Meslek Yüksekokulu

Sağlık Kurumları İşletmeciliği

Sağlık sektörü iletişimi güçlü, organizasyon ve koordinasyon yeteneğine sahip, yabancı dil bilen, sağlık sektörüne özgü bilgi ve beceriye, tıbbi dokümantasyon ve bilgisayar bilgisine sahip insan kaynaklarına ihtiyaç duymaktadır. Bu bağlamda Sağlık Kurumları Işletmeciliği Programın amacı hem işletmecilik bilgisine, hem de hastane yönetimi bilgisine sahip nitelikli ara elemanlarını sağlık sektörüne kazandırmaktır.

Bu programda mezun olanlar, devlet ve özel hastahaneler başta olmak üzere ilgili laboratuarlar, eczaneler, ilaç depoları vb. gibi tüm sağlık sektörlerinde iş bulabilirler.

SAĞLIK KURUMLARI İŞLETMECİLİĞİ

Amaç,   Kuruluş ve Onay

Çağ Üniversitesi Meslek Yüksekokulu 1997 yılında 4282 sayılı yasayla kurulmuştur.(Resmi   Gazete: 9 Temmuz 1997,   Sayı: 23050) Sağlık Kurumları İşletmeciliği Programı; Sağlık ile ilgili alanlarda çalışmak üzere ara eleman yetiştirme   doğrultusunda   gerekli niteliklere sahip eğitimli iş gücünün karşılanmasına katkı sağlamak amacıyla 2014-2015  Eğitim Öğretim   yılında  açılmıştır.

Gereken   Nitelikler

Sağlık Kurumları İşletmeciliği Programında okumak isteyen bir öğrencinin öncelikli olarak insan   sevgisi, sevme ve duygularını anlayabilme, hoşgörülü ve sabırlı olması, insanlarla iyi iletişim kurması, sağlığa ilgi duymalıdır. Sağlık Kurumları İşletmeciliği ön lisans öğrencisinin, kendini geliştirme konusunda istekli ve yaratıcı  olması gerekmektedir.  Bölüm dersleri gereğince  öğrencinin hem sayısal hem de sözel alanlara ilgi duyması beklenmektedir. İnsan haklarına saygılı, yardım etmeyi seven, anlayışlı ve sabırlı, araştırmacı ve sorgulayıcı, ekip çalışması becerilerinin  gelişmiş olması beklenir.

Programın   Genel Yapısı

Sağlık Kurumları İşletmeciliği Programı ön lisans düzeyinde iki yıllık eğitim - öğretim programı uygulamaktadır. Bu bağlamda Sağlık Kurumları Işletmeciliği Programın amacı hem işletmecilik bilgisine, hem de hastane yönetimi bilgisine sahip nitelikli ara elemanlarını sağlık sektörüne kazandırmaktır.

Diploma   ve Ünvanlar

Programı başarıyla tamamlayan   öğrencilere Sağlık Kurumları İşletmeciliği dalında önlisans diploması verilir ve mezunlar Sağlık Kurumları İşletmecisi "Meslek Elemanı " unvanına sahip   olurlar.

Çalışma   Alanları

Bu programda mezun olanlar, devlet ve özel hastahaneler başta olmak üzere ilgili laboratuarlar, eczaneler, ilaç depoları vb. tüm sağlık sektörlerinde iş bulabilirler.

Kayıt   Kabul Koşulları

Lise ve dengi okul diploması, Üniversite Sınavından  yeterli puan   almak (YGS-4).

Sınavlar,   Ölçme ve Değerlendirme Esasları

Programda yer alan dersler için genel olarak bir ara sınavı ve bir de final sınavı yapılır. Her dersin ölçme ve değerlendirme ölçütleri  için "Ders Programı"nda yer alan ders ismini tıklamanız  yeterlidir.

Mezuniyet   Koşulları

Bir öğrencinin mezun olabilmesi için Genel Not Ortalamasının (GNO) 4.00 üzerinden en az 2.00 olması, başarısız dersinin olmaması ve toplamda 120 AKTS kredi almış olması gerekir.

Detaylı bilgi için: Çağ   “Üniversitesi Ön Lisans,  Lisans Eğitim-Öğretim ve Sınav Yönetmeliği”ne bakınız.

Öğrenime   Devam Olanakları

Programı başarıyla tamamlayan öğrenciler Dikey Geçiş Sınavı esaslarına göre Üniversitelerin Sağlık bölümlerine dikey geçiş yapabilirler.

Program   Türü

Tam Zamanlı

Program   Dili

Türkçe

Bölüm/Program Başkanı

Öğr.Gör.Şeyda ÇAVMAK

seydacavmak@cag.edu.tr

Tel: +90 324 6514800 
Fax: +90 324 6514811

AKTS   & Erasmus Koordinatörü

Prof.Dr.Eda YAŞA ÖZELTÜRKAY
edayasa@cag.edu.tr
Tel: +90 324 6514800
Fax: +90 324 6514811

Programı tamamlayan bir öğrenci;

PÇ 1. İşletme, İktisat, Hukuk, Matematik, İstatistik, Sağlık bilgisi, hastane Yönetimi gibi lojistikle ilgili kuramsal ve uygulamalı temel bilgilere sahip olur.

PÇ 2. Sağlık Kurumları ile ilgili temel ve güncel teknik bilgileri kullanır.

PÇ 3. Şağlık ile ilgili temel ve güncel teknik bilgileri kullanarak karşılaşabileceği sorunlara çözüm önerileri geliştirebilir, bu önerileri sorunun taraflarıyla paylaşabilir ve bu amaçla gerektiğinde ekip oluşturup sorumluluk üstlenebilir.

PÇ 4. Meslektaşları ile Sağlık Yönetimi konularında Türkçe ve öngörülen düzeyde İngilizce olarak yazılı ve sözlü ve iletişim kurabilir.

PÇ 5. Avrupa Dil Portfoyü A2 Genel Düzeyinde İngilizce kullanarak lojistik alanındaki bilgileri izleyebilir.

PÇ 6. Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite ve kültürel değerler, işçi sağlığı ve güvenliği ile çevre koruma bilincine sahip olur.

Birinci Yıl, Birinci Yarıyıl
Ders Kodu Ders Dersin Şekli Kredi AKTS
SKI-101 İşletme Yönetimi Temel Mesleki Dersler Zorunlu 2-0-2 06
SKI-103 Tıbbi Dokümantasyon Uzmanlık-Alan Dersleri Zorunlu 3-0-3 06
TRK-103 Türkçe I Tamamlayıcı Dersler Zorunlu 2-0-2 03
ING-105 İngilizce Dil Becerileri I Tamamlayıcı Dersler Zorunlu 2-1-3 06
SKI-105 Muhasebe Prensipleri Temel Mesleki Dersler Zorunlu 2-0-2 06
TBT-105 Temel Bilgi Teknolojileri ve Klavye Bilgisi Tamamlayıcı Dersler Zorunlu 1-1-2 06
Toplam 14 33
Birinci Yıl, İkinci Yarıyıl
Ders Kodu Ders Dersin Şekli Kredi AKTS
SKI-102 Sağlık Kurumları Yönetimi Uzmanlık-Alan Dersleri Zorunlu 3-0-3 08
ING-104 İngilizce II Tamamlayıcı Dersler Zorunlu 2-1-3 06
SKI-104 Sağlık Kurumlarında Finansal Yönetim Uzmanlık-Alan Dersleri Zorunlu 3-0-3 07
TRK-104 Türkçe II Tamamlayıcı Dersler Zorunlu 2-0-2 03
SKI-106 İş Sağlığı ve Güvenliği Temel Mesleki Dersler Zorunlu 2-0-2 06
Toplam 13 30
İkinci Yıl, Üçüncü Yarıyıl
Ders Kodu Ders Dersin Şekli Kredi AKTS
SKI-201 Sağlık Kurumlarında Pazarlama ve İletişim Uzmanlık-Alan Dersleri Zorunlu 3-0-3 06
SKI-203 Sağlık Sigortacılığı Uzmanlık-Alan Dersleri Zorunlu 2-0-2 06
TAR-203 Atatürk İlkeleri ve İnkılâp Tarihi I Tamamlayıcı Dersler Zorunlu 2-0-2 03
SKI-205 Sağlık Kurumları Mevzuatı Uzmanlık-Alan Dersleri Zorunlu 2-0-2 05
ING-207 Mesleki İngilizce I Tamamlayıcı Dersler Zorunlu 2-1-3 06
SKI-207 Sağlık Kurumlarında Kalite Yönetimi Uzmanlık-Alan Dersleri Zorunlu 3-0-3 06
Toplam 15 32
İkinci Yıl, Dördüncü Yarıyıl
Ders Kodu Ders Dersin Şekli Kredi AKTS
MIY-202 Müşteri İlişkileri Yönetimi Seçmeli Dersler Seçmeli 2-0-2 05
SKI-202 Sağlık Kurumlarında İnsan Kaynakları Yönetimi Uzmanlık-Alan Dersleri Zorunlu 3-0-3 8
SKI-204 Hastane Bilgi Sistemleri Uzmanlık-Alan Dersleri Zorunlu 1-1-2 8
TAR-204 Atatürk İlke ve İnkılap Tarihi II Tamamlayıcı Dersler Zorunlu 2-0-2 03
SKI-206 Sağlık Turizmi Uzmanlık-Alan Dersleri Zorunlu 2-0-2 5
ING-208 Mesleki İngilizce II Tamamlayıcı Dersler Zorunlu 2-1-3 06
SKI-208 Bitirme Projesi Seçmeli Dersler Seçmeli 1-1-2 05
SKI-210 Mesleki Staj Seçmeli Dersler Seçmeli 1-1-2 05
SKI-212 Sağlıkta Dijital Dönüşüm ve E-Sağlık Uygulamaları Seçmeli Dersler Seçmeli 2-0-2 05
SKI-214 E-Sağlık Okuryazarlığı Seçmeli Dersler Seçmeli 2-0-2 05
SKI-216 Sağlık Kurumlarında Yeşil Yönetim Seçmeli Dersler Seçmeli 2-0-2 05
ISL-218 Girişimcilik ve Liderlik Seçmeli Dersler Seçmeli 1-1-2 05
SKI-218 Sağlıkta Yapay Zekâ ve Otomasyon Seçmeli Dersler Seçmeli 2-0-2 05
ISL-220 Sosyal Sorumluluk ve İş Etiği Seçmeli Dersler Seçmeli 2-0-2 05
Toplam 30 75
SKI-101 İşletme Yönetimi

