ULUSLARARASI TİCARET ve LOJİSTİK PROGRAMI
|
|
Amaç: |
Uluslararası Ticaret ve Lojistik Programının amacı ticaret ve lojistik bilimleri alanında uluslararası ticaret ve lojistik dünyasının ihtiyaç ve beklentilerine uygun bilgi, beceri ve yetkinliklerle donatılmış öğrenciler yetiştirmektir. |
Hedefler: |
|
|
|
|
|
ULUSLARARASI TİCARET ve LOJİSTİK PROGRAMI PROGRAM TANIMI
|
|
Amaç, Kuruluş ve Onay |
Çağ Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi 1997 yılında kurulmuştur: Resmi Gazete: 9 Temmuz 1997, Sayı: 23050. Uluslararası Ticaret ve Lojistik Programının amacı ticaret ve lojistik bilimleri alanında uluslararası ticaret ve lojistik dünyasının ihtiyaç ve beklentilerine uygun bilgi, beceri ve yetkinliklerle donatılmış öğrenciler yetiştirmektir. Yüksek Öğretim Kurulu’nun “ 11.07.2007/002638 ” tarih ve sayılı onayı ile öğrenime başlamıştır. |
Gereken Nitelikler |
Uluslararası Ticaret ve Lojistik Programında okumak isteyen adayların sosyal bilimlere özellikle ekonomi, ticaret ve büro işlerine ilgi duymaları, ayrıntılara dikkat eden bir yapıda olmaları, sorumluluk almaya ve insiyatif kullanmaya istekli olmaları, iletişim ve ikna gücü yüksek ve girişken olmaları, risk alabilen özellik taşımaları ve İngilizce’nin yanı sıra yaygın kullanılan ikinci bir yabancı dil (Çince, Rusça, İspanyolca vb.) bilmesi ve bilişim teknolojisi ürünlerini etkin kullanması gerekir. |
Programın Genel Yapısı |
Uluslararası Ticaret ve Lojistik Programı; Öğrencileri ticaret ve lojistik bilimleri alanında alanında uluslararası ticaret ve lojistik dünyasında gerekli ve geçerli temel ve teknik bilgilerle donatmak ve yönetim becerilerini geliştirerek özgüven ve kendini ifade etme yetkinliklerini güçlendirmek için tasarlanmıştır. |
Öğrenci Kayıt Kabul Koşulları |
Programa ilk kayıt ÖSYM Sınav Sistemine göre yapılır. Diğer yerel ya da uluslararası üniversitelerde öğrenimine başlamış olan öğrenciler YÖK ve Çağ Üniversitesi yönetmeliklerine uygun olarak yatay geçiş yapabilirler. Daha önce alınmış ve başarılmış eşdeğer dersler muafiyet kapsamında değerlendirilmektedir. Daha ayrıntılı bilgi için Çağ Üniversitesi’nin WEB sayfasını (http://www.cag.edu.tr/tr/ogrenci-isleri-mudurlugu-kayit-kabul-kosullari ) ziyaret ediniz. |
Sınav Şartları ve Değerlendirme |
Sınav koşulları her ders için ayrı olarak belirlenmiştir. Ancak, genel olarak bir ara sınavı ve bir final sınavı yapılmaktadır. Ayrıntılar için ders içeriği çizelgesinden derslerin sınav düzenlemeleri, değerlendirme ve not verme bilgilerine bakınız. |
Derece Alma Koşulları |
Bir öğrencinin bir dönemde almış olduğu tüm derslerin ağırlıklı ortalaması (DNO) 3.00 ve üzeri olursa "Onur" ve 3,50 ve üzeri olursa "Yüksek Onur" belgesi ile ödüllendirilirler. |
Mezuniyet Şartları |
Bir öğrencinin Uluslararası Ticaret ve Lojistik programından mezun olabilmesi için genel not ortalamasının 4.00 üzerinden en az 2.00 olması ve tüm dersleri (240 AKTS) başarılı bir şekilde tamamlamış olması gerekmektedir. |
Bölümü bitirenin alacağı unvanlar: |
Çağ Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Uluslararası Ticaret ve Lojistik Bölümünü bitiren öğrenciler Lisans Derecesini, tanınan bütün hak ve yetkileriyle birlikte almaya hak kazanır. |
Çalışma Alanları |
Mezun olan öğrenciler, ulusal ve uluslararası ticaret ve lojistik sektörlerindeki kurumlarda ve şirketlerde, ticaret ve lojistik merkezlerinde, kalifiye işgücü olarak çalışabilme fırsatına sahiptirler. Mezunların bir kısmı kendi aile şirketlerinde çalışmakta iken diğerleri geniş iş olanakları sunan firmalarda çalışmaktadırlar. |
Öğrenime Devam Olanakları |
Öğrenciler lisansüstü (yüksek lisans-doktora) programlarına devam edebilirler. |
Devam Durumu |
Tam zamanlı |
Program Dili |
İngilizce |
Bölüm Başkanı |
Prof. Dr. Mahir FİSUNOĞLU Tel: +90 324 6514800 Fax: +90 324 6514811
|
Avrupa Kredi Transfer Sistemi (AKTS) Erasmus Koordinatörü |
Asist. Prof. Dr.Duygu GÜR Tel: +90 324 6514800 Fax: +90 324 6514811 |
ULUSLARARASI TİCARET ve LOJİSTİK PROGRAMI HEDEFLENEN PROGRAM ÇIKTILARI (PO)
|
Programı başarıyla tamamlayan bir öğrenci; |
1. İş yaşamının değişik ortamlarında yazılı ve sözlü iletişim becerilerini etkin biçimde kullanarak kendini profesyonelce ifade eder, |
2. Güncel ve yaygın bilişim teknolojisi ürünlerini kullanır, |
3. İşletmeciliğin temel kavramlarını tanımlar, |
4. İş hayatında aldığı kararlarda sosyal sorumluluk bilincini ve etik değerleri göz önünde bulundurur. |
5. Edindiği teorik bilgileri uygulama ile bütünleştirerek içinde çalıştığı sistemin geliştirilmesine katkıda bulunur, |
6. Liderlik, takım çalışması, kişilerarası iletişim becerilerini kullanır, |
7. İşletmenin pazarlama, üretim, insan kaynakları, muhasebe & finansman, araştırma & geliştirme ve yönetim gibi temel fonksiyonlarını ve bu fonksiyonlar arasındaki dinamikleri sorgular, |
8. İşletme yönetiminin planlama, örgütleme, yürütme ve kontrol fonksiyonlarını koordine eder, |
9. Değişen iş koşullarında analitik ve yaratıcı yaklaşımlarla sorunları çözer. |
Ders Kodu | Ders | Dersin Şekli | Kredi | AKTS | ||
---|---|---|---|---|---|---|
FEA-101 | Oryantasyon I Tamamlayıcı Dersler | Zorunlu | 2-0-2 | 03 | ||
ITL-101 | Uluslararası Ticaret Uzmanlık-Alan Dersleri | Zorunlu | 3-0-3 | 06 | ||
