Programın Amacı:
İş Sağlığı ve Güvenliği programın amacı, endüstri kuruluşlarının ihtiyacı olan ve bir işletmenin tüm iş güvenliği sorumluluğunu üstlenebilecek bilgi, beceri ve yetenekte "İş Sağlığı ve Güvenliği Teknikeri" yetiştirmektir. Ayrıca bu programda,
-İş sağlığı ve güvenliği konusunda yasal mevzuatı takip eden ve yorumlayan
-Mesleki etik kurallara uygun davranan,
-Bir işletmede iş güvenliğinin sağlanabilmesi için alınması gereken tüm tedbirleri alan,
-Çalıştığı kurumun risk analizi yapabilen ve riskleri önlemede gerekli tedbirleri alabilen,
-İş sağlığı ve güvenliği konusunda gündemdeki olaylara duyarlı ve gelişmeleri izleyen bireyler yetiştirmek, hedeflerimiz arasındadır.
İŞ SAĞLIĞI VE GÜVENLİĞİ PROGRAMI
Genel Bilgiler
Amaç, Kuruluş ve Onay |
Çağ Üniversitesi Meslek Yüksekokulu 1997 yılında 4282 sayılı yasayla kurulmuştur(Resmi Gazete: 9 Temmuz 1997, Sayı:3050). İş sağlığı ve Güvenliği Programı; İş sağlığı ve Güvenliği ile ilgili alanlarda çalışmak üzere ara eleman yetiştirme doğrultusunda gerekli niteliklere sahip eğitimli iş gücünün karşılanmasına katkı sağlamak amacıyla 2016-2017 Eğitim Öğretim yılında açılmıştır. |
Gereken Nitelikler |
İş sağlığı ve Güvenliği okumak isteyen bir öğrencinin öncelikli olarak sağlık, güvenlik, teknik alanlarında ilgili olması beklenmektedir. Bölüm dersleri gereğince öğrencinin hem sayısal hem de sözel alanlara ilgi duyması gerekmektedir. |
Programın Genel Yapısı |
İş sağlığı ve Güvenliği Programı ön lisans düzeyinde iki yıllık eğitim - öğretim programı uygulamaktadır. İş sağlığı ve güvenliği programımız, teorik ve uygulamalı olarak, günümüzün şartlarına uygun, çağdaş eğitim metodlarıyla desteklenmekte ve öğrencilerini mesleki alanda yeterli deneyime sahip olabilecek şekilde mezun olmaları sağlanmaktadır. İş sağlığı ve güvenliği programında dersler; ağırlıklı olarak işçi sağlığı ve iş güvenliğine yöneliktir. Ayrıca temel derslerin yanı sıra İlkyardım, Çevre Koruma, İş Sağlığı ve Güvenliği, Risk Etmenleri, İş Hijyeni, İş Sağlığı ve Güvenliği Yönetim Sistemleri, Toplam Kalite Entegre Yönetimi, Kimyasallar ve Tehlikeleri, Yangından Korunma Yöntemleri, İş Güvenliği Mevzuatı, İş Güvenliği Eğitim Metodları, İş Kazaları - Meslek Hastalıkları, Ergonomi, İstatistik, Temel Hukuk, İş ve Sosyal Güvenlik Hukuku ile ilgili dersler yer almaktadır. Proje olarak, öğrencilere işçi sağlığı ve iş güvenliği toplam kalite yönetmenliği ile ilgili konular verilecek, öğrenciler çeşitli iş yerlerinde araştırma ve uygulama yapıp, derledikleri bilgileri danışman öğretim elemanları ve öğrencilere sunacaklardır. |
Diploma ve Ünvanlar |
Programı başarıyla tamamlayan öğrencilere İş sağlığı ve Güvenliği dalında önlisans diploması verilir ve mezunlar İş sağlığı ve Güvenliği "Meslek Elemanı " unvanına sahip olurlar. |
