Amaç:
İngiliz Dili Eğitimi Yüksek Lisans Programı’nın amacı İngiliz Dili Eğitimi alanında öğrencilerin ileri düzeyde kuramsal ve uygulamalı olarak uzmanlaşmalarını sağlamaktır.
Hedefler:
Programın hedefleri İngiliz Dili Eğitiminde temel kuramsal ve yöntemsel alanları tanıtmaktır. Program, öğrencilerin mesleki gelişimlerinde yabancı dil öğretimi ve öğrenimi konusundaki güncel alanlara odaklanır. Programı başarıyla bitiren öğrencilerin öğretim veya araştırma alanlarında çalışmaları ve kendi alanlarında daha ileri gidebilmeleri beklenir.
Amaç, Kuruluş ve Onay |
İngiliz Dili Eğitimi Yüksek Lisans Programı’nın amacı İngiliz Dili Eğitimi alanında öğrencilerin ileri düzeyde kuramsal ve uygulamalı olarak uzmanlaşmalarını sağlamaktır. Çağ Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü 09.07.1997 tarih, 23050 sayılı; 46. madde gereğince kurulmuştur. Sosyal Bilimler Enstitüsü, YÖK'ün onayıyla öğretmenlerin kendi alanlarında uzmanlaşmak için eğitim görmeleri amacıyla kurulmuştur. İngiliz Dili Eğitim Programı Y.Ö.K' ün 05.05.2009 / 013406 - 2017 sayılı kararı ile Sosyal Bilimler Enstitüsü bünyesinde açılmasına karar verilmiştir. |
Yeterlilik Ölçütü |
İngiliz Dili Eğitimi Tezli Yüksek Lisans Programında okumak isteyen bir öğrencinin, yurtiçi veya yurtdışı denkliği olan bir üniversitede sadece alan içi İngilizce Öğretmenliği Bölümü, İngilizce Dil Bilimi Bölümü, İngiliz Dili ve Edebiyatı Bölümü, Amerikan Kültürü ve Edebiyatı Bölümü, İngilizce Mütercimlik-Tercümanlık Bölümleriyle ilgili 4 (dört) yıllık Lisans Programını tamamlamış olması, ALES' ten de herhangi bir puan türünden en az 55,000 not alması gerekir. Detaylı bilgi için bkz. http://www.cag.edu.tr/ |
Özel Katılım koşulları |
Diğer yurt içi ve uluslararası programlarda yüksek lisans programına başlamış olan öğrenciler Çağ Üniversitesi ve YÖK'ün yönetmeliklerine uygun olarak başvurabilirler. Detaylı bilgi için Çağ Üniversitesi Öğrenci Kabul koşullarına bakınız. |
Özel Öğrenimin tanınması için özel şartlar(formel eğitim, ve yaşam boyu eğitim) |
Diğer üniversitelerde kayıtlı olan öğrenciler ilk dönemlerini tamamladıktan sonra Çağ Üniversitesi'ne geçiş yapabilirler. Geçme notu alınmış olan diğer tüm dersler ve diğer üniversitelerin aynı içeriğe sahip dersleri muafiyet kapsamına alınacaktır. |
Yeterlilik kriterleri ve yönetmelikler |
Bir öğrencinin mezun olabilmesi için Genel Not Ortalamasının (GNO) 4.00 üzerinden en az 2.00 olması ve başarısız dersi olmaması gerekir. Detaylı bilgi için bkz. Çağ Üniversitesi Lisansüstü Eğitim-Öğretim ve Sınav Yönetmeliği |
Program Profili |
İngiliz Dili Eğitimi Yüksek Lisans Programı; İngiliz Dili Eğitimi mesleğinde öğrencileri hem kuramsal hem de pratik bilgi ve becerilerle donatmak ve yeniliklere açık öğretmenler olmalarını sağlamaktır. |
Örnek Mezun Öğrencilerin Mesleki Profilleri |
Yüksek Lisans'ı tamamlayan öğrenciler devlet veya özel sektörlerde görev yapabilirler. Ayrıca devlet veya vakıf üniversitelerinde araştırmacı olarak istihdam edilirler |
Daha ileri düzeyde Eğitime katılım |
Tezli Yüksek Lisans Eğitimini başarıyla tamamlayan öğrenciler isterlerse doktora programlarına devam edebilirler. |
Sınav Şartları Değerlendirme ve Not verme |
Genellikle, her ders için bir ara sınav, bir final sınavı ve dönem ödevi verilir. Detaylı bilgi için Sınav Yönetmeliği'ne bakınız. |
Mezuniyet Şartları |
Bir öğrencinin Genel Not Ortalamasının 4.00 üzerinden en az 2.00 olması, başarısız notu olmaması ve Tezli Yüksek Lisans Programı için öğrencinin tez çalışmasından başarılı olması koşulu aranır. |
Çalışma Durumu |
Tam Zamanlı |
Program Dili |
İngilizce |
Program Bölüm Başkanı |
Prof. Dr. Şehnaz Şahinkarakaş +90 324 651 48 00 |
Avrupa Kredi Transfer Sistemi/Erasmus Koordinatörü |
Prof. Dr. Jülide İnözü
Tel: +90 324 6514800 Fax: +90 324 651 48 11 |
Programı Tamamlayan Bir Öğrenci
PÇ 1. Eğitim Bilimlerinin değişik alanlarında araştırma yapar.