TUR-101 | Türkçe Tamamlayıcı Dersler | Zorunlu | 2-0-2 | 03 | ||
FLE-103 | Mesleki İngilizce I Tamamlayıcı Dersler | Zorunlu | 4-0-4 | 06 | ||
ECO-105 | İktisat Temel Mesleki Dersler | Zorunlu | 3-0-3 | 06 | ||
MAT-105 | İşletme İçin İstatistik Uzmanlık-Alan Dersleri | Zorunlu | 3-0-3 | 06 | ||
OSD-110 | OSD (Ortak Seçmeli Dersler) Seçmeli Ders Grubu. Dersleri görmek için ders adına tıklayınız | Seçmeli | 2-0-2 | 03 | ||
Toplam | 19 | 33 |
Ders Kodu | Ders | Dersin Şekli | Kredi | AKTS | ||
---|---|---|---|---|---|---|
FEA-102 | Oryantasyon II (Kariyer Planlama) Tamamlayıcı Dersler | Zorunlu | 2-0-2 | 03 | ||
ITL-102 | Uluslararası Taşımacılık Uzmanlık-Alan Dersleri | Zorunlu | 3-0-3 | 06 | ||
TUR-102 | Turkçe II Tamamlayıcı Dersler | Zorunlu | 2-0-2 | 03 | ||
FLE-104 | Mesleki İngilizce II Temel Mesleki Dersler | Zorunlu | 4-0-4 | 06 | ||
MAN-112 | İşletme Temel Mesleki Dersler | Zorunlu | 3-0-3 | 06 | ||
MAT-112 | İşletme İçin Matematik Temel Mesleki Dersler | Zorunlu | 3-0-3 | 06 | ||
Toplam | 17 | 30 |
Ders Kodu | Ders | Dersin Şekli | Kredi | AKTS | ||
---|---|---|---|---|---|---|
HIS-201 | Atatürk İlkeleri ve İnkılap Tarihi I Tamamlayıcı Dersler | Zorunlu | 2-0-2 | 03 | ||
ITL-201 | Taşımacılık Sistemleri Uzmanlık-Alan Dersleri | Zorunlu | 3-0-3 | 06 | ||
LAW-201 | Hukuk I Temel Mesleki Dersler | Zorunlu | 3-0-3 | 06 | ||
FLE-203 | Mesleki İngilizce III Uzmanlık-Alan Dersleri | Zorunlu | 4-0-4 | 06 | ||
MAN-203 | Muhasebe Prensipleri Uzmanlık-Alan Dersleri | Zorunlu | 3-0-3 | 06 | ||
Toplam | 15 | 27 |
Ders Kodu | Ders | Dersin Şekli | Kredi | AKTS | ||
---|---|---|---|---|---|---|
HIS-202 | Atatürk İlkeleri ve İnkılap Tarihi II Tamamlayıcı Dersler | Zorunlu | 2-0-2 | 03 | ||
LAW-202 | Hukuk II Uzmanlık-Alan Dersleri | Zorunlu | 3-0-3 | 06 | ||
FLE-204 | Mesleki İngilizce IV Uzmanlık-Alan Dersleri | Zorunlu | 4-0-4 | 06 | ||
MAN-204 | Finansal Muhasebe Uzmanlık-Alan Dersleri | Zorunlu | 3-0-3 | 06 | ||
ELC-401 | Dördüncü Yarıyıl Seçimlik Dersleri I Seçmeli Ders Grubu. Dersleri görmek için ders adına tıklayınız | Seçmeli | 3-0-3 | 06 | ||
Toplam | 15 | 27 |
Ders Kodu | Ders | Dersin Şekli | Kredi | AKTS | ||
---|---|---|---|---|---|---|
ITL-301 | Tedarik Zinciri Yönetimi Uzmanlık-Alan Dersleri | Zorunlu | 3-0-3 | 06 | ||
ITL-303 | Uluslararası Ticaret Uygulamaları Uzmanlık-Alan Dersleri | Zorunlu | 3-0-3 | 06 | ||
MAN-331 | Çağdaş Pazarlama Sorunları Uzmanlık-Alan Dersleri | Zorunlu | 3-0-3 | 06 | ||
FLX-303 | İkinci Yabancı Dil I - Seçmeli Seçmeli Ders Grubu. Dersleri görmek için ders adına tıklayınız | Seçmeli | 3-0-3 | 06 | ||
ELC-501 | Beşinci Yarıyıl Seçimlik Dersleri I Seçmeli Ders Grubu. Dersleri görmek için ders adına tıklayınız | Seçmeli | 3-0-3 | 06 | ||
Toplam | 15 | 30 |
Ders Kodu | Ders | Dersin Şekli | Kredi | AKTS | ||
---|---|---|---|---|---|---|
ITL-300 | Uluslararası Ticaret Organizasyonları Uzmanlık-Alan Dersleri | Zorunlu | 3-0-3 | 06 | ||
ITL-306 | Uluslararası Ticaret Düzenlemeleri Uzmanlık-Alan Dersleri | Zorunlu | 3-0-3 | 06 | ||
IFN-310 | Uluslararası Ticarette Finans Tamamlayıcı Dersler | Zorunlu | 3-0-3 | 06 | ||
IFN-314 | E-Ticaret Uzmanlık-Alan Dersleri | Zorunlu | 3-0-3 | 06 | ||
FLX-304 | İkinci Yabancı Dil II - Seçimeli Seçmeli Ders Grubu. Dersleri görmek için ders adına tıklayınız | Seçmeli | 3-0-3 | 06 | ||
ELC-601 | Altıncı Yarıyıl Seçimlik Dersleri I Seçmeli Ders Grubu. Dersleri görmek için ders adına tıklayınız | Seçmeli | 3-0-3 | 06 | ||
Toplam | 18 | 36 |
Ders Kodu | Ders | Dersin Şekli | Kredi | AKTS | ||
---|---|---|---|---|---|---|
ECO-403 | Türkiye Ekonomisi Uzmanlık-Alan Dersleri | Zorunlu | 3-0-3 | 06 | ||
ITL-409 | Lojistik Bilgi Sistemleri Uzmanlık-Alan Dersleri | Zorunlu | 3-0-3 | 06 | ||
FLX-403 | İkinci Yabancı Dil III - Seçmeli Seçmeli Ders Grubu. Dersleri görmek için ders adına tıklayınız | Seçmeli | 3-0-3 | 06 | ||
ELC-701 | Yedinci Yarıyıl Seçimlik Dersleri I Seçmeli Ders Grubu. Dersleri görmek için ders adına tıklayınız | Seçmeli | 3-0-3 | 06 | ||
ITL-000 | Bitirme Çalışması Seçmeli Ders Grubu. Dersleri görmek için ders adına tıklayınız | Seçmeli | 3-0-3 | 06 | ||
Toplam | 15 | 30 |
Ders Kodu | Ders | Dersin Şekli | Kredi | AKTS | ||
---|---|---|---|---|---|---|
ECO-400 | Küresel Ekonomi Uzmanlık-Alan Dersleri | Zorunlu | 3-0-3 | 06 | ||
MAN-406 | İş Etiği ve Sosyal Sorumluluk Uzmanlık-Alan Dersleri | Zorunlu | 3-0-3 | 06 | ||
MAN-446 | İşletme Simülasyonu Tamamlayıcı Dersler | Zorunlu | 3-0-3 | 06 | ||
FLX-404 | İkinci Yabancı Dil IV - Seçmeli Seçmeli Ders Grubu. Dersleri görmek için ders adına tıklayınız | Seçmeli | 3-0-3 | 06 | ||
ELC-801 | Sekizinci Yarıyıl Seçimlik Dersleri I Seçmeli Ders Grubu. Dersleri görmek için ders adına tıklayınız | Seçmeli | 3-0-3 | 06 | ||
Toplam | 15 | 30 |
Oryantayasyon I dersi hazırlık eğitimin tamamlayarak iktisadi ve idari bilimler fakültesi bölümlerine kaydolmuş öğrencilerimizin öncelikle üniversitemizin misyonu vizyonu, temel değerleri ve stratejik hedefleri hakkında bilgi sahibi olmalarını sağlamaktır ayrıca fakültemiz, bölümleri, ders, sınav & burs yönetmelikleri, ders seçimleri, Erasmus programları vb. konular hakkında da kurumsal bilgi, yönerge ve yönetmelikler hakkında bilgi sunulur.