SKI-102 Sağlık Kurumları Yönetimi

SKI-103 Tıbbi Dokümantasyon

TRK-103 Türkçe I

ING-104 İngilizce II

Yazılı ve sözlü İngilizcenin başlangıç aşamasının devamıdır. Avrupa Dil Portfolyosu'na göre B1 İngilizce düzeyini kullanmak amaçtır.


SKI-104 Sağlık Kurumlarında Finansal Yönetim

TRK-104 Türkçe II

ING-105 İngilizce Dil Becerileri I

SKI-105 Muhasebe Prensipleri

TBT-105 Temel Bilgi Teknolojileri ve Klavye Bilgisi

SKI-106 İş Sağlığı ve Güvenliği

SKI-201 Sağlık Kurumlarında Pazarlama ve İletişim

MIY-202 Müşteri İlişkileri Yönetimi

SKI-202 Sağlık Kurumlarında İnsan Kaynakları Yönetimi

SKI-203 Sağlık Sigortacılığı

TAR-203 Atatürk İlkeleri ve İnkılâp Tarihi I

Atatürk İlkeleri ve İnkılap Tarihi I dersinde; Türk İnkılâbının stratejisi, Osmanlı Devleti’nin yıkılışını ve Türk İnkılâbını hazırlayan sebeplere toplu bir bakış, XIX. Yüzyılda Osmanlı Devleti’nde yenileşme hareketleri, Osmanlı Devleti’nin dağılması sürecinde meydana gelen iç ve dış olaylar, Osmanlı Devleti’nin son dönemindeki fikir akımları I. Dünya Savaşı ve Mondros Mütarekesinin imzalanması, işgaller, tepkiler, cemiyetler, milli mücadele için ilk adım ve Kongreler yoluyla teşkilatlanma konuları işlenmektedir.


SKI-204 Hastane Bilgi Sistemleri

TAR-204 Atatürk İlke ve İnkılap Tarihi II

SKI-205 Sağlık Kurumları Mevzuatı

SKI-206 Sağlık Turizmi

ING-207 Mesleki İngilizce I

SKI-207 Sağlık Kurumlarında Kalite Yönetimi

ING-208 Mesleki İngilizce II

SKI-208 Bitirme Projesi

SKI-210 Mesleki Staj

SKI-212 Sağlıkta Dijital Dönüşüm ve E-Sağlık Uygulamaları

SKI-214 E-Sağlık Okuryazarlığı

SKI-216 Sağlık Kurumlarında Yeşil Yönetim

ISL-218 Girişimcilik ve Liderlik

SKI-218 Sağlıkta Yapay Zekâ ve Otomasyon

ISL-220 Sosyal Sorumluluk ve İş Etiği

Temel Mesleki Dersler
Ders Kodu Ders Kredi AKTS
SKI-101 İşletme Yönetimi 2-0-2 06
SKI-105 Muhasebe Prensipleri 2-0-2 06
SKI-106 İş Sağlığı ve Güvenliği 2-0-2 06
Uzmanlık-Alan Dersleri
Ders Kodu Ders Kredi AKTS
SKI-102 Sağlık Kurumları Yönetimi 3-0-3 08
SKI-103 Tıbbi Dokümantasyon 3-0-3 06
SKI-104 Sağlık Kurumlarında Finansal Yönetim 3-0-3 07
SKI-201 Sağlık Kurumlarında Pazarlama ve İletişim 3-0-3 06
SKI-202 Sağlık Kurumlarında İnsan Kaynakları Yönetimi 3-0-3 8
SKI-203 Sağlık Sigortacılığı 2-0-2 06
SKI-204 Hastane Bilgi Sistemleri 1-1-2 8
SKI-205 Sağlık Kurumları Mevzuatı 2-0-2 05
SKI-206 Sağlık Turizmi 2-0-2 5
SKI-207 Sağlık Kurumlarında Kalite Yönetimi 3-0-3 06
Tamamlayıcı Dersler
Ders Kodu Ders Kredi AKTS
TRK-103 Türkçe I 2-0-2 03
ING-104 İngilizce II 2-1-3 06
TRK-104 Türkçe II 2-0-2 03
ING-105 İngilizce Dil Becerileri I 2-1-3 06
TBT-105 Temel Bilgi Teknolojileri ve Klavye Bilgisi 1-1-2 06
TAR-203 Atatürk İlkeleri ve İnkılâp Tarihi I 2-0-2 03
TAR-204 Atatürk İlke ve İnkılap Tarihi II 2-0-2 03
ING-207 Mesleki İngilizce I 2-1-3 06
ING-208 Mesleki İngilizce II 2-1-3 06
Seçmeli Dersler
Ders Kodu Ders Kredi AKTS
MIY-202 Müşteri İlişkileri Yönetimi 2-0-2 05
SKI-208 Bitirme Projesi 1-1-2 05
SKI-210 Mesleki Staj 1-1-2 05
SKI-212 Sağlıkta Dijital Dönüşüm ve E-Sağlık Uygulamaları 2-0-2 05
SKI-214 E-Sağlık Okuryazarlığı 2-0-2 05
SKI-216 Sağlık Kurumlarında Yeşil Yönetim 2-0-2 05
ISL-218 Girişimcilik ve Liderlik 1-1-2 05
SKI-218 Sağlıkta Yapay Zekâ ve Otomasyon 2-0-2 05
ISL-220 Sosyal Sorumluluk ve İş Etiği 2-0-2 05

Misyonumuz

Bireyin yaşam kalitesini önceleyen bir anlayışla; sağlık sektörünün ihtiyaç duyduğu etik değerlere bağlı, sorumlu ve vizyon sahibi meslek elemanları yetiştirmektir. Sağlık ve Kaliteli Yaşam (SKA 3) ile Nitelikli Eğitim (SKA 4) hedeflerine katkı sunacak çağdaş eğitim yöntemleri, dijital yetkinlikler ve sektörel iş birlikleriyle desteklenmiş bir öğrenme ortamı sağlayarak; sürekli gelişimi benimseyen, etkili iletişim kurabilen, çözüm odaklı düşünebilen ve kamu-özel sağlık kuruluşlarında değer yaratacak bireyler yetiştirmektir.  

Vizyonumuz

Eğitimde mükemmelliği ve toplumsal katkıyı ilke edinmiş bir yaklaşımla; sağlık kurumları işletmeciliği alanında bölgesel ve ulusal ölçekte tercih edilen, mezunlarının iş dünyasında fark yarattığı, yenilikçi çözümler üretebilen bir program olmak olmaktır. Değişen dünya koşullarına hızla uyum sağlayabilen, sağlık hizmetlerinin yönetiminde sürdürülebilirlik ve insan odaklılığı merkeze alan bir vizyonla ilerlemektir.

