Amaç:
Sağlık Yönetimi Yüksek Lisans Programı; öğrencilerin sağlık ile ilgili iş yaşamındaki karmaşık durumları ve sorunları anlama, tanımlama, analiz etme ve çözüm yöntemleri geliştirerek uygulayabilme becerilerini geliştirebilmek için, çağdaş yönetim alanında en üst düzey teorik ve uygulamalı bilgi birikimine sahip olmalarını sağlamayı amaç edinmiştir. Program, mezunların, iş dünyasında lider, yönetici veya girişimci olabilmelerini sağlamayı hedeflemektedir.
Hedefler:
Programın genel hedefi, öğrencilerin yönetim alanındaki bilgi birikimlerini tazelemek ve artırmaktır. Böylece öğrenciler, karmaşık yönetim problemlerini anlayabilecek, analiz edebilecek ve çözüm yöntemleri geliştirip uygulayabileceklerdir.
Bunun yanı sıra öğrencilerin küresel ekonomiyi ve uluslararası pazarlardaki gelişmeleri izleme, yorumlama, analiz etme ve iş yaşamına uygulama yeteneklerinin de geliştirilmesi hedeflenmektedir.
Öğrenciler, program kapsamında, yönetim prensipleri, hastanelerin finansal yönetimi, muhasebe, karar verme teknikleri, küreselleşme ve uluslararası iş dünyası gibi farklı ve birbirini tamamlayıcı alanlarında teorik ve uygulamalı bilgi birikimine sahip olacaklardır.
Amaç, Kuruluş ve Onay |
Çağ Üniversitesi 1997 yılında 4282 sayılı yasayla kurulmuş ve onaylanmıştır. Resmi Gazete: 9 Temmuz 1997, Sayı: 23050 YÖK Onayı: 13.04.2005/ 007700 |
Gereken Nitelikler |
Sağlık Yönetimi Yüksek Lisans Programında okumak isteyen bir öğrencinin, yurtiçi veya yurtdışı denkliği olan bir üniversitede herhangi bir bölümde, dört yıllık lisans programını tamamlamış olması, tezli programlar için ALES' ten herhangi bir puan türünden en az 55 not alması, tezsiz programlarda ise ALES istenmemekte olup, tezli/tezsiz yüksek lisans programlarında ALES burslar için istenilmektedir. Ayrıntılar için bkz. https://www.cag.edu.tr/tr/sosyal-bilimler-enstitusu2 |
Programın Genel Yapısı |
Sağlık Yönetimi Yüksek Lisans Programı, öğrencilerin hastanelerde çağdaş yönetim alanında güçlü bir teorik altyapı geliştirmelerini ve uygulama becerileri kazanmalarını sağlayacak şekilde tasarlanmıştır. Program, öğrencilerin kamu ve/veya özel sektör hastanelerde liderlik, yöneticilik veya girişimcilik yeteneği kazanmalarını da hedeflemektedir. |
Diploma ve Unvanlar |
Programı başarıyla tamamlayan öğrencilere Sağlık Yönetimi Yüksek Lisans diploması verilir. |
Çalışma Alanları |
Sağlık Yönetimi Yüksek Lisans Programı mezunları kamu ve özel sektördeki hastanelerde, sağlık ile ilgili sivil toplum örgütlerinin ve benzeri diğer kuruluşların yönetsel birimlerinde, üst düzey yönetici olarak iş bulabilirler veya akademik kariyer yapabilirler. Sağlık Bakanlığı ve bağlı kuruluşlarında, Sosyal Güvenlik Kurumunda ve diğer kamu hastaneleri ve kuruluşlarında uzman yardımcısı ve yönetici adayları olarak istihdam edilmektedir. Özel hastanelerin ve özel sağlık kuruluşlarının çeşitli idari kademelerinde görev almaktadır. Mezunlar, bu kuruluşlar dışında ilaç firmalarında, tıbbi cihaz ve malzeme ticareti yapan işletmelerde ve özel sağlık sigorta kuruluşlarında da iş imkânına sahip olmaktadırlar. |
Kayıt Kabul Koşulları |
Öğrencinin mezuniyet not ortalaması 4 üzerinden en az 2 olmalıdır. |
Sınavlar, Ölçme ve Değerlendirme Esasları
|
Programda yer alan dersler için genel olarak bir ara sınavı ve bir de final sınavı yapılır. Yüksek lisans derslerinde ayrıca seminer, dönem projesi, araştırma, makale yazma, sunum gibi yöntemler de uygulanabilir. Her dersin ölçme ve değerlendirme ölçütleri için "Ders Programı"nda yer alan ders ismini tıklamanız yeterlidir. |
Mezuniyet Koşulları |
Bir öğrencinin mezun olabilmesi için Genel Not Ortalamasının (GNO) 4.00 üzerinden en az 2.00 olması ve başarısız dersi olmaması gerekir. |
Öğrenime Devam Olanakları
|
Programı başarıyla tamamlayan öğrenciler, akademisyen olmayı seçmeleri durumunda, doktora programlarına başvurabilirler. |
Program Türü |
Tam Zamanlı- % 70 devam zorunluluğu bulunmaktadır. |
Program Dili |
Türkçe |
Bölüm/Program Başkanı |
Doç. Dr. Murat GÜLMEZ Tel: +90 324 6514800 |
AKTS & Erasmus Koordinatörü |
Prof. Dr. Jülide İnözü |
Programı Tamamlayan Bir Öğrenci
PÇ 1. Hastanelerde farklı durumlarda farklı liderlik tarzlarını uygulayabilme becerisine sahip olur.
PÇ 2. Hastanelerin değişik departmanlarında, değişik ortamlar için, motivasyon ihtiyaçlarını belirleyerek en uygun motivasyon tekniklerini geliştirip uygulayabilir.
PÇ 3. Hastanelerdeki problemleri saptayıp, analiz edip, çözüm yöntemleri geliştirebilir.
PÇ 4. Organizasyon yapısı içinde, en uygun karar verme süreçlerini geliştirip uygulayabilir.
PÇ 5. Farklı yönetsel sorunlara en uygun çağdaş yönetim kavram ve tekniklerini uygulayabilir.
PÇ 6. Ekonomik gelişmelerin hastaneler üzerindeki muhtemel etkilerini anlar, analiz eder ve bu durumlara en uygun kararları alabilir
PÇ 7. Çağdaş İnsan kaynakları yönetim kavram ve tekniklerini geliştirip uygulayabilir.
PÇ 8. Finansal tabloları analiz ederek hastanelerin finansal durumunu değerlendirebilir.