Çalışma Alanları |
Günümüzde çalışanların sağlığına verilen önem ve güvenli bir çalışma ortamı oluşturma ihtiyacı iş sağlığı ve güvenliği alanındaki gelişmeleri hızlandırmıştır. 6331 Sayılı İş Sağlığı ve Güvenliği Kanunu ile, özel sektörde ve kamu sektöründe, iş sağlığı ve güvenliği ile ilgili personel (İş güvenliği uzmanı, İş yeri hekimi v.b.) istihdamı zorunlu hale getirilmiştir. Bu Kanunda yapılan düzenleme ile gelecek yıllarda küçük ölçekli işletmelerde de iş sağlığı ve güvenliği bölüm mezunlarına daha fazla ihtiyaç olacaktır. |
Kayıt Kabul Koşulları |
Lise ve dengi okul diploması, Üniversite Sınavından yeterli puan almak (Y-TYT). |
Sınavlar, Ölçme ve Değerlendirme Esasları |
Programda yer alan dersler için genel olarak bir ara sınavı ve bir de final sınavı yapılır. Her dersin ölçme ve değerlendirme ölçütleri için "Ders Programı"nda yer alan ders ismini tıklamanız yeterlidir. |
Mezuniyet Koşulları |
Bir öğrencinin mezun olabilmesi için Genel Not Ortalamasının (GNO) 4.00 üzerinden en az 2.00 olması, başarısız dersinin olmaması ve toplamda 120 AKTS kredi almış olması gerekir. Çağ Üniversitesi Ön Lisans, Lisans Eğitim-Öğretim ve Sınav Yönetmeliği |
Öğrenime Devam Olanakları |
Programdan mezun olan öğrencilerimiz Dikey Geçiş Sınavı ile
bölümlerine geçiş yapabilirler. |
Program Türü |
Tam Zamanlı |
Program Dili |
Türkçe |
Bölüm/Program Başkanı |
Öğr.Gör.Ayşe TAZEGÜL ayseercan@cag.edu.tr |
AKTS & Erasmus Koordinatörü |
Prof.Dr.Eda YAŞA ÖZELTÜRKAY |
Programı tamamlayan bir öğrenci;
PÇ 1. Öğrenciler, hukuk, risk değerlendirme, acil durum yönetimi, istatistik, mevzuat gibi iş sağlığı ve güvenliği ile ilgili temel teorik ve uygulamalı bilgileri tanıyabilecektir.
PÇ 2. Öğrenciler, sektörlere yönelik spesifik bilgilere sahip olarak, kayıt ve raporlama faaliyetlerini yürütebileceklerdir.
PÇ 3. Öğrenciler, iş sağlığı tanım ve kavramlarını bilerek, iş sağlığı ve güvenliği hizmetlerini tıbbi, teknik ve mevzuat boyutları ile tanımlayabilecek, mesleğin gerektirdiği temel düzeyde bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanma bilgi ve becerisine sahip olacaklardır.
PÇ 4. Öğrenciler, mesleki ile ilgili uygulamalarda öngörülmeyen durumlarla karşılaştığında çözüm üretebilme, takım çalışmalarında sorumluluk alabilme veya bireysel çalışma yapabilme becerilerini kazanacaklardır.
PÇ 5. Öğrenciler, meslektaşlarına ve eğitim verdikleri kişilere gerekli bilgileri sözlü ve yazılı bilgi sunabilecektir.
PÇ 6. Öğrenciler, iş planlaması, iş sağlığı ve güvenliği eğitimlerini ve organizasyon sürecini düzenleyebileceklerdir.
PÇ 7. Öğrenciler iş sağlığı ve güvenliği ile ilgili verilerin elde edilmesi, kullanılması, uygulanması ve duyurulması aşamasında sosyal, bilimsel, kültürel, etik değer ve kriterlere bağlı kalabilecek ve bunlara uygun davranabilecektir.