Uluslararası Ticaret’te ön plana çıkan teorilerin de tartışıldığı derste, uluslararası ticarete dair temel kavramlar, ülkeler içerisindeki ticaret ortamı, politik ve ekonomik iklim, Çok Uluslu İşletmeler ve ülkelerin SWOT gibi mevcut durum analizleri, bölgesel ticaret blokları,küresel ticaret trendler, uluslararası ticari faaliyetleri etkileme potansiyeline sahip değişkenler güncel gelişmeler ile bir araya gelerek işlenmektedir.
Evren’in, Samanyolu’nun, Güneş Sisteminin ve Dünya’nın doğum ve evrimi, bir gök cismi olarak Dünya, bildiğimiz şekli ile yaşamın tanımı, kimyasal ve yapısal temeli, DNA’nın tanımı ve evrim sürecindeki rolü, yaşamın evrimi ve aklın evrimsel bir avantaj olarak ortaya çıkışı, bir gezegen ve diğer güneş sistemi cisimleri üzerinde yaşamın ortaya çıkış koşulları, 3-küçük ayıcık (goldilocks) hipotezi, diğer yıldız sistemlerinde durum, Drake denklemi, yerdışı yaşamı ve akıllı yaşamı arama (SETI) çalışmaları, araştırmaların sonuçları, yıldızlara göndeirlen mesajlar, uzay yolculuklarının fiziksel temeli ve karşılaşılan güçlükler.
Dersin amacı, öğrencilerin Türk dil kurallarını öğretmektir. Böylece öğrenciler kendilerini net ve verimli bir şekilde açıklayabilecektir. Panel tartışmaları, sempozyum, konferans vb. teknikler, bu derste dinleme becerilerinin gelişimi kapsamında ele alınmaktadır. Öğrencilere sözlü ve yazılı anlatım çalışmaları kapsamında sunum, roman, öykü, deneme, şiir, kompozisyon, dergi, gazete inceleme ve uygulamaları, kitap tanıtımları, imla ve noktalama işaretleri, cümlenin öğeleri, cümle türleri, anlatım bozuklukları, yazılı anlatım türleri, düşünce yazıları, sözlü anlatım türleri öğretilmektedir ve hazırlıklı-hazırlıksız konuşma etkinlikleri yapılmaktadır.
Oryantayasyon I dersini başarıyla tamamlamış olan iktisadi ve idari bilimler fakültesi bölümlerinin kayıtlı öğrencilerinin çağdaş ve rekabetçi uluslararası iş dünyasının ihtiyaç ve beklentilerine uygun bilgi, beceri ve yetkinliklerle donatılmış bireyler olarak yetişmelerine olanak sağlayacak şekilde yetiştirmektir. Bu bağlamda öğrencilerin kariyer planlamalarına doğru yerden başlamalarına olanak sunan eğitim, proje ve ödevlerle desteklenmesi planlanmaktadır.
Bu ders uluslararası fiziksel dağıtım ve lojistik, taşıma şekilleri, sözleşmeler, paketleme, yükleme, sigortalama, serbest bölgeler, limanlar, çevrenin dağıtım maliyetlerine etkisi hakkında bilgi vermektedir.
Duygu ve düşüncelerin maksada uygun bir şekilde ve uyumlu bir anlatımla verilmesini sağlayan retorik, yazım kuralları, noktalama işaretleri ve kompozisyonla ilgili bilgilerin teorik ve uygulamalı olarak verilmesi.
Bu ders, öğrencilerin yeni kelimeler, sözcük öbekleri ve konuşmalardan oluşan özgün bağlamlar oluşturarak iş hayatına yönelik kelime dağarcığını genişletmelerini, dönem içerisinde anlaşılır bir dil girdisi sağlayarak dili bilgisini yapılandırmayı, okuma ve dinleme becerilerini geliştirmeyi amaçlamaktadır.
Bu ders iş hayatı ile ilgili sözlük kelimelerini ve yapıları kapsatmaktır. Amaç; öğrencileri işletmecilik sektöründe kullanılan dil ile tanıştırmak ve onların işletmeciliği ilgilendiren makale veya yazıları okuyabilme ve anlayabilme yeteneklerini geliştirmektir.
Bu dersin amacı öğrencilere mikroekonomi ve makroekonomi ile ilgili temel kavramları öğretmektir. Gündelik hayatta karşılaşılan ekonomik sorunlar, arz ve talep; fiyat belirleme ve piyasa dengesi, esnekliği, üretim ve maliyet kavramları, piyasa yapıları, ekonomik eşitsizlik, ekonomik büyüme, GSYİH ve ekonomik büyümenin ölçülmesi gibi konular açıklanacaktır.
