Araştırma Geliştirme (Ar-Ge) Koordinatörlüğü

DESTEKLENEN PROJELER 

PROJE DÖNEMİ PROJE ADI
2025/1.dönem E-Ticaretin Çevresel Sürdürülebilirliği Nasıl Etkilediğinin Değerlendirilmesi: Seçilmiş Ülkelerin Karşılaştırılmalı Analizi
2025/1.dönem Finansal Gelişme ve Sermayenin Yanlış Tahsisi: AB Ülkeleri Arasında Sektör Düzeyinde Bir Analiz
2025/1.dönem Okul Öncesi Eğitimi Ortamı ve Programının Geliştirilmesi Üzerine Bir Eylem Araştırması: Çağ Koleji Örneği
2025/1.dönem Medeni Haklar Rehberi: Herkes İçin Hukuk  
2024/2.dönem Rusya. Kuzey Makedonya ve Türkiye Cumhuriyeti’nde Hıdırellez İnanç ve Pratikleri Üzerine Karşılaştırmalı İnceleme
2024/2.dönem Video Oyunlarında Yerelleştirme: Dijital Çağda Çevirinin Değişen Rolüne Işık Tutmak
2024/2.dönem Akademisyenler Arasında Kuşaklar Arası Dayanıklılık ve Başa Çıkma Stratejileri: Örgütsel Kapsayıcılık, Kimlik ve Bağlılık İçin Etkileri
2024/2.dönem Bilinçli Farkındalık Temelli Psikoeğitim Programının Üniversite Öğrencilerinin Bilinçli Farkındalık ve Stres Düzeyi Üzerindeki Etkisinin İncelenmesi
2024/2.dönem Çocuklukta Ebeveynleşme Yaşantılarının Yetişkinlikteki Romantik İlişkilere Etkilerinin İncelenmesi: Nitel Bir Araştırma
2024/2.dönem Sürdürülebilirlik yolunda zamanın izinde: Dijital Hikayelerle Kültürel Mirası Geleceğe Taşıma
2024/2.dönem Çocukluk Çağı Travmaları ile Kumar Bağımlılığı Arasındaki İlişkide Yürütücü İşlevlerin ve Disosiasyonun Rolü
2024/2.dönem Erken ve Orta Çocukluk Dönemindeki Çocukların Beden Algılarını Etkileyen Faktörler: Etnografik Araştırma
2024/2.dönem Çocuk ve Ergenlerde Matematik Kaygısının İncelenmesi
2024/2.dönem Özel Gereksinimli Üniversite Öğrencilerinin Gözünden Erişilebilirlik Sorunları Üzerine Bir Araştırma
2024/2.dönem Türkiye’nin Karbon Emisyon Profili: MEREC-PROMETHEE Yöntemiyle Küresel Bir Analiz
2024/2.dönem UTİKAD Üyesi Lojistik İşletmelerinin Lojistik 4.0 Teknolojileri ile ilgili Farkındalık ve Uygulama Düzeyı̇nı̇n Belirlenmesi
2024/2.dönem Finansal Teknolojilerin Çevresel Etkilerinin İncelenmesi: Yapısal Eşitlik Modellemesi ile Bir Yaklaşım
2024/2.dönem Yatırımcılar Sürdürülebilirliği Önemsiyor Mu?    
