarak inceleyerek bu günkü ve yakın gelecekteki iktisadi gelişmeleri anlamak. |
İcra İflas Hukuku, İcra Organları, Denetim, Şikayet. Bu dersin amacı, İcra ve İflas Hukuku’ndaki icra organlarının görev ve yetkilerinin ve bu yetkilerin denetiminin sağlanabilmesi için başvurulan kanuni bir yol olan şikayetin kapsamının öğretilmesidir.
Bu ders küresel ekonomik ilişkileri inceler. Ders kapsamında tartışılacak konular, ticaret ve korumacılık, IMF, Dünya Bankası ve Dünya Ticaret Örgütü gibi küresel kurumların rolü ve performansı, çokuluslu şirketlerin önemi, AB ve NAFTA gibi bölgesel ekonomik entegrasyon çabaları ve Çin, Hindistan, Brezilya gibi yeni ekonomik aktörlerin ortaya çıkmasıdır. Bu dersin amacı, iktisadi ve siyasi süreçlerin karşılıklı etkileşimini incelemektir. Öğrencilere uluslararası ekonomik sistemin yapısı ve bu yapı ile siyasal kurumların girdiği karmaşık etkileşim süreci hakkında teorik ve pratik bilgi verilecektir.
Öğrencilerin, güncel dijital pazarlama trendleri hakkında teorik ve pratik becerilerinin gelişmesinin hedeflendiği bu derste; dijital pazarlama stratejileri, dijital pazarlama karması, dijital platformlarda pazarlama kampanyalarının hazırlanması ,dijital platformlarda pazarlama iletişimi ve küresel bazda kullanılan dijital pazarlama uygulamaları konularına kapsamlı olarak yer verilmektedir. Ayrıca dijital pazarlamanın gelişimi, günümüzdeki durumu, uygulamada karşılaşılan sorunları ve çözüm önerileri de derste ele alınacaktır. Süregelen dijitalleşme çağında pazarlamanın temel bileşenleri yeniden şekillenerek teknoloji ile bütünleşmiştir. Bu dersin amacı, öğrencilere dijital pazarlamanın temel kavramları, yöntemleri ve araçları hakkında bilgi sunarak, dijital pazarlama örneklerini analiz etme ve uygulama becerilerini kazandırmaktır.
Tüzel kişilik kavramı ve sonuçları, Tüzel kişilik Teorileri, Dernek Yönetim Kurulunun, Derneğe ve Dernek Üyelerine Karşı Sorumluluğu, Dernek Yönetim Kurulunun, Üçüncü Kişilere Karşı Sorumluluğu, Vakıf Yönetim Organının Sorumluluğu, Medeni Hukuk Tüzel Kişilerinde Ultra Vires İlkesi, Sendika Yönetim Kurulu üyelerinin Sorumluluğu, Spor Kulübü Yönetim Kurulu üyelerinin Sorumluluğu, Siyasi Parti Yöneticilerinin Sorumluluğu, Kat Mülkiyetine Kanuna Göre Apartman Yöneticilerinin Sorumluluğu, Medeni Hukuk Tüzel Kişilerinde Tüzel kişilik Perdesinin Aralanması Teorisi, Medeni Hukuk Tüzel Kişilerinde İbra konular işlenmektedir. Bu ders kapsamında öncelikle Medeni hukuk tüzel kişilerinde yönetim organının önemi vurgulanarak, 4721 Sayılı Türk Medeni Kanunu ve diğer kanunlarda yer alan özel hukuk tüzel kişilerinin yönetim organlarının tabi olduğu hukuki rejim açıklanacak, Tüzel kişilik teorileri, Dernek yönetim kurulunun, derneğe ve üçüncü kişilere karşı sorumluluğu, Vakıf yönetim organının sorumluluğu, Medeni hukuk tüzel kişilerinde ultra vires ilkesi, Sendika yönetim kurulu üyelerinin sorumluluğu, spor kulübü yönetim kurulu üyelerinin sorumluluğu, siyasi parti yöneticilerinin sorumluluğu, Kat Mülkiyeti Kanuna göre apartman yöneticilerinin sorumluluğu, Medeni hukuk tüzel kişilerinde tüzel kişilik perdesinin aralanması teorisi ve , medeni hukuk tüzel kişilerinde ibra konuları ile medeni hukuk tüzel kişilerinin hukuki sorumluluğu konusunda ortaya çıkan uyuşmazlıklar incelenecektir.