PÇ 2. Yabancı dilin öğretilmesinde kullanılan değişik yöntem ve teknikleri değerlendirir.
PÇ 3. Öğrenci başarısını değişik konu alanlarında değerlendirir.
PÇ 4. Yabancı dil öğretiminde kullanılan öğretim programlarını hazırlar ve uygun materyaller geliştirir.
PÇ 5. Anadil ve ikinci dile ilişkin kuramları karşılaştırır.
PÇ 6. Edebi ve edebi olmayan metinlerdeki dil kullanımını çözümler.
PÇ 7. Öğretmenlik sanatına ve iletişimde dilin gücünü ve önemini değerlendirir.
PÇ 8. Dil, kültür ve algı arasındaki karşılıklı ilişkileri değerlendirir.
PÇ 9. Eğitim uygulamalarında meslek etiğine önem verir.
PÇ 10. Yaptığı araştırmaları ulusal ve uluslar arası ortamlarda paylaşır.
Ders Kodu | Ders | Dersin Şekli | Kredi | AKTS | ||
---|---|---|---|---|---|---|
ELT-501 | Araştırma Yöntemleri - I Tamamlayıcı Dersler | Zorunlu | 3-0-3 | 08 | ||
ELT-505 | İngilizce Öğrenme Kuramları ve Öğretim Yöntemleri Temel Mesleki Dersler | Zorunlu | 3-0-3 | 08 | ||
ELT-536 | Bilimsel Araştırma Yöntemleri ve Yayın Etiği - I Tamamlayıcı Dersler | Zorunlu | 3-0-3 | 08 | ||
ELT-577 | ELT'de Güncel Konular Uzmanlık-Alan Dersleri | Zorunlu | 3-0-3 | 08 | ||
ELT-540 | Seminer / Dönem Projesi Zorunlu Ders Grubu. Dersleri görmek için ders adına tıklayınız | Zorunlu | 0-0-0 | 07 | ||
ELT-508 | Seçmeli 1 Seçmeli Ders Grubu. Dersleri görmek için ders adına tıklayınız | Seçmeli | 3-0-3 | 07 | ||
OSD-554 | Ortak Seçmeli Ders Seçmeli Ders Grubu. Dersleri görmek için ders adına tıklayınız | Seçmeli | 3-0-3 | 08 | ||
Toplam | 18 | 54 |
Ders Kodu | Ders | Dersin Şekli | Kredi | AKTS | ||
---|---|---|---|---|---|---|
ELT-504 | Dil Becerilerinin Öğretimi Temel Mesleki Dersler | Zorunlu | 3-0-3 | 08 | ||
ELT-512 | Araştırma Yöntemleri - II Tamamlayıcı Dersler | Zorunlu | 3-0-3 | 08 | ||
ELT-535 | Bilimsel Araştırma Yöntemleri ve Yayın Etiği - II Uzmanlık-Alan Dersleri | Zorunlu | 3-0-3 | 08 | ||
ELT-543 | Yöntem Sonrası Dönemde Dil Öğrenimi ve Öğretimi Tamamlayıcı Dersler | Zorunlu | 3-0-3 | 08 | ||
ELT-574 | Öğrenme Teorileri ve ELT’ye Giriş Tamamlayıcı Dersler | Zorunlu | 2-0-2 | 08 | ||
ELT-520 | Seçmeli 3 Seçmeli Ders Grubu. Dersleri görmek için ders adına tıklayınız | Seçmeli | 3-0-3 | 07 | ||
ELT-500 | Seçmeli 2 Seçmeli Ders Grubu. Dersleri görmek için ders adına tıklayınız | Seçmeli | 3-0-3 | 07 | ||
Toplam | 20 | 54 |
Ders Kodu | Ders | Dersin Şekli | Kredi | AKTS | ||
---|---|---|---|---|---|---|
ELT-597 | Tez Uzmanlık-Alan Dersleri | Zorunlu | 0-0-0 | 30 | ||
Toplam | 0 | 30 |
Ders Kodu | Ders | Dersin Şekli | Kredi | AKTS | ||
---|---|---|---|---|---|---|
ELT-598 | Tez Uzmanlık-Alan Dersleri | Zorunlu | 0-0-0 | 30 | ||
Toplam | 0 | 30 |
Süreç temelli görev ve ölçütler tasarlama; çeşitli değerlendirme türleri; proje ve dosya değerlendirme; sınıf içi değerlendirme görevleri ve notlama ölçütleri. Bu dersin amacı katılımcıların süreç temelli görev ve değerlendirme ölçütleri hakkında bilgi sahibi olmalarını; ve değerlendirmeyi öğrenmeyi desteklemek amacıyla kullanmaları gerektiğini anlamalarını sağlamaktır.
