Misyon:
Çağ Üniversitesi Meslek Yüksekokulu Dış Ticaret Programımız; 2005-06 yılında açılmış, 2017 yılında ‘International Accreditation Council for Business Education’ (IACBE) üyelik süreci Aralık 2017 tarihinde başlamış, Nisan 2019’da adaylık statüsü geçmiştir. Temmuz 2022 tarihinde ise akredite olmuştur. Öğrencilerimize, evrensel ticaretin karmaşıklığını anlama, ticaret dünyasında rekabet edebilme, sürdürülebilir dış ticaret uygulamalarına teşvik etme, mevzuata hakim olma olanakları verir. Programımız; öğrencilerimize, dış ticaretin prensiplerini öğretmek, etkin ve etkili bir şekilde küresel iş ortakları ile iletişim kurmak için gerekliyi beceriyi kazandırmayı amaçlamaktadır.
Vizyon:
Dış Ticaret Programımız, öğrencilerimizin dünya standartları ve kalitesinde eğitim-öğretim, iş birlikleri, araştırma-geliştirme faaliyetleri ile birlikte; dış ticaret alanında uzman, ulusal ve uluslararası işgücü taleplerini karşılayabilecek ve iş gücünün yetiştirilmesinin yanında ithalat ve ihracat işletmelerinde, lojistik firmalarında, pazarlama departmanlarında, gümrüklerde, müşavirlik firmalarında çalışabilmelerini ayrıca öğrencilerin ilk sıralarda tercih etmelerini sağlayarak lider konumda olmayı hedeflemektedir.
Danışma Kurulu Üyesi Adı Soyadı |
Kurum |
Dr. Dilara Berrak TARHAN |
Lojistik Uzmanı |
Bedirhan ORAK |
Köknar Uluslararası Taşımacılık Yönetim Kurulu Başkanı |
Mehmet Fatih YILDIZ |
Dış Ticaret Program Mezunu, Mersin International Port Dökümantasyon ve Operasyon Destek Yetkilisi |
Hüseyin ÜNAL |
Gümrük Müşaviri |
Hatice SÜRÜCÜ |
Dış Ticaret Program Mezunu, Uluslararası Finans Bölümü mevcut öğrenci, Halil Avcı İnşaat Yatırım İlişkileri Uzmanı |
Program Tanımı |
|
Yeterlilik Türü Adı |
Dış Ticaret Programı Ön Lisans Diploması |
Kredi Aralığı |
120 |
Programın Normal Süresi |
2 |
Programın Dili |
Türkçe |
Program Başkanı |
Dr.Öğr.Üyesi İrem PELİT irempelit@cag.edu.tr |
Program Erasmus Koordinatörü |
Prof.Dr.Eda YAŞA ÖZELTÜRKAY Tel: +90 324 6514800 Fax: +90 324 6514811 |
Programın Profili |
Dış Ticaret Programı mezunları; kamuda ve özel sektörde faaliyet gösteren dış ticaret şirketlerinde, gümrüklerde ve şirketlerin pazarlama ve dış ticaret, ithalat ve ihracat departmanlarında iş olanaklarına sahip olabilmelerini veya kendi adına işyeri açıp çalıştırabilmelerini hedeflemektedir. İnsani ve toplumsal ilişkilerde eleştirel düşünme becerisine sahip ve iletişime açık, etik kuralları gözeten bireyler yetiştirmek amaçları olan programdır. Öğrencilerin ahlaki ve sosyal değerlere bağlı kalarak; Temel ve teknik bilgilerle donatılmasını, Bilimsel altyapı kazanımlarını kullanarak sorun çözme becerisi kazanmalarını, İletişim, işbirliği, sorgulama ve sorumluluk alma yeteneklerinin geliştirilmesini ve Mesleki ve kişisel gelişimlerini ömür boyu sürdürmelerini sağlamak Bankacılık ve Sigortacılık programının temel hedefleridir. |
Öğrenme Ortamı |
Eğitim ve öğretim örgün şekilde gerçekleştirilir. Teknolojik imkânlarımızın yeterli olması nedeniyle uzaktan eğitim usulü de kısmen uygulanmaktadır. Ayrıca, Üniversite bünyesindeki araştırma merkezleri vb. birimler vasıtasıyla uygulamalı eğitimler yapılmaktadır. |
Program Çıktıları (Yeterlilikleri) |
