DERS KODU VE DERSİN ADI |
SKİ 101 - İşletme Yönetimi |
DERSİN AMACI |
Öğrencilerin işletme yönetimi ile ilgili temel kavram ve süreçleri öğrenerek bu bilgileri yorumlama ve uygulama becerisi kazanmaları amaçlanmaktadır. |
DERS AKTS / KREDİ |
6 AKTS / 2 |
DERSİN ŞEKLİ (TÜRÜ)/ VERİLDİĞİ YARIYIL |
Zorunlu/Güz Dönemi – 1. Yarıyıl |
DERS İÇERİĞİ |
İşletme kavramının, amaçlarının ve türlerinin tanıtılması; yönetim fonksiyonları olan planlama, örgütleme, yöneltme, koordinasyon ve kontrol süreçlerinin aktarılması amaçlanmaktadır. Ayrıca, modern yönetim yaklaşımları, örgütsel yapıların temel özellikleri ve işletmelerde karar alma süreçleri hakkında bilgi verilerek, öğrencilerin işletme yönetimi alanında temel bilgi ve beceri kazanması hedeflenmektedir. |
DERS KODU VE DERSİN ADI |
SKİ 103 - Tıbbi Dokümantasyon
|
DERSİN AMACI |
Öğrencilerin tıbbi dokümanların tanımı, önemi ve kullanımına dair temel bilgi edinmeleri, hasta dosyalarının gizliliği ve mahremiyetine yönelik farkındalık kazanmaları amaçlanmaktadır. |
DERS AKTS / KREDİ |
6 AKTS / 3 |
DERSİN ŞEKLİ (TÜRÜ)/ VERİLDİĞİ YARIYIL |
Zorunlu/Güz Dönemi – 1. Yarıyıl |
DERS İÇERİĞİ |
Bilgi, belge ve tıbbi doküman kavramlarının tanıtılması; hasta dosyasının önemi, gizliliği ve mahremiyetine dair farkındalık kazandırılması amaçlanmaktadır. Sağlık kurumlarında dosyalama ve arşivleme sürecine ilişkin temel bilgilerin aktarılması ve bu süreçlerin etkin bir şekilde yürütülmesine yönelik uygulama becerilerinin geliştirilmesi hedeflenmektedir. Bu kapsamda; tıbbi belgelerin tanımları, kullanım alanları, önemi ve raporlanması; tıbbi kayıt sistemlerinin işleyişi ile tıbbi dokümantasyon otomasyon sistemlerinin uygulanması ele alınmaktadır. |
DERS KODU VE DERSİN ADI |
TRK 103- Türkçe I
|
DERSİN AMACI |
Öğrencilerin Türk dilinin yapısını, özelliklerini ve kullanım kurallarını öğrenerek yazılı ve sözlü ifade becerilerini geliştirmeleri amaçlanmaktadır. |
DERS AKTS / KREDİ |
3 AKTS – 2 |
DERSİN ŞEKLİ (TÜRÜ)/ VERİLDİĞİ YARIYIL |
Zorunlu/Güz Dönemi – 1. Yarıyıl |
DERS İÇERİĞİ |
Dilin tanımı ve özellikleri, dil-kültür ilişkisi, dillerin sınıflandırılması ve Türkçenin dünya dilleri arasındaki yeri, Türk dilinin tarihsel gelişimi, Türkiye Türkçesi, ses bilgisi ve Türkçedeki ses olayları, yazım, kuralları, noktalama işaretleri ve yazışmalarla ilgili kuralları ele almaktadır. Duygu ve düşüncelerin maksada uygun bir şekilde ve uyumlu bir anlatımla verilmesini sağlayan retorik, yazım kuralları, noktalama işaretleri ve kompozisyonla ilgili bilgiler teorik ve uygulamalı olarak öğretilmektedir. |
DERS KODU VE DERSİN ADI |
ING 105- İngilizce Dil Becerileri I
|
DERSİN AMACI |
Öğrencilerin okuma, yazma, dinleme ve konuşma becerilerini geliştirmeleri ve İngilizceyi etkili biçimde kullanabilmeleri amaçlanmaktadır. |
