BİRİNCİ YIL BİRİNCİ YARIYIL (GÜZ DÖNEMİ)
IFN-103 Finansal Esaslar
Bu dersin amacı öğrencileri finansın temel kavramları hakkında bilgilendirerek gerek özel ve gerekse iş hayatlarında ihtiyaç duyabilecekleri tasarruf, finans kaynaklarına ulaşım, elde edilen kaynakların kullanımı ve yatırıma dönüştürülmesi gibi konularda bilgi sahibi olmalarını sağlamaktır. Bu dersi alan öğrenciler, gündelik yaşamda kullanılan finansal enstrümanların seçimi için gerekli bilgiye sahip olacaklardır.
MAT-101 İşletmeler İçin Matematik
Bu ders, matematik ve işletme bilimine giriş niteliğindedir. Ders konuları arasında; reel sayı sistemleri, eşitsizlikler, fonksiyonlar ve fonksiyonların grafiksel gösterimleri, doğrusal denklemler, doğrusal yöntem denklemleri, en küçük kareler yöntemi, doğrusal fonksiyonlar, doğrusal maliyet, gelir ve kar fonksiyonları, kırılma analizi, ikinci dereceden fonksiyon, üstel ve logaritmik fonksiyonlar vardır.
TUR-101 Türkçe I
Dersin amacı, öğrencilerin Türk dil kurallarını öğretmektir. Böylece öğrenciler kendilerini net ve verimli bir şekilde açıklayabilecektir. Panel tartışmaları, sempozyum, konferans vb. teknikler, bu derste dinleme becerilerinin gelişimi kapsamında ele alınmaktadır. Öğrencilere sözlü ve yazılı anlatım çalışmaları kapsamında sunum, roman, öykü, deneme, şiir, kompozisyon, dergi, gazete inceleme ve uygulamaları, kitap tanıtımları, imla ve noktalama işaretleri, cümlenin öğeleri, cümle türleri, anlatım bozuklukları, yazılı anlatım türleri, düşünce yazıları, sözlü anlatım türleri öğretilmektedir ve hazırlıklı-hazırlıksız konuşma etkinlikleri yapılmaktadır.
UNI-101 Üniversite Hayatına Giriş
Üniversite Hayatına Giriş dersi, yeni kayıt yaptıran öğrencilerin Çağ Üniversitesi’ni ve üniversite hayatını sosyal-kültürel-akademik yönleriyle tanıması ve öğrencilerin üniversite yaşamına uyum sağlaması konularını kapsar.
FLE-103 Mesleki İngilizce I
Bu ders, öğrencilerin yeni kelimeler, sözcük öbekleri ve konuşmalardan oluşan özgün bağlamlar oluşturarak iş hayatına yönelik kelime dağarcığını genişletmelerini, dönem içerisinde anlaşılır bir dil girdisi sağlayarak dili bilgisini yapılandırmayı, okuma ve dinleme becerilerini geliştirmeyi amaçlamaktadır.
MAN-105 İşletme
Bu dersin temel amacı öğrencilere bir işletme kurma ve yönetme felsefesini, kavramlarını ve pratik araçlarını öğretmektir. Bu sonuçların elde edilmesi amacıyla, ders dinamik iş ortamında risk alma ve kar elde etme, ekonominin iş dünyasını nasıl etkilediği, küresel pazarlarda iş yapma, etik ve sosyal sorumluluk gerektiren davranışlar, işletme mülkiyeti türleri, işletme yönetimi gibi konuları içermektedir.
OSD-131 Finansal Okuryazarlık
Bu dersin amacı öğrencileri finansın temel kavramları hakkında bilgilendirerek gerek özel ve gerekse iş hayatlarında ihtiyaç duyabilecekleri tasarruf, finans kaynaklarına ulaşım, elde edilen kaynakların kullanımı ve yatırıma dönüştürülmesi gibi konularda bilgi sahibi olmalarını sağlamaktır. Bu dersi alan öğrenciler, gündelik yaşamda kullanılan finansal enstrümanların seçimi için gerekli bilgiye sahip olacaklardır.
OSD-135 Gönüllülük Çalışmaları
Gönüllülük kavramı çerçevesinde öğrencilerin eğitim yaşantıları boyunca edindikleri bilgi, beceri ve birikimleri kullanarak üniversite ile toplum arasındaki bağları güçlendirmek; insani, sosyal, teknolojik, ekonomik vb. problemlerle toplumda ilgili gruplar başta olmak üzere çeşitli konu ve sorunlar hakkında duyarlılık kazanmalarını sağlamak; katılacakları ve kendilerinin tasarlayacakları çeşitli gönüllülük faaliyetleriyle insani, sosyal, kültürel, ahlaki değerlerin ve becerilerin geliştirilmesini sağlamaktır. Bu amaç doğrultusunda öğrencilerin kendilerinin kurgulayacakları bir gönüllülük alanında, önceden hazırlanacak plan dâhilinde dönem boyunca gönüllü çalışmalarda görev almalarını ve sonuçlarını paylaşmalarını sağlamaktır.
OSD-139 İletişim Becerileri
Dersin İçeriği: İletişimin ve etkili iletişimin tanımı, unsurları ve özellikleri, kullanılan dil, kendini tanıma, etkili dinleme ve geri bildirim, iletişimi engelleyen ve kolaylaştıran etkenler , ikna edici iletişim, duyguların iletişimde rolü ve kullanılması, etkili iletişim teknikleri, iletişimde çatışma ve önlenmesi, sözsüz iletişim becerileri, sosyal yaşamda davranış kuralları; görgü ve nezaket, iletişim uygulamaları ve iletişimin diğer disiplinlerle olan ilişkilerin benimsenmesini kapsamaktadır.
OSD-153 Finansal Renkler
Bu ders, finansal ve ekonomik göstergelerin ne anlam ifade ettiği renkler aracılığıyla öğretmeyi hedefler. Ayrıca bu derste finansal yönetim konuları başta olmak üzere kredi derecelendirme kuruluşları, ülkelerinin CDS primleri, borsaları ve borsalarına etki eden faktörleri açıklamak hedeflenmiştir.
OSD-141 Sağlık Okuryazarlığı
Bu dersin amacı, öğrencilerin sağlıkla ilgili bilgi ve beceri düzeyini arttırmak, temel sağlık kavramları, hastalıklar, sağlıklı yaşam davranışları ve sağlık hizmetlerine erişim konusunda alacakları kararlarda yetkinliğini yükseltmektir. Ayrıca temel sağlık hakları konusunda bilgi sunarak öğrencilerin sağlıkla ilgili bilinçli kararlar alabilmelerini ve sağlıklı yaşam tarzını benimsemesine destek olmaktır.
