Çocuk Gelişimi Programı
Çocuk Gelişimi programı, resmi ve okul öncesi eğitim ve özel eğitim alanında faaliyet gösteren çok sayıdaki firmanın talep ettiği kalifiye insan gücü ihtiyacını karşılamak ve bu kapsamda çocuk gelişimi ve eğitimi alanında kalite etkinliğini artırarak Üniversitemizin sosyal sorumluluğu yerine getirmesini hedeflemektedir.
Bu programda yetiştirilecek ara elemanların 0-6 yaş arası (Okul Öncesi) gerek normal gelişim gösteren gerekse özel eğitim ihtiyacı olan gelişim alanlarını (Zihinsel, Dil, Motor, Öz Bakım, Sosyal ve Duygusal) destekleyici teorik ve uygulamalı eğitim programları ile çocuğa, aileye, eğitimciye ve topluma hizmet sunan Çocuk Gelişimcisi olması sağlanmaktadır.
Bu Programdan mezun olan öğrenciler “Çocuk Gelişimi Meslek Elemanı” Unvanını kazanırlar.
Bu programdan mezun olanlar: Milli Eğitim Bakanlığına bağlı okul öncesi eğitim kurumlarında, özel eğitim kurumlarında, Başbakanlık Sosyal Hizmetler ve Çocuk Esirgeme Kurumu Genel Müdürlüğüne bağlı resmi ve özel okul öncesi eğitim ve özel eğitim kurumlarında ve Otellerde çalışma imkanına sahiptirler.
Bu programdan mezun olanlar dikey geçiş sınavı ile Anaokul Öğretmenliği, Çocuk Gelişimi ve Eğitimi Öğretmenliği, Okul Öncesi Öğretmenliği lisans programlarına geçiş yapabilirler.
ÇOCUK GELİŞİMİ PROGRAMI
Genel Bilgiler
Amaç, Kuruluş ve Onay |
Çağ Üniversitesi Meslek Yüksekokulu …… yılında 4282 sayılı yasayla kurulmuştur.Resmi Gazete: 9 Temmuz 1997, Sayı: 23050 Çocuk Gelişimi Programı; Çocuk Gelişimi ve Erken Çocukluk Eğitimiyle ilgili alanlarda çalışmak üzere ara eleman yetiştirme doğrultusunda gerekli niteliklere sahip eğitimli iş gücünün karşılanmasına katkı sağlamak amacıyla 2015-2016 Eğitim Öğretim yılında açılmıştır. |
Gereken Nitelikler |
Çocuk Gelişimi okumak isteyen bir öğrencinin öncelikli olarak çocukları sevme ve çocukların duygularını anlayabilme, hoşgörülü ve sabırlı olması, insanlarla iyi iletişim kurması, gelişim psikolojisine ilgi duymalıdır. Çocuk gelişimi öğrencisinin, kendini geliştirme konusunda istekli ve yaratıcı olması gerekmektedir. Bölüm dersleri gereğince öğrencinin hem sayısal hem de sözel alanlara ilgi duyması, İnsan haklarına saygılı, araştırmacı ve sorgulayıcı, ekip çalışması becerilerinin gelişmiş olması beklenir. |
Programın Genel Yapısı |
Çocuk Gelişimi Programı ön lisans düzeyinde iki yıllık eğitim - öğretim programı uygulamaktadır. Çocuk Gelişimi Programının amacı, 0–18 yaş arasındaki normal gelişim gösteren, özel eğitim gereksinimi olan, korunmaya muhtaç (kurumda yaşayan, çalıştırılan, mülteci ve suça sürüklenen çocuklar) ve hastanede yatan çocukların tüm gelişim alanlarını (zihinsel, dil, motor, özbakım, sosyal ve duygusal) destekleyici teorik ve uygulamalı eğitim programları ile çocuğa, aileye, eğitimciye ve topluma hizmet sunan çocuk gelişimi meslek elemanı yetiştirmektir. |
