Güler G. & Tekin, B. (2025). Sanal gerçeklik destekli eğitim uygulaması ile sürdürülebilirlik farkındalığının artırılması (TÜBİTAK 2209-A Araştırma Projesi). Türkiye Bilimsel ve Teknolojik Araştırma Kurumu.
Gür, D. (2024). The marketing of artificial intelligence products and its impact on environmental sustainability. In Beyond Vision: Sustainable Futures in Action Innovate to Sustain Conference Proceedings 1(1),22.
Koçak, G. (2024). Pazarlama 5.0 ve yapay zekâ destekli sohbet robotları: Kavramsal bir inceleme. Çağ Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 21(2), 136–157.
Güler, G., & Zeren, D. (2024). Metaverse: Ulusal yazının bibliyometrik analizi. Akademik Hassasiyetler, 11(24), 599–623. https://doi.org/10.58884/akademik-hassasiyetler.1430354
O'Connor, J., Gülmez, M., Hill, V., Barrios, R.I., İnal, E., Koçak, G., Alzankawi, A., Madi, I., & Morales, L. (2024). VR, AI, Educators, Student Voice and the Future of Education.UN 2.0: Our Common Agenda and the Role of Higher Education in Conflict, Peace, and Development.
Koçak, G., & Özbek, H. E. (2024). Scopus Veri Tabanında Metaverse ve Eğitim Alanında Yapılan Bilimsel Çalışmalar: Bibliyometrik Bir İnceleme. Selçuk Üniversitesi Sosyal Bilimler Meslek Yüksekokulu Dergisi, 27(1), 119-133. https://doi.org/10.29249/selcuksbmyd.1418731
Koçak, G. (2024). Use of Virtual Exhibits to Enrich the Learning Experience/Virtual Reality Demonstrations.Centro de Investigación y Docencia Económicas/JohISA ELIAS-CIDE Applied and Experiential Learning Workshop and Outreach Event.
İnal, E. (2024). Student Project about Sustainable Development Goals in a Virtual World. UN 2.0: Our Common Agenda and the Role of Higher Education in Conflict, Peace, and Development.
İnal, E. (2024). VR Project - Second Life Experience. Presented at the EL@RA CONFERENCE “Technologies and Techniques to Support Sustainable Education in the Academic Sphere” VR Dimension Towards Pedagogy 5.0 - Learning Experience Reconstruction.
Gülmez, M., Gür, D., & Güler, G. (2024). Metaverse-based Marketing Education: Perspectives of Higher Education Students. ICSIMAT 2024 (the 11th International Conference).
Yaşa Özeltürkay, E., Gülmez, M., & Demirci, B. (2024, June). New consumers are in our new parallel universe—Metaverse: Interviewing with avatar shoppers in Second Life. 4th Current Issues in Business & Economic Studies (CIBES) Conference.
Morales, L., Verchier, Y., Pop, L., Peev, I., Gülmez, M., Coetzer, J. H., & Gilani, H. (2024). Circular Pedagogy–Towards a Sustainable yet Inclusive Educational Model. In Decolonizing Marketing Theory and Practice (pp. 139-161). Routledge.
Gulmez, M., Gur, D., Guler, G., Inal, E., & Neville, J. G. (2024). Entrepreneurship And Marketing Education in The Metaverse: Unlocking The Potential For Innovatıve Learning Environments. European University Of Technology, 56.
Demirci, B., Yaşa Özeltürkay, E., & Gülmez, M. (2024). Metaverse Users’ Purchase Intention in Second Life. Journal of Metaverse, 4(1), 84-93. https://doi.org/10.57019/jmv.1423387
Zeren, D., & Güler, R. A. G. (2023, January). What is a blockchain? What is not? In IV. ASC-2022/Fall Congress Hosted by–Change & Shaping the Future: Proceeding book (p. 297). HOLISTENCE Publications.
Çetinkaya, S., Gülmez, M., & Sağtaş, S. (2022, May). Covid-19 döneminde sanal dünyaların kâr amacı gütmeyen organizasyonlar üzerindeki etkisi: Second Life örneği. 26. Pazarlama Kongresi.
Gülmez, M., & Koçak, G. (2022). Pazarlamada fiyat: Kavramlar ve örnek olaylar ( 1, ss. 249-264). Gazi Kitabevi.
Zeren, D., & Güler, G. (2021). Gamification: Bibliometric analysis of marketing literature. International Conference on Identity Crisis: World at a Cross Road.
Arı, G., & Gülmez, M. (2020). A Case Study on Marketing Activities of Nonprofit Organizations in Virtual World: Second Life-Live and Learn in Kenya “Feed a Smile” Example. Ahi Evran Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, 4(2), 232-248.
Gülmez, M., & Özekenci, E. K. (2019). Avatar based ınnovation and co-creation processes in virtual worlds. II. Business and Organization Research (BOR) Conference
Gülmez, M., & Koçak, G. (2018, June 27). Kâr amacı gütmeyen organizasyonların sanal dünyalardaki pazarlama faaliyetleri üzerine bir örnek olay çalışması: Second Life – Live and Learn in Kenya “Feed a Smile" örneği. 23. Pazarlama Kongresi, Kocaeli.
Gülmez, M., Yaşa Özeltürkay, E., & Sağtaş Tutkunca, (2014). Avapreneurship Avatar Girişimcilik Second Life Sanal Yaşam Dünyasında Girişimcilik Sürecine İlişkin Bir Süreç Önerisi. II. Yönetim Bilişim Sistemleri Kongresi, İSTANBUL.
Gülmez, M., Yaşa Özeltürkay, E., & Sağtaş, (2014). Entrepreneurship in the virtual world of “Second Life”: Avapreneurship. Yönetim Bilişim Sistemleri Kongresi - Boğaziçi Üniversitesi Seçilmiş Bildiriler Serisi II, 2, 16–30. Boğaziçi Üniversitesi.