İŞLETME YÖNETİMİ YÜKSEK LİSANS PROGRAMI Misyon ve Geniş Tabanlı Hedefler |
|
Misyon Tanımı: |
İşletme Yönetimi Yüksek Lisans Programı’nın misyonu, öğrencileri, iş yaşamında geleceğin liderleri ve girişimcileri olma yolunda hazırlamaktır. |
|
|
Geniş Tabanlı Öğrenci Öğrenimi Hedefleri: |
Misyonun gerçekleştirilebilmesi için İşletme Yönetimi Yüksek Lisans Programı şunları amaçlamaktadır: |
|
|
|
|
|
|
Geniş Tabanlı Faaliyet Hedefleri: |
Misyonun gerçekleştirilebilmesi için, Sosyal Bilimler Enstitüsü İşletme Yönetimi Ana Bilim Dalı şunları yapacaktır: |
|
|
|
|
|
|
İŞLETME YÖNETİMİ YÜKSEK LİSANS PROGRAMI HAKKINDA GENEL BİLGİLER
|
|
Kuruluş & Onay |
Çağ Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü 1997 yılında özel ve kamu işletmelerinde rol alacak olan geleceğin liderlerini, yöneticilerini ve girişimcilerini eğitmek ve yetiştirmek amacıyla kurulmuştur. Resmi Gazete: 09.07.1997, Sayı: 23050 İşletme Yönetimi Yüksek Lisans Programı (MBA), iş yaşamında geleceğin liderlerini ve girişimcilerini yetiştirmek amacıyla onaylanmıştır. YÖK Onayı: 18.06.2003/13183 |
Diploma ve Unvanlar |
Programı başarıyla tamamlayan öğrencilere İşletme Yönetimi dalında Yüksek Lisans Diploması verilecektir. |
Kazanılacak Derece Seviyesi |
Yönetim üzerine İşletme Yönetimi Yüksek Lisans programı. (Yüksek Lisans Derecesi). |
Özel Kabul Koşulları |
YÖK ve Çağ Üniversitesi Yönetmeliklerine göre başka bir yurt içi veya yurt dışındaki üniversitede yüksek lisans programına başlamış olan öğrenciler programa kabul için başvurabilir. Lisans Üstü Programlar için Kabul Koşulları için bkz.: Çağ Kabul Koşulları hakkında Daha Fazla Bilgi |
Daha Önceki Öğrenimin (Örgün ve Yaygın) Tanınmasına İlişkin Özel Düzenlemeler |
Diğer üniversitelerde öğrenim görmüş öğrenciler Çağ Üniversitesi yüksek lisans programlarına geçiş yapabilir. Diğer üniversitelerden, öğrencinin geçer not aldığı ve aynı içeriğe sahip dersler için muafiyet sağlanır. |
Mezuniyet Koşulları ve Yönetmelikler |
Öğrencinin mezuniyet not ortalaması 4,00 üzerinden en az 2,00 olmalıdır ve başarısız dersi bulunmamalıdır. |
Program Profili |
İşletme Yönetimi Yüksek Lisans Programı, öğrencilerin çağdaş yönetim alanında güçlü bir teorik altyapı geliştirmelerini ve uygulama becerileri kazanmalarını sağlayacak şekilde tasarlanmıştır. Program, öğrencilerin kamu ve/veya özel sektör işletmelerinde liderlik, yöneticilik veya girişimcilik yeteneği kazanmalarını da hedeflemektedir. |
Örneklerle Mezunlarımızın Mesleki Profili |
Programın mezunları kamu veya özel kuruluşlarda yönetici pozisyonunda çalışmak veya kendi işletmelerini kurma şansına sahiptir. Mezunların çoğu aile şirketlerinde çalışmaktadır, diğer bir kısmı ise farklı alanlarda faaliyet gösteren işletmelerde görev almaktadır. |
Öğrenime Devam Olanakları |
Mezunlar doktora programına başvurabilir. |
Sınav Yönetmeliği, Ölçme ve Değerlendirme |
Sınav yönetmelikleri her ders için ayrı belirlenmiştir. Ancak, genel olarak her ders için 1 Ara Sınav, 1 Final Sınavı ve dönem ödevi bulunmaktadır. Her bir derse ilişkin olarak sınav yönetmelikleri, ölçme ve değerlendirme ile ilgili detaylar için Ders Programına bakınız. |
Mezuniyet Koşulları |
İşletme Yönetimi Yüksek Lisans Programı ile ilgili mezuniyet koşulları Çağ Üniversitesinin genel mezuniyet koşulları ve yönetmelikleri ile aynıdır. Müfredatta belirtilen derslerin tamamı en az DC - 1,50 - 60,00 harfi ile geçildiği ve ağırlıklı genel not ortalamasının 4,00 üzerinden en az 2,00 olduğu takdirde, İşletme Yönetimi Yüksek Lisans Derecesinin kazanılması ilişkin yukarıda belirtilenlerin haricinde ek bir koşul bulunmamaktadır. |
Program Türü |
Tam Zamanlı |
Program Dili |
Türkçe |
Program Başkanı |
Doç. Dr. Murat GÜLMEZ Tel: +90 324 6514800 |
AKTS & Erasmus Koordinatörü |
Prof. Dr. Jülide İnözü |
İŞLETME YÖNETİMİ YÜKSEK LİSANS PROGRAMI ÖĞRENME ÇIKTILARI (KURUMSAL ÖĞRENME ÇIKTILARI) |
İşletme Yönetimi Yüksek Lisans Programını başarıyla tamamlayan öğrenciler; |
1. Farklı iş ortamlarında etkili ve profesyonel şekilde iletişim kurabilecektir, |
2. Farklı yönetimsel sorunlar karşısında modern yönetim araçlarını ve tekniklerini kullanabilecektir, |
3. Muhasebe, finans, pazarlama, yönetim, insan kaynakları ve organizasyonlardaki üretim konseptleri ve modelleri gibi işletme yönetimi işlevlerini gerçekleştirebilecek ve aralarındaki ilişkileri kurabilecektir, |
4. Ekonomik şartların işletme üzerindeki potansiyel etkilerini değerlendirebilecektir ve bu şartlar ile başa çıkmayı sağlayacak uygun kararları verebilecektir, |
5. Farklı iş ortamlarında planlama, organizasyon, yönetim ve denetim gibi yönetim işlevlerini koordine edebilecektir, |
6. Farklı iş ortamlarında etkin lider davranış biçimlerini sergileyebilecektir, |
