Meslek Yüksekokulu

Misyon:

Evrensel değerler çerçevesinde, bilim ve teknolojiden faydalanarak sağlık hizmetlerinin dokümantasyon süreçlerini yürütebilen, hastalıkların tanı kodlarını tanıyan, ayaktan ve yatarak yürütülen tedavi süreçlerini takip edebilen, tıbbi ve idari hizmetlerin istatistiklerini tutabilen ve görev verilen alanda yazılı ve sözlü tüm süreçleri sağlayan, araştırmacı, sorgulayıcı ve saygılı bireyler yetiştirmek.

Vizyon: 

Tıbbi Dokümantasyon ve Sekreterlik alanında sektörün ihtiyacı olan nitelikli yardımcı sağlık personelini yetiştirmek, eğitim kalitemiz ve gerçekleştirdiğimiz araştırmalar ile en çok tercih edilen program olmak.

Danışma Kurulu Üyesi Adı Soyadı

Kurum

Sonay SEL

Adana İl Sağlık Müdürlüğü- Tıp Hekimi

Yasemin HALEFOĞLU

VM Medikalpark Mersin Hastanesi Genel Müdür Yardımcısı

Özlem KÜLTÜR

Adana Medline Hastanesi Direktörü

Sultan ERYILMAZ

Hemşire- İlkyardım Eğitmeni

Tuğba BALOĞLU

Adana Medline Hastanesi İnsan Kaynakları Müdürü

Program Tanımı

Yeterlilik Türü Adı

Tıbbi Dokümantasyon ve Sekreterlik Programı Ön Lisans Diploması

Yeterliliği Veren Kurum

Çağ Üniversitesi

Yönelim: Akademik

Akademik

TYÇ Seviyesi

5

Kredi Aralığı

120

Programın Normal Süresi

2

Programın Dili

Türkçe

Program Başkanı 

Öğr. Gör. Hilal EKİM

hilalekim@cag.edu.tr

Telefon            : +90 324 651 48 00

Fax      : +90 324 651 48 11

Program Erasmus Koordinatörü

Dr.Öğr.Üyesi Dilara DEMİREZ

dilarademirez@cag.edu.tr

 

Tel:  +90 324 6514800


Fax: +90 324 6514811

Programın Profili

Tıbbi Dokümantasyon ve Sekreterlik Programı, çağdaş ve evrensel değerler ışığında, sağlık kurum ve kuruluşlarının idari hizmetlerinde ara eleman yetiştirmektir. Dolayısıyla bu program Sağlık kurumlarında oluşan tıbbi dokümanları bilimsel kurallara uygun olarak toplayabilen, düzenleyebilen, arşivleyebilen, hizmete sunabilen, klinik, poliklinik ve bürolarda çağdaş sekreterlik hizmetlerini yürütebilen sağlık insan gücünü yetiştirmeyi amaçlamaktadır.

Öğrenme Ortamı

Eğitim ve öğretim örgün şekilde gerçekleştirilir. Teknolojik imkânlarımızın yeterli olması nedeniyle uzaktan eğitim de kısmen uygulanmaktadır. Ayrıca, Üniversite bünyesindeki araştırma merkezleri vb. birimler aracılığıyla uygulamalı eğitimler yapılmaktadır.

Program Çıktıları (Yeterlilikleri)

Programı tamamlayan bir öğrenci;

PÇ-1. Yaşam boyu öğrenme bilinci ile bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleyerek, toplumsal sorumluluk bilinci ile proje ve etkinliklere katkı verir ve kendini sürekli yenilemektedir.

PÇ-2. Sağlık hizmetleri alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için ekip içerisinde yer alarak örgütsel iletişim, yönetim ve organizasyon, kalite yönetimi ve süreçlerine uygun davranır ve gerektiğinde bireysel sorumluluk üstlenir.

PÇ-3. Tıbbi dokümanların tarihi gelişimini kavrayarak dokümanların önemini anlar ve sorun çözümüne odaklanır

PÇ-4.  Alanının gerektirdiği tıbbi terminoloji, hastalıklar bilgisi ve ilkyardım uygulamaları ile ilgili terimleri ve kavramları bilir ve kavramları hatasız olarak kullanır.

PÇ-5. Sağlık kayıtlarına yönelik istatistikî veriyi hazırlar ve sunar. Halk sağlığı çalışmaları için kaynak sağlar.

PÇ-6. Hasta dosyasının içeriği ve öneminin kavrar, hasta dosyasını arşiv kurallarına uygun düzenler.

PÇ-7. Kurum içi ve kurum dışı yazışmaları yapar, belgeleri sınıflayıp dosyalar, organize eder, dosyalama tekniklerine göre arşiv işlemlerini yürütür.

PÇ-8. Mesleki uygulamaları için gerekli olan temel bilgisayar programlarını, ilgili teknolojileri ve ofis cihazlarını etkin şekilde kullanır ve tıbbi dokümantasyon süreçleri ile ilgili hastane otomasyon işlemlerini yapar

PÇ-9. Sağlık sistemi içerisinde bulunan kurum ve kuruluşları tanır, Tıbbi Dokümantasyon ve Sekreterlik alanında çalışan bir birey olarak görev, hak ve sorumlulukları ile ilgili yasa, yönetmelik ve mevzuata uygun hareket eder

PÇ-10. Mesleki sorumlulukların farkında olup bunları çalışma ortamında kullanır (hasta bilgilerini gizli tutma, dosyaları düzgün tutma, tıbbi dokümanların muhafazası, hasta ve hasta yakınları ile nazik iletişim kurma, tıbbi araştırmalarda sağlık çalışanlarına yardımcı olma vb).

Anahtar Yetkinlikler

  • Okuma yazma yetkinliği
  • Yabancı dil yetkinliği
  • Matematiksel yetkinlik ve bilim, teknoloji ve mühendislikte yetkinlik
  • Dijital yetkinlik
  • Kişisel, sosyal ve öğrenmeyi öğrenme yetkinliği
  • Vatandaşlık yetkinliği
  • Girişimcilik yetkinliği
  • Kültürel farkındalık ve ifade yetkinliği

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri

Ölçme ve değerlendirme yöntemleri; sınav çeşitleri ve bunların ders başarı notuna katkısı, Çağ Üniversitesi Ön Lisans ve Lisans Eğitim Öğretim ve Sınav Yönetmeliği hükümleri ve Senato kararları belirlenir.

Ölçme ve değerlendirmede ödev, bitirme projesi, staj, ara sınav ve dönem sonu sınavı gibi farklı yöntemler kullanılır.

Öğrenci başarısının değerlendirilmesinde harf ve/veya rakama dayalı not verme sistemleri kullanılır.

Kalite Güvencesi

Yükseköğretim programlarının niteliğinin gözetilmesi için;

- YÖK, yükseköğretim kurumlarında gerçekleştirilen eğitim ve öğretimle diğer faaliyetlerin planlanması, düzenlenmesi, yönetilmesi ve denetiminden sorumludur.

- YÖK tarafından belirlenen kriterler çerçevesinde her yıl hazırlanan yükseköğretim kurumlarına ait “Üniversite İzleme ve Değerlendirme Raporları” yayımlanır. Bu raporlara göre hazırlanan, yükseköğretim kurumlarına yönelik nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren raporlar da YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır.

- YÖK tarafından her yıl vakıf yükseköğretim kurumlarına ait akademik, idari ve mali verileri içeren “Vakıf Yükseköğretim Kurumları Raporu” yayımlanır. Vakıf yükseköğretim kurumlarına yönelik yapılan nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren bu raporlar, YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır.

Tıbbi Dokümantasyon ve Sekreterlik Ön Lisans Programının kalite güvencesi şu şekilde sağlanır:

Öğretim Programlarının Oluşturulması ve Onaylanması:

YÖK, yükseköğretim kurumlarında ön lisans/lisans programlarının açılması için gerekli olan asgari standart ve ölçütleri YÖK belirler.