Dersimizin kapsamına çekte borçlanma ehliyeti, çekte ödeme ve ibraz, özel ödeme şekline bağlı olarak çekler, ödememe halinde başvuru hakları, çekin irade dışında elden çıkması, çeklerde devir, sorumluluk, çek ibrazının takip hukuku yönüyle sonuçları, çekte zamanaşımı, cirolu çeklerde yetkili hamil, karşılıksız çek gibi duraksama yaratan, tereddüt uyandıran konular da pratik bir şekilde püf noktaları ile açıklanmaktadır. Bu dersin amacı, çek kavramını açıklamak ve uygulamada sıklıkla kullanılan çekin unsurlarını, ayırt edici özelliklerini, kullanımı ve işleyişi ile birlikte bu konudaki yeni gelişmeleri öğretmektedir.
Osmanlı Türkçesi metinleri okuma becerisine sahip öğrencilerin, üst seviyeli metinleri okuma ve bu metinleri günümüz diline aktarma becerilerini geliştirmeleri gerekir. Bunun için, farklı alanlardan seçilmiş bu gibi metinlerin hem dilbilgisel yapı, hem tarihi/kültürel arkaplan okumalarıyla anlambilimsel tahlillerine girişilmelidir.
Sağlık hukuku ve etiğinin temel kavramları açıklanarak, sağlık hukuku ve etik bağlantısının uygun bir şekilde ele alınması ve anlaşılmasının sağlanmasıdır.
Bu dersin amacı, İcra ve İflas Hukuku’ndaki güncel gelişmelere ilişkin değişikliklerin incelenerek güncel sorunlar hakkında bilgi verilmesidir.
Öğrencilere karşılaştırmalı hukukta ve Türk Hukukunda ceza yargılamasında alternatif çözüm yolları hakkında bilgi vermek. Öğrencilerin ceza yargılamasında alternative çözüm yolları konusunda temel bilgilere sahip olmasını sağlamak.
Hukuk alanında yazım kurallarına uygun olarak yazılacak bir akademik çalışma niteliğindedir. Dersin içeriği kapsamlı bir deneme, eleştirel bir rapor, uygulamaya dönük bir proje, deneysel bir çalışma olabilir. Proje dersi, dönem sonunda başarılı ya da başarısız olarak değerlendirilir.
Osmanlı Türkçesi metinleri okuma becerisine sahip öğrencilerin, üst seviyeli metinleri okuma ve bu metinleri günümüz diline aktarma becerilerini geliştirmeleri gerekir. Bunun için, farklı alanlardan seçilmiş bu gibi metinlerin hem dilbilgisel yapı, hem tarihi/kültürel arkaplan okumalarıyla anlambilimsel tahlillerine girişilmelidir.
Genç ve çocuk işçilerin istihdamdan korunmalarına yönelik gerek ulusal mevzuat belgeleri gerekse uluslararası belgelerin incelenmesi. Ayrıca ders içerikleri haftalar halinde aşağıda gösterilmiştir. Bu dersin amacı çocuk ve genç işçilerin çalışma hayatında korunmasına yönelik gerek ulusal gerekse uluslararası mevzuat hakkında gerekli bilgileri vermektir. Ayrıca bu konu neden bir insan hakkı oluşturur, bunu açıklar.
Bu ders dış ticaretin finansmanı amacıyla, dış işlemler mevzuatı ve dış ticarette kullanılan belgeler,uluslararası ticarette ödeme ve teslim şekilleri konularını içermektedir. Bu dersin amacı, dış ticaret faaliyetlerinin finansmanı amacıyla, yurt içi ve yurt dışından kullanılan nakit (TL ve Döviz), gayri nakit ve ayni krediler hakkında öğrencilere detaylı bilgiler vermek ve finansman sağlama konusunda uygulamaya yönelik beceri kazandırmaktır.