Diploma ve Ünvanlar |
Programı başarıyla tamamlayan öğrencilere Çocuk Gelişimi dalında önlisans diploması verilir ve mezunlar Çocuk Gelişimi "Meslek Elemanı " unvanına sahip olurlar. |
Çalışma Alanları |
Özel Eğitim ve Rehabilitasyon Merkezlerinde, |
Kayıt Kabul Koşulları |
Lise ve dengi okul diploması, Üniversite Sınavından yeterli puan almak (YGS-4). |
Sınavlar, Ölçme ve Değerlendirme Esasları |
Programda yer alan dersler için genel olarak bir ara sınavı ve bir de final sınavı yapılır. Her dersin ölçme ve değerlendirme ölçütleri için "Ders Programı"nda yer alan ders ismini tıklamanız yeterlidir. |
Mezuniyet Koşulları |
Bir öğrencinin mezun olabilmesi için Genel Not Ortalamasının (GNO) 4.00 üzerinden en az 2.00 olması, başarısız dersinin olmaması ve toplamda 120 AKTS kredi almış olması gerekir. Çağ Üniversitesi Ön Lisans, Lisans Eğitim-Öğretim ve Sınav Yönetmeliği |
Öğrenime Devam Olanakları |
Programı başarıyla tamamlayan öğrenciler Dikey Geçiş Sınavı esaslarına göre Çocuk Gelişimi Bölümü/Okul Öncesi Öğretmenliği bölümlerine dikey geçiş yapabilirler. |
Program Türü |
Tam Zamanlı |
Program Dili |
Türkçe |
Bölüm/Program Başkanı |
Öğr.Gör.Rana RUDVAN Tel: +90 324 6514800 Fax: +90 324 6514811 |
AKTS & Erasmus Koordinatörü |
Prof. Dr. İlhan ÖZTÜRK ilhanozturk@cag.edu.tr Tel: +90 324 6514800 Fax: +90 324 6514811 |
Programı tamamlayan bir öğrenci;
PÇ 1. Çocuk Gelişimi programı ile ilgili kuramsal ve uygulamalı temel bilgilere sahip olur.
PÇ 2. Çocuk Gelişimi ile ilgili temel ve güncel teknik bilgileri kullanır.
PÇ 3. Çocuk Gelişimi tekniklerini kullanarak karşılaşabileceği sorunlara çözüm önerileri geliştirebilir, bu önerileri sorunun taraflarıyla paylaşabilir ve bu amaçla gerektiğinde ekip oluşturup sorumluluk üstlenebilir.
PÇ 4. Çocuk Gelişimi ile ilgili bilgilere ulaşma, işe yarayanlarını seçme, anlama, yorumlama ve kullanma becerilerini geliştirerek öğrenmeyi öğrenir ve yaşam boyu uygulayabilir.
PÇ 5. Meslektaşları ile İnsan Kaynakları Yönetimi konusunda Türkçe ve öngörülen düzeyde İngilizce olarak yazılı ve sözlü ve iletişim kurabilir.
PÇ 6. Avrupa Dil Portfoyü A2 Genel Düzeyinde İngilizce kullanarak İnsan Kaynakları Yönetimi alanındaki bilgileri izleyebilir.
PÇ 7. Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite ve kültürel değerler, işçi sağlığı ve güvenliği ile çevre koruma bilincine sahip olur.