Yükseköğretim kurumlarında ön lisans/lisans programlarının müfredatı ve her bir programın öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının neler olacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak Çağ Üniversitesi Senatosu tarafından belirlenir.

Ölçme-Değerlendirme:

Tıbbi Dokümantasyon ve Sekreterlik Ön Lisans Programının öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının ölçme ve değerlendirmesinin nasıl yapılacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak hazırlanan Çağ Üniversitesi Ön Lisans ve Lisans Eğitim Öğretim ve Sınav Yönetmeliğine göre yürütülür.

Belgelendirme:

Tıbbi Dokümantasyon ve Sekreterlik Ön Lisans Programına kayıtlı öğrenciler, yükseköğretim kurumları tarafından belirlenen ders kredilerini ve diğer yükümlülükleri başarı ile tamamlamaları halinde; ön lisans/lisans diploması alır.

Öz Değerlendirme-Dış Değerlendirme:

Çağ Üniversitesi, sürekli izleme bağlamında, her yılın başında bir önceki yıla ait “Kurum İç Değerlendirme Raporlarını” Yükseköğretim Kalite Kurulu (YÖKAK) tarafından hazırlanan Bilgi Sistemine girer. YÖKAK, yükseköğretim kurumlarının dış değerlendirmesine ilişkin hazırladığı “Kurumsal Geri Bildirim Raporu”nu kamuoyuyla paylaşılır. Ayrıca, YÖKAK tarafından yetkilendirilen veya tanınan akreditasyon kuruluşları tarafından verilen akreditasyon kararları da programların yeterliliklerinin kalite güvencesinin sağlandığını gösterir. YÖKAK mevzuatı gereği belirlenen yeterliliklere ilişkin düzenli gözden geçirme faaliyetleri yapar.

Giriş Şartları

ÖSYM tarafından yapılan merkezi sınav sonucunda Çağ Üniversitesi Tıbbi Dokümantasyon ve Sekreterlik Programına yerleştirilmiş olmak.

Yeterliliği Kazanma Şartları

Tıbbi Dokümantasyon ve Sekreterlik Programı için gerekli mezuniyet koşulları Çağ Üniversitesi Ön Lisans ve Lisans Eğitim Öğretim ve Sınav Yönetmeliğinde belirtilmiştir. Buna göre öğrenciler, ders müfredatında yer alan bütün dersleri en az DD harf notu ile geçmesi koşuluyla, 4.00 üzerinden en az 2.00 genel not ortalamasını sağladıklarında mezun olabilirler.

İlerleme İmkânları

Tıbbi Dokümantasyon ve Sekreterlik Ön Lisans Programı mezunu öğrenciler, ÖSYM tarafından yapılan Dikey Geçiş Sınavı sonucuna göre lisans programlarına başvuru yapabilirler.

Yeterliliğin Yasal Dayanağı

1. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu

2. Çağ Üniversitesi Ön Lisans ve Lisans Eğitim Öğretim ve Sınav Yönetmeliği

3. Yükseköğretim Kalite Güvencesi ve Yükseköğretim Kalite Kurulu Yönetmeliği

Yeterliliğe Erişim İçin İnternet Sitesi

https://www.cag.edu.tr/tr/meslek-yuksek-okulu

Birinci Yıl, Birinci Yarıyıl
Ders Kodu Ders Dersin Şekli Kredi AKTS
TDS-102 Tıbbi Dokümantasyon Uzmanlık-Alan Dersleri Zorunlu 2-1-3 06
SAG-103 Tıbbi Terminoloji Uzmanlık-Alan Dersleri Zorunlu 2-1-3 07
TRK-103 Türkçe I Tamamlayıcı Dersler Zorunlu 2-0-2 03
ING-105 İngilizce Dil Becerileri I Tamamlayıcı Dersler Zorunlu 2-1-3 06
TBT-105 Temel Bilgi Teknolojileri ve Klavye Bilgisi Tamamlayıcı Dersler Zorunlu 1-1-2 06
MAT-117 Biyoistatistik Tamamlayıcı Dersler Zorunlu 2-0-2 05
Toplam 15 33
Birinci Yıl, İkinci Yarıyıl
Ders Kodu Ders Dersin Şekli Kredi AKTS
TRK-104 Türkçe II Tamamlayıcı Dersler Zorunlu 2-0-2 03
ING-106 İngilizce Dil Becerileri II Tamamlayıcı Dersler Zorunlu 2-1-3 06
TDS-106 Halk Sağlığı Uzmanlık-Alan Dersleri Zorunlu 2-1-3 08
TDS-108 Hastalıklar Bilgisi Uzmanlık-Alan Dersleri Zorunlu 2-1-3 07
IYU-116 İlk Yardım ve Uygulamaları (Sertifikalı Ders) Uzmanlık-Alan Dersleri Zorunlu 1-1-2 06
Toplam 13 30
İkinci Yıl, Üçüncü Yarıyıl
Ders Kodu Ders Dersin Şekli Kredi AKTS
HUK-203 Hukuka Giriş Tamamlayıcı Dersler Zorunlu 2-0-2 05
TAR-203 Atatürk İlkeleri ve İnkılâp Tarihi I Tamamlayıcı Dersler Zorunlu 2-0-2 03
TDS-203 Tıbbi Sekreterlik Teknikleri Temel Mesleki Dersler Zorunlu 2-1-3 06
TDS-205 Bozyel Sigorta Sağlık Hizmetleri Yönetimi (Bozyel Sigorta Markalı Ders) Uzmanlık-Alan Dersleri Zorunlu 2-1-3 06
ING-207 Mesleki İngilizce I Tamamlayıcı Dersler Zorunlu 1-1-2 06
TDS-209 Yazışma Teknikleri ve İletişim Tamamlayıcı Dersler Zorunlu 1-1-2 06
Toplam 14 32
İkinci Yıl, Dördüncü Yarıyıl
Ders Kodu Ders Dersin Şekli Kredi AKTS
TDS-000 Sağlık Kurumlarında Dijital Dönüşüm ve E-Sağlık Uygulamaları Seçmeli Dersler Seçmeli 1-1-2 05
TDS-001 Sağlık Kurumlarında Yeşil Yönetim Seçmeli Dersler Seçmeli 1-1-2 05
TDS-002 Sağlıkta Yapay Zeka ve Otomasyon Seçmeli Dersler Seçmeli 2-0-2 05
TDS-003 Uygulamalı Klavye Teknikleri Seçmeli Dersler Seçmeli 1-1-2 05
MIY-202 Müşteri İlişkileri Yönetimi Seçmeli Dersler Seçmeli 1-1-2 05
TAR-204 Atatürk İlke ve İnkılap Tarihi II Tamamlayıcı Dersler Zorunlu 2-0-2 03
ING-208 Mesleki İngilizce II Tamamlayıcı Dersler Zorunlu 2-1-3 06
TDS-212 Büro Yönetimi Teknikleri Tamamlayıcı Dersler Zorunlu 2-1-3 08
TDS-214 Hastane Bilgi Sistemleri Tamamlayıcı Dersler Zorunlu 2-0-2 08
ISL-218 Girişimcilik ve Liderlik (MESİAD Markalı Ders) Seçmeli Dersler Seçmeli 1-1-2 05
ISL-220 Sosyal Sorumluluk ve İş Etiği Seçmeli Dersler Seçmeli 2-0-2 05
TDS-220 Sağlık Mevzuatı Seçmeli Dersler Seçmeli 2-0-2 05
TDS-222 E-Sağlık Okuryazarlığı Seçmeli Dersler Seçmeli 1-1-2 05
MYO-000 Bitirme Çalışması Seçmeli Ders Grubu. Dersleri görmek için ders adına tıklayınız Seçmeli 2-0-2 05
Toplam 30 75

DERS KODU VE DERSİN ADI

TDS-102-Tıbbi Dokümantasyon

DERSİN AMACI

Bilgi, belge, tıbbi doküman kavramlarının tanıtılması, hasta dosyasının önemi ve mahremiyeti hakkında bilgi verilmesi amaçlanmaktadır.