PÇ 9. Hastaneler ile ilgili Uluslararası pazarlardaki gelişmeleri izler ve hastane üzerindeki etkilerini değerlendirir.
Ders Kodu | Ders | Dersin Şekli | Kredi | AKTS | ||
---|---|---|---|---|---|---|
SKY-514 | Sağlık Kurumlarında Finansal Yönetim Tamamlayıcı Dersler | Zorunlu | 3-0-3 | 08 | ||
SKY-530 | Sağlık Kurumlarında Pazarlama Temel Mesleki Dersler | Zorunlu | 3-0-3 | 08 | ||
SKY-555 | Seçmeli Seçmeli Ders Grubu. Dersleri görmek için ders adına tıklayınız | Seçmeli | 3-0-3 | 08 | ||
SKY-557 | Seminer / Dönem Projesi Zorunlu Ders Grubu. Dersleri görmek için ders adına tıklayınız | Zorunlu | 3-0-3 | 08 | ||
TOS-500 | Ortak Seçmeli Seçmeli Ders Grubu. Dersleri görmek için ders adına tıklayınız | Seçmeli | 3-0-3 | 08 | ||
Toplam | 15 | 40 |
Ders Kodu | Ders | Dersin Şekli | Kredi | AKTS | ||
---|---|---|---|---|---|---|
SKY-534 | Araştırma Yöntem ve Teknikleri Uzmanlık-Alan Dersleri | Zorunlu | 3-0-3 | 08 | ||
SKY-539 | Epidemiyoloji Temel Mesleki Dersler | Zorunlu | 3-0-3 | 08 | ||
MAN-559 | Örgütsel Davranışta Güncel Konular Tamamlayıcı Dersler | Zorunlu | 3-0-3 | 08 | ||
MAN-560 | Bilimsel Araştırma Yöntemleri ve Yayın Etiği Tamamlayıcı Dersler | Zorunlu | 3-0-3 | 08 | ||
SKY-556 | Seçmeli Seçmeli Ders Grubu. Dersleri görmek için ders adına tıklayınız | Seçmeli | 3-0-3 | 08 | ||
SKY-570 | Seçmeli Seçmeli Ders Grubu. Dersleri görmek için ders adına tıklayınız | Seçmeli | 3-0-3 | 08 | ||
Toplam | 18 | 48 |
Ders Kodu | Ders | Dersin Şekli | Kredi | AKTS | ||
---|---|---|---|---|---|---|
SKY-597 | Tez Uzmanlık-Alan Dersleri | Zorunlu | 0-0-0 | 30 | ||
Toplam | 0 | 30 |
Ders Kodu | Ders | Dersin Şekli | Kredi | AKTS | ||
---|---|---|---|---|---|---|
SKY-598 | Tez Uzmanlık-Alan Dersleri | Zorunlu | 0-0-0 | 30 | ||
Toplam | 0 | 30 |
Stratejik yönetim kavramı, stratejik yönetim sürecinin temel ögeleri, stratejik planlama, sağlık işletmelerinin stratejik amaçları, kaynakların stratejik kullanımı, değişik yönetim seviyelerinde stratejiler, stratejinin değerlendirilmesi, iş yaşamına dair örnek olay analizi ve gelişme stratejileri ile ilgili konuları Sağlık kurumları açısından kapsar.
Ders sırasında Türkiye ekonomisi ile ilgili olarak; Cumhuriyet öncesi ve sonrası iktisadi gelişmelerin incelenmesi, iktisat politikalarının uygulandığı dönemdeki iktisadi, siyasi ve sosyal koşulların anlaşılması ve ilişkilendirilmesi, iktisadi krizlerin neden ve sonuçlarının değerlendirilmesi, küreselleşme ile Türkiye ekonomisi arasında ilişki kurulması ve geleceğe yönelik dersler çıkarılması. Türkiye ekonomisini, Cumhuriyet öncesi ve sonrasında; üretim, istihdam, fiyatlar, yatırımlar, kamu maliyesi, para politikası, dış ticaret,sektörel ilişkiler (tarım, sanayi, enerji, madencilik ve hizmetler) ve planlama yönlerinden ve iktisat politikaları/ analitik olarak inceleyerek bu günkü ve yakın gelecekteki iktisadi gelişmeleri anlamak. |
Girişimcilik ile ilgili kavramlar, girişimciliğin önemi, gelişimi, fonksiyonları ve girişim türleri, girişimcilerin özellikleri ve girişimcilerdeki kişisel yeteneklerin geliştirilmesi, girişimcilikte motivasyon, yaratıcılık ve yenilik, girişim finansmanı konularının sağlık sektör açısından incelenmesi, girişimcilik potansiyelinin değerlendirilmesi, sağlık sektöründe girişimcilik örnek olay incelemelerini kapsamaktadır.
Sağlık sigortası ve ödeme sistemleri, sigortacılığın tarihsel gelişimi, kapsamı, sağlık sigortası türleri, dünyada ve Türkiye’de sağlık sigortacılığı, sigortacılık alanında yaşanan sorunlar, sağlık sigortacılığı ve ödeme sistemlerinde yaşanan son gelişmeler konularını kapsamaktadır.
Sağlık turizmi, turizm içindeki yeri ve önemi, Türkiye’de sağlık turizmi potansiyeli, sağlık turizminin gelişmesi ve gelişme nedenleri, sağlık turizmi arzını oluşturan faktörler, sağlık turizminde doğal koşullar ve çevre, sağlık turizmi talebini etkileyen faktörler, sağlık turizmi organizasyonu, sağlık turizminde pazarlama ve lojistik, sağlık turizmi politikaları, sağlık turizmi teşvikleri, sağlık turizminde yaşanan sorunlar, küresel rekabet konularını içermektedir
Bu ders küresel ekonomik ilişkileri inceler. Ders kapsamında tartışılacak konular, ticaret ve korumacılık, IMF, Dünya Bankası ve Dünya Ticaret Örgütü gibi küresel kurumların rolü ve performansı, çokuluslu şirketlerin önemi, AB ve NAFTA gibi bölgesel ekonomik entegrasyon çabaları ve Çin, Hindistan, Brezilya gibi yeni ekonomik aktörlerin ortaya çıkmasıdır. Bu dersin amacı, iktisadi ve siyasi süreçlerin karşılıklı etkileşimini incelemektir. Öğrencilere uluslararası ekonomik sistemin yapısı ve bu yapı ile siyasal kurumların girdiği karmaşık etkileşim süreci hakkında teorik ve pratik bilgi verilecektir.
