Sosyal Hizmetler Programının Amaçları:
-Sosyal hizmetin temel kavram ve unsurlarını (sosyal hizmet felsefesi, değerleri, etiği, süreç ve yaklaşımları) öğrenme ve uygulama becerisi kazandırma,
-Çocukluk ve gençlik dönemi temel gelişim özellikleri ile sosyal hizmet uygulamalarını tanıma, öğrenme ve uygulama becerisi kazandırma,
-Çalışma hayatından çekilme, yaşlılık dönemi ve sosyal hizmet uygulamalarını tanıma, öğrenme ve uygulama becerisi kazandırma,
-Özel gereksinimli ve bakıma muhtaç bireyler ile muhtaçlık kavramını tanıma, sınıflandırma ve bu alanlara yönelik sosyal hizmet müdahale esaslarını anlama becerisi kazandırma,
-Sosyokültürel ve uluslararası çeşitlilikten doğan zenginliğin farkında olma; bu zenginliği anlayış ve saygıyla karşılama becerisi kazandırma,
-Sosyal hizmetin uygulama alanlarında kullanılacak bilgisayar teknolojilerini öğrenme ve uygulama becerisi kazandırma,
-Mesleki görüşme ve raporlama becerisi kazandırma,
-Sözlü ve yazılı etkin iletişim kurabilme ve mesleki anlamda İngilizceyi yazıp okuyabilme becerisi kazandırma,
-Dürüstlüğe, profesyonel etik kurallara, aktif yurttaşlık ve sosyal sorumluluk bilicine sahip olma ve bu özelliklere değer verme becerisi kazandırma olarak belirlenmiştir.
SOSYAL HİZMETLER PROGRAMI
Genel Bilgiler
Amaç, Kuruluş ve Onay |
Çağ Üniversitesi Meslek Yüksekokulu 1997 yılında 4282 sayılı yasayla kurulmuştur.(Resmi Gazete: 9 Temmuz 1997, Sayı: 23050) Sosyal hizmet Programı; Sosyal hizmet ile ilgili alanlarda çalışmak üzere ara eleman yetiştirme doğrultusunda gerekli niteliklere sahip eğitimli iş gücünün karşılanmasına katkı sağlamak amacıyla 2016-2017 Eğitim Öğretim yılında açılmıştır. |
Gereken Nitelikler |
Sosyal Hizmetler okumak isteyen bir öğrencinin öncelikli olarak insan sevgisi sevme ve duygularını anlayabilme, hoşgörülü ve sabırlı olması, insanlarla iyi iletişim kurması, psikolojiye ilgi duymalıdır. Sosyal Hizmet ön lisans öğrencisinin, kendini geliştirme konusunda istekli ve yaratıcı olması gerekmektedir. Bölüm dersleri gereğince öğrencinin hem sayısal hem de sözel alanlara ilgi duyması beklenmektedir. İnsan haklarına saygılı, yardım etmeyi seven, anlayışlı ve sabırlı, araştırmacı ve sorgulayıcı, ekip çalışması becerilerinin gelişmiş olması beklenir. |
Programın Genel Yapısı |
Sosyal Hizmetler Programı ön lisans düzeyinde iki yıllık eğitim - öğretim programı uygulamaktadır. Sosyal hizmetler Programının amaçları aşağıdadır: Sosyal hizmetin temel kavram ve unsurlarını (sosyal hizmet felsefesi, değerleri, etiği, süreç ve yaklaşımları) öğrenme ve uygulama becerisi. Çocukluk ve gençlik dönemi temel gelişim özellikleri ile sosyal hizmet uygulamalarını tanıma, öğrenme ve uygulama becerisi. Çalışma hayatından çekilme, yaşlılık dönemi ve sosyal hizmet uygulamalarını tanıma, öğrenme ve uygulama becerisi. Özel gereksinimli ve bakıma muhtaç bireyler ile muhtaçlık kavramını tanıma, sınıflandırma ve bu alanlara yönelik sosyal hizmet müdahale esaslarını anlama becerisi. Sosyal hizmetin uygulama alanlarında kullanılacak bilgisayar teknolojilerini öğrenme ve uygulama becerisi. Mesleki görüşme ve raporlama becerisi. Dürüstlüğe, profesyonel etik kurallara, aktif yurttaşlık ve sosyal sorumluluk bilicine sahip olma ve bu özelliklere değer verme becerisi ve topluma hizmet sunan sosyal hizmet meslek elemanı yetiştirmektir. |