7. Uluslararası pazarlardaki trendleri takip edebilecek ve bunların yönetimsel kararlar üzerindeki potansiyel etkilerini analiz edebilecektir, |
8. Çeşitli iş ortamlarında uygun motivasyon tekniklerini kullanabilecektir, |
9. Organizasyonlarda uygun karar alma süreçlerini uygulayabilecektir. |
|
Ders Kodu | Ders | Dersin Şekli | Kredi | AKTS | ||
---|---|---|---|---|---|---|
MAN-500 | Pazarlama Yönetimi Uzmanlık-Alan Dersleri | Zorunlu | 3-0-3 | 07 | ||
IFN-501 | Finansal Yönetim Uzmanlık-Alan Dersleri | Zorunlu | 3-0-3 | 08 | ||
MAN-511 | Dijital Pazarlama Seçmeli Dersler | Seçmeli | 3-0-3 | 08 | ||
MAN-540 | Seminer / Dönem Projesi Zorunlu Ders Grubu. Dersleri görmek için ders adına tıklayınız | Zorunlu | 0-0-0 | 08 | ||
Toplam | 9 | 31 |
Ders Kodu | Ders | Dersin Şekli | Kredi | AKTS | ||
---|---|---|---|---|---|---|
ECO-501 | Yönetim Ekonomisi Tamamlayıcı Dersler | Zorunlu | 3-0-3 | 08 | ||
MAN-507 | Tedarik Zinciri ve Lojistik Yönetimi Uzmanlık-Alan Dersleri | Zorunlu | 3-0-3 | 07 | ||
MAN-544 | Çağdaş İşletmecilik Tamamlayıcı Dersler | Zorunlu | 3-0-3 | 07 | ||
MAN-559 | Örgütsel Davranışta Güncel Konular Tamamlayıcı Dersler | Zorunlu | 3-0-3 | 08 | ||
MAN-560 | Bilimsel Araştırma Yöntemleri ve Yayın Etiği Uzmanlık-Alan Dersleri | Zorunlu | 3-0-3 | 08 | ||
MAN-525 | Seçmeli Seçmeli Ders Grubu. Dersleri görmek için ders adına tıklayınız | Seçmeli | 3-0-3 | 07 | ||
Toplam | 18 | 45 |
Ders Kodu | Ders | Dersin Şekli | Kredi | AKTS | ||
---|---|---|---|---|---|---|
MAN-597 | Tez Uzmanlık-Alan Dersleri | Zorunlu | 0-0-0 | 30 | ||
Toplam | 0 | 30 |
Ders Kodu | Ders | Dersin Şekli | Kredi | AKTS | ||
---|---|---|---|---|---|---|
MAN-598 | Tez Uzmanlık-Alan Dersleri | Zorunlu | 0-0-0 | 30 | ||
Toplam | 0 | 30 |
Ders Kodu | Ders | Dersin Şekli | Kredi | AKTS | ||
---|---|---|---|---|---|---|
MAN-102 | Mesleki İngilizce Seçmeli Dersler | Seçmeli | 0-0-0 | 07 | ||
MAN-502 | İnsan Kaynakları ve Personel Yönetimi Tamamlayıcı Dersler | Seçmeli | 3-0-3 | 07 | ||
MAN-503 | Satış Yönetimi Tamamlayıcı Dersler | Seçmeli | 3-0-3 | 07 | ||
MAN-505 | Türkiye Ekonomisi Seçmeli Dersler | Seçmeli | 3-0-3 | 08 | ||
MAN-508 | Liderlik ve Örgütsel Davranış Tamamlayıcı Dersler | Seçmeli | 3-0-3 | 07 | ||
IRE-511 | Uluslararası Siyasi Ekonomi Seçmeli Dersler | Seçmeli | 3-0-3 | 08 | ||
IFN-524 | Finansal Piyasa Analizi Seçmeli Dersler | Seçmeli | 3-0-3 | 08 | ||
MAN-536 | İşletme Yönetimi Seçmeli Dersler | Seçmeli | 3-0-3 | 08 | ||
MAN-549 | Dış Ticaret Finansmanı Seçmeli Dersler | Seçmeli | 3-0-3 | 08 | ||
IRE-555 | Küresel Siyasette Rusya Seçmeli Dersler | Seçmeli | 3-0-3 | 08 | ||
OSD-555 | Afet Yönetimi Seçmeli Dersler | Seçmeli | 3-0-3 | 08 | ||
MAN-558 | Stratejik Yönetim ve İşletme Politikası Tamamlayıcı Dersler | Seçmeli | 3-0-3 | 07 | ||
MAN-571 | Endüstri 4.0 Uygulamaları Seçmeli Dersler | Seçmeli | 3-0-3 | 08 | ||
MAN-578 | Yönetim Muhasebesi Tamamlayıcı Dersler | Seçmeli | 3-0-3 | 07 | ||
OSD-579 | Uluslararası İlişkilerde Sürdürülebilir Kalkınma Seçmeli Dersler | Seçmeli | 3-0-3 | 08 | ||
MAN-580 | Müşteri İlişkileri Yönetimi Seçmeli Dersler | Seçmeli | 3-0-3 | 08 | ||
MAN-582 | Sanal Dünyalar Seçmeli Dersler | Seçmeli | 3-0-3 | 08 | ||
MAN-584 | Dünya Ekonomisi Seçmeli Dersler | Seçmeli | 3-0-3 | 08 | ||
MAN-586 | İş Etiği ve Sosyal Sorumluluk Seçmeli Dersler | Seçmeli | 3-0-3 | 08 | ||
PSI-587 | Öğrenmeyi ve Öğretmeyi Öğrenme Seçmeli Dersler | Seçmeli | 3-0-3 | 08 | ||
MAN-589 | Gönüllülük Çalışmaları Seçmeli Dersler | Seçmeli | 3-0-3 | 08 | ||
MAN-590 | İşletme Simulasyonu Seçmeli Dersler | Seçmeli | 3-0-3 | 08 | ||
MAN-591 | Örgütsel Davranış Seçmeli Dersler | Seçmeli | 3-0-3 | 08 | ||
MAN-593 | İşletmelerde BIG DATA Uygulamaları Seçmeli Dersler | Seçmeli | 3-0-3 | 08 | ||
OSD-594 | Beden Algısı Seçmeli Dersler | Seçmeli | 3-0-3 | 08 | ||
MAN-595 | İnovasyon ve Pazarlama Seçmeli Dersler | Seçmeli | 3-0-3 | 08 | ||
OSD-595 | Kültürlerarası Psikoloji Seçmeli Dersler | Seçmeli | 3-0-3 | 08 | ||
Toplam | 78 | 210 |
Bu ders öğrencilerin katılımını engelleyen olumsuz faktörleri en aza indirgemek ve öğrencilerin uluslararası iş alanlarında ve gerçek yaşamlarında kendilerini özgürce ifade etmelerini sağlamak için tasarlanmıştır. Bu ders güncel ve gerekli iş İngilizcesi kelimelerini, yapılarını ve öğrencilerinin dinleme ve okuma becerilerini geliştirmeleri için özgün makaleleri ve etkili sunum tekniklerini içerir. Öğrencilerin ingilizce dil bilgilerini geliştirerek, işletmenin değişik alanlarında kitap makale okumak, okuduğunu anlayarak tartışabilmek, bu konularla ilgili güncel gelişmeleri takip edebilmek ve işletme alanında etkili sunum becerilerini geliştirmek amaçlanmaktadır.