DERS AKTS / KREDİ |
6 AKTS / 3 |
DERSİN ŞEKLİ (TÜRÜ)/ VERİLDİĞİ YARIYIL |
Zorunlu/Güz Dönemi – 1. Yarıyıl |
DERS İÇERİĞİ |
Okuma metinleri, ilginç ve ilişkili içerikler ile öğrencileri motive etmeyi ve onlara hedef dil bilgisi ve sözcük bilgisi örnekleri sağlamayı amaçlar. Dil bilgisi olarak vurgu, öğrenme sürecindeki etkin katılımdadır. Metinlerden alınan örnekler ayrılır ve hedef dil bilgisi alanının hem içeriğine hem de biçimsel yönüne odaklanan görevler için bir temel olarak kullanılır. Kelime bilgisi kelimelerin kullanıma konulmasını sağlayan alıştırmalarla geliştirilir. Dinleme, konuşma ve okuma becerileri açılış metinleriyle geliştirilir. Yazma becerileri öğrencilere dili kontrol altına alma ve farklı türlerde metinler yaratabilme fırsatını sağlar. |
DERS KODU VE DERSİN ADI |
TBT 105 - Temel Bilgi Teknolojileri ve Klavye Bilgisi |
DERSİN AMACI |
Öğrencilerin bilgisayar, ofis yazılımları ve klavye kullanımında temel beceri kazanmaları amaçlanmaktadır. |
DERS AKTS / KREDİ |
6 AKTS - 2 |
DERSİN ŞEKLİ (TÜRÜ)/ VERİLDİĞİ YARIYIL |
Zorunlu/Güz Dönemi – 1. Yarıyıl |
DERS İÇERİĞİ |
Bilgisayar donanımı ve temel yazılım bilgisi; işletim sistemleri ve ofis programlarının tanıtılması amaçlanmaktadır. İnternet ve e-posta kullanımı, dijital güvenlik konuları ile on parmak klavye teknikleri hakkında bilgi verilerek, öğrencilerin bilgisayar ve klavye kullanım becerilerini geliştirmeleri hedeflenmektedir. |
DERS KODU VE DERSİN ADI |
SKİ 105 - Muhasebe Prensipleri
|
DERSİN AMACI |
Öğrencilerin muhasebe temel kavramlarını öğrenmeleri ve mali tabloları hazırlama ile yorumlama becerisi kazanmaları amaçlanmaktadır. |
DERS AKTS / KREDİ |
6 AKTS – 2 |
DERSİN ŞEKLİ (TÜRÜ)/ VERİLDİĞİ YARIYIL |
Zorunlu/Güz Dönemi – 1. Yarıyıl |
DERS İÇERİĞİ |
Muhasebenin temel kavramları ve ilkelerinin tanıtılması; muhasebe defterleri, hesap planı, belge düzeni ve dönem sonu işlemleri hakkında bilgi verilmesi amaçlanmaktadır. Öğrencilerin mali tabloların hazırlanması ve yorumlanması konularında temel bilgi ve beceri kazanmaları hedeflenmektedir. |
DERS KODU VE DERSİN ADI |
SKİ 102 - Sağlık Kurumları Yönetimi |
DERSİN AMACI |
Öğrencilerin sağlık kurumlarının yapısı ve yönetim süreçleri hakkında temel bilgi edinmeleri ve etkili yönetim uygulamalarına dair farkındalık kazanmaları amaçlanmaktadır. |
DERS AKTS / KREDİ |
8 AKTS/ 3 |
DERSİN ŞEKLİ (TÜRÜ)/ VERİLDİĞİ YARIYIL |
Zorunlu/Bahar Dönemi – 2. Yarıyıl |
DERS İÇERİĞİ |
Sağlık kurumlarının yapısı, türleri ve yönetim süreçlerinin tanıtılması; sağlık hizmet sunumunda stratejik planlama, organizasyon ve liderlik gibi temel yönetim işlevleri hakkında bilgi verilmesi amaçlanmaktadır. Öğrencilerin sağlık kurumlarında etkili yönetim uygulamaları konusunda temel bilgi ve farkındalık kazanmaları hedeflenmektedir |