Ders Kodu | Ders | Dersin Şekli | Kredi | AKTS | ||
---|---|---|---|---|---|---|
ISG-101 | İş Sağlığı ve Güvenliğine Giriş Uzmanlık-Alan Dersleri | Zorunlu | 3-0-3 | 09 | ||
TRK-101 | Türkçe I Tamamlayıcı Dersler | Zorunlu | 2-0-2 | 02 | ||
HUK-109 | Hukuka Giriş Tamamlayıcı Dersler | Zorunlu | 2-0-2 | 05 | ||
BIL-117 | Bilgisayar Kullanımı ve Uygulamaları Tamamlayıcı Dersler | Zorunlu | 2-0-2 | 04 | ||
ING-131 | İngilizce I Temel Mesleki Dersler | Zorunlu | 3-0-3 | 05 | ||
MAT-143 | Matematik Tamamlayıcı Dersler | Zorunlu | 2-0-2 | 05 | ||
Toplam | 14 | 30 |
Ders Kodu | Ders | Dersin Şekli | Kredi | AKTS | ||
---|---|---|---|---|---|---|
TRK-102 | Türkçe II Tamamlayıcı Dersler | Zorunlu | 2-0-2 | 02 | ||
IST-104 | İstatistik Tamamlayıcı Dersler | Zorunlu | 2-0-2 | 05 | ||
ISG-106 | İletişim ve İkna Tamamlayıcı Dersler | Zorunlu | 2-0-2 | 06 | ||
ISG-108 | Meslek Hastalıkları ve İş Sağlığı Uzmanlık-Alan Dersleri | Zorunlu | 3-0-3 | 06 | ||
IYU-116 | İlk Yardım ve Uygulamaları Uzmanlık-Alan Dersleri | Zorunlu | 2-0-2 | 06 | ||
ING-132 | İngilizce II Tamamlayıcı Dersler | Zorunlu | 3-0-3 | 05 | ||
Toplam | 14 | 30 |
Ders Kodu | Ders | Dersin Şekli | Kredi | AKTS | ||
---|---|---|---|---|---|---|
TAR-201 | Atatürk İlkeleri ve İnkılâp Tarihi I Temel Mesleki Dersler | Zorunlu | 2-0-2 | 02 | ||
ISG-203 | İş Sağlığı ve Güvenliği Mevzuatı I Uzmanlık-Alan Dersleri | Zorunlu | 3-0-3 | 06 | ||
ISG-205 | Ergonomi Uzmanlık-Alan Dersleri | Zorunlu | 2-0-2 | 05 | ||
ISG-207 | Endüstri ve Çevre Sağlığı( İş Yerlerinde Yangın ve Güv. Sis.) Uzmanlık-Alan Dersleri | Zorunlu | 3-0-3 | 06 | ||
ISG-209 | Risk Analizi ve Değerlendirme Uzmanlık-Alan Dersleri | Zorunlu | 2-0-2 | 06 | ||
ING-221 | İngilizce III Temel Mesleki Dersler | Zorunlu | 3-0-3 | 05 | ||
Toplam | 15 | 30 |
Ders Kodu | Ders | Dersin Şekli | Kredi | AKTS | ||
---|---|---|---|---|---|---|
ISG-202 | Kimyasallar ve Tehlikeler Uzmanlık-Alan Dersleri | Zorunlu | 3-0-3 | 06 | ||
TAR-202 | Atatürk İlkeleri ve İnkılâp Tarihi II Tamamlayıcı Dersler | Seçmeli | 2-0-2 | 02 | ||
ISG-206 | Acil Durum Yönetimi Uzmanlık-Alan Dersleri | Zorunlu | 3-0-3 | 06 | ||
ISG-210 | İş Sağlığı ve Güvenliği Mevzuatı II Uzmanlık-Alan Dersleri | Zorunlu | 3-0-3 | 06 | ||
ING-222 | İngilizce IV Tamamlayıcı Dersler | Zorunlu | 3-0-3 | 05 | ||
MYO-000 | Bitirme Çalışması Seçmeli Ders Grubu. Dersleri görmek için ders adına tıklayınız | Seçmeli | 2-0-2 | 05 | ||
Toplam | 16 | 30 |
İş Sağlığı ve Güvenliğine Giriş İş Sağlığı ve güvenliği uygulama ilkeleri/İşyerinde risk önleme kültürü/Güvenlik kültürünün önemi ve günlük yaşamdaki yeri/Güvenlik kültürünün oluşturulması vedevamının sağlanması/İSGB, OSGB ve TSM`lerin kuruluş amacı, yapısı, çalışanları İş güvenliği uzmanının ve işyeri hekimlerinin nitelikleri, görevlendirilmeleri, yetki ve sorumlulukları
Türkçe I ; Dilin tanımı ve özellikleri,dil-kültür ilişkisi, dillerin sınıflandırılması ve Türkçenin dünya dilleriarasındaki yeri, Türk dilinin tarihsel gelişimi, Türkiye Türkçesi, Türk DilKurumu ve çalışmaları, ses bilgisi ve Türkçedeki ses olayları, yazım kuralları, noktalama işaretleri ve yazışmalarla ilgili kurallar ele alınmaktadır.
Türkçe II dersinde; sözlü ve yazılı anlatım çalışmaları kapsamında sunum, roman, öykü, deneme, şiir, kompozisyon, dergi, gazete inceleme ve uygulamaları, kitap tanıtımları, imla ve noktalama işaretleri, cümlenin öğeleri, cümle türleri, anlatım bozuklukları, kompozisyon bilgileri, yazılı anlatım türleri, düşünce yazıları, sözlü anlatım türleri ve hazırlıklı-hazırlıksız konuşma etkinlikleri ele alınacaktır.
