Sosyal Hizmetler Programı
Amacı
SOSYAL HİZMETLER PROGRAMI
Genel Bilgiler
Amaç, Kuruluş ve Onay |
Çağ Üniversitesi Meslek Yüksekokulu 1997 yılında 4282 sayılı yasayla kurulmuştur.(Resmi Gazete: 9 Temmuz 1997, Sayı: 23050) Sosyal hizmet Programı; Sosyal hizmet ile ilgili alanlarda çalışmak üzere ara eleman yetiştirme doğrultusunda gerekli niteliklere sahip eğitimli iş gücünün karşılanmasına katkı sağlamak amacıyla 2016-2017 Eğitim Öğretim yılında açılmıştır. |
Gereken Nitelikler |
Sosyal Hizmetler okumak isteyen bir öğrencinin öncelikli olarak insan sevgisi sevme ve duygularını anlayabilme, hoşgörülü ve sabırlı olması, insanlarla iyi iletişim kurması, psikolojiye ilgi duymalıdır. Sosyal Hizmet ön lisans öğrencisinin, kendini geliştirme konusunda istekli ve yaratıcı olması gerekmektedir. Bölüm dersleri gereğince öğrencinin hem sayısal hem de sözel alanlara ilgi duyması beklenmektedir. İnsan haklarına saygılı, yardım etmeyi seven, anlayışlı ve sabırlı, araştırmacı ve sorgulayıcı, ekip çalışması becerilerinin gelişmiş olması beklenir. |
Programın Genel Yapısı |
Sosyal Hizmetler Programı ön lisans düzeyinde iki yıllık eğitim - öğretim programı uygulamaktadır. Sosyal hizmetler Programının amaçları aşağıdadır: Sosyal hizmetin temel kavram ve unsurlarını (sosyal hizmet felsefesi, değerleri, etiği, süreç ve yaklaşımları) öğrenme ve uygulama becerisi. Çocukluk ve gençlik dönemi temel gelişim özellikleri ile sosyal hizmet uygulamalarını tanıma, öğrenme ve uygulama becerisi. Çalışma hayatından çekilme, yaşlılık dönemi ve sosyal hizmet uygulamalarını tanıma, öğrenme ve uygulama becerisi. Özel gereksinimli ve bakıma muhtaç bireyler ile muhtaçlık kavramını tanıma, sınıflandırma ve bu alanlara yönelik sosyal hizmet müdahale esaslarını anlama becerisi. Sosyal hizmetin uygulama alanlarında kullanılacak bilgisayar teknolojilerini öğrenme ve uygulama becerisi. Mesleki görüşme ve raporlama becerisi. Dürüstlüğe, profesyonel etik kurallara, aktif yurttaşlık ve sosyal sorumluluk bilicine sahip olma ve bu özelliklere değer verme becerisi ve topluma hizmet sunan sosyal hizmet meslek elemanı yetiştirmektir. |
Diploma ve Ünvanlar |
Programı başarıyla tamamlayan öğrencilere Sosyal hizmet dalında önlisans diploması verilir ve mezunlar Sosyal hizmet "Meslek Elemanı" unvanına sahip olurlar. |
Çalışma Alanları |
Mezunlar; Özel Eğitim ve Rehabilitasyon Merkezlerinde, Huzurevlerinde, Özel Kreş ve Anaokullarında, Çocuk Hastaneleri ve Hastane Okullarında, Ana Çocuk Sağlığı Merkezlerinde, Yataklı Tedavi Veren Kurumlarda ve Sosyal Hizmetler Çocuk Esirgeme Kurumlarında UNICEF, ILO ve Gönüllü Kuruluşlarda, Sivil Toplum Örgütlerinde görev yapabilmektedirler. |
Kayıt Kabul Koşulları |
Lise ve dengi okul diploması, Üniversite Sınavından yeterli puan almak (YGS-4). |
Sınavlar, Ölçme ve Değerlendirme Esasları |
Programda yer alan dersler için genel olarak bir ara sınavı ve bir de final sınavı yapılır. Her dersin ölçme ve değerlendirme ölçütleri için "Ders Programı"nda yer alan ders ismini tıklamanız yeterlidir. |