Öğrencilerin, güncel dijital pazarlama trendleri hakkında teorik ve pratik becerilerinin gelişmesinin hedeflendiği bu derste; dijital pazarlama stratejileri, dijital pazarlama karması, dijital platformlarda pazarlama kampanyalarının hazırlanması ,dijital platformlarda pazarlama iletişimi ve küresel bazda kullanılan dijital pazarlama uygulamaları konularına kapsamlı olarak yer verilmektedir. Ayrıca dijital pazarlamanın gelişimi, günümüzdeki durumu, uygulamada karşılaşılan sorunları ve çözüm önerileri de derste ele alınacaktır. Süregelen dijitalleşme çağında pazarlamanın temel bileşenleri yeniden şekillenerek teknoloji ile bütünleşmiştir. Bu dersin amacı, öğrencilere dijital pazarlamanın temel kavramları, yöntemleri ve araçları hakkında bilgi sunarak, dijital pazarlama örneklerini analiz etme ve uygulama becerilerini kazandırmaktır.
Sağlık işletmeleri yönetiminde uyulması gereken etik ilkelerin incelenmesi, etik kuramlar, ilkeler, sorunlar, karar verme süreci ve sağlık yönetiminde geçerli temel etik ilkelere uygun tutum geliştirme konularını kapsamaktadır.
Sağlık kurum ve kuruluşlarında malzeme yönetimi döngüsünü meydana getiren planlama, satın alma, depolama, stok yönetimi, taşıma, kullanıma hazırlık, tüketim ve geridönüşüm/atık yönetimi konuları hakkında gerekli teknik, istatistiki ve kavramsal bilgi ve becerileri kapsamaktadır.
Sağlık işletmeleri açısından nakit Akım Tablosu, Şirket Değerleme,Sermaye Yapısı Teorileri, Kâr Payı Politikaları, Finansla Kiralama – Leasing, Finansal Piyasalar, Uluslararası Finansal Yönetim,Risk Yönetimi v e Türev Ürünler gibi finansal konuları içerir.
Sağlık kurumlarında kalite yönetimi ile ilgili olarak kalite ve teoriler, teorilerin sağlık hizmetlerine uygulanabilirliği, Toplam Kalite Yönetimi, sağlık hizmetlerinde kalitenin gelişimi, sürekli kalite iyileştirme, akreditasyon ve planlama, istatistiksel kalite kontrolü, tıbbi bakımın kalite ölçümü konularını kapsamaktadır.
Kişilerarası iletişim, kitle iletişimi ve örgütlerde iletişim kuramları, sağlık iletişimi, sağlığı geliştirme, halkla ilişkilerin tarihsel gelişimi ve halkla ilişkilere ait çeşitli kuramlar ve modellerin karşılaştırılması, sağlık kurumlarında halkla ilişkilerin önemi ve uygulamaları konularını kapsamaktadır.
Osmanlı Türkçesi metinleri okuma becerisine sahip öğrencilerin, üst seviyeli metinleri okuma ve bu metinleri günümüz diline aktarma becerilerini geliştirmeleri gerekir. Bunun için, farklı alanlardan seçilmiş bu gibi metinlerin hem dilbilgisel yapı, hem tarihi/kültürel arkaplan okumalarıyla anlambilimsel tahlillerine girişilmelidir.
İnsan kaynakları yönetimi kavramlarını genel olarak İnsan kaynakları planlaması, işe alma, ücret sistemi, kariyer planlama, oryantasyon ve hizmet içi eğitimi iş-meslek analizi, performans değerleme-iş değerleme- iş güvenliği ve işgören sağlığı, yönetim ve değişik meslek grupları arasında ilişkiler, sendikalar ve toplu sözleşme ,çalışan memnuniyeti konuları çerçvesinde ele alır.
Ders iktisadın konusu, piyasa mekanizmasının işleyişi, firmanın gelir ve maliyet yapısı, makro ekonomik sorunlar ve politika araçları ile iktisadi politikaların firmayı nasıl etkilediği üzerinde yoğunlaşmaktadır. Ders öğrencilere işletme yüksek lisans programı için gerekli olan ve iş hayatlarında ihtiyaç duyacakları temel iktisat bilgileri ile iktisadi düşünce biçimini kazandırmayı amaçlamaktadır.
Bir öğretim elemanı gözetiminde yapılan seminer çalışmalarında, öğrencinin bağımsız bir araştırma yaparak bu konuda deneyim kazanması ve konuyu anlatarak topluluk önünde konuşabilme yeteneğinin geliştirilmesi amaçlanmaktadır. Çalışma konusunun saptanması, ikincil kaynakların araştırılması ve bunların çalışmada kullanılması, alan araştırması, elde edilen bilgiler ışığında taslak çalışmanın hazırlanması, gerekli düzeltmelerin yapılarak raporun rapor yazma kurallarına uygun bir şekilde tamamlanması ve son olarak raporun dinleyicilere sunulması ve tartışılması bu dersin kapsamını oluşturmaktadır.
Bir öğretim elemanı gözetiminde yapılan seminer çalışmalarında, öğrencinin bağımsız bir araştırma yaparak bu konuda deneyim kazanması ve konuyu anlatarak topluluk önünde konuşabilme yeteneğinin geliştirilmesi amaçlanmaktadır. Çalışma konusunun saptanması, ikincil kaynakların araştırılması ve bunların çalışmada kullanılması, alan araştırması, elde edilen bilgiler ışığında taslak çalışmanın hazırlanması, gerekli düzeltmelerin yapılarak raporun rapor yazma kurallarına uygun bir şekilde tamamlanması ve son olarak raporun dinleyicilere sunulması ve tartışılması bu dersin kapsamını oluşturmaktadır.
Sağlık alanında yazım kurallarına uygun olarak yazılacak bir akademik çalışma niteliğindedir. Dersin içeriği kapsamlı bir deneme, eleştirel bir rapor, uygulamaya dönük bir proje, deneysel bir çalışma olabilir. Dönem Projesi dersi dönem sonunda başarılı ya da başarısız olarak değerlendirilir.
Sağlık Hukuku ve Etik dersinde; sağlık mesleği mensuplarını ilgilendiren temel kurum ve kavramlara yer verilmektedir. Tıbbi uygulama hataları ve ilişkin olduğu hususlar ders süresince ele alınacaktır. Öğrencinin, sağlık hukukunda temel kavramlar, hasta ve sağlık çalışanı hakları, cezai, hukuki ve mesleki sorumluluklar, aydınlatılmış onam, tıbbi uygulama hatalarına yol açan süreçler, belgelendirme ve sigorta sistemleri konularında bilgi sahibi olması amaçlanmaktadır.