DERS AKTS / KREDİ

6 AKTS/3

DERSİN ŞEKLİ (TÜRÜ)/ VERİLDİĞİ YARIYIL

Yüz yüze/Zorunlu/Güz Dönemi/1. Yarıyıl

DERS İÇERİĞİ

Sağlık kurumlarında kullanılan hasta dosyaları, tıbbi kayıtlar ve diğer sağlık belgelerinin bilimsel ve hukuki kurallara uygun şekilde hazırlanması, düzenlenmesi, saklanması ve arşivlenmesi süreçlerini kapsar. Derste hasta dosyasının içeriği ve düzenlenmesi, dokümanların sınıflandırılması, arşivleme yöntemleri, veri güvenliği ve hasta mahremiyeti ilkeleri ele alınır. Ayrıca dijital ortamda dokümantasyon, elektronik sağlık kayıt sistemleri ve modern bilgi teknolojilerinin dokümantasyon süreçlerine etkisi incelenir. Öğrenciler bu ders sonunda, sağlık kuruluşlarında doğru ve düzenli doküman yönetimi yapabilecek bilgi ve beceriye sahip olurlar.

DERS KODU VE DERSİN ADI

SAG-103- Tıbbi Terminoloji

DERSİN AMACI

Tıbbi terimlere giriş (kökler, önekler, sonekler, tekil ve çoğul isim formlarının genel kullanımı, terimlerde küçültme, genel hastalık terimleri), hareket sistemine ilişkin terimleri, solunum sistemine ilişkin terimleir, dolaşım sistemine ilişkin terimleri, ürogenital sisteme ilişkin terimleri, sinir sistemine ilişkin terimleri, endokrin sisteme ilişkin terimleri, kan ve kan yapıcı organlara ilişkin terimleri, göz, kulak ve deriye ilişkin terimleri; anatomik, tanısal, semptomatik ve ameliyatlarla ilişkili terimleri öğretmektir.

DERS AKTS / KREDİ

7 AKTS/3

DERSİN ŞEKLİ (TÜRÜ)/ VERİLDİĞİ YARIYIL

Yüz yüze/Zorunlu/Güz Dönemi/1. Yarıyıl

DERS İÇERİĞİ

Tıp dilinde kullanılan terimlerin kökenlerini, yapısını ve anlamlarını öğretir; öğrencilerin vücut sistemlerine ait temel terimleri, hastalık ve tedaviyle ilgili kavramları doğru okuyup yazabilmesini ve mesleki iletişimde etkin şekilde kullanabilmesini sağlar.

DERS KODU VE DERSİN ADI

TRK-103- Türkçe I

DERSİN AMACI

Öğrencilerin yazılı ve sözlü anlatım becerilerini geliştirmeyi, Türkçenin ses, yapı ve cümle özelliklerini kavratmayı amaçlar.

DERS AKTS / KREDİ

3 AKTS/2

DERSİN ŞEKLİ (TÜRÜ)/ VERİLDİĞİ YARIYIL

Online/Zorunlu/Güz Dönemi/1.Yarıyıl

DERS İÇERİĞİ

Ders kapsamında ses bilgisi, sözcük türleri, cümle yapıları, yazım kuralları ve noktalama işaretleri işlenerek öğrencilerin dili doğru, etkili ve kurallara uygun kullanmaları hedeflenir.

DERS KODU VE DERSİN ADI

ING- 105- İngilizce Dil Becerileri I

DERSİN AMACI

İngilizce I dersi, öğrencilerin temel düzeyde İngilizce okuma, yazma, dinleme ve konuşma becerilerini geliştirmeyi amaçlar.

DERS AKTS / KREDİ

6 AKTS/3

DERSİN ŞEKLİ (TÜRÜ)/ VERİLDİĞİ YARIYIL

Yüz yüze/Zorunlu/Güz Dönemi/1. Yarıyıl

DERS İÇERİĞİ

Derste günlük ifadeler, basit dil bilgisi yapıları, temel kelime bilgisi ve kısa diyaloglar işlenerek öğrencilerin günlük yaşamda ve mesleki ortamda İngilizceyi kullanabilme becerisi kazanmaları sağlanmaktadır.

DERS KODU VE DERSİN ADI

TBT-105- Temel Bilgi Teknolojileri ve Klavye Bilgisi

DERSİN AMACI

Öğrencilerin bilgisayar kullanımına hâkim olmalarını, temel ofis yazılımlarını etkin şekilde kullanabilmelerini ve on parmak klavye becerisi kazanmalarını amaçlamaktadır.

DERS AKTS / KREDİ

6 AKTS/2

DERSİN ŞEKLİ (TÜRÜ)/ VERİLDİĞİ YARIYIL

Yüz yüze/Zorunlu/Güz Dönemi/1.Yarıyıl

DERS İÇERİĞİ

Derste bilgisayar donanım ve yazılım bilgisi, dosya yönetimi, kelime işlemci ve elektronik tablo uygulamaları ile klavye hız ve doğruluk çalışmaları yapılır.

DERS KODU VE DERSİN ADI

MAT-117- Biyoistatistik

DERSİN AMACI

Öğrencilere sağlıkla ilgili verileri doğru şekilde toplama, sınıflandırma, analiz etme ve yorumlama becerisi kazandırmaktır. Bu ders sayesinde öğrenciler, hasta kayıtları ve sağlık istatistiklerini bilimsel yöntemlere uygun biçimde düzenleyebilir, tablo ve grafikler oluşturabilir, araştırmalarda kullanılan temel istatistiksel yöntemleri anlayarak sağlık kuruluşlarının karar alma ve raporlama süreçlerine katkı sağlayabilirler.

DERS AKTS / KREDİ

5 AKTS/2

DERSİN ŞEKLİ (TÜRÜ)/ VERİLDİĞİ YARIYIL

Online/Zorunlu/Güz Dönemi/1. Yarıyıl

DERS İÇERİĞİ

İstatistiğin tanımı, önemi ve sağlık alanındaki yeri ile başlamaktadır. Veri toplama yöntemleri, verilerin sınıflandırılması, frekans tabloları, grafik çizimleri, merkezi eğilim ölçüleri (ortalama, medyan, mod) ve dağılım ölçüleri (varyans, standart sapma) gibi temel istatistik kavramlarını ele almakatadır.  Ders kapsamında ayrıca sağlık verilerinin raporlanması, yorumlanması ve karar verme süreçlerinde istatistiksel bilginin nasıl kullanılacağı uygulamalı örneklerle işlenir.

DERS KODU VE DERSİN ADI

TRK-104- Türkçe II

DERSİN AMACI

Öğrencilerin yazılı ve sözlü anlatım becerilerini geliştirmesine ek olarak paragraf oluşturma, resmi yazışmalar yapma ve kompozisyon yazma gibi konuları kavratmayı amaçlamaktadır.

DERS AKTS / KREDİ

3 AKTS/2

DERSİN ŞEKLİ (TÜRÜ)/ VERİLDİĞİ YARIYIL

Online/Zorunlu/Bahar Dönemi/2.Yarıyıl

DERS İÇERİĞİ

Öğrencilerin yazılı ve sözlü anlatım becerilerini geliştirmeye devam ederek paragraf oluşturma, kompozisyon yazma, resmi yazışmalar ve rapor hazırlama konularını ele alır. Derste ayrıca sözlü anlatım teknikleri, etkili sunum yapma ve kendini ifade etme becerileri üzerinde durulur.

DERS KODU VE DERSİN ADI

ING-106- İngilizce Dil Becerileri II

DERSİN AMACI

Ders ING 105 kodlu dersin devamı olarak, öğrencilerin; onları en çok ilgilendiren konularla ilişkili cümleleri ve sıklıkla kullanılan ifadeleri anmalarını sağlamayı amaçlamaktadır.