Bu ders, ekonomi, yönetim bilimi, finans, işletme, uluslararası ticaret ve diğer alanlarda veri toplama ve yönetme üzerinde durmaktadır. Veri tanımlamasına, yani verilerin gösterilmesine ve araştırılmasına dayanmaktadır. Olasılık bilgilerinin karar verme sürecindeki rolü, olasılığı ortaya çıkma ihtimalinin sayısal bir ölçüsü olarak anlama amacı ile aktarılmaktadır.
Mit Kavramı, Mitos, Mitoloji Kavramları Bağlamında Mitoloji ve Anlam İlişkisi, Mitolojinin Tarihsel Gelişimi, Yunan Yaratılış Mitleri, Türk Yaratılış Mitleri, Mitoloji,Yaratılış ve Evren, Toplumlara Göre Mitoloji, Yunan Mitolojisi, Yunan Mitolojisi Tanrı ve Tanrıçaları, Türk Mitolojisi, Türk Mitolojisi Tanrı ve Tanrıçaları, Yunan ve Türk Tanrıları Karşılaştırma, Yunan ve Türk Tanrıçaları Karşılaştırma.
Kültür kavramı, kitle kültürü, tüketim kültürü, Popüler kültür kavramının gelişimi, seyirci/izleyici sayısı, popülerlik, küreselleşme ve popüler kültür, eğlence kavramı ve yaşam biçimleri, yiyecek ve içecek, Popüler ikonlar ve şöhret kavramı, moda ve kimlik, müzik endüstrisi, popüler kültür ve spor endüstrisi, haberler, diziler, çizgi filmler, Dil, Popüler kültür ile ilgili eleştirel yaklaşımlar anlatılmaktadır.
Diksiyon, güzel söz söyleme, güzel ve etkili konuşma, Edebiyatın yorumculuk ve yaratıcılık yönü, Konuşmayı sanata dönüştürmektir.
Bu dersin temel amacı bir işletme yönetimi için pratik araçların öğretilmesidir. Bu amaçla derslerde dinamik iş ortamında risk alma ve kâr elde etme, ekonominin iş dünyasını nasıl etkilediğini anlama, küresel pazarlarda iş yapma, etik ve sosyal sorumluluk gerektiren davranışlar, işletme yönetimi gibi konular ele alınmaktadır. Ayrıca öğrencilere insan kaynaklarının yönetimi, çalışanların mal ve hizmet üretme, motive etme, çalışan-yönetim konularını ele alma, müşteri odaklı pazarlama planlarını geliştirme ve uygulama, finansman ve yatırım fırsatları gibi temel iş işlevlerini uygulamada teorik ve pratik beceriler kazandırmayı amaçlamaktadır.
Bu ders öğrencilere matematik ve işletme bilimi için bir giriş dersi vermeyi amaçlamaktadır. Ders kapsamında; gerçek sayılar, eşitsizlikler, fonksiyonlar ve fonksiyonların grafikle gösterimi, doğrusal fonksiyonlar, doğrusal denklemler, ikinci dereceden fonksiyonlar ile logaritmik ve üstel fonksiyonlar üzerinde durulmaktadır.
Dersin amacı öğrencilerin film türlerine yönelik bir bilgi birikimine sahip olmalarını sağlamak ve film türlerinin film endüstri içerisinde sahip olduğu özelliklerini öğrenerek filmleri sosyolojik bir bakış açısıyla analiz ederek türler arasında ayrımları ve benzerlikleri değerlendirmektir.
Taşımacılıkta kullanılan kavramlar, terimler ve tanımlar, lojistik yöntemleri anlatılarak öğrencilerin; karayolu, denizyolu, demiryolu ve havayolu taşımacılığında ekonomik, sosyal, politik ve teknik yönleri karşılaştırabilmesi amaçlanmaktadır.
Bu derste Osmanlı Devletinin kuruluşu, yükselişi, gerileme ve çöküşü, Birinci Dünya Savaşının nedenleri ve sonuçları, Milli Mücadelenin hazırlanışı, yürütülmesi ve sonuçları, Atatürk ilke ve inkılapları anlatılmakta ve öğrencilerin temel konuları tanımlaması beklenmektedir. Aynı zamanda "Atatürk İlkeleri ve İnkılâp Tarihi" yani "Atatürkçülük" ele alınmakta ve özellikle "Atatürkçü Düşünce Sisteminin" içeriğine yer verilmektedir.
Taşıma sistemlerini analiz ederek ve optimum maliyet, zaman ve esneklik kriterlerine göre tasarlamaya odaklanmak amaçlanmaktadır. Taşıma ile ilgili müşteriler arasındaki ilişkilerin neler olduğunun belirlenmesini kapsar ve müşterilere önerilen taşıma hizmetleri (örneğin, nakliye, seyahat) ve taşıma kararlarının nasıl alındığı konularına dair bir bakış açısı sunar.
Bu derste; Hukukun toplumdaki işlevi, hukukun üstünlüğünün dini, geleneksel ve ahlak kuralları ile karşılaştırılması, kamu hukuku ve özel hukuk arasındaki ayrım, hukuki ilişkiler ve hukuk hakları kavramı, hak türleri, hak sahibi ve türleri, yasal haklar, iktisap, kayıp ve yasal hakların korunması, yasal işlemler ve süreçler anlatılmaktadır.
1923 yılından (Lozan Antlaşması ve Türkiye Cumhuriyetinin kuruluşu), 1938 (Atatürk’ün ölümü) yılına kadar modern bir devletin tesisine doğru yapılan çabalar; yasal, sosyal ve kültürel reformlar; ekonomik ve dış politika, cumhuriyet dönemi sırasında ekonomi ve dış politika; iç politika ve siyasal partiler; Mustafa Kemal Atatürk’ün düşünce sistemi, ilkeleri ve amaçları, Mustafa Kemal Atatürk’ün başlıca siyaseti ve reformları tartışılmaktadır.
Bu dersin amacı öğrencilere ticarî işletme hukuku ve şirket kavramı hakkında bilgi vermektir. Ticaret şirketlerinin tasnifi; adi, kollektif, komandit, limited ve anonim şirketler; kıymetli evrak kavramı veTürk Ticaret Kanununda düzenlenmiş kıymetli evrak türleri bu dersin içerdiği konulardan bazılarıdır.