Mezuniyet Koşulları |
Bir öğrencinin mezun olabilmesi için Genel Not Ortalamasının (GNO) 4.00 üzerinden en az 2.00 olması, başarısız dersinin olmaması ve toplamda 120 AKTS kredi almış olması gerekir. Detaylı bilgi için: Çağ “Üniversitesi Ön Lisans, Lisans Eğitim-Öğretim ve Sınav Yönetmeliği”ne bakınız. |
Öğrenime Devam Olanakları |
Programı başarıyla tamamlayan öğrenciler Dikey Geçiş Sınavı esaslarına göre Üniversitelerin Sosyal Hizmetler lisans bölümlerine dikey geçiş yapabilirler. |
Program Türü |
Tam Zamanlı |
Program Dili |
Türkçe |
Bölüm/Program Başkanı |
Öğr.Gör.Pınar Kaya DÖŞLÜ Tel: +90 324 6514800 |
AKTS & Erasmus Koordinatörü |
Prof. Dr. İlhan ÖZTÜRK |
Sosyal Hizmetler Programı
Programı tamamlayan bir öğrenci;
Ders Kodu | Ders | Dersin Şekli | Kredi | AKTS | ||
---|---|---|---|---|---|---|
ING-101 | İngilizce I Tamamlayıcı Dersler | Zorunlu | 4-0-4 | 05 | ||
SHP-101 | Sosyal Hizmete Giriş Uzmanlık-Alan Dersleri | Zorunlu | 3-0-3 | 07 | ||
TRK-101 | Türkçe I Tamamlayıcı Dersler | Zorunlu | 2-0-2 | 02 | ||
SHP-103 | Temel Sağlık ve Bakım Hizmetleri Uzmanlık-Alan Dersleri | Zorunlu | 3-0-3 | 06 | ||
SHP-107 | Görüşme İlke ve Teknikleri Tamamlayıcı Dersler | Zorunlu | 3-0-3 | 06 | ||
BIL-113 | Temel Bilgi Teknolojileri Tamamlayıcı Dersler | Zorunlu | 2-2-3 | 04 | ||
Toplam | 18 | 30 |
Ders Kodu | Ders | Dersin Şekli | Kredi | AKTS | ||
---|---|---|---|---|---|---|
ING-102 | İngilizce II Tamamlayıcı Dersler | Zorunlu | 4-0-4 | 05 | ||
SHP-102 | Çocuklarla Sosyal Hizmet Uygulaması Uzmanlık-Alan Dersleri | Zorunlu | 3-0-3 | 06 | ||
TRK-102 | Türkçe II Tamamlayıcı Dersler | Zorunlu | 2-0-2 | 02 | ||
HLK-104 | Sosyal Psikoloji Temel Mesleki Dersler | Zorunlu | 3-0-3 | 06 | ||
SHP-104 | Yaşlı Bakımı ve Psikolojisi Uzmanlık-Alan Dersleri | Zorunlu | 3-0-3 | 05 | ||
SHP-106 | Sosyal Hizmetlerin Yapısı ve Yönetimi Uzmanlık-Alan Dersleri | Zorunlu | 3-0-3 | 06 | ||
Toplam | 18 | 30 |
Ders Kodu | Ders | Dersin Şekli | Kredi | AKTS | ||
---|---|---|---|---|---|---|
HUK-201 | Hukuka Giriş Tamamlayıcı Dersler | Zorunlu | 3-0-3 | 05 | ||
ING-201 | İngilizce III Tamamlayıcı Dersler | Zorunlu | 4-0-4 | 05 | ||
TAR-201 | Atatürk İlkeleri ve İnkılâp Tarihi I Tamamlayıcı Dersler | Zorunlu | 2-0-2 | 02 | ||
ISG-203 | İlk Yardım ve Uygulamaları Tamamlayıcı Dersler | Zorunlu | 3-0-3 | 06 | ||
SHP-203 | Sosyal Hizmetlerde Araştırma Yöntem ve İlkeleri Uzmanlık-Alan Dersleri | Zorunlu | 3-0-3 | 06 | ||
SHP-209 | Sosyal Hizmet Kuramları Temel Mesleki Dersler | Zorunlu | 3-0-3 | 06 | ||
Toplam | 18 | 30 |
Ders Kodu | Ders | Dersin Şekli | Kredi | AKTS | ||
---|---|---|---|---|---|---|
ING-202 | İngilizce IV Tamamlayıcı Dersler | Zorunlu | 4-0-4 | 05 | ||
SHP-202 | Sosyal Hizmet Mevzuatı Uzmanlık-Alan Dersleri | Zorunlu | 3-0-3 | 05 | ||
TAR-202 | Atatürk İlkeleri ve İnkılâp Tarihi II Tamamlayıcı Dersler | Zorunlu | 2-0-2 | 02 | ||
SHP-204 | Özel Gereksinimli Bireysel ve Sosyal Hizmetler Temel Mesleki Dersler | Zorunlu | 3-0-3 | 06 | ||