DERS KODU VE DERSİN ADI |
SKİ 104 - Sağlık Kurumlarında Finansal Yönetim |
DERSİN AMACI |
Öğrencilerin sağlık kurumlarında finansal yönetim süreçlerini anlayarak mali karar alma ve değerlendirme becerisi kazanmaları amaçlanmaktadır. |
DERS AKTS / KREDİ |
7 AKTS / 3 |
DERSİN ŞEKLİ (TÜRÜ)/ VERİLDİĞİ YARIYIL |
Zorunlu/Bahar Dönemi – 2. Yarıyıl |
DERS İÇERİĞİ |
Sağlık kurumlarında finansal yönetimin temel kavramlarının tanıtılması; maliyet analizi, bütçeleme ve finansal raporlama süreçleri hakkında bilgi verilmesi amaçlanmaktadır. Finansal karar alma, yatırım değerlendirme ve risk yönetimi konularında temel bilgi ve beceri kazandırılması hedeflenmektedir. |
DERS KODU VE DERSİN ADI |
TRK 104 - Türkçe II |
DERSİN AMACI |
Öğrencilerin Türkçenin yapısal özelliklerini ve yazılı-sözlü anlatım kurallarını öğrenerek uygulama becerisi kazanmaları amaçlanmaktadır |
DERS AKTS / KREDİ |
3 AKTS / 2 |
DERSİN ŞEKLİ (TÜRÜ)/ VERİLDİĞİ YARIYIL |
Zorunlu/Bahar Dönemi – 2. Yarıyıl |
DERS İÇERİĞİ |
Türkçenin sadeleşme süreci, Türk dilinde görülen ses olayları, yapısal özellikler tanıtılmakta, yazım kuralları ve noktalama işaretleri konusunda temel bilgiler verilmekte, yazılı ve sözlü anlatımın temel özellikleri saptanmakta, son olarak da öğrencilerin dilekçe yazma becerisi kazanması için dilekçe yazma kuralları verilmektedir. |
DERS KODU VE DERSİN ADI |
ING 106 - İngilizce Dil Becerileri II |
DERSİN AMACI |
Öğrencilerin günlük yaşamda kullanılan temel ifadelerle iletişim kurabilmeleri ve temel düzeyde anlama-anlatma becerilerini geliştirmeleri amaçlanmaktadır. |
DERS AKTS / KREDİ |
6 AKTS / 3 |
DERSİN ŞEKLİ (TÜRÜ)/ VERİLDİĞİ YARIYIL |
Zorunlu/Bahar Dönemi – 2. Yarıyıl |
DERS İÇERİĞİ |
Ders ING 105 kodlu dersin devamı olarak, öğrencilerin; onları en çok ilgilendiren konularla ilişkili cümleleri ve sıklıkla kullanılan ifadeleri anmalarını sağlamayı hedeflemektedir. ( En temel kişisel ve ailevi bilgiler, alışveriş, yerel coğrafya ve istihdam gibi) Aynı zamanda; acil ihtiyaç durumlarındaki sorunları, yakın çevresini ve kendi hayatlarını basit bir biçimde tanımlamaları için; bilinen ve günlük durumlarda, basit ve doğrudan bilgi alışverişini gerektiren temel ve rutin görevlerde öğrencilerin iletişim kurmalarını sağlamaktadır. |
DERS KODU VE DERSİN ADI |
SKİ 106 - İş Sağlığı ve Güvenliği
|
DERSİN AMACI |
Öğrencilere iş sağlığı ve güvenliği konusunda temel bilgi kazandırmak ve güvenli çalışma ortamı oluşturma bilincini geliştirmek amaçlanmaktadır. |
DERS AKTS / KREDİ |
6 AKTS / 2 |
DERSİN ŞEKLİ (TÜRÜ)/ VERİLDİĞİ YARIYIL |
Zorunlu/Bahar Dönemi – 2. Yarıyıl |
DERS İÇERİĞİ |