Sağlık hizmetleri pazarlamasını tanımlanması, pazarlama ve müşteri karmaları, sağlık hizmeti türleri ve sağlık hizmeti sunan kurumlar, piyasa türleri ve farklı piyasa yapılarında rekabet türleri, sağlık hizmetlerinde pazarlama-markalaşma stratejileri ve uygulamalarını kapsamaktadır.
Bu ders, şirketlerin mali tabloları nasıl hazırladıklarına odaklanmaktadır. Muhasebecilerin yaptıkları şekilde, öğrencilerin de mali tabloları elde etmek için gereken muhasebe kural ve ilkelerini uygulamaları sağlanmaktadır. Öğrenciler mali tabloları hazırlandıktan sonra genel bir değerlendirme yapmaya yönlendirilmektedir. Bu ders, öğrencilere önemli ticari ve mali işlemlerin muhasebe süreci içinde kaydedilmesini, sınıflandırılmasını ve özetlenmesini öğretmeyi amaçlamaktadır.
Araştırma sürecini (problem belirlemek, araştrıma konusu ve hipotezni oluşturmak, veri toplamak, analizve yorum yapmak), araştırma yapabilmek için gereken literatür taraması yapabilmek ve rapor yazılmasını öğrenmeyi sağlamaktır. Bunlara ek olarak, söz konusu veri değerlendirme ve rapor yazma için gereken bazı istatistik programları ele alınmaktadır.
Epidemiyolojinin tanımı ve tarihsel gelişimi, kullanım alanları, temel sağlık ölçütleri hesaplamasını, epidemiyolojik araştırma yöntemleri, epidemiyolojik araştırma tasarımı ve makale değerlendirme konularını içermektedir. Dersin sonunda katılımcıların; epidemiyolojinin kullanım alanlarını bilmesi, epidemiyolojik araştırma tiplerini sayabilmesi, araştırma planlayıp yürütebilmesi, epidemiyolojik verileri yorumlayabilmesi ve bu verileri sağlık hizmetlerinin planlamasında, değerlendirmesinde, yönetiminde kullanabilmesi amaçlanmaktadır.
Osmanlı Türkçesi metinleri okuma becerisine sahip öğrencilerin, üst seviyeli metinleri okuma ve bu metinleri günümüz diline aktarma becerilerini geliştirmeleri gerekir. Bunun için, farklı alanlardan seçilmiş bu gibi metinlerin hem dilbilgisel yapı, hem tarihi/kültürel arkaplan okumalarıyla anlambilimsel tahlillerine girişilmelidir.
İşletmeler ile ilgili temel bilgilerin edinilmesi, günümüzün hızlı değişim ortamının bir sonucu olarak işletmelerin içinde faaliyet gösterdikleri alanlarda meydana gelen farklılıkları algılanabilmesi ve yorumlanabilmesi sağlanmaya çalışılır.
Ders kapsamında işletme yönetiminin temel ilkeleri; ulusal ve uluslararası düzeyde, çağdaş işletme kavramı ışığında ve güncel işletme fonksiyonları bağlamında incelenmektedir. Bu ders, öğrencilere çağdaş örgütlerdeki yapıyı anlamak, çalışanları yönetmek için gerekli bilgi ve becerileri sağlamayı amaçlamaktadır.
Bu ders dış ticaretin finansmanı amacıyla, dış işlemler mevzuatı ve dış ticarette kullanılan belgeler,uluslararası ticarette ödeme ve teslim şekilleri konularını içermektedir. Bu dersin amacı, dış ticaret faaliyetlerinin finansmanı amacıyla, yurt içi ve yurt dışından kullanılan nakit (TL ve Döviz), gayri nakit ve ayni krediler hakkında öğrencilere detaylı bilgiler vermek ve finansman sağlama konusunda uygulamaya yönelik beceri kazandırmaktır.
Halk biliminin içeriği ve tarihi gelişim seyri, uygulamalı derleme çalışmaları. Halkbiliminin bağımsız bir disiplin olarak ortaya çıkışı ile Dünyada ve Türkiye’de yapılan halk bilimsel çalışmaların seyri, halk bilimi araştırma yöntem ve kuramları, kuram, yöntem ve tekniklerin uygulamalı olarak öğrenilmesi dersin amaçlarındandır.
Bu derste Rusya'nın yeni dış siyaset kavramları, 21. yüzyılda Rusya dış politikasının öncelikleri, Küresel bağlamda güvenlik sorununa Rusya'nın yaklaşımı ve Rusya’nın küresel siyasete etkileri incelenecektir. Rusya Federasyonunun küresel siyasette yeri ve rolü dünya çapında bir ilgi oluşturmaktadır. Bu dersin amacı, Rusya’nın dünya sahnesinde oynadığı rol dikkate alınarak Rusya dış politikasının içeriğini ve bu politikanın dünya politikasını nasıl etkilediğini incelemektir.
Ders kapsamında öğrencilere kişilik ve iş değerler, motivasyon, gruplar ve takımlar, liderlik ve güç ve politika ile çatışma ve müzakere gibi konular ağırlıklı olmak üzere, örgütsel davranışın odak konuları üzerinde durulacaktır. İşletmelerde en önemli unsurlardan biri olan insanın davranışlarının nedenlerini ve bunları etkileyen faktörleri belirlemenin, insanları anlama ve yönetebilmenin en önemli anahtarı olduğunu ortaya koyarak, insanı anlamak ve onu pozitif olarak yönlendirmenin yollarını öğretmektir.
|
Yönetim ve yönetimle ilgili temel kavramların ışığında, Dünya’da ve Türkiye’de sağlık ve hastane yönetimi ve eğitimi, sağlık kurumlarının fonksiyonel ilişkileri ve iş akışları ve sağlık yapılarının mimarisi, sağlık kurumları yönetiminde çağdaş yaklaşımlar ve uluslararası seyir gibi konuları ele alınmaktadır.
Ders, gerçek bir araştırma projesinin veri toplama ve analizi dâhil, bir pazarlama araştırmasındaki tüm aşamaları kapsayacaktır. Belirli bir problem için veri toplama ve yorumlama dâhil, nitel ve nicel çeşitli yöntemler uygulanacaktır. Araştırma sürecinde ortaya çıkacak etik sorunlara da değinilecektir. Ayrıca bu ders, öğrencilerin eleştirel düşünme ve sorun çözme kabiliyetlerini geliştirmeye çalışır. Belirli bir konu hakkında araştırma yapabilmek için gereken literatür bulma, veri toplama, verileri değerlendirme ve rapor yazma teknikleri de üzerinde durulacak konular arasındadır. İstatistiksel bir yazılım (SPSS) kullanarak nicel veri analiz ve yorumlama tekniklerini uygulamalı olarak öğrenmektir.