Bir öğretim elemanı gözetiminde yapılan seminer çalışmalarında, öğrencinin bağımsız bir araştırma yaparak bu konuda deneyim kazanması ve konuyu anlatarak topluluk önünde konuşabilme yeteneğinin geliştirilmesi amaçlanmaktadır. Çalışma konusunun saptanması, ikincil kaynakların araştırılması ve bunların çalışmada kullanılması, alan araştırması, elde edilen bilgiler ışığında taslak çalışmanın hazırlanması, gerekli düzeltmelerin yapılarak raporun rapor yazma kurallarına uygun bir şekilde tamamlanması ve son olarak raporun dinleyicilere sunulması ve tartışılması bu dersin kapsamını oluşturmaktadır.
Halk biliminin içeriği ve tarihi gelişim seyri, uygulamalı derleme çalışmaları. Halkbiliminin bağımsız bir disiplin olarak ortaya çıkışı ile Dünyada ve Türkiye’de yapılan halk bilimsel çalışmaların seyri, halk bilimi araştırma yöntem ve kuramları, kuram, yöntem ve tekniklerin uygulamalı olarak öğrenilmesi dersin amaçlarındandır.
Bu derste Rusya'nın yeni dış siyaset kavramları, 21. yüzyılda Rusya dış politikasının öncelikleri, Küresel bağlamda güvenlik sorununa Rusya'nın yaklaşımı ve Rusya’nın küresel siyasete etkileri incelenecektir. Rusya Federasyonunun küresel siyasette yeri ve rolü dünya çapında bir ilgi oluşturmaktadır. Bu dersin amacı, Rusya’nın dünya sahnesinde oynadığı rol dikkate alınarak Rusya dış politikasının içeriğini ve bu politikanın dünya politikasını nasıl etkilediğini incelemektir.
Bu ders kapsamında öncelikle anonim şirketlerin hukuki ve iktisadi önemi vurgulanarak, ani ve tedrici kuruluş sistemleri, kuruluşta alınması gerekli izinler ve şirket ana sözleşmesinin hazırlanması incelenmektedir.Anonim şirketin zorunlu organları olangenel kurul, yönetim kurulu ve denetçi/denetçiler açıklanarak, genel kurulun toplantı şekli ve alınan kararların niteliği, bu kararların geçersizliği halinde başvurulacak hukuk yolları; yönetim kurulunun hak ve yükümlülükleri ile görevleri, bu görevlerini gereği gibi yerine getirmemeleri halinde sorumlulukları ortaya konmaktadır. Anonim şirketlerin denetimi hususu denetçilerin görevleri ışığında irdelenmekte ve ayrıca dış denetim uygulamaları açıklanmaktadır. Ayrıca anonim şirketin sona erme halleri ve buna bağlı olarak tasfiye işlemleri de dersin kapsamında incelenmektedir. Anonim şirketlerle ilgili hususların daha iyi kavranabilmesi için Yargıtay kararları ve doktrindeki görüşler de inceleme konusu yapılacaktır.
Bu ders, icra iflas Bunların çoğu yerin epey sonuçlarını, suçların tanıklarını, ziyaretinde suçlarını ceza mahkemesinin kararını, ceza hükmünün sonuçlarını vb İçerir. Sözlü yargılama usulü, davada özel durumlar, kanun yolları, kesin hüküm kurumu, yargılamanın yenilenmesi, müşterek hükümler, özel mahkemeler, tahkim. İcra İflâs Hukuku, borcunu rızası ile yerine getirmeyen / getiremeyen borçlunun, borcunu, devlet gücü-icra organları aracılığı ile zorla yerine getirilmesini sağlar.
İş Sağlığı ve Güvenliği sorunları hakkında yasal mevzuatlar iredelenecektir. Program, iş sağlığı ve güvenliği konusunda yasal mevzuatı takip edebilen, yorumlayan ve mesleki etik kurallara uygun davranan, iş güvenliğinin sağlanabilmesi için tüm tedbirleri alabilecek yeterlilikte bireyler yetiştirmeyi amaçlamaktadır.İş Sağlığı ve Güvenliği sorunları hakkında yasal mevzuatlar iredelenecektir. Program, iş sağlığı ve güvenliği konusunda yasal mevzuatı takip edebilen, yorumlayan ve mesleki etik kurallara uygun davranan, iş güvenliğinin sağlanabilmesi için tüm tedbirleri alabilecek yeterlilikte bireyler yetiştirmeyi amaçlamaktadır.