Pazarlamanın tanımı; pazarlama felsefeleri; pazarlama ortamı; pazar bölümlendirme ve hedefleme; pazarlama araştırma ve bilgi sistemleri; tüketici davranışları; ürün fiyatı, dağıtım ve promosyon kararları, stratejik pazarlama planlaması, uygulama ve değerlendirme, seçilmiş uygulamalar, hizmet pazarlama, endüstriyel pazarlama, uluslararası pazarlama ve kar amacı gütmeyen organizasyonlar için pazarlama konuları bu dersin başlıklarını oluşturmaktadır.
Yönetim ekonomisinin niteliği ve kapsamı, Talep teorisi, Fiyat ve gelir esneklikleri, Tüketicinin seçimi teorisi, Üretim ve Maliyet analizi, Piyasa sayısı ve fiyatlama uygulamaları, Tam rekabet ve tekel piyasaları, Tekelci rekabet ve oligopol piyasaları, Piyasalara devlet müdahalesi, regulasyon ve antitröst politikalar. Risk analizi, Uzun dönem yatırım kararları.
Finansal Yönetim dersi, finans fonksiyonunun tanımı ve finansal analizin esaslarını inceler. Bu kapsamda; muhasebe-finans ilişkileri, finansal tablolar, finansal tablo analizleri, finansal planlama, risk ve getiri ilişkileri, borca ve özsermayeye göre finansman kararları alınması ve son olarak kar dağıtım politikaları ve paranın zaman değeri konuları dersin ana başlıklarını oluşturmaktadır.
İnsan kaynakları yönetiminin evrimi; bir organizasyonda insan kaynaklarının rolü; insan kaynakları yönetimi/gelişiminin işlevleri; insan kaynakları yönetimi uygulaması (personelin işe alımı, idamesi, ödüllendirilmesi, gelişimi ve işten çıkarılması); insan kaynakları denetimi ve insan kaynakları yönetiminde gelecekte karşılaşılacak sorunlar bu dersin konularını oluşturur.
Kişisel satış; satış yönetiminde hedefler; pazar ve satış potansiyelleri; satış tahminleri; satış bütçelendirmesi; bölge planlama ve kapsamı; satış personeli için hedef ve kotalar; satış organizasyonu yapısı; satış personelinin işe alımı, eğitimi, ücretlendirilmesi, motivasyonu ve denetimi; satış yönetimi değerlendirmesi konuları ele alınmaktadır.
Ders sırasında Türkiye ekonomisi ile ilgili olarak; Cumhuriyet öncesi ve sonrası iktisadi gelişmelerin incelenmesi, iktisat politikalarının uygulandığı dönemdeki iktisadi, siyasi ve sosyal koşulların anlaşılması ve ilişkilendirilmesi, iktisadi krizlerin neden ve sonuçlarının değerlendirilmesi, küreselleşme ile Türkiye ekonomisi arasında ilişki kurulması ve geleceğe yönelik dersler çıkarılması. Türkiye ekonomisini, Cumhuriyet öncesi ve sonrasında; üretim, istihdam, fiyatlar, yatırımlar, kamu maliyesi, para politikası, dış ticaret,sektörel ilişkiler (tarım, sanayi, enerji, madencilik ve hizmetler) ve planlama yönlerinden ve iktisat politikaları/ analitik olarak inceleyerek bu günkü ve yakın gelecekteki iktisadi gelişmeleri anlamak. |
Tedarik Zinciri ve Lojistik Yönetimi, planlama süreçlerini ve operasyonel süreçlerin iyileştirmesini yapmak isteyen bir kurumda var olması gereken tüm planlama süreçleri, işleyişleri, uygulanabilecek teknikler ve yenilikçi optimizasyon yaklaşımları karşılaştırmalı olarak ve uygulamalar eşliğinde paylaşılacaktır. Bu derste öğrenci lojistik ve tedarik zincirinin uygulamada en çok kullanılan kavramlarını örneklerle tekrar ettikten sonra Tedarik zinciri ve lojistik problemlerini tedarikçiler, üreticiler, taşıyıcılar, depolar, perakendeciler ve müşteriler bazında analiz ederek ve çözüm tekniklerini uygulama becerisi geliştireceklerdir. Lojistik ve tedarik zincirine dair uygulamada “maliyet”, “kalite” ve “zaman” bileşenlerinde optimumu yakalamayı amaçlar.
Bu derste, örgütsel davranış ve liderliğin anlamı ve kapsamı; liderlik kuramları ve türleri; örgütsel davranışın bireysel, örgütsel ve çevresel belirleyicileri; örgütsel liderlik ve davranış çalışmaları alanındaki başlıca konular ve güncel trendler gibi konular ele alınır.
Bu ders küresel ekonomik ilişkileri inceler. Ders kapsamında tartışılacak konular, ticaret ve korumacılık, IMF, Dünya Bankası ve Dünya Ticaret Örgütü gibi küresel kurumların rolü ve performansı, çokuluslu şirketlerin önemi, AB ve NAFTA gibi bölgesel ekonomik entegrasyon çabaları ve Çin, Hindistan, Brezilya gibi yeni ekonomik aktörlerin ortaya çıkmasıdır. Bu dersin amacı, iktisadi ve siyasi süreçlerin karşılıklı etkileşimini incelemektir. Öğrencilere uluslararası ekonomik sistemin yapısı ve bu yapı ile siyasal kurumların girdiği karmaşık etkileşim süreci hakkında teorik ve pratik bilgi verilecektir.
Öğrencilerin, güncel dijital pazarlama trendleri hakkında teorik ve pratik becerilerinin gelişmesinin hedeflendiği bu derste; dijital pazarlama stratejileri, dijital pazarlama karması, dijital platformlarda pazarlama kampanyalarının hazırlanması ,dijital platformlarda pazarlama iletişimi ve küresel bazda kullanılan dijital pazarlama uygulamaları konularına kapsamlı olarak yer verilmektedir. Ayrıca dijital pazarlamanın gelişimi, günümüzdeki durumu, uygulamada karşılaşılan sorunları ve çözüm önerileri de derste ele alınacaktır. Süregelen dijitalleşme çağında pazarlamanın temel bileşenleri yeniden şekillenerek teknoloji ile bütünleşmiştir. Bu dersin amacı, öğrencilere dijital pazarlamanın temel kavramları, yöntemleri ve araçları hakkında bilgi sunarak, dijital pazarlama örneklerini analiz etme ve uygulama becerilerini kazandırmaktır.
Bu derste, öğrencilerin, bir araştırma sorusu ortaya çıkarmayı ve bir araştırma problemini tanımlamayı, araştırma desenini belirlemeyi, veri toplama araçlarını değerlendirmeyi, örnekleme çerçevesini tanımlamayı, veri analizi türlerini belirlemeyi, verileri uygun şekilde yorumlamayı ve bir araştırma raporu hazırlamayı içeren araştırma sürecini öğrenmeleri amaçlanır. Ek olarak, iletişim stratejilerinin geliştirilmesinde araştırmanın önemini anlamaları sağlanır. İletişim araştırması için kullanılan belirli yöntemlerin incelemesi yapılır. Odak grup ve derinlemesine görüşme, anket, içerik analizi, saha çalışması ve online araştırma gibi çeşitli yöntemlere odaklanan farklı kısımlar bulunur.
