Amaç:
Psikoloji Programı; bilimsel araştırma ve yayınlarıyla ulusal ve uluslar arası alanda tanınan, kamu kurumlarında ve özel kuruluşlarda çalışma yeterliliğine sahip, evrensel düzeyde psikoloji bilgisiyle donatılmış, etik duyarlılığı yüksek yetkin Psikologlar yetiştirmeyi amaçlamaktadır.
Hedefler:
Program; öğrencilerin analitik, yaratıcı ve eleştirel düşünce becerilerini geliştirerek;
Araştırmaların tasarlanması, verilerin analizi ve yorumlanması dahil olmak üzere, psikolojide kullanılan temel araştırma yöntemlerini uygulayabilmelerini,
Eğitimleri boyunca elde ettikleri bilgi, beceri ve değerleri iş ortamlarında ve yaşamlarının diğer alanlarında gerçekçi bir şekilde uygulayabilmelerini,
Bireyler arası sosyokültürel farklılıkları anlamalarını ve saygı duymalarını,
Psikolojinin farklı alt dallarındaki uygulamaları yapabilecek iletişim ve görüşme becerilerine sahip olmalarını,
Kişilerarası duyarlılığa, toplumsal olay ve sorunlara yönelik farkındalığa sahip olmalarını,
Hümanist bir felsefe çevresinde, paylaşımcı, katılımcı ve özgüveni yüksek psikologlar olmalarını sağlamayı hedeflemektedir.
Amaç, Kuruluş ve Onay |
Psikoloji Programı; Psikolog yetiştirmek amacıyla 2011 yılında 2547 sayılı Kanun'un 2880 sayılı Kanun'la değişik 7/d-2 ve 7/h maddeleri, 3843 sayılı Kanun'un 4. maddesi, 2809 sayılı Kanun'un 6. maddesi ile kurulmuş ve onaylanmıştır. YÖK Onayı: 23.05.2011/021695 |
Kazandırılan Nitelikler |
Psikoloji bölümünü başarıyla tamamlayan öğrenciler 4 yıllık lisans diploması almayı hak edeceklerdir. |
Program Düzeyi |
Birinci kademe Psikoloji lisans programı. |
Özel Kabul Koşulları |
Diğer ulusal veya uluslar arası üniversitelerde okumakta olan öğrenciler Çağ Üniversitesi ve YÖK'ün belirlediği esaslara uygun olarak yatay geçiş için başvurabilirler. Detaylı bilgi Çağ Üniversitesi Öğrenci Kabul Koşullarına bakınız. |
Yatay Geçiş (Yaygın, örgün ve yaygın) İçin Gerekli Düzenlemeler |
Diğer Üniversitelerin ilgili bölümlerinde okumakta olan öğrenciler Çağ Üniversitesi Psikoloji Bölümüne birinci yarıyıldan sonra yatay geçiş için başvurabilirler. Geldikleri programdaki ders içeriklerinin aynı olması ve geçer not almaları koşuluyla ilgili derslerden muaf sayılırlar. Öğrenci not ortalamasının en az 2.00 olması ve başarısız notunun bulunmaması gerekir. |
Geçme Sistemi ve Düzenlemeler |
Öğrencinin genel geçme notunun en az (GNO) 2.00 /4.00 arasında olması ve başarısız bir dersinin bulunmaması gerekmektedir. |
Programın Profili |
Psikoloji Programı öğrencilerini psikoloji alanında hem kuramsal hem de uygulamaya yönelik bilgiyle donatmak üzere düzenlenmiştir. |
Örneklerle Mezunların Mesleki Profilleri |
Bölümden mezun olan öğrenciler psikolog, danışman, eğitim danışmanı veya akademik personel olarak hem hem devlet kuruluşlarında hem de özel sektörde iş bulma imkanına sahiptir. |
Lisans Üstü Programlara Devam Olanakları |
Öğrenciler Psikoloji ve Rehberlik ve Psikolojik Danışmanlık bölümlerinde yüksek lisans ve doktora programlarına başvurabilirler. |
Sınavlar, Ölçme ve Değerlendirme Esasları |
Ölçme ve değerlendirme yöntemleri her ders için dersin doğasına bağlı olarak farklılık gösterebilir ancak genellikle her ders için bir ara sınav ve bir final sınavı verilir. Detaylı bilgi için Çağ Üniversitesi Sınav ve Değerlendirme Yönetmeliğine bakınız. |
Mezuniyet Koşulları |
Psikoloji Bölümü için gerekli mezuniyet koşulları Çağ Üniversitesinin genel düzenleme ve koşullarıyla aynıdır. Lisans Derecesi öğrencilerin, ders müfredatında yer alan bütün dersleri en az DD notu ile geçmesi koşuluyla 4.00 üzerinden en az 2.00 ortalamayla verilir. Bunun dışında herhangi bir ek gereksinim bulunmamaktadır. Çağ Üniversitesi Ön Lisans, Lisans Eğitim-Öğretim ve Sınav Yönetmeliği |
Program Türü |
Tam Zamanlı |
Program Dili |
İngilizce |
Bölüm/Program Başkanı |
Prof. Dr. Şükrü Uğuz (Bölüm Başkanı) Öğretim Görevlisi Kahraman Kıral (Bölüm Bşk. Yard.) İletişim: kahramankiral@cag.edu.tr Tel: +90 324 6514800 |
AKTS & Erasmus Koordinatörü |
Fakülte Koordinatörü: Fatma Toköz Göktepe fatmatokoz@cag.edu.tr Bölüm Koordinatörü: Kahraman Kıral kahramankiral@cag.edu.tr Tel: +90 324 6514800 |
Programı tamamlayan bir öğrenci,
PÇ.1. Psikoloji alanındaki alt dalları, temel kavramları, kuramsal bakış açılarını, temel bulguları ve tarihsel gelişimi açıklayarak yorumlar.
PÇ.2. Psikolojideki geleneksel ve yenilikçi araştırma modelleri, veri analizi ve yorumlama dahil olmak üzere, temel araştırma yöntemlerini psikolojiye uygulayabilir.
PÇ.3. Kendisinin ve başkalarının davranışları ve zihinsel süreçlerine ilişkin içgörü geliştirir ve kendini yönetmek ve geliştirmek için etkili stratejiler uygular.
PÇ.4. Psikolojinin farklı alanlarında gözleme, etkili iletişim becerilerine ve görüşme tekniklerine ilişkin kuramsal bilgiyi uygulamaya aktarabilir.
PÇ.5. Psikoloji alanında güncel bilgileri takip etmek için kamusal, özel ve medya kaynaklarını etkin bir şekilde kullanır.
PÇ.6. Psikolojik verileri birbiriyle kıyaslayarak değerlendirir, psikolojide varolan kesin olmayan bilgileri tolare eder, meslek etiğine uygun davranır ve psikolojinin bir disiplin olarak varolmasında yeri olan tüm değerleri davranışlarına yansıtır.
PÇ.7. Psikolojik testler ve psikolojik ölçmeyle ilgili bilgiye sahip olur.
PÇ.8. Psikoloji alanında yaratıcı ve eleştirel düşünme becerilerini kullanır.
PÇ.9. Bilgisayar ve internet teknolojisini psikoloji alanına uygulayabilir.
PÇ.10. İngilizce'yi, psikoloji alanında yapılmış çalışmaları okuyup anlayabilecek ve sunabilecek düzeyde kullanabilir.
PÇ.11. Türkçe'yi en uygun şekli ile kullanarak iletişim kurar, sunum ve seminerlerde bu becerilerini kullanır.
PÇ.12. Atatürk İlkeleri ve İnkilapları konusunda bilgi edinir.