Oryantalizm (Şarkiyatçılık) kavramının ne olduğu, alanı ve yapısı, Silvestre de Sacy ve Ernest Renan gibi batılı ünlü oryantalistler, doğulu ülkelerin yaşam tarzları, batının doğuya bakışı, edebiyattaki oryantalist gezginler ve film sektörü ve batıdaki Türk imgesi tartışılacaktır.
Endüstri 1.0, 2.0, 3.0 ve dördüncü endüstri devrimi olarak da bilinen endüstri 4.0, siber fiziksel sistemler, nesnelerin interneti, bulut bilişim sistemleri, büyük veri, modelleme ve simülasyon, akıllı fabrikalar. Bu dersin amacı, endüstrilerin ve endüstriyel süreçlere hakim olan paradigmaların her bir dönemde ne şekilde değiştiği hakkında öğrencileri bilgilendirmek, endüstriyel işletmelere uygulanabilir bilgi teknolojileri ve yönetim bilişim sistemleri hakkında bir temel oluşturmak, bilgi sistemlerinin işleyiş temelleri ile tasarımları ve işletmelerin veri ihtiyaçlarını yönetebilecek veritabanı uygulamalarının analizi, tasarımı ve geliştirilmesi için gerekli altyapıyı sağlamaktır.
Bu ders öğrencilerin tezlerini hazırlamalarına destek sağlamaktadır. İçeriğinde, araştırma yöntemlerinin öğretilmesi, tez yazım ilkelerinin anlatılması, problem alanının belirlenmesi, araştırma tekniklerinin seçimi, belirgin bir probleme odaklanmış tez önerisinin hazırlanması, araştırma modelinin kurgulanması, araştırmanın yapılması, tez yazımı ve sunumu konuları anlatılmaktadır.
Bu ders öğrencilerin tezlerini hazırlamalarına destek sağlamaktadır. İçeriğinde, araştırma yöntemlerinin öğretilmesi, tez yazım ilkelerinin anlatılması, problem alanının belirlenmesi, araştırma tekniklerinin seçimi, belirgin bir probleme odaklanmış tez önerisinin hazırlanması, araştırma modelinin kurgulanması, araştırmanın yapılması, tez yazımı ve sunumu konuları anlatılmaktadır.
Müşterilerinizle gerçek ilişkiler kurabilmeniz onları tanıma oranınızla doğru orantılıdır. Tüketiciler,üreticiler, ve diğer insanlar ve örgütlerin ilişkileri önem taşımaktadır. Birçok işletmenin önem verdiği okta gerçek müşterilerin şirketin başarılarnda en önemli yere sahip olduğudur. Bu dersin sonunda öğrenciler müşterilerle daha iyi ve kalıcı ilişkiler geliştirmenin yollarını ve önemini öğrenirler. Stratejik, organizasyonel, ticari ve teknoloji yönlerini ele alarak, psikoloji perspektifi ile, teori ve uygulamayı birleştirerek Müşteri İlişkileri Yönetimi’ni öğrencilerin tam olarak anlamalarına yardımcı olmaktır.
Genç ve çocuk işçilerin istihdamdan korunmalarına yönelik gerek ulusal mevzuat belgeleri gerekse uluslararası belgelerin incelenmesi. Ayrıca ders içerikleri haftalar halinde aşağıda gösterilmiştir. Bu dersin amacı çocuk ve genç işçilerin çalışma hayatında korunmasına yönelik gerek ulusal gerekse uluslararası mevzuat hakkında gerekli bilgileri vermektir.
Yüksek lisans, akademik çalışmanın ilk basamağıdır. O nedenle bilimsel yazı nasıl yazılır, atıf nasıl verilir, dip not ve kaynakça nasıl düzenlenir ve konularında bilgi sahibi olur. Bu dersin amacı seminer ve sunumlar yoluyla bunları öğrencilere öğretmektir.