Üretim sistemleri; girdiler, süreçler, çıktılar ve verimlilik; üretim sistemlerinin tasarımı; envanter yönetimi; çizelgeleme; güvenilirlik ve bakım; kalite kontrol; toplam kalite yönetimi konuları bu dersin başlıklarını oluşturmaktadır.
İşletme yönetiminde çağdaş yaklaşımlar ve yönetimde durumsallık yaklaşımı, mükemmellik, amaç belirleme ve planlama yaklaşımları ile yetki ve sorumlulukların dağılımı, tanımı ve ilkeleri ve ölçütleri , işletmelerde matriks örgütlenme biçimi ve sorunları ve endüstrinin temel dinamikleri yanında rekabetçi ve birbirlerine bağımlı ve kompleks iş ortamlarında küresel zorluklar yüzleşebilen yenilikçi ve aynı zamanda da rekabetçi işletme yöneticiliğinin benimsenmesini esas alan konu ve uygulamalar yer almaktadır.
Bu dersin amacı, öğrencilerin akademik araştırma becerilerini geliştirmektir. Öğrencilere, seçecekleri bir öğretim görevlisi, projelerini hazırlama süreçlerinde danışma amaçlı yardımcı olacaktır. Final projesinin hazırlanmasını takiben öğrenci tarafından sunumu gerçekleştirilecektir.
Ders kapsamında işletme yönetiminin temel ilkeleri; ulusal ve uluslar arası düzeyde ve çağdaş işletme kavramı ışığında ve güncel işletme fonksiyonları bağlamında incelenir. Bu ders, öğrencilere biçimsel örgütlerdeki çalışanları yönetmek için gerekli bilgi ve becerileri sağlamayı amaçlamaktadır.
Bu ders dış ticaretin finansmanı amacıyla, dış işlemler mevzuatı ve dış ticarette kullanılan belgeler,uluslararası ticarette ödeme ve teslim şekilleri konularını içermektedir. Bu dersin amacı, dış ticaret faaliyetlerinin finansmanı amacıyla, yurt içi ve yurt dışından kullanılan nakit (TL ve Döviz), gayri nakit ve ayni krediler hakkında öğrencilere detaylı bilgiler vermek ve finansman sağlama konusunda uygulamaya yönelik beceri kazandırmaktır.
Fakülte tarafından, programın mezun olmuş öğrencilerinden veya sektörden, devletten, iş ve akademi dünyasından davet edilen kişiler tarafından sunulacak seminerler aracılığıyla yönetimle ilgili konulara dair öğrencilerin bakış açılarını genişletmek ve farkındalıklarını artırmak amaçlanmaktadır.
Bu derste Rusya'nın yeni dış siyaset kavramları, 21. yüzyılda Rusya dış politikasının öncelikleri, Küresel bağlamda güvenlik sorununa Rusya'nın yaklaşımı ve Rusya’nın küresel siyasete etkileri incelenecektir. Rusya Federasyonunun küresel siyasette yeri ve rolü dünya çapında bir ilgi oluşturmaktadır. Bu dersin amacı, Rusya’nın dünya sahnesinde oynadığı rol dikkate alınarak Rusya dış politikasının içeriğini ve bu politikanın dünya politikasını nasıl etkilediğini incelemektir.
Fakülte tarafından, programın mezun olmuş öğrencilerinden veya sektörden, devletten, iş ve akademi dünyasından davet edilen kişiler tarafından sunulacak seminerler aracılığıyla yönetimle ilgili konulara dair öğrencilerin bakış açılarını genişletmek ve farkındalıklarını artırmak amaçlanmaktadır.
Organizasyonların (hem kar amaçlı hem kar amacı gütmeyen) nasıl sürdürülebilir rekabet üstünlüğü sağlayabileceği konusu ele alınır. İşletmenin işlevsel alanlarında gerçekleştirilen çalışmalardan elde edilen bilgi ve becerilerin bir araya getirilmesi konusu incelenir. Girişimin tamamına istinaden karar almayı ve strateji belirlemeyi sağlayan genel bir yönetim bakış açısı uygulama konusu ele alınır. Stratejik yönetim sürecinin ögelerinin işlenmesi; endüstri potansiyelini değerlendirmek amacıyla endüstri yapısının ve çevresel eğilimlerin analiz edilmesi; rekabet üstünlüğü yaratma potansiyelini ölçme amacıyla firmanın kaynaklarının değerlendirilmesi; ve internet ekonomisine giriş başlıkları da dersin içeriğine dahildir.
Ders kapsamında öğrencilere kişilik ve iş değerler, motivasyon, gruplar ve takımlar, liderlik ve güç ve politika ile çatışma ve müzakere gibi konular ağırlıklı olmak üzere, örgütsel davranışın odak konuları üzerinde durulacaktır. İşletmelerde en önemli unsurlardan biri olan insanın davranışlarının nedenlerini ve bunları etkileyen faktörleri belirlemenin, insanları anlama ve yönetebilmenin en önemli anahtarı olduğunu ortaya koyarak, insanı anlamak ve onu pozitif olarak yönlendirmenin yollarını öğretmektir.
|
Ders, gerçek bir araştırma projesinin veri toplama ve analizi dâhil, bir pazarlama araştırmasındaki tüm aşamaları kapsayacaktır. Belirli bir problem için veri toplama ve yorumlama dâhil, nitel ve nicel çeşitli yöntemler uygulanacaktır. Araştırma sürecinde ortaya çıkacak etik sorunlara da değinilecektir. Ayrıca bu ders, öğrencilerin eleştirel düşünme ve sorun çözme kabiliyetlerini geliştirmeye çalışır. Belirli bir konu hakkında araştırma yapabilmek için gereken literatür bulma, veri toplama, verileri değerlendirme ve rapor yazma teknikleri de üzerinde durulacak konular arasındadır. İstatistiksel bir yazılım (SPSS) kullanarak nicel veri analiz ve yorumlama tekniklerini uygulamalı olarak öğrenmektir.
Endüstri 1.0, 2.0, 3.0 ve dördüncü endüstri devrimi olarak da bilinen endüstri 4.0, siber fiziksel sistemler, nesnelerin interneti, bulut bilişim sistemleri, büyük veri, modelleme ve simülasyon, akıllı fabrikalar. Bu dersin amacı, endüstrilerin ve endüstriyel süreçlere hakim olan paradigmaların her bir dönemde ne şekilde değiştiği hakkında öğrencileri bilgilendirmek, endüstriyel işletmelere uygulanabilir bilgi teknolojileri ve yönetim bilişim sistemleri hakkında bir temel oluşturmak, bilgi sistemlerinin işleyiş temelleri ile tasarımları ve işletmelerin veri ihtiyaçlarını yönetebilecek veritabanı uygulamalarının analizi, tasarımı ve geliştirilmesi için gerekli altyapıyı sağlamaktır.