İstatistik; İstatistik kavramı, tanımsal istatistik, birinci derecede ve ikinci derecede karakteristikler, olasılık, normal dağılın ve standart sapma kavramları, regresyon korelasyon analizleri konuları incelenerek, öğrencilere istatistik nosyonu verilmesi amaçlanmaktadır.
İletişim ve İkna; İletişimin önemini ve gereğini öğrencilere kavratmak, iletişim türleri hakkında bilgi vererek öğrencilerin iletişim becerilerini geliştirmek, iletişim ve iknada beden dili, konuşma becerisi ve ses tonunun önemini vurgulamak, insan ilişkilerinde uzun süreli ve güvene dayalı iletişimin ve empatinin önemini kavratmak bu dersin temel konularını oluşturmaktadır.
Meslek hastalığının tanımı, meslek hastalıkları grupları ve etmenleri, işle ilgili hastalıklar, mesleki solunum sistemi hastalıkları, mesleki kalp-damar sistemi hastalıkları, mesleki cilt hastalıkları, mesleki sinir sistemi hastalıkları, mesleki genitoüriner sistem hastalıkları, mesleki bulaşıcı hastalıklar, mesleki kanserler, kas iskelet sistemi hastalıkları, mesleki işitme kayıpları, işyerinde uygulanan resmî tıbbi muayeneler, meslek hastalıkları ile ilgili mevzuatların neler olduğu. Çalışma ortamı gözetimi, işyerinde meslek hastalıklarını oluşturan fiziksel, kimyasal ve biyolojik faktörler ders kapsamında açıklanacaktır.
İlk yardım tanımını ve önemi hakkında bilgilendirme yapmak ilk yardım ile acil tedavi arasındaki farkları ortaya koymaktır. İlk yardım temel uygulamalarını öğretmek hasta ile yaralıyı değerlendirebilmek, kanama ve şokta ilk yardım uygulayabilme, burkulma, çıkık ve kırıklarda, zehirlenme, boğulma gibi durumlarda ilk yardım becerisi kazandırmaktır.
İngilizce I; Ders öğrencilerin somut ihtiyaçlarını karşılamayı hedefleyen bilinen, günlük ifadeleri ve çok temel kalıpları öğrencilere hatırlatıp, kullanmalarını sağlamayı, aynı zamanda öğrencilerin sahip oldukları eşyaları, tanıdıkları insanları, yaşadıkları yer gibi kişisel detayları içeren soruları yanıtlamalarını, soru sormalarını, kendisini ve diğer insanları tanıtabilmelerini ve sonuç olarak da karşısındaki insanla yavaş ve açık bir şekilde iletişim kurabilmelerini sağlamayı hedeflemektedir.
İngilizce II dersi öğrencilerin; onları en çok ilgilendiren konularla ilişkili cümleleri ve sıklıkla kullanılan ifadeleri anmalarını sağlamayı hedeflemektedir. ( En temel kişisel ve ailevi bilgiler, alışveriş, yerel coğrafya ve istihdam gibi) Aynı zamanda; acil ihtiyaç durumlarındaki sorunları, yakın çevresini ve kendi hayatlarını basit bir biçimde tanımlamaları için; bilinen ve günlük durumlarda, basit ve doğrudan bilgi alışverişini gerektiren temel ve rutin görevlerde öğrencilerin iletişim kurmalarını sağlamaktadır.
Atatürk İlkeleri ve İnkılap Tarihi I dersinde; Türk İnkılâbının stratejisi, Osmanlı Devleti’nin yıkılışını ve Türk İnkılâbını hazırlayan sebeplere toplu bir bakış, XIX. Yüzyılda Osmanlı Devleti’nde yenileşme hareketleri, Osmanlı Devleti’nin dağılması sürecinde meydana gelen iç ve dış olaylar, Osmanlı Devleti’nin son dönemindeki fikir akımları I. Dünya Savaşı ve Mondros Mütarekesinin imzalanması, işgaller, tepkiler, cemiyetler, milli mücadele için ilk adım ve Kongreler yoluyla teşkilatlanma konuları işlenmektedir.