Öğrenme ve öğretmenin ana kuramlarını, temel ilkelerini, türlerini, teknikerini, modellerini ve bu modelleri, teknikleri uygulama becerilerini öğretmek.
Bu ders kapsamında öncelikle Yeni Türk Ticaret Kanunu’nda ticaret şirketlerine ilişkin yapılan genel değişiklikler incelenmektedir. Ticaret şirketlerinin ehliyetine ve ortakların sermaye koyma borcuna ilişkin yapılan yenilikler ortaya konmaktadır. Her bir ticaret şirketi türü bakımından kuruluş, organlar, organların hak ve yetkileri, ortakların hak ve yetkileri, şirketin sona ermesi ve tasfiyesine ilişkin değişiklikler ve öngörülen yenilikleri açıklanmaktadır. Yeni Türk Ticaret Kanunu’ndaki ticaret şirketlerine ilişkin değişiklikler, eski Türk Ticaret Kanunu ile karşılaştırmalı olarak ortaya konmaktadır.
Ders kapsamında temel kavramlar çerçevesinde, bir araştırmanın temel esasları ve yöntem üzerinde durularak, analiz kavramına giriş yapılmaktadır. Nitel araştırma deseni ve etik konuları ile birlikte ele alınan ana başlıklar durum çalışmaları ve bazı deneysel yaklaşımlarla zenginleştirilmiştir. Bu dersin amacı, öğrencileri temel araştırma teknikleri ve felsefesi hakkında bilgilendirmek ve bilimsel etik kuralları hakkında bilinçlendirmektir.
Bu ders hizmet sözleşmelerinin özelliklerini, türlerini, hizmet sözleşmesinde tarafları ve tarafların hak ve yükümlülüklerinin neler olduğu konusunda bilgi verir.
İşletmelerdeki sosyal ve psikolojik sorunlar, insan ve endüstri üzerindeki etkileri ve çözüm yolları, personel seçme, eğitme ve değerlendirme, grup dinamikleri ve gruplar arası sorunlar, güdüleme, önderlik, karar verme ve iletişimde psikolojik sorunlar, rol, statü, otorite, örgütsel çatışma, stres ve yönetim.
İcra İflas Hukuku, İcra Organları, Denetim, Şikâyet. Bu dersin amacı, İcra ve İflas Hukuku’ndaki icra organlarının görev ve yetkilerinin ve bu yetkilerin denetiminin sağlanabilmesi için başvurulan şikayetin özel düzenlemelerle birlikte öğretilmesidir. Bu dersin amacı, İcra ve İflas Hukuku’ndaki icra organlarının görev ve yetkilerinin ve bu yetkilerin denetiminin sağlanabilmesi için başvurulan şikayetin özel düzenlemelerle birlikte öğretilmesidir.
Bu dersin içeriği, tıp ve ceza hukukunun dünyada ve ülkemizdeki gelişimini karşılaştırmalı olarak ele almak. Tıp ilmine ilişkin tipik suçların kanuni, maddi, manevi, hukuka aykırılık unsurlarını, yaptırım politikası ve soruşturma tekniklerini ele almaktır.