OSD-149 Çatışma Yönetimi
Bu dersin amacı, günümüzün değişen iş koşullarında kişiler, gruplar ve organizasyonlar içerisindeki çalışanlar arasında güç ve politika etkileşimlerinin yönetilmesi; doğacak sorunların etkin bir şekilde çözülmesi ve çatışma yönetim dinamiğinin anlaşılması için çatışma yönetimi alanına dair perspektifler, aktörler ve araçlar hakkında genel bir bakış sunarak bireysel ve örgütsel çatışmaları etkili bir biçimde yönetme becerisi kazandırmaktır.
OSD-155 Küresel Sağlık Tartışmaları
Bu ders kapsamında küreselleşme nedenleri ve sonuçları üzerinden hareketle sağlık politikalarına olan etkisi incelenecektir. Ayrıca, bulaşıcı hastalıkların uluslararası yayılımı, sağlık sistemlerinin küresel finansman yapıları, ilaç sektörünün küresel pazardaki rolü, Türkiye ve dünya genelindeki ilaç kullanımı, sağlığın sosyal belirleyicileri, dijital sağlık teknolojileri, çevresel tehditler ve göç gibi sağlıkla doğrudan ilişkili konular incelenecektir.
OSD-147 Yeşil Sosyal Hizmet
Yeşil Sosyal Hizmet dersinin temel amacı, öğrencilere çevresel sürdürülebilirliği ve toplumsal refahı bir araya getiren yenilikçi bir yaklaşım geliştirmelerini sağlamaktır. Bu ders, öğrencilere çevresel sorunlarla mücadele ederken toplumların ihtiyaçlarına nasıl daha iyi hizmet edilebileceğini anlamalarını amaçlamaktadır. Öğrencilere, doğal kaynakların etkin bir şekilde kullanılması, çevre koruma stratejilerinin geliştirilmesi ve toplumsal adaletin gözetilmesi gibi konularda beceriler kazandırmak amacıyla çeşitli yöntemler, politikalar ve uygulamalar öğretilecektir. Bu ders, öğrencilere yeşil sosyal hizmet alanında liderlik yapabilme yetenekleri kazandırarak, çevre ve toplumun refahını eşzamanlı olarak desteklemeyi hedeflemektedir.
BİRİNCİ YIL İKİNCİ YARIYIL (BAHAR DÖNEMİ)
FEA-104 Kariyer Planlama
Üniversite Hayatına Giriş dersini başarıyla tamamlamış olan İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi bölümlerinin kayıtlı öğrencilerinin çağdaş ve rekabetçi uluslararası iş dünyasının ihtiyaç ve beklentilerine uygun bilgi, beceri ve yetkinliklerle donatılmış bireyler olarak yetişmelerine olanak sağlayacak şekilde yetiştirmektir. Bu bağlamda öğrencilerin kariyer planlamalarına doğru yerden başlamalarına olanak sunan eğitim, proje ve ödevlerle desteklenmesi planlanmaktadır.
MAT-102 İşletmeler İçin İstatistik
Bu ders öğrencilere uluslararası finans, uluslararası ticaret, turizm ve otel işletmeciliği ve diğer işletme alanlarına yönelik tanımlayıcı ve çıkarımsal istatistiklerin pek çok uygulamasını tanıtıcı niteliktedir.
TUR-102 Türkçe II
Duygu ve düşüncelerin maksada uygun bir şekilde ve uyumlu bir anlatımla verilmesini sağlayan retorik, yazım kuralları, noktalama işaretleri ve kompozisyonla ilgili bilgilerin teorik ve uygulamalı olarak verilmesi.
ECO-104 İktisat
Bu dersin amacı öğrencilere mikroekonomi ve makroekonomi ile ilgili temel kavramları öğretmektir. Gündelik hayatta karşılaşılan ekonomik sorunlar, arz ve talep; fiyat belirleme ve piyasa dengesi, esnekliği, üretim ve maliyet kavramları, piyasa yapıları, ekonomik eşitsizlik, ekonomik büyüme, GSYİH ve ekonomik büyümenin ölçülmesi gibi konular açıklanacaktır.
FLE-104 Mesleki İngilizce II
Bu ders iş hayatı ile ilgili sözlük kelimelerini ve yapıları kapsatmaktır. Amaç; öğrencileri işletmecilik sektöründe kullanılan dil ile tanıştırmak ve onların işletmeciliği ilgilendiren makale veya yazıları okuyabilme ve anlayabilme yeteneklerini geliştirmektir.
IFN-104 Uluslararası Bankacılığa Giriş
Değişen Finansal Hizmetler Sektörüne Genel Bakış, Uluslararası Bankacılık ve Para Piyasası, Uluslararası Bankacılık, Mevduat Kurumları: Bankalar ve Banka Yönetimi, Mevduat Kurumları, Finansal Araçlar, Finansal Piyasalar, Finansal Kurumlar, Dünya Merkez Bankaları
İKİNCİ YIL ÜÇÜNCÜ YARIYIL (GÜZ DÖNEMİ)
HIS-201 Atatürk İlkeleri ve İnkılap Tarihi I
Bu derste Osmanlı Devleti’nin kuruluşu, yükselişi, gerileme ve çöküşü, Birinci Dünya Savaşının nedenleri ve sonuçları, Millî Mücadelenin hazırlanışı, yürütülmesi ve sonuçları, Atatürk ilke ve inkılapları anlatılmakta ve öğrencilerin temel konuları tanımlaması beklenmektedir. Aynı zamanda "Atatürk İlkeleri ve İnkılâp Tarihi" yani "Atatürkçülük" ele alınmakta ve özellikle "Atatürkçü Düşünce Sisteminin" içeriğine yer verilmektedir.
IFN-201 Uluslararası Finansal Pazarlar I
Dersin amacı; öğrencilere uluslararası finans piyasaları ile ilgili detaylı bilgi kazandırmaktır. Çokuluslu şirketler, yabancı doğrudan yatırım, arbitraj, tek fiyat kanunu, döviz kurunu etkileyen ekonomik faktörler, merkez bankasının döviz piyasalarını müdahaleleri, uluslararası parasal sistemler, parite koşulları ve döviz kuru tahmin yöntemleri gibi konular anlatılarak öğrencilere uluslararası ekonomi bağıntılarını tanıtmak ve yorum yeteneği kazandırmak amaçlanmaktadır.
LAW-201 Hukuk I
Bu derste; Hukukun toplumdaki işlevi, hukukun üstünlüğünün dini, geleneksel ve ahlak kuralları ile karşılaştırılması, kamu hukuku ve özel hukuk arasındaki ayrım, hukuki ilişkiler ve hukuk hakları kavramı, hak türleri, hak sahibi ve türleri, yasal haklar, iktisap, kayıp ve yasal hakların korunması, yasal işlemler ve süreçler anlatılmaktadır.