Bu derste öğrencilerin niteliksel araştırma surecine katkıda bulunacak fikir formüle etmekten veri analizi ve yorumlamasına kadar tüm temel bilgiler verilecektir. Derste öğrencilerin araştırma soruları üretmeleri, literatür taraması yapmaları, farklı örneklemleri ayırt etmeleri, değişik veri toplama yolları kullanmaları sağlanacaktır.
Bu ders, öğrencilerin mesleki bilgi ve becerilerini pekiştirerek onların yeterliklerini geliştirmek; onların öğretmenlik mesleğine karşı ilgi, tutum ve motivasyonlarını artırmak için tasarlanmıştır. Bu dersin amacı öğrencilerin öğrenme-öğretme ve değerlendirme süreci ile ilgili çağdaş kuramları, modelleri, ilke, yöntem ve teknikleri, kuralları ve özellikleri analiz etmelerini sağlamak.
Yabancı dilde dinleme, konuşma, okuma-anlama ve yazma becerilerinin öğretim yöntem, teknik ve materyallerinin örnekleriyle anlatılması ve tartışılması.
Dil öğrenme kuramlarının ve İngilizce öğretim kuramlarında yaklaşım, yöntem ve tekniklerinin incelenmesi, değerlendirilmesi ve bunların sınıf içi uygulamalarının tartışılması.
İngilizce öğretimi alanından seçilmiş konuların sunumu ve tartışılması. Bir öğretim elemanı gözetiminde yapılan seminer çalışmalarında, öğrencinin bağımsız bir araştırma yaparak bu konuda deneyim kazanması ve konuyu anlatarak topluluk önünde konuşabilme yeteneğinin geliştirilmesi amaçlanmaktadır. Çalışma konusunun saptanması, ikincil kaynakların araştırılması ve bunların çalışmada kullanılması, alan araştırması, elde edilen bilgiler ışığında taslak çalışmanın hazırlanması, gerekli düzeltmelerin yapılarak raporun rapor yazma kurallarına uygun bir şekilde tamamlanması ve son olarak raporun dinleyicilere sunulması ve tartışılması bu dersin kapsamını oluşturmaktadır.
İkinci dil ediniminin ikinci dil gelişimi ve öğrenimi açısından temel kuramların analizi.
Sınıfta öğretmenin ve öğrencilerin rolü gibi değişik sınıf yönetimi stratejilerinin öğretilmesi ve sınıf yönetimi modellerinin düzenlenmesi ve incelenmesi.
Bu derste öğrencilere çeşitli niceliksel araştırma teknikleri gösterilecek ve çalışmaları için gerekli tekniği kullanarak araştırma yapmaları sağlanacaktır.
Çocuk edebiyatına iliksin çalışmaların yapılması; folklor, şiir, hikaye, kurgu ve düz yazı incelemeleri; edebiyata iliksin çocuk gelişiminin incelenmesi.
Akademik yazma dersi, öğrencilerin çeşitli alanlarda yazma becerilerini geliştirir. Bu ders profesyonel araştırmanın yapısını ve içeriğini öğretir. Bu dersin amacı, öğrencilerin profesyonel bir araştırma raporu ve kompozisyon yazabilmek için, eleştirel düşünce ve akademik yazma becerilerini geliştirmelerini sağlamaktır.. Bu ders, fen edebiyat alanında yazılan çağdaş ,açıklayıcı, tartışmacı ve analitik konuları içermektedir.
Belli başlı Yunan Tanrı ve Tanrıçaları hakkındaki mit, efsane, masal ve hikâyelerinin incelenmesi; Mitin insan toplumu içindeki işlevi ve önemi; popüler kültür ve modern edebiyat içinde mitolojinin yeri.
Dil öğretiminde ölçme ve değerlendirme teknikleri ve değişik istatistiksel yöntemlere uygun olan sınav çeşitleri hazırlamada izlenecek süreçlerdeki yanıt seçeneklerinin çözümlenmesi ve yorumlanması.
Eski yaşamın bugünkü yaşamımızın şekli üzerindeki etkileri; Neolitik Çağ\'dan Eski Yunan dönemine kadar olan insanlık tarihini değerlendirerek daha net bir dünya görüşü ve paradigmaları belirleyebilme becerisi kazandırma.
Erken öğrenen (5-12 yaş) grupları için farklı izlence türleri (hikaye temelli, içerik temelli, tema temelli, görev temelli); seçilen izlence türünde çocuk edebiyatının etkili kullanımı, sınıf yönetimi, dil sunumu ve alıştırmaları. Öğrencilerin farklı izlence türleri hakkında bilgi edinmelerini ve bu yaş grubuna (5-12 yaş) uygun dil öğretme aktiviteleri ve ders planları hazırlayıp bunların öğretime uygulanmasını sağlamaktır.