Diploma ve Ünvanlar |
Programı başarıyla tamamlayan öğrencilere Sosyal hizmet dalında önlisans diploması verilir ve mezunlar Sosyal hizmet "Meslek Elemanı" unvanına sahip olurlar. |
Çalışma Alanları |
Mezunlar; Özel Eğitim ve Rehabilitasyon Merkezlerinde, Huzurevlerinde, Özel Kreş ve Anaokullarında, Çocuk Hastaneleri ve Hastane Okullarında, Ana Çocuk Sağlığı Merkezlerinde, Yataklı Tedavi Veren Kurumlarda ve Sosyal Hizmetler Çocuk Esirgeme Kurumlarında UNICEF, ILO ve Gönüllü Kuruluşlarda, Sivil Toplum Örgütlerinde görev yapabilmektedirler. |
Kayıt Kabul Koşulları |
Lise ve dengi okul diploması, Üniversite Sınavından yeterli puan almak ( Y-TYT-). |
Sınavlar, Ölçme ve Değerlendirme Esasları |
Programda yer alan dersler için genel olarak bir ara sınavı ve bir de final sınavı yapılır. Her dersin ölçme ve değerlendirme ölçütleri için "Ders Programı"nda yer alan ders ismini tıklamanız yeterlidir. |
Mezuniyet Koşulları |
Bir öğrencinin mezun olabilmesi için Genel Not Ortalamasının (GNO) 4.00 üzerinden en az 2.00 olması, başarısız dersinin olmaması ve toplamda 120 AKTS kredi almış olması gerekir. Detaylı bilgi için: Çağ “Üniversitesi Ön Lisans, Lisans Eğitim-Öğretim ve Sınav Yönetmeliği”ne bakınız. |
Öğrenime Devam Olanakları |
Programı başarıyla tamamlayan öğrenciler Dikey Geçiş Sınavı esaslarına göre Üniversitelerin Sosyal Hizmet, Sosyoloji lisans bölümlerine geçiş yapabilirler. |
Program Türü |
Tam Zamanlı |
Program Dili |
Türkçe |
Bölüm/Program Başkanı |
Öğr.Gör.Emine SARAÇ Tel: +90 324 6514800 |
AKTS & Erasmus Koordinatörü |
Prof.Dr.Eda YAŞA ÖZELTÜRKAY |
Sosyal Hizmetler Programını tamamlayan bir öğrenci
P.Ç. 1: Sosyal hizmet mesleğine ilişkin teori ve uygulama bilgisine sahip olur.
P.Ç. 2: Sosyal hizmetin uygulama alanlarını tanır ve meslek elemanı olarak rol ve fonksiyonlarını öğrenir.
P.Ç. 3: Mesleki görüşme ve raporlama becerisiyle beraber sosyal hizmet mevzuatı bilgisine de sahip olur.
P.Ç. 4: Edindiği teorik ve uygulama bilgi birikimiyle sosyal sorunlara yönelik farkındalığı artar ve kanıta dayalı çözüm önerileri geliştirir.
P.Ç. 5: Kültürel farklılık ve çeşitliliği temel alarak sosyal sorunlara yönelik bilimsel bir anlayışla sosyal adalet ve insan hakları ilkeleri doğrultusunda sosyal politika geliştirme becerisine sahip olur.
P.Ç. 6: Toplumsal kaynakları tanıma araştırma ve öğrenme becerisine sahip olur ve bu kaynakları ihtiyaç sahipleriyle buluşturur.
P.Ç. 7: Sosyal hizmet mesleğinin etik kurallarını bilir ve bu kurallara uyma becerisine sahip olur.
P.Ç. 8: Eleştirel bir bakış açısına sahip olarak olayları, durumları ve edindiği bilgileri analiz edilme becerisine sahip olur.