Bu ders teknik alanlar ve rapor sunumunda öğrencilerin sözlü ve yazılı iletişim becerilerini önemli ölçüde geliştirmek için hazırlanmıştır. Dersin sonunda öğrenciler resmi ve gayri resmi yolla tavsiye vermeyi, belirsiz zamir kullanımını, geçmiş alışkanlıkları ifade etmeyi, resmi yolla bir isteği ifade etmeyi, isim fiillerle ilgili kullanım farklılığını, edilgen cümle yapısı ve kullanımı, öğrenmiş olacaklardır
Bu ders, muhasebe süreci içinde şirketlerin mali tabloları nasıl hazırladıklarına odaklanmakta, özellikle dönen ve duran varlıklar özelinde işlemlerin muhasebeleştirilmesini öğretmekte, uygulamada yapıldığı biçimde öğrencilerin de finansal tabloları elde etmek için gereken muhasebe kural ve ilkelerini uygulamalarını sağlamaktadır.Öğrenciler finansal tabloları hazırlama aşamasından sonra genel bir değerlendirme yapmaya yönlendirilmektedir
Bu dersin sonunda öğrenciler ingiliz dilinde resmi ve gayri resmi yolla tavsiye vermeyi, belirsiz zamir kullanımını, geçmiş alışkanlıkları ifade etmeyi, resmi yolla bir isteği ifade etmeyi, isim fiillerle ilgili kullanım farklılığını, edilgen cümle yapısı ve kullanımı, öğrenmiş olacaklardır.
Bu ders, muhasebe süreci içinde şirketlerin mali tabloları nasıl hazırladıklarına odaklanmakta, özellikle kısa ve uzun vadeli yabancı kaynaklar ile özkaynaklar özelinde işlemlerin muhasebeleştirilmesini öğretmekte, uygulamada yapıldığı biçimde öğrencilerin de finansal tabloları elde etmek için gereken muhasebe kural ve ilkelerini uygulamalarını sağlamaktadır. Öğrenciler finansal tabloları hazırlama aşamasından sonra genel bir değerlendirme yapmaya yönlendirilmektedir
Bu derste, öğrenciler, uluslararası ekonomik düzeni düzenleyen kuralların uygulanmasını ve izlenmesini sağlayan uluslararası ekonomik ve ticari organizasyonlar ve entegrasyonlar olan AB, NAFTA, APEC, ASEAN, OPEC, OECD, DTÖ, IMF, DB, G-8, G-20 ve diğerleri hakkında bilgi sahibi olacaklardır.
Tedarik Zinciri Yönetimine giriş ve lojistiğe giriş kapsamında temel kavramlardan, satın alma ve planlama kararlarından bahsedilmektedir. Tedarik zincirinin performansını belirleyen sürücüler ve etkileyen engeller ele alınmaktadır. Çeşitli ağ tasarımı metodları ve tedarik zinciri dağıtım ağı tasaarımı ile modeller ortaya konmaktadır. Ağ modellerinden tesis yerimi seçimi ile en uygun lokasyonun nasıl belirleneceğini gösteren yöntem anlatılmaktadır. Planlama konusu, toplu üretim, stok ve envanterlerin sistemleri ile nasıl planlanacağı çeşitli yöntemlerle gösterilmektedir. Tedarik zincirinde ulaşımın performansı etkileyen unsurlardan biri olduğu ele alınarak ulaştırma modellerinin çeşitli yöntemleri gösterilmektedir.
Öğrenciler, kendilerini ifade ederken çince basit cümleler kurmaları hedeflenmektedir. Sınıf ortamında, öğrencinin derse katılımını en üst düzeye çıkarmak için gerekli materyal ve bilgiyi kullanarak; çince konuşma, yazma, dinleme ve okuma becerileri pekiştirilir. Aynı zamanda öğrenciye çince konuşma ortamı hazırlanmış sınıfta günlük sade çince konuşmaları dialog aracılığıyla kullanabilmesi hedeflenmiştir.
Öğrencilerin kendilerini ifade ederken, basit cümleler kurabilmeleri hedeflenmektedir.Sınıf ortamında ögrencinin derse katılımını en üst düzeye çıkarmak için gerekli materyal ve bilgiyi kullanarak, konuşma,yazma, dinleme ve okuma becerileri pekiştirilir.
Öğrencilerin kendilerini ifade ederken, basit cümleler kurabilmeleri hedeflenmektedir. Sınıf ortamında öğrencinin derse katılımını en üst düzeye çıkarmak için gerekli materyal ve bilgiyi kullanarak, konuşma, yazma, dinleme ve okuma becerileri pekiştirilir.
Öğrenciler, kendilerini ifade ederken rusça basit cümleler kurmaları hedeflenmektedir. Sınıf ortamında, öğrencinin derse katılımını en üst düzeye çıkarmak için gerekli materyal ve bilgiyi kullanarak; rusça konuşma, yazma, dinleme ve okuma becerileri pekiştirilir. Aynı zamanda öğrenciye rusça konuşma ortamı hazırlanmış sınıfta günlük sade rusça konuşmaları dialog aracılığıyla kullanabilmesi hedeflenmiştir
Bu derste, öğrencilerin kendilerini ifade ederken, basit cümleler kurabilecekleri yapılar bulunmaktadır. Öğrenme ortamında öğrencinin derse katılımını en üst düzeye çıkarmak için gerekli materyal ve bilgiyi kullanarak, okuma, yazma dinleme ve konuşma aktiviteleri uygulanır.
Bu dersin temel amacı, dış ticaret operasyonlarının felsefesini, kavramlarını ve uygulama araçlarını öğretmektir. Bu amaçla, liderlik alanında dış ticaret konuları, müşteri memnuniyeti, çalışanların katılımı, işleyiş süreci iyileştirilmesi, tedarikçi ortaklığı konuları ele alınmaktadır. Banchmarking, kalite yönetim sistemleri, çevre yönetim sistemleri, kalite fonksiyon dağıtımı, tasarımda kalite, ürün sorumluluğu, yönetim araçları, istatistiksel süreç kontrolü ve benzeri konular ders kapsamında ele alınmaktadır.
Öğrenciler, kendilerini ifade ederken çince basit cümleler kurmaları hedeflenmektedir. Sınıf ortamında, öğrencinin derse katılımını en üst düzeye çıkarmak için gerekli materyal ve bilgiyi kullanarak; çince konuşma, yazma, dinleme ve okuma becerileri pekiştirilir. Aynı zamanda öğrenciye çince konuşma ortamı hazırlanmış sınıfta günlük sade çince konuşmaları dialog aracılığıyla kullanabilmesi hedeflenmiştir.
Öğrencilerin kendilerini ifade ederken, basit cümleler kurabilmeleri hedeflenmektedir.Sınıf ortamında ögrencinin derse katılımını en üst düzeye çıkarmak için gerekli materyal ve bilgiyi kullanarak, konuşma, yazma, dinleme ve okuma becerileri pekiştirilir.Aynı zamanda öğrencinin, konuşma ortamı hazırlanmış sınıfta günlük, sade konuşmaları dialog aracılığıyla kullanabilmesi amaçlanır.