İngilizce öğretimi alanından seçilmiş konuların sunumu ve tartışılması. Bir öğretim elemanı gözetiminde yapılan seminer çalışmalarında, öğrencinin bağımsız bir araştırma yaparak bu konuda deneyim kazanması ve konuyu anlatarak topluluk önünde konuşabilme yeteneğinin geliştirilmesi amaçlanmaktadır. Çalışma konusunun saptanması, ikincil kaynakların araştırılması ve bunların çalışmada kullanılması, alan araştırması, elde edilen bilgiler ışığında taslak çalışmanın hazırlanması, gerekli düzeltmelerin yapılarak raporun rapor yazma kurallarına uygun bir şekilde tamamlanması ve son olarak raporun dinleyicilere sunulması ve tartışılması bu dersin kapsamını oluşturmaktadır.
Öğrenciler dünya kültürlerinin gelenek, sanat ve beşeri bilimlerinin en önemli katkılarına bakışı geliştireceklerdir. Bu ders, dünya kültürel geleneklerinin bilgi sürekliliğini sağlayarak, dünya sanat, edebiyat, müzik ve felsefe alanlarının tematik içeriğini inceler.
Dil kullanımı ve bağlam arasındaki iliksinin incelenmesi; sözlü ve yazılı, yazınsal ve yazınsal olmayan değişik metin türlerinin ve özelliklerinin tartışılması.
Dersin amacı öğrencilerin niceliksel araştırma yapabilmelerini sağlamaktır. Nicel araştırmalar ile ilgili temel kavramları öğrenip bu konuda farklı araştırma yöntemleri yapabileceklerdir.
Dersin genel amacı öğrencilerin niteliksel araştırma yapabilmelerini sağlamaktır. Ayrıca niteliksel araştırma yapabilmek için gerekli veri toplama ve analiz etme yolları konusunda temel bilgileri kavrayacaklardır.
Eleştirel Söylem Çözümlemesi alanındaki kuramsal ve yöntemsel geleneklerin ele alınmasıyla başlayacak, daha sonra sözlü, yazılı ve görsel metinlerin bazı eleştirel yaklaşımlarla çözümlenmesine ağırlık verecektir. Eleştirel Söylem Çözümlemesi; sosyal ve güç ilişkilerinin, kimliklerin ve bilginin, dilin kullanımı ile sosyal ortamlarda yazılı, görsel ve sözlü metinler aracılığıyla nasıl oluşturulduklarını inceler. Eleştirel Söylem Çözümlemesi kuram ve yöntemlerinin tanıtılması, Eleştirel Söylem çözümlemesinin sözlü, yazılı ve görsel metinlerde uygulanması.
Bu ders öğrencilere yabancı dil eğitiminde sosyal duygusal öğrenme teorileri ve stratejileri hakkında bilgi verecektir.. Başlıca tartışma alanları arasında Sosyal Duygusal Öğrenme (SEL), SEL bileşenleri; öğrencilerin SEL ihtiyaçları ve araştırmanın dil öğretimi üzerindeki pedagojik etkileri vardır. Bu dersin temel amacı, öğretmen adaylarına sosyal ve duygusal öğrenmenin ne olduğunu ve kuramlarını anlatmak CASEL tarafından oluşturulan beş ana beceriyi, Öz farkındalık , öz yönetim, sosyal farkındalık, ilişki becerileri ve sorumlu karar verme, öğretmek ve öğrendikleriyle kendi yöntemlerini geliştirmelerine ve sınıflarda uygulamalarına olanak sağlamaktır.
Bu ders öğretmen adaylarının yabancı dil öğrenme kuramlarını ve ingilizce yabancı dil öğretim yöntemlerini öğrenmelerine ve öğrendikleri yöntemler ile kendi yöntemlerini geliştirmelerine ve sınıflarda uygulamalarına olanak sağlayacak yöntemleri içermektedir. Bu dersin temel amacı, öğretmen adaylarınınl öğrenme kuramlarını ve bunları ingilizce yabanacı dil öğretim yöntemlerine transfer edebilmelerine olanak sağlamak ve öğrendikleri yöntemler ile kendi yöntemlerini geliştirmelerine ve sınıflarda uygulamalarını sağlamaktır.
Ders materyalleri tasarımı teori ve ilkeleri ve ders kitabı kullanımına taraf ve karşıt olan temel görüşler; yöntem, ideoloji ve ders kitabı yazarının arasındaki ilişki; ders gereçlerinin seçimi ile ilgili format: öğrencinin dil yeterliliği, öğrenilebilirlik, kullanım kolaylığı, kültürel içerik, iletişimsel etkileşimin uygunluğu ve dil kullanımı, öğrencilerin birbirleriyle ve öğretmenle etkileşimde bulunmasına yardımcı olan bütünce bazlı otantik, gerçek dünya bağlamında konuşlanmış gereçler; dil öğretimi için gereç uyarlaması ve geliştirilmesi, belirli öğrenme ihtiyaçlarına ve öğretim ortamlarına göre ders kitabı gereçlerinin uyarlanması. Bu dersin amacı katılımcıların ders kitaplarını nasıl değerlendirebileceklerini ve amaçlarına en uygun ders kitabını nasıl seçeceklerini anlamalarını sağlamak; onları ders öğretim materyalleri geliştirebilecek becerilerle donatıp kendi dil öğretim koşullarına en uygun materyalleri geliştirebilmelerine yardımcı olmaktır.
