İŞLETME YÖNETİMİ YÜKSEK LİSANS PROGRAMI |
İŞLETME YÖNETİMİ YÜKSEK LİSANS PROGRAMI |
Geniş Tabanlı Öğrenci Öğrenme Hedefleri |
“MBA" |
Derslere ve Hedeflenen Öğrenci Öğrenme Çıktılarına İlişkin Matris |
1. Kompleks iş fikirlerini sentezlemek amacıyla nicel ve nitel iş kavramlar aracılığıyla net ve doğru bir şekilde hem yazılı hem sözlü olarak etkin iletişim kurma becerilerini geliştirmek. |
2. Bilgiyi yöneterek karmaşık yönetimsel durumları analiz edebilmek, karar alma sürecini geliştirmek ve rekabetçi ve değişken iş ortamlarındaki karar alma süreçlerinde eğitimlerden ve hayat deneyimlerinden faydalanmak. |
3. Farklı takım üyeleriyle birlikte, yönetim ile ilgili kompleks, belirsiz ve alışılmadık problemlerin çözümü amacıyla stratejik karar alma süreçlerini iyileştirerek işletmenin işlevsel alanlarını uygulamak ve bir araya getirmek. |
MBA Düzeyinde TEMEL ÖĞRENİM ÇIKTILARI |
İletişim |
Analiz Araçları |
Bilgi |
Çevre |
Bilgi |
Liderlik |
Temel İşletme |
Takım Çalışması |
Eleştirel Düşünme |
“IACBE" |
Etkili iş profesyonellerinin ihtiyaç duyduğu gelişmiş iletişim ve işbirliği becerilerini göstermek. |
İşle ilgili kararlar verirken karmaşık verileri çok yönlü analiz etmek. |
Araştırma ve teoriyi işle ilgili karmaşık sorunları çözerken bir arada kullanmak. |
İşin yasal, sosyal, ekonomik ve küresel boyutlarını değerlendirmek. |
Araştırma ve teoriyi işle ilgili karmaşık sorunları çözerken bir arada kullanmak. |
Önemli bir değişiklik yaparken liderlik ve stratejik yönetim becerilerini analiz etmek. |
İşle ilgili kararlar verirken karmaşık verileri çok yönlü analiz etmek. |
Takım olarak kurumsal hedeflere ulaşmada etkin katkı sağlamak. |
Teori ve uygulamayı karmaşık sorunların çözümüne dahil etmek. |
İşletme Yüksek Lisans Programı Hedeflenen Öğrenci Öğrenme Çıktıları |
1. Farklı iş ortamlarında etkili ve profesyonel şekilde iletişim kurabilecektir, |
2. Farklı yönetimsel sorunlar karşısında modern yönetim araçlarını ve tekniklerini kullanabilecektir, |
3. Muhasebe, finans, pazarlama, yönetim, insan kaynakları ve organizasyonlardaki üretim konseptleri ve modelleri gibi işletme yönetimi işlevlerini gerçekleştirebilecek ve aralarındaki ilişkileri kurabilecektir |
4. Ekonomik şartların işletme üzerindeki potansiyel etkilerini değerlendirebilecektir ve bu şartlar ile başa çıkmayı sağlayacak uygun kararları verebilecektir, |
5. Farklı iş ortamlarında planlama, organizasyon, yönetim ve denetim gibi yönetim işlevlerini koordine edebilecektir, |
Farklı iş ortamlarında etkin lider davranış biçimlerini sergileyebilecektir, |
7. Uluslararası pazarlardaki trendleri takip edebilecek ve bunların yönetimsel kararlar üzerindeki potansiyel etkilerini analiz edebilecektir, |
8. Çeşitli iş ortamlarında uygun motivasyon tekniklerini kullanabilecektir, |
9. Organizasyonlarda uygun karar alma süreçlerini uygulayabilecektir, |
(“PÇ: Program Çıktıları”) |
Ders Adı |
PÇ1 |
PÇ2 |
PÇ3 |
PÇ4 |
PÇ5 |
PÇ6 |
PÇ7 |
PÇ8 |
PÇ9 |
Birinci Yıl/Birinci Dönem |
IFN-501 |
Finansal Yönetim |
|
|
x |
x |
x |
|
x |
|
x |
MAN-533 |
Seminer |
x |
x |
x |
x |
x |
|
|
|
|
MAN-536 |
İşletme Yönetimi |
x |
x |
x |
x |
|
|
x |
|
x |
MAN-537 |
Proje |
|
x |
x |
x |
x |
|
|
|
x |
Birinci Yıl/İkinci Dönem |
MAN-500 |
Pazarlama Yönetimi |
|
|
x |
x |
|
x |
|
x |
|
MAN-534 |
Üretim Yönetimi |
|
x |
x |
|
|
|
x |
x |
x |
MAN-532 |
Araştırma Yöntem ve Teknikleri |
|
|
x |
x |
x |
|
|
|
|
İkinci Yıl/Üçüncü Dönem |
MAN 597 |
Tez |
|
|
x |
x |
x |
x |
x |
x |
x |
İkinci Yıl/Dördüncü Dönem |
MAN-598 |
Tez |
|
|
x |
x |
x |
x |
x |
x |
x |
Seçmeli Dersler |
MAN-503 |
Satış Yönetimi |
x |
x |
|
x |
|
|
x |
x |
x |
MAN-508 |
Liderlik ve Örgütsel Davranış |
x |
|
|
|
|
x |
x |
x |
x |
MAN-502 |
İnsan Kaynakları ve Personel Yönetimi |
|
|
x |
x |
|
x |
|
|
|
MAN-558 |
Stratejik Yönetim ve İşletme Politikası |
x |
|
|
|
|
x |
|
x |
x |
MAN-525 |
İşletmelerde İnsan ve Grup Davranışları |
x |
x |
x |
|
x |
x |
|
x |
x |
MAN-578 |
Yönetim Muhasebesi |
|
x |
x |
|
|
|
|
x |
x |
Program yetkinliğiyle ilgili ders sayısı / 40 |
6 |
7 |
12 |
10 |
7 |
7 |
7 |
9 |
11 |
Program yetkinliğiyle ilgili ders yüzdesi |
40% |
46% |
80% |
67% |
46% |
46% |
46% |
60% |
73% |
Likert Ölçeği |
5 |
4 |
3 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|