Öğrencilerin kendilerini ifade ederken, basit cümleler kurabilmeleri hedeflenmektedir.Sınıf ortamında ögrencinin derse katılımını en üst düzeye çıkarmak için gerekli materyal ve bilgiyi kullanarak, konuşma, yazma, dinleme ve okuma becerileri pekiştirilir.Aynı zamanda öğrencinin, konuşma ortamı hazırlanmış sınıfta günlük, sade konuşmaları dialog aracılığıyla kullanabilmesi amaçlanır.
Öğrenciler, kendilerini ifade ederken rusça basit cümleler kurmaları hedeflenmektedir. Sınıf ortamında, öğrencinin derse katılımını en üst düzeye çıkarmak için gerekli materyal ve bilgiyi kullanarak; rusça konuşma, yazma, dinleme ve okuma becerileri pekiştirilir. Aynı zamanda öğrenciye rusça konuşma ortamı hazırlanmış sınıfta günlük sade rusça konuşmaları dialog aracılığıyla kullanabilmesi hedeflenmiştir.
Öğrencilerin kendilerini ifade ederken, basit cümleler kurabilmeleri hedeflenmektedir.Sınıf ortamında ögrencinin derse katılımını en üst düzeye çıkarmak için gerekli materyal ve bilgiyi kullanarak, konuşma,yazma, dinleme ve okuma becerileri pekiştirilir.
Ders, günümüzün küresel iş yöneticilerinin karşılaştığı kültürel, politik, ekonomik ve etik konuları incelemeyi amaçlamaktadır. Ticarete, fikri mülkiyetin lisansına ve doğrudan yabancı yatırımlara odaklanarak, yabancı bir ülkede iş yapmanın üç temel şeklini inceler. Ayrıca, uluslararası bir ticari işlemde taraflar arasındaki hukuki ilişkiyi, gelişmekte olan ülkelerde iş yapma özel zorluklarına karşı riski yönetmeye çalışmak gibi konular ele alınmaktadır.
Ticari banka faaliyetleri, Uluslararası Bankacılık ve Para Piyasası, Küresel Finansal Kriz, Uluslararası Ticaret Finansmanı, Teminat Mektubu, Banka Kabulü, Forfaiting, Karşılıklı Ticaret ve Eximbank, FED, MB, Para Politikası ve Faiz Oranları, Finansal Piyasalar ve Araçlar, Finansal Kurumlar, Döviz Kurları, Ödemeler Bilançosu.
Ders, avatarlar aracılığıyla çevrimiçi bir sanal ortam olan Second Life üzerinden işlenecektir. Öğrenciler sanal ortamın nasıl işlediğini görecek ve sanal içeriğin yaratılma şeklini değerlendireceklerdir. Bu ders; öğrencilere kültürel farklılık, dil engelleri, zaman farkı, teknolojik sorunlar vb. birçok engelle uğraşırken sanal ve kültürlerarası bir ortamda etkili bir takım çalışmasını nasıl yöneteceklerini öğretmeyi amaçlamaktadır. Bu ders aynı zamanda farklı disiplinlerden, kurumlardan ve kültürlerden katılımcılar ve öğretim görevlileri arasında işbirliği ve ağ oluşturma fırsatı verecektir. Sanal Dünyaların teknolojik bileşenleri, Sanal Dünyalar ile ilgili etik ve sosyal konular bu derste işlenecektir. Böylece, bir dönemlik çalışmadan sonra öğrenciler Sanal Dünyaların günümüz toplumundaki rolünü anlayabileceklerdir.
Bu ders kapsamında, elektronik ticaret ile ilgili temel terimler,kavramlar ve tanımların kapsamlı bir şekilde öğrenciler tarafından anlaşılması için teknoloji ve iş dünyası arasındaki ilişki üzerinde durulmaktadır. E- ticaret terim ve kavramları, e-pazarlar, e-ticaretin teklonojik yapısı, e-tedarik zincirleri, başarılı bir elektronik şirket kurarak işletmek ve güvenlik gibi temel konular öğrencilere aktarılacaktır.
Müşterilerinizle gerçek ilişkiler kurabilmeniz onları tanıma oranınızla doğru orantılıdır. Tüketiciler,üreticiler, ve diğer insanlar ve örgütlerin ilişkileri önem taşımaktadır. Birçok işletmenin önem verdiği okta gerçek müşterilerin şirketin başarılarnda en önemli yere sahip olduğudur. Bu dersin sonunda öğrenciler müşterilerle daha iyi ve kalıcı ilişkiler geliştirmenin yollarını ve önemini öğrenirler.
Sınıfta almış olduğu dersler sayesinde Pazarlamanın temel prensipleri ve terminolojisi hakkında öğrencinin bilgi ve idrak düzeyini yükselterek iş hayatındaki gerekli pratiği de kazanması bu dersin içeriğini oluşturur.
Ders küresel ekonominin tarihsel evrimi, küresel istihdam ve üretimin yapısı, uluslararası ticaret ve sermaye hareketleri üzerinde yoğunlaşmaktadır.
Ders kapsamında Türkiye ekonomisinin geçirdiği tarihsel dönüşüm, yaşanan iktisadi krizler, sektörel yapı, dış ekonomik ilişkiler, başlıca ekonomik sorunlar ve çözüm yolları üzerinde yoğunlaşılmaktadır.
Öğrenciler, kendilerini ifade ederken çince basit cümleler kurmaları hedeflenmektedir. Sınıf ortamında, öğrencinin derse katılımını en üst düzeye çıkarmak için gerekli materyal ve bilgiyi kullanarak; çince konuşma, yazma, dinleme ve okuma becerileri pekiştirilir. Aynı zamanda öğrenciye çince konuşma ortamı hazırlanmış sınıfta günlük sade çince konuşmaları dialog aracılığıyla kullanabilmesi hedeflenmiştir
Bu derste, öğrencilerin kendilerini ifade ederken, basit cümleler kurabilecek yapılar bulunmaktadır. Öğrenme ortamında öğrencinin derse katılımını en üst düzeye çıkarmak için gerekli materyal ve bilgiyi kullanarak, yazma, dinleme ve konuşma aktiviteleri yer almaktadır.
Bu derste, öğrencilerin kendilerini ifade edebilmeleri için bir önceki seviyeye göre daha komplike cümleler kurabilmeleri ve kendi aralarında dialoglar yapmaları hedeflenir. Ders kitabına destek amaçlı görsel ve işitsel ek materyallerle bu beceriler pekiştirilir.
Öğrenciler, kendilerini ifade ederken rusça basit cümleler kurmaları hedeflenmektedir. Sınıf ortamında, öğrencinin derse katılımını en üst düzeye çıkarmak için gerekli materyal ve bilgiyi kullanarak; rusça konuşma, yazma, dinleme ve okuma becerileri pekiştirilir. Aynı zamanda öğrenciye rusça konuşma ortamı hazırlanmış sınıfta günlük sade rusça konuşmaları dialog aracılığıyla kullanabilmesi hedeflenmiştir.