Ders kapsamında öğrencilere kişilik ve iş değerler, motivasyon, gruplar ve takımlar, liderlik ve güç ve politika ile çatışma ve müzakere gibi konular ağırlıklı olmak üzere, örgütsel davranışın odak konuları üzerinde durulacaktır.
Oryantalizm (Şarkiyatçılık) kavramının ne olduğu, alanı ve yapısı, Silvestre de Sacy ve Ernest Renan gibi batılı ünlü oryantalistler, doğulu ülkelerin yaşam tarzları, batının doğuya bakışı, edebiyattaki oryantalist gezginler ve film sektörü ve batıdaki Türk imgesi tartışılacaktır.
Endüstri 1.0, 2.0, 3.0 ve dördüncü endüstri devrimi olarak da bilinen endüstri 4.0, siber fiziksel sistemler, nesnelerin interneti, bulut bilişim sistemleri, büyük veri, modelleme ve simülasyon, akıllı fabrikalar. Bu dersin amacı, endüstrilerin ve endüstriyel süreçlere hakim olan paradigmaların her bir dönemde ne şekilde değiştiği hakkında öğrencileri bilgilendirmek, endüstriyel işletmelere uygulanabilir bilgi teknolojileri ve yönetim bilişim sistemleri hakkında bir temel oluşturmak, bilgi sistemlerinin işleyiş temelleri ile tasarımları ve işletmelerin veri ihtiyaçlarını yönetebilecek veritabanı uygulamalarının analizi, tasarımı ve geliştirilmesi için gerekli altyapıyı sağlamaktır.
Giderek genişleyen bir alan olan Sağlık Ekonomisi kamu politikaları içinde önemli bir yer tutmaktadır. Bu ders, öğrencilere sağlık ekonomisi alanındaki literature birikimi tanıtmak üzere tasarlanmıştır. Sağlık hizmetlerinin üretim ve koşullarının özellikleri ve özendirmeleri, dersin ana hattını oluşturmaktadır. İşlenecek konular, sağlık ve sağlık hizmeti talebi, sağlık sigortası piyasalarına içkin özendirmelere bireysel tepkiler, emek piyasası etkileri, sağlık sermayesi ile sağlık davranışı başlıklarını içermektedir.
Üretim yönetiminin kavram ve kuramlarını anımsamak, işletmenin diğer bölümleri olan stratejik plan, pazarlama ve finans alanları ile ilişkileri ve üretim sistemleri, yeni üretim teknolojileri kavramak. Toplam kalite yönetimi, fabrika yerinin seçimi, kapasite planlaması, üretim planlaması, stok yönetimi ve planlaması, tedarik zinciri yönetimi, iş tasarımı, ergonomi konularına odaklanarak programı iş hayatına hazırlamak adına vaka çalışmaları ile desteklemek. Temel kavram ve kuramların hatırlatılması ve farklı türlü üretim ve hizmet faaliyetlerinin yönetim işlemlerinin esaslarının pratik hayatta uygulamasını öğrenmek ve bu işlemlerin yönetim problemlerinin analizinde kullanabilecek düzeye gelmek.
Müşterilerinizle gerçek ilişkiler kurabilmeniz onları tanıma oranınızla doğru orantılıdır. Tüketiciler,üreticiler, ve diğer insanlar ve örgütlerin ilişkileri önem taşımaktadır. Birçok işletmenin önem verdiği okta gerçek müşterilerin şirketin başarılarnda en önemli yere sahip olduğudur. Bu dersin sonunda öğrenciler müşterilerle daha iyi ve kalıcı ilişkiler geliştirmenin yollarını ve önemini öğrenirler. Stratejik, organizasyonel, ticari ve teknoloji yönlerini ele alarak, psikoloji perspektifi ile, teori ve uygulamayı birleştirerek Müşteri İlişkileri Yönetimi’ni öğrencilerin tam olarak anlamalarına yardımcı olmaktır.
Öğrenme ve öğretmenin ana kuramlarını, temel ilkelerini, türlerini, teknikerini, modellerini ve bu modelleri, teknikleri uygulama becerilerini öğretmek.
İşletmelerdeki sosyal ve psikolojik sorunlar, insan ve endüstri üzerindeki etkileri ve çözüm yolları, personel seçme, eğitme ve değerlendirme, grup dinamikleri ve gruplar arası sorunlar, güdüleme, önderlik, karar verme ve iletişimde psikolojik sorunlar, rol, statü, otorite, örgütsel çatışma, stres ve yönetim.
Bu derste öğrencilere tez yazmada uygulanması gereken usuller (tez yazma planı) gösterilecek ve yapacakları çalışmaları için gerekli ve doğru tekniği kullanarak araştırma yapmaları sağlanacaktır. Öğrencilerin kaynakların kullanımı, tez yazma usulü hakkında bilgi sahibi olmalarını sağlamak.
Bu derste öğrencilere tez yazmada uygulanması gereken usuller (tez yazma planı) gösterilecek ve yapacakları çalışmaları için gerekli ve doğru tekniği kullanarak araştırma yapmaları sağlanacaktır. Öğrencilerin kaynakların kullanımı, tez yazma usulü hakkında bilgi sahibi olmalarını sağlamak.