Bu ders öğrencilere yabancı dil eğitiminde güncel konuları tanıtacak ve bunları bireysel öğrenci perspektifinden inceleyebilmelerini sağlayacaktır. Öğrencilerin bireysel bakış açılarının eleştirel yönlerinin ve öğrencilerin kendilerini çoklu perspektiflerden incelenmesi de dahil olmak üzere, dil öğreniminde öğrenci katkılarına özel dikkat gösterilecektir. Bu derste değinilecek olan diğer konular dil öğrenicisinin kimliği; dil öğrenenlerin bireyselliklerinin eleştirel bir analizi; dil öğreniminde duygusallık; ve dil öğretimi metodolojisinde öğrencilerin kendileri üzerindeki araştırmanın pedagojik etkileridir. Bu dersin amacı, yabancı dil eğitimindeki güncel konuları öğrencilere tanıtmak ve bu konuları bireysel öğrenci bakış açısıyla incelemeye yardımcı olmaktır. Dersin bir diğer amacı, öğrencilerin bireysel öğrenen farklılıklarının eleştirel yönlerinin ve öğrencilerin kendilerinin çoklu perspektiflerden incelenmesi de dahil olmak üzere öğrencilerin dil öğrenimine katkıları konusunda farkındalıklarını arttırmaktır.
Bu ders yabancı dil öğretiminde metod-sonrası dönem ve bu dönemde ortaya çıkan güncel konuları ve dil öğretiminde sunulan yenilikçi kuramları ve öğretim yöntemlerini içermektedir. Bu dersin temel amacı, katılımcıların geleneksel yöntemler dönemini takiben gelişen metod-sonrası yaklaşımı ve prensiplerini tartışmak ve öğrencilerin öğrendikleri yöntemler ile kendi yöntemlerini geliştirmelerine ve sınıflarda uygulamalarına olanak sağlamaktır.
Bu ders yabancı dil öğretiminde metod-sonrası dönem ve bu dönemde ortaya çıkan güncel konuları ve dil öğretiminde sunulan yenilikçi kuramları ve öğretim yöntemlerini içermektedir. Bu dersin temel amacı, katılımcıların dil öğretiminde geleneksel yöntemlerin yanında yeni yaklaşımları tartışarak, kendi öğretim bağlamlarında öğrendiklerinin nasıl uygulanacağı konusunda eleştirel düşünmelerini sağlamaktır.
İngilizce öğretimi alanından seçilmiş konuların sunumu ve tartışılması. Bir öğretim elemanı gözetiminde yapılan seminer çalışmalarında, öğrencinin bağımsız bir araştırma yaparak bu konuda deneyim kazanması ve konuyu anlatarak topluluk önünde konuşabilme yeteneğinin geliştirilmesi amaçlanmaktadır. Çalışma konusunun saptanması, ikincil kaynakların araştırılması ve bunların çalışmada kullanılması, alan araştırması, elde edilen bilgiler ışığında taslak çalışmanın hazırlanması, gerekli düzeltmelerin yapılarak raporun rapor yazma kurallarına uygun bir şekilde tamamlanması ve son olarak raporun dinleyicilere sunulması ve tartışılması bu dersin kapsamını oluşturmaktadır.
Bu ders öğrencilerin tezlerini hazırlamalarına destek sağlamaktadır. İçeriğinde, araştırma yöntemlerinin öğretilmesi, tez yazım ilkelerinin anlatılması, problem alanının belirlenmesi, araştırma tekniklerinin seçimi, belirgin bir probleme odaklanmış tez önerisinin hazırlanması, araştırma modelinin kurgulanması, araştırmanın yapılması, tez yazımı ve sunumu konuları anlatılmaktadır.
Bu ders öğrencilerin tezlerini hazırlamalarına destek sağlamaktadır. İçeriğinde, araştırma yöntemlerinin öğretilmesi, tez yazım ilkelerinin anlatılması, problem alanının belirlenmesi, araştırma tekniklerinin seçimi, belirgin bir probleme odaklanmış tez önerisinin hazırlanması, araştırma modelinin kurgulanması, araştırmanın yapılması, tez yazımı ve sunumu konuları anlatılmaktadır.