Bu derste, öğrencilerin kendilerini ifade edebilmeleri için bir önceki seviyeye göre daha komplike cümleler kurabilmeleri ve kendi aralarında dialoglar yapmaları hedeflenir.Ders kitabına destek amaçlı görsel ve işitsel ek materyallerle bu beceriler pekiştirilir.
Öğrenciler, kendilerini ifade ederken çince basit cümleler kurmaları hedeflenmektedir. Sınıf ortamında, öğrencinin derse katılımını en üst düzeye çıkarmak için gerekli materyal ve bilgiyi kullanarak; çince konuşma, yazma, dinleme ve okuma becerileri pekiştirilir. Aynı zamanda öğrenciye çince konuşma ortamı hazırlanmış sınıfta günlük sade çince konuşmaları dialog aracılığıyla kullanabilmesi hedeflenmiştir.
Bu derste, öğrencilerin kendilerini ifade edebilmeleri için bir önceki seviyeye göre daha komplike cümleler kurabilmeleri ve kendi aralarında dialoglar yapmaları hedeflenir.Ders kitabına destek amaçlı görsel ve işitsel ek materyallerle bu beceriler pekiştirilir.Hedef öğrenciyi Fransızca konuşulan ortamlarda kendini basitçe ifade etmesidir.
Bu derste, öğrencilerin kendilerini ifade edebilmeleri için bir önceki seviyeye göre daha komplike cümleler kurabilmeleri ve kendi aralarında dialoglar yapmaları hedeflenir. Ders kitabına destek amaçlı görsel ve işitsel ek materyallerle bu beceriler pekiştirilir.
Öğrenciler, kendilerini ifade ederken rusça basit cümleler kurmaları hedeflenmektedir. Sınıf ortamında, öğrencinin derse katılımını en üst düzeye çıkarmak için gerekli materyal ve bilgiyi kullanarak; rusça konuşma, yazma, dinleme ve okuma becerileri pekiştirilir. Aynı zamanda öğrenciye rusça konuşma ortamı hazırlanmış sınıfta günlük sade rusça konuşmaları dialog aracılığıyla kullanabilmesi hedeflenmiştir
Bu derste, öğrencilerin kendilerini ifade edebilmeleri için bir önceki seviyeye göre daha komplike cümleler kurabilmeleri ve kendi aralarında dialoglar yapmaları hedeflenir.Ders kitabına destek amaçlı görsel ve işitsel ek materyallerle bu beceriler pekiştirilir.Hedef öğrenciyi İspanyolca konuşulan ortamlarda kendini basitçe ifade etmesidir.
Bu ders, profesyonel iş dünyasında var olan önemli çağdaş etik sorunların ve zorlukların analizini ve incelenmesini sağlamak için tasarlanmıştır. Yöneticinin sosyal ve çevresel sorumluluklarına, çalışanlar, müşteriler ve halk dahil olmak üzere çok çeşitli paydaşlara vurgu yapılacaktır. Kişisel, örgütsel ve toplumsal düzeylerde etik ikilemler ve karar alma çerçeveleri ve yaklaşımları araştırılacaktır. Gerçek dünyadaki uygulamalara ve konulara öğrenci katılımı, kursun kritik bir parçasıdır.
Bu ders kapsamında, lojistik bilgi sistemleri ile ilgili temel terimler,kavramlar ve tanımların kapsamlı bir şekilde öğrenciler tarafından anlaşılması için teknoloji ve iş dünyası arasındaki ilişki üzerinde durulmaktadır. Microsoft access hakkında temel bilgiler aktarılır. Microsoft access programında veri tabanı oluşturularak uygulama olarakta öğrenciler desteklenir.
İşletme Simülasyonu dersi bilgisayar tabanlı işletme simülasyonu etrafında oluşturulmuştur. Bu dersi alan öğrenciler yaşıtlarına göre farklılaşacaktır. Her ekip, belirlenmiş şirketlerini belirli bir süre boyunca yönetmek için Strateji, Finans, Pazarlama, Operasyonlar, İK / Organizasyon ve Araştırma ve Geliştirme ile ilgili farklı kararları dikkate almalıdır
Üniversite eğitim sürecindeki iş deneyimi, öğrencilerin kariyer hedeflerini geliştirmesinde faydalı olmaktadır. Bu bağlamda staj dersini alarak, öğrenciler, alanları ile ilgili olarak stajlarını gerçekleştirmektedir ve eğitimsüreci ve iş yaşantısı arasında bir köprü oluşturmak suretiyle üniversite eğitim sürecinde sahip oldukları bilgi birikimlerini uygulamaya aktarma şansına erişmektedir. Ayrıca, bu kazanımları onların profesyonel iş hayatına geçtiklerinde kolaylıkla sektöre adapte olmalarını sağlamaktadır.
Öğrencilerin alan ile ilgili bir konu ve konusu ile ilgili bir danışman seçerek araştırma gerçekleştirdiği derste, öğrenciler, güncel ve eğitim-öğretim sürecine katkı sağlayacak bir çalışmayı, bilimsel araştırma yöntemlerine uygun olacak şekilde hazırlamakta ve topluluk önünde anlatabilmekte, tartışabilmektedir. Ayrıca akademik geleceklerini şekillendirmede başarı ile tamamlanan projeler önemli bir basamak olma niteliği taşımaktadır.
Teorik bilginin özel sektörün üst düzey yöneticileriyle bir araya geldiği ve günümüzün ve geleceğin girişimcilerinin yetiştiği bu derste, İş planı, Küçük ve Orta Ölçekli İşletmeleri Yönetmek, Finansal Tablolar, Finansal Stratejiler, Taktikler ve Risk Yönetimi, Liderlik ve Etik gibi konularda dersin öğretimn üyesi ve ilgili konuların uzmanlarının derslere aktif katılımıyla başarılı bir girişimciliğin temellerinin atılması amaçlanmaktadır. Ayrıca öğrenciler iş planı aşamalarını öğrendikten sonra KOSGEB’e sunulmak üzere projeler hazırlamakta ve dönem sonunda başarılı olan projelere KOSGEB ile üniversitemizin gerçekleştirdiği anlaşma çerçevesinde girişimcilik sertifikası verilmektedir.