P.Ç. 9: Sosyal hizmet alanında planlı değişim sürecine hakim olarak mikro, mezzo ve makro düzeyde müdahaleler geliştirebilecek beceriye sahip olur.
P.Ç. 10: Sosyal hizmet alanın gerektirdiği düzeyde bilgisayar ve bilgisayar programları kullanım becerisine sahip olur.
P.Ç. 11: Kişisel ve profesyonel gelişimlerini sağlamak için yaşam boyu öğrenme felsefesini benimser.
P.Ç. 12: Sosyal hizmet alanıyla ilgili kaynakları tarayabilecek ve temel düzeyde iletişim kurabilecek yabancı dil bilgisine sahip olur.
Ders Kodu | Ders | Dersin Şekli | Kredi | AKTS | ||
---|---|---|---|---|---|---|
GIT-101 | Görüşme İlke ve Teknikleri Tamamlayıcı Dersler | Zorunlu | 2-0-2 | 06 | ||
SHP-101 | Sosyal Hizmete Giriş Uzmanlık-Alan Dersleri | Zorunlu | 3-0-3 | 07 | ||
TRK-101 | Türkçe I Tamamlayıcı Dersler | Zorunlu | 2-0-2 | 02 | ||
TBT-103 | Temel Bilgi Teknolojileri Tamamlayıcı Dersler | Zorunlu | 2-0-2 | 04 | ||
PSY-105 | Psikolojiye Giriş Uzmanlık-Alan Dersleri | Zorunlu | 3-0-3 | 06 | ||
ING-131 | İngilizce I Tamamlayıcı Dersler | Zorunlu | 3-0-3 | 05 | ||
Toplam | 15 | 30 |
Ders Kodu | Ders | Dersin Şekli | Kredi | AKTS | ||
---|---|---|---|---|---|---|
SHP-102 | Çocuklarla Sosyal Hizmet Uygulaması Uzmanlık-Alan Dersleri | Zorunlu | 3-0-3 | 06 | ||
TRK-102 | Türkçe II Tamamlayıcı Dersler | Zorunlu | 2-0-2 | 02 | ||
YSH-102 | Yaşlılık ve Sosyal Hizmet Uzmanlık-Alan Dersleri | Zorunlu | 2-0-2 | 05 | ||
HLK-104 | Sosyal Psikoloji Temel Mesleki Dersler | Zorunlu | 3-0-3 | 06 | ||
SHP-106 | Sosyal Hizmetlerin Yapısı ve Yönetimi Uzmanlık-Alan Dersleri | Zorunlu | 3-0-3 | 06 | ||
ING-132 | İngilizce II Tamamlayıcı Dersler | Zorunlu | 3-0-3 | 05 | ||
Toplam | 16 | 30 |
Ders Kodu | Ders | Dersin Şekli | Kredi | AKTS | ||
---|---|---|---|---|---|---|
IYU-201 | İlk Yardım ve Uygulamaları Tamamlayıcı Dersler | Zorunlu | 2-0-2 | 06 | ||
TAR-201 | Atatürk İlkeleri ve İnkılâp Tarihi I Tamamlayıcı Dersler | Zorunlu | 2-0-2 | 02 | ||
HUK-203 | Hukuka Giriş Tamamlayıcı Dersler | Zorunlu | 2-0-2 | 05 | ||
SHP-203 | Sosyal Hizmetlerde Araştırma Yöntem ve İlkeleri Uzmanlık-Alan Dersleri | Zorunlu | 3-0-3 | 06 | ||
SHP-209 | Sosyal Hizmet Kuramları Temel Mesleki Dersler | Zorunlu | 3-0-3 | 06 | ||
ING-221 | İngilizce III Tamamlayıcı Dersler | Zorunlu | 3-0-3 | 05 | ||
Toplam | 15 | 30 |
Ders Kodu | Ders | Dersin Şekli | Kredi | AKTS | ||
---|---|---|---|---|---|---|
OGB-202 | Özel Gereksinimli Bireyler ve Sosyal Hizmet Temel Mesleki Dersler | Zorunlu | 2-0-2 | 06 | ||
SHP-202 | Sosyal Hizmet Mevzuatı Uzmanlık-Alan Dersleri | Zorunlu | 3-0-3 | 05 | ||
TAR-202 | Atatürk İlkeleri ve İnkılâp Tarihi II Tamamlayıcı Dersler | Zorunlu | 2-0-2 | 02 | ||