Tehlikeli kimyasalların sınıflandırılması, maddelerin tehlikelilik özellikleri ve alınması gereken önlemler. Patlayıcı maddeler, yanıcı, patlayıcı ve zehirli gazlar, yanıcı ve toksik sıvılar, yanıcı katı, oksitleyici kimyasallar, radyoaktif maddeler, günlük yaşamda karşılaşılabilecek tehlikeli kimyasallar, ulusal ve uluslararası mevzuat açısından tehlikeli kimyasalların neler olduğu. Kimyasal tehlikelerin değerlendirme ve kontrol metotları, tehlikeli kimyasalların taşınması, depolanması ve kimyasal atıkların imhası, kimyasal maddelere karşı acil yardım, tehlikeli kimyasallar için koruyucu ekipman seçimi, tehlikeli kimyasallar için koruyucu ekipmanların hazırlanması ve kullanımı hakkında bilgi verilecektir.
Atatürk İlkeleri ve İnkılap Tarihi II: dersinde; Cumhuriyetin ilanı, İnkılâbın içindeki görevlilerin ve liderlerin önemi, Lozan Konferansıyla ilgili problemlerin anayasal çözümleri, yeni cumhuriyet hükümetinin uluslararası organizasyonlara ve paktlara katılımı ile etkili faaliyetleri; çok parti kurma denemeleri; Türkiye Cumhuriyetin iç ve dış politikası; sosyal, hukuksal, iktisadi, kültürel, askeri konulara ve gelişimleri; Kemalizm olarak da adlandırılan Atatürk İlkeleri ve İnkılâbı ile Türkiye’nin gelecek için güven verici dış politikası (Yurtta Sulh, Cihanda Sulh) incelenen başlıca kavram ve konulardır.
Ergonominin tarihsel gelişimi açıklanarak temel kavramlar hakkında bilgi verilecektir. İnsan vücudunun anatomisi ve fizyoloji hakkında bilgi verilerek çalışma yerlerinin ergonomik düzenlenmesi açıklanacaktır. Antropometrik işyeri düzenlemelerine yer verilerek çalışma duruşları hakkında bilgi verilecektir. Fiziksel işyeri düzenlemelerinden gürültü, aydınlatma ve iklimlendirme açıklanacaktır. Psikolojik olarak işyeri düzenleme konusuna değinilecektir. Bilgiye dayalı işyeri düzenleme konusu açıklanacak ve son olarak mesleki hastalıklarda ergonomi konusu açıklanacaktır.
Afet ve endüstriyel kaza durumları; yangın, deprem, sel, basınçlı kapların patlaması, sabotaj, terör saldırısı ve diğer afetlerde hazırlanması gereken acil durum planları, acil durum yönetimi, afet ve endüstriyel kazalarda hareket planları, arama ve kurtarmada genel esaslar, arama organizasyonu ve yöntemlerinin anlatılması. Acil durum planı eğitiminin önemi, acil durum ekiplerinin belirlenmesi ve görevlerinin neler olduğu. Yasal gereklilikler ve tatbikatların planlanması ile ilgili bilgi verilmesi.
Temiz çevrenin önemi, çevre kirliliği çeşitleri, çevre koruma, endüstriyel atıklar, iş sağlığı ve güvenliği ile ilgili yasa ve yönetmeliklerin neler olduğu. Enerji kaynaklarının doğru kullanımı. Yanma ve yangının tanımı, yangın çeşitleri, yangın söndürme yöntemleri, yangın yerindeki tehlikeler, portatif cihazlar, yangın güvenlik önlemleri, yangın yerindeki organizasyon ve haberleşme, tatbikat, kurtarma, sabit sistemler ve söndürme sistemlerinin neler olduğu açıklanacaktır.
İş sağlığı ve güvenliğinde karşılaşılan risklerin ve tehlikelerin tanımlanması, risk analizi ve değerlendirilmesi kapsamında, riskler ve risk türleri hakkında bilgi sahibi olmak, risk değerlendirme metotlarını öğrenmek, risk analizi gerçekleştirilebilecek uygulama bilgisine sahip olmak, risk değerlendirme sürecini yönetme, bilgi ve tecrübesinin kazanılması amaçlanmaktadır. Risk yönetimi, risk yönetiminin dünü, bugünü ve geleceği, hizmet sektörü, imalat sektörü, inşaat sektörü gibi çeşitli sektörler açısından risk değerlendirmeler hakkında bilgi verilecektir.
İngilizce III ; Ders, öğrencilerin somut ihtiyaçlarını karşılamayı hedefleyen bilinen, günlük ifadeleri ve çok temel kalıpları öğrencilere hatırlatıp, kullanmalarını sağlamayı, aynı zamanda öğrencilerin sahip oldukları eşyaları, tanıdıkları insanları, yaşadıkları yer gibi kişisel detayları içeren soruları yanıtlamalarını, soru sormalarını,kendisini ve diğer insanları tanıtabilmelerini ve sonuç olarak da karşısındaki insanla yavaş ve açık bir şekilde iletişim kurabilmelerini sağlamayı hedeflemektedir.