Bu ders, öğrencilere, özellikle üretim firmalarında geleneksel ve çağdaş teknikler kullanılarak, üretilen malların nasıl maliyetlendirildiğini ve fiyatlandırıldığını öğretmeyi amaçlar. Böylelikle öğrenciler, başta maliyet, fiyat ve kar ile ilgili gerekli ve uygun finansal bilgilere ulaşabilecekler ve akabinde şirket kararları sağlam ve gerçekçi bir temelde alınabilecektir.
Üretim yönetiminin kavram ve kuramlarını anımsamak, işletmenin diğer bölümleri olan stratejik plan, pazarlama ve finans alanları ile ilişkileri ve üretim sistemleri, yeni üretim teknolojileri kavramak. Toplam kalite yönetimi, fabrika yerinin seçimi, kapasite planlaması, üretim planlaması, stok yönetimi ve planlaması, tedarik zinciri yönetimi, iş tasarımı, ergonomi konularına odaklanarak programı iş hayatına hazırlamak adına vaka çalışmaları ile desteklemek. Temel kavram ve kuramların hatırlatılması ve farklı türlü üretim ve hizmet faaliyetlerinin yönetim işlemlerinin esaslarının pratik hayatta uygulamasını öğrenmek ve bu işlemlerin yönetim problemlerinin analizinde kullanabilecek düzeye gelmek.
Ders, ekoloji ve sürdürülebilirlik ile ilgili temel kavramlar, çevre-insan ilişkisinin ve etkileşiminin incelenmesi, ekolojik sorunlara çözüm önerilerinin getirilmesi, sürdürülebilir kalkınma, ekolojik planlama, kentsel ekoloji, halk katılımı, sürdürülebilir tasarım ve planlama konularını içerir. İncelenen konular: İnsan ve Doğa İlişkişi, Çevre Sorunları, Çevre ve Büyüme, Çevre ve Ticaret, Geleneksek Kalkınma Anlayışı, Sürdürülebilir Kalkınma Yaklaşımları, Politik Ekoloji, Sürdürülebilirlik Kavramı, Ekonomi-Toplum-Çevre Üçgeni, İktisadi Sürdürülebilirlik, Çevresel Sürdürülebilirlik, Sosyal Sürdürülebilirlik, Doğanın Ekonomik Değeri, Türkiye’deki çevre hareketleri örnekleri şeklindedir. Dersin amacı, Öğrencilere çevre sorunları ve bu sorunların çözümü için önerilen çözümleri anlatmak, kalkınmanın ekonomik, toplumsal ve çevresel yönlerine dikkat çekmek, sürdürülebilir kalkınmanın genel özelliklerini vurgulamaktır.
Müşterilerinizle gerçek ilişkiler kurabilmeniz onları tanıma oranınızla doğru orantılıdır. Tüketiciler,üreticiler, ve diğer insanlar ve örgütlerin ilişkileri önem taşımaktadır. Birçok işletmenin önem verdiği okta gerçek müşterilerin şirketin başarılarnda en önemli yere sahip olduğudur. Bu dersin sonunda öğrenciler müşterilerle daha iyi ve kalıcı ilişkiler geliştirmenin yollarını ve önemini öğrenirler. Stratejik, organizasyonel, ticari ve teknoloji yönlerini ele alarak, psikoloji perspektifi ile, teori ve uygulamayı birleştirerek Müşteri İlişkileri Yönetimi’ni öğrencilerin tam olarak anlamalarına yardımcı olmaktır.
Öğrenme ve öğretmenin ana kuramlarını, temel ilkelerini, türlerini, teknikerini, modellerini ve bu modelleri, teknikleri uygulama becerilerini öğretmek.
İşletmelerdeki sosyal ve psikolojik sorunlar, insan ve endüstri üzerindeki etkileri ve çözüm yolları, personel seçme, eğitme ve değerlendirme, grup dinamikleri ve gruplar arası sorunlar, güdüleme, önderlik, karar verme ve iletişimde psikolojik sorunlar, rol, statü, otorite, örgütsel çatışma, stres ve yönetim.
Bir projenin kapsamının tanımlanması ve araştırmanın yapılmasının yanı sıra sonuçların aktarılmasında kullanılabilecek farklı yöntemler ele alınır. Yüksek lisans tezi süreci; bir konu tanımlama ve problem tanımı oluşturma, ilgili literatürü tespit etme ve tarama, deneysel bir çalışma deseni oluşturma ve bu deseni veri toplama ve analizi, deneysel verinin analizi, kuramsal sonuç çıkarımı ve son olarak Yüksek Lisans tezi adı verilen raporu yazılı olarak oluşturmak suretiyle uygulama, aşamalarından meydana gelir.
Bir projenin kapsamının tanımlanması ve araştırmanın yapılmasının yanı sıra sonuçların aktarılmasında kullanılabilecek farklı yöntemler ele alınır. Yüksek lisans tezi süreci; bir konu tanımlama ve problem tanımı oluşturma, ilgili literatürü tespit etme ve tarama, deneysel bir çalışma deseni oluşturma ve bu deseni veri toplama ve analizi, deneysel verinin analizi, kuramsal sonuç çıkarımı ve son olarak Yüksek Lisans tezi adı verilen raporu yazılı olarak oluşturmak suretiyle uygulama, aşamalarından meydana gelir.