SAĞLIK KURUMLARI YÖNETİMİ YÜKSEK LİSANS PROGRAMI |
|||||||||||||||
SAĞLIK KURUMLARI YÖNETİMİ YÜKSEK LİSANS PROGRAMI |
Geniş Tabanlı Öğrenci Öğrenme Hedefleri |
||||||||||||||
|
|||||||||||||||
Derslere ve Hedeflenen Öğrenci Öğrenme Çıktılarına İlişkin Matris |
1. Kompleks iş fikirlerini sentezlemek amacıyla nicel ve nitel iş kavramlar aracılığıyla net ve doğru bir şekilde hem yazılı hem sözlü olarak etkin iletişim kurma becerilerini geliştirmek. |
2. Bilgiyi yöneterek karmaşık yönetimsel durumları analiz edebilmek, karar alma sürecini geliştirmek ve rekabetçi ve değişken iş ortamlarındaki karar alma süreçlerinde eğitimlerden ve hayat deneyimlerinden faydalanmak. |
3. Farklı takım üyeleriyle birlikte, yönetim ile ilgili kompleks, belirsiz ve alışılmadık problemlerin çözümü amacıyla stratejik karar alma süreçlerini iyileştirerek işletmenin işlevsel alanlarını uygulamak ve bir araya getirmek. |
||||||||||||
TEMEL ÖĞRENİM ÇIKTILARI |
İletişim |
Analiz Araçları |
Bilgi |
Çevre |
Bilgi |
Liderlik |
Temel İşletme |
Takım Çalışması |
Eleştirel Düşünme |
||||||
“IACBE" |
Etkili iş profesyonellerinin ihtiyaç duyduğu gelişmiş iletişim ve işbirliği becerilerini göstermek. |
İşle ilgili kararlar verirken karmaşık verileri çok yönlü analiz etmek. |
Araştırma ve teoriyi işle ilgili karmaşık sorunları çözerken bir arada kullanmak. |
İşin yasal, sosyal, ekonomik ve küresel boyutlarını değerlendirmek. |
Araştırma ve teoriyi işle ilgili karmaşık sorunları çözerken bir arada kullanmak. |
Önemli bir değişiklik yaparken liderlik ve stratejik yönetim becerilerini analiz etmek. |
İşle ilgili kararlar verirken karmaşık verileri çok yönlü analiz etmek. |
Takım olarak kurumsal hedeflere ulaşmada etkin katkı sağlamak. |
Teori ve uygulamayı karmaşık sorunların çözümüne dahil etmek. |
||||||
Hedeflenen Öğrenci Öğrenme Çıktıları |
1. Hastanelerde farklı durumlarda farklı liderlik tarzlarını uygulayabilme becerisine sahip olur. |
2. Hastanelerin değişik departmanlarında, değişik ortamlar için, motivasyon ihtiyaçlarını belirleyerek en uygun motivasyon tekniklerini geliştirip uygulayabilir. |
3. Hastanelerdeki problemleri saptayıp, analiz edip, çözüm yöntemleri geliştirebilir. |
4. Organizasyon yapısı içinde, en uygun karar verme süreçlerini geliştirip uygulayabilir. |
5. Farklı yönetsel sorunlara en uygun çağdaş yönetim kavram ve tekniklerini uygulayabilir. |
6. Ekonomik gelişmelerin hastaneler üzerindeki muhtemel etkilerini anlar, analiz eder ve bu durumlara en uygun kararları alabilir |
7. Çağdaş İnsan kaynakları yönetim kavram ve tekniklerini geliştirip uygulayabilir. |
8. Finansal tabloları analiz ederek hastanelerin finansal durumunu değerlendirebilir. |
9. Hastaneler ile ilgili Uluslararası pazarlardaki gelişmeleri izler ve hastane üzerindeki etkilerini değerlendirir. |
||||||
(“PÇ: Program Çıktıları”) |
|
|
|
|
|
||||||||||
Ders Adı |
PÇ1 |
PÇ2 |
PÇ3 |
PÇ4 |
PÇ5 |
PÇ6 |
PÇ7 |
PÇ8 |
PÇ9 |
||||||
Birinci Yıl/Birinci Dönem |
|||||||||||||||
SKY 519 |
Sağlık Kurumlarında İnsan Kaynakları Yönetimi
|
|
|
x |
x |
x |
|
x |
|
x |
|||||
SKY 530 |
Sağlık Kurumlarında Pazarlama
|
x |
x |
x |
x |
x |
|
|
|
|
|||||
SKY 523 |
Seminer
|
x |
x |
x |
x |
|
|
x |
|
x |
|||||
SKY 525 |
Dönem Projesi
|
|
x |
x |
x |
x |
|
|
|
x |
|||||
Birinci Yıl/İkinci Dönem |
|||||||||||||||
SKY 539 |
Epidemiyoloji
|
|
|
x |
x |
|
x |
|
x |
|
|||||
SKY 534 |
Araştırma Yöntem ve Teknikleri
|
|
|
x |
x |
x |
|
|
|
|
|||||
SKY 523 |
Seminer
|
x |
x |
x |
x |
|
|
x |
|
x |
|||||
SKY 525 |
Dönem Projesi
|
|
x |
x |
x |
x |
|
|
|
x |
|||||
İkinci Yıl/Üçüncü Dönem |
|||||||||||||||
SKI 597 |
Tez |
|
|
x |
x |
x |
x |
x |
x |
x |
|||||
İkinci Yıl/Dördüncü Dönem |
|||||||||||||||
SKY 598 |
Tez |
|
|
x |
x |
x |
x |
x |
x |
x |
|||||
Seçmeli Dersler |
|||||||||||||||
SKY 514 |
Sağlık Kurumlarında Finanasal Yönetim
|
x |
x |
|
x |
|
|
x |
x |
x |
|||||
SKY 521 |
İşletmeler İçin Temel İktisat Bilgisi
|
x |
|
|
|
|
x |
x |
x |
x |
|||||
SKY 541 |
Temel İşletmecilik Bilgisi
|
|
|
x |
x |
|
x |
|
|
|
|||||
SKY 532 |
Sağlıkta Muhasebe Yönetimi
|
|
x |
x |
|
|
|
|
x |
x |
|||||
SKY 559 |
Sağlık Kurumlarında Çağdaş Yönetim Teknikleri
|
x |
x |
x |
|
x |
x |
|
x |
x |
|||||
SKY 560 |
Liderlik ve Örgütsel Davranış
|
x |
x |
x |
|
x |
x |
|
x |
x |
|||||
SKY 579 |
Üretim Yönetimi ve Hizmet Yönetimi
|
|
|
x |
x |
x |
|
x |
|
x |
|||||
SKY 517 |
Sağlık Kurumlarında Halkla İlişkiler Yönetimi |
x |
x |
|
x |
|
|
x |
x |
x |
|||||
SKY 527 |
Sağlık Hukuku ve Etik |
|
x |
x |
|
|
|
|
x |
x |
|||||