DERS AKTS / KREDİ

6 AKTS/3

DERSİN ŞEKLİ (TÜRÜ)/ VERİLDİĞİ YARIYIL

Yüz yüze/Zorunlu/Bahar Dönemi/2.Yarıyıl

DERS İÇERİĞİ

Derste farklı zamanlar, modal fiiller, bağlaçlar gibi dilbilgisi yapıları işlenir; metin okuma, diyalog kurma ve yazılı anlatım çalışmaları ile öğrencilerin günlük ve mesleki iletişimde İngilizceyi daha akıcı kullanabilmesi sağlanır.

DERS KODU VE DERSİN ADI

TDS-106- Halk Sağlığı

DERSİN AMACI

Halk Sağlığı dersi, toplumların sağlık düzeyini koruma ve geliştirme, hastalıkları önleme, sağlık hizmetlerini planlama ve yönetme konularında bilgi ve beceri kazandırmayı amaçlar.

DERS AKTS / KREDİ

8 AKTS/3

DERSİN ŞEKLİ (TÜRÜ)/ VERİLDİĞİ YARIYIL

Yüz yüze/Zorunlu/Bahar Dönemi/2.Yarıyıl

DERS İÇERİĞİ

Toplum sağlığını etkileyen faktörler, epidemiyoloji, bulaşıcı ve kronik hastalıkların önlenmesi, sağlık eğitimi, çevre sağlığı, beslenme, aile ve çocuk sağlığı ile koruyucu hekimlik uygulamaları gibi konuları kapsar.

DERS KODU VE DERSİN ADI

TDS-108- Hastalıklar Bilgisi

DERSİN AMACI

Öğrencilerin çeşitli hastalıkların nedenlerini, belirtilerini, tanı ve tedavi yöntemlerini anlayarak sağlık hizmetlerinde doğru ve etkili uygulamalar yapabilme becerisi kazanmasını amaçlar.

DERS AKTS / KREDİ

7 AKTS/3

DERSİN ŞEKLİ (TÜRÜ)/ VERİLDİĞİ YARIYIL

Yüz yüze/Zorunlu/Bahar Dönemi/2.Yarıyıl

DERS İÇERİĞİ

Hastalıklar Bilgisi dersi, enfeksiyon hastalıkları, kronik hastalıklar, genetik ve metabolik bozukluklar, kardiyovasküler, solunum, sindirim ve sinir sistemi hastalıkları gibi konuları kapsar. Ders, öğrencilerin hastalıkların nedenlerini, belirtilerini, tanı ve tedavi yöntemlerini öğrenerek sağlık hizmetlerinde bilinçli ve etkili uygulamalar yapmalarına yönelik bir içerik sunmaktadır.

DERS KODU VE DERSİN ADI

IYU- 116- İlk Yardım ve Uygulamaları

DERSİN AMACI

Bu dersle öğrencilere kaza, yaralanma, şok, zehirlenme, temel yaşam desteği ihtiyacı gibi durumlarda ilk müdahale yöntemlerinin  nasıl yapılacağının öğretilmesi amaçlanmaktadır.

DERS AKTS / KREDİ

6 AKTS/2

DERSİN ŞEKLİ (TÜRÜ)/ VERİLDİĞİ YARIYIL

Yüz yüze/Zorunlu/Bahar Dönemi/2.Yarıyıl

DERS İÇERİĞİ

Acil durumlarda hayat kurtarıcı müdahalelerin temel prensiplerini öğretir. Ders kapsamında temel yaşam desteği, kanama kontrolü, kırık ve çıkıkların yönetimi, yanık, zehirlenme ve bayılma gibi durumlarda uygulanacak ilk yardım yöntemleri ile öğrencilere pratik beceriler kazandırılır.

DERS KODU VE DERSİN ADI

HUK-203- Hukuka Giriş

DERSİN AMACI

Öğrencilerin hukuk sisteminin temel kavramlarını, hukukun dallarını ve işleyişini anlayarak hukuk bilgisi temelinde bilinçli ve doğru kararlar alabilme becerisi kazanmalarını amaçlar.

DERS AKTS / KREDİ

5 AKTS/2

DERSİN ŞEKLİ (TÜRÜ)/ VERİLDİĞİ YARIYIL

Online/Zorunlu/Bahar Dönemi/3. Yarıyıl

DERS İÇERİĞİ

Hukuka Giriş dersi, hukukun tanımı, kaynakları, temel ilkeleri, hukuk dalları, hak ve sorumluluklar ile devletin hukuki yapısı gibi konuları kapsar. Ders, öğrencilerin hukuki kavramları öğrenmelerini, hukuk sistemini anlamalarını ve günlük yaşamda karşılaşabilecekleri hukuki durumlara karşı nasıl  yaklaşım geliştirmeleri ile ilgili pratik bilgiler kazandırır.

DERS KODU VE DERSİN ADI

TAR-203- Atatürk İlkeleri ve İnkılâp Tarihi I

DERSİN AMACI

Öğrencilerin Türkiye Cumhuriyeti’nin kuruluş sürecini, Atatürk’ün inkılâp ve ilkelerini anlamalarını, tarihsel olayları analiz ederek çağdaş Türkiye’nin temel değerlerini kavramalarını amaçlar.

DERS AKTS / KREDİ

3 AKTS/2

DERSİN ŞEKLİ (TÜRÜ)/ VERİLDİĞİ YARIYIL

Online/Zorunlu/Bahar Dönemi/3. Yarıyıl

DERS İÇERİĞİ

Osmanlı Devleti’nin son dönemi, Birinci Dünya Savaşı ve Mondros Mütarekesi, Milli Mücadele dönemi, Cumhuriyet’in ilanı ve Atatürk’ün siyasal, sosyal ve kültürel inkılâpları gibi konuları kapsar. Ders, öğrencilerin Türkiye’nin modernleşme sürecini ve Atatürk’ün önderliğinde gerçekleştirilen reformları tarihsel bir perspektifle anlamalarını sağlamayı hedefler.

DERS KODU VE DERSİN ADI

TDS-203- Tıbbi Sekreterlik Teknikleri

DERSİN AMACI

Öğrencilerin sağlık kurumlarında etkili iletişim kurma, hasta kayıt ve dosyalama sistemlerini yönetme, tıbbi belgeleri doğru ve düzenli şekilde hazırlama gibi temel sekreterlik becerilerini kazanmasını amaçlar.

DERS AKTS / KREDİ

6 AKTS/3

DERSİN ŞEKLİ (TÜRÜ)/ VERİLDİĞİ YARIYIL

Yüz yüze/Zorunlu/Bahar Dönemi/3. Yarıyıl

DERS İÇERİĞİ

Hasta kabul ve kayıt işlemleri, hasta dosyalama ve arşivleme, tıbbi evrakların hazırlanması, randevu ve telefon yönetimi, sağlık kurumlarında iletişim ve hasta ile ilişkiler gibi konuları kapsar. Ders, öğrencilerin sağlık kuruluşlarında düzenli ve etkili sekreterlik hizmeti sunabilme becerisi kazanmalarını hedefler.

DERS KODU VE DERSİN ADI

TDS-205- Sağlık Hizmetleri Yönetimi

DERSİN AMACI

Öğrencilerin sağlık kuruluşlarını etkin ve verimli bir şekilde planlama, organize etme, yönlendirme ve denetleme becerileri kazanmalarını; kaynakları doğru kullanarak kaliteli sağlık hizmeti sunabilmelerini amaçlar.