FLE-203 Mesleki İngilizce III
Bu ders teknik alanlar ve rapor sunumunda öğrencilerin sözlü ve yazılı iletişim becerilerini önemli ölçüde geliştirmek için hazırlanmıştır. Dersin sonunda öğrenciler resmi ve gayri resmi yolla tavsiye vermeyi, belirsiz zamir kullanımını, geçmiş alışkanlıkları ifade etmeyi, resmi yolla bir isteği ifade etmeyi, isim fiillerle ilgili kullanım farklılığını, edilgen cümle yapısı ve kullanımı, öğrenmiş olacaklardır.
MAN-203 Muhasebe Prensipleri
Bu ders, muhasebe süreci içinde şirketlerin mali tabloları nasıl hazırladıklarına odaklanmakta, özellikle dönen ve duran varlıklar özelinde işlemlerin muhasebeleştirilmesini öğretmekte, uygulamada yapıldığı biçimde öğrencilerin de finansal tabloları elde etmek için gereken muhasebe kural ve ilkelerini uygulamalarını sağlamaktadır. Öğrenciler finansal tabloları hazırlama aşamasından sonra genel bir değerlendirme yapmaya yönlendirilmektedir.
OSD-203 Aile Sosyolojisi
Aile ve aile tiplerinin oluşması, sanayileşme ile aile yapısında meydana gelen değişimler, aile içi ilişkiler (aile içi güç ve otorite ilişkileri, aile içi ilişkilerde yatay ve dikey iletişim) toplumsal cinsiyet ve farklı toplumlarda çocuğun değeri gibi konular ele alınır. Değişik toplumlardaki aile yapılarının yansıra; tarihsel süreç içerisinde aile yapılarında meydana gelen dönüşümler karşılaştırmalı olarak incelenir. Aile içi eşitsizlik, şiddet, cinsel istismar, boşanma, tek ebeveynli aileler, üvey ebeveynler, eş tercihleri gibi sorunsal konular ders kapsamında tartışılır, çözümlenir.
OSD-205 Dezavantajlı Gruplar
Bu dersin amacı seçmeli dersi alan öğrencileri toplum içerisinde çeşitli toplumsal sorunlardan kaynaklı dezavantajlı durumda olan grup ve topluluklar hakkında bilgilendirmektir. Dersin temel odağı toplumu etkileyen yoksulluk, engellilik, yaşlılık, cinsiyet eşitsizliği, afetler, göçler, suçluluk, bağımlılık gibi toplumsal sorunları ele almak ve bu sorunlara bağlı olarak toplum içerisinde özel gereksinime ihtiyaç duyan dezavantajlı grupların incelenmesini içerir.
OSD-209 Sosyal Sorumluluk Projesi
Sosyal Sorumluluk Projesi dersi, öğrencilere toplumsal ihtiyaçların giderilmesine katkıda bulunmak amacıyla kendi topluluklarına veya dünya genelinde sosyal sorunlara yönelik projeleri planlama, uygulama ve değerlendirme fırsatı sunar. Bu ders, öğrencilerin empati, liderlik, iletişim ve iş birliği becerilerini geliştirmelerini hedefler. Aynı zamanda, sürdürülebilirlik, çevresel farkındalık ve etik sorumluluk gibi konuları ele alarak öğrencilerin toplumsal sorunlara duyarlılığını artırır. Sosyal Sorumluluk Projesi dersi, öğrencilere topluma fayda sağlama ve toplumsal değişimi teşvik etme yetenekleri kazandırırken, onları aktif ve sorumlu vatandaşlar olarak yetiştirmeyi amaçlar. Bu ders, sosyal sorumluluğun değerini anlamalarına ve etkili projeler yürütme becerilerini geliştirmelerine yardımcı olur.
OSD-225 Küresel Çevre Politikaları
Bu ders, çevresel sorunların tarihsel gelişimini ve sürecini, ortak politikaları, bireylerin rolünü, uluslararası ilişkileri ve uluslararası iş birliğini inceler. Ayrıca dünyanın çevresel sorunları hakkında doğru, güncel ve tarafsız bir anlayış sağlar. Bu bağlamda, iklim değişikliği, nesli tükenmekte olan türler, ozon tabakasının incelmesi, çölleşme, balina avcılığı, tehlikeli atıklar, toksik kimyasallar ve biyolojik çeşitlilik gibi temel konulardaki güncellenmiş vaka çalışmaları, çevre rejimlerinin devam eden gelişimini ayrıntılı olarak açıklanması amaçlanmıştır.
OSD-211 Sayılarla Ekonomiyi Anlamak
Bu derste, öğrencilere mikro iktisat ve makro iktisadın temel kavramlarının sayısal örneklerle anlatılması amaçlanmaktadır. Günlük yaşamda karşılaşılan iktisadi sorunların anlaşılması, arz ve talebin önemi, fiyat sistemi üzerine temel bilgiler, denge, üretim ve üretim maliyetleri ve piyasa yapıları ile gayri safi yurt içi hasıla hesaplamaları, iktisadi büyüme, istihdam/işsizlik, enflasyon, iktisadi istikrar ve iktisat politikaları (maliye ve para politikaları) bu derste ele alınacak konulardır.
OSD-213 Eleştirel Düşünme ve Sosyal Bilimler
Sosyal olgular/uygulamalar doğa bilimlerinin kullandığı yaklaşımlar, varsayımlar, yöntemler ile incelendiğinde/yapıldığında yanıltıcı bir nesnel, bilimsel ve tarafsız gerçeklik görüntüsü üretilmekte, olgular/uygulamalar yanlış ve eksik de olsa dış dünyada var olduğu gibi kabul edilmektedir. Ancak, sosyal dünya doğal dünya gibi var olan ve keşfedilmeyi bekleyen fiziksel bir nesne değil, birey (araştırmacı ya da uygulamacı) tarafından etkilenen ve dönüp bireyi etkileyen, dolayısıyla yaratılan ve karşılıklı olarak oluşturulan sosyal bir gerçekliktir. Bu bakımdan, sosyal gerçekliği açıklamak ve öngörmek için fiziksel gerçekliği açıklamakta kullanılan yaklaşımlar, varsayımlar, yöntemlerin eleştirel bir bakışla gözden geçirilmesi ve sosyal olgular/uygulamaları kendine özgü sosyal, tarihsel, politik, kültürel ve ekonomik bağlamları içinde açıklayan ve öngören yeni yaklaşımlar, varsayımlar ve yöntemlerin tanıtılması gerekmektedir. Bu ders, eleştirel düşünceyi işlevselci, yorumcu, hümanist ve yapısalcı düşünceler ile karşılaştırmalı olarak incelemektedir, çünkü eleştirel düşünce sosyal olguları/uygulamaları araştırmada ve gerçekleştirmede sadece olanı değil, aynı zamanda olabileni ve olması gerekeni de tartışan, araştırmacı ya da uygulamacının (öznenin) inşa edici iradesini ve bilincini belirleyen ve böylelikle sanal sosyal dünya ile gerçek sosyal dünya arasındaki uçurumu kapan bir yol haritası sunduğu için geleneksel ve ana akım düşünceden daha yüksek açıklama ve öngörü potansiyeline sahip bulunmaktadır.