Danışma Kurulu Üye Adı

Çalıştığı Kurum

Sevinç GÜLTEN

Adana Şehir Hastanesi / İdari Mali Hizmetler Müdürü

Ahmet YILMAZ

Tarsus Devlet Hastanesi / İdari Mali Hizmetler Müdürü

Hakan AVCI

Sağlık Yönetim Uzmanı

Doğancan ÇAVMAK

Tarsus Üniversitesi Uygulamalı Bilimler Fakültesi / Dr. Öğr. Üyesi

Program Tanımı

Yeterlilik Türü Adı

Sağlık Kurumları İşletmeciliği Programı Ön Lisans Diploması

Yeterliliği Veren Kurum

Çağ Üniversitesi

Yönelim: Akademik

Akademik

TYÇ Seviyesi

5

Kredi Aralığı

120

Programın Normal Süresi

2

Programın Dili

Türkçe

Program Başkanı 

Öğr. Gör. Şeyda ÇAVMAK

seydacavmak@cag.edu.tr

Tel : +90 324 651 48 00 - 1289

Fax : +90 324 651 48 11

Program Erasmus Koordinatörü

Dr. Öğr. Üyesi Dilara DEMİREZ

dilarademirez@cag.edu.tr

Tel:  +90 324 6514800

Fax: +90 324 6514811

Programın Profili

Sağlık Kurumları İşletmeciliği Programı, çağdaş ve evrensel değerler doğrultusunda, sağlık sektöründe idari ve mali süreçlerde görev alabilecek nitelikli ara kademe yöneticiler yetiştirmeyi amaçlamaktadır. Program; sağlık kurum ve kuruluşlarının yönetimi, organizasyonu, finansal planlaması, insan kaynakları ve hasta ilişkileri gibi alanlarda yetkin, güncel gelişmeleri takip edebilen, etkili iletişim kurabilen ve etik değerlere bağlı profesyoneller yetiştirmeyi hedeflemektedir. Öğrenciler; teorik bilgilerini uygulamalı eğitimlerle pekiştirerek, mezuniyet sonrasında sağlık sektöründe etkin ve verimli biçimde görev alabilecek donanıma sahip şekilde yetiştirilmektedir.

Öğrenme Ortamı

Eğitim ve öğretim faaliyetleri ağırlıklı olarak örgün eğitim şeklinde yürütülmektedir. Teknolojik altyapının güçlü olması sayesinde, program kapsamında belirli ders ve içeriklerde uzaktan eğitim uygulamaları da kısmen gerçekleştirilmektedir. Ayrıca, üniversitemiz bünyesinde yer alan araştırma merkezleri aracılığıyla öğrencilere yönelik uygulamalı eğitim olanakları sunulmaktadır.

Program Çıktıları (Yeterlilikleri)

Programı tamamlayan bir öğrenci;

PÇ-1. Sağlık kurumlarının yönetim, organizasyon ve işleyişine ilişkin temel kavram ve süreçleri kavrayabilir.

PÇ-2. Sağlık sektöründe mali işler, insan kaynakları ve hasta ilişkileri gibi idari faaliyetleri etkin biçimde yürütebilir.
PÇ-3. Temel hukuk, sağlık mevzuatı ve mesleki etik ilkeleri uygulayabilir.
PÇ-4. İstatistiksel verileri analiz ederek raporlama yapabilir ve karar süreçlerine katkı sağlayabilir.
PÇ-5. Sağlık kurumlarında bilgi sistemlerini ve dijital teknolojileri kullanabilir.
PÇ-6.
Takım çalışmasına katkı sağlayabilir, etkili iletişim ve problem çözme becerileri geliştirebilir.
PÇ-7. Kalite yönetimi, hasta güvenliği ve performans değerlendirme süreçlerine katkıda bulunabilir.
PÇ-8. Değişen sağlık hizmetleri dinamiklerine uyum sağlayabilir ve mesleki gelişimini sürdürebilir.

PÇ-9. Sürdürülebilir kalkınma hedefleri doğrultusunda, sağlık hizmetlerinin kalitesini artırmaya ve toplum sağlığını geliştirmeye yönelik bilinç ve sorumluluk geliştirebilir.

Anahtar Yetkinlikler

  • Okuma yazma yetkinliği
  • Yabancı dil yetkinliği
  • Matematiksel yetkinlik ve bilim, teknoloji ve mühendislikte yetkinlik
  • Dijital yetkinlik
  • Kişisel, sosyal ve öğrenmeyi öğrenme yetkinliği
  • Vatandaşlık yetkinliği
  • Girişimcilik yetkinliği
  • Kültürel farkındalık ve ifade yetkinliği

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri

  • Ölçme ve değerlendirme yöntemleri; sınav çeşitleri ve bunların ders başarı notuna katkısı, Çağ Üniversitesi Ön Lisans ve Lisans Eğitim Öğretim ve Sınav Yönetmeliği hükümleri ve Senato kararları belirlenir.
  • Ölçme ve değerlendirmede ödev, bitirme projesi, staj, ara sınav ve dönem sonu sınavı gibi farklı yöntemler kullanılır.
  • Öğrenci başarısının değerlendirilmesinde harf ve/veya rakama dayalı not verme sistemleri kullanılır.

Kalite Güvencesi

Yükseköğretim programlarının niteliğinin gözetilmesi için;

- YÖK, yükseköğretim kurumlarında gerçekleştirilen eğitim ve öğretimle diğer faaliyetlerin planlanması, düzenlenmesi, yönetilmesi ve denetiminden sorumludur.

- YÖK tarafından belirlenen kriterler çerçevesinde her yıl hazırlanan yükseköğretim kurumlarına ait “Üniversite İzleme ve Değerlendirme Raporları” yayımlanır. Bu raporlara göre hazırlanan, yükseköğretim kurumlarına yönelik nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren raporlar da YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır.

- YÖK tarafından her yıl vakıf yükseköğretim kurumlarına ait akademik, idari ve mali verileri içeren “Vakıf Yükseköğretim Kurumları Raporu” yayımlanır. Vakıf yükseköğretim kurumlarına yönelik yapılan nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren bu raporlar, YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır.

Sağlık Kurumları İşletmeciliği Ön Lisans Programının kalite güvencesi şu şekilde sağlanır:

Öğretim Programlarının Oluşturulması ve Onaylanması:

YÖK, yükseköğretim kurumlarında ön lisans/lisans programlarının açılması için gerekli olan asgari standart ve ölçütleri YÖK belirler.

Yükseköğretim kurumlarında ön lisans/lisans programlarının müfredatı ve her bir programın öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının neler olacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak Çağ Üniversitesi Senatosu tarafından belirlenir.

Ölçme-Değerlendirme:

Sağlık Kurumları İşletmeciliği Ön Lisans  Programının öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının ölçme ve değerlendirmesinin nasıl yapılacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak hazırlanan Çağ Üniversitesi Ön Lisans ve Lisans Eğitim Öğretim ve Sınav Yönetmeliğine göre yürütülür.

Belgelendirme:

Sağlık Kurumları İşletmeciliği Ön Lisans Programına kayıtlı öğrenciler, yükseköğretim kurumları tarafından belirlenen ders kredilerini ve diğer yükümlülükleri başarı ile tamamlamaları halinde; ön lisans/lisans diploması alır.

Öz Değerlendirme-Dış Değerlendirme:

Çağ Üniversitesi, sürekli izleme bağlamında, her yılın başında bir önceki yıla ait “Kurum İç Değerlendirme Raporlarını” Yükseköğretim Kalite Kurulu (YÖKAK) tarafından hazırlanan Bilgi Sistemine girer. YÖKAK, yükseköğretim kurumlarının dış değerlendirmesine ilişkin hazırladığı “Kurumsal Geri Bildirim Raporu ”nu kamuoyuyla paylaşılır. Ayrıca, YÖKAK tarafından yetkilendirilen veya tanınan akreditasyon kuruluşları tarafından verilen akreditasyon kararları da programların yeterliliklerinin kalite güvencesinin sağlandığını gösterir. YÖKAK mevzuatı gereği belirlenen yeterliliklere ilişkin düzenli gözden geçirme faaliyetleri yapar.

Giriş Şartları

ÖSYM tarafından yapılan merkezi sınav sonucunda Çağ Üniversitesi Sağlık Kurumları İşletmeciliği Ön Lisans Programına yerleştirilmiş olmak.

Yeterliliği Kazanma Şartları

Sağlık Kurumları İşletmeciliği Ön Lisans Programı için gerekli mezuniyet koşulları Çağ Üniversitesi Ön Lisans ve Lisans Eğitim Öğretim ve Sınav Yönetmeliğinde belirtilmiştir. Buna göre öğrenciler, ders müfredatında yer alan bütün dersleri en az DD harf notu ile geçmesi koşuluyla, 4.00 üzerinden en az 2.00 genel not ortalamasını sağladıklarında mezun olabilirler.

İlerleme İmkânları

Sağlık Kurumları İşletmeciliği Ön Lisans Programı mezunu öğrenciler, ÖSYM tarafından yapılan Dikey Geçiş Sınavı sonucuna göre lisans programlarına başvuru yapabilirler.