Ders Kodu | Ders | Dersin Şekli | Kredi | AKTS | ||
---|---|---|---|---|---|---|
FLE-101 | Birinci Yıl İngilizcesi I Tamamlayıcı Dersler | Zorunlu | 4-0-4 | 05 | ||
HIS-101 | Atatürk İlkeleri ve İnkılap Tariihi I Tamamlayıcı Dersler | Zorunlu | 2-0-2 | 04 | ||
PSY-101 | Psikolojiye Giriş I Temel Mesleki Dersler | Zorunlu | 3-0-3 | 07 | ||
TUR-101 | Türkçe Tamamlayıcı Dersler | Zorunlu | 2-0-2 | 03 | ||
PSY-103 | Sosyal Bilimlerde İstatistik I Temel Mesleki Dersler | Zorunlu | 3-0-3 | 06 | ||
PSY-111 | Sosyolojiye Giriş Tamamlayıcı Dersler | Zorunlu | 3-0-3 | 06 | ||
PSY-115 | Felsefeye Giriş Tamamlayıcı Dersler | Zorunlu | 3-0-3 | 05 | ||
GYP-120 | GYP-SEÇMELİ Seçmeli Ders Grubu. Dersleri görmek için ders adına tıklayınız | Seçmeli | 2 | 02 | ||
Toplam | 22 | 38 |
Ders Kodu | Ders | Dersin Şekli | Kredi | AKTS | ||
---|---|---|---|---|---|---|
FLE-102 | Birinci Yıl İngilizcesi II Tamamlayıcı Dersler | Zorunlu | 4-0-4 | 05 | ||
HIS-102 | Atatürk İlkeleri ve İnkılap Tariihi II Tamamlayıcı Dersler | Zorunlu | 2-0-2 | 04 | ||
PSY-102 | Psikolojiye Giriş II Temel Mesleki Dersler | Zorunlu | 3-0-3 | 07 | ||
TUR-102 | Turkçe II Tamamlayıcı Dersler | Zorunlu | 2-0-2 | 02 | ||
PSY-104 | Sosyal Bilimlerde İstatistik II Temel Mesleki Dersler | Zorunlu | 3-0-3 | 06 | ||
MAT-124 | Bilgisayar Tamamlayıcı Dersler | Zorunlu | 2-2-3 | 06 | ||
Toplam | 17 | 30 |
Ders Kodu | Ders | Dersin Şekli | Kredi | AKTS | ||
---|---|---|---|---|---|---|
PSY-201 | Sosyal Psikoloji I Temel Mesleki Dersler | Zorunlu | 3-0-3 | 05 | ||
PSY-203 | Gelişim Psikolojisi I Temel Mesleki Dersler | Zorunlu | 3-0-3 | 05 | ||
PSY-205 | Araştırma Teknikleri I Temel Mesleki Dersler | Zorunlu | 3-0-3 | 05 | ||
PSY-207 | Psikoloji Araştırmalarında Bilgisayar Uygulamaları Temel Mesleki Dersler | Zorunlu | 3-0-3 | 05 | ||
PSX-201 | Seçmeli II-I Seçmeli Ders Grubu. Dersleri görmek için ders adına tıklayınız | Seçmeli | 3-0-3 | 05 | ||
PSX-203 | Seçmeli II-III Seçmeli Ders Grubu. Dersleri görmek için ders adına tıklayınız | Seçmeli | 3-0-3 | 05 | ||
Toplam | 18 | 30 |
Ders Kodu | Ders | Dersin Şekli | Kredi | AKTS | ||
---|---|---|---|---|---|---|
PSY-202 | Sosyal Psikoloji II Temel Mesleki Dersler | Zorunlu | 3-0-3 | 05 | ||
PSY-204 | Gelişim Psikolojisi II Temel Mesleki Dersler | Zorunlu | 3-0-3 | 05 | ||
PSY-206 | Araştırma Teknikleri II Temel Mesleki Dersler | Zorunlu | 3-0-3 | 05 | ||
PSY-208 | Fizyoloji Temel Mesleki Dersler | Zorunlu | 3-0-3 | 05 | ||
PSX-204 | Seçmeli II-IV Seçmeli Ders Grubu. Dersleri görmek için ders adına tıklayınız | Seçmeli | 3-0-3 | 05 | ||
PSX-202 | Seçmeli II-II Seçmeli Ders Grubu. Dersleri görmek için ders adına tıklayınız | Seçmeli | 3-0-3 | 05 | ||
Toplam | 18 | 30 |
Ders Kodu | Ders | Dersin Şekli | Kredi | AKTS | ||
---|---|---|---|---|---|---|
PSY-301 | Psikopatoloji I Temel Mesleki Dersler | Zorunlu | 3-0-3 | 05 | ||
PSY-303 | Fizyolojik Psikoloji Temel Mesleki Dersler | Zorunlu | 3-0-3 | 05 | ||
PSY-305 | Öğrenme Psikolojisi Temel Mesleki Dersler | Zorunlu | 3-0-3 | 05 | ||
PSY-307 | Klinik Gözlem ve Görüşme Temel Mesleki Dersler | Zorunlu | 2-2-3 | 05 | ||
PSX-303 | Seçmeli III-III Seçmeli Ders Grubu. Dersleri görmek için ders adına tıklayınız | Seçmeli | 3-0-3 | 05 | ||
PSX-301 | Seçmeli III-I Seçmeli Ders Grubu. Dersleri görmek için ders adına tıklayınız | Seçmeli | 3-0-3 | 05 | ||
Toplam | 18 | 30 |
Ders Kodu | Ders | Dersin Şekli | Kredi | AKTS | ||
---|---|---|---|---|---|---|
PSY-302 | Psikolojide Ölçme Temel Mesleki Dersler | Zorunlu | 3-0-3 | 05 | ||
PSY-304 | Bilişsel Psikoloji Temel Mesleki Dersler | Zorunlu | 3-0-3 | 05 | ||
PSY-306 | Kişilik Kuramları I Temel Mesleki Dersler | Zorunlu | 3-0-3 | 05 | ||
PSY-308 | Psikoterapi Teknikleri I Temel Mesleki Dersler | Zorunlu | 3-0-3 | 05 | ||
PSY-328 | Psikopatoloji II Temel Mesleki Dersler | Zorunlu | 3-0-3 | 05 | ||
PSX-302 | Seçmeli III-II Seçmeli Ders Grubu. Dersleri görmek için ders adına tıklayınız | Seçmeli | 3-0-3 | 05 | ||
Toplam | 18 | 30 |
Ders Kodu | Ders | Dersin Şekli | Kredi | AKTS | ||
---|---|---|---|---|---|---|
PSY-401 | Bitirme Çalışması I Temel Mesleki Dersler | Zorunlu | 3-0-3 | 06 | ||
PSY-437 | Selected Topics in Gender Seçmeli Dersler | Zorunlu | (3-0)3 | 3 | ||
PSY-445 | Kişilik Kuramları II Temel Mesleki Dersler | Zorunlu | 3-0-3 | 06 | ||
PSY-453 | Gender Studies Seçmeli Dersler | Zorunlu | (3-0)3 | 3 | ||
PSX-403 | Seçmeli IV-III Seçmeli Ders Grubu. Dersleri görmek için ders adına tıklayınız | Seçmeli | 3-0-3 | 06 | ||
PSX-401 | Seçmeli IV-I Seçmeli Ders Grubu. Dersleri görmek için ders adına tıklayınız | Seçmeli | 3-0-3 | 06 | ||
PSX-405 | Seçmeli IV-V Seçmeli Ders Grubu. Dersleri görmek için ders adına tıklayınız | Seçmeli | 3-0-3 | 06 | ||
Toplam | 15 | 36 |
Ders Kodu | Ders | Dersin Şekli | Kredi | AKTS | ||
---|---|---|---|---|---|---|
PSY-402 | Bitirme Çalışması II Temel Mesleki Dersler | Zorunlu | 3-0-3 | 06 | ||
PSY-404 | Psikolojide Etik Temel Mesleki Dersler | Zorunlu | 3-0-3 | 06 | ||
PSY-446 | Çocuklara Yönelik Psikoterapi Teknikleri Seçmeli Dersler | Zorunlu | 3-0-3 | 6 | ||
PSX-402 | Seçmeli IV-II Seçmeli Ders Grubu. Dersleri görmek için ders adına tıklayınız | Seçmeli | 3-0-3 | 06 | ||
PSX-404 | Seçmeli IV-IV Seçmeli Ders Grubu. Dersleri görmek için ders adına tıklayınız | Seçmeli | 3-0-3 | 06 | ||
PSX-406 | Seçmeli IV-VI Seçmeli Ders Grubu. Dersleri görmek için ders adına tıklayınız | Seçmeli | 3-0-3 | 06 | ||
Toplam | 18 | 36 |
Bu ders, öğrencilerin yeni kelimeler, sözcük öbekleri ve konuşmalardan oluşan özgün bağlamlar oluşturarak mesleki kelime dağarcığını genişletmelerini, dönem içerisinde anlaşılır bir dil bilgisinin sağlanmasıyla mesleki dil bilgisini yapılandırmayı, okuma ve dinleme becerilerini geliştirmeyi amaçlamaktadır. Bu derste, ilgili metinlerin yardımıyla, öğrencilerin kendi dillerindeki iletişim becerilerini ve akıcılığını geliştirerek hedef dilde kendilerini ifade etme konusunda güvenlerini geliştirmek amaçlanmaktadır. Bu kapsamda dersler, açıklama, sınıf çalışması, tartışma ve grup çalışmaları biçiminde yapılır.
Kültür kavramı, kitle kültürü, tüketim kültürü, Popüler kültür kavramının gelişimi, seyirci/izleyici sayısı, popülerlik, küreselleşme ve popüler kültür, eğlence kavramı ve yaşam biçimleri, yiyecek ve içecek, Popüler ikonlar ve şöhret kavramı, moda ve kimlik, müzik endüstrisi, popüler kültür ve spor endüstrisi, haberler, diziler, çizgi filmler, Dil, Popüler kültür ile ilgili eleştirel yaklaşımlar anlatılmaktadır.
Osmanlılar, Osmanlı Devletinin, kuruluşu, yükselişi, gerileme ve çöküşü, Osmanlı\'nın \"Anayasal Dönemi (I. Meşrutiyet)\", Aydınlanma Döneminde Aydın Hareketleri, Yeniden düzenlenme ve Yeniden Yapılanma Kararları, Birinci Dünya Savaşının Nedenleri ,Birinci Dünya Savaşı ve Sonrası,Türk Kurtuluş Savaşı, Lozan Antlaşması Mustafa Kemal Atatürk liderliğinde bağımsız bir cumhuriyet olarak Türkiye\'nin oluşumu anlatılmaktadır.
Bu derste davranışı çeşitli boyutlarda sistematik olarak inceleyen psikoloji alanları hakkında bilgi verilmesi amaçlanmaktadır. Algı, algılamanın duyumsal temelleri, görme duyumu, işitme duyumu ve diğer duyumlar, objeleri algılama, algılamada organizasyon, algılamada öğrenmenin rolü, algılamayı etkileyen faktörler, duyumlar ötesi algılama, bilişsel psikoloji ve öğrenme konuları işlenecektir.
Dersin amacı, öğrencilerin Türk dil kurallarını öğretmektir. Böylece öğrenciler kendilerini net ve verimli bir şekilde açıklayabilecektir. Panel tartışmaları, sempozyum, konferans vb. teknikler, bu derste dinleme becerilerinin gelişimi kapsamında ele alınmaktadır. Öğrencilere sözlü ve yazılı anlatım çalışmaları kapsamında sunum, roman, öykü, deneme, şiir, kompozisyon, dergi, gazete inceleme ve uygulamaları, kitap tanıtımları, imla ve noktalama işaretleri, cümlenin öğeleri, cümle türleri, anlatım bozuklukları, yazılı anlatım türleri, düşünce yazıları, sözlü anlatım türleri öğretilmektedir ve hazırlıklı-hazırlıksız konuşma etkinlikleri yapılmaktadır.
Dersin amacı, akademik metinleri okuma ve yazma tekniğinin öğrencilere kazandırılmasıdır. Bu beceri, sınıf çalışmaları, grup çalışmaları yazma ve tartışmalar ile geliştirilir.Her hafta farklı bir konu ele alınır, her konu okuma alıştırmaları ile başlar, eleştirel okuma becerisini geliştirmeye yönelik alıştırmalarla devam eder.
1923 yılından (Lozan Antlaşması ve Türkiye Cumhuriyetinin kuruluşu), 1938 (Atatürk\'ün ölümü) yılına kadar modern bir devletin tesisine doğru yapılan çabalar; yasal, sosyal ve kültürel reformlar; ekonomik ve dış politika, cumhuriyet dönemi sırasında ekonomi ve dış politika; iç politika ve siyasal partiler; Mustafa Kemal Atatürk\'ün düşünce sistemi, ilkeleri ve amaçları, Mustafa Kemal Atatürk\'ün başlıca siyaseti ve reformları tartışılmaktadır.