SKY 516 |
Sağlık Kurumlarında Toplam Kalite Yönetimi ve Akreditasyon Süreci |
|
|
x |
x |
x |
|
x |
|
x |
|||||
SKY 505 |
Sağlık Sektöründe Girişimcilik |
|
x |
x |
|
|
|
|
x |
x |
|||||
SKY 501 |
Sağlık Kurumlarında Stratejik Yönetim |
|
|
x |
x |
x |
|
x |
|
x |
|||||
SKY 511 |
Sağlık İşletmeleri Yönetiminde Etik |
|
x |
x |
|
|
|
|
x |
x |
|||||
SKY 512 |
Sağlık Kurumlarında Lojistik Yönetimi |
|
|
x |
x |
x |
|
x |
|
x |
|||||
SKY 507 |
Sağlık Turizmi |
|
x |
x |
|
|
|
|
x |
x |
|||||
SKY 500 |
Sağlık Ekonomisi |
|
x |
x |
|
|
|
|
x |
x |
|||||
SKY 506 |
Sağlık Sigortacılığı |
|
x |
x |
|
|
|
|
x |
x |
|||||
Program yetkinliğiyle ilgili ders sayısı / 40 |
6 |
7 |
12 |
10 |
7 |
7 |
7 |
9 |
11 |
||||||
Program yetkinliğiyle ilgili ders yüzdesi |
40% |
46% |
80% |
67% |
46% |
46% |
46% |
60% |
73% |
||||||
Likert Ölçeği |
5 |
4 |
3 |
|
|
|
|
|
|
||||||
SAĞLIK KURUMLARI YÖNETİMİ YÜKSEK LİSANS PROGRAMI |
|
|
|
TEMEL ÖĞRENME ÇIKTILARI VE DERSLER |
|
|
|
Kod |
Ders Adı |
Temel Öğrenme Çıktıları |
|
|
|
İletişim |
|
Sağlık Kurumları Yönetimi Yüksek Lisans Programı Hedeflenen Öğrenci Öğrenme Çıktıları |
1. Hastanelerde çeşitli durumlara göre farklı liderlik tarzlarını uygulayabilme becerisine sahip olur. |
||
Ders Adı |
|
PÇ1 |
AKTS |
SKY 519 |
Sağlık Kurumlarında İnsan Kaynakları Yönetimi |
X |
8 |
SKY 541 |
Temel İşletmecilik Bilgisi |
x |
8 |
SKY 525 |
Dönem Projesi |
X |
8 |
SKY 523 |
Seminer |
X |
8 |
SKY 501 |
Sağlık Kurumlarında Stratejik Yönetim |
X |
8 |
Yüzde (AKTS Toplam / 120) |
|
33% |
|
|
|
Analiz Araçları |
|
Sağlık Kurumları Yönetimi Yüksek Lisans Programı Hedeflenen Öğrenci Öğrenme Çıktıları |
2. Hastanelerin değişik departmanlarında, farklı durumlar için, motivasyon ihtiyaçlarını belirleyerek en uygun motivasyon tekniklerini geliştirip uygulayabilir. |
||
Ders Adı |
|
PÇ2 |
AKTS |
SKY 525 |
Dönem Projesi |
X |
8 |
SKY 523 |
Seminer |
X |
8 |
SKY 519 |
Sağlık Kurumlarında İnsan Kaynakları Yönetimi |
X |
8 |
SKY 541 |
Temel İşletmecilik Bilgisi |
X |
8 |
Yüzde (AKTS Toplam / 120) |
|
26% |
|
|
|
|
|
|
Bilgi |
|
|
Sağlık Kurumları Yönetimi Yüksek Lisans Programı Hedeflenen Öğrenci Öğrenme Çıktıları |
3. Hastanelerdeki problemleri saptayıp, analiz edip, çözüm yöntemleri geliştirebilir. |
||
Ders Adı |
|
PÇ3 |
AKTS |
SKY 534 |
Araştırma Yöntem ve Teknikleri |
X |
8 |
SKY 539 |
Epidemiyoloji |
X |
8 |
SKY 506 |
Sağlık Sigortacılığı |
X |
8 |
SKY 598 |
Tez |
X |
30 |
SKY 525 |
Dönem Projesi |
X |
8 |
SKY 523 |
Seminer |
X |
8 |
Yüzde (AKTS Toplam / 120) |
|
58% |
|
|
|
Çevre |
|
Sağlık Kurumları Yönetimi Yüksek Lisans Programı Hedeflenen Öğrenci Öğrenme Çıktıları |
4. Organizasyon yapısı içinde, en uygun karar verme süreçlerini geliştirip uygulayabilir. |
||
Ders Adı |
|
PÇ4 |
AKTS |
SKY 530 |
Sağlık Kurumlarında Pazarlama |
X |
8 |
SKY 534 |
Araştırma Yöntem ve Teknikleri |
X |
8 |
SKY 539 |
Epidemiyoloji |
X |
8 |
SKY 517 |
Sağlık Kurumlarında Halkla İlişkiler Yönetimi |
X |
8 |
SKY 527 |
Sağlık Hukuku ve Etik |
X |
8 |
SKY 505 |
Sağlık Sektöründe Girişimcilik |
X |
8 |
SKY 511 |
Sağlık İşletmeleri Yönetiminde Etik |
X |
8 |
SKY 579 |
Üretim Yönetimi ve Hizmet Yönetimi |
X |
8 |
SKY 525 |
Seminer |
X |
8 |
Yüzde (AKTS Toplam / 120) |
|
60% |
|
|
|
Bilgi |
|
Sağlık Kurumları Yönetimi Yüksek Lisans Programı Hedeflenen Öğrenci Öğrenme Çıktıları |
5. Farklı yönetsel sorunlara en uygun çağdaş yönetim kavram ve tekniklerini uygulayabilir. |
||
Ders Adı |
|
PÇ5 |
AKTS |
SKY 516 |
Sağlık Kurumlarında Toplam Kalite Yönetimi ve Akreditasyon Süreci |
X |
8 |
SKY 505 |
Sağlık Sektöründe Girişimcilik |
X |
8 |
SKY 501 |
Sağlık Kurumlarında Stratejik Yönetim |
X |
8 |
SKY 598 |
Tez |
X |
30 |
SKY 525 |
Dönem Projesi |
X |
8 |
SKY 523 |
Seminer |
X |
8 |
Yüzde (AKTS Toplam / 120) |
|
58% |
|
|
|
Liderliği |
|
Sağlık Kurumları Yönetimi Yüksek Lisans Programı Hedeflenen Öğrenci Öğrenme Çıktıları |
6. Ekonomik gelişmelerin hastaneler üzerindeki muhtemel etkilerini anlar, analiz eder ve bu durumlara en uygun kararları alabilir. |
||
Ders Adı |
|
PÇ6 |
AKTS |
SKY 521 |
İşletmeler İçin Temel İktisat Bilgisi |
X |
8 |
SKY 500 |
Sağlık Ekonomisi |
x |
8 |
SKY 598 |
Tez |
X |
30 |
SKY 525 |
Dönem Projesi |
X |
8 |
SKY 523 |
Seminer |
X |
8 |
Yüzde (AKTS Toplam / 120) |
|
52% |
|
|
|
Temel İşletme |
|
Sağlık Kurumları Yönetimi Yüksek Lisans Programı Hedeflenen Öğrenci Öğrenme Çıktıları |
7. Çağdaş İnsan kaynakları yönetim kavram ve tekniklerini geliştirip uygulayabilir. |
||
Ders Adı |
|
PO7 |
AKTS |
SKY 519 |