İş sağlığı ve güvenliği kavramı, iş kazaları ve meslek hastalıklarının tanıtılması; risk değerlendirmesi, acil durum planları ve koruyucu önlemler hakkında bilgi verilmesi amaçlanmaktadır. Sağlık kurumlarında güvenli çalışma ortamının oluşturulması için gerekli bilgi ve farkındalığın kazandırılması hedeflenmektedir. |
DERS KODU VE DERSİN ADI |
SKİ 201 - Sağlık Kurumlarında Pazarlama ve İletişim |
DERSİN AMACI |
Öğrencilere sağlık hizmetlerinde pazarlama ve iletişim becerileri kazandırmak amaçlanmaktadır. |
DERS AKTS / KREDİ |
6 AKTS / 3 |
DERSİN ŞEKLİ (TÜRÜ)/ VERİLDİĞİ YARIYIL |
Zorunlu/Güz Dönemi – 3. Yarıyıl |
DERS İÇERİĞİ |
Sağlık hizmetlerinde pazarlama kavramları, stratejileri ve hedef pazar belirleme sürecinin tanıtılması amaçlanmaktadır. Hasta ilişkileri yönetimi, etkili iletişim teknikleri ve sağlık kurumlarında marka yönetimi hakkında bilgi verilerek, öğrencilere pazarlama ve iletişim becerileri kazandırılması hedeflenmektedir. |
DERS KODU VE DERSİN ADI |
SKİ 203 - Sağlık Sigortacılığı |
DERSİN AMACI |
Öğrencilere sağlık sigortacılığına ilişkin temel kavram ve süreçleri öğretmek ve ilgili mevzuata dair farkındalık kazandırmak amaçlanmaktadır. |
DERS AKTS / KREDİ |
6 AKTS / 3 |
DERSİN ŞEKLİ (TÜRÜ)/ VERİLDİĞİ YARIYIL |
Zorunlu/Güz Dönemi – 3. Yarıyıl |
DERS İÇERİĞİ |
Sağlık sigortacılığı türlerinin, özel ve kamu sigortacılığı uygulamalarının tanıtılması; provizyon, faturalama ve ödeme süreçleri hakkında bilgi verilmesi amaçlanmaktadır. Sigorta sözleşmeleri, poliçe yönetimi ve ilgili mevzuat konularında temel bilgi ve farkındalık kazandırılması hedeflenmektedir. |
DERS KODU VE DERSİN ADI |
SKİ 205 - Sağlık Kurumları Mevzuatı |
DERSİN AMACI |
Öğrencilerin sağlık mevzuatı, hasta hakları ve kurumların yasal sorumlulukları hakkında bilgi edinmeleri amaçlanmaktadır. |
DERS AKTS / KREDİ |
5 AKTS / 2 |
DERSİN ŞEKLİ (TÜRÜ)/ VERİLDİĞİ YARIYIL |
Zorunlu/Güz Dönemi – 3. Yarıyıl |
DERS İÇERİĞİ |
Sağlık mevzuatının temel kavramları, hasta hakları ve sağlık kurumlarının yasal sorumluluklarının tanıtılması amaçlanmaktadır. Özel ve kamu sağlık kurumlarına yönelik ruhsat, lisans ve denetim süreçleri ile ilgili mevzuat hakkında bilgi verilerek, öğrencilerin mevzuat bilgisi ve farkındalığının artırılması hedeflenmektedir. |
DERS KODU VE DERSİN ADI |
ING 207 - Mesleki İngilizce I |
DERSİN AMACI |
Öğrencilerin sağlık yönetimi ve sağlık işletmeciliği alanında temel İngilizce terminoloji ve iletişim becerileri kazanmaları amaçlanmaktadır. |
DERS AKTS / KREDİ |
6 AKTS / 3 |
DERSİN ŞEKLİ (TÜRÜ)/ VERİLDİĞİ YARIYIL |
Zorunlu/Güz Dönemi – 3. Yarıyıl |
DERS İÇERİĞİ |
Sağlık yönetimi ve sağlık işletmeciliği alanına ait temel terminolojinin tanıtılması; ilgili metinlerin okunması, anlaşılması ve mesleki yazışma örnekleri hakkında bilgi verilmesi amaçlanmaktadır. Öğrencilerin sağlık alanında temel İngilizce okuma ve yazma becerilerini geliştirmeleri hedeflenmektedir. |