Bu ders zeka, motivasyon ve duygu, cinsellik ve toplumsal cinsiyet, insan gelişimi, kişilik, psikolojik bozukluklar gibi temel psikolojik süreçlere ve kavramlara bir giriştir. Bu konular davranışçı, bilişsel, psiko-dinamik ve sosyo-kültürel olmak üzere temel psikoloji kuramları bağlamında incelenecektir. Psikolojinin bir bilim olduğu vurgulanacak ve psikoloji biliminin insan doğasını ve davranışını anlamada nasıl yardımcı olduğu tartışılacaktır.
Duygu ve düşüncelerin maksada uygun bir şekilde ve uyumlu bir anlatımla verilmesini sağlayan retorik, yazım kuralları, noktalama işaretleri ve kompozisyonla ilgili bilgilerin teorik ve uygulamalı olarak verilmesi.
Bu dersin ana konusu betimsel istatistiktir. İstatistiksel hesaplamalarla ilgili temel kavramların ele alınacağı bu derste merkezi eğilim ölçüleri, dağılım ölçüleri ve normal dağılım kavramı ve bununla ilgili hesaplamalar, iki değişken arasındaki doğrusal ilişkinin ölçümü konuları ele alınacaktır. Regresyon analizi ve güven aralığı kavramlarının tanıtılarak yordayıcı istatistik konusu için temel oluşturulacaktır.
Bu ders esas olarak “yordayıcı istatistik” üzerinedir. Bu derste öğrenciler olasılığın tanımı, olasılık dağılımı ve olasılığa dayalı hipotez testlerini öğreneceklerdir. Ele alınacak hipotez testleri arasında t testleri ve tek değişkenli ANOVA modelleri yer alacaktır.
Evren’in, Samanyolu’nun, Güneş Sisteminin ve Dünya’nın doğum ve evrimi, bir gök cismi olarak Dünya, bildiğimiz şekli ile yaşamın tanımı, kimyasal ve yapısal temeli, DNA’nın tanımı ve evrim sürecindeki rolü, yaşamın evrimi ve aklın evrimsel bir avantaj olarak ortaya çıkışı, bir gezegen ve diğer güneş sistemi cisimleri üzerinde yaşamın ortaya çıkış koşulları, 3-küçük ayıcık (goldilocks) hipotezi, diğer yıldız sistemlerinde durum, Drake denklemi, yerdışı yaşamı ve akıllı yaşamı arama (SETI) çalışmaları, araştırmaların sonuçları, yıldızlara göndeirlen mesajlar, uzay yolculuklarının fiziksel temeli ve karşılaşılan güçlükler.
Diksiyon, güzel söz söyleme, güzel ve etkili konuşma, Edebiyatın yorumculuk ve yaratıcılık yönü, Konuşmayı sanata dönüştürmektir.
Bu ders bir dünyayı anlama biçimi olarak sosyolojiye bir giriştir. Sosyoloji, sosyal, politik ve ekonomik olguları sosyal yapı, sosyal güçler ve grup ilişkileri bağlamında inceleyen bir disiplindir. Bu derste amacım sosyalleşme, kültür, bilginin sosyal yapılanması, eşitsizlik, ırk ve etnik ilişkiler, yoksulluk ve politik sosyoloji gibi temel sosyoloji konuları üzerinde yoğunlaşarak sosyoloji disiplinini size tanıtmaktır.
Toplumsal Cinsiyet ve Temel Kavramlar, Toplumsal Cinsiyet ve Feminizm, Toplumsal Cinsiyet ve İnsan Hakları, Toplumsal Cinsiyet ve Çocuk, Toplumsal Cinsiyet ve Ergen, Toplumsal Cinsiyet ve Aile, Toplumsal Cinsiyet ve Medya, Toplumsal Cinsiyet ve Şiddet, Toplumsal Cinsiyet ve Dil, Söylem, Toplumsal Cinsiyet ve Din Toplumsal Cinsiyet ve Müzik, Spor ve Moda Toplumsal Cinsiyet ve İş Yaşamı, Toplumsal Cinsiyet Eşitsizliğini Önlemeye İlişkin Öneriler
Bilgisayara giriş ve bilgisayarın temel kavramları ile donanım ve yazılım bilgileri, excel ve power point programları, kelime işlemcileri ve tablo programlarının ileri özellikleri üzerinde durulmaktadır.
Bu ders kim olduğumuz, diğerlerinin ve içinde bulunduğumuz grupların kişiliğimizi ve kendiliğimizi nasıl şekillendirdiği ve sosyal varlıklar olarak etkileşimlerimiz hakkındadır. Ancak, etkileşim varlıklar arasında bir süreç, iki taraflı bir yoldur. Dolayısıyla, yalnızca bizim nasıl etrafımızdaki dünya tarafından şekillendiğimiz değil, bizim etrafımızdakileri ve içinde bulunduğumuz grupları nasıl şekillendirdiğimiz üzerinedir.
Bu ders kim olduğumuz, diğerlerinin ve içinde bulunduğumuz grupların kişiliğimizi ve kendiliğimizi nasıl şekillendirdiği ve sosyal varlıklar olarak etkileşimlerimiz hakkındadır. Ancak, etkileşim varlıklar arasında bir süreç, iki taraflı bir yoldur. Dolayısıyla, yalnızca bizim nasıl etrafımızdaki dünya tarafından şekillendiğimiz değil, bizim etrafımızdakileri ve içinde bulunduğumuz grupları nasıl şekillendirdiğimiz üzerinedir.
Gelişim psikolojisi doğumdan ölüme kadar insan gelişinin incelenmesidir. Bireyin fiziksel, bilişsel ve psiko-sosyal olgunluğa ulaşması süreci ve bu konudaki kuramlar üzerinde özelikle durulacaktır.
Bu ders ergenlik, genç ve orta yetişkinlik, yaşlılık ve ölüm dönemlerinin gelişimini incelemektedir. Ders bilişsel, fiziksel ve sosyo-duygusal/psikolojik gelişme üzerinde biyolojik/genetik ve çevresel faktörlerin etkileri üzerinde odaklanmıştır.
Bu ders psikolojide araştırma yöntemlerine bir giriştir. Bu dersin hedefi bir araştırmanın nasıl planlandığı, yapıldığı, yayınlandığı ve tartışıldığını anlamaktır. Bu derste, deneysel desen bilgisi, istatistiğin uygulanması, rapor yazma ve araştırmanın etik boyutu gibi genel psikolojik araştırma becerileri üzerinde durulacaktır. Bu derste anlatılan konuları anlayan bir öğrenci diğerleri tarafından anlatılan araştırmaların doğruluğunu değerlendirme, kendi araştırma desenini yapabilme, veri toplama ve analiz edebilme, APA standartlarına uygun rapor yazabilme ve sözel olarak araştırmasını sunabilme becerilerini kazanacaktır.
Bu ders niteliksel araştırmanın temellerine ve bilim ve uygulamada niteliksel araştırmanın önemine bir giriştir. Dolayısıyla, farklı niteliksel araştırma desenlerinin yanı sıra veri toplama yöntemleri de incelenecektir. Geçerlik, güvenirlik gibi kavramlarla farklı yöntemsel yaklaşımlar bağlamında ahlaki hususlar da tartışılacaktır.
Bu ders özellikle bir kelime işlemcisi (MS-Word), bir matris tekniği işlemcisi (MS_Excel), bir e-mail program (Eudora) ve bir sunu programı (MS-PowerPoint) kullanma üzerinde yoğunlaşacaktır. Özellikle psikolojik verileri çözümlemek için kullanılan bilgisayar istatistik programları (SPSS) üzerinde durulacaktır.
Bu ders öğrencilerin davranışın fizyolojik temelini anlamalarına yöneliktir. Derste ele alınacak tartışma konuları sinir sisteminin moleküler, hücresel ve sistem düzeyindeki işlevi ve yapısıdır.
Bu derste, kişilerarası ilişkiler ve iletişim konusuna odaklanılarak sözel ve sözsüz iletişim üzerinde kültürel ve kişisel faktörlerin etkisi tartışılacaktır. Ayrıca, iletişim ile benlik arasındaki karşılıklı ilişkilerin ele alınacağı derste kaliteli dinleme ve günlük konuşmada kullanılan yanıltıcı argumanlar analiz edilecektir
Psikoloji biliminin kullandığı ölçme ve değerlendirme yöntemlerinin ayrıntılı şekilde ele alınması amaçlanmaktadır.
Bu derste, psikoloji alanındaki temel tarihsel gelişmeler incelenecektir.
The student will gain skills for academic writing and publication, critiquing others’ writing, presenting their work at conferences, and will actively develop a manuscript they are currently working on.
Bu ders nevrozlar, psikozlar, organik bozukluklar, zihinsel gerilik, alkolizm ve epilepsi konularını ve olası nedenlerin, semptomların ve tedavilerin tanımını içerir.
Bu ders öğrencilere psikolojik testleri anlamak için gerekli temel kavramları tanıtmaya yöneliktir. Ders iki kısımdan oluşmuştur. Birinci kısım psikolojik testleri kullanırken dikkat edilmesi gereken etik hususlarla birlikte psikolojik testlere ilişkin temel bilgileri içerir. İkinci kısımda testlerin geçerlik ve güvenirliği başta olmak üzere psikometrik ilkeler tartışılacaktır.
Bu ders öğrencilerin davranışın fizyolojik temelini anlamalarına yöneliktir. Derste ele alınacak tartışma konuları sinir sisteminin moleküler, hücresel ve sistem düzeyindeki işlevi ve yapısıdır.
Bu ders hem klasik hem de günümüzdeki konulara değinerek insanın bilişsel yapısını derinden incelemeye yöneliktir. İnsanın bilişinin incelenmesi büyük oranda bilişsel süreçlerin kuram ve modellerini test etmek üzere düzenlenmiş deneysel araştırmalar bağlamında olmaktadır. Bu derste veri toplamaya ve kuramlaştırmaya yönelik hem davranışsal hem de nöropsikolojik yaklaşımları keşfedeceğiz. Dikkat, algı, çoğul bellek sistemleri, akılda tutma ve hatırlama süreçleri, bilginin rolü, dil ve akıl yürütme gibi konular incelenecektir.