OSD-215 Sürdürülebilirlik Okuryazarlığı
Sürdürülebilirlik Okuryazarlığı dersi, öğrencilere küresel ve yerel düzeyde sürdürülebilir kalkınma ilkelerini anlamalarını ve uygulamalarını sağlamayı hedefler. Bu ders, çevresel, ekonomik ve toplumsal boyutları içeren sürdürülebilirlik kavramını vurgular ve öğrencilere sürdürülebilir kalkınma hedeflerini nasıl başarabileceklerini öğretir. Ayrıca, sosyal adalet, çevresel koruma, kaynak yönetimi ve ekonomik kalkınma gibi konularda farkındalık oluşturur. Sürdürülebilir Kalkınma Çalışmaları dersi, öğrencilere küresel sorunlara karşı duyarlılık geliştirme ve bu sorunlarla başa çıkma becerileri kazandırma amacı taşırken, gelecek nesillerin refahını ve gezegenin sürdürülebilirliğini koruma konularında bilinçli liderler olarak yetiştirme çabasındadır. Bu ders, öğrencilerin sürdürülebilir kalkınmanın önemini anlamalarına ve kapsamlı çözümler üretebilmelerine yardımcı olur.
OSD-219 Göç ve Mülteci Hukuku
Göç ve Mülteci Hukuku dersi, küresel ölçekte artan göç hareketlerinin hukuki boyutlarını anlamayı ve bu alandaki ulusal ve uluslararası mevzuatı analiz etmeyi amaçlamaktadır. Ders kapsamında, bireylerin yer değiştirme nedenleri, mülteci tanımı, sığınma hakkı, devletlerin yükümlülükleri, uluslararası koruma mekanizmaları (özellikle 1951 Cenevre Sözleşmesi ve ilgili protokoller), Türkiye’nin göç politikaları ve uygulamaları ele alınacaktır. Öğrencilere, göç olgusunu hukuki bir perspektiften değerlendirme ve bu alandaki güncel sorunlara çözüm üretebilme becerisi kazandırılması hedeflenmektedir.
OSD-223 Sürdürülebilirlik ve Denizlerimiz: Mavi Vatan
Sürdürülebilirlik ve Denizlerimiz: Mavi Vatan dersi, denizlerin ekolojik, ekonomik ve stratejik önemini sürdürülebilirlik ilkeleri çerçevesinde ele almayı amaçlamaktadır. Ders kapsamında, Mavi Vatan kavramı, deniz yetki alanları, deniz ekosistemlerinin korunması, denizel biyolojik çeşitlilik, deniz kirliliğiyle mücadele, iklim değişikliğinin denizler üzerindeki etkisi ve deniz kaynaklarının sürdürülebilir kullanımı gibi konular işlenecektir. Bu ders, öğrencilerin denizlerimizin korunması ve gelecek nesillere aktarılması için bilinç geliştirmesini ve sürdürülebilir deniz politikaları hakkında bilgi sahibi olmasını hedeflemektedir.
İKİNCİ YIL DÖRDÜNCÜ YARIYIL (BAHAR DÖNEMİ)
HIS-202 Atatürk İlkeleri ve İnkılap Tarihi II
1923 yılından (Lozan Antlaşması ve Türkiye Cumhuriyeti’nin kuruluşu), 1938 (Atatürk’ün ölümü) yılına kadar modern bir devletin tesisine doğru yapılan çabalar; yasal, sosyal ve kültürel reformlar; ekonomik ve dış politika, cumhuriyet dönemi sırasında ekonomi ve dış politika; iç politika ve siyasal partiler, Mustafa Kemal Atatürk’ün düşünce sistemi, ilkeleri ve amaçları, Mustafa Kemal Atatürk’ün başlıca siyaseti ve reformları tartışılmaktadır.
IFN-202 Info Yatırım Uluslararası Finansal Pazarlar II (Markalı Ders)
Öğrencilere döviz ve türev piyasalarını detaylı tanıtmak, edindikleri bilgileri döviz kuru riskini yönetmekte nasıl kullanacaklarını kavratmak. Muhasebe ve işlem riski, yanı ekonomik ve operasyonel risk kavramlarını anlatmak ve bu risklerin nasıl yönetileceği ile ilgili uygulamalı çalışmalar yaptırmak. Yabancı piyasalarda yatırımın getirdiği riskleri ve ülke riski yönetimini kavratmak. Uluslararası finansman ve risk yönetim araçlarıyla çalışabilmelerini sağlayacak düzeyde uygulamalı çalışma yaptırmak.
LAW-202 Hukuk II
Bu dersin amacı öğrencilere ticarî işletme hukuku ve şirket kavramı hakkında bilgi vermektir. Ticaret şirketlerinin tasnifi; adi, kollektif, komandit, limitet ve anonim şirketler; kıymetli evrak kavramı ve Türk Ticaret Kanunu’nda düzenlenmiş kıymetli evrak türleri bu dersin içerdiği konulardan bazılarıdır.
FLE-204 Mesleki İngilizce IV
Bu dersin sonunda öğrenciler İngiliz dilinde resmi ve gayri resmi yolla tavsiye vermeyi, belirsiz zamir kullanımını, geçmiş alışkanlıkları ifade etmeyi, resmi yolla bir isteği ifade etmeyi, isim fiillerle ilgili kullanım farklılığını, edilgen cümle yapısı ve kullanımı, öğrenmiş olacaklardır.
MAN-204 Finansal Muhasebe
Bu ders, muhasebe süreci içinde şirketlerin mali tabloları nasıl hazırladıklarına odaklanmakta, özellikle kısa ve uzun vadeli yabancı kaynaklar ile özkaynaklar özelinde işlemlerin muhasebeleştirilmesini öğretmekte, uygulamada yapıldığı biçimde öğrencilerin de finansal tabloları elde etmek için gereken muhasebe kural ve ilkelerini uygulamalarını sağlamaktadır. Öğrenciler finansal tabloları hazırlama aşamasından sonra genel bir değerlendirme yapmaya yönlendirilmektedir.
MAN-220 Liderlik ve Örgütsel Davranış
Bu ders, öğrencilerin yönetsel etkinliği artırmak için liderlik teorileri ve örgütsel davranış ilkeleri hakkındaki anlayışlarını geliştirmeyi amaçlamaktadır. Öğrenciler, organizasyonlardaki temel liderlik stillerini, motivasyon stratejilerini, takım dinamiklerini ve karar verme süreçlerini keşfedeceklerdir. Ders ayrıca örgüt kültürü, iletişim ve değişim yönetiminin çalışan performansı ve örgütsel başarı üzerindeki etkisini de inceler. Öğrenciler, gerçek dünyadaki vakaları analiz ederek, çeşitli organizasyonel ortamlarda etkili liderlik ve davranışsal stratejiler uygulamak için eleştirel düşünme ve problem çözme becerileri geliştireceklerdir.