SHP-206 | Mesleki Etik Uzmanlık-Alan Dersleri | Zorunlu | 3-0-3 | 06 | ||
SHP-208 | Toplumsal Sorunlar ve Sosyal Hizmet Temel Mesleki Dersler | Zorunlu | 3-0-3 | 06 | ||
Toplam | 18 | 30 |
İngilizce I; Ders öğrencilerin somut ihtiyaçlarını karşılamayı hedefleyen bilinen, günlük ifadeleri ve çok temel kalıpları öğrencilere hatırlatıp, kullanmalarını sağlamayı, aynı zamanda öğrencilerin sahip oldukları eşyaları, tanıdıkları insanları, yaşadıkları yer gibi kişisel detayları içeren soruları yanıtlamalarını, soru sormalarını, kendisini ve diğer insanları tanıtabilmelerini ve sonuç olarak da karşısındaki insanla yavaş ve açık bir şekilde iletişim kurabilmelerini sağlamayı hedeflemektedir.
Sosyal Hizmete Giriş; Bilim ve meslek olarak sosyal hizmet konusunun tarihsel süreç içinde dünyada ve Türkiye’deki gelişiminin; demokrasi, insan hakları ve sosyal adalet kavramları açısından sosyal hizmetin değerlendirilebilmesinin; sosyal hizmet kuram ve uygulamasının bilgi, değer, ve beceri, problem çözme süreçleri, etkileşim, uzman, müracaatçı, çevre, müdahale süreçleri, bilgi toplama, sorunun belirlenmesi, değerlendirilmesi, planlama,uygulama ve değerlendirme açısından temellerinin öğrenilmesi ve sosyal hizmet açısından analitik bakış açısının yerleştirilmesi hedeflenmektedir.
Türkçe I ; Dilin tanımı ve özellikleri,dil-kültür ilişkisi, dillerin sınıflandırılması ve Türkçenin dünya dilleriarasındaki yeri, Türk dilinin tarihsel gelişimi, Türkiye Türkçesi, Türk DilKurumu ve çalışmaları, ses bilgisi ve Türkçedeki ses olayları, yazım kuralları, noktalama işaretleri ve yazışmalarla ilgili kurallar ele alınmaktadır.
İngilizce II ING 101 kodlu dersin devamı olarak, öğrencilerin; onları en çok ilgilendiren konularla ilişkili cümleleri ve sıklıkla kullanılan ifadeleri anmalarını sağlamayı hedeflemektedir. ( En temel kişisel ve ailevi bilgiler, alışveriş, yerel coğrafya ve istihdam gibi) Aynı zamanda; acil ihtiyaç durumlarındaki sorunları, yakın çevresini ve kendi hayatlarını basit bir biçimde tanımlamaları için; bilinen ve günlük durumlarda, basit ve doğrudan bilgi alışverişini gerektiren temel ve rutin görevlerde öğrencilerin iletişim kurmalarını sağlamaktadır.
Çocuklarla sosyal hizmet uygulaması; çocukla ilgili temel kavramlar, çocuk sorunları ve bu sorunları gidermeye yönelik çocuklara ve ailelerine gerekli sosyal hizmet müdahale ve uygulama, bilgi ve becerisi kazandırılmasını hedeflemektedir. Dersin sonunda öğrenciler çocuk ve korunmaya ihtiyacı olan çocuk kavramı, çocuklara ilişkin yasal düzenlemeler, çocuk koruma sistemi, çocuklara yönelik hizmet ve kurumlar hakkında bilgi sahibi olur.
Türkçe II dersinde; sözlü ve yazılı anlatım çalışmaları kapsamında sunum, roman, öykü, deneme, şiir, kompozisyon, dergi, gazete inceleme ve uygulamaları, kitap tanıtımları, imla ve noktalama işaretleri, cümlenin öğeleri, cümle türleri, anlatım bozuklukları, kompozisyon bilgileri, yazılı anlatım türleri, düşünce yazıları, sözlü anlatım türleri ve hazırlıklı-hazırlıksız konuşma etkinlikleri ele alınacaktır.