Programı tamamlayan bir öğrenci; 1.Öğrenciler işletme, ekonomi, hukuk, matematik, istatistik, muhasebe ve finans dersleri gibi finansal yönetim ile ilgili temel ve ilgili teorik ve uygulamalı bilgileri tanıyabilecektir. 2.Öğrenciler, uluslararası ticaret prosedürleri ile ilgili temel ve ilgili bilgileri tanımlayabilecek. 3.Öğrenciler, eleştirel düşünme yeteneğini kullanarak iş sorunlarına yönelik çözümler ve fikirler arasındaki bağlantıyı tanımlayabileceklerdir. 4.Öğrenciler, uluslararası ticaretle ilgili veri toplama yeteneğini gösterebilecek ve mevcut verileri analiz etmek için karar destek araçlarını kullanabileceklerdir. 5.Öğrenciler, uluslararası ticaret konusunda meslektaşlarıyla birlikte belirtilen düzeyde sözlü ve yazılı bilgi sunabilecektir. 6. Öğrenciler, takım halinde etkin bir şekilde çalışmak için yönetim becerilerini kullanabileceklerdir. 7. Öğrenciler iş, etik ve kültürel konuları yaşadıkları ortamda tanıyabileceklerdir. |
Anahtar Yetkinlikler |
1.Okuma yazma yetkinliği 2.Yabancı dil yetkinliği 3.Matematiksel yetkinlik ve bilim, teknoloji ve mühendislikte yetkinlik 4.Dijital yetkinlik 5.Kişisel, sosyal ve öğrenmeyi öğrenme yetkinliği 6.Vatandaşlık yetkinliği 7.Girişimcilik yetkinliği 8.Kültürel farkındalık ve ifade yetkinliği |
Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri |
Ölçme ve değerlendirme yöntemleri; sınav çeşitleri ve bunların ders başarı notuna katkısı, Çağ Üniversitesi Ön Lisans ve Lisans Eğitim Öğretim ve Sınav Yönetmeliği hükümleri ve Senato kararları belirlenir. Ölçme ve değerlendirmede ödev, proje, uygulama, ara sınav ve dönem sonu sınavı gibi farklı yöntemler kullanılır. Öğrenci başarısının değerlendirilmesinde harf ve/veya rakama dayalı not verme sistemleri kullanılır.
|
Kalite Güvencesi |
Yükseköğretim programlarının niteliğinin gözetilmesi için;
- YÖK, yükseköğretim kurumlarında gerçekleştirilen eğitim ve öğretimle diğer faaliyetlerin planlanması, düzenlenmesi, yönetilmesi ve denetiminden sorumludur.
- YÖK tarafından belirlenen kriterler çerçevesinde her yıl hazırlanan yükseköğretim kurumlarına ait “Üniversite İzleme ve Değerlendirme Raporları” yayımlanır. Bu raporlara göre hazırlanan, yükseköğretim kurumlarına yönelik nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren raporlar da YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır.
- YÖK tarafından her yıl vakıf yükseköğretim kurumlarına ait akademik, idari ve mali verileri içeren “Vakıf Yükseköğretim Kurumları Raporu” yayımlanır. Vakıf yükseköğretim kurumlarına yönelik yapılan nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren bu raporlar, YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır.
Dış Ticaret Ön Lisans Programının kalite güvencesi şu şekilde sağlanır:
Öğretim Programlarının Oluşturulması ve Onaylanması:
YÖK, yükseköğretim kurumlarında ön lisans/lisans programlarının açılması için gerekli olan asgari standart ve ölçütleri YÖK belirler.
Yükseköğretim kurumlarında ön lisans/lisans programlarının müfredatı ve her bir programın öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının neler olacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak Çağ Üniversitesi Senatosu tarafından belirlenir.
