DERS KODU VE DERSİN ADI |
TDS-102-Tıbbi Dokümantasyon |
DERSİN AMACI |
Bilgi, belge, tıbbi doküman kavramlarının tanıtılması, hasta dosyasının önemi ve mahremiyeti hakkında bilgi verilmesi amaçlanmaktadır. |
DERS AKTS / KREDİ |
6 AKTS/3 |
DERSİN ŞEKLİ (TÜRÜ)/ VERİLDİĞİ YARIYIL |
Yüz yüze/Zorunlu/Güz Dönemi/1. Yarıyıl |
DERS İÇERİĞİ |
Sağlık kurumlarında kullanılan hasta dosyaları, tıbbi kayıtlar ve diğer sağlık belgelerinin bilimsel ve hukuki kurallara uygun şekilde hazırlanması, düzenlenmesi, saklanması ve arşivlenmesi süreçlerini kapsar. Derste hasta dosyasının içeriği ve düzenlenmesi, dokümanların sınıflandırılması, arşivleme yöntemleri, veri güvenliği ve hasta mahremiyeti ilkeleri ele alınır. Ayrıca dijital ortamda dokümantasyon, elektronik sağlık kayıt sistemleri ve modern bilgi teknolojilerinin dokümantasyon süreçlerine etkisi incelenir. Öğrenciler bu ders sonunda, sağlık kuruluşlarında doğru ve düzenli doküman yönetimi yapabilecek bilgi ve beceriye sahip olurlar. |
DERS KODU VE DERSİN ADI |
SAG-103- Tıbbi Terminoloji |
DERSİN AMACI |
Tıbbi terimlere giriş (kökler, önekler, sonekler, tekil ve çoğul isim formlarının genel kullanımı, terimlerde küçültme, genel hastalık terimleri), hareket sistemine ilişkin terimleri, solunum sistemine ilişkin terimleir, dolaşım sistemine ilişkin terimleri, ürogenital sisteme ilişkin terimleri, sinir sistemine ilişkin terimleri, endokrin sisteme ilişkin terimleri, kan ve kan yapıcı organlara ilişkin terimleri, göz, kulak ve deriye ilişkin terimleri; anatomik, tanısal, semptomatik ve ameliyatlarla ilişkili terimleri öğretmektir. |
DERS AKTS / KREDİ |
7 AKTS/3 |
DERSİN ŞEKLİ (TÜRÜ)/ VERİLDİĞİ YARIYIL |
Yüz yüze/Zorunlu/Güz Dönemi/1. Yarıyıl |
DERS İÇERİĞİ |
Tıp dilinde kullanılan terimlerin kökenlerini, yapısını ve anlamlarını öğretir; öğrencilerin vücut sistemlerine ait temel terimleri, hastalık ve tedaviyle ilgili kavramları doğru okuyup yazabilmesini ve mesleki iletişimde etkin şekilde kullanabilmesini sağlar. |
DERS KODU VE DERSİN ADI |
TRK-103- Türkçe I |
DERSİN AMACI |
Öğrencilerin yazılı ve sözlü anlatım becerilerini geliştirmeyi, Türkçenin ses, yapı ve cümle özelliklerini kavratmayı amaçlar. |
DERS AKTS / KREDİ |
3 AKTS/2 |
DERSİN ŞEKLİ (TÜRÜ)/ VERİLDİĞİ YARIYIL |
Online/Zorunlu/Güz Dönemi/1.Yarıyıl |
DERS İÇERİĞİ |
Ders kapsamında ses bilgisi, sözcük türleri, cümle yapıları, yazım kuralları ve noktalama işaretleri işlenerek öğrencilerin dili doğru, etkili ve kurallara uygun kullanmaları hedeflenir. |
DERS KODU VE DERSİN ADI |
ING- 105- İngilizce Dil Becerileri I |
DERSİN AMACI |
İngilizce I dersi, öğrencilerin temel düzeyde İngilizce okuma, yazma, dinleme ve konuşma becerilerini geliştirmeyi amaçlar. |