IRE-228 Uluslararası Ekonomik Organizasyonlar
Uluslararası Ekonomik Örgütler dersi, küresel ekonomi üzerinde etkili olan kuruluşları tanıtarak, öğrencilerin uluslararası ekonomik sistemin işleyişini anlamalarını sağlamayı amaçlar. Bu ders kapsamında, Dünya Bankası, Uluslararası Para Fonu (IMF), Dünya Ticaret Örgütü (WTO) gibi kuruluşların yapıları, işlevleri ve küresel ekonomiye katkıları incelenir. Ayrıca, bu örgütlerin ekonomik krizler, ticaret politikaları ve sürdürülebilir kalkınma üzerindeki etkileri ele alınarak, öğrencilerin ekonomik ilişkileri analitik bir bakış açısıyla değerlendirme becerisi kazanmaları hedeflenir.
IRE-230 Dünya Coğrafyası Simülasyonları
Dünya Coğrafyası Simülasyonu dersi, öğrencilerin dünya üzerindeki coğrafi yapıları, iklim koşullarını, doğal afetleri ve insan faaliyetlerinin çevre üzerindeki etkilerini interaktif bir şekilde keşfetmelerini amaçlar. Sanal simülasyonlar ve üç boyutlu haritalar kullanılarak, öğrenciler kıtalar, okyanuslar, dağlar ve ekosistemler hakkında detaylı bilgiler edinir. Bu ders, teorik bilgiyi uygulamalı deneyimlerle birleştirerek, coğrafi olayların neden-sonuç ilişkilerini daha iyi anlamalarını sağlar ve küresel farkındalık kazanmalarına yardımcı olur.
ÜÇÜNCÜ YIL BEŞİNCİ YARIYIL (GÜZ DÖNEMİ)
FLG-303 İkinci Yabancı Dil I (Almanca)
Öğrencilerin kendilerini ifade ederken, basit cümleler kurabilmeleri hedeflenmektedir. Sınıf ortamında öğrencinin derse katılımını en üst düzeye çıkarmak için gerekli materyal ve bilgiyi kullanarak, konuşma, yazma, dinleme ve okuma becerileri pekiştirilir.
FLR-303 İkinci Yabancı Dil I (Rusça)
Rusça I dersi, temel dil becerilerinin kazandırılmasını amaçlamaktadır. Ders kapsamında Kiril alfabesinin tanıtımı, temel gramer yapıları, basit cümle kurma, selamlaşma, tanışma, sayı sayma, zaman ifadeleri, temel fiil çekimleri ve günlük yaşama yönelik temel kelime dağarcığı üzerinde durulacaktır. Öğrencilerin okuma, yazma, dinleme ve konuşma alanlarında başlangıç düzeyinde iletişim kurabilme yeterliliğine ulaşmaları hedeflenmektedir.
FLF-303 İkinci Yabancı Dil I (Fransızca)
Fransızca dersi, Fransızca öğrenmeye yeni başlayan öğrenciler için temel dil becerilerini kazandırmayı amaçlamaktadır. Ders kapsamında Fransızca temel dilbilgisi kuralları, basit cümle yapıları, selamlaşma, tanışma, sayı sayma, zaman ifadeleri, temel fiil çekimleri ve günlük yaşamda kullanılan temel kelimeler üzerinde durulacaktır. Öğrencilerin okuma, yazma, dinleme ve konuşma alanlarında başlangıç düzeyinde iletişim kurabilecek yeterliliğe ulaşmaları hedeflenmektedir.
ECO-305 Para ve Banka
Ders finansal sistemin işleyişi, para ve faiz oranlarının belirlenişi, para arzı, para politikasının amaç ve araçları, Türkiye Cumhuriyet Merkez Bankası, para teorisi ve parasal aktarım mekanizmaları üzerinde yoğunlaşmaktadır.
MAN-307 İşletme Finansmanı (INFO Yatırım Markalı Ders)
Bu derste işletmelerde yatırım ve finansman kararlarının firma değeri üzerindeki etkileri incelenmektedir. Bu bağlamda; finansın amaç ve işlevi, finans yöneticisinin rolü ve işlevi, finansal piyasaların işlevi, paranın zaman değeri, sermaye maliyeti, sermaye bütçelemesi, risk ve getiri kavramları, finansman işlevi ve firmanın sermaye yapısı, kar dağıtım politikaları gibi İşletme Finansının temel esasları güncelleştirilmiş uygulamalı örneklerle işlenmektedir.
MAN-331 Çağdaş Pazarlama Sorunları (MİGROS Markalı Ders)
Sınıfta almış olduğu dersler sayesinde Pazarlamanın temel prensipleri ve terminolojisi hakkında öğrencinin bilgi ve idrak düzeyini yükselterek iş hayatındaki gerekli pratiği de kazanması bu dersin içeriğini oluşturur.
ITL-313 Sanal Dünyalar
Ders, avatarlar aracılığıyla çevrimiçi bir sanal ortam olan Second Life üzerinden işlenecektir. Öğrenciler sanal ortamın nasıl işlediğini görecek ve sanal içeriğin yaratılma şeklini değerlendireceklerdir. Bu ders; öğrencilere kültürel farklılık, dil engelleri, zaman farkı, teknolojik sorunlar vb. birçok engelle uğraşırken sanal ve kültürlerarası bir ortamda etkili bir takım çalışmasını nasıl yöneteceklerini öğretmeyi amaçlamaktadır. Bu ders aynı zamanda farklı disiplinlerden, kurumlardan ve kültürlerden katılımcılar ve öğretim görevlileri arasında iş birliği ve ağ oluşturma fırsatı verecektir. Sanal Dünyaların teknolojik bileşenleri, Sanal Dünyalar ile ilgili etik ve sosyal konular bu derste işlenecektir. Böylece, bir dönemlik çalışmadan sonra öğrenciler Sanal Dünyaların günümüz toplumundaki rolünü anlayabileceklerdir.
ITL-305 İşletmeler İçin Yeni Teknolojiler
İşletmeler İçin Yeni Teknolojiler dersi, dijital dönüşüm sürecinde işletmelerin rekabet gücünü artırmak amacıyla kullanılan güncel teknolojileri tanıtmayı ve bu teknolojilerin işletme süreçlerine entegrasyonunu kavratmayı amaçlamaktadır. Ders kapsamında yapay zeka, büyük veri, nesnelerin interneti (IoT), blokzincir, bulut bilişim, artırılmış ve sanal gerçeklik gibi yeni nesil teknolojiler ele alınacak; bu teknolojilerin üretim, pazarlama, lojistik, finans ve insan kaynakları gibi temel işletme fonksiyonlarındaki uygulamaları değerlendirilecektir. Öğrencilere teknolojik gelişmeleri takip etme ve bunları iş süreçlerine uyarlama konusunda temel bir bakış açısı kazandırılması hedeflenmektedir.