Ölçme-Değerlendirme:
Dış Ticaret Ön Lisans Programının öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının ölçme ve değerlendirmesinin nasıl yapılacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak hazırlanan Çağ Üniversitesi Ön Lisans ve Lisans Eğitim Öğretim ve Sınav Yönetmeliğine göre yürütülür.
Belgelendirme:
Dış Ticaret Ön Lisans Programına kayıtlı öğrenciler, yükseköğretim kurumları tarafından belirlenen ders kredilerini ve diğer yükümlülükleri başarı ile tamamlamaları halinde; ön lisans/lisans diploması alır.
Öz Değerlendirme-Dış Değerlendirme:
Çağ Üniversitesi, sürekli izleme bağlamında, her yılın başında bir önceki yıla ait “Kurum İç Değerlendirme Raporlarını” Yükseköğretim Kalite Kurulu (YÖKAK) tarafından hazırlanan Bilgi Sistemine girer. YÖKAK, yükseköğretim kurumlarının dış değerlendirmesine ilişkin hazırladığı “Kurumsal Geri Bildirim Raporu”nu kamuoyuyla paylaşılır. Ayrıca, YÖKAK tarafından yetkilendirilen veya tanınan akreditasyon kuruluşları tarafından verilen akreditasyon kararları da programların yeterliliklerinin kalite güvencesinin sağlandığını gösterir. YÖKAK mevzuatı gereği belirlenen yeterliliklere ilişkin düzenli gözden geçirme faaliyetleri yapar. |
Giriş Şartları |
ÖSYM tarafından yapılan merkezi sınav sonucunda Çağ Üniversitesi Dış Ticaret Programına yerleştirilmiş olmak. |
Yeterliliği Kazanma Şartları |
Dış Ticaret Programı için gerekli mezuniyet koşulları Çağ Üniversitesi Ön Lisans ve Lisans Eğitim Öğretim ve Sınav Yönetmeliğinde belirtilmiştir. Buna göre öğrenciler, ders müfredatında yer alan bütün dersleri en az DD harf notu ile geçmesi koşuluyla, 4.00 üzerinden en az 2.00 genel not ortalamasını sağladıklarında mezun olabilirler. |
İlerleme İmkânları |
Dış Ticaret Ön Lisans Programı mezunu öğrenciler, ÖSYM tarafından yapılan Dikey Geçiş Sınavı sonucuna göre lisans programlarına başvuru yapabilirler. |
Yeterliliğin Yasal Dayanağı |
1. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu 2. Çağ Üniversitesi Ön Lisans ve Lisans Eğitim Öğretim ve Sınav Yönetmeliği 3. Yükseköğretim Kalite Güvencesi ve Yükseköğretim Kalite Kurulu Yönetmeliği |
Yeterliliğe Erişim İçin İnternet Sitesi |
https://www.cag.edu.tr/tr/meslek-yuksek-okulu-dis-ticaret-program-tanimi-1 |
Ders Kodu | Ders | Dersin Şekli | Kredi | AKTS | ||
---|---|---|---|---|---|---|
BLG-101 | Dijital Okuryazarlık Tamamlayıcı Dersler | Zorunlu | 2-0-2 | 05 | ||