Yeterliliğin Yasal Dayanağı

1. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu

2. Çağ Üniversitesi Ön Lisans ve Lisans Eğitim Öğretim ve Sınav Yönetmeliği

3. Yükseköğretim Kalite Güvencesi ve Yükseköğretim Kalite Kurulu Yönetmeliği

Yeterliliğe Erişim İçin İnternet Sitesi

https://www.cag.edu.tr/tr/meslek-yuksek-okulu

Birinci Yıl, Birinci Yarıyıl
Ders Kodu Ders Dersin Şekli Kredi AKTS
SKI-101 İşletme Yönetimi Temel Mesleki Dersler Zorunlu 2-0-2 06
SKI-103 Tıbbi Dokümantasyon Uzmanlık-Alan Dersleri Zorunlu 3-0-3 06
TRK-103 Türkçe I Tamamlayıcı Dersler Zorunlu 2-0-2 03
ING-105 İngilizce Dil Becerileri I Tamamlayıcı Dersler Zorunlu 2-1-3 06
SKI-105 Muhasebe Prensipleri Temel Mesleki Dersler Zorunlu 2-0-2 06
TBT-105 Temel Bilgi Teknolojileri ve Klavye Bilgisi Tamamlayıcı Dersler Zorunlu 1-1-2 06
Toplam 14 33
Birinci Yıl, İkinci Yarıyıl
Ders Kodu Ders Dersin Şekli Kredi AKTS
SKI-102 Sağlık Kurumları Yönetimi Uzmanlık-Alan Dersleri Zorunlu 3-0-3 08
ING-104 İngilizce II Tamamlayıcı Dersler Zorunlu 2-1-3 06
SKI-104 Sağlık Kurumlarında Finansal Yönetim Uzmanlık-Alan Dersleri Zorunlu 3-0-3 07
TRK-104 Türkçe II Tamamlayıcı Dersler Zorunlu 2-0-2 03
SKI-106 İş Sağlığı ve Güvenliği Temel Mesleki Dersler Zorunlu 2-0-2 06
Toplam 13 30
İkinci Yıl, Üçüncü Yarıyıl
Ders Kodu Ders Dersin Şekli Kredi AKTS
SKI-201 Sağlık Kurumlarında Pazarlama ve İletişim Uzmanlık-Alan Dersleri Zorunlu 3-0-3 06
SKI-203 Sağlık Sigortacılığı Uzmanlık-Alan Dersleri Zorunlu 2-0-2 06
TAR-203 Atatürk İlkeleri ve İnkılâp Tarihi I Tamamlayıcı Dersler Zorunlu 2-0-2 03
SKI-205 Sağlık Kurumları Mevzuatı Uzmanlık-Alan Dersleri Zorunlu 2-0-2 05
ING-207 Mesleki İngilizce I Tamamlayıcı Dersler Zorunlu 2-1-3 06
SKI-207 Sağlık Kurumlarında Kalite Yönetimi Uzmanlık-Alan Dersleri Zorunlu 3-0-3 06
Toplam 15 32
İkinci Yıl, Dördüncü Yarıyıl
Ders Kodu Ders Dersin Şekli Kredi AKTS
MIY-202 Müşteri İlişkileri Yönetimi Seçmeli Dersler Seçmeli 2-0-2 05
SKI-202 Sağlık Kurumlarında İnsan Kaynakları Yönetimi Uzmanlık-Alan Dersleri Zorunlu 3-0-3 8
SKI-204 Hastane Bilgi Sistemleri Uzmanlık-Alan Dersleri Zorunlu 1-1-2 8
TAR-204 Atatürk İlke ve İnkılap Tarihi II Tamamlayıcı Dersler Zorunlu 2-0-2 03
SKI-206 Sağlık Turizmi Uzmanlık-Alan Dersleri Zorunlu 2-0-2 5
ING-208 Mesleki İngilizce II Tamamlayıcı Dersler Zorunlu 2-1-3 06
SKI-208 Bitirme Projesi Seçmeli Dersler Seçmeli 1-1-2 05
SKI-210 Mesleki Staj Seçmeli Dersler Seçmeli 1-1-2 05
SKI-212 Sağlıkta Dijital Dönüşüm ve E-Sağlık Uygulamaları Seçmeli Dersler Seçmeli 2-0-2 05
SKI-214 E-Sağlık Okuryazarlığı Seçmeli Dersler Seçmeli 2-0-2 05
SKI-216 Sağlık Kurumlarında Yeşil Yönetim Seçmeli Dersler Seçmeli 2-0-2 05
ISL-218 Girişimcilik ve Liderlik Seçmeli Dersler Seçmeli 1-1-2 05
SKI-218 Sağlıkta Yapay Zekâ ve Otomasyon Seçmeli Dersler Seçmeli 2-0-2 05
ISL-220 Sosyal Sorumluluk ve İş Etiği Seçmeli Dersler Seçmeli 2-0-2 05
Toplam 30 75

DERS KODU VE DERSİN ADI

SKİ 101 - İşletme Yönetimi

DERSİN AMACI

Öğrencilerin işletme yönetimi ile ilgili temel kavram ve süreçleri öğrenerek bu bilgileri yorumlama ve uygulama becerisi kazanmaları amaçlanmaktadır.

DERS AKTS / KREDİ

6 AKTS / 2

DERSİN ŞEKLİ (TÜRÜ)/ VERİLDİĞİ YARIYIL

Zorunlu/Güz Dönemi – 1. Yarıyıl

DERS İÇERİĞİ

İşletme kavramının, amaçlarının ve türlerinin tanıtılması; yönetim fonksiyonları olan planlama, örgütleme, yöneltme, koordinasyon ve kontrol süreçlerinin aktarılması amaçlanmaktadır. Ayrıca, modern yönetim yaklaşımları, örgütsel yapıların temel özellikleri ve işletmelerde karar alma süreçleri hakkında bilgi verilerek, öğrencilerin işletme yönetimi alanında temel bilgi ve beceri kazanması hedeflenmektedir.

DERS KODU VE DERSİN ADI

SKİ 103 - Tıbbi Dokümantasyon

DERSİN AMACI

Öğrencilerin tıbbi dokümanların tanımı, önemi ve kullanımına dair temel bilgi edinmeleri, hasta dosyalarının gizliliği ve mahremiyetine yönelik farkındalık kazanmaları amaçlanmaktadır.

DERS AKTS / KREDİ

6 AKTS / 3

DERSİN ŞEKLİ (TÜRÜ)/ VERİLDİĞİ YARIYIL

Zorunlu/Güz Dönemi – 1. Yarıyıl

DERS İÇERİĞİ

Bilgi, belge ve tıbbi doküman kavramlarının tanıtılması; hasta dosyasının önemi, gizliliği ve mahremiyetine dair farkındalık kazandırılması amaçlanmaktadır. Sağlık kurumlarında dosyalama ve arşivleme sürecine ilişkin temel bilgilerin aktarılması ve bu süreçlerin etkin bir şekilde yürütülmesine yönelik uygulama becerilerinin geliştirilmesi hedeflenmektedir. Bu kapsamda; tıbbi belgelerin tanımları, kullanım alanları, önemi ve raporlanması; tıbbi kayıt sistemlerinin işleyişi ile tıbbi dokümantasyon otomasyon sistemlerinin uygulanması ele alınmaktadır.

DERS KODU VE DERSİN ADI

TRK 103- Türkçe I

DERSİN AMACI

Öğrencilerin Türk dilinin yapısını, özelliklerini ve kullanım kurallarını öğrenerek yazılı ve sözlü ifade becerilerini geliştirmeleri amaçlanmaktadır.

DERS AKTS / KREDİ

3 AKTS – 2

DERSİN ŞEKLİ (TÜRÜ)/ VERİLDİĞİ YARIYIL

Zorunlu/Güz Dönemi – 1. Yarıyıl

DERS İÇERİĞİ

Dilin tanımı ve özellikleri, dil-kültür ilişkisi, dillerin sınıflandırılması ve Türkçenin dünya dilleri arasındaki yeri, Türk dilinin tarihsel gelişimi, Türkiye Türkçesi, ses bilgisi ve Türkçedeki ses olayları, yazım, kuralları, noktalama işaretleri ve yazışmalarla ilgili kuralları ele almaktadır. Duygu ve düşüncelerin maksada uygun bir şekilde ve uyumlu bir anlatımla verilmesini sağlayan retorik, yazım kuralları, noktalama işaretleri ve kompozisyonla ilgili bilgiler teorik ve uygulamalı olarak öğretilmektedir.

DERS KODU VE DERSİN ADI

ING 105- İngilizce Dil Becerileri I

DERSİN AMACI

Öğrencilerin okuma, yazma, dinleme ve konuşma becerilerini geliştirmeleri ve İngilizceyi etkili biçimde kullanabilmeleri amaçlanmaktadır.