MAN-329 Müşteri İlişkileri Yönetimi
Müşteri İlişkileri Yönetimi dersi, işletmelerin rekabet avantajı elde etmesinde ve sürdürülebilir büyüme sağlamasında müşteri ilişkilerinin stratejik önemini kavratmayı amaçlar. Bu derste, müşteri ihtiyaç ve beklentilerinin analiz edilmesi, müşteri memnuniyeti ve sadakatinin artırılması, müşteri verilerinin etkin kullanımı, dijital çağda müşteri ilişkilerinin yönetimi ve müşteri odaklı pazarlama stratejilerinin geliştirilmesi gibi konular ele alınır. Öğrenciler, teorik bilgileri gerçek hayat uygulamalarıyla birleştirerek işletmelerde müşteri ilişkileri süreçlerini planlama, yürütme ve değerlendirme becerisi kazanırlar.
ÜÇÜNCÜ YIL ALTINCI YARIYIL (BAHAR DÖNEMİ)
FLG-304 İkinci Yabancı Dil II (Almanca)
Öğrencilerin kendilerini ifade ederken, basit cümleler kurabilmeleri hedeflenmektedir. Sınıf ortamında öğrencinin derse katılımını en üst düzeye çıkarmak için gerekli materyal ve bilgiyi kullanarak, konuşma, yazma, dinleme ve okuma becerileri pekiştirilir. Aynı zamanda öğrencinin, konuşma ortamı hazırlanmış sınıfta günlük, sade konuşmaları diyalog aracılığıyla kullanabilmesi amaçlanır.
FLR-304 İkinci Yabancı Dil II (Rusça)
Rusça II dersi, öğrencilerin Rusça dil becerilerini temel seviyeden bir üst düzeye taşıyarak iletişim yetkinliklerini geliştirmeyi amaçlar. Bu derste, daha karmaşık dil yapıları ve genişletilmiş kelime dağarcığı ile okuma, yazma, dinleme ve konuşma becerileri pekiştirilir. Günlük yaşamda ve iş hayatında kullanılabilecek diyaloglar, kısa metinler ve iletişim örnekleri üzerinde durularak öğrencilerin kendilerini daha akıcı ve doğru ifade etmeleri hedeflenir. Ayrıca, Rus kültürü ve geleneklerine dair bilgilerle dilin bağlam içinde kullanımı desteklenir.
FLF-304 İkinci Yabancı Dil II (Fransızca)
Fransızca II dersi, öğrencilerin Fransızca dil becerilerini temel seviyeden daha ileri bir düzeye taşıyarak iletişim yetkinliklerini geliştirmeyi amaçlar. Bu derste, daha kapsamlı dil yapıları ve zenginleştirilmiş kelime dağarcığıyla okuma, yazma, dinleme ve konuşma becerileri pekiştirilir. Günlük yaşamda ve iş hayatında kullanılabilecek diyaloglar, kısa metinler ve iletişim örnekleri üzerinde durularak öğrencilerin kendilerini daha akıcı ve doğru ifade etmeleri hedeflenir. Ayrıca, Fransız kültürü ve geleneklerine dair bilgilerle dilin bağlam içinde kullanımı desteklenir.
MAN-310 Finansal Yönetim
Bu dersin amacı, finans fonksiyonlarını tanımlamayı ve temel analiz bileşenlerini hesaplamayı sağlamaktır. Bu amaçla finans ve muhasebe arasındaki ilişki, finansal tablolar, finansal tabloların analizi, finansal planlama, risk ve getiri arasındaki ilişki, borç veya öz sermaye kullanarak finansman kararları almak, kâr payı dağıtım politikaları ve çalışma sermayesi yönetimi konuları anlatılmaktadır. Yarıyıl sonunda öğrencilerin finansal yönetim fonksiyonlarını ve temel analizi anlayabilmesi amaçlanmaktadır.
IFN-312 Uluslararası Bankacılık
Dersin amacı, öğrencileri, uluslararası bankacılık sistemi kuralları ve düzenlemeleri çerçevesinde banka yönetimi hakkında bilgilendirmektir. Bu derste banka yönetimi, yatırım portföy yönetimi, faiz riski, kredi, riski, likidite riski yönetimi ve banka performans analizi konuları incelenecektir.
IFN-314 E-Ticaret
Bu ders kapsamında, elektronik ticaret ile ilgili temel terimler, kavramlar ve tanımların kapsamlı bir şekilde öğrenciler tarafından anlaşılması için teknoloji ve iş dünyası arasındaki ilişki üzerinde durulmaktadır. E- ticaret terim ve kavramları, e-pazarlar, e-ticaretin teknolojik yapısı, e-tedarik zincirleri, başarılı bir elektronik şirket kurarak işletmek ve güvenlik gibi temel konular öğrencilere aktarılacaktır.
ITL-314 Sanal Dünyalar
Ders, avatarlar aracılığıyla çevrimiçi bir sanal ortam olan Second Life üzerinden işlenecektir. Öğrenciler sanal ortamın nasıl işlediğini görecek ve sanal içeriğin yaratılma şeklini değerlendireceklerdir. Bu ders; öğrencilere kültürel farklılık, dil engelleri, zaman farkı, teknolojik sorunlar vb. birçok engelle uğraşırken sanal ve kültürlerarası bir ortamda etkili bir takım çalışmasını nasıl yöneteceklerini öğretmeyi amaçlamaktadır. Bu ders aynı zamanda farklı disiplinlerden, kurumlardan ve kültürlerden katılımcılar ve öğretim görevlileri arasında iş birliği ve ağ oluşturma fırsatı verecektir. Sanal Dünyaların teknolojik bileşenleri, Sanal Dünyalar ile ilgili etik ve sosyal konular bu derste işlenecektir. Böylece, bir dönemlik çalışmadan sonra öğrenciler Sanal Dünyaların günümüz toplumundaki rolünü anlayabileceklerdir.
IRE-340 Toplumsal Hareketler
Bu ders, toplumsal hareketlerin nedenlerini, çıkış koşullarını, gelişimini, küreselleşme sürecine olan etkilerini ve sonuçlarını incelemektedir. Ders kapsamında, çeşitli ülke ve bölgelerde gerçekleşen toplumsal hareketler, tarihsel süreçleri ve arka plan gelişmeleri ile ele alınmaktadır. Bu doğrultuda, küreselleşme karşıtlığı, nükleer karşıtlığı, çevreci hareketler ve benzeri konular tartışılacak konular arasında yer almaktadır.
MAN-344 Sosyal Medya Pazarlaması
Bu ders sosyal medya pazarlamasına (SMM) giriş sağlar. Kanıtlanmış sekiz adımlı bir sosyal medya planlama modeli etrafında oluşturulmuştur ve öğrencilere istenen pazarlama hedeflerine ulaşmayı sağlayacak sosyal medya stratejilerini nasıl oluşturacaklarını gösteren kümülatif bir öğrenme deneyimi sağlar. Bu pazarlama hedefleri, özel sosyal medya stratejilerinin geliştirilmesini şekillendirir. Bir şirket için kritik çevrimiçi pazar bölümlerini temsil eden kişilerin yaratılmasına vurgu yapılarak, sosyal ağda hedeflenen pazarlamanın belirlenmesi için en etkili tekniklere özel önem verilmektedir.