TIC-103 | Dış Ticarete Giriş Tamamlayıcı Dersler | Zorunlu | 3-0-3 | 08 | ||
TRK-103 | Türkçe I Tamamlayıcı Dersler | Zorunlu | 2-0-2 | 03 | ||
ING-105 | İngilizce Dil Becerileri I Tamamlayıcı Dersler | Zorunlu | 3-0-3 | 06 | ||
ISL-107 | İşletme Yönetimi Temel Mesleki Dersler | Zorunlu | 3-0-3 | 06 | ||
MAT-143 | Matematik Tamamlayıcı Dersler | Zorunlu | 2-0-2 | 05 | ||
Toplam | 15 | 33 |
Ders Kodu | Ders | Dersin Şekli | Kredi | AKTS | ||
---|---|---|---|---|---|---|
TRK-104 | Türkçe II Tamamlayıcı Dersler | Zorunlu | 2-0-2 | 03 | ||
IKT-106 | Genel İktisat Tamamlayıcı Dersler | Zorunlu | 3-0-3 | 07 | ||
ING-106 | İngilizce Dil Becerileri II Tamamlayıcı Dersler | Zorunlu | 3-0-3 | 06 | ||
TIC-108 | Lojistik Yönetimi Uzmanlık-Alan Dersleri | Zorunlu | 3-0-3 | 07 | ||
TIC-110 | Elektronik Ticaret Uzmanlık-Alan Dersleri | Zorunlu | 3-0-3 | 07 | ||
Toplam | 14 | 30 |
Ders Kodu | Ders | Dersin Şekli | Kredi | AKTS | ||
---|---|---|---|---|---|---|
MUH-201 | Muhasebe Prensipleri Uzmanlık-Alan Dersleri | Zorunlu | 2-0-2 | 06 | ||
HUK-203 | Hukuka Giriş Seçmeli Dersler | Zorunlu | 2-0-2 | 05 | ||
TAR-203 | Atatürk İlkeleri ve İnkılâp Tarihi I Tamamlayıcı Dersler | Zorunlu | 2-0-2 | 03 | ||
TIC-203 | Dış Ticaret İşlemleri ve Uygulamaları Uzmanlık-Alan Dersleri | Zorunlu | 2-0-2 | 06 | ||
TIC-205 | Gümrük Mevzuatı ve Uygulamaları Temel Mesleki Dersler | Zorunlu | 3-0-3 | 06 | ||
ING-207 | Mesleki İngilizce I Tamamlayıcı Dersler | Zorunlu | 3-0-3 | 06 | ||
Toplam | 14 | 32 |
Ders Kodu | Ders | Dersin Şekli | Kredi | AKTS | ||
---|---|---|---|---|---|---|
TAR-204 | Atatürk İlke ve İnkılap Tarihi II Tamamlayıcı Dersler | Zorunlu | 2-0-2 | 03 | ||
TIC-204 | Dış Ticaret Mevzuatı Temel Mesleki Dersler | Zorunlu | 3-0-3 | 06 | ||
ING-208 | Mesleki İngilizce II Tamamlayıcı Dersler | Zorunlu | 3-0-3 | 06 | ||
TIC-210 | Dış Ticarette Lojistik ve Uygulamaları Temel Mesleki Dersler | Zorunlu | 3-0-3 | 06 | ||
TIC-212 | Mesleki Staj Seçmeli Dersler | Seçmeli | 2-0-2 | 05 | ||
ISL-218 | Girişimcilik ve Liderlik Seçmeli Dersler | Seçmeli | 2-0-2 | 05 | ||
ISL-220 | Sosyal Sorumluluk ve İş Etiği Seçmeli Dersler | Seçmeli | 2-0-2 | 05 | ||
TIC-220 | Dış Ticaret Finansmanı Uzmanlık-Alan Dersleri | Zorunlu | 2-0-2 | 06 | ||
Toplam | 19 | 42 |
Kod |
Dersin Adı |
PÇ1 |
PÇ2 |
PÇ3 |
PÇ4 |
PÇ5 |
PÇ6 |
PÇ7 |
|
1. Yıl, Birinci Dönem |
|||||||||
BLG-101 |
Dijital Okuryazarlık |
- |
- |
- |
X |
- |
- |
- |
|
TİC-103 |
Dış Ticarete Giriş |
X |
X |
X |