DERS AKTS / KREDİ

6 AKTS / 3

DERSİN ŞEKLİ (TÜRÜ)/ VERİLDİĞİ YARIYIL

Zorunlu/Güz Dönemi – 1. Yarıyıl

DERS İÇERİĞİ

Okuma metinleri, ilginç ve ilişkili içerikler ile öğrencileri motive etmeyi ve onlara hedef dil bilgisi ve sözcük bilgisi örnekleri sağlamayı amaçlar. Dil bilgisi olarak vurgu, öğrenme sürecindeki etkin katılımdadır. Metinlerden alınan örnekler ayrılır ve hedef dil bilgisi alanının hem içeriğine hem de biçimsel yönüne odaklanan görevler için bir temel olarak kullanılır. Kelime bilgisi kelimelerin kullanıma konulmasını sağlayan alıştırmalarla geliştirilir. Dinleme, konuşma ve okuma becerileri açılış metinleriyle geliştirilir. Yazma becerileri öğrencilere dili kontrol altına alma ve farklı türlerde metinler yaratabilme fırsatını sağlar.

DERS KODU VE DERSİN ADI

TBT 105 - Temel Bilgi Teknolojileri ve Klavye Bilgisi

DERSİN AMACI

Öğrencilerin bilgisayar, ofis yazılımları ve klavye kullanımında temel beceri kazanmaları amaçlanmaktadır.

DERS AKTS / KREDİ

6 AKTS - 2

DERSİN ŞEKLİ (TÜRÜ)/ VERİLDİĞİ YARIYIL

Zorunlu/Güz Dönemi – 1. Yarıyıl

DERS İÇERİĞİ

Bilgisayar donanımı ve temel yazılım bilgisi; işletim sistemleri ve ofis programlarının tanıtılması amaçlanmaktadır. İnternet ve e-posta kullanımı, dijital güvenlik konuları ile on parmak klavye teknikleri hakkında bilgi verilerek, öğrencilerin bilgisayar ve klavye kullanım becerilerini geliştirmeleri hedeflenmektedir.

DERS KODU VE DERSİN ADI

SKİ 105 - Muhasebe Prensipleri

DERSİN AMACI

Öğrencilerin muhasebe temel kavramlarını öğrenmeleri ve mali tabloları hazırlama ile yorumlama becerisi kazanmaları amaçlanmaktadır.

DERS AKTS / KREDİ

6 AKTS – 2

DERSİN ŞEKLİ (TÜRÜ)/ VERİLDİĞİ YARIYIL

Zorunlu/Güz Dönemi – 1. Yarıyıl

DERS İÇERİĞİ

Muhasebenin temel kavramları ve ilkelerinin tanıtılması; muhasebe defterleri, hesap planı, belge düzeni ve dönem sonu işlemleri hakkında bilgi verilmesi amaçlanmaktadır. Öğrencilerin mali tabloların hazırlanması ve yorumlanması konularında temel bilgi ve beceri kazanmaları hedeflenmektedir.

DERS KODU VE DERSİN ADI

SKİ 102 - Sağlık Kurumları Yönetimi

DERSİN AMACI

Öğrencilerin sağlık kurumlarının yapısı ve yönetim süreçleri hakkında temel bilgi edinmeleri ve etkili yönetim uygulamalarına dair farkındalık kazanmaları amaçlanmaktadır.

DERS AKTS / KREDİ

8 AKTS/ 3

DERSİN ŞEKLİ (TÜRÜ)/ VERİLDİĞİ YARIYIL

Zorunlu/Bahar Dönemi – 2. Yarıyıl

DERS İÇERİĞİ

Sağlık kurumlarının yapısı, türleri ve yönetim süreçlerinin tanıtılması; sağlık hizmet sunumunda stratejik planlama, organizasyon ve liderlik gibi temel yönetim işlevleri hakkında bilgi verilmesi amaçlanmaktadır. Öğrencilerin sağlık kurumlarında etkili yönetim uygulamaları konusunda temel bilgi ve farkındalık kazanmaları hedeflenmektedir

DERS KODU VE DERSİN ADI

SKİ 104 - Sağlık Kurumlarında Finansal Yönetim

DERSİN AMACI

Öğrencilerin sağlık kurumlarında finansal yönetim süreçlerini anlayarak mali karar alma ve değerlendirme becerisi kazanmaları amaçlanmaktadır.

DERS AKTS / KREDİ

7 AKTS / 3

DERSİN ŞEKLİ (TÜRÜ)/ VERİLDİĞİ YARIYIL

Zorunlu/Bahar Dönemi – 2. Yarıyıl

DERS İÇERİĞİ

Sağlık kurumlarında finansal yönetimin temel kavramlarının tanıtılması; maliyet analizi, bütçeleme ve finansal raporlama süreçleri hakkında bilgi verilmesi amaçlanmaktadır. Finansal karar alma, yatırım değerlendirme ve risk yönetimi konularında temel bilgi ve beceri kazandırılması hedeflenmektedir.

DERS KODU VE DERSİN ADI

TRK 104 - Türkçe II

DERSİN AMACI

Öğrencilerin Türkçenin yapısal özelliklerini ve yazılı-sözlü anlatım kurallarını öğrenerek uygulama becerisi kazanmaları amaçlanmaktadır

DERS AKTS / KREDİ

3 AKTS / 2

DERSİN ŞEKLİ (TÜRÜ)/ VERİLDİĞİ YARIYIL

Zorunlu/Bahar Dönemi – 2. Yarıyıl

DERS İÇERİĞİ

Türkçenin sadeleşme süreci, Türk dilinde görülen ses olayları, yapısal özellikler tanıtılmakta, yazım kuralları ve noktalama işaretleri konusunda temel bilgiler verilmekte, yazılı ve sözlü anlatımın temel özellikleri saptanmakta, son olarak da öğrencilerin dilekçe yazma becerisi kazanması için dilekçe yazma kuralları verilmektedir.

DERS KODU VE DERSİN ADI

ING 106 - İngilizce Dil Becerileri II

DERSİN AMACI

Öğrencilerin günlük yaşamda kullanılan temel ifadelerle iletişim kurabilmeleri ve temel düzeyde anlama-anlatma becerilerini geliştirmeleri amaçlanmaktadır.

DERS AKTS / KREDİ

6 AKTS / 3

DERSİN ŞEKLİ (TÜRÜ)/ VERİLDİĞİ YARIYIL

Zorunlu/Bahar Dönemi – 2. Yarıyıl

DERS İÇERİĞİ

Ders ING 105 kodlu dersin devamı olarak, öğrencilerin; onları en çok ilgilendiren konularla ilişkili cümleleri ve sıklıkla kullanılan ifadeleri anmalarını sağlamayı hedeflemektedir. ( En temel kişisel ve ailevi bilgiler, alışveriş, yerel coğrafya ve istihdam gibi) Aynı zamanda;  acil ihtiyaç durumlarındaki sorunları, yakın çevresini ve kendi hayatlarını basit bir biçimde tanımlamaları için; bilinen ve günlük durumlarda, basit ve doğrudan bilgi alışverişini gerektiren temel ve rutin görevlerde öğrencilerin iletişim kurmalarını sağlamaktadır.

DERS KODU VE DERSİN ADI

SKİ 106 - İş Sağlığı ve Güvenliği

DERSİN AMACI

Öğrencilere iş sağlığı ve güvenliği konusunda temel bilgi kazandırmak ve güvenli çalışma ortamı oluşturma bilincini geliştirmek amaçlanmaktadır.

DERS AKTS / KREDİ

6 AKTS / 2

DERSİN ŞEKLİ (TÜRÜ)/ VERİLDİĞİ YARIYIL

Zorunlu/Bahar Dönemi – 2. Yarıyıl

DERS İÇERİĞİ

İş sağlığı ve güvenliği kavramı, iş kazaları ve meslek hastalıklarının tanıtılması; risk değerlendirmesi, acil durum planları ve koruyucu önlemler hakkında bilgi verilmesi amaçlanmaktadır. Sağlık kurumlarında güvenli çalışma ortamının oluşturulması için gerekli bilgi ve farkındalığın kazandırılması hedeflenmektedir.

DERS KODU VE DERSİN ADI

SKİ 201 - Sağlık Kurumlarında Pazarlama ve İletişim

DERSİN AMACI

Öğrencilere sağlık hizmetlerinde pazarlama ve iletişim becerileri kazandırmak amaçlanmaktadır.

DERS AKTS / KREDİ

6 AKTS / 3

DERSİN ŞEKLİ (TÜRÜ)/ VERİLDİĞİ YARIYIL

Zorunlu/Güz Dönemi – 3. Yarıyıl

DERS İÇERİĞİ

Sağlık hizmetlerinde pazarlama kavramları, stratejileri ve hedef pazar belirleme sürecinin tanıtılması amaçlanmaktadır. Hasta ilişkileri yönetimi, etkili iletişim teknikleri ve sağlık kurumlarında marka yönetimi hakkında bilgi verilerek, öğrencilere pazarlama ve iletişim becerileri kazandırılması hedeflenmektedir.