DERS KODU VE DERSİN ADI |
TAR 203 - Atatürk İlkeleri ve İnkılap Tarihi I |
DERSİN AMACI |
Öğrencilerin Türkiye Cumhuriyeti’nin kuruluş sürecini kavrayarak tarihsel bilinç kazanmaları amaçlanmaktadır. |
DERS AKTS / KREDİ |
3 AKTS / 2 |
DERSİN ŞEKLİ (TÜRÜ)/ VERİLDİĞİ YARIYIL |
Zorunlu/Güz Dönemi – 3. Yarıyıl |
DERS İÇERİĞİ |
Osmanlı Devleti’nin son dönemi, Birinci Dünya Savaşı ve Kurtuluş Savaşı’nın tanıtılması; Türkiye Cumhuriyeti’nin kuruluş süreci ve Atatürk’ün liderliği hakkında bilgi verilmesi amaçlanmaktadır. Cumhuriyetin ilanı ve inkılapların temel nedenleri konusunda öğrencilerin tarihsel bilinç kazanmaları hedeflenmektedir |
DERS KODU VE DERSİN ADI |
SKİ207 - Sağlık Kurumlarında Kalite Yönetimi |
DERSİN AMACI |
Öğrencilere sağlık kurumlarında kalite yönetimi ve sürekli iyileştirme süreçlerine dair bilgi ve beceri kazandırmak amaçlanmaktadır. |
DERS AKTS / KREDİ |
6 AKTS / 3 |
DERSİN ŞEKLİ (TÜRÜ)/ VERİLDİĞİ YARIYIL |
Zorunlu/Güz Dönemi – 3. Yarıyıl |
DERS İÇERİĞİ |
Toplam kalite yönetimi kavramı, sağlık kurumlarında kalite standartlarının tanıtılması; akreditasyon, hasta güvenliği ve sürekli iyileştirme süreçleri hakkında bilgi verilmesi amaçlanmaktadır. Kalite göstergelerinin ölçülmesi ve performans değerlendirme konularında bilgi ve beceri kazandırılması hedeflenmektedir |
DERS KODU VE DERSİN ADI |
ING 208 - Mesleki İngilizce II |
DERSİN AMACI |
Öğrencilerin ileri düzey sağlık yönetimi metinlerini anlayarak mesleki İngilizce iletişim becerilerini geliştirmeleri amaçlanmaktadır. |
DERS AKTS / KREDİ |
6 AKTS / 3 |
DERSİN ŞEKLİ (TÜRÜ)/ VERİLDİĞİ YARIYIL |
Zorunlu/Bahar Dönemi – 4. Yarıyıl |
DERS İÇERİĞİ |
Daha ileri düzey sağlık yönetimi metinlerinin okunması, anlaşılması ve yorumlanması; rapor ve sunum hazırlama tekniklerinin tanıtılması amaçlanmaktadır. Sağlık turizmi, dijital sağlık ve güncel konularda mesleki İngilizce kelime bilgisi ve ifade yeteneğinin geliştirilmesi hedeflenmektedir. |
DERS KODU VE DERSİN ADI |
TAR 204 - Atatürk İlkeleri ve İnkılap Tarihi II |
DERSİN AMACI |
Öğrencilerin Cumhuriyetin ilk yıllarındaki gelişmeleri kavramaları ve Atatürk ilke ve devrimlerinin çağdaş Türkiye üzerindeki etkilerini anlamaları amaçlanmaktadır. |
DERS AKTS / KREDİ |
3 AKTS / 2 |
DERSİN ŞEKLİ (TÜRÜ)/ VERİLDİĞİ YARIYIL |
Zorunlu/Bahar Dönemi – 4. Yarıyıl |
DERS İÇERİĞİ |
Cumhuriyetin ilk yıllarında yapılan inkılaplar, Atatürk dönemi iç ve dış politika gelişmelerinin tanıtılması; çok partili hayata geçiş denemeleri hakkında bilgi verilmesi amaçlanmaktadır. Atatürk ilke ve devrimlerinin çağdaş Türkiye üzerindeki etkileri konusunda farkındalık kazandırılması hedeflenmektedir.