X |
X |
X |
X |
|
TRK-103 |
Türkçe I |
- |
- |
- |
X |
X |
X |
X |
|
ING-105 |
İngilizce Dil Becerileri I |
- |
- |
- |
- |
- |
X |
- |
|
ISL-107 |
İşletme Yönetimi |
X |
X |
- |
- |
X |
X |
||
Mat-143 |
Matematik |
X |
- |
X |
- |
X |
X |
- |
|
1. Yıl, İkinci Dönem |
|||||||||
TRK-104 |
Türkçe II |
- |
- |
- |
X |
X |
X |
X |
|
IKT-106 |
Genel İktisat |
X |
- |
X |
- |
- |
X |
- |
|
ING-106 |
İngilizce Dil Becerileri II |
- |
- |
- |
- |
- |
X |
- |
|
TIC-108 |
Lojistik Yönetimi |
X |
X |
X |
X |
X |
X |
X |
|
TIC-110 |
Elektronik Ticaret |
X |
X |
X |
X |
X |
X |
X |
|
2. Yıl, Birinci Dönem |
|||||||||
MUH-201 |
Muhasebe Prensipleri |
X |
- |
- |
- |
- |
X |
- |
|
HUK-203 |
Hukuka Giriş |
X |
X |
X |
X |
X |
- |
- |
|
TAR-203 |
Atatürk İlkeleri ve İnkılap Tarihi I |
- |
- |
- |
- |
- |
- |
X |
|
TIC-203 |
Dış Ticaret İşlemleri ve Uygulamaları |
X |
X |
X |
X |
X |
X |
X |
|
TIC-205 |
Gümrük Mevzuatı ve Uygulamaları |
X |
X |
X |
X |
X |
X |
X |
|
ING-207 |
Mesleki İngilizce I |
- |
- |
- |
- |
X |
- |
- |
|
2. Yıl, İkinci Dönem |
|||||||||
TAR-204 |
Atatürk İlkeleri ve İnkılap Tarihi II |
- |
- |
- |
- |
- |
- |
X |
|
TIC-204 |
Dış Ticaret Mevzuatı |
X |
X |
X |
X |
X |
X |
X |
|
ING-208 |
Mesleki İngilizce II |
- |
- |
- |
- |
- |
- |
X |
|
TIC-210 |
Dış Ticarette Lojistik ve Uygulamaları |
X |
X |
X |
X |
X |
X |
X |
|
TIC-220 |
Dış Ticaret Finansmanı |
X |
X |
X |
X |
X |
X |
X |
|
Program Çıktılarıyla İlişkili Ders Sayısı |
13 |
9 |
12 |
12 |
13 |
16 |
14 |
||
Program Çıktılarıyla İlişkili Yüzdesi |
59% |
41% |
55% |
55% |
59% |
73% |
64% |
Seçmeli Dersler
Kod |
Dersin Adı |
PÇ1 |
PÇ2 |
PÇ3 |
PÇ4 |
PÇ5 |
PÇ6 |
PÇ7 |
ISL-218 |
Girişimcilik ve Liderlik |
- |
- |
X |
- |
X |
X |
X |
ISL-220 |
Sosyal Sorumluluk ve İş Etiği |
- |
- |
- |
- |
- |
X |
X |
TIC-212 |
Mesleki Staj |
X |
X |
X |
X |
X |
X |
X |
Program Çıktıları & Dersler Sayısal İlişki Tablosu
Kod |
Dersin Adı |
PÇ1 |
PÇ2 |
PÇ3 |
PÇ4 |
PÇ5 |
PÇ6 |
PÇ7 |
|
1. Yıl, Birinci Dönem |
|||||||||
BLG-101 |
Dijital Okuryazarlık |
- |
- |
- |
5 |
- |
- |
- |
|
TİC-103 |
Dış Ticarete Giriş |
5 |
5 |
4 |
5 |
5 |
4 |
5 |
|
TRK-103 |
Türkçe I |
- |
- |
- |
5 |
5 |
4 |
5 |
|
ING-105 |
İngilizce Dil Becerileri I |
- |
- |
- |
- |
- |
5 |
- |
|
ISL-107 |
İşletme Yönetimi |
4 |
- |
5 |
- |
- |
4 |
5 |
|
Mat-143 |
Matematik |
5 |
- |
4 |
- |
5 |
5 |
- |
|
1. Yıl, İkinci Dönem |
|||||||||
TRK-104 |
Türkçe II |
- |
- |
- |
5 |
5 |
4 |
5 |
|
