|
AMAÇ 1. EĞİTİM-ÖĞRETİM |
YÜZDE |
|||||
A.1. |
Güncel eğitim programlarının katkısıyla öğrenci merkezli bir anlayış benimseyerek; ön lisans, lisans ve lisansüstü düzeylerde eğitim-öğretim kalitesini sürekli iyileştirerek yaşam boyu öğrenen bireyler yetiştirmek ve sürdürülebilir kalkınma hedeflerine katkılarını arttırarak onları hayata hazırlamak |
||||||
|
H.1.1. |
Program müfredatlarını, yenilik ve gelişmeler doğrultusunda çağın gerekliliklerini, insanın ve toplumun ihtiyaçlarını karşılayacak şekilde güncellemek ve çeşitlendirmek |
|||||
|
|
PG.1.1.1 |
Paydaşların katkılarıyla güncellenen müfredat sayısı |
10% |
|||
|
|
PG.1.1.2 |
Öğrencilerin kayıtlı oldukları programdan memnuniyet oranı |
20% |
|||
|
|
PG.1.1.3 |
Disiplinler arası ders sayısı |
10% |
|||
|
|
PG.1.1.4 |
Uzaktan ders sayısı |
10% |
|||
|
|
PG.1.1.5 |
Uzaktan derslerde öğrenci memnuniyeti oranı |
10% |
|||
|
|
PG.1.1.6 |
Öğrencilerin aktif öğrenmelerini mümkün kılacak uygulamalı ders sayısı |
10% |
|||
|
|
PG.1.1.7 |
Staj yapan öğrenci sayısı |
20% |
|||
|
|
PG.1.1.8 |
Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları kapsamındaki ders sayısı |
10% |
|||
|
H.1.2. |
Başarılı öğrencileri ve nitelikli öğretim elemanlarını üniversitemize kazandırmak |
|||||
|
|
PG.1.2.1 |
Ön lisans, lisans ve lisansüstü programlarda burslu öğrenci oranı (%) |
35% |
|||
|
|
PG.1.2.2 |
Öğretim elemanı sayısı |
30% |
|||
|
|
PG.1.2.3 |
Eğiticinin eğitimi kapsamında yapılan etkinlik sayısı |
35% |
|||
|
H.1.3. |
Öğrenci destek hizmetlerini (Akademik Danışmanlık, Kariyer Danışmanlığı, Engelsiz Üniversite gibi) geliştirmek ve yaygınlaştırmak |
|||||
|
|
PG.1.3.1 |
Erişilebilir engelsiz bina sayısı |
20% |
|||
|
|
PG.1.3.2 |
Engelsiz yaşama uygun hale getirilen eğitim araçları sayısı |
20% |
|||
|
|
PG.1.3.3. |
Öğrenci danışmanlığı hizmetinden memnuniyet oranı |
30% |
|||
|
|
PG.1.3.4 |
Psikolojik danışmanlık hizmetinden faydalanan öğrenci sayısı |
10% |
|||
|
|
PG.1.3.5 |
Öğrenci kariyer danışmanlığından faydalanan öğrenci sayısı |
10% |
|||
|
|
PG.1.3.6 |
Kariyer geliştirme ile ilgili düzenlenen etkinlik sayısı |
10% |
|||
|
H.1.4. |
Eğitim, araştırma ve sosyal alanların fiziki ve teknolojik altyapısını geliştirmek |
|||||
|
|
PG.1.4.1 |
Öğrencilerin faydalandığı sosyal alan oranı (m2) |
20% |
|||
|
|
PG.1.4.2 |
Araştırma olanakları için öğrenci kullanımına (kampüs içi) sunulan bilgisayar sayısı |
20% |
|||
|
|
PG.1.4.3 |
Öğrenci başına düşen kitap sayısı |
40% |
|||
|
|
PG.1.4.4 |
Laboratuvar ve atölye sayısı |
20% |
|||
|
AMAÇ 2. ARAŞTIRMA-GELİŞTİRME |
|
|||||
A.2. |
Üniversitenin farklı akademik alanlarında bölgesel, ulusal ve uluslararası gereksinimlere yönelik araştırmaların teşvik edilmesi, araştırma kültürünün kurum genelinde benimsenmesi ve yaygınlaşması için öğretim elemanlarını desteklemek ve uygun ortamı sağlamak |
||||||
|
H.2.1 |
Öğretim elemanlarının bilimsel çalışmalarını desteklemek ve geliştirmek |
|||||
|
|
PG.2.1.1 |
Ulusal ve uluslararası kongrelere katılan öğretim elemanı sayısı |