SHP-206 | Mesleki Etik Uzmanlık-Alan Dersleri | Zorunlu | 3-0-3 | 06 | ||
SHP-208 | Toplumsal Sorunlar ve Sosyal Hizmet Temel Mesleki Dersler | Zorunlu | 3-0-3 | 06 | ||
STJ-210 | Staj Seçmeli Dersler | Zorunlu | 2-0-2 | 05 | ||
BTP-218 | Bitirme Projesi Seçmeli Dersler | Zorunlu | 2-0-2 | 05 | ||
ING-222 | İngilizce IV Tamamlayıcı Dersler | Zorunlu | 3-0-3 | 05 | ||
Toplam | 20 | 40 |
Öğrencinin sosyal hizmet alanında yapacağı görüşmelerde dezavantajlı gruplarla nasıl iletişim kuracağını bilmesini ve uygun görüşme tekniklerinin öğrenmesini sağlamaktır.
Sosyal Hizmete Giriş; Bilim ve meslek olarak sosyal hizmet konusunun tarihsel süreç içinde dünyada ve Türkiye’deki gelişiminin; demokrasi, insan hakları ve sosyal adalet kavramları açısından sosyal hizmetin değerlendirilebilmesinin; sosyal hizmet kuram ve uygulamasının bilgi, değer, ve beceri, problem çözme süreçleri, etkileşim, uzman, müracaatçı, çevre, müdahale süreçleri, bilgi toplama, sorunun belirlenmesi, değerlendirilmesi, planlama,uygulama ve değerlendirme açısından temellerinin öğrenilmesi ve sosyal hizmet açısından analitik bakış açısının yerleştirilmesi hedeflenmektedir.
Türkçe I ; Dilin tanımı ve özellikleri,dil-kültür ilişkisi, dillerin sınıflandırılması ve Türkçenin dünya dilleriarasındaki yeri, Türk dilinin tarihsel gelişimi, Türkiye Türkçesi, Türk DilKurumu ve çalışmaları, ses bilgisi ve Türkçedeki ses olayları, yazım kuralları, noktalama işaretleri ve yazışmalarla ilgili kurallar ele alınmaktadır.
Çocuklarla sosyal hizmet uygulaması; çocukla ilgili temel kavramlar, çocuk sorunları ve bu sorunları gidermeye yönelik çocuklara ve ailelerine gerekli sosyal hizmet müdahale ve uygulama, bilgi ve becerisi kazandırılmasını hedeflemektedir. Dersin sonunda öğrenciler çocuk ve korunmaya ihtiyacı olan çocuk kavramı, çocuklara ilişkin yasal düzenlemeler, çocuk koruma sistemi, çocuklara yönelik hizmet ve kurumlar hakkında bilgi sahibi olur.
Türkçe II dersinde; sözlü ve yazılı anlatım çalışmaları kapsamında sunum, roman, öykü, deneme, şiir, kompozisyon, dergi, gazete inceleme ve uygulamaları, kitap tanıtımları, imla ve noktalama işaretleri, cümlenin öğeleri, cümle türleri, anlatım bozuklukları, kompozisyon bilgileri, yazılı anlatım türleri, düşünce yazıları, sözlü anlatım türleri ve hazırlıklı-hazırlıksız konuşma etkinlikleri ele alınacaktır.
Yaşlılık ve Sosyal Hizmet dersi kapsamında yaşlı psikolojisinin ve ruhsal problemler, biyolojik ve ruhsal yaşlılık, yaşlılıkta ruhsal problemler, uykusuzluk, sosyalleşme problemleri, Yaşlılığa bağlı ruhsal hastalıklar konuları ele alınacaktır.