Temel Sağlık ve Bakım Hizmetleri; Temel bakımın ana prensipleri, bakım tipleri, sosyal hizmet alanı ve yaşlı bakımı ilişkisi, temel bakımda sorunlar, iletişim ve uygulama, temel kavramlar geriatri yaşlı bakım aktivite bağımlılık yetiyitimi sosyal hizmet alanı interdisipliner ekip evde bakım kurumsal bakım sağlıklı yaşlı kırılgan yaşlı içindekiler giriş bireysel temel gereksinimler ve tanımlar bakım uygulamalarının yürütülmesinde temel kurallar alışkanlıkların ortaya konması temel bakım yürütürken sık karşılaşılan kısıtlılıklar, bireye özgü bakım planlaması planlanan bakımla ilgili bilgiyi sunma ve iletişim yolları bakım planı ile ilgili gerekli dökümanlar hazırlama ve doldurma bakım planının yürütülmesi sırasında teknolojiyi kullanma ve geliştirme ölüm anında yanında olma konuları ele alınacaktır.
Sosyal Psikoloji ; Bu derste, Sosyal psikolojinin temel kavramlarına ve kuramlarına giriş yapmak ve sosyal psikoloji alanındaki egemen bilimsel paradigmanın sorunlarına, eleştirel sosyal psikolojinin olanaklarına değinmek bu dersin amacını oluşturmaktadır.
Yaşlı Bakımı ve Psikolojisi; Yaşlı psikolojisinin ve ruhsal problemler, biyolojik ve ruhsal yaşlılık, yaşlılıkta ruhsal problemler, uykusuzluk, sosyalleşme problemleri, Yaşlılığa bağlı ruhsal hastalıklar konuları ele alınacaktır.
Sosyal Hizmetlerin Yapısı ve Yönetimi; Sosyal Hizmet Yönetimine Giriş, Sosyal Hizmetlerde İnsan Kaynakları Yönetimi-Sosyal Hizmetlerde Kalite Yönetimi - Sosyal Hizmetlerde Halkla İlişkiler Yönetimi - Sosyal Hizmetlerde Finansal Yönetim - Sosyal Hizmetlerde Gönüllülük ve Gönüllü Yönetimi- Merkezi Yönetim ve Sosyal Hizmetler - Yerel Yönetimler ve Sosyal Hizmetler konuları ele alınarak sosyal hizmetin genel yapısı ve yönetim süreçleri tartışılacaktır.
Öğrencinin sosyal hizmet alanında yapacağı görüşmelerde dezavantajlı gruplarla nasıl iletişim kuracağını bilmesini ve uygun görüşme tekniklerinin öğrenmesini sağlamaktır.
Öncelikle akademik çalışmalarında ve günlük yaşamlarında öğrencinin proje çalışmalarına katkı sağlayacak Microsoft Word programının özellikleri ayrıntılarıyla verilecektir
Hukuka Giriş; Bu ders hukuk kavramları ve hukuk düşüncesiyle tanışmaya yöneliktir. Hukukun kuralları, kuralların amacı, haklar, hak sahipleri ve türleri, kazanılması, kullanılması, korunması ve kaybedilmesi, hukuk kurallarını yaptırımı, kamu ve özel hukuk ayrımı, pozitif hukukun kaynakları ve kanunların uygulanması gibi temel konular işlenerek; öğrencilerin temel hukuk kavramlarını öğrenmeleri ve hukuksal düşünme becerilerinin geliştirilmesi amaçlanmaktadır.
İngilizce III ; Ders, öğrencilerin somut ihtiyaçlarını karşılamayı hedefleyen bilinen, günlük ifadeleri ve çok temel kalıpları öğrencilere hatırlatıp, kullanmalarını sağlamayı, aynı zamanda öğrencilerin sahip oldukları eşyaları, tanıdıkları insanları, yaşadıkları yer gibi kişisel detayları içeren soruları yanıtlamalarını, soru sormalarını,kendisini ve diğer insanları tanıtabilmelerini ve sonuç olarak da karşısındaki insanla yavaş ve açık bir şekilde iletişim kurabilmelerini sağlamayı hedeflemektedir.
