Kalite Koordinatörlüğü

Çağ Üniversitesi, dezavantajlı gruplara yönelik yaklaşımında, tüm öğrencilerin eğitim-öğretim süreçlerine eşit ve erişilebilir biçimde katılımını sağlamak amacıyla Engelsiz Üniversite Politikası çerçevesinde hareket etmektedir.

Üniversitemizin dezavantajlı gruplarla ilgili faaliyetleri Çağ Üniversitesi Stratejik Planı ve Sürdürülebilirlik Politikası kapsamında, “Üniversite içerisinde tüm bireylerin eşit haklara sahip olması için politikalar geliştirmek, ayrımcılığın önlenmesini sağlamak” temel ilkesi çerçevesinde planlanmakta ve ilgili birimler (Toplumsal Katkı Koordinatörlüğü, Engelli Öğrenci Birimi, Kalite Komisyonu, ÇAĞKAM vb.) tarafından izlenmektedir.

Etkinlikler tek seferlik değil, Stratejik Planımızda belirtilen hedeflerimiz ve performans göstergelerimiz çerçevesinde yürütülmektedir. Her yılsonunda ilgili birimler tarafından değerlendirilmekte ve raporlanmaktadır. Böylece, çalışmaların sürekliliği sağlanmakta ve gelişim alanları belirlenmektedir.

Çağ Üniversitesi Stratejik Planı Linki

Engelli Öğrenci Birimi Faaliyet Raporu Linki

Toplumsal Katkı Koordinatörlüğü Faaliyet Raporu Linki

ÇAĞKAM Faaliyet Raporu Linki

 

Üniversitemizin temel stratejik belgelerinde, “Engelsiz Üniversite Politikası” başlı başına bir politika alanı olarak tanımlanmış olup, söz konusu politika, engelli öğrencilerin ve personelin eğitim-öğretim faaliyetleri ile sosyal yaşama eşit, etkin ve sürdürülebilir biçimde erişimini sağlamayı amaçlamaktadır. Bu doğrultuda, fiziksel mekânların erişilebilir hâle getirilmesi, ders materyallerinin erişilebilir formatlarda sunulması, teknolojik destek araçlarının temini ve sosyal etkinliklere katılımın kolaylaştırılması yönünde düzenlemeler planlanmakta ve uygulamaya alınmaktadır.

Çağ Üniversitesi Engelsiz Üniversite Politikası Linki

Üniversitemizde, engelli öğrencilerin eğitim-öğretim süreçlerine eşit ve etkin katılımını sağlamak amacıyla “Engelli Öğrenci Birimi Yönergesi” ile “Engelli Öğrenci Eğitim-Öğretim ve Sınav Yönergesi” yürürlüktedir. Bu düzenlemeler, engelli öğrencilerin kampüs yaşamlarını kolaylaştırmak ve akademik süreçlerde ihtiyaç duydukları uyarlamaları sistematik bir çerçevede sağlamak amacıyla hazırlanmıştır.

Yıl içerisinde Engelli Öğrenci Birimi tarafından engelli öğrencilerle düzenli toplantılar yapılmakta, kişisel ihtiyaç ve talepler belirlenmektedir. Rektörlüğe iletilen bu geri bildirimler doğrultusunda, her öğrenciye mentor akademisyen atanmakta ve ders sonrası destek ağı oluşturulmaktadır.

Ayrıca, her fakülte ve yüksekokul/müdürlükte görev yapan Engelli Öğrenci Birimi sorumlusu öğretim elemanları, engelli öğrencilerin akademik ihtiyaçlarını ilgili ders öğretim elemanlarına iletmektedir. Bu kapsamda;

  • Derslerde ek kaynak temini,
  • Sınavlarda ek süre verilmesi,
  • Engel durumuna göre farklı sınav değerlendirmesi yapılması,

gibi uygulamalar hayata geçirilmektedir. Bu sayede engelli öğrencilerimizin ders ve sınav süreçlerinde karşılaştıkları güçlükler giderilmekte ve engelsiz eğitim desteği etkin bir biçimde sağlanmaktadır.

Engelli Öğrenci Birimi Yönergesi Linki

Engelli Öğrenci Eğitim-Öğretim ve Sınav Yönergesi Linki

Engelsiz Üniversite Politikası Linki

Engelli Öğrenci Birimi Web Sayfası Linki

Çağ Üniversitesi 2021–2025 Stratejik Planında, fiziksel altyapıların geliştirilmesi ve erişilebilirliğin artırılması hususları, kurumsal öncelikler arasında yer almaktadır. Bu kapsamda, “Eğitim-öğretimi eşit şartlarda sağlamak için erişilebilir bir ortam oluşturmak” stratejik hedefi belirlenmiş olup, tüm öğrenci ve personelin eğitim-öğretim faaliyetlerinden eşit ve etkin biçimde yararlanabilmesini sağlamak amacıyla kampüs alanlarında, dersliklerde, laboratuvarlarda ve ortak kullanım alanlarında erişilebilirlik standartlarının iyileştirilmesine yönelik çalışmalar planlanmış ve aşamalı olarak uygulanmaktadır.

Üniversitemiz Stratejik Planında “H.1.5. Eğitim-öğretimi eşit şartlarda sağlamak için erişilebilir bir ortam oluşturmak” şeklinde belirtilen hedef doğrultusunda belirlenmiş performans göstergelerimiz şunlardır:

  • PG.1.5.1. Erişilebilir engelsiz bina sayısı
  • PG.1.5.2. Engelli yaşama uygun hâle getirilen eğitim araçları sayısı
  • PG.1.5.3. Engelli yaşama uygun hâle getirilen fiziki ekipman sayısı

Belirtilen hedef ve performans göstergeleri, her yıl düzenli olarak izlenmekte, elde edilen veriler raporlanmakta ve gerekli görülen alanlarda iyileştirme çalışmaları yapılmaktadır. Bu süreç, hem fiziki altyapı hem de eğitim-öğretim materyallerinin erişilebilirliğinin sürekli geliştirilmesini ve engelli bireylerin üniversite yaşamına eşit ve etkin katılımının sağlanmasını güvence altına almaktadır.

Çağ Üniversitesi 2021-2025 Stratejik Planı Linki