Öncelikle akademik çalışmalarında ve günlük yaşamlarında öğrencinin proje çalışmalarına katkı sağlayacak Microsoft Word programının özellikleri ayrıntılarıyla verilecektir
Sosyal Psikoloji ; Bu derste, Sosyal psikolojinin temel kavramlarına ve kuramlarına giriş yapmak ve sosyal psikoloji alanındaki egemen bilimsel paradigmanın sorunlarına, eleştirel sosyal psikolojinin olanaklarına değinmek bu dersin amacını oluşturmaktadır.
Sosyal Hizmetlerin Yapısı ve Yönetimi; Sosyal Hizmet Yönetimine Giriş, Sosyal Hizmetlerde İnsan Kaynakları Yönetimi-Sosyal Hizmetlerde Kalite Yönetimi - Sosyal Hizmetlerde Halkla İlişkiler Yönetimi - Sosyal Hizmetlerde Finansal Yönetim - Sosyal Hizmetlerde Gönüllülük ve Gönüllü Yönetimi- Merkezi Yönetim ve Sosyal Hizmetler - Yerel Yönetimler ve Sosyal Hizmetler konuları ele alınarak sosyal hizmetin genel yapısı ve yönetim süreçleri tartışılacaktır.
İngilizce I; Ders öğrencilerin somut ihtiyaçlarını karşılamayı hedefleyen bilinen, günlük ifadeleri ve çok temel kalıpları öğrencilere hatırlatıp, kullanmalarını sağlamayı, aynı zamanda öğrencilerin sahip oldukları eşyaları, tanıdıkları insanları, yaşadıkları yer gibi kişisel detayları içeren soruları yanıtlamalarını, soru sormalarını, kendisini ve diğer insanları tanıtabilmelerini ve sonuç olarak da karşısındaki insanla yavaş ve açık bir şekilde iletişim kurabilmelerini sağlamayı hedeflemektedir.
İngilizce II dersi öğrencilerin; onları en çok ilgilendiren konularla ilişkili cümleleri ve sıklıkla kullanılan ifadeleri anmalarını sağlamayı hedeflemektedir. ( En temel kişisel ve ailevi bilgiler, alışveriş, yerel coğrafya ve istihdam gibi) Aynı zamanda; acil ihtiyaç durumlarındaki sorunları, yakın çevresini ve kendi hayatlarını basit bir biçimde tanımlamaları için; bilinen ve günlük durumlarda, basit ve doğrudan bilgi alışverişini gerektiren temel ve rutin görevlerde öğrencilerin iletişim kurmalarını sağlamaktadır.
İlk Yardım dersi; İlk yardımın temel uygulamaları, birinci ve ikinci değerlendirme, olay yeri değerlendirilmesi, yetişkinlerde temel yaşam desteği, çocuklarda ve bebeklerde temel yaşam desteği, yetişkin, çocuk ve bebeklerde OED (Otomatik Eksternal Defibrilatör) kullanımı, solunum yolu tıkanıklığında ilk yardım, dış ve iç kanamalarda ilk yardım, yara ve yara çeşitleri, bölgesel yaralanmalarda ilk yardım, kırık, çıkık ve burkulmalarda ilk yardım, zehirlenmelerde ve hayvan ısırıklarında/sokmalarında ilk yardım, sıcak çarpması, yanık ve donmalarda ilk yardım, vücuda yabancı cisim kaçmalarında ilk yardım, bilinç bozukluklarında (koma, şok, kalp krizi, hipoglisemi, epilepsi) ilk yardım, suda boğulmalarda ilk yardım, ve yaralı taşıma teknikleri konularını içermektedir.
Atatürk İlkeleri ve İnkılap Tarihi I dersinde; Türk İnkılâbının stratejisi, Osmanlı Devleti’nin yıkılışını ve Türk İnkılâbını hazırlayan sebeplere toplu bir bakış, XIX. Yüzyılda Osmanlı Devleti’nde yenileşme hareketleri, Osmanlı Devleti’nin dağılması sürecinde meydana gelen iç ve dış olaylar, Osmanlı Devleti’nin son dönemindeki fikir akımları I. Dünya Savaşı ve Mondros Mütarekesinin imzalanması, işgaller, tepkiler, cemiyetler, milli mücadele için ilk adım ve Kongreler yoluyla teşkilatlanma konuları işlenmektedir.