İŞLETME YÖNETİMİ YÜKSEK LİSANS PROGRAMI | ||||||||||
İŞLETME YÖNETİMİ YÜKSEK LİSANS PROGRAMI | Geniş Tabanlı Öğrenci Öğrenme Hedefleri | |||||||||
“MBA" | ||||||||||
Derslere ve Hedeflenen Öğrenci Öğrenme Çıktılarına İlişkin Matris | 1. Kompleks iş fikirlerini sentezlemek amacıyla nicel ve nitel iş kavramlar aracılığıyla net ve doğru bir şekilde hem yazılı hem sözlü olarak etkin iletişim kurma becerilerini geliştirmek. | 2. Bilgiyi yöneterek karmaşık yönetimsel durumları analiz edebilmek, karar alma sürecini geliştirmek ve rekabetçi ve değişken iş ortamlarındaki karar alma süreçlerinde eğitimlerden ve hayat deneyimlerinden faydalanmak. | 3. Farklı takım üyeleriyle birlikte, yönetim ile ilgili kompleks, belirsiz ve alışılmadık problemlerin çözümü amacıyla stratejik karar alma süreçlerini iyileştirerek işletmenin işlevsel alanlarını uygulamak ve bir araya getirmek. | |||||||
MBA Düzeyinde TEMEL ÖĞRENİM ÇIKTILARI | İletişim | Analiz Araçları | Bilgi | Çevre | Bilgi | Liderlik | Temel İşletme | Takım Çalışması | Eleştirel Düşünme | |
“IACBE" | Etkili iş profesyonellerinin ihtiyaç duyduğu gelişmiş iletişim ve işbirliği becerilerini göstermek. | İşle ilgili kararlar verirken karmaşık verileri çok yönlü analiz etmek. | Araştırma ve teoriyi işle ilgili karmaşık sorunları çözerken bir arada kullanmak. | İşin yasal, sosyal, ekonomik ve küresel boyutlarını değerlendirmek. | Araştırma ve teoriyi işle ilgili karmaşık sorunları çözerken bir arada kullanmak. | Önemli bir değişiklik yaparken liderlik ve stratejik yönetim becerilerini analiz etmek. | İşle ilgili kararlar verirken karmaşık verileri çok yönlü analiz etmek. | Takım olarak kurumsal hedeflere ulaşmada etkin katkı sağlamak. | Teori ve uygulamayı karmaşık sorunların çözümüne dahil etmek. | |
İşletme Yüksek Lisans Programı Hedeflenen Öğrenci Öğrenme Çıktıları | 1. Farklı iş ortamlarında etkili ve profesyonel şekilde iletişim kurabilecektir, | 2. Farklı yönetimsel sorunlar karşısında modern yönetim araçlarını ve tekniklerini kullanabilecektir, | 3. Muhasebe, finans, pazarlama, yönetim, insan kaynakları ve organizasyonlardaki üretim konseptleri ve modelleri gibi işletme yönetimi işlevlerini gerçekleştirebilecek ve aralarındaki ilişkileri kurabilecektir | 4. Ekonomik şartların işletme üzerindeki potansiyel etkilerini değerlendirebilecektir ve bu şartlar ile başa çıkmayı sağlayacak uygun kararları verebilecektir, | 5. Farklı iş ortamlarında planlama, organizasyon, yönetim ve denetim gibi yönetim işlevlerini koordine edebilecektir, | Farklı iş ortamlarında etkin lider davranış biçimlerini sergileyebilecektir, | 7. Uluslararası pazarlardaki trendleri takip edebilecek ve bunların yönetimsel kararlar üzerindeki potansiyel etkilerini analiz edebilecektir, | 8. Çeşitli iş ortamlarında uygun motivasyon tekniklerini kullanabilecektir, | 9. Organizasyonlarda uygun karar alma süreçlerini uygulayabilecektir, | |
(“PÇ: Program Çıktıları”) | ||||||||||
Ders Adı | PÇ1 | PÇ2 | PÇ3 | PÇ4 | PÇ5 | PÇ6 | PÇ7 | PÇ8 | PÇ9 | |
Birinci Yıl/Birinci Dönem | ||||||||||
IFN-501 | Finansal Yönetim | x | x | x | x | x | ||||
MAN-533 | Seminer | x | x | x | x | x | ||||
MAN-536 | İşletme Yönetimi | x | x | x | x | x | x | |||
MAN-537 | Proje | x | x | x | x | x | ||||
Birinci Yıl/İkinci Dönem | ||||||||||
MAN-500 | Pazarlama Yönetimi | x | x | x | x | |||||
MAN-534 | Üretim Yönetimi | x | x | x | x | x | ||||
MAN-532 | Araştırma Yöntem ve Teknikleri | x | x | x | ||||||
İkinci Yıl/Üçüncü Dönem | ||||||||||
MAN 597 | Tez | x | x | x | x | x | x | x | ||
İkinci Yıl/Dördüncü Dönem | ||||||||||
MAN-598 | Tez | x | x | x | x | x | x | x | ||
Seçmeli Dersler | ||||||||||
MAN-503 | Satış Yönetimi | x | x | x | x | x | x | |||
MAN-508 | Liderlik ve Örgütsel Davranış | x | x | x | x | x | ||||
MAN-502 | İnsan Kaynakları ve Personel Yönetimi | x | x | x | ||||||
MAN-558 | Stratejik Yönetim ve İşletme Politikası | x | x | x | x | |||||
MAN-525 | İşletmelerde İnsan ve Grup Davranışları | x | x | x | x | x | x | x | ||
MAN-578 | Yönetim Muhasebesi | x | x | x | x | |||||
Program yetkinliğiyle ilgili ders sayısı / 40 | 6 | 7 | 12 | 10 | 7 | 7 | 7 | 9 | 11 | |
Program yetkinliğiyle ilgili ders yüzdesi | 40% | 46% | 80% | 67% | 46% | 46% | 46% | 60% | 73% | |
Likert Ölçeği | 5 | 4 | 3 | |||||||
İŞLETME YÖNETİMİ YÜKSEK LİSANS PROGRAMI |
|
|
|
TEMEL ÖĞRENME ÇIKTILARI VE DERSLER |
|
|
|
Kod |
Ders Adı |
Temel Öğrenme Çıktıları |
|
|
|
İletişim |
|
İşletme Yüksek Lisans Programı Hedeflenen Öğrenci Öğrenme Çıktıları |
1. Farklı iş ortamlarında etkili ve profesyonel şekilde iletişim kurabilecektir, |
||
Ders Adı |
|
PÇ1 |
AKTS |
MAN-533 |
Seminer |
X |
7 |
MAN-537 | Dönem Projesi | x | 7 |
MAN-536 |
İşletme Yönetimi |
X |
8 |
MAN-503 |
Satış Yönetimi |
X |
7 |
MAN-508 |
Liderlik ve Örgütsel Davranış |
X |
7 |
MAN-525 |
İşletmelerde İnsan ve Grup Davranışları |
X |
7 |
MAN-558 |
Stratejik Yönetim ve İşletme Politikası |
X |
7 |
Yüzde (AKTS Toplam / 120) |
|
42% |
|
|
|
Analiz Araçları |
|
İşletme Yüksek Lisans Programı Hedeflenen Öğrenci Öğrenme Çıktıları |
2. Farklı yönetimsel sorunlar karşısında modern yönetim araçlarını ve tekniklerini kullanabilecektir,
|
||
Ders Adı |
|
PÇ2 |
AKTS |
MAN-533 |
Seminer |
X |
7 |
MAN-537 |
Proje |
X |
7 |
MAN-503 |
Satış Yönetimi |
X |
7 |
MAN-536 |
İşletme Yönetimi |
X |
8 |
MAN-534 |
Üretim Yönetimi |
X |
7 |
MAN-525 |
İşletmelerde İnsan ve Grup Davranışları |
X |
7 |
MAN-578 |
Yönetim Muhasebesi |
X |
7 |
Yüzde (AKTS Toplam / 120) |
|
42% |
|
|
|
Bilgi |
|
İşletme Yüksek Lisans Programı Hedeflenen Öğrenci Öğrenme Çıktıları |