Bu ders öğrenme teorileri ve ilkeleri hakkındadır. Derste incelenecek konular Pavlov’cu şartlanma ve ilkeleri, klasik ve işlevsel şartlanma, ödül-ceza mekanizmaları, şartlanma süreci ve öğrenmenin bilişsel ilkeleridir.
Bu ders psikoanalitik, neoanalitik, öğrenme, eğilimsel ve humanist-varoluşçu olmak üzere temel kişilik modelleri üzerinde yoğunlaşacaktır. Ders boyunca bu modeller ve yaklaşımlar, her bir yaklaşımı temsil eden kuramlar, her bir kuramın yöntemi ve araştırmaları incelenecektir. Derste ayrıca Freud, Jung, Maslow gibi psikologların kişilikle ilgili görüşleri incelenecektir. Bunun yanı sıra, çeşitli kişilik kuramlarının ve görüşlerinin Camus’un “Yabancı” eserindeki ana kahramanı çözümlemekte nasıl kullanılacağı incelenecektir.
Bu ders etkili görüşmenin ilkeleri, görüşme stratejileri, görüşme becerileri, etkili iletişim örüntüleri gibi konuların tartışılmasına yöneliktir.
Bu derste psikoterapiye ilişkin temel kuramlar tanıtılacaktır. Psikoterapiye farklı yaklaşımlar öğrencilere eleştirel bir bakış açısı sağlamak için karşılaştırmalı olarak tanıtılacaktır.
Bu derste bağımlılık ve bağımlılık türleri tanıtılıp bağımlılıktan korunma ve tedavi yöntemleri tartışılacaktır.
1. Seçilmiş teorileri incelemek, temel ve uygulamalı aratştırma yöntemlerini tartışmak 2. Sözel duygu durum tanımlaması yapabilme becerisi, 3. Kritik analiz ve 4. Değerlendirmeye yönelik iletişim analizi yazabilemek dersin temel içeriğidir
Bu derste öğrencilere kriz durumları ile başetmede geçerli olan müdahale teknikleri, korunma stratejileri ile ilgili kuramlar hakkında bilgi sağlanacaktır. Derste intihara müdahale ve koruma, şiddet, cinsel istismar, çocukluktaki travmalar, hastalıklar, ölüm ve yas gibi önemli temalar ele alınacaktır.
Bu derste nevroz, psikoz, organik hastalıklar, mental yetersizlikler, alkolizm, epilepsi gibi bozuklukların tanımlaması, tartışması, olası nedenleri, semptomp,ları ve tedavi süreci tartışılmaktadır.
Bu ders amacı gereği nöropsikolojinin ilkeleri, sinir sisteminin yapıları, beynin fonksiyonel özelleşmesi, bilişsel fonksiyonlar ve beyin bozukluklarının değerlendirilmesi konularını içerir.
Bu derste öğrencilerin bitirme tezleri hakkında bir hipotez geliştirmeleri, kaynakça taraması yapmaları, kütüphanedeki veri tabanlarını kullanmaları ve tezlerinin özetini yazmaları beklenmektedir.
Bu derste öğrencilerin bitirme tezleri hakkında bir hipotez geliştirmeleri, kaynakça taraması yapmaları, kütüphanedeki veri tabanlarını kullanmaları ve tezlerinin özetini yazmaları beklenmektedir.
Endüstri psikolojisi veya örgütsel psikoloji psikolojideki kuramların ve araştırmaların endüstriyel ve sosyal örgütlere uyarlanmasıdır. Bu bağlamda bu derste personel seçimi, insan faktörleri, örgütsel gelişme, tüketici refahı ve işyerinde psikolojik araştırma ve uygulamaların etik ve hukuksal yönleri gibi konular incelenecektir.
Bu derste tarihsel bir bakış açısıyla APA etik kodları ve bunların profesyonel hayata uygulanması konuları ele alınacaktır.
Bu ders kapsamında bilişsel ve sosyal gelişim konusuna odaklanılacaktır. Spesifik olarak,.ele alınacak konular arasında nesne temsilleri, dilin kazanımı, otobiyografik bellek, oyun oynamanın bilişsel yönleri, niyet ve nedensellik anlayışının gelişimi ve duygu konuları yer almaktadır.
Bu ders öğrencilerin, gelişim psikoloji alanındaki çeşitli değerlendirme kriterlerini öğrenebilmeleri, uygulayabilmeleri ve insan gelişimindeki evreleri öğrenip çocukların ihtiyaçlarını tanımlayabilmeleri üzerine açılmıştır.
Bu derste, sosyal psikolojinin günlük hayata uygulanması, bu konuda yürütülen araştırmaların temel bulguları ve yöntemleri, sosyal psikololojinin endüstri, çevre konuları, medaya ve trafik gibi alanlara uygulanması konuları ele alınacaktır.
Bu derste, bir sistem olarak ailenin daha geniş sistemler olan kültür ve toplum ile ilişkileri bağlamında aile yaşamı, toplumsal cinsiyet konuları ele alınacaktır. Ayrıca, evlilik ile ilgili sorunlar bağlamında müdahale teknikleri tarışılacaktır.
Bu ders kriz yaşayan insanlarla çalışmak için teori ve uygulamalar hakkında öğrencilere bilgi verir. Öğrenciler çeşitli durumsal ve gelişimsel krizler ile başa çıkmada ailesel ve kültürel etkileri göz önüne alır, kriz durumlarından çıkmak için kullanılan yöntem ve müdahaleleri inceler.
Psikolinguistik nedir, dil, konuşma ve iletişim, dil ve beyin, bilgi işleme yaklaşımı, uzun süreli bellek ve şema kuramı, hayvanlar arası iletişim, dilin beyindeki yeri, bellek ve dil gibi konuların irdelenmesi amaçlanmaktadır.
Bu derste, TSSB\'nin klinik olarak tanılanması, TSSB kuramları, biyolojik temelleri, TSSB ile ilişkili rahatsızlıklar ve TSSB\'nin yönetilmesi konularına yer verilecektir. Böylece, öğrenciler travma kurbanlarını daha yakından tanıyacak, travma sürecini anlayacak ve farklı travma türlerini ayırt etmeyi öğrenecektir.
Bu ders psikolojide klasik psikodrama uygulamaları ve onun altında yatan tarihsel perspektifi ve teorik bilgiyi öğrencilere kazandırmak içi açılır.
Bu derste sağlık psikolojisi alanındaki temel kuramlar ışığında güncel çalışmalar incelenerek sağlık algısı, sigara kullanımı, egzersiz yapma, hamilelik, menapoz gibi çeşitli konular ele alınacaktır. Ayrıca, kronik hastalıklar, bu hastalıklara yüklenen etiketler, bu hastalıklara eşlik eden depresyon ile kronik hastalığı olanların yaşam kalitelerinin yükseltilmesi ile ilgili uygulamalar ele alınacaktır.
Bu derste temel psikoterapi teknikleri giriş düzeyinde ele alınacaktır.
Bu ders insan türünün doğası hakkında varsayımları içerir. Öğreniler temel teori ve teorisyenlere odaklandıkları kadar psikometrik tekniklere de odaklanırlar.
Bu ders bireysel gelişim konuları hakkındadır. Derste incelenecek konular iş ve özel hayatında kullanılabilecek kişisel gelişime dair pratik bilgilerden oluşmaktadır.