Program Çıktıları & Dersler İlişki Tablosu
Kod |
Dersin Adı |
PÇ1 |
PÇ 2 |
PÇ 3 |
PÇ 4 |
PÇ 5 |
PÇ 6 |
PÇ 7 |
PÇ 8 |
PÇ 9 |
PÇ 10 |
1. Yıl, Birinci Dönem |
- |
- |
- |
- |
- |
- |
- |
- |
- |
|
|
ELT 501 |
İngilizce Öğrenme Kuramları ve Öğretim Yöntemleri |
- |
X |
- |
- |
X |
- |
X |
- |
X |
|
ELT 503 |
Araştırma Yöntemleri - I |
X |
X |
X |
- |
- |
- |
- |
X |
X |
X |
ELT 510 |
Seminer |
X |
- |
- |
- |
- |
- |
- |
- |
X |
X |
1. Yıl, İkinci Dönem |
- |
- |
- |
- |
- |
- |
- |
- |
- |
|
|
ELT 502 |
Dil Becerilerinin Öğretimi |
- |
X |
X |
X |
- |
X |
X |
- |
X |
|
ELT 506 |
Araştırma Yöntemleri - II |
X |
X |
X |
- |
- |
- |
- |
1 |
X |
X |
Program Çıktılarıyla İlişkili Ders Sayısı / 8 |
3 |
4 |
3 |
1 |
1 |
1 |
2 |
1 |
5 |
|
|
Program Çıktılarıyla İlişkili Yüzdesi |
38% |
50% |
38% |
13% |
13% |
13% |
25% |
13% |
63% |
38% |
Seçmeli Dersler
Kod |
Dersin Adı |
PÇ 1 |
PÇ 2 |
PÇ 3 |
PÇ 4 |
PÇ 5 |
PÇ 6 |
PÇ 7 |
PÇ 8 |
PÇ 9 |
PÇ 10 |
ELT 504 |
Alternatif Değerlendirme |
X |
X |
X |
- |
- |
- |
- |
- |
X |
|
ELT 505 |
Materyal Değerlendirme ve Uyarlama |
- |
X |
- |
X |
- |
- |
X |
- |
X |
|
ELT 507 |
Sınıf Yönetimi |
- |
- |
- |
- |
- |
- |
X |
- |
X |
|
ELT 508 |
Dil Bilimi |
X |
- |
- |
- |
X |
- |
X |
X |
- |
|
ELT 509 |
Mesleki Gelişim |
- |
X |
- |
- |
- |
- |
X |
- |
X |
|
ELT 511 |
İnsan Hakları ve Demokrasi |
- |
- |
- |
- |
- |
- |
- |
X |
X |
|
ELT 513 |
Dönem Projesi |
X |
- |
- |
- |
- |
- |
- |
- |
X |
|
ELT 514 |
Çocuk Edebiyatı |
- |
- |
- |
X |
- |
X |
- |
X |
- |
|
ELT 516 |
Biçembilim ve Yazınsal Söylem Çözümlemesi |
- |
- |
- |
- |
- |
X |
X |
X |
- |
|
ELT 518 |
Mitoloji |
- |
- |
- |
- |
- |
X |
X |
X |
- |
|
ELT 519 |
Eğitimde Ölçme ve Değerlendirme |
- |
- |
- |
X |
X |
- |
X |
- |
X |
x |
ELT 520 |
Uygarlık Tarihi |
- |
- |
- |
- |
- |
- |
X |
X |
- |
|
ELT 522 |
Çocuklara Yabancı Dil Öğretimi |
- |
X |
X |
X |
X |
- |
X |
- |
X |
|
ELT 524 |
Karşılaştırmalı Dünya Kültürleri |
- |
- |
X |
X |
X |
- |
- |
X |
- |
|
ELT 526 |
Akademik Yazma |
X |
- |
- |
- |
- |
X |
- |
- |
X |
x |
Program Çıktıları & Dersler İlişki Tablosu
Kod |
Dersin Adı |
PÇ 1 |
PÇ 2 |
PÇ 3 |
PÇ 4 |
PÇ 5 |
PÇ 6 |
PÇ 7 |
PÇ 8 |
PÇ 9 |
PÇ 10 |
1. Yıl, Birinci Dönem |
- |
- |
- |
- |
- |
- |
- |
- |
- |
|
|
ELT 501 |
İngilizce Öğrenme Kuramları ve Öğretim Yöntemleri |
- |
5 |
- |
- |
3 |
- |
5 |
- |
4 |
|
ELT 503 |
Araştırma Yöntemleri - I |
5 |
5 |
5 |
- |
- |
- |
- |
3 |
4 |
5 |
ELT 510 |
Seminer |
5 |
- |
- |
- |
- |
- |
- |
- |
5 |
5 |
1. Yıl, İkinci Dönem |
- |
- |
- |
- |
- |
- |
- |
- |
- |
|
|
ELT 502 |
Dil Becerilerinin Öğretimi |
- |
5 |
3 |
5 |
- |
3 |
4 |
- |
5 |
|
ELT 506 |
Araştırma Yöntemleri - II |
5 |
5 |
5 |
- |
- |
- |
- |
- |
5 |
5 |
Program Çıktılarının Ağırlığı |
15 |
20 |
13 |
5 |
3 |
3 |
9 |
3 |
23 |
15 |
|
İlişki Düzeyi: 0: İlişki yok; 5: En yüksek İlişki Düzeyi |
- |
- |
- |
- |
- |
- |
- |
- |
- |
|
Seçmeli Dersler
Kod |
Dersin Adı |
PÇ 1 |
PÇ 2 |
PÇ 3 |
PÇ 4 |
PÇ 5 |
PÇ 6 |
PÇ 7 |
PÇ 8 |
PÇ 9 |
PÇ 10 |
ELT 504 |
Alternatif Değerlendirme |
4 |
5 |
5 |
- |
- |
- |
- |
- |
4 |
|
ELT 505 |
Materyal Değerlendirme ve Uyarlama |
- |
5 |
- |
5 |
- |
- |
4 |
- |
4 |
|
ELT 507 |
Sınıf Yönetimi |
- |
- |
- |
- |
- |
- |
5 |
- |
4 |
|
ELT 508 |
Dil Bilimi |
4 |
- |
- |
