Çağ Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi ve Fen Edebiyat Fakültesi öğrencilerinin aldığı Sanal Dünyalar derslerinde second life/Virtual Worlds eğitim platformu etkin bir şekilde kullanılmaktadır. Bu platform uygulamaları örnek uygulama niteliğindedir.
Çağ Üniversitesi, dijital teknolojilerin sunduğu yenilikçi imkânları eğitim-öğretim süreçlerine entegre etme vizyonu çerçevesinde Second Life sanal dünyasını uygulamalı ve öğrenci merkezli bir eğitim aracı olarak kullanmaktadır. Second Life, öğrencilerin üç boyutlu, etkileşimli bir sanal ortamda mesleki senaryoları deneyimlemesine, proje tabanlı çalışmalara katılmasına ve gerçek hayata yakın uygulamalar gerçekleştirmesine olanak tanımaktadır.
Örneğin; sanal sınıflarda iletişim çalışmaları, sürdürülebilir kalkınma amaçları, yapılan proje ve ödev çalışmaları ve sanal işletme simülasyonları uygulanmaktadır.
Second Life, öğrencilerin aktif katılımcı olduğu, bilgiye erişim ve üretim süreçlerinde öz-yönelimli öğrenmeyi teşvik eden bir ortam sunmaktadır. Öğrenciler, kendi avatarlarını oluşturarak sanal kampüste dolaşabilmekte, farklı öğrenme alanlarını keşfedebilmekte ve grup çalışmaları yürütebilmektedir.
Bu sayede, geleneksel sınıf ortamının ötesine geçen, öğrencinin bireysel öğrenme hızına ve ilgisine göre şekillenen esnek ve kapsayıcı bir öğrenme deneyimi sağlanmaktadır.
Second Life, öğretim elemanlarının rol oynama, senaryo temelli öğrenme, probleme dayalı öğrenme (PBL), simülasyon tabanlı öğretim ve etkileşimli sunum tekniklerini uygulamalarına imkân vermektedir. Öğretim elemanları, ders içeriklerini sanal sınıf veya tematik öğrenme alanlarında sunarak, öğrencilerle gerçek zamanlı sesli ve yazılı iletişim kurmakta; sanal objeler, ortamlar ve etkileşim araçları ile öğrenmeyi desteklemektedir.
Bu yaklaşım, hem teorik bilgilerin somutlaştırılmasını hem de öğrenci-öğrenci ve öğrenci-öğretim elemanı etkileşiminin güçlenmesini sağlamaktadır.
Second Life uygulamaları, eğitim-öğretim faaliyetlerinin çeşitliliğini, erişilebilirliğini ve etkililiğini artırarak Yükseköğretim Kalite Kurulu’nun öğrenci merkezli öğrenme ve öğretme anlayışına uyumlu bir dijital öğrenme ekosistemi oluşturmaktadır. Ayrıca, öğrencilerin 21. yüzyıl becerileri arasında yer alan dijital okuryazarlık, işbirliği, yaratıcılık ve problem çözme yetkinliklerini geliştirmeye katkı sağlamaktadır.