Sağlık Kurumlarında İnsan Kaynakları Yönetimi |
X |
8 |
SKY 559 |
Sağlık Kurumlarında Çağdaş Yönetim Teknikleri |
X |
8 |
SKY 598 |
Tez |
X |
30 |
SKY 525 |
Dönem Projesi |
X |
8 |
Yüzde (AKTS Toplam / 120) |
|
45% |
|
|
|
Takım Çalışması |
|
Sağlık Kurumları Yönetimi Yüksek Lisans Programı Hedeflenen Öğrenci Öğrenme Çıktıları |
8. Finansal tabloları analiz ederek hastanelerin finansal durumunu değerlendirebilir. |
||
Ders Adı |
|
PÇ8 |
AKTS |
SKY 514 |
Sağlık Kurumlarında Finansal Yönetim |
X |
8 |
SKY 532 |
Sağlıkta Muhasebe Yönetimi |
x |
8 |
SKY 598 |
Tez |
X |
30 |
SKY 525 |
Dönem Projesi |
X |
8 |
SKY 523 |
Seminer |
X |
8 |
Yüzde (AKTS Toplam / 120) |
|
52% |
|
|
|
Eleştirel Düşünme |
|
Sağlık Kurumları Yönetimi Yüksek Lisans Programı Hedeflenen Öğrenci Öğrenme Çıktıları |
9. Hastaneler ile ilgili Uluslararası pazarlardaki gelişmeleri izler ve hastane üzerindeki etkilerini değerlendirir. |
||
Ders Adı |
|
PÇ9 |
AKTS |
SKY 530 |
Sağlık Kurumlarında Pazarlama |
X |
8 |
SKY 517 |
Sağlık Kurumlarında Halkla İlişkiler Yönetimi |
X |
8 |
SKY 512 |
Sağlık Kurumlarında Lojistik Yönetimi |
X |
8 |
SKY 507 |
Sağlık Turizmi |
X |
8 |
SKY 598 |
Tez |
X |
30 |
SKY 525 |
Dönem Projesi |
X |
8 |
SKY 523 |
Seminer |
X |
8 |
Yüzde (AKTS Toplam / 120) |
|
65% |
|
Likert Ölçeği |
|
|
|
5 |
|
|
|
4 |
|
|
|
3 |
|
|
|
|
|
TYYÇ İşletme ve Yönetim Bilimleri Temel Alanı Yeterlilikleri |
Sağlık Kurumları Yönetimi Program Çıktıları (PÇ) |
PÇ TANIMLARI |
|||||||||||
|
|
|
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
7 |
8 |
9 |
|
|
BİLGİ |
Kuramsal & Olgusal |
1. Alanında ileri düzeyde bilgilere sahiptir. |
|
|
X |
X |
X |
|
|
|
|
|
3. Hastanelerdeki problemleri saptayıp, analiz edip, çözüm yöntemleri geliştirebilir. |
|
|
|
|
|
|||||||||
BECERİLER |
Bilişsel & Uygulamalı |
1-Alana ilişkin bilgileri çalışanlar ve ekip arkadaşlarına aktarabilme becerisine sahiptir. |
|
X |
X |
X |
|
|
|
|
|
|
4. Organizasyon yapısı içinde, en uygun karar verme süreçlerini geliştirip uygulayabilir. |
2-Karar, uygulama ve davranışlarında alana ilişkin edindiği bilgileri kullanmak suretiyle verileri yorumlayabilme, analiz edebilme, sorunları tanımlayabilme ve çözüm önerileri getirebilme becerisine sahiptir. |
|
X |
|
X |
X |
|
|
|
|
|
|||
YETKİNLİKLER |
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği |
1-Alana ilişkin konularda araştırma ve çalışma yapar. |
|
X |
|
X |
|
|
|
|
|
|
6. Ekonomik gelişmelerin hastaneler üzerindeki muhtemel etkilerini anlar, analiz eder ve bu durumlara en uygun kararları alabilir 5. Farklı yönetsel sorunlara en uygun çağdaş yönetim kavram ve tekniklerini uygulayabilir.
1. Hastanelerde farklı durumlarda farklı liderlik tarzlarını uygulayabilme becerisine sahip olur. 8. Finansal tabloları analiz ederek hastanelerin finansal durumunu değerlendirebilir. 2. Hastanelerin değişik departmanlarında, değişik ortamlar için, motivasyon ihtiyaçlarını belirleyerek en uygun motivasyon tekniklerini geliştirip uygulayabilir. 9. Hastaneler ile ilgili Uluslararası pazarlardaki gelişmeleri izler ve hastane üzerindeki etkilerini değerlendirir. 7. Çağdaş İnsan kaynakları yönetim kavram ve tekniklerini geliştirip uygulayabilir. |
2-Proje yürütücüsü ya da katılımcısı olarak proje hedeflerine uygun sorumluluk alır. |
|
|
|
|
|
X |
X |
X |
X |
|
|||
3-Örgüt/Kurum için amaç ve hedef belirler. |
|
|
X |
|
X |
X |
|
|
|
|
|||
Öğrenme Yetkinliği |
1-Edindiği bilgi ve becerileri eleştirel olarak değerlendirir. |
X |
|
X |
X |
X |
|
|
|
|
|
||
2-Öğrenme gereksiniminin sürekliliğini kavradığını gösterir. |
X |
X |
|
|
X |
|
|
|
|
|
|||
İletişim ve Sosyal Yetkinlik |
1-Alanı ile ilgili edindiği bilgi ve beceriler düzeyindeki düşüncelerini ve önerilerini ilgililere yazılı ve sözlü olarak aktarır. |
X |
X |
|
X |
|
|
|
|
|
|
||
2-Mesleki alanda paydaşlarla etkili iletişim kurar. |
X |
|
|
|
|
|
X |
X |
|
|
|||
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|||
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|||
Alana Özgü Yetkinlik |
1-Örgüt/Kurum, iş ve toplumsal etik değerlere uygun davranır. |
X |
|
|
X |
|
|
|
|
|
|
||
2-Örgütün/Kurumun paydaşlarıyla ilişkilerini analiz eder ve etkin biçimde yürütür. |
X |
X |
X |
|
|
|
|
|
|
|
|||
3-Yenilikleri teşvik edebilme becerisine sahiptir. |
X |
|
X |
|
|
|
|
|
|
|
|||
4-Örgüte/kuruma ilişkin eleştirel düşünür. |
|
|
|
|
X |
|
|
X |
X |
|
|||
5-Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite ve kültürel değerler ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahiptir. |
X |
X |
|
|
|
|
X |
|
|
|