- |
5 |
- |
5 |
4 |
- |
|
ELT 509 |
Mesleki Gelişim |
- |
3 |
- |
- |
- |
- |
5 |
- |
5 |
|
ELT 511 |
İnsan Hakları ve Demokrasi |
- |
- |
- |
- |
- |
- |
- |
3 |
5 |
|
ELT 513 |
Dönem Projesi |
5 |
- |
- |
- |
- |
- |
- |
- |
5 |
|
ELT 514 |
Çocuk Edebiyatı |
- |
- |
- |
4 |
- |
5 |
- |
5 |
- |
|
ELT 516 |
Biçembilim ve Yazınsal Söylem Çözümlemesi |
- |
- |
- |
- |
- |
5 |
4 |
4 |
- |
|
ELT 518 |
Mitoloji |
- |
- |
- |
- |
- |
4 |
5 |
5 |
- |
|
ELT 519 |
Eğitimde Ölçme ve Değerlendirme |
- |
- |
- |
4 |
5 |
- |
4 |
- |
4 |
3 |
ELT 520 |
Uygarlık Tarihi |
- |
- |
- |
- |
- |
- |
5 |
5 |
- |
|
ELT 522 |
Çocuklara Yabancı Dil Öğretimi |
- |
4 |
3 |
4 |
2 |
- |
5 |
- |
5 |
|
ELT 524 |
Karşılaştırmalı Dünya Kültürleri |
- |
- |
4 |
4 |
4 |
- |
- |
4 |
- |
|
ELT 526 |
Akademik Yazma |
3 |
- |
- |
- |
- |
5 |
- |
- |
5 |
4 |
İNGİLİZ DİLİ EĞİTİMİ TEZLİ YÜKSEK LİSANS PROGRAMI |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
TEMEL ÖĞRENME ÇIKTILARI VE DERSLER |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
ZORUNLU DERSLER |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
1. Yıl, Birinci Dönem |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
SEÇMELİ DERSLER |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
PROGRAM ÇIKTILARI & DERSLER İLİŞKİ TABLOSU |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
ZORUNLU DERSLER |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
SEÇMELİ DERSLER |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
İNGİLİZ DİLİ EĞİTİMİ TEZLİ YÜKSEK LİSANS PROGRAMI TYYÇ & PÇ İLİŞKİLERİ
TYYÇ Öğretmen Yetiştirme ve Eğitim Bilimleri Temel Alanı Yeterlilikleri |
|
İngiliz Dili Eğitimi Programı Çıktıları (PÇ) |
PÇ TANIMLARI |
|||||||||||
|
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
7 |
8 |
9 |
10 |
|
|||
BİLGİ |
Kuramsal & Olgusal |
1-Lisans yeterliliklerine dayalı olarak, bir eğitim bilimi alanında uzmanlık düzeyinde kuramsal ve uygulamalı bilgi birikimine sahiptir, bu bilgileri geliştirir ve derinleştirir. |
|
X |
|
X |
X |
|
|
|
|
|
5. Anadil ve ikinci dile ilişkin kuramları karşılaştırır. |
|
2-Alanı ile ilgili disiplinler arasındaki etkileşimi tartışır. |
|
|
|
|
|
|
|
X |
|
|
||||
BECERİLER |
Bilişsel ve Uygulamalı |
1-Alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanır , bu bilgileri geliştirir ve derinleştirir. |
X |
|
X |
X |
|
|
|
|
|
|
2. Yabancı dilin öğretilmesinde kullanılan değişik yöntem ve teknikleri değerlendirir.
4. Yabancı dil öğretiminde kullanılan öğretim programlarını hazırlar ve uygun materyaller geliştirir. |
|
2-Alanındaki bilgileri farklı disiplin alanlarından gelen bilgilerle işlevsel olarak bütünleştirip yeni bilgiler oluşturur. |
|
|
|
X |
|
X |
|
X |
|
|
||||
3-Uzmanlık gerektiren sorunlara nicel ve nitel bilimsel araştırma yöntemlerini kullanarak çözüm önerileri getirir. |
X |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
||||
YETKİNLİKLER |
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği |
1-Alanındaki bir sorunu, bağımsız olarak kurgular, çözüm yolları geliştirir, çözer, sonuçları değerlendirir ve gerektiğinde uygular. |
X |
|
|
|
X |
|
|
|
|
|
1. Eğitim Bilimlerinin değişik alanlarında araştırma yapar.
3. Öğrenci başarısını değişik konu alanlarında değerlendirir.