|
DERS KODU VE DERSİN ADI |
SKİ202 - Sağlık Kurumlarında İnsan Kaynakları Yönetimi
|
DERSİN AMACI |
Öğrencilerin sağlık kurumlarında insan kaynakları süreçlerini tanımaları ve uygulama becerisi geliştirmeleri amaçlanmaktadır. |
DERS AKTS / KREDİ |
8 AKTS / 3 |
DERSİN ŞEKLİ (TÜRÜ)/ VERİLDİĞİ YARIYIL |
Zorunlu/Bahar Dönemi – 4. Yarıyıl |
DERS İÇERİĞİ |
Sağlık kurumlarında insan kaynakları planlaması, işe alım, yerleştirme ve oryantasyon süreçlerinin tanıtılması; performans değerlendirme, motivasyon ve ödüllendirme hakkında bilgi verilmesi amaçlanmaktadır. Eğitim, geliştirme ve iş hukuku konularında bilgi ve uygulama becerilerinin kazandırılması hedeflenmektedir. |
DERS KODU VE DERSİN ADI |
SKİ 204 - Hastane Bilgi Sistemleri |
DERSİN AMACI |
Öğrencilerin sağlık bilgi sistemlerini tanıyarak veri yönetimi ve dijital sağlık uygulamaları konusunda farkındalık kazanmaları amaçlanmaktadır. |
DERS AKTS / KREDİ |
8 AKTS / 2 |
DERSİN ŞEKLİ (TÜRÜ)/ VERİLDİĞİ YARIYIL |
Zorunlu/Bahar Dönemi – 4. Yarıyıl |
DERS İÇERİĞİ |
Sağlık bilgi sistemlerinin tanıtılması; elektronik sağlık kayıtları, hastane otomasyon sistemleri ve veri güvenliği konularında bilgi verilmesi amaçlanmaktadır. Sağlık bilişim standartları ve dijitalleşme süreçlerine ilişkin farkındalığın artırılması hedeflenmektedir.
|
DERS KODU VE DERSİN ADI |
SKİ 206 - Sağlık Turizmi |
DERSİN AMACI |
Öğrencilerin sağlık turizmi alanındaki uygulamaları ve stratejileri öğrenerek sektörel farkındalık kazanmaları amaçlanmaktadır. |
DERS AKTS / KREDİ |
5 AKTS / 2 |
DERSİN ŞEKLİ (TÜRÜ)/ VERİLDİĞİ YARIYIL |
Zorunlu/Bahar Dönemi – 4. Yarıyıl |
DERS İÇERİĞİ |
Sağlık turizmi kavramının, kapsamının ve ülkemizdeki gelişiminin tanıtılması; uluslararası hasta yönetimi, sağlık turizmi pazarlama stratejileri ve mevzuat hakkında bilgi verilmesi amaçlanmaktadır. Sağlık turizminde hasta memnuniyeti ve hizmet kalitesinin artırılmasına yönelik bilgi ve beceri kazandırılması hedeflenmektedir. |
SEÇMELİ DERSLER
DERS KODU VE DERSİN ADI |
İŞL 218 - Girişimcilik ve Liderlik |
DERSİN AMACI |
Öğrencilerin girişimcilik ve liderlik becerileri kazanmaları ve sağlık sektöründe uygulamaları tanımaları amaçlanmaktadır. |
DERS AKTS / KREDİ |
5 AKTS / 2 |
DERSİN ŞEKLİ (TÜRÜ)/ VERİLDİĞİ YARIYIL |
Seçmeli/ Bahar Dönemi – 4. Yarıyıl |
DERS İÇERİĞİ |
Girişimcilik kavramı, girişimci özellikleri ve iş fikri geliştirme süreçlerinin tanıtılması; liderlik kavramı, liderlik türleri ve etkili liderlik becerileri hakkında bilgi verilmesi amaçlanmaktadır. Sağlık sektöründe girişimcilik ve liderlik örnekleri üzerinden uygulama becerilerinin geliştirilmesi hedeflenmektedir. |