3. Muhasebe, finans, pazarlama, yönetim, insan kaynakları ve organizasyonlardaki üretim konseptleri ve modelleri gibi işletme yönetimi işlevlerini gerçekleştirebilecek ve aralarındaki ilişkileri kurabilecektir,
|
||
Ders Adı |
|
PÇ3 |
AKTS |
IFN-501 |
Finansal Yönetim |
X |
8 |
MAN-533 |
Seminer |
X |
7 |
MAN-536 |
İşletme Yönetimi |
X |
8 |
MAN-537 |
Proje |
X |
7 |
MAN-500 |
Pazarlama Yönetimi |
X |
7 |
MAN-534 |
Üretim Yönetimi |
X |
8 |
MAN-532 |
Araştırma Yöntem ve Teknikleri |
X |
8 |
MAN-598 |
Tez |
X |
30 |
MAN-502 |
İnsan Kaynakları ve Personel Yönetimi |
X |
7 |
MAN-525 |
İşletmelerde İnsan ve Grup Davranışları |
X |
7 |
MAN-578 |
Yönetim Muhasebesi |
X |
7 |
Yüzde (AKTS Toplam / 120) |
|
86% |
|
|
|
Çevre |
|
İşletme Yüksek Lisans Programı Hedeflenen Öğrenci Öğrenme Çıktıları |
4. Ekonomik şartların işletme üzerindeki potansiyel etkilerini değerlendirebilecektir ve bu şartlar ile başa çıkmayı sağlayacak uygun kararları verebilecektir,
|
||
Ders Adı |
|
PÇ4 |
AKTS |
IFN-501 |
Finansal Yönetim |
X |
8 |
MAN-533 |
Seminer |
X |
7 |
MAN-536 |
İşletme Yönetimi |
X |
8 |
MAN-537 |
Proje |
X |
7 |
MAN-500 |
Pazarlama Yönetimi |
X |
7 |
MAN-532 |
Araştırma Yöntem ve Teknikleri |
X |
8 |
MAN-598 |
Tez |
X |
30 |
MAN-503 |
Satış Yönetimi |
X |
7 |
MAN-502 |
İnsan Kaynakları ve Personel Yönetimi |
X |
7 |
Yüzde (AKTS Toplam / 120) |
|
74% |
|
|
|
Bilgi |
|
İşletme Yüksek Lisans Programı Hedeflenen Öğrenci Öğrenme Çıktıları |
5. Farklı iş ortamlarında planlama, organizasyon, yönetim ve denetim gibi yönetim işlevlerini koordine edebilecektir, |
||
Ders Adı |
|
PÇ5 |
AKTS |
IFN-501 |
Finansal Yönetim |
X |
8 |
MAN-533 |
Seminer |
X |
7 |
MAN-537 |
Dönem Projesi |
X |
7 |
MAN-532 |
Araştırma Yöntem ve Teknikleri |
X |
8 |
MAN-598 |
Tez |
X |
7 |
MAN-525 |
İşletmelerde İnsan ve Grup Davranışları |
X |
7 |
Yüzde (AKTS Toplam / 120) |
|
37% |
|
|
|
Liderliği |
|
İşletme Yüksek Lisans Programı Hedeflenen Öğrenci Öğrenme Çıktıları |
6. Farklı iş ortamlarında etkin lider davranış biçimlerini sergileyebilecektir,
|
||
Ders Adı |
|
PÇ6 |
AKTS |
MAN-500 |
Pazarlama Yönetimi |
X |
7 |
MAN-536 | İşletme Yönetimi | x | 8 |
MAN-598 |
Tez |
X |
30 |
MAN-508 |
Liderlik ve Örgütsel Davranış |
X |
7 |
MAN-502 |
İnsan Kaynakları ve Personel Yönetimi |
X |
7 |
MAN-525 |
İşletmelerde İnsan ve Grup Davranışları |
X |
7 |
MAN-558 |
Stratejik Yönetim ve İşletme Politikası |
X |
7 |
Yüzde (AKTS Toplam / 120) |
|
60% |
|
|
|
Temel İşletme |
|
İşletme Yüksek Lisans Programı Hedeflenen Öğrenci Öğrenme Çıktıları |
7. Uluslararası pazarlardaki trendleri takip edebilecek ve bunların yönetimsel kararlar üzerindeki potansiyel etkilerini analiz edebilecektir, |
||
Ders Adı |
|
PO7 |
AKTS |
IFN-501 |
Finansal Yönetim |
X |
8 |
MAN-503 |
Satış Yönetimi |
X |
7 |
MAN-536 |
İşletme Yönetimi |
X |
8 |
MAN-534 |
Üretim Yönetimi |
X |
8 |
MAN-598 |
Tez |
X |
30 |
MAN-508 |
Liderlik ve Örgütsel Davranış |
X |
7 |
Yüzde (AKTS Toplam / 120) |
|
57% |
|
|
|
Takım Çalışması |
|
İşletme Yüksek Lisans Programı Hedeflenen Öğrenci Öğrenme Çıktıları |
8. Çeşitli iş ortamlarında uygun motivasyon tekniklerini kullanabilecektir, |
||
Ders Adı |
|
PÇ8 |
AKTS |
MAN-503 |
Satış Yönetimi |
X |
7 |
MAN-536 | İşletme Yönetimi | x | 8 |
MAN-500 |
Pazarlama Yönetimi |
X |
7 |
MAN-525 |
İşletmelerde İnsan ve Grup Davranışları |
X |
7 |
MAN-534 |
Üretim Yönetimi |
X |
8 |
MAN-598 |
Tez |
X |
30 |
MAN-508 |
Liderlik ve Örgütsel Davranış |
X |
7 |
MAN-558 |
Stratejik Yönetim ve İşletme Politikası |
X |
7 |
MAN-578 |
Yönetim Muhasebesi |
X |
7 |
Yüzde (AKTS Toplam / 120) |
|
73% |
|
|
|
Eleştirel Düşünme |
|
İşletme Yüksek Lisans Programı Hedeflenen Öğrenci Öğrenme Çıktıları |
9. Organizasyonlarda uygun karar alma süreçlerini uygulayabilecektir, |
||
Ders Adı |
|
PÇ9 |
AKTS |
IFN-501 |
Finansal Yönetim |
X |
8 |
MAN-503 |
Satış Yönetimi |
X |
7 |
MAN-536 |
İşletme Yönetimi |
X |
8 |
MAN-525 |
İşletmelerde İnsan ve Grup Davranışları |
X |
7 |
MAN-534 |
Üretim Yönetimi |
X |
8 |
MAN-532 |
Araştırma Yöntem ve Teknikleri |
X |
8 |
MAN-598 |
Tez |
X |
30 |
MAN-508 |
Liderlik ve Örgütsel Davranış |
X |
7 |
MAN-558 |
Stratejik Yönetim ve İşletme Politikası |
X |
7 |
MAN-578 |
Yönetim Muhasebesi |
X |
7 |
Yüzde (AKTS Toplam / 120) |
|
81% |
|
Likert Ölçeği |
|
|
|
5 |
|
|
|
4 |
|
|
|
3 |
|
|
|
|
|
|
|
TYYÇ İşletme ve Yönetim Bilimleri Temel Alanı Yeterlilikleri |
Uluslararası İşletmecilik Program Çıktıları (PÇ) |
PÇ TANIMLARI |
|||||||||||
|
|
|
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
7 |
8 |
9 |
|
|
BİLGİ |
Kuramsal & Olgusal |
1. Alanında ileri düzeyde bilgilere sahiptir. |
|
|
X |
X |
X |
|
|
|
3. İşletme problemlerini saptayıp, analiz edip, çözüm yöntemleri geliştirebilir. |
||
|
|
|
|
|
|||||||||
BECERİLER |
Bilişsel & Uygulamalı |
1-Alana ilişkin bilgileri çalışanlar ve ekip arkadaşlarına aktarabilme becerisine sahiptir. |
X |
X |
X |
|
|
|
|
|
4. Organizasyon yapısı içinde en uygun karar verme süreçlerini geliştirip uygulayabilir
|
||
2-Karar, uygulama ve davranışlarında alana ilişkin edindiği bilgileri kullanmak suretiyle verileri yorumlayabilme, analiz edebilme, sorunları tanımlayabilme ve çözüm önerileri getirebilme becerisine sahiptir. |
|
X |
X |
X |
|
|
|
||||||
YETKİNLİKLER |
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği |
1-Alana ilişkin konularda araştırma ve çalışma yapar. |
|
X |
|
X |
|
|
|
|
|
6. Ekonomik gelişmelerin işletme üzerindeki muhtemel etkilerini anlar, analiz eder ve bu durumlara en etkin uygulama kararlarını alabilir 5.Farklı yönetsel sorunlara en uygun çağdaş yönetim kavram ve tekniklerini uygulayabilir.