DERS AKTS / KREDİ |
6 AKTS/3 |
DERSİN ŞEKLİ (TÜRÜ)/ VERİLDİĞİ YARIYIL |
Yüz yüze/Zorunlu/Güz Dönemi/1. Yarıyıl |
DERS İÇERİĞİ |
Derste günlük ifadeler, basit dil bilgisi yapıları, temel kelime bilgisi ve kısa diyaloglar işlenerek öğrencilerin günlük yaşamda ve mesleki ortamda İngilizceyi kullanabilme becerisi kazanmaları sağlanmaktadır. |
DERS KODU VE DERSİN ADI |
TBT-105- Temel Bilgi Teknolojileri ve Klavye Bilgisi |
DERSİN AMACI |
Öğrencilerin bilgisayar kullanımına hâkim olmalarını, temel ofis yazılımlarını etkin şekilde kullanabilmelerini ve on parmak klavye becerisi kazanmalarını amaçlamaktadır. |
DERS AKTS / KREDİ |
6 AKTS/2 |
DERSİN ŞEKLİ (TÜRÜ)/ VERİLDİĞİ YARIYIL |
Yüz yüze/Zorunlu/Güz Dönemi/1.Yarıyıl |
DERS İÇERİĞİ |
Derste bilgisayar donanım ve yazılım bilgisi, dosya yönetimi, kelime işlemci ve elektronik tablo uygulamaları ile klavye hız ve doğruluk çalışmaları yapılır. |
DERS KODU VE DERSİN ADI |
MAT-117- Biyoistatistik |
DERSİN AMACI |
Öğrencilere sağlıkla ilgili verileri doğru şekilde toplama, sınıflandırma, analiz etme ve yorumlama becerisi kazandırmaktır. Bu ders sayesinde öğrenciler, hasta kayıtları ve sağlık istatistiklerini bilimsel yöntemlere uygun biçimde düzenleyebilir, tablo ve grafikler oluşturabilir, araştırmalarda kullanılan temel istatistiksel yöntemleri anlayarak sağlık kuruluşlarının karar alma ve raporlama süreçlerine katkı sağlayabilirler. |
DERS AKTS / KREDİ |
5 AKTS/2 |
DERSİN ŞEKLİ (TÜRÜ)/ VERİLDİĞİ YARIYIL |
Online/Zorunlu/Güz Dönemi/1. Yarıyıl |
DERS İÇERİĞİ |
İstatistiğin tanımı, önemi ve sağlık alanındaki yeri ile başlamaktadır. Veri toplama yöntemleri, verilerin sınıflandırılması, frekans tabloları, grafik çizimleri, merkezi eğilim ölçüleri (ortalama, medyan, mod) ve dağılım ölçüleri (varyans, standart sapma) gibi temel istatistik kavramlarını ele almakatadır. Ders kapsamında ayrıca sağlık verilerinin raporlanması, yorumlanması ve karar verme süreçlerinde istatistiksel bilginin nasıl kullanılacağı uygulamalı örneklerle işlenir.
|
DERS KODU VE DERSİN ADI |
TRK-104- Türkçe II |
DERSİN AMACI |
Öğrencilerin yazılı ve sözlü anlatım becerilerini geliştirmesine ek olarak paragraf oluşturma, resmi yazışmalar yapma ve kompozisyon yazma gibi konuları kavratmayı amaçlamaktadır. |
DERS AKTS / KREDİ |
3 AKTS/2 |
DERSİN ŞEKLİ (TÜRÜ)/ VERİLDİĞİ YARIYIL |
Online/Zorunlu/Bahar Dönemi/2.Yarıyıl |
DERS İÇERİĞİ |
Öğrencilerin yazılı ve sözlü anlatım becerilerini geliştirmeye devam ederek paragraf oluşturma, kompozisyon yazma, resmi yazışmalar ve rapor hazırlama konularını ele alır. Derste ayrıca sözlü anlatım teknikleri, etkili sunum yapma ve kendini ifade etme becerileri üzerinde durulur. |