IKT-106 |
Genel İktisat |
5 |
- |
5 |
- |
- |
4 |
- |
|
ING-106 |
İngilizce Dil Becerileri II |
- |
- |
- |
- |
- |
- |
- |
|
TIC-108 |
Lojistik Yönetimi |
- |
- |
- |
- |
- |
5 |
- |
|
TIC-110 |
Elektronik Ticaret |
5 |
5 |
4 |
4 |
5 |
4 |
5 |
|
2. Yıl, Birinci Dönem |
|||||||||
MUH-201 |
Muhasebe Prensipleri |
5 |
- |
- |
- |
- |
4 |
- |
|
HUK-203 |
Hukuka Giriş |
5 |
5 |
4 |
5 |
- |
- |
- |
|
TAR-203 |
Atatürk İlkeleri ve İnkılap Tarihi I |
- |
- |
- |
- |
- |
- |
5 |
|
TIC-203 |
Dış Ticaret İşlemleri ve Uygulamaları |
5 |
5 |
5 |
4 |
5 |
4 |
5 |
|
TIC-205 |
Gümrük Mevzuatı ve Uygulamaları |
5 |
5 |
5 |
4 |
5 |
4 |
5 |
|
ING-207 |
Mesleki İngilizce I |
- |
- |
- |
- |
- |
5 |
- |
|
2. Yıl, İkinci Dönem |
|||||||||
TAR-204 |
Atatürk İlkeleri ve İnkılap Tarihi II |
- |
- |
- |
- |
- |
- |
5 |
|
TIC-204 |
Dış Ticaret Mevzuatı |
5 |
5 |
5 |
4 |
5 |
4 |
5 |
|
ING-208 |
Mesleki İngilizce II |
- |
- |
- |
- |
- |
- |
5 |
|
TIC-210 |
Dış Ticarette Lojistik ve Uygulamaları |
5 |
5 |
5 |
4 |
5 |
4 |
5 |
|
TIC-220 |
Dış Ticaret Finansmanı |
5 |
5 |
5 |
4 |
5 |
4 |
5 |
|
Program Çıktılarının Ağırlığı |
59 |
40 |
51 |
49 |
50 |
68 |
65 |
||
İlişki Düzeyi: 0: İlişki yok; 5: En yüksek İlişki Düzeyi |
- |
- |
- |
- |
- |
- |
- |
Seçmeli Dersler
Kod |
Dersin Adı |
PÇ1 |
PÇ2 |
PÇ3 |
PÇ4 |
PÇ5 |
PÇ6 |
PÇ7 |
ISL-218 |
Girişimcilik ve Liderlik |
- |
- |
5 |
- |
5 |
4 |
5 |
ISL-220 |
Sosyal Sorumluluk ve İş Etiği |
- |
- |
- |
- |
- |
5 |
5 |
TIC-212 |
Mesleki Staj |
5 |
5 |
5 |
4 |
5 |
4 |
5 |
Türkiye Yükseköğretim Yeterlilikler Çerçevesi
|
Program Çıktıları (PÇ) |
Program Çıktıları (PÇ) |
|||||||||
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
7 |
|||||
BİLGİ |
Kuramsal & Olgusal |
Dış Ticaret alanında temel düzeyde bilgilere sahiptir. |
X |
X |
|
|
|
|
|
Programı tamamlayan bir öğrenci;
P.Ç.1.Öğrenciler işletme, ekonomi, hukuk, matematik, istatistik, muhasebe ve finans dersleri gibi finansal yönetim ile ilgili temel ve ilgili teorik ve uygulamalı bilgileri tanıyabilecektir.
P.Ç.2.Öğrenciler, uluslararası ticaret prosedürleri ile ilgili temel ve ilgili bilgileri tanımlayabilecek.
P.Ç.3.Öğrenciler, eleştirel düşünme yeteneğini kullanarak iş sorunlarına yönelik çözümler ve fikirler arasındaki bağlantıyı tanımlayabileceklerdir.
P.Ç.4.Öğrenciler, uluslararası ticaretle ilgili veri toplama yeteneğini gösterebilecek ve mevcut verileri analiz etmek için karar destek araçlarını kullanabileceklerdir.