DERS KODU VE DERSİN ADI |
İŞL 220 - Sosyal Sorumluluk ve İş Etiği |
DERSİN AMACI |
Öğrencilere kurumsal sosyal sorumluluk ve iş etiği konularında bilinç kazandırmak amaçlanmaktadır. |
DERS AKTS / KREDİ |
5 AKTS / 2 |
DERSİN ŞEKLİ (TÜRÜ)/ VERİLDİĞİ YARIYIL |
Seçmeli/ Bahar Dönemi – 4. Yarıyıl |
DERS İÇERİĞİ |
Kurumsal sosyal sorumluluk kavramı, sağlık sektöründe toplumsal katkı projelerinin tanıtılması; iş etiği teorileri, etik ikilemler ve çözüm yolları hakkında bilgi verilmesi amaçlanmaktadır. Sağlık kurumlarında etik karar alma süreçlerine dair farkındalığın artırılması hedeflenmektedir. |
DERS KODU VE DERSİN ADI |
SKİ 208 - Bitirme Projesi |
DERSİN AMACI |
Öğrencilerin sağlık yönetimi alanında bilimsel proje hazırlama ve sunma becerisi geliştirmeleri amaçlanmaktadır. |
DERS AKTS / KREDİ |
5 AKTS / 2 |
DERSİN ŞEKLİ (TÜRÜ)/ VERİLDİĞİ YARIYIL |
Seçmeli/ Bahar Dönemi – 4. Yarıyıl |
DERS İÇERİĞİ |
Sağlık yönetimi veya işletmeciliği alanında seçilen bir konuda proje geliştirilmesi; araştırma yapma, veri toplama ve analiz süreçlerinin uygulanması amaçlanmaktadır. Proje raporunun hazırlanması ve sunulması sürecinde öğrencilerin bilimsel çalışma becerilerini geliştirmeleri hedeflenmektedir. |
DERS KODU VE DERSİN ADI |
SKİ 210 - Mesleki Staj |
DERSİN AMACI |
Öğrencilerin sağlık kurumlarında deneyim kazanarak teorik bilgilerini uygulamaya aktarmaları amaçlanmaktadır. |
DERS AKTS / KREDİ |
5 AKTS / 2 |
DERSİN ŞEKLİ (TÜRÜ)/ VERİLDİĞİ YARIYIL |
Seçmeli/ Bahar Dönemi – 4. Yarıyıl |
DERS İÇERİĞİ |
Sağlık kurumlarında gerçek çalışma ortamında deneyim kazanılması; hasta kabul, idari süreçler ve yönetim uygulamalarının gözlemlenmesi amaçlanmaktadır. Teorik bilgilerin uygulamaya aktarılması ve raporlama becerilerinin geliştirilmesi hedeflenmektedir. |
DERS KODU VE DERSİN ADI |
MİY 202 - Müşteri İlişkileri Yönetimi |
DERSİN AMACI |
Öğrencilerin sağlık hizmetlerinde hasta ve yakınlarıyla etkili iletişim kurma becerilerini geliştirmeleri amaçlanmaktadır. |
DERS AKTS / KREDİ |
5 AKTS / 2 |
DERSİN ŞEKLİ (TÜRÜ)/ VERİLDİĞİ YARIYIL |
Seçmeli/ Bahar Dönemi – 4. Yarıyıl |
DERS İÇERİĞİ |
Hasta ve hasta yakınları ile etkili iletişim tekniklerinin tanıtılması; hasta memnuniyeti, şikayet yönetimi ve geri bildirim süreçleri hakkında bilgi verilmesi amaçlanmaktadır. Sağlık hizmetlerinde müşteri ilişkilerinin yönetimi konusunda uygulama becerilerinin geliştirilmesi hedeflenmektedir. |
DERS KODU VE DERSİN ADI |