Mevzuat ile ilgili temel kavramlar. Sosyal hizmet mevzuatının ulusal ve uluslararası alanda uygulanması. Sosyal hizmet alanında çalışacak uzman adaylarının alanda uygulanan kanunlarla alakalı bilgi sahibi olmaları. Aile, kadın, yaşlı, engelli, çocuk alanlarında çeşitli bakanlıklarda uygulanan yönetmeliklerin bilinmesi ve yönetmeliklere göre yazılan sosyal inceleme ve durum tespit raporu örnekleriyle uygulamada bilgi sahibi olunması.
Atatürk İlkeleri ve İnkılap Tarihi II: dersinde; Cumhuriyetin ilanı, İnkılâbın içindeki görevlilerin ve liderlerin önemi, Lozan Konferansıyla ilgili problemlerin anayasal çözümleri, yeni cumhuriyet hükümetinin uluslararası organizasyonlara ve paktlara katılımı ile etkili faaliyetleri; çok parti kurma denemeleri; Türkiye Cumhuriyetin iç ve dış politikası; sosyal, hukuksal, iktisadi, kültürel, askeri konulara ve gelişimleri; Kemalizm olarak da adlandırılan Atatürk İlkeleri ve İnkılâbı ile Türkiye’nin gelecek için güven verici dış politikası (Yurtta Sulh, Cihanda Sulh) incelenen başlıca kavram ve konulardır.
Hukuka Giriş; Bu ders hukuk kavramları ve hukuk düşüncesiyle tanışmaya yöneliktir. Hukukun kuralları, kuralların amacı, haklar, hak sahipleri ve türleri, kazanılması, kullanılması, korunması ve kaybedilmesi, hukuk kurallarını yaptırımı, kamu ve özel hukuk ayrımı, pozitif hukukun kaynakları ve kanunların uygulanması gibi temel konular işlenerek; öğrencilerin temel hukuk kavramlarını öğrenmeleri ve hukuksal düşünme becerilerinin geliştirilmesi amaçlanmaktadır.
Sosyal Hizmetlerde Araştırma Yöntem ve İlkeleri; Bilim ve temel kavramlar (olgu, bilgi, mutlak, doğru, yanlış, evrensel bilgi v.b.), bilim tarihine ilişkin temel bilgiler, bilimsel araştırmanın yapısı, bilimsel yöntemler ve bu yöntemlere ilişkin farklı görüşler, problem, araştırma modeli, evren ve örneklem, verilerin toplanması ve veri toplama yöntemleri (nicel ve nitel veri toplama teknikleri), verilerin kaydedilmesi, analizi, yorumlanması ve raporlaştırılması.
Mesleki Etik; Etik nedir? Temel kavramlar ve ilkeleri, sosyal hizmetlerde etik ilkeleri, çocuk ve etik, kadın ve etik, erkek ve etik, farklı cinsel yönelime sahip bireyler ve etik, farklı dil ve kültürden bireylerle sosyal hizmette etik, özel gereksinimli bireyler ve yaşlılık etik ilkeler, İnsan hakları, Çocuk hakları konuları ele alınacaktır.
Toplumsal sorunlar ve sosyal hizmet toplumsal sorunlar hakkında bilgi edinmektedir. Bu dersin sonunda öğrenciler toplumsal sorunların tanımı ve tarihçesi, işsizlik, yoksulluk, suç ve suçluluk, bağımlılık, yaşlılık, engellilik, göç ve mültecilik, kadın ve çocuk gibi toplumsal sorun alanlarını hakkında bilgi sahibi olur. Ders kapsamında toplumsal sorunların tanımlanması ve sorunlara ilişkin sosyal hizmet bağlamında çözüm bulunması hedeflenmektedir.
Genelci sosyal hizmet anlayışı doğrultusunda geliştirilen temel sosyal hizmet kuramları, mikro düzeyde (bireyle çalışmada) kullanılan kuram ve yaklaşımlar, bu kuramların sosyal hizmet uygulamasında kullanımına ilişkin ilke ve tekniklerin öğrenilmesini hedefler.