DERS KODU VE DERSİN ADI |
ING-106- İngilizce Dil Becerileri II |
DERSİN AMACI |
Ders ING 105 kodlu dersin devamı olarak, öğrencilerin; onları en çok ilgilendiren konularla ilişkili cümleleri ve sıklıkla kullanılan ifadeleri anmalarını sağlamayı amaçlamaktadır. |
DERS AKTS / KREDİ |
6 AKTS/3 |
DERSİN ŞEKLİ (TÜRÜ)/ VERİLDİĞİ YARIYIL |
Yüz yüze/Zorunlu/Bahar Dönemi/2.Yarıyıl |
DERS İÇERİĞİ |
Derste farklı zamanlar, modal fiiller, bağlaçlar gibi dilbilgisi yapıları işlenir; metin okuma, diyalog kurma ve yazılı anlatım çalışmaları ile öğrencilerin günlük ve mesleki iletişimde İngilizceyi daha akıcı kullanabilmesi sağlanır. |
DERS KODU VE DERSİN ADI |
TDS-106- Halk Sağlığı |
DERSİN AMACI |
Halk Sağlığı dersi, toplumların sağlık düzeyini koruma ve geliştirme, hastalıkları önleme, sağlık hizmetlerini planlama ve yönetme konularında bilgi ve beceri kazandırmayı amaçlar. |
DERS AKTS / KREDİ |
8 AKTS/3 |
DERSİN ŞEKLİ (TÜRÜ)/ VERİLDİĞİ YARIYIL |
Yüz yüze/Zorunlu/Bahar Dönemi/2.Yarıyıl |
DERS İÇERİĞİ |
Toplum sağlığını etkileyen faktörler, epidemiyoloji, bulaşıcı ve kronik hastalıkların önlenmesi, sağlık eğitimi, çevre sağlığı, beslenme, aile ve çocuk sağlığı ile koruyucu hekimlik uygulamaları gibi konuları kapsar. |
DERS KODU VE DERSİN ADI |
TDS-108- Hastalıklar Bilgisi |
DERSİN AMACI |
Öğrencilerin çeşitli hastalıkların nedenlerini, belirtilerini, tanı ve tedavi yöntemlerini anlayarak sağlık hizmetlerinde doğru ve etkili uygulamalar yapabilme becerisi kazanmasını amaçlar. |
DERS AKTS / KREDİ |
7 AKTS/3 |
DERSİN ŞEKLİ (TÜRÜ)/ VERİLDİĞİ YARIYIL |
Yüz yüze/Zorunlu/Bahar Dönemi/2.Yarıyıl |
DERS İÇERİĞİ |
Hastalıklar Bilgisi dersi, enfeksiyon hastalıkları, kronik hastalıklar, genetik ve metabolik bozukluklar, kardiyovasküler, solunum, sindirim ve sinir sistemi hastalıkları gibi konuları kapsar. Ders, öğrencilerin hastalıkların nedenlerini, belirtilerini, tanı ve tedavi yöntemlerini öğrenerek sağlık hizmetlerinde bilinçli ve etkili uygulamalar yapmalarına yönelik bir içerik sunmaktadır. |
DERS KODU VE DERSİN ADI |
IYU- 116- İlk Yardım ve Uygulamaları |
DERSİN AMACI |
Bu dersle öğrencilere kaza, yaralanma, şok, zehirlenme, temel yaşam desteği ihtiyacı gibi durumlarda ilk müdahale yöntemlerinin nasıl yapılacağının öğretilmesi amaçlanmaktadır. |
DERS AKTS / KREDİ |
6 AKTS/2 |
DERSİN ŞEKLİ (TÜRÜ)/ VERİLDİĞİ YARIYIL |
Yüz yüze/Zorunlu/Bahar Dönemi/2.Yarıyıl |
DERS İÇERİĞİ |
Acil durumlarda hayat kurtarıcı müdahalelerin temel prensiplerini öğretir. Ders kapsamında temel yaşam desteği, kanama kontrolü, kırık ve çıkıkların yönetimi, yanık, zehirlenme ve bayılma gibi durumlarda uygulanacak ilk yardım yöntemleri ile öğrencilere pratik beceriler kazandırılır.