SKİ 212 - Sağlıkta Dijital Dönüşüm ve E-Sağlık Uygulamaları |
DERSİN AMACI |
Öğrencilere dijital sağlık teknolojileri ve e-sağlık uygulamaları hakkında temel bilgi kazandırmak amaçlanmaktadır. |
DERS AKTS / KREDİ |
5 AKTS / 2 |
DERSİN ŞEKLİ (TÜRÜ)/ VERİLDİĞİ YARIYIL |
Seçmeli/ Bahar Dönemi – 4. Yarıyıl |
DERS İÇERİĞİ |
E-sağlık, mobil sağlık ve tele-sağlık kavramlarının tanıtılması; dijital sağlık teknolojileri ve uygulama örnekleri hakkında bilgi verilmesi amaçlanmaktadır. Yapay zeka, büyük veri ve dijital sağlık ekosistemine dair temel bilgi ve farkındalığın kazandırılması hedeflenmektedir. |
DERS KODU VE DERSİN ADI |
SKİ 214 - E-Sağlık Okuryazarlığı |
DERSİN AMACI |
Öğrencilere dijital sağlık bilgisine erişim, değerlendirme ve doğru kullanım becerisi kazandırmak amaçlanmaktadır. |
DERS AKTS / KREDİ |
5 AKTS / 2 |
DERSİN ŞEKLİ (TÜRÜ)/ VERİLDİĞİ YARIYIL |
Seçmeli/ Bahar Dönemi – 4. Yarıyıl |
DERS İÇERİĞİ |
Dijital sağlık platformlarının etkin kullanımı, doğru sağlık bilgisine ulaşma ve değerlendirme becerilerinin kazandırılması amaçlanmaktadır. E-sağlık uygulamalarının etik kullanımı ve dijital dünyada hasta hakları konularında farkındalık geliştirilmesi hedeflenmektedir. |
DERS KODU VE DERSİN ADI |
SKİ216 - Sağlık Kurumlarında Yeşil Yönetim |
DERSİN AMACI |
Öğrencilere çevre dostu sağlık yönetimi ve sürdürülebilirlik konusunda bilinç kazandırmak amaçlanmaktadır. |
DERS AKTS / KREDİ |
5 AKTS / 2 |
DERSİN ŞEKLİ (TÜRÜ)/ VERİLDİĞİ YARIYIL |
Seçmeli/ Bahar Dönemi – 4. Yarıyıl |
DERS İÇERİĞİ |
Çevre dostu sağlık yönetimi, sürdürülebilirlik uygulamaları ve atık yönetimi süreçlerinin tanıtılması; iklim değişikliğinin sağlık sektörü üzerindeki etkileri hakkında bilgi verilmesi amaçlanmaktadır. Enerji verimliliği ve çevresel performans ölçümleri konusunda bilgi ve farkındalık kazandırılması hedeflenmektedir. |
DERS KODU VE DERSİN ADI |
SKİ 218 - Sağlıkta Yapay Zeka ve Otomasyon
|
DERSİN AMACI |
Öğrencilerin yapay zeka ve otomasyonun sağlık alanındaki kullanımını tanımaları ve bu konudaki farkındalıklarını geliştirmeleri amaçlanmaktadır. |
DERS AKTS / KREDİ |
5 AKTS / 2 |
DERSİN ŞEKLİ (TÜRÜ)/ VERİLDİĞİ YARIYIL |
Seçmeli/ Bahar Dönemi – 4. Yarıyıl |
DERS İÇERİĞİ |
Yapay zeka ve otomasyon kavramlarının sağlık alanındaki kullanım alanlarının tanıtılması; klinik karar destek sistemleri ve veri analitiği hakkında bilgi verilmesi amaçlanmaktadır. Etik, hukuki ve sosyal boyutları ile sağlıkta dijitalleşmenin etkileri konusunda farkındalık kazandırılması hedeflenmektedir. |