Kod |
Dersler |
PÇ 1 |
PÇ 2 |
PÇ 3 |
PÇ 4 |
PÇ 5 |
PÇ 6 |
PÇ 7 |
PÇ 8 |
PÇ 9 |
PÇ 10 |
PÇ 11 |
PÇ 12 |
1. Yıl, Birinci Dönem |
|||||||||||||
PSY 101 |
Psikolojiye Giriş I |
- |
- |
- |
- |
X |
- |
X |
- |
- |
- |
- |
- |
PSY 103 |
Sosyal Bilimlerde İstatistik I |
- |
- |
- |
- |
X |
- |
X |
- |
- |
- |
- |
- |
PSY 111 |
Sosyolojiye Giriş |
X |
- |
X |
- |
- |
- |
- |
- |
- |
- |
- |
- |
FLE 101 |
Yabancı Dil (İngilizce) I |
- |
- |
- |
- |
- |
- |
- |
- |
- |
X |
- |
- |
TUR 101 |
Türkçe I |
- |
- |
- |
- |
- |
- |
- |
- |
- |
- |
X |
- |
HIS 201 |
Atatürk İlkeleri ve İnkılap Tarihi I |
- |
- |
- |
- |
- |
- |
- |
- |
- |
- |
- |
X |
1. Yıl, İkinci Dönem |
|||||||||||||
PSY 102 |
Psikolojiye Giriş II |
- |
- |
X |
- |
X |
- |
X |
- |
- |
- |
- |
- |
PSY 104 |
Sosyal Bilimlerde İstatistik II |
- |
X |
- |
- |
X |
- |
X |
- |
- |
- |
- |
- |
MAT 124 |
Bilgisayar |
- |
- |
- |
- |
- |
- |
- |
- |
X |
- |
- |
- |
FLE 102 |
Yabancı Dil (İngilizce) II |
- |
- |
- |
- |
- |
- |
- |
- |
- |
X |
- |
- |
TUR 102 |
Türkçe II |
- |
- |
- |
- |
- |
- |
- |
- |
- |
- |
X |
- |
HIS 202 |
Atatürk İlkeleri ve İnkılap Tar. II |
- |
- |
- |
- |
- |
- |
- |
- |
- |
- |
- |
X |
2. Yıl, Üçüncü Dönem |
|||||||||||||
PSY 201 |
Sosyal Psikoloji I |
X |
- |
X |
- |
X |
X |
X |
X |
- |
- |
- |
- |
PSY 203 |
Gelişim Psikolojisi I |
- |
- |
X |
- |
X |
- |
X |
- |
- |
- |
- |
- |
PSY 205 |
Araştırma Teknikleri I |
- |
X |
- |
- |
X |
- |
X |
X |
X |
- |
- |
- |
PSY 207 |
Psi. Araştırmalarında Bilg. Uyg. |
- |
- |
- |
- |
X |
- |
X |
- |
X |
- |
- |
- |
FLE 201 |
Yabancı Dil (İngilizce) III |
- |
- |
- |
- |
- |
- |
- |
- |
- |
X |
- |
- |
- |
Seçmeli I |
X |
- |
X |
- |
X |
- |
- |
X |
- |
- |
- |
- |
2. Yıl, Dördüncü Dönem |
|||||||||||||
PSY 202 |
Sosyal Psikoloji II |
X |
- |
X |
- |
X |
X |
X |
X |
- |
- |
- |
- |
PSY 204 |
Gelişim Psikolojisi II |
- |
- |
X |
- |
X |
- |
X |
- |
- |
- |
- |
- |
PSY 206 |
Araştırma Teknikleri II |
- |
X |
- |
X |
X |
- |
X |
X |
X |
- |
- |
- |
PSY 208 |
Fizyoloji |
X |
- |
X |
- |
- |
- |
- |
- |
- |
- |
- |
- |
FLE 202 |
Yabancı Dil (İngilizce) IV |
- |
- |
- |
- |
- |
- |
- |
- |
- |
X |
- |
- |
- |
Seçmeli II |
X |
- |
X |
X |
- |
- |
- |
X |
- |
- |
- |
- |
3. Yıl, Beşinci Dönem |
|||||||||||||
PSY 301 |
Psikopatoloji I |
X |
X |
X |
X |
- |
- |
- |
X |
- |
- |
- |
- |
PSY 303 |
Fizyolojik Psikoloji |
X |
- |
X |
- |
- |
- |
- |
- |
- |
- |
- |
- |
PSY 305 |
Öğrenme Psikolojisi |
X |
X |
- |
- |
- |
- |
- |
- |
- |
- |
- |
- |
PSY 307 |
Klinik Gözlem ve Görüşme |
X |
- |
- |
X |
- |
- |
- |
- |
- |
- |
- |
- |
- |
Seçmeli III |
X |
X |
X |
- |
- |
X |
- |
X |
- |
- |
- |
- |
- |
Seçmeli IV |
X |
- |
- |
- |
X |
X |
X |
- |
- |
- |
- |
- |
3. Yıl, Altıncı Dönem |
|||||||||||||
PSY 302 |
Psikolojide Ölçme I |
- |
- |
- |
X |
X |
- |
X |
X |
- |
- |
- |
- |
PSY 304 |
Bilişsel Psikoloji |
X |
- |
X |
- |
- |
- |
- |
- |
- |
- |
- |
- |
PSY 306 |
Kişilik Kuramları I |
X |
- |
X |
X |
X |
- |
- |
X |
- |
- |
- |
- |
PSY 308 |
X |
- |
X |
X |
- |
X |
- |
- |
- |
- |
- |
- |
|
- |
Seçmeli V |
X |
X |
X |
- |
|
X |
|
X |
- |
- |
- |
- |
- |
Seçmeli VI |
X |
- |
- |
- |
X |
X |
X |
- |
- |
- |
- |
- |
4. Yıl, Yedinci Dönem |
|||||||||||||
PSY 401 |
- |
X |
X |
- |
X |
X |
X |
X |
- |
- |
- |
- |
|
PSY 403 |
- |
- |
- |
- |
X |
X |
X |
- |
- |
- |
- |
- |
|
- |
Seçmeli VII |
X |
- |
- |
X |
X |
- |
X |
- |
- |
- |
- |
- |
- |
Seçmeli VIII |
- |
X |
- |
- |
X |
- |
X |
X |
- |
- |
- |
- |
- |
Seçmeli IX |
X |
- |
- |
X |
- |
- |
- |
X |
- |
- |
- |
- |
4. Yıl, Sekizinci Dönem |
|||||||||||||
PSY 402 |
- |
X |
X |
- |
X |
X |
X |
X |
- |
- |
- |
- |
|
PSY 404 |
Psikolojide Etik |
X |
- |
X |
- |
- |
X |
X |
X |
- |
- |
- |
- |
- |
Seçmeli X |
X |
X |
- |
- |
X |
X |
X |
- |
- |
- |
- |
- |
- |
Seçmeli XI |
X |
- |
X |
X |
X |
X |
- |
- |
- |
- |
- |
- |
- |
Seçmeli XII |
X |
- |
- |
X |
- |
- |
X |
- |
- |
- |
- |
- |
Program çıktılarıyla ilişkili ders sayısı: 46 |
22 |
12 |
21 |
11 |
23 |
14 |
22 |
16 |
4 |
4 |
2 |
2 |
|
Program çıktılarıyla ilişki yüzdesi |
48 |
26 |
46 |
24 |
50 |
30 |
48 |
35 |
9 |
9 |
4 |
4 |
Seçmeli Dersler
Kod |
Dersler |
PÇ 1 |
PÇ 2 |
PÇ 3 |
PÇ 4 |
PÇ 5 |
PÇ 6 |
PÇ 7 |
PÇ 8 |
PÇ 9 |
PÇ 10 |
PÇ 11 |
PÇ 12 |
PSY 211 |
Kişilerarası İletişim |
X |
|
X |
|
X |
|
|
X |
|
|
|
|
PSY 212 |
Klinik Psikolojiye Giriş |
X |
|
X |
X |
|
X |
|
|
|
|
|
|
PSY 213 |
Psikoloji Tarihi |
X |
|
|
|
|
|
|
X |
|
|
|
|
PSY 214 |
Uygarlık Tarihi |
X |
|
X |
X |
|
X |
|
|
|
|
|
|
PSY 215 |
Sosyal Antropolpji |
X |
|
|
|
|
|
|
X |
|
|
|
|
PSY 216 |
Ekonomiye Giriş |
X |
|
X |
X |
|
|
|
X |
|
|
|
|
PSY 217 |
Psikolojik Sağlık ve Insan Hakları |
X |
|
X |
|
X |
X |
X |
X |
|
|
|
|
PSY 219 |
Psikolojide Akademik Yazım |
|
|
X |
|
X |
|
X |
|
|
|
|
|
PSY 220 |
Stres Yönetimi |
|
|
X |
|
X |
|
|
|
|
|
|
|
PSY 224 |
Psikolojide Akademik Sunum |
|
|
X |
|
X |
|
X |
|
|
|
|
|
PSY 222 |
Düşünce Tarihi |
X |
|
X |
X |
|
X |
|
|
|
|
|
|
PSY 311 |
Kültürel Psikoloji |
X |
X |
X |
|
|
X |
|
X |
|
|
X |
|
PSY 312 |
Kültürlerarası Psikoloji |
X |
X |
X |
|
|
X |
|
X |
|
|
X |
|
PSY 313 |
Çevre Psikolojisi |
|
|
|
|
X |
|
X |
|
|
|
|
|
PSY 314 |
Politik Psikoloji |
X |
|
X |
X |
|
X |
|
X |
|
|
|
|
PSY 315 |
Spor Psikolojisi |
X |
|
X |
X |
|
X |
|
|
|
|
|
|
PSY 316 |
Psikoloji Felsefesi |
X |
|
X |
X |
|
X |
|
|
X |
|
|
|
PSY 317 |
Topluluk Temelli Öğrenme I |
|
X |
X |
X |
X |
X |
X |
X |
|
|
|
|
PSY 318 |
Topluluk Temelli Öğrenme II |
|
X |
X |
X |
X |
X |
X |
X |
|
|
|
|
PSY 319 |
Bağımlılık Psikolojisi |
X |
|
X |
X |
|
|
|
|
|
|
|
|
PSY 321 |
Mantık |
X |
|
|
X |
|
|
|
X |
|
X |
X |
|
PSY 323 |
Bilim Felsefesi |
|
|
X |
|
|
X |
|
|
|
|
|
|
PSY 324 |
Trafik Psikolojisi |
X |
|
X |
|
X |
|
|
|
|
|
|
|
PSY 325 |
Sosyal Psikolojide Araştırma Yöntemleri |
X |
|
|
X |
|
X |
X |
|
|
|
|
|
PSY 326 |
Yakın İlişkiler |
X |
|
X |
X |
|
X |
|
|
|
|
|
|
PSY 327 |
Krize Müdahale ve Önlem Alma |
|
|
X |
|
X |
|
X |
|
|
|
|
|
PSY 328 |
Psikopatoloji II |
X |
X |
X |
X |
|
|
|
X |
|
|
|
|
PSY 340 |
Nöropsikoloji |
X |
X |
|
X |
|
|
|
X |
|
|
|
|
PSY 411 |
Gelişim Psikolojisinde Seçme Konular I |
|
|
|
|
X |
|
X |
|
|
|
|
|
PSY 412 |
Gelişim Psikolojisinde Seçme Konular II |
|
|
|
|
X |
|
X |
|
|
|