P.Ç.5.Öğrenciler, uluslararası ticaret konusunda meslektaşlarıyla birlikte belirtilen düzeyde sözlü ve yazılı bilgi sunabilecektir.
P.Ç.6. Öğrenciler, takım halinde etkin bir şekilde çalışmak için yönetim becerilerini kullanabileceklerdir.
PÇ.7. Öğrenciler iş, etik ve kültürel konuları yaşadıkları ortamda tanıyabileceklerdir. |
|
BECERİLER |
Bilişsel ve Uygulamalı |
1-Karar, uygulama ve davranışlarında dış ticaret alanına ilişkin edindiği bilgileri kullanma becerisine sahiptir. 2- Dış Ticaret Alanına ilişkin bilgileri analiz etme, yorumlama ve değerlendirme becerisine sahiptir.
|
|
|
X |
X |
|
|
|
||
YETKİNLİKLER |
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği |
1-Kendisine verilen görev ve sorumlulukları yerine getirir. 2-Uygulamada karşılaşılan ya da öngörülemeyen sorunlar için ekip üyesi olarak sorumluluk alır.
|
X |
X |
|||||||
Öğrenme Yetkinliği |
1-Edindiği bilgi ve becerileri eleştirel olarak değerlendirir. 2-Öğrenme gereksiniminin sürekliliğini kavradığını gösterir. 3-Öğrenme gereksinimlerine yönelik programlara katılıma açık olur.
|
X |
X |
X |
|||||||
İletişim ve Sosyal Yetkinlik |
1- Dış Ticaret alanı ile ilgili edindiği bilgi ve beceriler düzeyindeki düşüncelerini ve önerilerini ilgililere yazılı ve sözlü olarak aktarır. 2-Çalışma arkadaşlarına yardıma yatkındır. 3-Avrupa Dil Portföyü A2 Genel Düzeyinde (en az alanındaki bilgileri takip edebilecek ve meslektaşları ile iletişim kurabilecek kadar) yabancı dil bilgisine sahiptir. 4- Dış Ticaret alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı Temel Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır.
|
|
|
|
X |
X |
X |
|
|||
Alana Özgü Yetkinlik |
1-Örgüt/Kurum, iş ve toplumsal etik değerlere uygun davranır. 2-Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite ve kültürel değerler ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahiptir. 3-Değişime ve yeniliğe açıktır.
|
|
|
|
|
|
X |
||||
- 2022 yılının Temmuz ayında programımız International Accreditation Council for Business Education (IACBE) tarafından akredite edilmiştir. IACBE kuruluşuna adaylık süreci Temmuz 2022 ayında tamamlanmış ve programımız, IACBE akreditasyonuna hak kazanmıştır. Bu süreçte Outcomes Assessment Plan’da yer aldığı gibi Öğrencilerin Öğrenmesi ve Operasyonel Verimlilik (Assessment of Student Learning and Operational Effectiveness) olarak ikiye ayrılan değerlendirmeler yapılmıştır. Öğrencilerin Öğrenmesi sürecinin değerlendirilmesinde doğrudan ve dolaylı ölçüm yöntemleri kullanılmaktadır.
- Öğrencilerimiz Ulusal Staj Programı başvurusu için teşvik edilmektedir. Bu kapsamda programa başvuru yapan öğrencilerimiz, çeşitli kurumlarda staj yapma olanağı bulmuş ve böylece iş hayatındaki işleyişi görme fırsatı yakalamaktadır. Bununla beraber, Danışma Kurulu üyelerimiz de öğrencilerimizin staj olanakları için yönlendirmelerde bulunmaktadır.
- Eğitim programı amaçları ile ilgili olarak ve öğrencilerimizin saha çalışmalarının içerisinde bulunmaları amacıyla iç (öğretim üyeleri ve elemanları) ve dış paydaşların (danışma kurulu) katılımı ile toplantı yapılarak karşılıklı görüş alışverişinde bulunulmaktadır.