6. Edebi ve edebi olmayan metinlerdeki dil kullanımını çözümler.
7. Öğretmenlik sanatına ve iletişimde dilin gücünü ve önemini değerlendirir.
8. Dil, kültür ve algı arasındaki karşılıklı ilişkileri değerlendirir.
9. Eğitim uygulamalarında meslek etiğine önem verir.
10. Yaptiği araştırmaları ulusal ve uluslar arası ortamlarda paylaşır. |
|
2-Alanındaki uygulamalarda karşılaşacağını öngörmediği karmaşık durumlarda yeni stratejik yaklaşımlar geliştirir ve sorumluluk alarak çözüm üretir. |
|
|
|
|
|
|
|
X |
X |
|
||||
3-Alanı ile ilgili takım çalışmalarına etkin olarak katılır veya liderlik yapar. |
|
|
|
|
|
|
X |
|
|
|
||||
Öğrenme Yetkinliği |
1-Alanıyla ilgili bilgileri eleştirel bir gözle değerlendirir ve öğrenmeyi yönlendirir. |
|
|
|
|
X |
X |
|
X |
|
|
|||
2-Alanındaki çalışmaları yaşam boyu öğrenme çerçevesinde yürütür. |
|
|
|
|
X |
X |
|
X |
|
|
||||
İletişim ve Sosyal Yetkinlik |
1-Alanındaki gelişmeleri ve kendi çalışmalarını, alanındaki ve dışındaki gruplara, yazılı, sözlü ve görsel olarak sistemli biçimde aktarır. |
|
|
|
X |
|
|
|
|
|
|
|||
2-Mesleki ve profesyonel ortamlardaki sosyal ilişkileri ve bu ilişkileri yönlendiren normları eleştirel bir bakış açısıyla inceler, bunları geliştirmek ve gerektiğinde değiştirmek üzere harekete geçer, liderlik yapar. |
|
|
|
|
|
|
X |
|
X |
X |
||||
3- Bir yabancı dili en az Avrupa dil Portföyü B2 Genel düzeyinde kullanarak sözlü ve yazılı iletişim kurar. |
|
|
|
|
|
X |
|
|
|
|
||||
4-Alanı ile ilgili bilgileri ulusal/uluslararası düzeyde sözlü ve yazılı olarak paylaşır. |
|
|
|
|
|
|
|
X |
|
X |
||||
5-Alanın gerektirdiği bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanır. |
X |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
||||
Alana Özgü Yetkinlik |
1-Alanı ile ilgili konularda strateji, politika ve uygulama planlarını yorumlar, bu planları geliştirir ve elde edilen sonuçları kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirir. |
X |
X |
X |
|
|
|
|
|
|
|
|||
2-Alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarını toplumsal, bilimsel ve etik değerleri temelinde denetler ve bu değerleri öğretir. |
X |
|
|
|
|
|
|
|
X |
|
||||
3-Alanında edindiği bilgi ve becerileri, disiplinler arası çalışmalarda uygular. |
|
|
|
|
|
|
|
X |
|
|
||||
4-Güncel gelişmeleri ulusal değerler ve ülke gerçekleri doğrultusunda değerlendirir. |
|
|
|
|
|
|
|
X |
|
|
||||
5-Alanı ile ilgili konularda strateji, politika ve uygulama planları geliştirir ve elde edilen sonuçları kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirir. |
X |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Ders Kodu | Ders | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|
ELT-504 | Dil Becerilerinin Öğretimi | 3-0-3 | 08 |
ELT-505 | İngilizce Öğrenme Kuramları ve Öğretim Yöntemleri | 3-0-3 | 08 |
ELT-540 | Seminer / Dönem Projesi | 0-0-0 | 07 |
Ders Kodu | Ders | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|
ELT-535 | Bilimsel Araştırma Yöntemleri ve Yayın Etiği - II | 3-0-3 | 08 |
ELT-577 | ELT'de Güncel Konular | 3-0-3 | 08 |
ELT-597 | Tez | 0-0-0 | 30 |
ELT-598 | Tez | 0-0-0 | 30 |
Ders Kodu | Ders | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|
ELT-501 | Araştırma Yöntemleri - I | 3-0-3 | 08 |
ELT-512 | Araştırma Yöntemleri - II | 3-0-3 | 08 |
ELT-536 | Bilimsel Araştırma Yöntemleri ve Yayın Etiği - I | 3-0-3 | 08 |
ELT-543 | Yöntem Sonrası Dönemde Dil Öğrenimi ve Öğretimi | 3-0-3 | 08 |
ELT-574 | Öğrenme Teorileri ve ELT’ye Giriş | 2-0-2 | 08 |
ELT-540 | Seminer / Dönem Projesi | 3-0-3 | 07 |
Ders Kodu | Ders | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|
ELT-500 | Seçmeli 2 | 3-0-3 | 07 |
ELT-508 | Seçmeli 1 | 3-0-3 | 07 |
ELT-520 | Seçmeli 3 | 3-0-3 | 07 |
OSD-554 | Ortak Seçmeli Ders | 3-0-3 | 08 |