Ders Kodu | Ders | Dersin Şekli | Kredi | AKTS | ||
---|---|---|---|---|---|---|
CGP-101 | Gelişim ve Öğrenme I Uzmanlık-Alan Dersleri | Zorunlu | 3-0-3 | 06 | ||
ING-101 | İngilizce I Tamamlayıcı Dersler | Zorunlu | 4-0-4 | 05 | ||
TRK-101 | Türkçe I Tamamlayıcı Dersler | Zorunlu | 2-0-2 | 02 | ||
BIL-103 | Bilgisayar Kullanımı ve Uygulamaları Tamamlayıcı Dersler | Zorunlu | 3-0-3 | 05 | ||
CGP-103 | Okul Öncesi Eğitime Giriş Uzmanlık-Alan Dersleri | Zorunlu | 3-0-3 | 06 | ||
CGP-105 | Anne- Çocuk Beslenmesi Uzmanlık-Alan Dersleri | Zorunlu | 3-0-3 | 06 | ||
Toplam | 18 | 30 |
Ders Kodu | Ders | Dersin Şekli | Kredi | AKTS | ||
---|---|---|---|---|---|---|
CGP-102 | Gelişim ve Öğrenme II Uzmanlık-Alan Dersleri | Zorunlu | 3-0-3 | 06 | ||
ING-102 | İngilizce II Tamamlayıcı Dersler | Zorunlu | 4-0-4 | 05 | ||
TRK-102 | Türkçe II Tamamlayıcı Dersler | Zorunlu | 2-0-2 | 02 | ||
CGP-106 | Aile Eğitimi Seçmeli Dersler | Zorunlu | 3-0-3 | 05 | ||
CGP-110 | Çocuk Sağlığı ve Hastalıkları Uzmanlık-Alan Dersleri | Zorunlu | 3-0-3 | 06 | ||
CGP-112 | Çocuk ve Müzik Uzmanlık-Alan Dersleri | Zorunlu | 3-0-3 | 06 | ||
Toplam | 18 | 30 |
Ders Kodu | Ders | Dersin Şekli | Kredi | AKTS | ||
---|---|---|---|---|---|---|
ING-201 | İngilizce III Tamamlayıcı Dersler | Zorunlu | 4-0-4 | 05 | ||
TAR-201 | Atatürk İlkeleri ve İnkılâp Tarihi I Tamamlayıcı Dersler | Zorunlu | 2-0-2 | 02 | ||
CGP-207 | Çocuk Edebiyatı ve Medya Uzmanlık-Alan Dersleri | Zorunlu | 2-0-2 | 04 | ||
CGP-209 | Sınıf Yönetimi Temel Mesleki Dersler | Zorunlu | 3-0-3 | 06 | ||
CGP-213 | Okul Öncesi Eğitimde Oyuncak ve Araç Geliştirme Uzmanlık-Alan Dersleri | Zorunlu | 2-0-2 | 04 | ||
CGP-215 | Çocuk Ruh Sağlığı Uzmanlık-Alan Dersleri | Zorunlu | 3-0-3 | 05 | ||
CGP-217 | Çocuk Hakları Uzmanlık-Alan Dersleri | Zorunlu | 2-0-2 | 04 | ||
Toplam | 18 | 30 |
Ders Kodu | Ders | Dersin Şekli | Kredi | AKTS | ||
---|---|---|---|---|---|---|
CGP-202 | Okul Öncesi Eğit.Ortam.Plan.ve Düzenlemesi Uzmanlık-Alan Dersleri | Zorunlu | 3-0-3 | 05 | ||
ING-202 | İngilizce IV Tamamlayıcı Dersler | Zorunlu | 4-0-4 | 05 | ||
TAR-202 | Atatürk İlkeleri ve İnkılâp Tarihi II Tamamlayıcı Dersler | Zorunlu | 2-0-2 | 02 | ||
CGP-204 | Çocuk ve Drama Uzmanlık-Alan Dersleri | Zorunlu | 3-0-3 | 06 | ||
CGP-208 | Okul Öncesinde Fen ve Matematik Öğretimi Uzmanlık-Alan Dersleri | Zorunlu | 3-0-3 | 06 | ||
CGP-210 | Özel Eğitim Temel Mesleki Dersler | Zorunlu | 3-0-3 | 06 | ||
CGP-212 | İlkyardım ve Uygulamaları Tamamlayıcı Dersler | Zorunlu | 2-0-2 | 04 | ||
Toplam | 20 | 34 |
Gelişim ve Öğrenme I ; Bu dersin amacı; öğrencilerin; 0-8 yaş çocuğunun genel özelliklerini bilmesini, 0-8 yaş çocuğunun gelişimi ve eğitimine yönelik yaklaşımlar ve kuramcıları tanımasını,0-8 yaş çocuğuna yönelik eğitimi programlarını tanımasını,0-8 yaş çocuklarının fiziksel, motor, bilişsel, dil, sosyal, duygusal, cinsel ve öz-bakım gelişimlerinin özelliklerini kavramasını sağlamaktır.