|
DERS KODU VE DERSİN ADI |
HUK-203- Hukuka Giriş |
DERSİN AMACI |
Öğrencilerin hukuk sisteminin temel kavramlarını, hukukun dallarını ve işleyişini anlayarak hukuk bilgisi temelinde bilinçli ve doğru kararlar alabilme becerisi kazanmalarını amaçlar. |
DERS AKTS / KREDİ |
5 AKTS/2 |
DERSİN ŞEKLİ (TÜRÜ)/ VERİLDİĞİ YARIYIL |
Online/Zorunlu/Bahar Dönemi/3. Yarıyıl |
DERS İÇERİĞİ |
Hukuka Giriş dersi, hukukun tanımı, kaynakları, temel ilkeleri, hukuk dalları, hak ve sorumluluklar ile devletin hukuki yapısı gibi konuları kapsar. Ders, öğrencilerin hukuki kavramları öğrenmelerini, hukuk sistemini anlamalarını ve günlük yaşamda karşılaşabilecekleri hukuki durumlara karşı nasıl yaklaşım geliştirmeleri ile ilgili pratik bilgiler kazandırır. |
DERS KODU VE DERSİN ADI |
TAR-203- Atatürk İlkeleri ve İnkılâp Tarihi I |
DERSİN AMACI |
Öğrencilerin Türkiye Cumhuriyeti’nin kuruluş sürecini, Atatürk’ün inkılâp ve ilkelerini anlamalarını, tarihsel olayları analiz ederek çağdaş Türkiye’nin temel değerlerini kavramalarını amaçlar. |
DERS AKTS / KREDİ |
3 AKTS/2 |
DERSİN ŞEKLİ (TÜRÜ)/ VERİLDİĞİ YARIYIL |
Online/Zorunlu/Bahar Dönemi/3. Yarıyıl |
DERS İÇERİĞİ |
Osmanlı Devleti’nin son dönemi, Birinci Dünya Savaşı ve Mondros Mütarekesi, Milli Mücadele dönemi, Cumhuriyet’in ilanı ve Atatürk’ün siyasal, sosyal ve kültürel inkılâpları gibi konuları kapsar. Ders, öğrencilerin Türkiye’nin modernleşme sürecini ve Atatürk’ün önderliğinde gerçekleştirilen reformları tarihsel bir perspektifle anlamalarını sağlamayı hedefler. |
DERS KODU VE DERSİN ADI |
TDS-203- Tıbbi Sekreterlik Teknikleri |
DERSİN AMACI |
Öğrencilerin sağlık kurumlarında etkili iletişim kurma, hasta kayıt ve dosyalama sistemlerini yönetme, tıbbi belgeleri doğru ve düzenli şekilde hazırlama gibi temel sekreterlik becerilerini kazanmasını amaçlar. |
DERS AKTS / KREDİ |
6 AKTS/3 |
DERSİN ŞEKLİ (TÜRÜ)/ VERİLDİĞİ YARIYIL |
Yüz yüze/Zorunlu/Bahar Dönemi/3. Yarıyıl |
DERS İÇERİĞİ |
Hasta kabul ve kayıt işlemleri, hasta dosyalama ve arşivleme, tıbbi evrakların hazırlanması, randevu ve telefon yönetimi, sağlık kurumlarında iletişim ve hasta ile ilişkiler gibi konuları kapsar. Ders, öğrencilerin sağlık kuruluşlarında düzenli ve etkili sekreterlik hizmeti sunabilme becerisi kazanmalarını hedefler. |
DERS KODU VE DERSİN ADI |
TDS-205- Sağlık Hizmetleri Yönetimi |
DERSİN AMACI |
Öğrencilerin sağlık kuruluşlarını etkin ve verimli bir şekilde planlama, organize etme, yönlendirme ve denetleme becerileri kazanmalarını; kaynakları doğru kullanarak kaliteli sağlık hizmeti sunabilmelerini amaçlar. |
DERS AKTS / KREDİ |
6 AKTS/3 |
DERSİN ŞEKLİ (TÜRÜ)/ VERİLDİĞİ YARIYIL |
Yüz yüze/Zorunlu/Bahar Dönemi/3. Yarıyıl |
DERS İÇERİĞİ |
Sağlık kuruluşlarının organizasyon yapısı, yönetim ve liderlik ilkeleri, insan kaynakları yönetimi, mali yönetim, kalite ve hasta güvenliği, sağlık politikaları ve stratejik planlama gibi konuları kapsar. Ders, öğrencilerin sağlık hizmetlerinde etkin yönetim ve karar alma becerilerini geliştirmeyi hedefler. |
DERS KODU VE DERSİN ADI |
ING-207- Mesleki İngilizce I |
DERSİN AMACI |
Öğrencilerin kendi alanlarına özgü İngilizce terim ve ifadeleri öğrenerek mesleki iletişimde doğru ve etkili şekilde yazılı ve sözlü iletişim kurabilme becerisi kazanmalarını amaçlar. |
DERS AKTS / KREDİ |
6 AKTS/3 |
DERSİN ŞEKLİ (TÜRÜ)/ VERİLDİĞİ YARIYIL |
Yüz yüze/Zorunlu/Bahar Dönemi/3. Yarıyıl |
DERS İÇERİĞİ |