ÖZEL HUKUK YÜKSEK LİSANS PROGRAMI DERS İLİŞKİLERİ |
||||||||||
ÖZEL HUKUK YÜKSEK LİSANS PROGRAMI 2019 -2020 EĞİTİM VE ÖĞRETİM YILI “GÜZ” DÖNEMİ (1.DÖNEMİ İÇİN) |
||||||||||
Kodu |
Dersin Adı |
Türü |
PO1 |
PO2 |
PO3 |
PO4 |
PO5 |
PO6 |
PO7 |
PO8 |
Law 539 |
Dönem Projesi |
Z |
|
|
|
|
|
|
|
|
Law 551 |
Seminer (Tezsiz) |
Z |
|
|
|
|
|
|
|
|
Law 557 |
Anonim Şirketler Hukuku |
S |
|
|
|
|
|
|
|
|
Law 569 |
Güncel İş Sağlığı ve Güvenliği Konuları |
Z |
|
|
|
|
|
|
|
|
Law 583 |
Seminer (Tezli) |
Z |
|
|
|
|
|
|
|
|
Law 593 |
İcra ve İflâs Hukukunda Şikayet- 2 |
S |
|
|
|
|
|
|
|
|
ÖZEL HUKUK YÜKSEK LİSANS PROGRAMI 2019 -2020 EĞİTİM VE ÖĞRETİM YILI “BAHAR” DÖNEMİ (2.DÖNEMİ İÇİN) |
||||||||||
Kodu |
Dersin Adı |
Türü |
PO1 |
PO2 |
PO3 |
PO4 |
PO5 |
PO 6 |
PO 7 |
PO 8 |
Law 517 |
Çek Hukukundaki Güncel Gelişmeler |
Z |
|
|
|
|
|
|
|
|
Law 520 |
Sağlık Hukuku ve Etik |
S |
|
|
|
|
|
|
|
|
Law 521 |
İcra Hukukunda Güncel Gelişmeler |
S |
|
|
|
|
|
|
|
|
Law 566 |
İcra İflas Suçları |
S |
|
|
|
|
|
|
|
|
Law 582 |
İstihdamda Çocuk ve Genç İşçilerin Korunması |
Z |
|
|
|
|
|
|
|
|
Law 588 |
Yeni Ticaret Kanununda Ticari Şirketler |
S |
|
|
|
|
|
|
|
|
Law 590 |
Hizmet Sözleşmeleri |
Z |
|
|
|
|
|
|
|
|
Z: Zorunlu S: Seçmeli |
Effect |
3 |
4 |
5 |
ÖZEL HUKUK YÜKSEK LİSANS PROGRAMI TEMEL ÖĞRENME ÇIKTILARI VE DERSLER |
||||||||||
ÖZEL HUKUK YÜKSEK LİSANS PROGRAMI 2019 -2020 EĞİTİM VE ÖĞRETİM YILI “GÜZ” DÖNEMİ (1.DÖNEMİ İÇİN) |
||||||||||
Kodu |
Dersin Adı |
Türü |
PO1 |
PO2 |
PO3 |
PO4 |
PO5 |
PO6 |
PO7 |
PO8 |
Law 539 |
Dönem Projesi |
Z |
|
|
|
X |
|
|
X |
X |
Law 551 |
Seminer(Tezsiz) |
Z |
|
|
|
X |
|
|
X |
X |
Law 557 |
Anonim Şirketler Hukuku |
S |
X |
X |
X |
X |
X |
|
X |
X |
Law 569 |
Güncel İş Sağlığı ve Güvenliği Konuları |
Z |
X |
X |
X |
X |
X |
|
X |
X |
Law 583 |
Seminer (Tezli) |
Z |
|
|
|
X |
|
|
X |
X |
Law 593 |
İcra ve İflâs Hukukunda Şikayet- 2 |
S |
X |
X |
X |
X |
X |
|
X |
X |
|
||||||||||
ÖZEL HUKUK YÜKSEK LİSANS PROGRAMI 2019 -2020 EĞİTİM VE ÖĞRETİM YILI “BAHAR” DÖNEMİ (2.DÖNEMİ İÇİN) |
||||||||||
Kodu |
Dersin Adı |
Türü |
PO1 |
PO2 |
PO3 |
PO4 |
PO5 |
PO6 |
PO7 |
PO8 |
Law 517 |
Çek Hukukundaki Güncel Gelişmeler |
Z |
X |
X |
X |
X |
X |
|
X |
X |
Law 520 |
Sağlık Hukuku ve Etik |
S |
X |
X |
X |
X |
X |
|
X |
X |
Law 521 |
İcra Hukukunda Güncel Gelişmeler |
S |
X |
X |
X |
X |
X |
|
X |
X |
Law 566 |
İcra İflas Suçları |
S |
X |
X |
X |
X |
X |
|
X |
X |
Law 582 |
İstihdamda Çocuk ve Genç İşçilerin Korunması |
Z |
X |
X |
X |
X |
X |
|
X |
X |
Law 588 |
Yeni Ticaret Kanununda Ticari Şirketler |
S |
X |
X |
X |
X |
X |
|
X |
X |
Law 590 |
Hizmet Sözleşmeleri |
Z |
X |
X |
X |
X |
X |
|
X |
X |
Z: Zorunlu S: Seçmeli |
Hukuk Temel Alanı Yeterlilikleri (Yüksek Lisans) |
Hukuk Program Çıktıları (PÇ) |
Yüksek Öğretim Yeterlilikler Çerçevesi |
||||||||||||||
|
|
|
||||||||||||||
|
|
|
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
7 |
8 |
9 |
10 |
11 |
|
|
|
BİLGİ |
Kurumsal &Olgusal |
1-Kamu hukuku ve özel hukuk alanlarında ve alt disiplinlerine ait kavram ve kurumlara ya da yöntemlere ilişkin bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirir ve derinleştirir.