İngilizce I; Ders öğrencilerin somut ihtiyaçlarını karşılamayı hedefleyen bilinen, günlük ifadeleri ve çok temel kalıpları öğrencilere hatırlatıp, kullanmalarını sağlamayı, aynı zamanda öğrencilerin sahip oldukları eşyaları, tanıdıkları insanları, yaşadıkları yer gibi kişisel detayları içeren soruları yanıtlamalarını, soru sormalarını, kendisini ve diğer insanları tanıtabilmelerini ve sonuç olarak da karşısındaki insanla yavaş ve açık bir şekilde iletişim kurabilmelerini sağlamayı hedeflemektedir.
Türkçe I ; Dilin tanımı ve özellikleri,dil-kültür ilişkisi, dillerin sınıflandırılması ve Türkçenin dünya dilleriarasındaki yeri, Türk dilinin tarihsel gelişimi, Türkiye Türkçesi, Türk DilKurumu ve çalışmaları, ses bilgisi ve Türkçedeki ses olayları, yazım kuralları, noktalama işaretleri ve yazışmalarla ilgili kurallar ele alınmaktadır.
Gelişim ve Öğrenme II ; Bu dersin amacı; öğrencilerin erken çocukluk ve ön ergenlik-ergenlik dönemine ait genel özelliklerini bilmesi, gelişimi ve eğitimine yönelik yaklaşımlar tanımasını,farklı gelişimsel özellikleri tanıması, erken çocukluk dönemi fiziksel, motor, bilişsel, dil, sosyal, duygusal, cinsel ve öz-bakım gelişimlerinin özelliklerini kavramasını sağlamaktır
İngilizce II ING 101 kodlu dersin devamı olarak, öğrencilerin; onları en çok ilgilendiren konularla ilişkili cümleleri ve sıklıkla kullanılan ifadeleri anmalarını sağlamayı hedeflemektedir. ( En temel kişisel ve ailevi bilgiler, alışveriş, yerel coğrafya ve istihdam gibi) Aynı zamanda; acil ihtiyaç durumlarındaki sorunları, yakın çevresini ve kendi hayatlarını basit bir biçimde tanımlamaları için; bilinen ve günlük durumlarda, basit ve doğrudan bilgi alışverişini gerektiren temel ve rutin görevlerde öğrencilerin iletişim kurmalarını sağlamaktadır.
Türkçe II dersinde; sözlü ve yazılı anlatım çalışmaları kapsamında sunum, roman, öykü, deneme, şiir, kompozisyon, dergi, gazete inceleme ve uygulamaları, kitap tanıtımları, imla ve noktalama işaretleri, cümlenin öğeleri, cümle türleri, anlatım bozuklukları, kompozisyon bilgileri, yazılı anlatım türleri, düşünce yazıları, sözlü anlatım türleri ve hazırlıklı-hazırlıksız konuşma etkinlikleri ele alınacaktır.
Bilgisayar Kullanımı ve Uygulamaları ; Bu dersin amacı, öğrencilere temel bilgisayar kullanma becerisi kazandırmaktır. Ders, Microsoft Office grubunun Windows, Word, Excel ve PowerPoint uygulamalarından oluşmaktadır. Bunun yanında, uygulamaların yanı sıra gereken temel bilgisayar kavramları verilmektedir.
Okul Öncesi Eğitimine Giriş; meslek adayının öğretmenlik mesleğini ve erken çocukluk eğitim ve bakım hizmeti veren kurumların yapısını, işleyişini, dinamiklerini tanıması, bu kurumlarda gözlemler yaparak öğretmenlik mesleği ve erken çocukluk eğitimi alanının gerektirdiği bilgi becerilerin saptamasını yaparak bu alanda öğretmenlik yapmak için kendi öz-değerlendirmesini yapmasıdır.
Çocuk Beslenmesi; Beslenmenin tanımı, önemi, besin öğeleri, besinler, besinlerin besin değerleri yönünden zenginleştirilmesi, hamile ve süt veren kadının beslenmesi, kötü beslenmenin zararları, çocuklarda beslenme sorunları, 0-6 yaş çocuğu için uygun besinler, okul öncesi dönemi için mönü oluşturma, besinlerin hazırlanmasında sağlık ve temizlik kuralları.