ULUSLARARASI TİCARET ve LOJİSTİK PROGRAMI | ||||||||||
ULUSLARARASI TİCARET ve LOJİSTİK PROGRAMI | Geniş Tabanlı Öğrenci Öğrenme Hedefleri | |||||||||
Dersler ve Hedeflenen Öğrenci Öğrenme Çıktıları için Matris (ISLO'lar) | 1. Öğrencileri işletme ve yönetim bilimleri alanında uluslararası iş dünyasında gerekli ve geçerli temel ve teknik bilgilerle donatır, | 2.Öğrencilerin yönetim becerilerini geliştirerek özgüven ve kendini ifade etme yetkinliklerini güçlendirir, | 3. Öğrencilerin; topluma ve çevreye karşı duyarlı, sorumlu ve etik davranmalarını teşvik eder. | |||||||
TEMEL ÖĞRENME ÇIKTILARI | İletişim | Çözüm Araçları | Temel İşletmecilik | Çevre | Temel İşletmecilik | Liderlik | Temel İşletmecilik | Takım Çalışması | Eleştirel Düşünme | |
"IACBE" | Çeşitli iletişim kanallarını kullanarak etkili ve profesyonel iletişim gerçekleştirir. | İş ile ilgili kararlar verirken karar destek araçlarından faylanır. | İş dünyasında karşılaşılan problemlerin çözümünde araştırma becerilerini kullanır. | İşletme ile ilgili hukuki,etik ve ekonomik standartları küresel bir ortamda uygular. | İş dünyasında karşılaşılan problemlerin çözümünde araştırma becerilerini kullanır. | İş ile ilgili bir senaryo yada durumda insiyatif kullanarak stratejik planlama becerisini kullanır. | İşletme ile ilgili temel kavramları uygular. | Yüksek performanslı ekip çalışması ve işbirliği ortamının gelişimine katkıda bulunur. | Karar vermek ve sorun çözmek için bilgiyi edinir ve işler. | |
Hedeflenen Program Çıktıları (PO) | 1. İş yaşamının değişik ortamlarında yazılı ve sözlü iletişim becerilerini etkin biçimde kullanarak kendini profesyonelce ifade eder. | 2. Güncel ve yaygın bilişim teknolojisi ürünlerini kullanır, | 3. Geleneksel ticaret ve lojistik alanlarındaki temel kavramları tanımlar. | 4. İş hayatında aldığı kararlarda sosyal sorumluluk bilincini ve etik değerleri göz önünde bulundurur. | 5. Edindiği teorik bilgileri uygulama ile bütünleştirerek içinde çalıştığı sistemin geliştirilmesine katkıda bulunur. | 6. Liderlik, takım çalışması, kişilerarası iletişim becerilerini kullanır. | 7. İşletmenin pazarlama, üretim, insan kaynakları, muhasebe & finansman, araştırma & geliştirme ve yönetim gibi temel fonksiyonlarını ve bu fonksiyonlar arasındaki dinamikleri sorgular. | 8. Farklı iş ortamlarında planlama, organize etme, yönetme ve kontrol etme gibi ticaret ve lojistik yönetiminin fonksiyonlarını koordine eder. | 9. Değişen iş koşullarında analitik ve yaratıcı yaklaşımlarla sorunları çözer. | |
("PO: Program Çıktıları") | ||||||||||
Course Title | PO1 | PO2 | PO3 | PO4 | PO5 | PO6 | PO7 | PO8 | PO9 | |
Birinci Yıl/Birinci Yarıyıl | X | |||||||||
FEA-101 | Oryantasyon I | X | X | X | X | X | ||||
ITL-101 | Uluslararası Ticaret | X | X | X | X | |||||
MAT-105 | İşletme için İstatistik | X | X | |||||||
ECO-105 | İktisat | X | X | |||||||
TUR-101 | Türkçe I | X | X | |||||||
FLE -103 | Mesleki İngilizce I | X | X | X | ||||||
SEC-101 (Gelişim ve Yaşam Programı) | ||||||||||
GYP-119 | Film Türleri | X | ||||||||
GYP-117 | Sağlık Sosyolojisi | X | ||||||||
GYP-101 | Popüler Kültür ve İletişim | X | ||||||||
GYP-103 | Kurumsal Sosyal Sorumluluk ve Uygulamaları | X | ||||||||
GYP-105 | Evrende Yaşam | X | ||||||||
GYP-107 | Diksiyon | X | ||||||||
GYP-113 | Toplumsal Cinsiyet | X | ||||||||
GYP-115 | Mitoloji | X | ||||||||
Birinci Yıl/İkinci Yarıyıl | ||||||||||
FEA-102 | Oryantasyon II (Kariyer Planlama) | X | X | X | X | X | ||||
ITL-102 | Uluslararası Lojistik | X | X | |||||||
TUR-102 | Türkçe II | X | X | |||||||
FLE-104 | Mesleki İngilizce II | X | X | X | ||||||
MAN-112 | İşletme | X | X | |||||||
MAT-112 | İşletme için Matematik | X | X | |||||||
İkinci Yıl/Üçüncü Yarıyıl | ||||||||||
ITL-201 | Taşımacılık Sistemleri | X | X | X | X | |||||
MAN-203 | Muhasebe Prensipleri | X | X | X | X | |||||
LAW-201 | Hukuk I | X | X | X | ||||||
HIS-201 | Atatürk İlkeleri ve İnkılap Tarihi I | X | X | |||||||
FLE-203 | Mesleki İngilizce III | X | X | X | X | |||||
İkinci Yıl/Dördüncü Yarıyıl | ||||||||||
ITL-200 | Taşımacılık İşlemleri | X | X | X | ||||||
MAN 204 | Finansal Muhasebe | X | X | X | X | |||||
LAW 202 | Law II | X | X | X | ||||||
HIS 202 | Atatürk İlkeleri ve İnkılap Tarihi II | X | X | |||||||
FLE 204 | Mesleki İngilizce IV | X | X | X | X | |||||
Üçüncü Yıl/Beşinci Yarıyıl | ||||||||||
MAN 331 | Çağdaş Pazarlama Sorunları | X | X | X | X | X | ||||
ITL 301 | Tedarik Zinciri Yönetimi | X | X | X | X | |||||
ITL 303 | Uluslararası Ticaret Uygulamaları | X | X | |||||||
FLX-303 | İkinci Yabancı Dil I (GR) (FR) (SP) (RUS) (CHI) | X | ||||||||
ELC-501 (Beşinci Yarıyıl Seçimlik Dersleri I) | ||||||||||
ITL-305 | İşletmeler İçin Yeni Teknolojiler | |||||||||
MAN-329 | Müşteri İlişkileri Yönetimi | X | X | X | ||||||
ITL-313 | Sanal Dünyalar | X | X | X | X | X | ||||
Üçüncü Yıl/Altıncı Yarıyıl | ||||||||||
IFN-314 | E-Ticaret | X | X | X | X | |||||
ITL-300 | Uluslararası Ticaret Orgonizasyonları | X | X | |||||||
ITL-306 | Uluslararası Ticaret Düzenlemeleri | X | X |