DERS AKTS / KREDİ

6 AKTS/3

DERSİN ŞEKLİ (TÜRÜ)/ VERİLDİĞİ YARIYIL

Yüz yüze/Zorunlu/Bahar Dönemi/3. Yarıyıl

DERS İÇERİĞİ

Sağlık kuruluşlarının organizasyon yapısı, yönetim ve liderlik ilkeleri, insan kaynakları yönetimi, mali yönetim, kalite ve hasta güvenliği, sağlık politikaları ve stratejik planlama gibi konuları kapsar. Ders, öğrencilerin sağlık hizmetlerinde etkin yönetim ve karar alma becerilerini geliştirmeyi hedefler.

DERS KODU VE DERSİN ADI

ING-207- Mesleki İngilizce I

DERSİN AMACI

Öğrencilerin kendi alanlarına özgü İngilizce terim ve ifadeleri öğrenerek mesleki iletişimde doğru ve etkili şekilde yazılı ve sözlü iletişim kurabilme becerisi kazanmalarını amaçlar.

DERS AKTS / KREDİ

6 AKTS/3

DERSİN ŞEKLİ (TÜRÜ)/ VERİLDİĞİ YARIYIL

Yüz yüze/Zorunlu/Bahar Dönemi/3. Yarıyıl

DERS İÇERİĞİ

Öğrencilerin meslekle ilgili temel İngilizce kelime ve kavramları öğrenmelerini, mesleki yazışmalar, rapor hazırlama, hasta ve iş ortamında iletişim kurma, temel mesleki diyaloglar ve terimler üzerinde pratik yapmalarını kapsar. Ders, öğrencilerin mesleki alanlarında İngilizceyi etkin ve doğru şekilde kullanabilmelerini hedefler.

DERS KODU VE DERSİN ADI

TDS-209- Yazışma Teknikleri ve İletişim

DERSİN AMACI

Öğrencilerin iş ve resmi yazışmaları doğru, etkili ve anlaşılır bir şekilde hazırlama, sözlü ve yazılı iletişim becerilerini geliştirme ve profesyonel ortamda etkili iletişim kurma yetkinliği kazanmalarını amaçlar.

DERS AKTS / KREDİ

6 AKTS/2

DERSİN ŞEKLİ (TÜRÜ)/ VERİLDİĞİ YARIYIL

Yüz yüze/Zorunlu/Bahar Dönemi/3. Yarıyıl

DERS İÇERİĞİ

Resmi ve özel yazışma kuralları, iş mektupları, e-posta ve rapor hazırlama, iletişim türleri, etkili konuşma ve dinleme teknikleri ile beden dili ve profesyonel iletişim becerilerini kapsar. Ders, öğrencilerin hem yazılı hem sözlü iletişimde doğru, etkili ve anlaşılır bir şekilde kendilerini ifade edebilmelerini hedefler.

DERS KODU VE DERSİN ADI

MIY- 202- Müşteri ilişkileri Yönetimi

DERSİN AMACI

Öğrencilerin müşteri memnuniyetini sağlama, etkili iletişim kurma, şikâyet ve talepleri yönetme, müşteri ilişkilerini geliştirme ve sürdürülebilir iş ilişkileri oluşturma becerilerini kazanmalarını amaçlar.

DERS AKTS / KREDİ

5 AKTS/2

DERSİN ŞEKLİ (TÜRÜ)/ VERİLDİĞİ YARIYIL

Online/Seçmeli/Güz Dönemi/4. Yarıyıl

DERS İÇERİĞİ

Müşteri İlişkileri Yönetimi dersi, müşteri memnuniyeti ve sadakati, etkili iletişim teknikleri, şikâyet ve geri bildirim yönetimi, müşteri ilişkilerinde teknoloji kullanımı, hizmet kalitesi ve CRM sistemleri gibi konuları kapsar. Ders, öğrencilerin müşterilerle profesyonel ve verimli ilişkiler kurarak hizmet kalitesini artırmalarını hedefler.

DERS KODU VE DERSİN ADI

TAR-204- Atatürk İlke ve İnkılap Tarihi II

DERSİN AMACI

Öğrencilerin Türkiye Cumhuriyeti’nin siyasi, sosyal ve ekonomik gelişmelerini, Atatürk’ün ilke ve reformlarının uygulanmasını ve Cumhuriyet’in pekiştirilme sürecini tarihsel bir perspektifle anlamalarını amaçlar.

DERS AKTS / KREDİ

3 AKTS/2

DERSİN ŞEKLİ (TÜRÜ)/ VERİLDİĞİ YARIYIL

Online/Zorunlu/Güz Dönemi/4. Yarıyıl

DERS İÇERİĞİ

Cumhuriyet’in ilanından sonraki dönemde gerçekleştirilen anayasal, eğitim, hukuk, ekonomik ve kültürel reformlar, çok partili hayata geçiş süreci, Atatürk dönemi dış politikası ve Atatürkçülük ilkeleri gibi konuları kapsar. Ders, öğrencilerin Türkiye Cumhuriyeti’nin modernleşme sürecini ve Atatürk’ün ilke ve inkılaplarını tarihsel bağlamda kavramalarını hedefler.

DERS KODU VE DERSİN ADI

ING-208- Mesleki İngilizce II

DERSİN AMACI

Öğrencilerin kendi meslek alanlarına yönelik ileri düzey İngilizce terim ve ifadeleri öğrenerek mesleki iletişimde daha akıcı, doğru ve etkili bir şekilde yazılı ve sözlü iletişim kurabilme becerisi kazanmalarını amaçlar.

DERS AKTS / KREDİ

6 AKTS/3

DERSİN ŞEKLİ (TÜRÜ)/ VERİLDİĞİ YARIYIL

Yüz yüze/Zorunlu/Güz Dönemi/4. Yarıyıl

DERS İÇERİĞİ

Öğrencilerin mesleki alanda ileri düzey kelime ve kavramları öğrenmelerini, tıbbi ve teknik rapor yazımı, hasta ve meslektaşlarla profesyonel iletişim, mesleki sunumlar ve diyaloglar üzerinde pratik yapmalarını kapsar. Ders, öğrencilerin mesleki İngilizceyi etkin, doğru ve akıcı şekilde kullanabilmelerini hedefler.

DERS KODU VE DERSİN ADI

TDS-212- Büro Yönetimi Teknikleri

DERSİN AMACI

Öğrencilerin büro işlerini düzenli ve verimli bir şekilde yürütme, dokümantasyon ve dosyalama sistemlerini yönetme, büro araç ve teknolojilerini etkin kullanma ve profesyonel iş süreçlerini organize edebilme becerisi kazanmalarını amaçlar.

DERS AKTS / KREDİ

8 AKTS/3

DERSİN ŞEKLİ (TÜRÜ)/ VERİLDİĞİ YARIYIL

Yüz yüze/Zorunlu/Güz Dönemi/4. Yarıyıl

DERS İÇERİĞİ

Ofis ve büro organizasyonu, dosyalama ve arşivleme sistemleri, yazışma teknikleri, büro araç ve teknolojilerinin kullanımı, toplantı ve randevu yönetimi ile iş süreçlerinin planlanması gibi konuları kapsar. Ders, öğrencilerin büro işlerini etkin, düzenli ve profesyonel bir şekilde yürütebilmelerini hedefler.

DERS KODU VE DERSİN ADI

TDS-214- Hastane Bilgi Sistemleri

DERSİN AMACI

Öğrencilerin sağlık kurumlarında kullanılan bilgi yönetim sistemlerini öğrenmelerini, hasta kayıtları, veri yönetimi, elektronik sağlık kayıtları ve sağlık bilişimi uygulamalarını etkin ve doğru şekilde kullanabilme becerisi kazanmalarını amaçlar.

DERS AKTS / KREDİ

8AKTS/2

DERSİN ŞEKLİ (TÜRÜ)/ VERİLDİĞİ YARIYIL

Yüz yüze/Zorunlu/Güz Dönemi/4. Yarıyıl

DERS İÇERİĞİ

Elektronik sağlık kayıtları, hasta takip ve kayıt sistemleri, laboratuvar ve radyoloji bilgi sistemleri, veri güvenliği, sağlık bilişimi uygulamaları ve hastane yönetim yazılımları gibi konuları kapsar. Ders, öğrencilerin sağlık kurumlarında bilgi sistemlerini etkin ve doğru şekilde kullanarak hizmet kalitesini artırmalarını hedefler.