İngilizce III ; Ders, öğrencilerin somut ihtiyaçlarını karşılamayı hedefleyen bilinen, günlük ifadeleri ve çok temel kalıpları öğrencilere hatırlatıp, kullanmalarını sağlamayı, aynı zamanda öğrencilerin sahip oldukları eşyaları, tanıdıkları insanları, yaşadıkları yer gibi kişisel detayları içeren soruları yanıtlamalarını, soru sormalarını,kendisini ve diğer insanları tanıtabilmelerini ve sonuç olarak da karşısındaki insanla yavaş ve açık bir şekilde iletişim kurabilmelerini sağlamayı hedeflemektedir.
İngilizce IV ;Bu ders, öğrencilerin; iş, okul ve boş zamanlarda sürekli karşılaşılan durumlardaki açık ve standart bilgilerin ana giriş hatlarını anlamalarını sağlamaktadır. Bunun yanı sıra, özellikle dilin konuşulduğu ülkede seyahat ederken ortaya çıkabilecek en olası durumlarla nasıl başa çıkabilineceği konusunda öğrencilere yardımcı olur. Ders; ilgi alanında ya da bilinen konular üzerinde; basit ve bağlantılı bir metin yazma konusunda da öğrencilere yardım eder. Bu ders aynı zamanda, öğrencilerin; deneyim ve olayları, hayallerini, umutlarını ve hedeflerini açıklayabilmelerini ve kısaca düşünceleri ve planları adına sebepler ve açıklamalar verebilmelerini sağlar.
Ders Kodu | Ders | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|
HLK-104 | Sosyal Psikoloji | 3-0-3 | 06 |
OGB-202 | Özel Gereksinimli Bireyler ve Sosyal Hizmet | 2-0-2 | 06 |
SHP-208 | Toplumsal Sorunlar ve Sosyal Hizmet | 3-0-3 | 06 |
SHP-209 | Sosyal Hizmet Kuramları | 3-0-3 | 06 |
Ders Kodu | Ders | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|
SHP-101 | Sosyal Hizmete Giriş | 3-0-3 | 07 |
SHP-102 | Çocuklarla Sosyal Hizmet Uygulaması | 3-0-3 | 06 |
YSH-102 | Yaşlılık ve Sosyal Hizmet | 2-0-2 | 05 |
PSY-105 | Psikolojiye Giriş | 3-0-3 | 06 |
SHP-106 | Sosyal Hizmetlerin Yapısı ve Yönetimi | 3-0-3 | 06 |
SHP-202 | Sosyal Hizmet Mevzuatı | 3-0-3 | 05 |
SHP-203 | Sosyal Hizmetlerde Araştırma Yöntem ve İlkeleri | 3-0-3 | 06 |
SHP-206 | Mesleki Etik | 3-0-3 | 06 |
Ders Kodu | Ders | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|
GIT-101 | Görüşme İlke ve Teknikleri | 2-0-2 | 06 |
TRK-101 | Türkçe I | 2-0-2 | 02 |
TRK-102 | Türkçe II | 2-0-2 | 02 |
TBT-103 | Temel Bilgi Teknolojileri | 2-0-2 | 04 |
ING-131 | İngilizce I | 3-0-3 | 05 |
ING-132 | İngilizce II | 3-0-3 | 05 |
IYU-201 | İlk Yardım ve Uygulamaları | 2-0-2 | 06 |
TAR-201 | Atatürk İlkeleri ve İnkılâp Tarihi I | 2-0-2 | 02 |
TAR-202 | Atatürk İlkeleri ve İnkılâp Tarihi II | 2-0-2 | 02 |
HUK-203 | Hukuka Giriş | 2-0-2 | 05 |
ING-221 | İngilizce III | 3-0-3 | 05 |
ING-222 | İngilizce IV | 3-0-3 | 05 |
Ders Kodu | Ders | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|
STJ-210 | Staj | 2-0-2 | 05 |
BTP-218 | Bitirme Projesi | 2-0-2 | 05 |