Aile Eğitimi; Bu dersin amacı; öğrencilerin erken çocukluk ve ön ergenlik-ergenlik dönemine ait genel özelliklerini bilmesi, gelişimi ve eğitimine yönelik yaklaşımlar tanımasını,farklı gelişimsel özellikleri tanıması, erken çocukluk dönemi fiziksel, motor, bilişsel, dil, sosyal, duygusal, cinsel ve öz-bakım gelişimlerinin özelliklerini kavramasını sağlamaktır.
Çocuk Sağlığı ve Hastalıkları; Bu derste öğrenciye; psikolojinin etkilerini ayırt etme, kişilik özelliklerini ayırt etme, duyguları kontrol altına alma, hasta/yaralı ve yakınlarına psikolojik destek sağlama, afet ve travmalarda psikolojik destek sağlama ile ilgili yeterlikleri kazandırmak amaçlanmaktadır.
Çocukla İletişim ;Çocuklarla farklı iletişim yolları geliştirerek toplum, aile, öğretmen olarak çocuğu sınıfta, evde veya farklı sosyal çevrelerde doğru anlayabilme becerisini geliştirebilme, çocuğun dili olan oyunu çocuğu anlama amaçlı doğru kullanabilme becerileri geliştirebilme ve oyun terapisi sayesinde iletişim çatışmalarını çözebilmektir.
İngilizce III ; Ders, öğrencilerin somut ihtiyaçlarını karşılamayı hedefleyen bilinen, günlük ifadeleri ve çok temel kalıpları öğrencilere hatırlatıp, kullanmalarını sağlamayı, aynı zamanda öğrencilerin sahip oldukları eşyaları, tanıdıkları insanları, yaşadıkları yer gibi kişisel detayları içeren soruları yanıtlamalarını, soru sormalarını,kendisini ve diğer insanları tanıtabilmelerini ve sonuç olarak da karşısındaki insanla yavaş ve açık bir şekilde iletişim kurabilmelerini sağlamayı hedeflemektedir.
Atatürk İlkeleri ve İnkılap Tarihi I dersinde; Türk İnkılâbının stratejisi, Osmanlı Devleti’nin yıkılışını ve Türk İnkılâbını hazırlayan sebeplere toplu bir bakış, XIX. Yüzyılda Osmanlı Devleti’nde yenileşme hareketleri, Osmanlı Devleti’nin dağılması sürecinde meydana gelen iç ve dış olaylar, Osmanlı Devleti’nin son dönemindeki fikir akımları I. Dünya Savaşı ve Mondros Mütarekesinin imzalanması, işgaller, tepkiler, cemiyetler, milli mücadele için ilk adım ve Kongreler yoluyla teşkilatlanma konuları işlenmektedir.
Okul Öncesi Eğit.Ortam.Plan.ve Düzenlemesi; Bu derste, psikoloji bilimine yön veren akımlar, psikoloji kullanılan araştırma yöntemleri temel kuramlar ve psikolojinin uygulama alanları ile ilgili genel bir perspektif kazanması amaçlanmaktadır.
İngilizce IV ;Bu ders, öğrencilerin; iş, okul ve boş zamanlarda sürekli karşılaşılan durumlardaki açık ve standart bilgilerin ana giriş hatlarını anlamalarını sağlamaktadır. Bunun yanı sıra, özellikle dilin konuşulduğu ülkede seyahat ederken ortaya çıkabilecek en olası durumlarla nasıl başa çıkabilineceği konusunda öğrencilere yardımcı olur. Ders; ilgi alanında ya da bilinen konular üzerinde; basit ve bağlantılı bir metin yazma konusunda da öğrencilere yardım eder. Bu ders aynı zamanda, öğrencilerin; deneyim ve olayları, hayallerini, umutlarını ve hedeflerini açıklayabilmelerini ve kısaca düşünceleri ve planları adına sebepler ve açıklamalar verebilmelerini sağlar.