|
|
PSY 413 |
Sosyal Psikolojide Seçme Konular I |
X |
|
|
|
X |
|
|
|
|
|
|
|
PSY 414 |
Sosyal Psikolojide Seçme Konular II |
X |
|
|
|
X |
|
|
|
|
|
|
|
PSY 415 |
Aile Danışmanlığı |
X |
|
|
X |
|
|
|
|
|
|
|
|
PSY 416 |
Krize Müdahale Teknikleri |
|
|
X |
X |
|
|
|
|
|
|
|
|
PSY 417 |
Toplumsal Cinsiyet Psikolojisi |
X |
|
|
|
X |
X |
|
|
|
|
|
|
PSY 418 |
Psikolinguistik |
|
|
|
|
X |
|
X |
|
|
|
|
|
PSY 419 |
Sanat Psikolojisi |
X |
|
|
X |
|
|
|
|
|
|
|
|
PSY 420 |
Çocuk Psikopatolojisi |
|
|
|
|
X |
|
X |
|
|
|
|
|
PSY 421 |
Travma Psikolojisi |
X |
|
|
X |
|
|
|
|
|
|
|
|
PSY 422 |
Psikodrama |
X |
|
|
X |
|
|
X |
|
|
|
|
|
PSY 423 |
Evrimsel Psikoloji |
|
|
|
|
X |
|
X |
|
|
|
|
|
PSY 424 |
Tüketici Davranışları |
X |
|
|
|
X |
|
|
|
|
|
|
|
PSY 425 |
Topluluk Psikolojisi ve Sosyal Projeler |
X |
X |
|
|
|
X |
|
|
|
|
|
|
PSY 426 |
Topluluk Psikolojisi ve Eylem Araştırmaları |
X |
|
X |
X |
|
|
|
|
|
|
|
|
PSY 427 |
Sağlık Psikolojisi |
X |
|
X |
X |
|
|
|
|
|
|
|
|
PSY 428 |
Gruplararası Süreçler |
X |
|
|
X |
|
|
X |
|
|
|
|
|
PSY 429 |
Gruplararası Çatışma ve Çözümü |
X |
|
X |
X |
|
X |
|
X |
|
|
|
|
PSY 431 |
Ölçek Geliştirme |
X |
X |
|
|
|
X |
X |
X |
|
|
|
|
PSY 433 |
Psikoterapi Teknikleri II |
X |
|
X |
X |
|
X |
|
|
|
|
|
|
PSY 434 |
Kişilik Kuramları II |
X |
|
X |
X |
|
|
|
X |
|
|
|
|
PSY 435 |
Psikofarmakoloji |
|
|
|
|
X |
|
X |
|
|
|
|
|
PSY 436 |
Grup Danışmanlığı |
|
|
|
|
X |
|
X |
|
|
|
|
|
Kod |
Dersler |
PÇ 1 |
PÇ 2 |
PÇ 3 |
PÇ 4 |
PÇ 5 |
PÇ 6 |
PÇ 7 |
PÇ 8 |
PÇ 9 |
PÇ 10 |
PÇ 11 |
PÇ 12 |
1. Yıl, Birinci Dönem |
|||||||||||||
PSY 101 |
Psikolojiye Giriş I |
- |
- |
- |
- |
5 |
- |
4 |
- |
- |
- |
- |
- |
PSY 103 |
Sosyal Bilimlerde İstatistik I |
- |
- |
- |
- |
5 |
- |
4 |
- |
- |
- |
- |
- |
PSY 111 |
Sosyolojiye Giriş |
5 |
- |
4 |
- |
- |
- |
- |
- |
- |
- |
- |
- |
FLE 101 |
Yabancı Dil (İngilizce) I |
- |
- |
- |
- |
- |
- |
- |
- |
- |
5 |
- |
- |
TUR 101 |
Türkçe I |
- |
- |
- |
- |
- |
- |
- |
- |
- |
- |
5 |
- |
HIS 201 |
Atatürk İlkeleri ve İnkılap Tarihi I |
- |
- |
- |
- |
- |
- |
- |
- |
- |
- |
- |
5 |
1. Yıl, İkinci Dönem |
|||||||||||||
PSY 102 |
Psikolojiye Giriş II |
- |
- |
- |
- |
5 |
- |
4 |
- |
- |
- |
- |
- |
PSY 104 |
Sosyal Bilimlerde İstatistik II |
- |
- |
- |
- |
5 |
- |
4 |
- |
- |
- |
- |
- |
MAT 124 |
Bilgisayar |
- |
- |
- |
- |
- |
- |
- |
- |
5 |
- |
- |
- |
FLE 102 |
- |
- |
- |
- |
- |
- |
- |
- |
- |
5 |
- |
- |
|
TUR 102 |
Türkçe II |
- |
- |
- |
- |
- |
- |
- |
- |
- |
- |
5 |
- |
HIS 202 |
Atatürk İlkeleri ve İnkılap Tar. II |
- |
- |
- |
- |
- |
- |
- |
- |
- |
- |
- |
5 |
2. Yıl, Üçüncü Dönem |
|||||||||||||
PSY 201 |
4 |
- |
5 |
- |
4 |
4 |
4 |
5 |
- |
- |
- |
- |
|
PSY 203 |
Gelişim Psikolojisi I |
- |
- |
4 |
- |
5 |
- |
4 |
- |
- |
- |
- |
- |
PSY 205 |
Araştırma Teknikleri I |
- |
4 |
- |
- |
5 |
- |
4 |
4 |
4 |
- |
- |
- |
PSY 207 |
Psi. Araştırmalarında Bilg. Uyg. |
- |
- |
- |
- |
5 |
- |
4 |
- |
4 |
- |
- |
- |
FLE 201 |
Yabancı Dil (İngilizce) III |
- |
- |
- |
- |
- |
- |
- |
- |
- |
5 |
- |
- |
- |
Seçmeli I |
5 |
- |
4 |
- |
4 |
- |
- |
X |
- |
- |
- |
- |
2. Yıl, Dördüncü Dönem |
|||||||||||||
PSY 202 |
Sosyal Psikoloji II |
4 |
- |
5 |
- |
4 |
4 |
4 |
5 |
- |
- |
- |
- |
PSY 204 |
Gelişim Psikolojisi II |
- |
- |
4 |
- |
5 |
- |
4 |
- |
- |
- |
- |
- |
PSY 206 |
Araştırma Teknikleri II |
- |
4 |
- |
- |
5 |
- |
4 |
4 |
4 |
- |
- |
- |
PSY 208 |
Fizyoloji |
4 |
- |
5 |
- |
- |
- |
- |
- |
- |
- |
- |
- |
FLE 202 |
Yabancı Dil (İngilizce) IV |
- |
- |
- |
- |
- |
- |
- |
- |
- |
5 |
- |
- |
- |
Seçmeli II |
5 |
- |
4 |
5 |
- |
- |
- |
4 |
- |
- |
- |
- |
3. Year, Fifth Semester |
|||||||||||||
PSY 301 |
Psikopatoloji I |
4 |
4 |
4 |
4 |
- |
- |
- |
4 |
- |
- |
- |
- |
PSY 303 |
Fizyolojik Psikoloji |
4 |
- |
5 |
- |
- |
- |
- |
- |
- |
- |
- |
- |
PSY 305 |
Öğrenme Psikolojisi |
4 |
5 |
- |
- |
- |
- |
- |
- |
- |
- |
- |
- |
PSY 307 |
Klinik Gözlem ve Görüşme |
5 |
- |
- |
5 |
- |
- |
- |
- |
- |
- |
- |
- |
- |
Seçmeli III |
4 |
4 |
5 |
- |
- |
4 |
- |
5 |
- |
- |
- |
- |
- |
Seçmeli VI |
5 |
- |
- |
- |
4 |
4 |
4 |
- |
- |
- |
- |
- |
3. Yıl, Altıncı Dönem |
|||||||||||||
PSY 302 |
Psikolojide Ölçme I |
- |
- |
- |
- |
5 |
- |
4 |
5 |
- |
- |
- |
- |
PSY 304 |
Bilişsel Psikoloji |
5 |
- |
5 |
- |
- |
- |
- |
- |
- |
- |
- |
- |
PSY 306 |
Kişilik Kuramları I |
5 |
- |
5 |
4 |
5 |
- |
- |
5 |
- |
- |
- |
- |
PSY 308 |
Psikoterapi Teknikleri I |
4 |
- |
5 |
5 |
- |
5 |
- |
- |
- |
- |
- |
- |
- |
Seçmeli V |
5 |
4 |
4 |
- |
|
5 |
|
X |
- |
- |
- |
- |
- |
Seçmeli VI |
5 |
- |
- |
- |
5 |
5 |
4 |
- |
- |
- |
- |
- |
4. Yıl, Yedinci Dönem |
|||||||||||||
PSY 401 |
Bitirme Çalışması I |
- |
5 |
5 |
- |
5 |
4 |
5 |
4 |
- |
- |
- |
- |
PSY 403 |
Endüstri Psikolojisi |
- |
- |
- |
- |
5 |
- |
4 |
- |
- |
- |
- |
- |
- |
Seçmeli VII |
5 |
- |
- |
5 |
4 |
- |
5 |
- |
- |
- |
- |
- |
- |
Seçmeli VIII |
- |
5 |
- |
- |
5 |
- |
5 |
4 |
- |
- |
- |
- |
- |
Seçmeli IX |
5 |
- |
- |
4 |
- |
- |
- |
5 |
- |
- |
- |
- |
4. Yıl, Sekizinci Dönem |
|||||||||||||
PSY 402 |
Bitirme Çalışması II |
- |
5 |
5 |
- |
5 |
4 |
5 |
4 |
- |
- |
- |
- |
PSY 404 |
Psikolojide Etik |
2 |
- |
2 |
- |
- |
2 |
5 |
5 |
- |
- |
- |
- |
- |
Seçmeli X |
4 |
5 |
- |
- |
5 |
4 |
5 |
- |
- |
- |
- |
- |
- |
Seçmeli XI |
5 |
- |
4 |
5 |
5 |
4 |
- |
- |
- |
- |
- |
- |
- |
Seçmeli XI |
5 |
- |
- |
5 |
- |
- |
5 |
- |
- |
- |
- |
- |
Program Çıktılarının Ağırlığı |
103 |
45 |
84 |
42 |
110 |
49 |
95 |
63 |
17 |
20 |
10 |
10 |
|
İlişki Düzeyi: 0 (İlişki yok); 5: En Yüksek İlişki Düzeyi |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Seçmeli Dersler
Kod |
Dersler |
PÇ 1 |
PÇ 2 |
PÇ 3 |
PÇ 4 |
PÇ 5 |
PÇ 6 |
PÇ 7 |
PÇ 8 |
PÇ 9 |
PÇ 10 |
PÇ 11 |
PÇ 12 |
PSY 211 |
Kişilerarası İletişim |
5 |
|
4 |
|
4 |
|
|
5 |
|
|
|
|
PSY 212 |
Klinik Psikolojiye Giriş |
5 |
|
5 |
5 |
|
5 |
|
|
|
|
|
|
PSY 213 |
Psikoloji Tarihi |
5 |
|
|
|
|
|
|
5 |
|
|
|
|
PSY 214 |
Uygarlık Tarihi |
5 |
|
5 |
5 |
|
5 |
|
|
|
|
|
|
PSY 215 |
Sosyal Antropolpji |
5 |
|
|
|
|
|
|
5 |
|
|
|
|
PSY 216 |
Ekonomiye Giriş |
4 |
|
4 |
4 |
|
4 |
|
|
|
|
|
|
PSY 217 |
Psikolojik Sağlık ve İnsan Hakları |
4 |
|
5 |
|
4 |
4 |
4 |
5 |
|
|
|
|
PSY 219 |
Psikolojide Akademik Yazım |