DÖRDÜNCÜ YIL YEDİNCİ YARIYIL (GÜZ DÖNEMİ)
ECO-403 Türkiye Ekonomisi
Ders kapsamında Türkiye ekonomisinin geçirdiği tarihsel dönüşüm, yaşanan iktisadi krizler, sektörel yapı, dış ekonomik ilişkiler, başlıca ekonomik sorunlar ve çözüm yolları üzerinde yoğunlaşılmaktadır.
IFN-431 Mali Tablolar Analizi
Bu ders, makro ekonomik sektörel ve endüstriyel analizler ile bütünleşik bir şekilde ticari örgütlerin mali tablolarının mikro bir finansal analizi yardımıyla söz konusu tüzel muhasebe kişilikleri hakkında özellikle yatırım ve diğer ilgili sosyal, politik ve ekonomik kararlar alma sürecine odaklanmaktadır.
IFN-429 Yatırım Analizi
Bu derste öğrencilere çeşitli bankaların kredi hizmetleri. Ülke riski, şirket fonlarının yönetimi, sermaye piyasaları, uluslararası çok uluslu ve uluslarüstü şirketlerin finansal problemleri ve ihtiyaçları anlatılmaktadır.
FLG-403 İkinci Yabancı Dil III (Almanca)
Bu derste, öğrencilerin kendilerini ifade edebilmeleri için bir önceki seviyeye göre daha karmaşık cümleler kurabilmeleri ve kendi aralarında diyaloglar yapmaları hedeflenir. Ders kitabına destek amaçlı görsel ve işitsel ek materyallerle bu beceriler pekiştirilir.
FLS-403 İkinci Yabancı Dil III (İspanyolca)
Bu derste, öğrencilerin kendilerini ifade edebilmeleri için bir önceki seviyeye göre daha karmaşık cümleler kurabilmeleri ve kendi aralarında diyaloglar yapmaları hedeflenir. Ders kitabına destek amaçlı görsel ve işitsel ek materyallerle bu beceriler pekiştirilir.
FLR-403 İkinci Yabancı Dil III (Rusça)
Rusça III dersi, öğrencilerin Rusça dil becerilerini orta düzeye taşıyarak daha akıcı ve doğru bir şekilde iletişim kurmalarını sağlamayı amaçlar. Bu derste, karmaşık dil yapıları, geniş kelime dağarcığı ve çeşitli deyimsel ifadeler üzerinde durularak okuma, yazma, dinleme ve konuşma becerileri ileri düzeyde geliştirilir. Günlük yaşamın ötesinde akademik ve mesleki ortamlarda kullanılabilecek metinler, diyaloglar ve tartışma örnekleri ile öğrencilerin farklı bağlamlarda etkili iletişim kurmaları hedeflenir. Ayrıca, Rus kültürü, toplumu ve güncel olaylarına ilişkin içeriklerle dil öğrenimi kültürel bir bağlam içinde desteklenir.
FLF-403 İkinci Yabancı Dil III (Fransızca)
Fransızca III dersi, öğrencilerin Fransızca dil becerilerini orta düzeye taşıyarak daha akıcı, doğru ve özgüvenli bir şekilde iletişim kurmalarını sağlamayı amaçlar. Bu derste, karmaşık dil yapıları, genişletilmiş kelime dağarcığı ve deyimsel ifadeler üzerinde durularak okuma, yazma, dinleme ve konuşma becerileri ileri düzeyde geliştirilir. Günlük iletişimin ötesinde akademik ve profesyonel ortamlarda kullanılabilecek metinler, diyaloglar ve tartışma örnekleriyle öğrencilerin farklı bağlamlarda etkili iletişim kurmaları hedeflenir. Ayrıca, Fransız kültürü, toplumu ve güncel gelişmelere ilişkin içeriklerle dil öğrenimi kültürel bir perspektif içinde derinleştirilir.
IFN-423 Blokzincir Teknolojisi
Ders, dijital dönüşümün teknoloji yönlerinin yanı sıra pazar ve iş yönleri ile dijitalleşme süreçlerini etkileyen politika ve düzenleyici girişimlerin bir incelemesini sağlamktadır. Bu, ağ altyapılarının, verilerin yönetimi ve işlenmesinin ve kullanıma sunulan dijital hizmetlerin ve uygulamaların, iş modelleri ve ekosistemler dahil olmak üzere iş süreçleri ve hizmetlerinin incelenmesini içermektedir. Ayrıca, bölgedeki AB politikaları da dahil olmak üzere bu noktada işleyen politika girişimleri ve düzenleyici önlemleri tartışılacaktır. Böylece, bir dönemlik çalışmanın ardından öğrenciler, dijitalleşmenin günümüz toplumundaki etkisini anlayabileceklerdir.
MAN-439 Pazarlama ve Sürdürülebilirlik
Bu ders, sürdürülebilirlik kavramını disiplinler arası bir bakış açısıyla ele alarak, sürdürülebilirliğin teorik çerçevesini ve kavramsal yaklaşımlarını incelemekte, sürdürülebilirlik ile pazarlama arasındaki dinamik ilişkiyi analiz etmekte, organizasyonların sürdürülebilirlik uygulamalarını değerlendirmek ve deneyimlemek amacıyla 3D dijital platformları kullanmakta ve uluslararası projelerde sanal ekip çalışmasının işleyişini ve yönetimini ele almaktadır. Ders, öğrencilerin sürdürülebilirlik uygulamalarını bütüncül bir perspektifle değerlendirmelerine katkıda bulunarak, küresel ekonomi ve işletme stratejileri bağlamında eleştirel düşünme ve analitik becerilerini geliştirmeyi amaçlamaktadır.
MAN-445 İş Etiği ve Sosyal Sorumluluk
Bu ders, profesyonel iş dünyasında ortaya çıkan önemli güncel etik sorunların ve zorlukların derinlemesine incelenmesini ve analizini amaçlamaktadır. Ders kapsamında yöneticilerin çalışanlar, müşteriler ve kamuoyu dâhil olmak üzere geniş bir paydaş yelpazesine karşı sosyal ve çevresel sorumluluklarına vurgu yapılacaktır. Kişisel, örgütsel ve toplumsal düzeylerde etik ikilemler ile karar verme çerçeveleri ve yaklaşımları ele alınacaktır. Öğrencilerin gerçek dünya uygulamaları ve sorunlarıyla aktif olarak ilgilenmeleri dersin kritik bir parçasını oluşturacaktır.