DERS KODU VE DERSİN ADI

ISL-218- Girişimcilik ve Liderlik

DERSİN AMACI

Öğrencilerin girişimcilik ve liderlik kavramlarını anlayarak yaratıcı ve yenilikçi düşünme, iş fırsatlarını değerlendirme, etkili liderlik ve takım yönetimi becerileri kazanmalarını amaçlar.

DERS AKTS / KREDİ

5 AKTS/2

DERSİN ŞEKLİ (TÜRÜ)/ VERİLDİĞİ YARIYIL

Online/Seçmeli/Güz Dönemi/4. Yarıyıl

DERS İÇERİĞİ

Girişimcilik ve Liderlik dersi, girişimcilik kavramları, iş planı hazırlama, yenilikçilik ve fırsat analizi, liderlik stilleri, takım yönetimi, motivasyon ve karar alma süreçleri gibi konuları kapsar. Ders, öğrencilerin girişimci düşünceyi geliştirmelerini ve etkili liderlik becerileri kazanarak iş ve proje ortamlarında başarılı olmalarını hedefler.

 

DERS KODU VE DERSİN ADI

TDS-220- Sağlık Mevzuatı

DERSİN AMACI

Öğrencilerin sağlık alanındaki yasal düzenlemeleri, yönetmelik ve kanunları öğrenerek sağlık hizmetlerini hukuka uygun şekilde yürütme ve yasal sorumlulukları doğru bir şekilde yerine getirme becerisi kazanmalarını amaçlar.

DERS AKTS / KREDİ

5 AKTS/2

DERSİN ŞEKLİ (TÜRÜ)/ VERİLDİĞİ YARIYIL

Online/Seçmeli/Güz Dönemi/4. Yarıyıl

DERS İÇERİĞİ

Sağlık hizmetlerini düzenleyen kanunlar, yönetmelikler, etik kurallar, hasta hakları, mesleki sorumluluklar ve sağlık kuruluşlarının yasal yükümlülükleri gibi konuları kapsar. Ders, öğrencilerin sağlık alanında hukuka uygun uygulamalar yapabilmelerini ve yasal sorumluluklarını bilmelerini hedefler.

DERS KODU VE DERSİN ADI

TDS-222- E-Sağlık Okuryazarlığı

DERSİN AMACI

Öğrencilerin dijital sağlık teknolojilerini, elektronik sağlık kayıtlarını ve çevrimiçi sağlık bilgi kaynaklarını doğru ve güvenli şekilde kullanabilme, değerlendirebilme ve sağlık kararlarını destekleyecek şekilde faydalanabilme becerisi kazanmalarını amaçlar.

DERS AKTS / KREDİ

5AKTS/2

DERSİN ŞEKLİ (TÜRÜ)/ VERİLDİĞİ YARIYIL

Online/Seçmeli/Güz Dönemi/4. Yarıyıl

DERS İÇERİĞİ

Elektronik sağlık kayıtları, mobil sağlık uygulamaları, tele sağlık hizmetleri, dijital sağlık verilerinin güvenliği ve gizliliği, çevrimiçi sağlık bilgi kaynaklarının değerlendirilmesi gibi konuları kapsar. Ders, öğrencilerin dijital sağlık araçlarını etkin ve güvenli bir şekilde kullanarak sağlık hizmetlerinde doğru kararlar alabilmelerini hedefler.

DERS KODU VE DERSİN ADI

TDS-216- Bitirme Projesi

DERSİN AMACI

Öğrencilerin eğitimleri boyunca edindikleri teorik bilgi ve pratik becerileri bir araya getirerek, özgün bir konu veya problem üzerinde araştırma yapma, çözüm geliştirme ve sonuçları bilimsel bir şekilde sunma yetkinliklerini kazanmalarını amaçlar.

DERS AKTS / KREDİ

5 AKTS/2

DERSİN ŞEKLİ (TÜRÜ)/ VERİLDİĞİ YARIYIL

Online/Seçmeli/Güz Dönemi/4. Yarıyıl

DERS İÇERİĞİ

Öğrencilerin seçtikleri konu veya problemi belirleme, literatür taraması yapma, veri toplama ve analiz etme, çözüm önerileri geliştirme ve bulgularını rapor ve sunum hâlinde paylaşma süreçlerini kapsar. Ders, öğrencilerin bağımsız araştırma yapma, eleştirel düşünme ve akademik/profesyonel iletişim becerilerini geliştirmelerini hedefler.

DERS KODU VE DERSİN ADI

TDS-218- Mesleki Staj

DERSİN AMACI

Öğrencilerin eğitimleri sırasında kazandıkları teorik bilgi ve becerileri gerçek iş ortamında uygulayarak deneyim kazanmalarını, mesleki yetkinliklerini geliştirmelerini ve iş hayatına hazırlanmalarını amaçlar.

DERS AKTS / KREDİ

5 AKTS/2

DERSİN ŞEKLİ (TÜRÜ)/ VERİLDİĞİ YARIYIL

Online/Seçmeli/Güz Dönemi/4. Yarıyıl

DERS İÇERİĞİ

Öğrencilerin seçtikleri sağlık veya meslek alanında belirli bir süre boyunca iş yerinde çalışarak günlük iş süreçlerini gözlemleme, uygulamalı deneyim kazanma, mesleki becerilerini geliştirme ve iş ortamına uyum sağlama süreçlerini kapsar. Ders, öğrencilerin teorik bilgilerini pratikte pekiştirmelerini ve profesyonel çalışma alışkanlıkları kazanmalarını hedefler.

TDS-000 Sağlık Kurumlarında Dijital Dönüşüm ve E-Sağlık Uygulamaları

TDS-001 Sağlık Kurumlarında Yeşil Yönetim

TDS-002 Sağlıkta Yapay Zeka ve Otomasyon

TDS-003 Uygulamalı Klavye Teknikleri

TDS-102 Tıbbi Dokümantasyon

Tıbbi doküman ve dokümantasyonun tarihçesi hakkında bilgi verilecek tıbbi doküman ile ilgili temel kavramlar tanımlanacaktır. Tıbbi dokümanların önemi, mülkiyeti ve gizliliği hakkında bilgilendirme yapılacaktır. Tıbbi dokümanların çeşitleri, kullanımı ve standardizasyonu, hasta dosyalarının kapsamı ve düzenlenmesi ve kayıt sisteminin kurulmasına yer verilecektir. Hasta dosyaları arşivinin organizasyonu ve bölümleri ve tıbbi dokümanlarda numaralandırma ve arşivleme işlemleri hakkında bilgilendirilecektir. Hastalık  ve ameliyatların standart terminolojisi, tıbbi dokümanlarda veri derleme işlemleri, istatistik ve raporlama işlemleri ve tıbbi dokümanlarda otomasyon sistemine yer verilecektir.


SAG-103 Tıbbi Terminoloji

Tıbbi Terminoloji ; Öğrencinin tıbbi terminoloji bilgisini ve gerekli bilgisayar yazılımlarını kullanarak hastalık hizmetlerini yerine getirebilmesini sağlayan öğrenme materyalidir. Vücut, yer ve komşuluk tanımları için bölgelere ayrılmıştır. Bu bölgeler önemlidir. Bunların bilinmesi bir hastalığın, bir organın ve bir oluşumun ya da bir yerin anlatımında önemli bir bilgi sahibi olunması.