|
|
4 |
|
5 |
|
4 |
|
|
|
|
|
PSY 220 |
Stres Yönetimi |
|
|
5 |
|
4 |
|
|
|
|
|
|
|
PSY 224 |
Psikolojide Akademik Sunum |
|
|
4 |
|
5 |
|
4 |
|
|
|
|
|
PSY 222 |
Düşünce Tarihi |
5 |
|
5 |
5 |
|
5 |
|
|
|
|
|
|
PSY 311 |
Kültürel Psikoloji |
5 |
5 |
5 |
|
|
5 |
|
5 |
|
|
5 |
|
PSY 312 |
Kültürlerarası Psikoloji |
5 |
5 |
5 |
|
|
5 |
|
5 |
|
|
4 |
|
PSY 313 |
Çevre Psikolojisi |
|
|
|
|
5 |
|
4 |
|
|
|
|
|
PSY 314 |
Politik Psikoloji |
4 |
|
5 |
5 |
|
5 |
|
5 |
|
|
|
|
PSY 315 |
Spor Psikolojisi |
5 |
|
5 |
5 |
|
5 |
|
|
|
|
|
|
PSY 316 |
Psikoloji Felsefesi |
5 |
|
5 |
5 |
|
5 |
|
|
4 |
|
|
|
PSY 317 |
Topluluk Temelli Öğrenme I |
|
5 |
4 |
4 |
5 |
5 |
5 |
5 |
|
|
|
|
PSY 318 |
Topluluk Temelli Öğrenme II |
|
5 |
4 |
4 |
5 |
5 |
5 |
5 |
|
|
|
|
PSY 319 |
Bağımlılık Psikolojisi |
4 |
|
4 |
4 |
|
|
|
|
|
|
|
|
PSY 321 |
Mantık |
5 |
|
|
5 |
|
|
|
4 |
|
5 |
5 |
|
PSY 323 |
Bilim Felsefesi |
|
|
5 |
|
|
4 |
|
|
|
|
|
|
PSY 324 |
Trafik Psikolojisi |
5 |
|
4 |
|
5 |
|
|
|
|
|
|
|
PSY 325 |
Sosyal Psikolojide Araştırma Yöntemleri |
5 |
|
|
5 |
|
5 |
5 |
|
|
|
|
|
PSY 326 |
Yakın İlişkiler |
5 |
|
5 |
5 |
|
5 |
|
|
|
|
|
|
PSY 327 |
Krize Müdahale ve Önlem Alma |
|
|
4 |
|
5 |
|
4 |
|
|
|
|
|
PSY 328 |
Psikopatoloji II |
4 |
4 |
4 |
4 |
|
|
|
4 |
|
|
|
|
PSY 340 |
Nöropsikoloji |
4 |
4 |
4 |
4 |
|
|
|
4 |
|
|
|
|
PSY 411 |
Gelişim Psikolojisinde Seçme Konular I |
|
|
|
|
5 |
|
4 |
|
|
|
|
|
PSY 412 |
Gelişim Psikolojisinde Seçme Konular II |
|
|
|
|
5 |
|
4 |
|
|
|
|
|
PSY 413 |
Sosyal Psikolojide Seçme Konular I |
5 |
|
|
|
4 |
|
|
|
|
|
|
|
PSY 414 |
Sosyal Psikolojide Seçme Konular II |
5 |
|
|
|
4 |
|
|
|
|
|
|
|
PSY 415 |
Aile Danışmanlığı |
5 |
|
|
5 |
|
|
|
|
|
|
|
|
PSY 416 |
Krize Müdahale Teknikleri |
|
|
5 |
5 |
|
|
|
|
|
|
|
|
PSY 417 |
Toplumsal Cinsiyet Psikolojisi |
4 |
|
|
|
4 |
5 |
|
|
|
|
|
|
PSY 418 |
Psikolinguistik |
|
|
|
|
5 |
|
4 |
|
|
|
|
|
PSY 419 |
Sanat Psikolojisi |
5 |
|
|
5 |
|
|
|
|
|
|
|
|
PSY 420 |
Çocuk Psikopatolojisi |
|
|
|
|
5 |
|
4 |
|
|
|
|
|
PSY 421 |
Travma Psikolojisi |
5 |
|
|
5 |
|
|
|
|
|
|
|
|
PSY 422 |
Psikodrama |
5 |
|
|
5 |
|
|
5 |
|
|
|
|
|
PSY 423 |
Evrimsel Psikoloji |
|
|
|
|
5 |
|
4 |
|
|
|
|
|
PSY 424 |
Tüketici Davranışları |
5 |
|
|
|
5 |
|
|
|
|
|
|
|
PSY 425 |
Topluluk Psikolojisi ve Sosyal Projeler |
5 |
5 |
|
|
|
5 |
|
|
|
|
|
|
PSY 426 |
Topluluk Psikolojisi ve Eylem Araştırmaları |
5 |
|
5 |
5 |
|
|
|
|
|
|
|
|
PSY 427 |
Sağlık Psikolojisi |
5 |
|
5 |
5 |
|
|
|
|
|
|
|
|
PSY 428 |
Gruplararası Süreçler |
5 |
|
|
5 |
|
|
5 |
|
|
|
|
|
PSY 429 |
Gruplararası Çatışma ve Çözümü |
5 |
|
4 |
4 |
|
5 |
|
5 |
|
|
|
|
PSY 431 |
Ölçek Geliştirme |
5 |
5 |
|
|
|
5 |
5 |
5 |
|
|
|
|
PSY 433 |
Psikoterapi Teknikleri II |
4 |
|
5 |
5 |
|
5 |
|
|
|
|
|
|
PSY 434 |
Kişilik Kuramları II |
5 |
|
4 |
4 |
|
|
|
5 |
|
|
|
|
PSY 435 |
Psikofarmakoloji |
|
|
|
|
5 |
|
4 |
|
|
|
|
|
PSY 436 |
Grup Danışmanlığı |
|
|
|
|
5 |
|
4 |
|
|
|||||||||||||
TYYÇ Sosyal ve Davranış Bilimleri Temel Alanı Yeterlilikleri |
Psikoloji Program Çıktıları (PÇ) |
PÇ TANIMLARI |
|||||||||||
|
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
7 |
8 |
9 |
10 |
|
||
BİLGİ |
Kuramsal & Olgusal |
1-Alanla ilgili temel kavramsal bilgilere, uygulamadaki yansımalarını da göz önünde bulunduracak şekilde ileri düzeyde sahiptir. |
x |
|
|
|
|
|
|
x |
|
|
1. psikoloji alanındaki alt dalları, temel kavramları, kuramsal bakış açılarını, temel bulguları ve tarihsel gelişimi açıklayarak yorumlar.
2. psikolojideki geleneksel ve yenilikçi araştırma modelleri, veri analizi ve yorumlama dahil olmak üzere, temel araştırma yöntemlerini psikolojiye uygulayabilir.
3. kendisinin ve başkalarının davranışları ve zihinsel süreçlerine ilişkin içgörü geliştirir ve kendini yönetmek ve geliştirmek için etkili stratejiler uygular. |
2-Sosyal ve Davranış Bilimlerinde temel kavramları kavrayabilme, kavramlar arası ilişkilere hakimdir. |
x |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|||
3-İnsanlar ve toplumlararası ilişkilerin işleyiş kurallarına dair temel bilgilere sahiptir. |
x |
|
x |
|
x |
|
|
|
|
|
|||
4-Toplumlarının yaşadığı dönüşümlerin nedenleri ve sonuçları hakkında temel bilgilere sahiptir. |
|
|
x |
|
|
|
|
|
|
|
|||
5-Sosyal Araştırma ve Planlama bilgisine sahiptir |
|
x |
|
|
|
|
|
|
|
|
|||
6-İleri düzeyde veri işleyerek bilgi elde edebilmek için gerekli bilgilere kuramsal ve uygulama düzeyinde sahiptir. |
|
x |
|
|
|
|
|
|
|
|
|||
BECERİLER |
Bilişsel ve Uygulamalı |
1-Alanla ilgili kuramsal bilgileri analiz etme ve uygulamadaki yansımalarını değerlendirme becerisine sahiptir. |
|
x |
|
|
|
|
|
|
|
|
2. psikolojideki geleneksel ve yenilikçi araştırma modelleri, veri analizi ve yorumlama dahil olmak üzere, temel araştırma yöntemlerini psikolojiye uygulayabilir.
6. psikolojik verileri birbiriyle kıyaslayarak değerlendirir, psikolojide var olan kesin olmayan bilgileri tolare eder, meslek etiğine uygun davranır ve psikolojinin bir disiplin olarak var olmasında yeri olan tüm değerleri davranışlarına yansıtır.
9. bilgisayar ve internet teknolojisini psikoloji alanına uygulayabilir.
|
2-Yazılı ve görsel kayıtları kullanarak sosyal ve davranış bilimleri alanında özgün bilgi kaynaklarına ulaşır. |
|
x |
|
|
|
x |
|
|
|
|
|||
3-Alana ilişkin bilgileri teknik olanaklarla işleyerek bilgi elde eder ve bu bilgileri alanın gerektirdiği teknik donanımla (bilgisayar ortamında vb.) rapor haline getirip sunma becerisine sahiptir. |
x |
x |
|
|
x |
|
|
x |
x |
x |
|||
4-Karar alma, kararı uygulama ve davranış haline getirmede alana ilişkin sahip olunan bilgileri kullanabilme becerisine sahiptir. |
|
|
x |
|
|
x |
|
|
|
|
|||
5-Alanı ile ilgili alt dallar ve diğer sosyal bilimler alanları ile ilişki kurarak disiplinlerarası yorum üretir ve analiz yapma becerilerine sahiptir ve bu becerilerini geliştirir. |
x |
x |
|
|
|
x |
|
|
|
|
|||
YETKİNLİKLER |
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği |
1-Üstlendiği görev ve sorumlulukları yerine getirme bilincine sahiptir. |
|
|
|
x |
|
x |
|
|
x |
x |
2. psikolojideki geleneksel ve yenilikçi araştırma modelleri, veri analizi ve yorumlama dahil olmak üzere, temel araştırma yöntemlerini psikolojiye uygulayabilir.