DERS KODU VE DERSİN ADI

SKİ 203 - Sağlık Sigortacılığı

DERSİN AMACI

Öğrencilere sağlık sigortacılığına ilişkin temel kavram ve süreçleri öğretmek ve ilgili mevzuata dair farkındalık kazandırmak amaçlanmaktadır.

DERS AKTS / KREDİ

6 AKTS / 3

DERSİN ŞEKLİ (TÜRÜ)/ VERİLDİĞİ YARIYIL

Zorunlu/Güz Dönemi – 3. Yarıyıl

DERS İÇERİĞİ

Sağlık sigortacılığı türlerinin, özel ve kamu sigortacılığı uygulamalarının tanıtılması; provizyon, faturalama ve ödeme süreçleri hakkında bilgi verilmesi amaçlanmaktadır. Sigorta sözleşmeleri, poliçe yönetimi ve ilgili mevzuat konularında temel bilgi ve farkındalık kazandırılması hedeflenmektedir.

DERS KODU VE DERSİN ADI

SKİ 205 - Sağlık Kurumları Mevzuatı

DERSİN AMACI

Öğrencilerin sağlık mevzuatı, hasta hakları ve kurumların yasal sorumlulukları hakkında bilgi edinmeleri amaçlanmaktadır.

DERS AKTS / KREDİ

5 AKTS / 2

DERSİN ŞEKLİ (TÜRÜ)/ VERİLDİĞİ YARIYIL

Zorunlu/Güz Dönemi – 3. Yarıyıl

DERS İÇERİĞİ

Sağlık mevzuatının temel kavramları, hasta hakları ve sağlık kurumlarının yasal sorumluluklarının tanıtılması amaçlanmaktadır. Özel ve kamu sağlık kurumlarına yönelik ruhsat, lisans ve denetim süreçleri ile ilgili mevzuat hakkında bilgi verilerek, öğrencilerin mevzuat bilgisi ve farkındalığının artırılması hedeflenmektedir.

DERS KODU VE DERSİN ADI

ING 207 - Mesleki İngilizce I

DERSİN AMACI

Öğrencilerin sağlık yönetimi ve sağlık işletmeciliği alanında temel İngilizce terminoloji ve iletişim becerileri kazanmaları amaçlanmaktadır.

DERS AKTS / KREDİ

6 AKTS / 3

DERSİN ŞEKLİ (TÜRÜ)/ VERİLDİĞİ YARIYIL

Zorunlu/Güz Dönemi – 3. Yarıyıl

DERS İÇERİĞİ

Sağlık yönetimi ve sağlık işletmeciliği alanına ait temel terminolojinin tanıtılması; ilgili metinlerin okunması, anlaşılması ve mesleki yazışma örnekleri hakkında bilgi verilmesi amaçlanmaktadır. Öğrencilerin sağlık alanında temel İngilizce okuma ve yazma becerilerini geliştirmeleri hedeflenmektedir.

DERS KODU VE DERSİN ADI

TAR 203 - Atatürk İlkeleri ve İnkılap Tarihi I

DERSİN AMACI

Öğrencilerin Türkiye Cumhuriyeti’nin kuruluş sürecini kavrayarak tarihsel bilinç kazanmaları amaçlanmaktadır.

DERS AKTS / KREDİ

3 AKTS / 2

DERSİN ŞEKLİ (TÜRÜ)/ VERİLDİĞİ YARIYIL

Zorunlu/Güz Dönemi – 3. Yarıyıl

DERS İÇERİĞİ

Osmanlı Devleti’nin son dönemi, Birinci Dünya Savaşı ve Kurtuluş Savaşı’nın tanıtılması; Türkiye Cumhuriyeti’nin kuruluş süreci ve Atatürk’ün liderliği hakkında bilgi verilmesi amaçlanmaktadır. Cumhuriyetin ilanı ve inkılapların temel nedenleri konusunda öğrencilerin tarihsel bilinç kazanmaları hedeflenmektedir

DERS KODU VE DERSİN ADI

SKİ207 - Sağlık Kurumlarında Kalite Yönetimi

DERSİN AMACI

Öğrencilere sağlık kurumlarında kalite yönetimi ve sürekli iyileştirme süreçlerine dair bilgi ve beceri kazandırmak amaçlanmaktadır.

DERS AKTS / KREDİ

6 AKTS / 3

DERSİN ŞEKLİ (TÜRÜ)/ VERİLDİĞİ YARIYIL

Zorunlu/Güz Dönemi – 3. Yarıyıl

DERS İÇERİĞİ

Toplam kalite yönetimi kavramı, sağlık kurumlarında kalite standartlarının tanıtılması; akreditasyon, hasta güvenliği ve sürekli iyileştirme süreçleri hakkında bilgi verilmesi amaçlanmaktadır. Kalite göstergelerinin ölçülmesi ve performans değerlendirme konularında bilgi ve beceri kazandırılması hedeflenmektedir

DERS KODU VE DERSİN ADI

ING 208 - Mesleki İngilizce II

DERSİN AMACI

Öğrencilerin ileri düzey sağlık yönetimi metinlerini anlayarak mesleki İngilizce iletişim becerilerini geliştirmeleri amaçlanmaktadır.

DERS AKTS / KREDİ

6 AKTS / 3

DERSİN ŞEKLİ (TÜRÜ)/ VERİLDİĞİ YARIYIL

Zorunlu/Bahar Dönemi – 4. Yarıyıl

DERS İÇERİĞİ

Daha ileri düzey sağlık yönetimi metinlerinin okunması, anlaşılması ve yorumlanması; rapor ve sunum hazırlama tekniklerinin tanıtılması amaçlanmaktadır. Sağlık turizmi, dijital sağlık ve güncel konularda mesleki İngilizce kelime bilgisi ve ifade yeteneğinin geliştirilmesi hedeflenmektedir.

DERS KODU VE DERSİN ADI

TAR 204 - Atatürk İlkeleri ve İnkılap Tarihi II

DERSİN AMACI

Öğrencilerin Cumhuriyetin ilk yıllarındaki gelişmeleri kavramaları ve Atatürk ilke ve devrimlerinin çağdaş Türkiye üzerindeki etkilerini anlamaları amaçlanmaktadır.

DERS AKTS / KREDİ

3 AKTS / 2

DERSİN ŞEKLİ (TÜRÜ)/ VERİLDİĞİ YARIYIL

Zorunlu/Bahar Dönemi – 4. Yarıyıl

DERS İÇERİĞİ

Cumhuriyetin ilk yıllarında yapılan inkılaplar, Atatürk dönemi iç ve dış politika gelişmelerinin tanıtılması; çok partili hayata geçiş denemeleri hakkında bilgi verilmesi amaçlanmaktadır. Atatürk ilke ve devrimlerinin çağdaş Türkiye üzerindeki etkileri konusunda farkındalık kazandırılması hedeflenmektedir.

DERS KODU VE DERSİN ADI

SKİ202 - Sağlık Kurumlarında İnsan Kaynakları Yönetimi

DERSİN AMACI

Öğrencilerin sağlık kurumlarında insan kaynakları süreçlerini tanımaları ve uygulama becerisi geliştirmeleri amaçlanmaktadır.

DERS AKTS / KREDİ

8 AKTS / 3

DERSİN ŞEKLİ (TÜRÜ)/ VERİLDİĞİ YARIYIL

Zorunlu/Bahar Dönemi – 4. Yarıyıl

DERS İÇERİĞİ

Sağlık kurumlarında insan kaynakları planlaması, işe alım, yerleştirme ve oryantasyon süreçlerinin tanıtılması; performans değerlendirme, motivasyon ve ödüllendirme hakkında bilgi verilmesi amaçlanmaktadır. Eğitim, geliştirme ve iş hukuku konularında bilgi ve uygulama becerilerinin kazandırılması hedeflenmektedir.

DERS KODU VE DERSİN ADI

SKİ 204 - Hastane Bilgi Sistemleri

DERSİN AMACI

Öğrencilerin sağlık bilgi sistemlerini tanıyarak veri yönetimi ve dijital sağlık uygulamaları konusunda farkındalık kazanmaları amaçlanmaktadır.

DERS AKTS / KREDİ

8 AKTS / 2

DERSİN ŞEKLİ (TÜRÜ)/ VERİLDİĞİ YARIYIL

Zorunlu/Bahar Dönemi – 4. Yarıyıl

DERS İÇERİĞİ

Sağlık bilgi sistemlerinin tanıtılması; elektronik sağlık kayıtları, hastane otomasyon sistemleri ve veri güvenliği konularında bilgi verilmesi amaçlanmaktadır. Sağlık bilişim standartları ve dijitalleşme süreçlerine ilişkin farkındalığın artırılması hedeflenmektedir.

DERS KODU VE DERSİN ADI

SKİ 206 - Sağlık Turizmi

DERSİN AMACI

Öğrencilerin sağlık turizmi alanındaki uygulamaları ve stratejileri öğrenerek sektörel farkındalık kazanmaları amaçlanmaktadır.