TRK-103 Türkçe I

TRK-104 Türkçe II

ING-105 İngilizce Dil Becerileri I

TBT-105 Temel Bilgi Teknolojileri ve Klavye Bilgisi

ING-106 İngilizce Dil Becerileri II

TDS-106 Halk Sağlığı

TDS-108 Hastalıklar Bilgisi

IYU-116 İlk Yardım ve Uygulamaları (Sertifikalı Ders)

İlk yardım tanımını ve önemi hakkında bilgilendirme yapmak ilk yardım ile acil tedavi arasındaki farkları ortaya koymaktır. İlk yardım temel uygulamalarını öğretmek hasta ile yaralıyı değerlendirebilmek, kanama ve şokta ilk yardım uygulayabilme, burkulma, çıkık ve kırıklarda, zehirlenme, boğulma gibi durumlarda ilk yardım becerisi kazandırmaktır.


MAT-117 Biyoistatistik

MIY-202 Müşteri İlişkileri Yönetimi

HUK-203 Hukuka Giriş

Hukuka Giriş; Bu ders hukuk kavramları ve hukuk düşüncesiyle tanışmaya yöneliktir. Hukukun kuralları, kuralların amacı, haklar, hak sahipleri ve türleri, kazanılması, kullanılması, korunması ve kaybedilmesi, hukuk kurallarını yaptırımı, kamu ve özel hukuk ayrımı, pozitif hukukun kaynakları ve kanunların uygulanması gibi temel konular işlenerek; öğrencilerin temel hukuk kavramlarını öğrenmeleri ve hukuksal düşünme becerilerinin geliştirilmesi amaçlanmaktadır.


TAR-203 Atatürk İlkeleri ve İnkılâp Tarihi I

Atatürk İlkeleri ve İnkılap Tarihi I dersinde; Türk İnkılâbının stratejisi, Osmanlı Devleti’nin yıkılışını ve Türk İnkılâbını hazırlayan sebeplere toplu bir bakış, XIX. Yüzyılda Osmanlı Devleti’nde yenileşme hareketleri, Osmanlı Devleti’nin dağılması sürecinde meydana gelen iç ve dış olaylar, Osmanlı Devleti’nin son dönemindeki fikir akımları I. Dünya Savaşı ve Mondros Mütarekesinin imzalanması, işgaller, tepkiler, cemiyetler, milli mücadele için ilk adım ve Kongreler yoluyla teşkilatlanma konuları işlenmektedir.


TDS-203 Tıbbi Sekreterlik Teknikleri

Sekreterlik ve sekreterlik mesleği hakkında bilgi verilerek sekreterin özellikleri, önemi, bilgi ve becerileri açıklanacaktır. Tıbbi sekreterlik mesleğinin diğer sekreterlik türlerinden farkı ve tıbbi sekreterlik meslek esasları, mevzuatta tıbbi sekreterlik ve meslek standartları ele alınacaktır. Mesleki etik konusuna değinilecektir. Sekreterlik mesleğinde stres yönetimi, sekreterlikte etkin iletişim ile ilgili bilgilendirme yapılacaktır. Son olarak sekreterlikte belge ve evrak yönetimi, dosyalama ve arşivleme işlemleri açıklanacaktır. 


TAR-204 Atatürk İlke ve İnkılap Tarihi II

TDS-205 Bozyel Sigorta Sağlık Hizmetleri Yönetimi (Bozyel Sigorta Markalı Ders)

Sağlık Hizmetleri Yönetimi ; Sağlık Hizmetleri Yönetimi dersi sağlık sektörü içinde görev yapacak olan tıbbi sekreterlerin genel olarak yönetim teorileri, yönetimin tarihçesi, yönetim süreçleri, yönetim biçimleri, iletişim, motivasyon, çatışma gibi konularda bilgilenmesini sağlamayı amaçlamaktadır.


ING-207 Mesleki İngilizce I

ING-208 Mesleki İngilizce II

TDS-209 Yazışma Teknikleri ve İletişim

TDS-212 Büro Yönetimi Teknikleri

Yönetimin tarihçesine değinilecek ve yönetici kavram açıklanacaktır. Büro kavramı tanımlanacak ve türlerine değinilecektir. Bürolarda iş analizi, iş bölümü, organizasyonu ve sistem iyileştirme teknikleri açıklanacaktır. Ergonomik açıdan bürolar değerlendirilecek ve bürolarda iletişim yönetimi konusuna değinilecektir. Bürolarda yazışma yönetimi ve yazışma kuralları ve türlerine yer verilecektir. Bürolarda dosyalama teknikleri, zaman ve stres yönetimi, kriz ve imaj yönetimi konuları hakkında bilgiler kazandırılacaktır. 


TDS-214 Hastane Bilgi Sistemleri

Hastane Bilgi Sistemleri; Bu derste öğrencilere, hastanelerde bilgisayar kullanımının gelişimini, hastane bilgi yönetim sistemi kavramını ve fonksiyonunu, hastanelerde bilgi üretilen departmanları, hastanelerde yönetim faaliyetlerini desteklemede bilgi sistemlerini, kolay kullanım ve listeleme sistemlerini, finansal bilgi sistemlerini, malzeme bilgi sistemlerini, personel vari sistemlerini, hasta bilgilerinin gizliliğini, tanı ve tedavi bilgi sistemlerini, hasta kayıtları, laboratuvar ve eczane bilgi sistemlerini, modüler ve entegre hastane bilgi sistemlerinin öğretimi amaçlanmaktadır.


TDS-216 Bitirme Projesi

ISL-218 Girişimcilik ve Liderlik (MESİAD Markalı Ders)

TDS-218 Mesleki Staj

ISL-220 Sosyal Sorumluluk ve İş Etiği

TDS-220 Sağlık Mevzuatı

TDS-222 E-Sağlık Okuryazarlığı

Kod

Dersin Adı

PÇ1

PÇ2

PÇ3

PÇ4

PÇ5

PÇ6

PÇ7

PÇ8

PÇ9

PÇ10

1. Yıl, Birinci Dönem

                   

TDS-102

Tıbbi Dokümantasyon

-

-

X

-

X

X

X

-

-

X

SAG-103

Tıbbi Terminoloji

-

X

X

X

X

X

-

-

X

X

TRK-103

Türkçe-I

X

-

-

-

-

-

-

-

-

-

ING-105

İngilizce Dil Becerileri-I

X

-

-

X

-

-

-

-

-

-

TBT-105

Temel Bilgi Teknolojileri ve Klavye Bilgisi

X

X

-

-

X

-

X

X

X

X

MAT-117

Biyoistatistik

-

-

-

-

X

-

X

X

-

-

1. Yıl, İkinci Dönem

                   

TRK-104

Türkçe-II

X

-

-

-

-

-

-

-

-

-

ING-106

İngilizce Dil Becerileri-II

X

-

-

X

-

-

-

-

-

-

TDS-106

Halk Sağlığı

-

X

X

X

X

X

X

-

X

X

TDS-108

Hastalıklar Bilgisi

-

-

-

X

-

-

-

-

-

-

IYU-116

İlkyardım ve Uygulamaları

-

-

-

X

-

-

-

-

-

-

2. Yıl, Birinci Dönem

                   

HUK-203

Hukuka Giriş

X

-

-

-

-

-

-

-

-

-

TAR-203

Atatürk İlkeleri ve İnkılâp Tarihi I

-

-

-

X

X

-

-

-

-

-

TDS-203

Tıbbi Sekreterlik Teknikleri

-

-

-

-

-

X

X

-

X

X

TDS-205

Bozyel Sigorta Sağlık Hizmetleri Yönetimi (Markalı Ders)

-

X

X

X

X

-

X

-

X

X

ING-207

Mesleki İngilizce I

X

-

-

X

X

-

X

-

-

X

TDS-209

Yazışma Teknikleri ve İletişim

X

X

X

X

-

-

X

X

-

X

2. Yıl, İkinci Dönem

                   