3. kendisinin ve başkalarının davranışları ve zihinsel süreçlerine ilişkin içgörü geliştirir ve kendini yönetmek ve geliştirmek için etkili stratejiler uygular.
4. psikolojinin farklı alanlarında gözleme, etkiliiletişim becerilerine ve görüşme tekniklerine ilişkin kuramsal bilgiyi uygulamaya aktarabilir.
5. psikoloji alanında güncel bilgileri takip etmek için kamusal, özel ve medya kaynaklarını etkin bir şekilde kullanır.
6. psikolojik verileri birbiriyle kıyaslayarak değerlendirir, psikolojide var olan kesin olmayan bilgileri tolare eder, meslek etiğine uygun davranır ve psikolojinin bir disiplin olarak var olmasında yeri olan tüm değerleri davranışlarına yansıtır
9. bilgisayar ve internet teknolojisini psikoloji alanına uygulayabilir.
|
2-Alanla ilgili bir meseleyi gerek ekip olarak gerekse de kendi başına bağımsız bir şekilde çözer. |
|
|
|
|
x |
x |
|
|
|
|
|||
3-Alanla ilgili uygulamada görülebilecek herhangi bir aksaklığı veya sorunu çözmek için bireysel düzeyde ve ekip olarak sorumluluk yüklenir, gerektiğinde inisiyatif alır. |
|
|
|
|
x |
x |
|
|
|
|
|||
4-Alanı ve ilgili alt dallarda yapılacak çok üyeli grup araştırmalarının süreçlerini ve zamanlamasını planlar, planlanmış görevleri istenildiği ölçüde ve zamanında yerine getirir. |
x |
x |
x |
|
|
x |
|
|
x |
|
|||
5-Toplumsal hayatın gerekleri doğrultusunda davranır, tutum ve tavırlarıyla topluma örnek olur. |
|
|
x |
x |
x |
|
|
|
|
|
|||
Öğrenme Yetkinliği |
1-Alanla ilgili elde edilen bilgileri neden sonuç ve eleştiri süzgecinden geçirir ve değerlendirir. |
|
x |
|
|
|
x |
|
|
|
|
||
2-Neyi nasıl öğreneceğini bilir. |
x |
x |
|
|
x |
x |
|
|
|
|
|||
3-Alanla ilgili bilgi ve uygulama eksikliklerini tespit eder. |
|
x |
|
|
x |
x |
|
|
|
|
|||
4-Alanla ilgili ilgi ve isteği sürekli canlı tutabilecek seviyede olduğunu gösterir. |
|
|
x |
x |
x |
|
|
|
|
x |
|||
5-Öğrenimini aynı alanda bir ileri eğitim düzeyine veya aynı düzeydeki bir mesleğe yönlendirir. |
|
|
|
x |
|
|
|
|
|
|
|||
6-Bilgiyi paylaşma ve birlikte öğrenme yetkinliğine sahiptir. |
|
|
x |
x |
x |
x |
|
|
|
|
|||
7-Yaşamboyu öğrenme ve sorgulama bilinci kazanmıştır. |
|
|
|
x |
x |
x |
|
|
x |
|
|||
İletişim ve Sosyal Yetkinlik |
1-Alanı ile ilgili edindiği bilgi ve becerileri, yazılı ve sözlü olarak aktarır. |
|
|
|
|
|
|
|
|
x |
x |
||
2-Öğrenim sürecinde elde ettiği verileri iş yaşamında değerlendirir ve uygulama yetkinliğine sahiptir. |
x |
|
|
x |
x |
x |
|
|
|
|
|||
3-İş yaşamına dahil olduğunda kuramsal altyapı ve kavramsal zenginliğinin yarattığı farklılığı bireysel kariyerine yansıtır. |
|
|
|
x |
x |
x |
|
|
|
|
|||
4-Uzmanlık bilgisini, toplumsal sorumluluk bilinciyle kullanır. |
|
|
|
x |
x |
x |
|
|
|
|
|||
5-Alanla ilgili bilgi ve uygulamaları, sosyal sorumluluk yaklaşımı çerçevesinde proje ve etkinliklere dönüştürür. |
|
|
|
x |
|
|
|
|
|
x |
|||
6-Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyinde kullanarak alanındaki bilgileri izler ve meslektaşları ile iletişim kurar. |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
x |
|||
7-Alanının gerektirdiği ölçüde Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı Temel Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
x |
|||
Alana Özgü Yetkinlik
|
1-Alanla ilgili bilgi ve birikimlerin oluşturulması (toplama, yorumlama ve sonuçların duyurulması) sürecinde toplumsal, kültürel, bilimsel ve etik değerlere uygun hareket eder. |
|
|
|
x |
|
|
|
|
|
|
||
2-Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite ve kültürel değerler ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahiptir. |
|
|
|
x |
|
x |
|
|
|
|
|||
3-Değişime ve yeniliğe karşı açık tutuma sahiptir. |
|
|
|
x |
|
x |
|
|
|
|
|||
4-Sosyal ve davranışsal olgulara dair görüşlerini alanın sağladığı yöntem ve bilgi kümesini kullanarak geliştirme ve olayları yorumlamada yetkinlik sahibidir. |
|
x |
x |
x |
|
x |
|
|
|
|
Ders Kodu | Ders | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|
PSY-101 | Psikolojiye Giriş I | 3-0-3 | 07 |
PSY-102 | Psikolojiye Giriş II | 3-0-3 | 07 |
PSY-103 | Sosyal Bilimlerde İstatistik I | 3-0-3 | 06 |
PSY-104 | Sosyal Bilimlerde İstatistik II | 3-0-3 | 06 |
PSY-201 | Sosyal Psikoloji I | 3-0-3 | 05 |
PSY-202 | Sosyal Psikoloji II | 3-0-3 | 05 |
PSY-203 | Gelişim Psikolojisi I | 3-0-3 | 05 |
PSY-204 | Gelişim Psikolojisi II | 3-0-3 | 05 |
PSY-205 | Araştırma Teknikleri I | 3-0-3 | 05 |
PSY-206 | Araştırma Teknikleri II | 3-0-3 | 05 |
PSY-207 | Psikoloji Araştırmalarında Bilgisayar Uygulamaları | 3-0-3 | 05 |
PSY-208 | Fizyoloji | 3-0-3 | 05 |
PSY-301 | Psikopatoloji I | 3-0-3 | 05 |
PSY-302 | Psikolojide Ölçme | 3-0-3 | 05 |
PSY-303 | Fizyolojik Psikoloji | 3-0-3 | 05 |
PSY-304 | Bilişsel Psikoloji | 3-0-3 | 05 |
PSY-305 | Öğrenme Psikolojisi | 3-0-3 | 05 |
PSY-306 | Kişilik Kuramları I | 3-0-3 | 05 |
PSY-307 | Klinik Gözlem ve Görüşme | 2-2-3 | 05 |
PSY-308 | Psikoterapi Teknikleri I | 3-0-3 | 05 |
PSY-328 | Psikopatoloji II | 3-0-3 | 05 |
PSY-401 | Bitirme Çalışması I | 3-0-3 | 06 |
PSY-402 | Bitirme Çalışması II | 3-0-3 | 06 |
PSY-404 | Psikolojide Etik | 3-0-3 | 06 |
PSY-445 | Kişilik Kuramları II | 3-0-3 | 06 |
Ders Kodu | Ders | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|
FLE-101 | Birinci Yıl İngilizcesi I | 4-0-4 | 05 |
HIS-101 | Atatürk İlkeleri ve İnkılap Tariihi I | 2-0-2 | 04 |
TUR-101 | Türkçe | 2-0-2 | 03 |
FLE-102 | Birinci Yıl İngilizcesi II | 4-0-4 | 05 |
HIS-102 | Atatürk İlkeleri ve İnkılap Tariihi II | 2-0-2 | 04 |
TUR-102 | Turkçe II | 2-0-2 | 02 |
PSY-111 | Sosyolojiye Giriş | 3-0-3 | 06 |
PSY-115 | Felsefeye Giriş | 3-0-3 | 05 |
MAT-124 | Bilgisayar | 2-2-3 | 06 |
Ders Kodu | Ders | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|
PSY-340 | Nöropsikoloji | 3-0-3 | 05 |
PSY-415 | Aile Danışmanlığı | 3-0-3 | 06 |
PSY-421 | Travma Psikolojisi | 3-0-3 | 06 |
PSY-427 | Sağlık Psikolojisi | 3-0-3 | 06 |
PSY-433 | Psikoterapi Teknikleri II | 3-0-3 | 06 |
PSY-434 | Kişilik Kuramları II | 3-0-3 | 06 |
PSY-437 | Selected Topics in Gender | (3-0)3 | 3 |
PSY-446 | Çocuklara Yönelik Psikoterapi Teknikleri | 3-0-3 | 6 |
PSY-453 | Gender Studies | (3-0)3 | 3 |
GYP-120 | GYP-SEÇMELİ | 2 | 02 |
PSX-203 | Seçmeli II-III | 3-0-3 | 05 |
PSX-204 | Seçmeli II-IV | 3-0-3 | 05 |
PSX-201 | Seçmeli II-I | 3-0-3 | 05 |
PSX-202 | Seçmeli II-II | 3-0-3 | 05 |
PSX-303 | Seçmeli III-III | 3-0-3 | 05 |
PSX-302 | Seçmeli III-II | 3-0-3 | 05 |
PSX-301 | Seçmeli III-I | 3-0-3 | 05 |
PSX-405 | Seçmeli IV-V | 3-0-3 | 06 |
PSX-403 | Seçmeli IV-III | 3-0-3 | 06 |
PSX-401 | Seçmeli IV-I | 3-0-3 | 06 |
PSX-402 | Seçmeli IV-II | 3-0-3 | 06 |
PSX-404 | Seçmeli IV-IV | 3-0-3 | 06 |
PSX-406 | Seçmeli IV-VI | 3-0-3 | 06 |