IFN-433 Finansal Türev Piyasaları
Finansal Türev Piyasaları dersi, öğrencilerin türev ürünlerin temel özelliklerini, işleyişlerini ve finansal piyasalardaki rollerini kavramalarını amaçlar. Bu derste, vadeli işlemler, opsiyonlar, swaplar ve forward sözleşmeleri gibi başlıca türev araçlar tanıtılır; bu araçların fiyatlama yöntemleri, riskten korunma (hedging), spekülasyon ve arbitraj amaçlı kullanımları ele alınır. Öğrenciler, teorik bilgileri uygulamalı örneklerle pekiştirerek türev piyasalarının işleyişini analiz etme, yatırım stratejileri geliştirme ve finansal riskleri yönetme becerisi kazanırlar.
DÖRDÜNCÜ YIL SEKİZİNCİ YARIYIL (BAHAR DÖNEMİ)
ECO-400 Küresel Ekonomi
Ders küresel ekonominin tarihsel evrimi, küresel istihdam ve üretimin yapısı, uluslararası ticaret ve sermaye hareketleri üzerinde yoğunlaşmaktadır.
MAN-446 İşletme Simülasyonu
İşletme Simülasyonu dersi bilgisayar tabanlı işletme simülasyonu etrafında oluşturulmuştur. Bu dersi alan öğrenciler yaşıtlarına göre farklılaşacaktır. Her ekip, belirlenmiş şirketlerini belirli bir süre boyunca yönetmek için Strateji, Finans, Pazarlama, Operasyonlar, İK / Organizasyon ve Araştırma ve Geliştirme ile ilgili farklı kararları dikkate almalıdır.
FLG-404 İkinci Yabancı Dil IV (Almanca)
Bu derste, öğrencilerin kendilerini ifade edebilmeleri için bir önceki seviyeye göre daha karmaşık cümleler kurabilmeleri ve kendi aralarında diyaloglar yapmaları hedeflenir. Ders kitabına destek amaçlı görsel ve işitsel ek materyallerle bu beceriler pekiştirilir.
FLS-404 İkinci Yabancı Dil IV (İspanyolca)
Bu derste, öğrencilerin kendilerini ifade edebilmeleri için bir önceki seviyeye göre daha karmaşık cümleler kurabilmeleri ve kendi aralarında diyaloglar yapmaları hedeflenir. Ders kitabına destek amaçlı görsel ve işitsel ek materyallerle bu beceriler pekiştirilir. Hedef öğrenciyi İspanyolca konuşulan ortamlarda kendini basitçe ifade etmesidir.
FLR-404 İkinci Yabancı Dil IV (Rusça)
Rusça IV dersi, öğrencilerin Rusça dil becerilerini ileri düzeye taşıyarak hem sözlü hem yazılı iletişimde yüksek düzeyde yetkinlik kazanmalarını amaçlar. Bu derste, ileri gramer yapıları, zengin kelime ve deyimsel ifadeler ile karmaşık metinlerin analizi üzerinde durulur. Akademik, mesleki ve kültürel bağlamlarda etkili iletişim kurmaya yönelik sunumlar, tartışmalar, makale incelemeleri ve proje çalışmaları yapılır. Ayrıca, Rus edebiyatı, medyası ve güncel toplumsal konulara dair içeriklerle öğrencilerin hem dilsel hem de kültürel açıdan kapsamlı bir bakış açısı geliştirmeleri hedeflenir.
FLF-404 İkinci Yabancı Dil IV (Fransızca)
Fransızca IV dersi, öğrencilerin Fransızca dil becerilerini ileri düzeye taşıyarak sözlü ve yazılı iletişimde yüksek düzeyde yetkinlik kazanmalarını amaçlar. Bu derste, ileri gramer yapıları, zengin kelime dağarcığı ve deyimsel ifadeler üzerinde durularak karmaşık metinlerin çözümlemesi yapılır. Akademik, mesleki ve kültürel bağlamlarda etkili iletişim kurmaya yönelik sunumlar, tartışmalar, makale incelemeleri ve proje çalışmalarıyla öğrencilerin dil becerileri pekiştirilir. Ayrıca, Fransız edebiyatı, medyası ve güncel toplumsal konulara dair içeriklerle öğrencilerin hem dilsel hem de kültürel bakış açılarını derinleştirmeleri hedeflenir.
IFN-460 Uluslararası Finansta Girişimcilik
Bu dersin amacı, girişimcilerin en önemli ihtiyaçlarından biri olan iş planı yazımı konusunda öğrencileri bilgilendirmektir. Öğrencilerin bir iş fikri geliştirmelerini sağlamak ve bu iş fikrini iş planına dönüştürmek için gerekli araştırmaları yapmaları ve bu araştırmaları sınıf önünde sunmaları beklenecektir.
IFN-462 Uluslararası Finans Alanında Staj
Ders hem bağımsız olarak hem de başkalarıyla iş birliği içinde çalışma, finans ve bankacılık ile ilgili önceki bilgilerini entegre etme ve bir iş ortamında görev yapma yeteneğini geliştirmeyi amaçlamaktadır.
IFN-464 Uluslararası Finans Projesi
Bu derste Uluslararası Finans alanında araştırma projesi yapılacaktır. Öğrenci bireysel bir araştırma projesini uluslararası finans ve bankacılık bölümü öğretim üyesi (Araştırma Danışmanı) ile yürütecektir. Lisansüstü veya profesyonel bir okula gitmeyi planlıyorsanız, bir araştırma projesi yürütme deneyimi size ne beklemeniz gerektiğini gösterecektir.
MAN-426 Meta Girişimcilik
Meta girişimcilik, sanal gerçeklik ortamlarında iş yaratmak ve yönetmek anlamına gelir. Bu ders, öğrencilere metaverse'deki iş uygulamalarını kapsamlı bir şekilde tanıtmakta ve Second Life platformunda meta girişimciler için mevcut kaynakları keşfetmelerini sağlamaktadır. Amaç, öğrencileri sanal üretim yoluyla müşterilere üstün değer yaratmak, inşa etmek ve sunmak için meta-stratejilerle donatarak bütünsel bir girişimcilik anlayışı geliştirmektir.
MAN-452 Yapay Zekâ
Bu derste yapay zekâ teknolojisinin ve değişen iş dünyasındaki uygulamalarının temelleri ele alınacaktır. Bu ders kapsamında yapay zekâ teknolojisinin anlaşılmasına yardımcı olacak modern uygulama ve örnekleri, temel kavramlar, temel zorluklar ve bunların çözümleri incelenecektir. Buna paralel olarak Chat GPT gibi yeni bir yaklaşım da anlatılacak ve tartışılacak. Ayrıca bu derste yapay zekâ teknolojisine ilişkin felsefe ve etik konular incelenecektir. Son olarak öğrenciler, gerçek dünyadan örnekler yardımıyla yapay zekâ teknolojisinin küresel ekonomideki fırsatlarını ve zorluklarını keşfetme şansına sahip olacaklar.