Öğrencilerin meslekle ilgili temel İngilizce kelime ve kavramları öğrenmelerini, mesleki yazışmalar, rapor hazırlama, hasta ve iş ortamında iletişim kurma, temel mesleki diyaloglar ve terimler üzerinde pratik yapmalarını kapsar. Ders, öğrencilerin mesleki alanlarında İngilizceyi etkin ve doğru şekilde kullanabilmelerini hedefler. |
DERS KODU VE DERSİN ADI |
TDS-209- Yazışma Teknikleri ve İletişim |
DERSİN AMACI |
Öğrencilerin iş ve resmi yazışmaları doğru, etkili ve anlaşılır bir şekilde hazırlama, sözlü ve yazılı iletişim becerilerini geliştirme ve profesyonel ortamda etkili iletişim kurma yetkinliği kazanmalarını amaçlar. |
DERS AKTS / KREDİ |
6 AKTS/2 |
DERSİN ŞEKLİ (TÜRÜ)/ VERİLDİĞİ YARIYIL |
Yüz yüze/Zorunlu/Bahar Dönemi/3. Yarıyıl |
DERS İÇERİĞİ |
Resmi ve özel yazışma kuralları, iş mektupları, e-posta ve rapor hazırlama, iletişim türleri, etkili konuşma ve dinleme teknikleri ile beden dili ve profesyonel iletişim becerilerini kapsar. Ders, öğrencilerin hem yazılı hem sözlü iletişimde doğru, etkili ve anlaşılır bir şekilde kendilerini ifade edebilmelerini hedefler. |
DERS KODU VE DERSİN ADI |
MIY- 202- Müşteri ilişkileri Yönetimi |
DERSİN AMACI |
Öğrencilerin müşteri memnuniyetini sağlama, etkili iletişim kurma, şikâyet ve talepleri yönetme, müşteri ilişkilerini geliştirme ve sürdürülebilir iş ilişkileri oluşturma becerilerini kazanmalarını amaçlar. |
DERS AKTS / KREDİ |
5 AKTS/2 |
DERSİN ŞEKLİ (TÜRÜ)/ VERİLDİĞİ YARIYIL |
Online/Seçmeli/Güz Dönemi/4. Yarıyıl |
DERS İÇERİĞİ |
Müşteri İlişkileri Yönetimi dersi, müşteri memnuniyeti ve sadakati, etkili iletişim teknikleri, şikâyet ve geri bildirim yönetimi, müşteri ilişkilerinde teknoloji kullanımı, hizmet kalitesi ve CRM sistemleri gibi konuları kapsar. Ders, öğrencilerin müşterilerle profesyonel ve verimli ilişkiler kurarak hizmet kalitesini artırmalarını hedefler. |
DERS KODU VE DERSİN ADI |
TAR-204- Atatürk İlke ve İnkılap Tarihi II |
DERSİN AMACI |
Öğrencilerin Türkiye Cumhuriyeti’nin siyasi, sosyal ve ekonomik gelişmelerini, Atatürk’ün ilke ve reformlarının uygulanmasını ve Cumhuriyet’in pekiştirilme sürecini tarihsel bir perspektifle anlamalarını amaçlar. |
DERS AKTS / KREDİ |
3 AKTS/2 |
DERSİN ŞEKLİ (TÜRÜ)/ VERİLDİĞİ YARIYIL |
Online/Zorunlu/Güz Dönemi/4. Yarıyıl |
DERS İÇERİĞİ |
Cumhuriyet’in ilanından sonraki dönemde gerçekleştirilen anayasal, eğitim, hukuk, ekonomik ve kültürel reformlar, çok partili hayata geçiş süreci, Atatürk dönemi dış politikası ve Atatürkçülük ilkeleri gibi konuları kapsar. Ders, öğrencilerin Türkiye Cumhuriyeti’nin modernleşme sürecini ve Atatürk’ün ilke ve inkılaplarını tarihsel bağlamda kavramalarını hedefler. |
DERS KODU VE DERSİN ADI |
ING-208- Mesleki İngilizce II |
DERSİN AMACI |
Öğrencilerin kendi meslek alanlarına yönelik ileri düzey İngilizce terim ve ifadeleri öğrenerek mesleki iletişimde daha akıcı, doğru ve etkili bir şekilde yazılı ve sözlü iletişim kurabilme becerisi kazanmalarını amaçlar. |
DERS AKTS / KREDİ |
6 AKTS/3 |
DERSİN ŞEKLİ (TÜRÜ)/ VERİLDİĞİ YARIYIL |
Yüz yüze/Zorunlu/Güz Dönemi/4. Yarıyıl |
DERS İÇERİĞİ |
Öğrencilerin mesleki alanda ileri düzey kelime ve kavramları öğrenmelerini, tıbbi ve teknik rapor yazımı, hasta ve meslektaşlarla profesyonel iletişim, mesleki sunumlar ve diyaloglar üzerinde pratik yapmalarını kapsar. Ders, öğrencilerin mesleki İngilizceyi etkin, doğru ve akıcı şekilde kullanabilmelerini hedefler. |
DERS KODU VE DERSİN ADI |
TDS-212- Büro Yönetimi Teknikleri |
DERSİN AMACI |
Öğrencilerin büro işlerini düzenli ve verimli bir şekilde yürütme, dokümantasyon ve dosyalama sistemlerini yönetme, büro araç ve teknolojilerini etkin kullanma ve profesyonel iş süreçlerini organize edebilme becerisi kazanmalarını amaçlar.