İngilizce IV ;Bu ders, öğrencilerin; iş, okul ve boş zamanlarda sürekli karşılaşılan durumlardaki açık ve standart bilgilerin ana giriş hatlarını anlamalarını sağlamaktadır. Bunun yanı sıra, özellikle dilin konuşulduğu ülkede seyahat ederken ortaya çıkabilecek en olası durumlarla nasıl başa çıkabilineceği konusunda öğrencilere yardımcı olur. Ders; ilgi alanında ya da bilinen konular üzerinde; basit ve bağlantılı bir metin yazma konusunda da öğrencilere yardım eder. Bu ders aynı zamanda, öğrencilerin; deneyim ve olayları, hayallerini, umutlarını ve hedeflerini açıklayabilmelerini ve kısaca düşünceleri ve planları adına sebepler ve açıklamalar verebilmelerini sağlar.
İŞ SAĞLIĞI VE GÜVENLİĞİ PROGRAM | |||
TEMEL ÖĞRENME ÇIKTILARI & DERSLER | |||
Ders Kodu | Dersin Adı | Temel Öğrenme Çıktıları | |
Ana Faaliyet | |||
İş Sağlığı Güvenliği Programı Temel Öğrenme Çıktıları | 1.Öğrenciler, hukuk, risk değerlendirme, acil durum yönetimi, istatislik, mevzuat gibi iş sağlığı ve güvenliği ile ilgili temel teorik ve uygulamalı bilgileri tanıyabilecektir. | ||
Ders | PÇ1 | AKTS | |
HUK-101 | Hukuka Giriş | x | 5 |
ISG-101 | İş Sağlığı ve Güvenliğine Giriş | x | 9 |
MAT-103 | Matematik | x | 5 |
ISG-102 | İş Sağlığı ve Güvenliği Hukuku | X | 6 |
MAT-104 | İstatistik | x | 6 |
ISG-104 | İş Sağlığı ve Güvenliği Mevzuatı | X | 6 |
ISG-201 | Ergonomi |
x | 5 |
ISG-203 | İlk Yardım ve Uygulamaları | X | 6 |
ISG-205 | Risk Analizi ve Değerlendirme | X | 6 |
ISG-207 | Endüstri ve Çevre Sağlığı( İş Yerlerinde Yangın ve Güv. Sis.) | X | 6 |
ISG-202 | Kimyasallar ve Tehlikeler | X | 6 |
ISG-204 | Meslek Hastalıkları ve İş Sağlığı | x | 6 |
ISG-206 | Acil Durum Yönetimi |
X | 5 |
Yüzde (AKTS Total / 120) | |||
Analitik Araçlar | |||
İş Sağlığı ve Güvenliği AÖÖÇ | 2. Öğrenciler, sektörlere yönelik spesifik bilgilere sahip olarak, kayıt ve raporlama faaliyetlerini yürütebileceklerdir | ||
Ders | PÇ2 | AKTS | |
HUK-101 | Hukuka Giriş | x | 5 |
ISG-101 | İş Sağlığı ve Güvenliğine Giriş | X | 9 |
MAT-103 | Matematik | X | 5 |
MAT-104 | İstatistik | X | 6 |
ISG-104 | İş Sağlığı ve Güvenliği Mevzuatı | x | 6 |
ISG-205 | Risk Analizi ve Değerlendirme | X | 6 |
ISG-207 | Endüstri ve Çevre Sağlığı( İş Yerlerinde Yangın ve Güv. Sis.) | X | 6 |
ISG-202 | Kimyasallar ve Tehlikeler | X | 6 |
ISG-204 | Meslek Hastalıkları ve İş Sağlığı | X | 6 |
ISG-206 | Acil Durum Yönetimi |
X | 5 |
Yüzde (AKTS Total / 120) | |||
Bilgi Derinliği | |||
İş Sağlığı ve Güvenliği AÖÖÇ | 3. Öğrenciler, iş sağlığı tanım ve kavramlarını bilerek, iş sağlığı ve güvenliği hizmetlerini tıbbi, teknik ve mevzuat boyutları ile tanımlayabilecek, mesleğin gerektirdiği temel düzeyde bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanma bilgi ve becerisine sahip olacaklardır. | ||
Ders | PÇ3 | AKTS | |