Atatürk İlkeleri ve İnkılap Tarihi II: dersinde; Cumhuriyetin ilanı, İnkılâbın içindeki görevlilerin ve liderlerin önemi, Lozan Konferansıyla ilgili problemlerin anayasal çözümleri, yeni cumhuriyet hükümetinin uluslararası organizasyonlara ve paktlara katılımı ile etkili faaliyetleri; çok parti kurma denemeleri; Türkiye Cumhuriyetin iç ve dış politikası; sosyal, hukuksal, iktisadi, kültürel, askeri konulara ve gelişimleri; Kemalizm olarak da adlandırılan Atatürk İlkeleri ve İnkılâbı ile Türkiye’nin gelecek için güven verici dış politikası (Yurtta Sulh, Cihanda Sulh) incelenen başlıca kavram ve konulardır.
Çocuk ve Drama; Çocuğu vedavranışlarını en iyi anlama yollarından biri olan Yaratıcı Drama sürecini anlama ve uygulayabilme becerisi elde etme, dramada kullanılan teknikleri öğrenerek daha doğru drama süreçleri geliştirebilme ve yönetebilme, dramatik kurgu bileşenleriyle yaratıcı drama planı hazırlayabilmektir.
Çocuk Edebiyatı ve Medya; Bu ders ile öğrencileri, dijital medyanın çocuk ve ailenin hayatındaki rolü ve önemi konusunda bilgilendirmektir. Medya kültürü ile çocuğun gelişimi arasındaki ilişkinin incelenmesi bu dersin odak noktasını oluşturacaktır. Öğrenciler dijital medya ürünleri ve çocuk arasındaki ilişkinin boyutlarını ve bu ilişkinin aile ve okula yansıyan etkilerini araştıracaklardır. Konu ile ilgili güncel kuramlar, araştırma sonuçları ile ilgilendirilerek öğretilecektir. dünyada ve Türkiye'de çocuk edebiyatının gelişimi, çocukluk evresinde nitelikli çocuk kitaplarıyla tanışmanın önemi ve okuma kültürü edinmiş bireylerin yetiştirilmesinde çocuk edebiyatı yapıtlarının işlevi konusunda öğrencileri bilgilendirmektir. Bu derste özellikle 0-6 yaş çocukları için uygun çocuk edebiyatı ürünlerinin tanıtılması amaçlanmaktadır.
Okul Öncesinde Fen ve Matematik Öğretimi ;Okul öncesi dönemde çocukların bilişsel gelişimlerini desteklemek için ele alınması gereken temel fen ve matematik becerileri ile kavramlarının neler olduğunun ve bu kavramların çocuklara nasıl kazandırılacağının, kavramlara ilişkin etkinliklerin nasıl planlanacağının, etkinliklerin günlük planda nasıl yer alacağının öğretilmesi amaçlanmaktadır.
Sınıf yönetimi dersi; öğretmenin öğretim sırasında, öğrencisini daha iyi tanımasına, onu daha iyi motive etmesine, onunla daha iyi iletişim kurmasına, zamanını daha iyi kullanılmasına, sınıfta çıkabilecek disiplin olaylarına daha iyi çözümler getirmesine, sınıf ortamını daha iyi düzenlemesine, sınıf içi etkinliklerini planlamasına yardımcı olacak bilgiler vermektir.
Özel Eğitim ; Özel eğitim ne olduğunu, amacını kavrama, ilkelerini, tarihçesini bilme, özel eğitimin erken çocukluk dönemindeki önemini fark etme, özel eğitime ihtiyaç duyma nedenlerini açıklama, özel eğitimli çocukları sınıflandırma, ilgili yasa ve yönetmelikleri bilme, kaynaştırma eğitiminin önemini ve eğitime ailenin katılımının önemini bilme gibi bilgi ve becerileri kazandırmaktır.