|
X X
|
X
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
1-Lisans düzeyi yeterliliklerine dayalı olarak, aynı veya farklı bir alanda bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirebilme ve derinleştirebilme. |
Kurumsal& Olgusal |
BİLGİ |
2-Kamu hukuku ve özel hukuk alanları ve alt disiplinleri ile yakın sosyal bilimler alanlarına ait kavram, kurum ve yöntemler arasındaki etkileşimi kavrayarak bağlantı kurar.
|
X X |
X X |
|
|
X X |
|
|
X X |
|
|
|
2- Alanının ilişkili olduğu disiplinler arası etkileşimi kavrayabilme.
|
||||
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
||||
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
||||
BECERİLER |
Bilişsel& Uygulamalı |
1-Kamu hukuku ve özel hukuk alanlarında ve alt disiplinlerinde edindiği uzmanlık düzeyindeki bilgileri hukuk kuramı ve uygulamasına ilişkin konu ve sorunların analizinde kullanır.
|
|
X X |
X
|
|
|
|
|
|
|
|
|
1- Alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanabilme. |
Bilişsel& Uygulamalı |
BECERİLER |
2-Kamu hukuku ve özel hukuk alanları ve alt disiplinlerinde edindiği uzmanlık düzeyindeki bilgileri, farklı disiplinlere ilişkin bilgilerle birlikte değerlendirerek yorumlayabilme ve bunlardan hareketle yeni bilgiler oluşturur.
|
X X |
X X |
|
|
|
|
|
X X |
|
|
|
2-Alanında edindiği bilgileri farklı disiplin alanlarından gelen bilgilerle bütünleştirerek yorumlayabilme ve yeni bilgiler oluşturabilme. |
||||
3-Hukuk kuram ve uygulamasında karşılaşılan sorunları hukuk alanına özgü araştırma yöntemlerini kullanarak çözümler.
|
|
X X |
X X |
|
|
|
|
|
|
|
|
3-Alanı ile ilgili karşılaşılan sorunları araştırma yöntemlerini kullanarak çözümleyebilme. |
||||
YETKİNLİKLER |
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği |
1-Kamu hukuku ve özel hukuk alanlarında ve alt disiplinlerinde uzmanlık gerektiren bir çalışmayı bağımsız olarak yürütür.
|
|
|
|
X X |
|
|
|
|
|
|
|
1-Alanı ile ilgili uzmanlık gerektiren bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilme. |
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği |
YETKİNLİKLER |
2-Kamu hukuku ve özel hukuk alanlarında ve alt disiplinlerinde karşılaşılan ve öngörülemeyen ve uzmanlık gerektiren karmaşık sorunların çözümü için yeni stratejik yaklaşımlar geliştirir ve sorumluluk alarak çözüm üretir, bu amaca yönelik çalışmalara liderlik yapar.
|
|
X X |
X X |
X X |
|
|
|
|
|
|
|
2-Alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunların çözümü için yeni stratejik yaklaşımlar geliştirebilme ve sorumluluk alarak çözüm üretebilme |
||||
Öğrenme Yetkinliği |
1-Kamu hukuku ve özel hukuk alanlarında ve alt disiplinlerinde edindiği uzmanlık düzeyindeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir ve öğrenmesini yönlendirir.