Atatürk İlkeleri ve İnkılap Tarihi I dersinde; Türk İnkılâbının stratejisi, Osmanlı Devleti’nin yıkılışını ve Türk İnkılâbını hazırlayan sebeplere toplu bir bakış, XIX. Yüzyılda Osmanlı Devleti’nde yenileşme hareketleri, Osmanlı Devleti’nin dağılması sürecinde meydana gelen iç ve dış olaylar, Osmanlı Devleti’nin son dönemindeki fikir akımları I. Dünya Savaşı ve Mondros Mütarekesinin imzalanması, işgaller, tepkiler, cemiyetler, milli mücadele için ilk adım ve Kongreler yoluyla teşkilatlanma konuları işlenmektedir.
İngilizce IV ;Bu ders, öğrencilerin; iş, okul ve boş zamanlarda sürekli karşılaşılan durumlardaki açık ve standart bilgilerin ana giriş hatlarını anlamalarını sağlamaktadır. Bunun yanı sıra, özellikle dilin konuşulduğu ülkede seyahat ederken ortaya çıkabilecek en olası durumlarla nasıl başa çıkabilineceği konusunda öğrencilere yardımcı olur. Ders; ilgi alanında ya da bilinen konular üzerinde; basit ve bağlantılı bir metin yazma konusunda da öğrencilere yardım eder. Bu ders aynı zamanda, öğrencilerin; deneyim ve olayları, hayallerini, umutlarını ve hedeflerini açıklayabilmelerini ve kısaca düşünceleri ve planları adına sebepler ve açıklamalar verebilmelerini sağlar.
Mevzuat ile ilgili temel kavramlar. Sosyal hizmet mevzuatının ulusal ve uluslararası alanda uygulanması. Sosyal hizmet alanında çalışacak uzman adaylarının alanda uygulanan kanunlarla alakalı bilgi sahibi olmaları. Aile, kadın, yaşlı, engelli, çocuk alanlarında çeşitli bakanlıklarda uygulanan yönetmeliklerin bilinmesi ve yönetmeliklere göre yazılan sosyal inceleme ve durum tespit raporu örnekleriyle uygulamada bilgi sahibi olunması.
Atatürk İlkeleri ve İnkılap Tarihi II: dersinde; Cumhuriyetin ilanı, İnkılâbın içindeki görevlilerin ve liderlerin önemi, Lozan Konferansıyla ilgili problemlerin anayasal çözümleri, yeni cumhuriyet hükümetinin uluslararası organizasyonlara ve paktlara katılımı ile etkili faaliyetleri; çok parti kurma denemeleri; Türkiye Cumhuriyetin iç ve dış politikası; sosyal, hukuksal, iktisadi, kültürel, askeri konulara ve gelişimleri; Kemalizm olarak da adlandırılan Atatürk İlkeleri ve İnkılâbı ile Türkiye’nin gelecek için güven verici dış politikası (Yurtta Sulh, Cihanda Sulh) incelenen başlıca kavram ve konulardır.
İlk Yardım dersi; İlk yardımın temel uygulamaları, birinci ve ikinci değerlendirme, olay yeri değerlendirilmesi, yetişkinlerde temel yaşam desteği, çocuklarda ve bebeklerde temel yaşam desteği, yetişkin, çocuk ve bebeklerde OED (Otomatik Eksternal Defibrilatör) kullanımı, solunum yolu tıkanıklığında ilk yardım, dış ve iç kanamalarda ilk yardım, yara ve yara çeşitleri, bölgesel yaralanmalarda ilk yardım, kırık, çıkık ve burkulmalarda ilk yardım, zehirlenmelerde ve hayvan ısırıklarında/sokmalarında ilk yardım, sıcak çarpması, yanık ve donmalarda ilk yardım, vücuda yabancı cisim kaçmalarında ilk yardım, bilinç bozukluklarında (koma, şok, kalp krizi, hipoglisemi, epilepsi) ilk yardım, suda boğulmalarda ilk yardım ve yaralı taşıma teknikleri konularını içermektedir.
Sosyal Hizmetlerde Araştırma Yöntem ve İlkeleri; Bilim ve temel kavramlar (olgu, bilgi, mutlak, doğru, yanlış, evrensel bilgi v.b.), bilim tarihine ilişkin temel bilgiler, bilimsel araştırmanın yapısı, bilimsel yöntemler ve bu yöntemlere ilişkin farklı görüşler, problem, araştırma modeli, evren ve örneklem, verilerin toplanması ve veri toplama yöntemleri (nicel ve nitel veri toplama teknikleri), verilerin kaydedilmesi, analizi, yorumlanması ve raporlaştırılması.