DERS AKTS / KREDİ

5 AKTS / 2

DERSİN ŞEKLİ (TÜRÜ)/ VERİLDİĞİ YARIYIL

Zorunlu/Bahar Dönemi – 4. Yarıyıl

DERS İÇERİĞİ

Sağlık turizmi kavramının, kapsamının ve ülkemizdeki gelişiminin tanıtılması; uluslararası hasta yönetimi, sağlık turizmi pazarlama stratejileri ve mevzuat hakkında bilgi verilmesi amaçlanmaktadır. Sağlık turizminde hasta memnuniyeti ve hizmet kalitesinin artırılmasına yönelik bilgi ve beceri kazandırılması hedeflenmektedir.

SEÇMELİ DERSLER

DERS KODU VE DERSİN ADI

İŞL 218 - Girişimcilik ve Liderlik

DERSİN AMACI

Öğrencilerin girişimcilik ve liderlik becerileri kazanmaları ve sağlık sektöründe uygulamaları tanımaları amaçlanmaktadır.

DERS AKTS / KREDİ

5 AKTS / 2

DERSİN ŞEKLİ (TÜRÜ)/ VERİLDİĞİ YARIYIL

Seçmeli/ Bahar Dönemi – 4. Yarıyıl

DERS İÇERİĞİ

Girişimcilik kavramı, girişimci özellikleri ve iş fikri geliştirme süreçlerinin tanıtılması; liderlik kavramı, liderlik türleri ve etkili liderlik becerileri hakkında bilgi verilmesi amaçlanmaktadır. Sağlık sektöründe girişimcilik ve liderlik örnekleri üzerinden uygulama becerilerinin geliştirilmesi hedeflenmektedir.

DERS KODU VE DERSİN ADI

İŞL 220 - Sosyal Sorumluluk ve İş Etiği

DERSİN AMACI

Öğrencilere kurumsal sosyal sorumluluk ve iş etiği konularında bilinç kazandırmak amaçlanmaktadır.

DERS AKTS / KREDİ

5 AKTS / 2

DERSİN ŞEKLİ (TÜRÜ)/ VERİLDİĞİ YARIYIL

Seçmeli/ Bahar Dönemi – 4. Yarıyıl

DERS İÇERİĞİ

Kurumsal sosyal sorumluluk kavramı, sağlık sektöründe toplumsal katkı projelerinin tanıtılması; iş etiği teorileri, etik ikilemler ve çözüm yolları hakkında bilgi verilmesi amaçlanmaktadır. Sağlık kurumlarında etik karar alma süreçlerine dair farkındalığın artırılması hedeflenmektedir.

DERS KODU VE DERSİN ADI

SKİ 208 - Bitirme Projesi

DERSİN AMACI

Öğrencilerin sağlık yönetimi alanında bilimsel proje hazırlama ve sunma becerisi geliştirmeleri amaçlanmaktadır.

DERS AKTS / KREDİ

5 AKTS / 2

DERSİN ŞEKLİ (TÜRÜ)/ VERİLDİĞİ YARIYIL

Seçmeli/ Bahar Dönemi – 4. Yarıyıl

DERS İÇERİĞİ

Sağlık yönetimi veya işletmeciliği alanında seçilen bir konuda proje geliştirilmesi; araştırma yapma, veri toplama ve analiz süreçlerinin uygulanması amaçlanmaktadır. Proje raporunun hazırlanması ve sunulması sürecinde öğrencilerin bilimsel çalışma becerilerini geliştirmeleri hedeflenmektedir.

DERS KODU VE DERSİN ADI

SKİ 210 - Mesleki Staj

DERSİN AMACI

Öğrencilerin sağlık kurumlarında deneyim kazanarak teorik bilgilerini uygulamaya aktarmaları amaçlanmaktadır.

DERS AKTS / KREDİ

5 AKTS / 2

DERSİN ŞEKLİ (TÜRÜ)/ VERİLDİĞİ YARIYIL

Seçmeli/ Bahar Dönemi – 4. Yarıyıl

DERS İÇERİĞİ

Sağlık kurumlarında gerçek çalışma ortamında deneyim kazanılması; hasta kabul, idari süreçler ve yönetim uygulamalarının gözlemlenmesi amaçlanmaktadır. Teorik bilgilerin uygulamaya aktarılması ve raporlama becerilerinin geliştirilmesi hedeflenmektedir.

DERS KODU VE DERSİN ADI

MİY 202 - Müşteri İlişkileri Yönetimi

DERSİN AMACI

Öğrencilerin sağlık hizmetlerinde hasta ve yakınlarıyla etkili iletişim kurma becerilerini geliştirmeleri amaçlanmaktadır.

DERS AKTS / KREDİ

5 AKTS / 2

DERSİN ŞEKLİ (TÜRÜ)/ VERİLDİĞİ YARIYIL

Seçmeli/ Bahar Dönemi – 4. Yarıyıl

DERS İÇERİĞİ

Hasta ve hasta yakınları ile etkili iletişim tekniklerinin tanıtılması; hasta memnuniyeti, şikayet yönetimi ve geri bildirim süreçleri hakkında bilgi verilmesi amaçlanmaktadır. Sağlık hizmetlerinde müşteri ilişkilerinin yönetimi konusunda uygulama becerilerinin geliştirilmesi hedeflenmektedir.

DERS KODU VE DERSİN ADI

SKİ 212 - Sağlıkta Dijital Dönüşüm ve E-Sağlık Uygulamaları

DERSİN AMACI

Öğrencilere dijital sağlık teknolojileri ve e-sağlık uygulamaları hakkında temel bilgi kazandırmak amaçlanmaktadır.

DERS AKTS / KREDİ

5 AKTS / 2

DERSİN ŞEKLİ (TÜRÜ)/ VERİLDİĞİ YARIYIL

Seçmeli/ Bahar Dönemi – 4. Yarıyıl

DERS İÇERİĞİ

E-sağlık, mobil sağlık ve tele-sağlık kavramlarının tanıtılması; dijital sağlık teknolojileri ve uygulama örnekleri hakkında bilgi verilmesi amaçlanmaktadır. Yapay zeka, büyük veri ve dijital sağlık ekosistemine dair temel bilgi ve farkındalığın kazandırılması hedeflenmektedir.

DERS KODU VE DERSİN ADI

SKİ 214 - E-Sağlık Okuryazarlığı

DERSİN AMACI

Öğrencilere dijital sağlık bilgisine erişim, değerlendirme ve doğru kullanım becerisi kazandırmak amaçlanmaktadır.

DERS AKTS / KREDİ

5 AKTS / 2

DERSİN ŞEKLİ (TÜRÜ)/ VERİLDİĞİ YARIYIL

Seçmeli/ Bahar Dönemi – 4. Yarıyıl

DERS İÇERİĞİ

Dijital sağlık platformlarının etkin kullanımı, doğru sağlık bilgisine ulaşma ve değerlendirme becerilerinin kazandırılması amaçlanmaktadır. E-sağlık uygulamalarının etik kullanımı ve dijital dünyada hasta hakları konularında farkındalık geliştirilmesi hedeflenmektedir.

DERS KODU VE DERSİN ADI

SKİ216 - Sağlık Kurumlarında Yeşil Yönetim

DERSİN AMACI

Öğrencilere çevre dostu sağlık yönetimi ve sürdürülebilirlik konusunda bilinç kazandırmak amaçlanmaktadır.

DERS AKTS / KREDİ

5 AKTS / 2

DERSİN ŞEKLİ (TÜRÜ)/ VERİLDİĞİ YARIYIL

Seçmeli/ Bahar Dönemi – 4. Yarıyıl

DERS İÇERİĞİ

Çevre dostu sağlık yönetimi, sürdürülebilirlik uygulamaları ve atık yönetimi süreçlerinin tanıtılması; iklim değişikliğinin sağlık sektörü üzerindeki etkileri hakkında bilgi verilmesi amaçlanmaktadır. Enerji verimliliği ve çevresel performans ölçümleri konusunda bilgi ve farkındalık kazandırılması hedeflenmektedir.

DERS KODU VE DERSİN ADI

SKİ 218 - Sağlıkta Yapay Zeka ve Otomasyon

DERSİN AMACI

Öğrencilerin yapay zeka ve otomasyonun sağlık alanındaki kullanımını tanımaları ve bu konudaki farkındalıklarını geliştirmeleri amaçlanmaktadır.

DERS AKTS / KREDİ

5 AKTS / 2

DERSİN ŞEKLİ (TÜRÜ)/ VERİLDİĞİ YARIYIL

Seçmeli/ Bahar Dönemi – 4. Yarıyıl

DERS İÇERİĞİ

Yapay zeka ve otomasyon kavramlarının sağlık alanındaki kullanım alanlarının tanıtılması; klinik karar destek sistemleri ve veri analitiği hakkında bilgi verilmesi amaçlanmaktadır. Etik, hukuki ve sosyal boyutları ile sağlıkta dijitalleşmenin etkileri konusunda farkındalık kazandırılması hedeflenmektedir.