1. Farklı urumlarda farklı liderlik tarzlarını uygulayabilme becerisine sahip olur. 8. Finansal tabloları analiz ederek işletmenin finansal durumunu değerlendirebilir
2. İşletmenin değişik departmanlarında değişik ortamlar için motivasyon ihtiyaçlarını belirleyerek en uygun motivasyon tekniklerini geliştirip uygulayabilir. 9. Uluslararası pazarlardaki gelişmeleri izler ve işletme üzerindeki ekilerini değerlendirir
7. Çağdaş insan kaynakları yönetimi kavramı tekniklerini geliştirip uygulayabilir |
|
2-Proje yürütücüsü ya da katılımcısı olarak proje hedeflerine uygun sorumluluk alır. |
|
|
|
X |
X |
X |
X |
|
|||||
3-Örgüt/Kurum için amaç ve hedef belirler. |
|
X |
|
X |
X |
|
|
|
|
||||
Öğrenme Yetkinliği |
1-Edindiği bilgi ve becerileri eleştirel olarak değerlendirir. |
X |
|
X |
X |
X |
|
|
|
|
|||
2-Öğrenme gereksiniminin sürekliliğini kavradığını gösterir. |
X |
X |
|
|
X |
|
|
|
|
||||
İletişim ve Sosyal Yetkinlik |
1-Alanı ile ilgili edindiği bilgi ve beceriler düzeyindeki düşüncelerini ve önerilerini ilgililere yazılı ve sözlü olarak aktarır. |
X |
X |
|
X |
|
|
|
|
|
|
||
2-Mesleki alanda paydaşlarla etkili iletişim kurar. |
X |
|
|
|
|
X |
X |
|
|
||||
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|||
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|||
Alana Özgü Yetkinlik |
1-Örgüt/Kurum, iş ve toplumsal etik değerlere uygun davranır. |
X |
|
|
X |
|
|
|
|
|
|||
2-Örgütün/Kurumun paydaşlarıyla ilişkilerini analiz eder ve etkin biçimde yürütür. |
X |
X |
X |
|
|
|
|
|
|||||
3-Yenilikleri teşvik edebilme becerisine sahiptir. |
X |
|
X |
|
|
|
|
|
|||||
4-Örgüte/kuruma ilişkin eleştirel düşünür. |
|
|
|
X |
|
|
X |
X |
|
||||
5-Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite ve kültürel değerler ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahiptir. |
X |
X |
|
|
X |
|
|
Ders Kodu | Ders | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|
MAN-500 | Pazarlama Yönetimi | 3-0-3 | 07 |
IFN-501 | Finansal Yönetim | 3-0-3 | 08 |
MAN-507 | Tedarik Zinciri ve Lojistik Yönetimi | 3-0-3 | 07 |
MAN-560 | Bilimsel Araştırma Yöntemleri ve Yayın Etiği | 3-0-3 | 08 |
MAN-597 | Tez | 0-0-0 | 30 |
MAN-598 | Tez | 0-0-0 | 30 |
MAN-540 | Seminer / Dönem Projesi | 0-0-0 | 08 |
Ders Kodu | Ders | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|
ECO-501 | Yönetim Ekonomisi | 3-0-3 | 08 |
MAN-502 | İnsan Kaynakları ve Personel Yönetimi | 3-0-3 | 07 |
MAN-503 | Satış Yönetimi | 3-0-3 | 07 |
MAN-508 | Liderlik ve Örgütsel Davranış | 3-0-3 | 07 |
MAN-544 | Çağdaş İşletmecilik | 3-0-3 | 07 |
MAN-558 | Stratejik Yönetim ve İşletme Politikası | 3-0-3 | 07 |
MAN-559 | Örgütsel Davranışta Güncel Konular | 3-0-3 | 08 |
MAN-578 | Yönetim Muhasebesi | 3-0-3 | 07 |
MAN-525 | Seçmeli | 3-0-3 | 07 |
Ders Kodu | Ders | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|
MAN-102 | Mesleki İngilizce | 0-0-0 | 07 |
MAN-505 | Türkiye Ekonomisi | 3-0-3 | 08 |
IRE-511 | Uluslararası Siyasi Ekonomi | 3-0-3 | 08 |
MAN-511 | Dijital Pazarlama | 3-0-3 | 08 |
IFN-524 | Finansal Piyasa Analizi | 3-0-3 | 08 |
MAN-536 | İşletme Yönetimi | 3-0-3 | 08 |
MAN-549 | Dış Ticaret Finansmanı | 3-0-3 | 08 |
IRE-555 | Küresel Siyasette Rusya | 3-0-3 | 08 |
OSD-555 | Afet Yönetimi | 3-0-3 | 08 |
MAN-571 | Endüstri 4.0 Uygulamaları | 3-0-3 | 08 |
OSD-579 | Uluslararası İlişkilerde Sürdürülebilir Kalkınma | 3-0-3 | 08 |
MAN-580 | Müşteri İlişkileri Yönetimi | 3-0-3 | 08 |
MAN-582 | Sanal Dünyalar | 3-0-3 | 08 |
MAN-584 | Dünya Ekonomisi | 3-0-3 | 08 |
MAN-586 | İş Etiği ve Sosyal Sorumluluk | 3-0-3 | 08 |
PSI-587 | Öğrenmeyi ve Öğretmeyi Öğrenme | 3-0-3 | 08 |
MAN-589 | Gönüllülük Çalışmaları | 3-0-3 | 08 |
MAN-590 | İşletme Simulasyonu | 3-0-3 | 08 |
MAN-591 | Örgütsel Davranış | 3-0-3 | 08 |
MAN-593 | İşletmelerde BIG DATA Uygulamaları | 3-0-3 | 08 |
OSD-594 | Beden Algısı | 3-0-3 | 08 |
MAN-595 | İnovasyon ve Pazarlama | 3-0-3 | 08 |
OSD-595 | Kültürlerarası Psikoloji | 3-0-3 | 08 |
MAN-525 | Seçmeli | 3-0-3 | 08 |