Özel Gereksinimli Bireyler ve Sosyal Hizmet; Derste, özel gereksinimin tanımı ve temel kavramlar, Özel gereksinimli bireylerin psikolojisi, Özel gereksinim türleri ve sosyal hizmet, evde ve kurumda bakılan özel gereksinimli yaşlı, çocuk, gençler, kurumlar ve özellikleri ele alınacaktır.
Mesleki Etik; Etik nedir? Temel kavramlar ve ilkeleri, sosyal hizmetlerde etik ilkeleri, çocuk ve etik, kadın ve etik, erkek ve etik, farklı cinsel yönelime sahip bireyler ve etik, farklı dil ve kültürden bireylerle sosyal hizmette etik, özel gereksinimli bireyler ve yaşlılık etik ilkeler, İnsan hakları, Çocuk hakları konuları ele alınacaktır.
Toplumsal sorunlar ve sosyal hizmet toplumsal sorunlar hakkında bilgi edinmektedir. Bu dersin sonunda öğrenciler toplumsal sorunların tanımı ve tarihçesi, işsizlik, yoksulluk, suç ve suçluluk, bağımlılık, yaşlılık, engellilik, göç ve mültecilik, kadın ve çocuk gibi toplumsal sorun alanlarını hakkında bilgi sahibi olur. Ders kapsamında toplumsal sorunların tanımlanması ve sorunlara ilişkin sosyal hizmet bağlamında çözüm bulunması hedeflenmektedir.
Genelci sosyal hizmet anlayışı doğrultusunda geliştirilen temel sosyal hizmet kuramları, mikro düzeyde (bireyle çalışmada) kullanılan kuram ve yaklaşımlar, bu kuramların sosyal hizmet uygulamasında kullanımına ilişkin ilke ve tekniklerin öğrenilmesini hedefler.
Ders Kodu | Ders | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|
HLK-104 | Sosyal Psikoloji | 3-0-3 | 06 |
SHP-204 | Özel Gereksinimli Bireysel ve Sosyal Hizmetler | 3-0-3 | 06 |
SHP-208 | Toplumsal Sorunlar ve Sosyal Hizmet | 3-0-3 | 06 |
SHP-209 | Sosyal Hizmet Kuramları | 3-0-3 | 06 |
Ders Kodu | Ders | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|
SHP-101 | Sosyal Hizmete Giriş | 3-0-3 | 07 |
SHP-102 | Çocuklarla Sosyal Hizmet Uygulaması | 3-0-3 | 06 |
SHP-103 | Temel Sağlık ve Bakım Hizmetleri | 3-0-3 | 06 |
SHP-104 | Yaşlı Bakımı ve Psikolojisi | 3-0-3 | 05 |
SHP-106 | Sosyal Hizmetlerin Yapısı ve Yönetimi | 3-0-3 | 06 |
SHP-202 | Sosyal Hizmet Mevzuatı | 3-0-3 | 05 |
SHP-203 | Sosyal Hizmetlerde Araştırma Yöntem ve İlkeleri | 3-0-3 | 06 |
SHP-206 | Mesleki Etik | 3-0-3 | 06 |
Ders Kodu | Ders | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|
ING-101 | İngilizce I | 4-0-4 | 05 |
TRK-101 | Türkçe I | 2-0-2 | 02 |
ING-102 | İngilizce II | 4-0-4 | 05 |
TRK-102 | Türkçe II | 2-0-2 | 02 |
SHP-107 | Görüşme İlke ve Teknikleri | 3-0-3 | 06 |
BIL-113 | Temel Bilgi Teknolojileri | 2-2-3 | 04 |
HUK-201 | Hukuka Giriş | 3-0-3 | 05 |
ING-201 | İngilizce III | 4-0-4 | 05 |
TAR-201 | Atatürk İlkeleri ve İnkılâp Tarihi I | 2-0-2 | 02 |
ING-202 | İngilizce IV | 4-0-4 | 05 |
TAR-202 | Atatürk İlkeleri ve İnkılâp Tarihi II | 2-0-2 | 02 |
ISG-203 | İlk Yardım ve Uygulamaları | 3-0-3 | 06 |