|
|
|
|
X X |
|
|
|
|
|
|
|
1-Alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme ve öğrenmesini yönlendirebilme. |
Öğrenme Yetkinliği |
||
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
||||
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
||||
İletişim ve Sosyal Yetkinlik |
1-Kamu hukuku ve özel hukuk alanlarında ve alt disiplinlerinde edindiği uzmanlık düzeyindeki bilgiler ile hukuk kuram ve uygulamasına ilişkin güncel gelişmeleri alanındaki ve alan dışındaki gruplara yazılı ve sözlü olarak sistemli biçimde aktarır.
|
X
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
1- Alanındaki güncel gelişmeleri ve kendi çalışmalarını, nicel ve nitel veriler ile destekleyerek alanındaki ve alan dışındaki gruplara, yazılı, sözlü ve görsel olarak sistemli biçimde aktarabilme.
|
İletişim ve Sosyal Yetkinlik |
|
|
2-Hukuk kavram ve kurumları, yerleşik hukuk uygulaması ve hukuk kurallarını eleştirel bir gözle sorgulayarak gerektiğinde bunları geliştirir ve değiştirmek üzere girişimde bulunur.
|
|
|
|
X X |
|
|
|
|
|
|
|
2-Sosyal ilişkileri ve bu ilişkileri yönlendiren normları eleştirel bir bakış açısıyla incelemeyebilme, geliştirebilme ve gerektiğinde değiştirmek üzere harekete geçebilme. |
||||
3-Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B2 Genel Düzeyinde kullanarak hukuk alanındaki bilgileri izleyebilme ve meslektaşları ile iletişim kurar. |
|
|
|
|
X X |
X X |
|
|
|
|
|
3-Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B2 Genel Düzeyi'nde kullanarak sözlü ve yazılı iletişim kurabilme. |
||||
4-Hukuk alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanır. |
|
|
|
|
|
X X |
|
|
|
|
|
4-Alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanabilme. |
||||
1-Kamu hukuku ve özel hukuk alanlarına ve alt disiplinlerine ilişkin bilgilerin edinilmesi, işlenmesi ve değerlendirilmesi süreçlerinde toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözeterek içselleştirir. |
|
|
|
X X |
|
|
X X |
|
|
|
|
1-Alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerleri gözeterek denetleyebilme ve bu değerleri öğretebilme. |
Alana Özgü Yetkinlik |
|||
2-Hukukçu olmanın gerektirdiği dürüstlük, adalet ve etik anlayışını geliştirerek çevresine öğretir.
|
|
|
|
|
|
|
X |
|
|
|
|
2- Alanı ile ilgili konularda strateji, politika ve uygulama planları geliştirebilme ve elde edilen sonuçları, kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirebilme.
|
||||
|
X |
|
X |
|
X |
|
|
X |
|
|
|
3-Alanında özümsedikleri bilgiyi, problem çözme ve/veya uygulama becerilerini, disiplinlerarası çalışmalarda kullanabilme. |
Ders Kodu | Ders | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|
LAW-590 | Hizmet Sözleşmeleri | 3-0-3 | 08 |
Ders Kodu | Ders | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|
LAW-517 | Çek Hukukunda Yeni Gelişmeler | 3-0-3 | 08 |
LAW-536 | Çek Hukuku | 3-0-3 | 08 |
LAW-577 | Tez | 0-0-0 | 30 |
LAW-540 | Seminer / Dönem Projesi | 0-0-0 | 08 |
Ders Kodu | Ders | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|
LAW-510 | İcra ve İflas Hukukunda Şikayet | 3-0-3 | 08 |
LAW-524 | Sözleşme Özgürlüğünün Sınırları | 3-0-3 | 08 |
LAW-543 | İnsan Hakları Bağlamında İstihdamda Çocuk ve Genç İşçilerin Korunması | 3-0-3 | 08 |
LAW-576 | Tez | 0-0-0 | 30 |
LAW-589 | Bilimsel Araştırma Yöntemleri ve Yayın Etiği | 3-0-3 | 07 |
LAW-593 | İcra ve İflas Hukukunda Şikâyet – 2 | 3-0-3 | 08 |
Ders Kodu | Ders | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|
LAW-507 | Seçmeli | 3-0-3 | 08 |
TOS-500 | Ortak Seçmeli | 3-0-3 | 08 |
LAW-535 | Seçmeli | 3-0-3 | 08 |
LAW-511 | Seçmeli | 3-0-3 | 08 |