ING-101 | İngilizce I | X | 5 |
ISG-101 | İş Sağlığı ve Güvenliğine Giriş | X | 9 |
TRK-101 | Türkçe I | x | 2 |
BIL-111 | Bilgisayar I | X | 4 |
ING-102 | İngilizce II | X | 5 |
ISG-102 | İş Sağlığı ve Güvenliği Hukuku | X | 6 |
TRK-102 | Türkçe II | x | 2 |
ISG-104 | İş Sağlığı ve Güvenliği Mevzuatı | X | 6 |
BIL-112 | Bilgisayar II | X | 5 |
ING-201 | İngilizce III |
X | 5 |
ISG-201 | Ergonomi |
X | 6 |
ISG-205 | Risk Analizi ve Değerlendirme | X | 6 |
ISG-207 | Endüstri ve Çevre Sağlığı( İş Yerlerinde Yangın ve Güv. Sis.) | X | 6 |
ING-202 | İngilizce IV | X | 5 |
ISG-202 | Kimyasallar ve Tehlikeler | X | 6 |
ISG-204 | Meslek Hastalıkları ve İş Sağlığı | X | 6 |
ISG-206 | Acil Durum Yönetimi |
X | 5 |
Yüzde (AKTS Total / 120) | |||
Kritik Düşünme | |||
İş Sağlığı ve Güvenliği AÖÖÇ | 4. Öğrenciler, mesleki ile ilgili uygulamalarda öngörülmeyen durumlarla karşılaştığında çözüm üretebilme, takım çalışmalarında sorumluluk alabilme veya bireysel çalışma yapabilme becerilerini kazanacaklardır. | ||
Ders | PÇ4 | AKTS | |
ISG-101 | İş Sağlığı ve Güvenliğine Giriş | X | 9 |
ISG-102 | İş Sağlığı ve Güvenliği Hukuku | X | 6 |
ISG-104 | İş Sağlığı ve Güvenliği Mevzuatı | x | 6 |
ISG-203 | İlk Yardım ve Uygulamaları | X | 6 |
ISG-205 | Risk Analizi ve Değerlendirme | X | 6 |
ISG-207 | Endüstri ve Çevre Sağlığı( İş Yerlerinde Yangın ve Güv. Sis.) | X | 6 |
ISG-202 | Kimyasallar ve Tehlikeler | X | 6 |
ISG-204 | Meslek Hastalıkları ve İş Sağlığı | X | 6 |
ISG-206 | Acil Durum Yönetimi |
X | 5 |
TAR-202 | Atatürk İlkeleri ve İnkılâp Tarihi II | X | 2 |
TAR-201 | Atatürk İlkeleri ve İnkılâp Tarihi I | X | 2 |
ISL-208 | İşletme Yönetimi | X | 6 |
Yüzde (AKTS Total / 120) | |||
İletişim | |||
İş Sağlığı ve Güvenliği AÖÖÇ | 5. Öğrenciler, meslektaşlarına ve eğitim verdikleri kişilere gerekli bilgileri sözlü ve yazılı bilgi sunabilecektir. | ||
Ders | PÇ5 | AKTS | |
ING-101 | İngilizce I | x | 5 |
TRK-101 | Türkçe I | X | 2 |
BIL-111 | Bilgisayar I | X | 4 |
ING-102 | İngilizce II | x | 5 |
ISG-102 | İş Sağlığı ve Güvenliği Hukuku | x | 6 |
TRK-102 | Türkçe II | X | 2 |
ISG-104 | İş Sağlığı ve Güvenliği Mevzuatı | x | 6 |
BIL-112 | Bilgisayar II | X | 5 |
ING-201 | İngilizce III |
x | 5 |
ISG-203 | İlk Yardım ve Uygulamaları | x | 6 |
ISG-205 | Risk Analizi ve Değerlendirme | x | 6 |
ISG-207 | Endüstri ve Çevre Sağlığı( İş Yerlerinde Yangın ve Güv. Sis.) | x | 6 |
ING-202 | İngilizce IV | x | 5 |
TAR-202 | Atatürk İlkeleri ve İnkılâp Tarihi II | x | 2 |
TAR-201 | Atatürk İlkeleri ve İnkılâp Tarihi I | x | 2 |
ISG-202 | Kimyasallar ve Tehlikeler | X | 6 |
ISG-206 | Acil Durum Yönetimi |
x | 5 |
Yüzde (AKTS Total / 120) | |||
Takım Çalışması | |||
İş Sağlığı ve Güvenliği AÖÖÇ | 6. Öğrenciler, iş planlaması, iş sağlığı ve güvenliği eğitimlerini ve organizasyon sürecini düzenleyebileceklerdir. | ||