||||
|
|
PG.2.1.2 |
Birimler tarafından düzenlenen ulusal/uluslararası düzeyde yapılan sempozyum, kongre, seminer gibi faaliyetlerin sayısı |
10% |
|||
|
|
PG.2.1.3 |
Bilimsel araştırma teşviklerinden yararlanan öğretim elemanı sayısı (Kurum içi ve dışı destekli) |
30% |
|||
|
|
PG.2.1.4 |
Bilimsel Araştırma Proje sayısı |
20% |
|||
|
|
PG.2.1.5 |
Ulusal/Uluslararası proje katılımcı ve/veya yürütücü sayısı. (AB, TÜBİTAK vb.) |
10% |
|||
|
|
PG.2.1.6 |
AR-GE harcamaları (yıllık öğrenci gelirine oranı %) |
20% |
|||
|
H.2.2 |
Nitelikli yayınlarla üniversitenin ulusal ve uluslararası sıralama (ranking) ve değerlendirmelerindeki (rating) konumunu yükseltmek |
|||||
|
|
PG.2.2.1 |
Üniversitenin SSCI, SCI, SCI- Expanded veya AHCI veri tabanları tarafından taranan uluslararası bilimsel dergilerdeki yayın sayısı |
15% |
|||
|
|
PG.2.2.2 |
Üniversitenin SSCI, SCI, SCI- Expanded veya AHCI veri tabanları dışındaki uluslararası dergilerdeki ve ulusal hakemli dergilerde yayımlanan makale sayısı |
25% |
|||
|
|
PG.2.2.3 |
Ulusal ve uluslararası basılı kitap ve kitap bölümü sayısı. |
10% |
|||
|
|
PG.2.2.4 |
URAP Vakıf Üniversiteleri sıralaması |
10% |
|||
|
|
PG.2.2.5 |
Webometrics sıralaması (TR) |
10% |
|||
|
|
PG.2.2.6 |
CWUR (Center for World University Rankings) Sıralaması |
10% |
|||
|
|
PG.2.2.7 |
THE(Times Higher Education) Sıralaması |
10% |
|||
|
|
PG.2.2.8 |
WUR (World University Rankings) Sıralaması |
10% |
|||
|
H.2.3 |
Bilimsel üretimi sağlayabilmek için kütüphanedeki elektronik ve basılı materyal sayısını sürekli artırarak ileri bilgi teknolojilerinin kullanılmasını sağlamak |
|||||
|
|
PG.2.3.1 |
Süresiz yayın sayısı (basılı ve e-yayın) |
25% |
|||
|
|
PG.2.3.2 |
Süreli yayın sayısı (basılı ve e-yayın) |
25% |
|||
|
|
PG.2.3.3 |
Veri tabanı sayısı |
25% |
|||
|
|
PG.2.3.4 |
Kütüphaneden faydalanan kişi sayısı |
25% |
|||
|
AMAÇ 3. ULUSLARARASILAŞMA |
|
|||||
A.3 |
Üniversitenin uluslararası görünürlüğünü artırmak |
||||||
|
H.3.1 |
Üniversitenin uluslararasılaşma düzeyini güçlendirmek |
|||||
|
|
PG.3.1.1 |
Yabancı uyruklu lisans ve lisansüstü öğrencisi sayısı |
||||
|
|
PG.3.1.2 |
Yabancı uyruklu öğretim elemanı sayısı |
25% |
|||
|
|
PG.3.1.3 |
Uluslararası tanıtım amaçlı fuar ve organizasyonlara katılım sayısı |
25% |
|||
|
|
PG.3.1.4 |
Düzenlenen uluslararası etkinlik sayısı (seminer, çalıştay, konferans, panel gibi) |
25% |
|||
|
H.3.2 |
Uluslararası hareketliliği artırmak |
|||||
|
|
PG.3.2.1 |
ERASMUS+ değişim programı kapsamında gelen öğrenci sayısı |
20% |
|||
|
|
PG.3.2.2 |
ERASMUS+ değişim programı kapsamında giden öğrenci sayısı |
30% |
|||
|
|
PG.3.2.3 |
ERASMUS+ değişim programı kapsamında gelen öğretim elemanı sayısı |
20% |
|||
|
|
PG.3.2.4 |
ERASMUS+ değişim programı kapsamında giden öğretim elemanı sayısı |
30% |
|||
|
H.3.3 |
Uluslararası iş birliklerini geliştirecek anlaşmaların ve projelerin sayısını arttırmak |
|||||
|
|
PG.3.3.1 |
Erasmus + dahil Uluslararası iş birliği/protokol sayısı |