|
DERS AKTS / KREDİ |
8 AKTS/3 |
DERSİN ŞEKLİ (TÜRÜ)/ VERİLDİĞİ YARIYIL |
Yüz yüze/Zorunlu/Güz Dönemi/4. Yarıyıl |
DERS İÇERİĞİ |
Ofis ve büro organizasyonu, dosyalama ve arşivleme sistemleri, yazışma teknikleri, büro araç ve teknolojilerinin kullanımı, toplantı ve randevu yönetimi ile iş süreçlerinin planlanması gibi konuları kapsar. Ders, öğrencilerin büro işlerini etkin, düzenli ve profesyonel bir şekilde yürütebilmelerini hedefler. |
DERS KODU VE DERSİN ADI |
TDS-214- Hastane Bilgi Sistemleri |
DERSİN AMACI |
Öğrencilerin sağlık kurumlarında kullanılan bilgi yönetim sistemlerini öğrenmelerini, hasta kayıtları, veri yönetimi, elektronik sağlık kayıtları ve sağlık bilişimi uygulamalarını etkin ve doğru şekilde kullanabilme becerisi kazanmalarını amaçlar.
|
DERS AKTS / KREDİ |
8AKTS/2 |
DERSİN ŞEKLİ (TÜRÜ)/ VERİLDİĞİ YARIYIL |
Yüz yüze/Zorunlu/Güz Dönemi/4. Yarıyıl |
DERS İÇERİĞİ |
Elektronik sağlık kayıtları, hasta takip ve kayıt sistemleri, laboratuvar ve radyoloji bilgi sistemleri, veri güvenliği, sağlık bilişimi uygulamaları ve hastane yönetim yazılımları gibi konuları kapsar. Ders, öğrencilerin sağlık kurumlarında bilgi sistemlerini etkin ve doğru şekilde kullanarak hizmet kalitesini artırmalarını hedefler. |
DERS KODU VE DERSİN ADI |
ISL-218- Girişimcilik ve Liderlik |
DERSİN AMACI |
Öğrencilerin girişimcilik ve liderlik kavramlarını anlayarak yaratıcı ve yenilikçi düşünme, iş fırsatlarını değerlendirme, etkili liderlik ve takım yönetimi becerileri kazanmalarını amaçlar.