TAR-204

Atatürk İlkeleri ve İnkılâp Tarihi I

-

-

X

X

-

-

-

-

-

-

ING-208

Mesleki İngilizce II

X

-

-

X

X

-

X

-

-

X

TDS-212

Büro Yönetimi Teknikleri

X

X

X

-

-

-

X

X

X

X

TDS-214

Hastane Bilgi Sistemleri

-

X

X

X

-

X

X

X

-

-

Program Çıktılarıyla İlişkili Ders Sayısı

10

7

8

13

9

5

11

5

6

10

Program Çıktılarıyla İlişkili Yüzdesi

47%

33%

38%

61%

42%

23%

52%

23%

28%

47%

 

Seçmeli Dersler

Kod

Dersin Adı

PÇ1

PÇ2

PÇ3

PÇ4

PÇ5

PÇ6

PÇ7

PÇ8

PÇ9

PÇ10

ISL-218

Girişimcilik ve Liderlik

X

X

-

X

-

-

-

X

-

X

ISL-220

Sosyal Sorumluluk ve İş Etiği

X

-

X

-

-

-

-

-

-

X

TDS-222

E-Sağlık Okuryazarlığı

X

X

X

X

X

X

X

-

X

-

TDS-216

Bitirme Projesi

-

-

X

X

X

X

-

X

-

-

TDS-218

Mesleki Staj

X

-

-

-

-

-

-

-

X

X

MIY 202

Müşteri İlişkileri Yönetimi

X

X

X

X

-

-

X

-

-

-

TDS 220

Sağlık Mevzuatı

-

-

-

-

-

-

-

-

X

-

TDS-000

Sağlık Kurumlarında Dijital Dönüşüm ve E-Sağlık Uygulamaları

X

-

X

-

X

X

X

X

X

-

TDS-001

Sağlık Kurumlarında Yeşil Yönetim

X

X

-

-

-

-

X

X

-

X

TDS-002

Sağlıkta Yapay Zeka ve Otomasyon

X

X

X

-

X

-

X

X

-

X

TDS-003

Uygulamalı Klavye Teknikleri

X

-

-

-

X

X

-

X

-

X

Türkiye Yükseköğretim Yeterlilikler Çerçevesi

 

Program Çıktıları (PÇ)

Program Çıktıları (PÇ)

1

2

3

4

5

6

7

8

9

10

 

BİLGİ

Kuramsal & Olgusal

Ortaöğretim düzeyinde kazanılan yeterliliklere dayalı olarak sağlık alanındaki güncel bilgileri içeren ders kitapları, uygulama araç-gereçleri ve diğer kaynaklarla desteklenen temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir.

Sağlık alanındaki temel bilimsel bilgiye ulaşma, değerlendirme ve uygulayabilme bilgisine sahiptir.

Etik ilkelerin ve etik kurulların birey ve toplum için önemini tanımlar.

x

x

x

x

x

x

x

x

x

Programı tamamlayan bir öğrenci;

PÇ-1. Yaşam boyu öğrenme bilinci ile bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleyerek, toplumsal sorumluluk bilinci ile proje ve etkinliklere katkı verir ve kendini sürekli yenilemektedir.

PÇ-2. Sağlık hizmetleri alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için ekip içerisinde yer alarak örgütsel iletişim, yönetim ve organizasyon, kalite yönetimi ve süreçlerine uygun davranır ve gerektiğinde bireysel sorumluluk üstlenir.

PÇ-3. Tıbbi dokümanların tarihi gelişimini kavrayarak dokümanların önemini anlar ve sorun çözümüne odaklanır.

PÇ-4.  Alanının gerektirdiği tıbbi terminoloji, hastalıklar bilgisi ve ilkyardım uygulamaları ile ilgili terimleri ve kavramları bilir ve kavramları hatasız olarak kullanır.

PÇ-5. Sağlık kayıtlarına yönelik istatistiki veriyi hazırlar ve sunar. Halk sağlığı çalışmaları için kaynak sağlar.

PÇ-6. Hasta dosyasının içeriği ve öneminin kavrar, hasta dosyasını arşiv kurallarına uygun düzenler.

PÇ-7. Kurum içi ve kurum dışı yazışmaları yapar, belgeleri sınıflayıp dosyalar, organize eder, dosyalama tekniklerine göre arşiv işlemlerini yürütür.

PÇ-8. Mesleki uygulamaları için gerekli olan temel bilgisayar programlarını, ilgili teknolojileri ve ofis cihazlarını etkin şekilde kullanır ve tıbbi dokümantasyon süreçleri ile ilgili hastane otomasyon işlemlerini yapar.

PÇ-9. Sağlık sistemi içerisinde bulunan kurum ve kuruluşları tanır, Tıbbi Dokümantasyon ve Sekreterlik alanında çalışan bir birey olarak görev, hak ve sorumlulukları ile ilgili yasa, yönetmelik ve mevzuata uygun hareket eder.

PÇ-10. Mesleki sorumlulukların farkında olup bunları çalışma ortamında kullanır (hasta bilgilerini gizli tutma, dosyaları düzgün tutma, tıbbi dokümanların muhafazası, hasta ve hasta yakınları ile nazik iletişim kurma, tıbbi araştırmalarda sağlık çalışanlarına yardımcı olma vb).

BECERİLER

Bilişsel ve Uygulamalı

Sağlık alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak verileri yorumlar ve değerlendirir, sorunları tanımlar, analiz eder ve çözüm için planlanan çalışmalarda yer alır/sorumluluk alır.

Sağlık alanı ile ilgili temel bilgisayar programlarını ve ilgili teknolojileri kullanır.

x

x

x

x

x

YETKİNLİKLER

Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği

Sağlık alanı ile ilgili sahip olduğu temel bilgi birikimini kullanarak verilen bir görevi bağımsız olarak yürütür.

Sağlık alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için ekip üyesi olarak çalışır.

Sorumluluğu altında çalışanların bir proje çerçevesinde gelişimlerine yönelik etkinlikleri yönetir.

x

x

x

           

Öğrenme Yetkinliği

Sağlık alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir.

Öğrenme gereksinimlerini belirleyebilme ve öğrenmesini yönlendirir.

Yaşam boyu öğrenme bilincine sahiptir.

x

x

x

       

x

 

İletişim ve Sosyal Yetkinlik

Sağlık alanı ile ilgili konularda sahip olduğu temel bilgi ve becerileri kullanarak ilgili kişi ve kurumları bilgilendirir, düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini yazılı ve sözlü olarak aktarır.

Sağlık alanı ile ilgili konularda düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini uzman olan ve olmayan kişilerle paylaşır.

Toplumsal sorumluluk bilinci ile yaşadığı sosyal çevre için proje ve etkinliklere katkı verir.

Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü A2 Genel Düzeyinde kullanarak alanındaki bilgileri izler ve meslektaşları ile iletişim kurar.

Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı temel düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır.

Sağlık alanında toplumun ve dünyanın gündemindeki olayları izler ve gelişmelere duyarlıdır.

x

x

x

x

x

   

x

   

Alana Özgü Yetkinlik

Sağlık alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun hareket eder.

Kalite yönetimi ve süreçlerine uygun davranır ve bu süreçlere katılır.

Birey ve halk sağlığı, çevre koruma ve iş güvenliği konularında yeterli bilince sahiptir.

Birey olarak görev, hak ve sorumlulukları ile ilgili yasa, yönetmelik, mevzuata ve mesleki etik kurallarına uygun davranır.

Dış görünüm, tavır, tutum ve davranışları ile topluma örnektir.

Diğer sağlık disiplinleri ile çalışabilme deneyimine sahiptir.

Mesleki ve etik değerleri gözeterek çözüm önerileri geliştirir.

x

x

x

x

x

x

x

 

Ulusal Staj Programı başvurusu için öğrenciler teşvik edilmektedir. Bu doğrultuda programa başvuru yapan öğrencilerimiz, çeşitli kurumlarda staj yapmakta ve böylece iş yaşamındaki işleyişi tecrübe etme fırsatı yakalamaktadır.