2024/2.dönem Lise Öğrencilerinin 21.Yüzyıl Becerileri ve Liderlik Yönelimlerinin İncelenmesi  
2024/2.dönem Okul Öncesi Öğretmenlerinin Öz Liderliklerinin, Öğretmen Motivasyonları ve Çokkültürlülük Algısına Etkisi
2024/2.dönem Metaversities ile Eğitimde Yeni Perspektifler: VictoryXR Tabanlı VR Teknolojisi Uygulaması
2024/2.dönem Nükleer Rejimlerin NATO’nun Ontolojik Güvenliğindeki Yeri
2024/2.dönem Uluslararası İlişkiler Eğitiminde Yenilikçi Bir Yaklaşım: Statecraft Simülasyonu
2024/2.dönem Hybrid MEREC-RAWEC Decision-Making Model for Analyzing the Logistics Performance Index of Central and Eastern European (CEE) Countries
2024/2.dönem Assessment of Political Stability, Human Development and Economic Freedom Performance of BRICS-T Countries: A Hybrid MCDM Approach
2024/2.dönem Adana Aile Mahkemelerinde Çocukların Dinlenilmesinin İncelenmesi
2024/2.dönem İklim Değişikliği ile Mücadelede Enerji Şartı Anlaşması ve Avrupa Yeşil Mutabakatı'nın Rolü
2024/2.dönem Sudaki Yaşamın Korunmasına Dair Hukuki Önlemler: Mersin İli Örneği
2024/2.dönem AI-Tutor Destekli Kişiselleştirilmiş Dil Öğrenim Platformu
2024/2.dönem Sanal Gerçekliğin Hazırlık Öğrencilerinin Konuşma Kaygısı Üzerindeki Etkisi: Karma Yöntemli Çalışma
2024/1.dönem NATO'nun Arktik Bölgesinde Ontolojik Güvenlik Arayışı
2024/1.dönem Sanal Sürdürülebilirlik Kütüphanesi
2024/1.dönem Metaverse'de Sürdürülebilir İşletmeler
2024/1.dönem Uluslararası Ticaret ve Lojistik Lisans Öğrencilerinin Mesleki ve Gelecek Beklentileri
2024/1.dönem Sürdürülebilirlik Endeksinde Yer Almak Finansal Performansı ve Firma Değerini Etkiler Mi? Borsa İstanbul'dan Kanıtlar
2023/2.dönem Metaverse Aracılığıyla Çağdaş ve Sürdürülebilir Pazarlama Stratejileri: Netnografik Çalışma
2023/2.dönem Exploring Language Teacher Agency for Wellbeing through Complex Dynamic System Theory
2023/2.dönem İmza Güçleri Ve Güç Esaslı Müdahalelerin İngilizce Öğretmeninin Genel Ve Mesleki İyilik Durumu Üzerindeki Arabuluculuk Rolü
2023/2.dönem Afet Yönetimi ile 6 Şubat Depreminde, Hatay Barosu Avukatlarından Mersin’e Gelen Avukatların Durumlarının İncelenmesi
2023/2.dönem Eğitim İçin Sanal Gerçeklik İçeriği Yaratmak
2023/2.dönem Metaverse Platformlarında Girişimcilik
2023/2.dönem Endüstri 4.0 Farkındalık Düzeyinin Belirlenmesi:Çağ Üniversitesi Örneği
2022/2.dönem Kırsal Bölgelerdeki Ortaokul ve Lise Öğrencilerinin Finansal ve Dijital Okuryazarlık Düzeylerinin Geliştirilmesi (Yenice Mahallesi, Tarsus-Mersin) Örneklemi
2022/2.dönem Çağ Üniversitesi Öğrencileri Ekolojik Ayak İzi (Karbon, Ulaşım, Enerji, Konut ve Dijital) Konusunda Bilinçleniyor
2022/2.dönem Sosyal Medya ve Bilgisayar Oyunlarında Kullanılan Dilin Günlük Dile Yansıması
2022/2.dönem Uluslararası İlişkiler Derslerinde Bilgisayar Tabanlı Simülasyon Kullanımı
2022/2.dönem Göçebe Yaşamda Ebeveynlik Etno-kuramlarının İncelenmesi
2022/2.dönem Üniversite Öğrencilerine Yönelik Beden Olumlama Hareketi
2022/1.dönem Çevirmen Olma Hikayem
2022/1.dönem Uzaktan Eğitim Altyapı Araştırma ve Geliştirme Projesi
2022/1.dönem Metaverse-Sanal Gerçeklik Labaratuvarı (Virtual Reality Lab)  
2021/2.dönem Engelli Dostu Kampüs