İlk Yardım dersi; İlk yardımın temel uygulamaları, birinci ve ikinci değerlendirme, olay yeri değerlendirilmesi, yetişkinlerde temel yaşam desteği, çocuklarda ve bebeklerde temel yaşam desteği, yetişkin, çocuk ve bebeklerde OED (Otomatik Eksternal Defibrilatör) kullanımı, solunum yolu tıkanıklığında ilk yardım, dış ve iç kanamalarda ilk yardım, yara ve yara çeşitleri, bölgesel yaralanmalarda ilk yardım, kırık, çıkık ve burkulmalarda ilk yardım, zehirlenmelerde ve hayvan ısırıklarında/sokmalarında ilk yardım, sıcak çarpması, yanık ve donmalarda ilk yardım, vücuda yabancı cisim kaçmalarında ilk yardım, bilinç bozukluklarında (koma, şok, kalp krizi, hipoglisemi, epilepsi) ilk yardım, suda boğulmalarda ilk yardım, ve yaralı taşıma teknikleri konularını içermektedir.
Çocukların gelişim seviyelerine uygun araç gereç planlamak ve tasarlamak
temel bilgi ve becerileri edinmek
Çocuk ruh sağlığı dersi, çocuğun sürekli gelişen ve değişen bir birey olduğu göz önünde bulundurularak, ruh sağlığı için onun gelişimsel özelliklerini bilerek kendisini ve çevresini tanımasına, sağlıklı gelişimine, ailesi ve çevresi ile olumlu iletişim kurmasına katkıda bulunabilmeyi amaçlar, çocuğun kendine güvenli olmasında, ruh sağlığının korunmasında alınabilecek önlemleri verir. Daha iyi öğrenebilmesi için gereken koşulları verir.
Çocuk hakları, genel ilkeler, çocuk haklarına tarihsel bakış, çocuk haklarının farklı yönlerini ele alma, aile, devlet ve diğer çocuk hakları haklarının korunması açısından diğer kurumlar, farklı özelliklere sahip çocuk hakları, özel koruma ve bilgi kurumları önlemleri ve çocuk haklarıyla ilgilenen örgütler sağlar.
Ders Kodu | Ders | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|
CGP-209 | Sınıf Yönetimi | 3-0-3 | 06 |
CGP-210 | Özel Eğitim | 3-0-3 | 06 |
Ders Kodu | Ders | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|
CGP-101 | Gelişim ve Öğrenme I | 3-0-3 | 06 |
CGP-102 | Gelişim ve Öğrenme II | 3-0-3 | 06 |
CGP-103 | Okul Öncesi Eğitime Giriş | 3-0-3 | 06 |
CGP-105 | Anne- Çocuk Beslenmesi | 3-0-3 | 06 |
CGP-110 | Çocuk Sağlığı ve Hastalıkları | 3-0-3 | 06 |
CGP-112 | Çocuk ve Müzik | 3-0-3 | 06 |
CGP-202 | Okul Öncesi Eğit.Ortam.Plan.ve Düzenlemesi | 3-0-3 | 05 |
CGP-204 | Çocuk ve Drama | 3-0-3 | 06 |
CGP-207 | Çocuk Edebiyatı ve Medya | 2-0-2 | 04 |
CGP-208 | Okul Öncesinde Fen ve Matematik Öğretimi | 3-0-3 | 06 |
CGP-213 | Okul Öncesi Eğitimde Oyuncak ve Araç Geliştirme | 2-0-2 | 04 |
CGP-215 | Çocuk Ruh Sağlığı | 3-0-3 | 05 |
CGP-217 | Çocuk Hakları | 2-0-2 | 04 |
Ders Kodu | Ders | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|
ING-101 | İngilizce I | 4-0-4 | 05 |
TRK-101 | Türkçe I | 2-0-2 | 02 |
ING-102 | İngilizce II | 4-0-4 | 05 |
TRK-102 | Türkçe II | 2-0-2 | 02 |
BIL-103 | Bilgisayar Kullanımı ve Uygulamaları | 3-0-3 | 05 |
ING-201 | İngilizce III | 4-0-4 | 05 |
TAR-201 | Atatürk İlkeleri ve İnkılâp Tarihi I | 2-0-2 | 02 |
ING-202 | İngilizce IV | 4-0-4 | 05 |
TAR-202 | Atatürk İlkeleri ve İnkılâp Tarihi II | 2-0-2 | 02 |
CGP-212 | İlkyardım ve Uygulamaları | 2-0-2 | 04 |
Ders Kodu | Ders | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|
CGP-106 | Aile Eğitimi | 3-0-3 | 05 |