50% |
|||
|
|
PG.3.3.2 |
Uluslararası fonlara dayalı proje sayısı (K2, K107 ve AB) |
50% |
|||
|
AMAÇ 4. TOPLUMSAL KATKI |
|
|||||
A.4. |
Sosyal, kültürel ve ekonomik alanlarda toplumun çeşitli kurumlarıyla iş birliği içinde olarak ve Birleşmiş Milletler Sürdürülebilir Kalkınma Amaçlarını göz önünde bulundurarak topluma katkı uygulamalarını artırmak ve toplumun ve kurumun bağlarını güçlendirmek |
|
|||||
|
H.4.1 |
Sosyal sorumluluk bilincini ve topluma katkı uygulamalarını üniversitenin tüm paydaşları arasında yaygınlaştırmak |
|||||
|
|
PG.4.1.1 |
Öğrenci kulüpleri tarafından yürütülen sosyal sorumluluk proje sayısı |
20% |
|||
|
|
PG.4.1.2 |
ÇAĞ SOSAM tarafından yürütülen proje sayısı |
30% |
|||
|
|
PG.4.1.3 |
Sosyal sorumlulukla ilgili yürütülen bilimsel araştırmalar |
20% |
|||
|
|
PG.4.1.4 |
Sürekli Eğitim Uygulama ve Araştırma Merkezi’nin verdiği eğitim sayısı |
30% |
|||
|
H.4.2 |
Sürdürülebilir Kalkınma Amaçlarına katkıyı artırmak |
|||||
|
|
PG.4.2.1 |
Üniversitenin Greenmetric indeksindeki sıralaması |
25% |
|||
|
|
PG.4.2.2 |
Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları doğrultusunda yapılan proje sayısı |
25% |
|||
|
|
PG.4.2.3 |
Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları doğrultusunda yapılan etkinlik sayısı (öğrenci kulüp etkinlikleri dahil) |
25% |
|||
|
|
PG.4.2.4 |
Kampüs içindeki yeşil alan oranı |
25% |
|||
|
H.4.3 |
Özel ve kamu kurum ve kuruluşlarıyla yapılan iş birliklerini artırmak |
|
||||
|
|
PG.4.3.1 |
Üniversite; STK, kurum ve kuruluş iş birliğiyle yapılan proje/faaliyet sayısı |
50% |
|||
|
|
PG.4.3.2 |
Üniversite; STK, kurum ve kuruluşlar arasında imzalanan protokol sayısı |
50% |
|||
|
AMAÇ 5. YÖNETİŞİM |
|
|||||
A.5. |
Yönetişim süreçlerinin iç ve dış paydaş katılımıyla birlikte geliştirilmesi ve yaygınlaştırılması ile kalite yönetim sistemlerinin tüm birimlerde uygulanmasını sağlayarak kurumsal kaliteyi güvence altına almak |
||||||
|
H.5.1 |
Kurumsal hizmetlerin kalitesini düzenli olarak ölçerek kaliteyi artırmak |
|||||
|
|
PG.5.1.1 |
Akademik personel memnuniyet oranı |
30% |
|||
|
|
PG.5.1.2 |
İdari personel memnuniyet oranı |
30% |
|||
|
|
PG.5.1.3 |
Öğrenci genel memnuniyet oranı |
20% |
|||
|
|
PG.5.1.4 |
Mezun memnuniyet oranı |
20% |
|||
|
H.5.2 |
Kalite güvence sisteminin üniversitenin tüm birimlerinde uygulanmasını sağlamak |
|||||
|
|
PG.5.2.1 |
Kalite komisyonu toplantı sayısı |
15% |
|||
|
|
PG.5.2.2 |
Kalite Koordinatörlüğü toplantı sayısı |
15% |
|||
|
|
PG.5.2.3 |
İç değerlendirme rapor sayısı |
15% |
|||
|
|
PG.5.2.4 |
Kalite kültürünü yaymak amacıyla yapılan etkinlik sayısı (toplantı, çalıştay gibi) |
40% |
|||
|
|
PG.5.2.5 |
İç ve dış paydaşlarla kalite süreçleri ile ilgili yapılan değerlendirme ve toplantı sayısı |
15% |
|||
|
H.5.3 |
Mezun Takip Sisteminin geliştirmek ve sürekliliğini sağlamak |
|||||
|
|
PG.5.3.1 |
Mezun Bilgi Sistemine kayıtlı öğrenci sayısı |
50% |
|||
|
|
PG.5.3.2 |
Mezunlarla birlikte yapılan etkinlik sayısı |
50% |
|||