Ders | PÇ6 | AKTS | |
ISG-101 | İş Sağlığı ve Güvenliğine Giriş | X | 9 |
TRK-101 | Türkçe I | X | 2 |
TRK-102 | Türkçe II | X | 2 |
MAT-104 | İstatistik | X | 6 |
ISG-205 | Risk Analizi ve Değerlendirme | X | 6 |
ISG-206 | Acil Durum Yönetimi |
X | 5 |
ISG-104 | İş Sağlığı ve Güvenliği Mevzuatı | x | 6 |
ISL-208 | İşletme Yönetimi | X | 6 |
Yüzde (AKTS Total / 120) | |||
Çevre | |||
İş Sağlığı ve Güvenliği AÖÖÇ | 7. Öğrenciler iş sağlığı ve güvenliği ile ilgili verilerin elde edilmesi, kullanılması, uygulanması ve duyurulması aşamasında sosyal, bilimsel, kültürel, etik değer ve kriterlere bağlı kalabilecek ve bunlara uygun davranabilecektir. | ||
Ders | PÇ7 | AKTS | |
TRK-101 | Türkçe I | X | 2 |
ISG-101 | İş Sağlığı ve Güvenliğine Giriş | X | 9 |
BIL-111 | Bilgisayar I | X | 4 |
ISG-102 | İş Sağlığı ve Güvenliği Hukuku | X | 6 |
TRK-102 | Türkçe II | X | 2 |
BIL-112 | Bilgisayar II | X | 5 |
ING-201 | İngilizce III |
X | 5 |
ISG-205 | Risk Analizi ve Değerlendirme | X | 6 |
ISG-206 | Acil Durum Yönetimi | X | 5 |
ISG-204 | Meslek Hastalıkları ve İş Sağlığı | X | 6 |
ISG-207 | Endüstri ve Çevre Sağlığı( İş Yerlerinde Yangın ve Güv. Sis.) | X | 6 |
ISL-208 | İşletme Yönetimi | X | 6 |
Yüzde (AKTS Total / 120) | |||
Likert Scale | |||
5 | |||
4 | |||
3 |
Ders Kodu | Ders | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|
ING-131 | İngilizce I | 3-0-3 | 05 |
TAR-201 | Atatürk İlkeleri ve İnkılâp Tarihi I | 2-0-2 | 02 |
ING-221 | İngilizce III | 3-0-3 | 05 |
Ders Kodu | Ders | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|
ISG-101 | İş Sağlığı ve Güvenliğine Giriş | 3-0-3 | 09 |
ISG-108 | Meslek Hastalıkları ve İş Sağlığı | 3-0-3 | 06 |
IYU-116 | İlk Yardım ve Uygulamaları | 2-0-2 | 06 |
ISG-202 | Kimyasallar ve Tehlikeler | 3-0-3 | 06 |
ISG-203 | İş Sağlığı ve Güvenliği Mevzuatı I | 3-0-3 | 06 |
ISG-205 | Ergonomi | 2-0-2 | 05 |
ISG-206 | Acil Durum Yönetimi | 3-0-3 | 06 |
ISG-207 | Endüstri ve Çevre Sağlığı( İş Yerlerinde Yangın ve Güv. Sis.) | 3-0-3 | 06 |
ISG-209 | Risk Analizi ve Değerlendirme | 2-0-2 | 06 |
ISG-210 | İş Sağlığı ve Güvenliği Mevzuatı II | 3-0-3 | 06 |
Ders Kodu | Ders | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|
TRK-101 | Türkçe I | 2-0-2 | 02 |
TRK-102 | Türkçe II | 2-0-2 | 02 |
IST-104 | İstatistik | 2-0-2 | 05 |
ISG-106 | İletişim ve İkna | 2-0-2 | 06 |
HUK-109 | Hukuka Giriş | 2-0-2 | 05 |
BIL-117 | Bilgisayar Kullanımı ve Uygulamaları | 2-0-2 | 04 |
ING-132 | İngilizce II | 3-0-3 | 05 |
MAT-143 | Matematik | 2-0-2 | 05 |
TAR-202 | Atatürk İlkeleri ve İnkılâp Tarihi II | 2-0-2 | 02 |
ING-222 | İngilizce IV | 3-0-3 | 05 |
Ders Kodu | Ders | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|
MYO-000 | Bitirme Çalışması | 2-0-2 | 05 |