KOD

DERS ADI

PÇ-1

PÇ-2

PÇ-3

PÇ-4

PÇ-5

PÇ-6

PÇ-7

PÇ-8

PÇ-9

1. Yıl, Birinci Yarıyıl

 

 

 

 

 

 

 

 

 

SKİ 101

İşletme Yönetimi

X

-

-

-

-

X

-

-

X

SKİ 103

Tıbbi Dokümantasyon

X

X

-

X

X

X

-

-

-

TRK 103

Türkçe I (ONLINE)

-

-

-

-

-

-

-

X

-

ING 105

İngilizce Dil Becerileri I

-

-

-

-

-

-

-

X

-

TBT 105

Temel Bilgi Teknolojileri ve Klavye Bilgisi

-

-

-

-

X

-

-

X

-

SKİ 105

Muhasebe Prensipleri

-

X

-

-

-

-

-

-

-

1. Yıl, İkinci Yarıyıl

SKİ 102

Sağlık Kurumları Yönetimi

X

X

-

X

-

X

X

X

X

SKİ 104

Sağlık Kurumlarında Finansal Yönetim

X

X

-

-

-

-

-

X

-

TRK 104

Türkçe II (ONLINE)

-

-

-

-

-

-

-

X

-

ING 106

İngilizce Dil Becerileri II

-

-

-

-

-

-

-

X

-

SKİ 106

İş sağlığı ve Güvenliği (ONLINE)

X

-

-

-

-

-

X

-

-

2. Yıl, Üçüncü Yarıyıl

SKİ 201

Sağlık Kurumlarında Pazarlama ve İletişim

X

-

-

-

-

X

X

X

X

SKİ 203

Sağlık Sigortacılığı

X

X

X

-

X

-

-

X

X

SKİ 205

Sağlık Kurumları Mevzuatı (ONLINE)

X

-

X

-

-

-

X

X

X

ING 207

Mesleki İngilizce I

-

-

-

-

-

-

-

X

-

TAR 203

Atatürk İlke ve İnkılap Tarihi I (ONLINE)

-

-

-

-

-

-

-

X

-

SKİ 207

Sağlık Kurumlarında Kalite Yönetimi

X

-

-

-

-

-

-

X

X

2. Yıl, Dördüncü Yarıyıl

ING 208

Mesleki İngilizce II

-

-

-

-

-

-

-

X

-

TAR 204

Atatürk İlk. ve İnk. Tarihi II (ONLINE)

-

-

-

-

-

-

-

X

-

SKİ 202

Sağlık Kurumlarında İnsan Kaynakları Yönetimi

X

X

-

-

-

X

X

X

X

SKİ 204

Hastane Bilgi Sistemleri

X

X

-

X

X

-

-

X

-

SKİ206

Sağlık Turizmi

X

-

-

-

-

-

-

-

-

Program Çıktılarıyla İlişkili Ders Sayısı

12

7

2

3

4

5

5

17

7

Program Çıktılarıyla İlişki Yüzdesi

%54

%32

%9

%13

%18

%23

%23

%77

%32

 

Seçmeli Dersler 

 

İŞL 218

Girişimcilik ve Liderlik

X

-

-

-

-

X

-

X

-

İŞL 220

Sosyal Sorumluluk ve İş Etiği

X

-

X

-

-

-

-

-

-

SKİ 208

Bitirme Projesi

-

-

-

-

-

-

-

-

-

SKİ 210

Mesleki Staj

X

-

-

-

-

-

-

-

-

MİY 202

Müşteri İlişkileri Yönetimi

-

-

-

-

-

-

-

-

-

SKİ 212

Sağlıkta Dijital Dönüşüm ve E-Sağlık Uygulamaları

X

-

-

-

X

-

-

X

X

SKİ 214

E-Sağlık Okuryazarlığı

-

-

-

-

-

-

-

-

X

SKİ 216

Sağlık Kurumlarında Yeşil Yönetim

X

-

-

-

-

-

-

-

X

SKİ 218

Sağlıkta Yapay Zeka ve Otomasyon

X

-

-

-

X

-

-

X

X

TÜRKİYE YETERLİLİKLER ÇERÇEVESİ

PROGRAM ÇIKTILARI (PÇ)

PROGRAM ÇIKTILARI (PÇ)

1

2

3

4

5

6

7

8

9

BİLGİ

Kuramsal & Olgusal

Ortaöğretim düzeyinde kazanılan yeterliliklere dayalı olarak sağlık alanındaki güncel bilgileri içeren ders kitapları, uygulama araç-gereçleri ve diğer kaynaklarla desteklenen temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir.

Sağlık alanındaki temel bilimsel bilgiye ulaşma, değerlendirme ve uygulayabilme bilgisine sahiptir.

Etik ilkelerin ve etik kurulların birey ve toplum için önemini tanımlar.

X

X

X

X

X

X

X

X

PÇ-1. Sağlık kurumlarının yönetim, organizasyon ve işleyişine ilişkin temel kavram ve süreçleri kavrayabilir.

PÇ-2. Sağlık sektöründe mali işler, insan kaynakları ve hasta ilişkileri gibi idari faaliyetleri etkin biçimde yürütebilir.

PÇ-3. Temel hukuk, sağlık mevzuatı ve mesleki etik ilkeleri uygulayabilir.

PÇ-4. İstatistiksel verileri analiz ederek raporlama yapabilir ve karar süreçlerine katkı sağlayabilir.

PÇ-5. Sağlık kurumlarında bilgi sistemlerini, dijital teknolojileri ve e sağlık uygulamalarını kullanabilir.

PÇ-6. Takım çalışmasına katkı sağlayabilir, etkili iletişim ve problem çözme becerileri geliştirebilir.

PÇ-7. Kalite yönetimi, hasta güvenliği ve performans değerlendirme süreçlerine katkıda bulunabilir.

PÇ-8. Değişen sağlık hizmetleri dinamiklerine uyum sağlayabilir ve mesleki gelişimini sürdürebilir.

PÇ-9. Sürdürülebilir kalkınma hedefleri doğrultusunda, sağlık hizmetlerinin kalitesini artırmaya ve toplum sağlığını geliştirmeye yönelik bilinç ve sorumluluk geliştirebilir.

BECERİLER

Bilişsel & Uygulamalı

Sağlık alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak verileri yorumlar ve değerlendirir, sorunları tanımlar, analiz eder ve çözüm için planlanan çalışmalarda yer alır/sorumluluk alır.

Sağlık alanı ile ilgili temel bilgisayar programlarını ve ilgili teknolojileri kullanır.

X

X

X

X

X

X

YETKİNLİKLER

Alana Özgü Yetkinlik

Sağlık alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun hareket eder.

Kalite yönetimi ve süreçlerine uygun davranır ve bu süreçlere katılır.

Birey ve halk sağlığı, çevre koruma ve iş güvenliği konularında yeterli bilince sahiptir

Birey olarak görev, hak ve sorumlulukları ile ilgili yasa, yönetmelik, mevzuata ve mesleki etik kurallarına uygun davranır.

Dış görünüm, tavır, tutum ve davranışları ile topluma örnektir.

Diğer sağlık disiplinleri ile çalışabilme deneyimine sahiptir.

Mesleki ve etik değerleri gözeterek çözüm önerileri geliştirir

X

X

X

X

X

X

X

İletişim & Sosyal Yetkinlik

Sağlık alanı ile ilgili konularda sahip olduğu temel bilgi ve becerileri kullanarak ilgili kişi ve kurumları bilgilendirir, düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini yazılı ve sözlü olarak aktarır.

Sağlık alanı ile ilgili konularda düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini uzman olan ve olmayan kişilerle paylaşır.

Toplumsal sorumluluk bilinci ile yaşadığı sosyal çevre için proje ve etkinliklere katkı verir.

Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü A2 Genel Düzeyinde kullanarak alanındaki bilgileri izler ve meslektaşları ile iletişim kurar.

Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı temel düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır.

Sağlık alanında toplumun ve dünyanın gündemindeki olayları izler ve gelişmelere duyarlıdır.

X

X

X

X

X

X

Öğrenme Yetkinliği

Sağlık alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir.

Öğrenme gereksinimlerini belirleyebilme ve öğrenmesini yönlendirir.

Yaşam boyu öğrenme bilincine sahiptir

X

X

X

X

Bağımsız Çalışabilme

&

Sorumluluk Alabilme Yetkinliği

Sağlık alanı ile ilgili sahip olduğu temel bilgi birikimini kullanarak verilen bir görevi bağımsız olarak yürütür.

Sağlık alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için ekip üyesi olarak çalışır.

Sorumluluğu altında çalışanların bir proje çerçevesinde gelişimlerine yönelik etkinlikleri yönetir.

X

X

X

X

X