|
DERS AKTS / KREDİ |
5 AKTS/2 |
DERSİN ŞEKLİ (TÜRÜ)/ VERİLDİĞİ YARIYIL |
Online/Seçmeli/Güz Dönemi/4. Yarıyıl |
DERS İÇERİĞİ |
Girişimcilik ve Liderlik dersi, girişimcilik kavramları, iş planı hazırlama, yenilikçilik ve fırsat analizi, liderlik stilleri, takım yönetimi, motivasyon ve karar alma süreçleri gibi konuları kapsar. Ders, öğrencilerin girişimci düşünceyi geliştirmelerini ve etkili liderlik becerileri kazanarak iş ve proje ortamlarında başarılı olmalarını hedefler. |
DERS KODU VE DERSİN ADI |
TDS-220- Sağlık Mevzuatı |
DERSİN AMACI |
Öğrencilerin sağlık alanındaki yasal düzenlemeleri, yönetmelik ve kanunları öğrenerek sağlık hizmetlerini hukuka uygun şekilde yürütme ve yasal sorumlulukları doğru bir şekilde yerine getirme becerisi kazanmalarını amaçlar. |
DERS AKTS / KREDİ |
5 AKTS/2 |
DERSİN ŞEKLİ (TÜRÜ)/ VERİLDİĞİ YARIYIL |
Online/Seçmeli/Güz Dönemi/4. Yarıyıl |
DERS İÇERİĞİ |
Sağlık hizmetlerini düzenleyen kanunlar, yönetmelikler, etik kurallar, hasta hakları, mesleki sorumluluklar ve sağlık kuruluşlarının yasal yükümlülükleri gibi konuları kapsar. Ders, öğrencilerin sağlık alanında hukuka uygun uygulamalar yapabilmelerini ve yasal sorumluluklarını bilmelerini hedefler. |
DERS KODU VE DERSİN ADI |
TDS-222- E-Sağlık Okuryazarlığı |
DERSİN AMACI |
Öğrencilerin dijital sağlık teknolojilerini, elektronik sağlık kayıtlarını ve çevrimiçi sağlık bilgi kaynaklarını doğru ve güvenli şekilde kullanabilme, değerlendirebilme ve sağlık kararlarını destekleyecek şekilde faydalanabilme becerisi kazanmalarını amaçlar. |
DERS AKTS / KREDİ |
5AKTS/2 |
DERSİN ŞEKLİ (TÜRÜ)/ VERİLDİĞİ YARIYIL |
Online/Seçmeli/Güz Dönemi/4. Yarıyıl |
DERS İÇERİĞİ |
Elektronik sağlık kayıtları, mobil sağlık uygulamaları, tele sağlık hizmetleri, dijital sağlık verilerinin güvenliği ve gizliliği, çevrimiçi sağlık bilgi kaynaklarının değerlendirilmesi gibi konuları kapsar. Ders, öğrencilerin dijital sağlık araçlarını etkin ve güvenli bir şekilde kullanarak sağlık hizmetlerinde doğru kararlar alabilmelerini hedefler. |
DERS KODU VE DERSİN ADI |
TDS-216- Bitirme Projesi |
DERSİN AMACI |
Öğrencilerin eğitimleri boyunca edindikleri teorik bilgi ve pratik becerileri bir araya getirerek, özgün bir konu veya problem üzerinde araştırma yapma, çözüm geliştirme ve sonuçları bilimsel bir şekilde sunma yetkinliklerini kazanmalarını amaçlar. |
DERS AKTS / KREDİ |
5 AKTS/2 |
DERSİN ŞEKLİ (TÜRÜ)/ VERİLDİĞİ YARIYIL |
Online/Seçmeli/Güz Dönemi/4. Yarıyıl |
DERS İÇERİĞİ |
Öğrencilerin seçtikleri konu veya problemi belirleme, literatür taraması yapma, veri toplama ve analiz etme, çözüm önerileri geliştirme ve bulgularını rapor ve sunum hâlinde paylaşma süreçlerini kapsar. Ders, öğrencilerin bağımsız araştırma yapma, eleştirel düşünme ve akademik/profesyonel iletişim becerilerini geliştirmelerini hedefler. |
DERS KODU VE DERSİN ADI |
TDS-218- Mesleki Staj |
DERSİN AMACI |
Öğrencilerin eğitimleri sırasında kazandıkları teorik bilgi ve becerileri gerçek iş ortamında uygulayarak deneyim kazanmalarını, mesleki yetkinliklerini geliştirmelerini ve iş hayatına hazırlanmalarını amaçlar. |
DERS AKTS / KREDİ |
5 AKTS/2 |
DERSİN ŞEKLİ (TÜRÜ)/ VERİLDİĞİ YARIYIL |
Online/Seçmeli/Güz Dönemi/4. Yarıyıl |
DERS İÇERİĞİ |
Öğrencilerin seçtikleri sağlık veya meslek alanında belirli bir süre boyunca iş yerinde çalışarak günlük iş süreçlerini gözlemleme, uygulamalı deneyim kazanma, mesleki becerilerini geliştirme ve iş ortamına uyum sağlama süreçlerini kapsar. Ders, öğrencilerin teorik bilgilerini pratikte pekiştirmelerini ve profesyonel çalışma alışkanlıkları kazanmalarını hedefler. |