Değerli Öğrenciler,
2025-2026 Eğitim-öğretim güz yarıyılı “Ders Kaydı ve Kayıt Yenileme” işlemleri 08-19 Eylül 2025 tarihleri arasında, ‘‘Kurum İçi Yatay Geçiş’’ başvuruları 8-12 Eylül 2025 tarihleri arasında, ‘‘Kayıt Dondurma’’ talepleri 15-26 Eylül 2025 tarihleri arasında, ‘‘Ders Muafiyet Talepleri’’ ise 22-26 Eylül 2025 tarihleri arasında yüz yüze olarak Sosyal Bilimler Enstitüsü Müdürlüğünde yapılacaktır.
Yukarıda belirtilen işlemlerin sırası aşağıdaki gibi tarafınızdan gerçekleştirilecektir.
1.Öğrenci, Enstitü sekreterliğinden aldığı ders kayıt formunu mali onay almak üzere Finans Direktörlüğüne götürecektir.
2.Mali onay alan öğrenci, ders danışmanı ile görüşerek ders aşamasında ise form üzerinde belirtilen dersleri, tez aşamasında olan öğrenci tez dersini işaretleyip ıslak imzalı olarak kayıt formunu ders danışmanına teslim edecektir.
3.Yukarıdaki işleme ek olarak kayıt için öğrencilerimiz https://ubs.cag.edu.tr/ adresi üzerinden sisteme kullanıcı adı ve şifreleri ile giriş yapacaklardır. Lisansüstü programlarda eğitim-öğretimi devam eden öğrencilerimiz var olan kullanıcı adı ve şifrelerini kullanacaklardır. 2025-2026 Güz döneminde eğitim-öğretimine bu dönem başlamış olan öğrencilerimiz için “Kullanıcı Adı: Öğrenci Numarası”, “Şifre: TC Kimlik Numarası” olarak belirlenmiştir.
4.Ders aşamasındaki öğrenciler, kayıt ekranından alacakları dersleri seçerek; tez aşamasındaki öğrenciler ise tez dersini seçip ‘‘Danışman Onayına Gönder’’ işlemini gerçekleştirecektir.
5.Kayıt yenileme işlemi yukarıda işlem sırasındaki adımların eksiksiz olarak yapılmasına müteakip tamamlanacaktır.
6.2025-2026 Güz döneminde eğitim-öğretimine bu dönem başlayacak olan Psikoloji programında alan dışı olan öğrenciler ‘‘Bilimsel Hazırlık’’ derslerini seçmeleri gerekmektedir.
7.Danışman, öğrenci tarafından gönderilen ders kaydını inceledikten sonra öğrencinin seçtiği dersleri kayıt formunda seçtiği derslerle uyumlu olması durumunda kaydı onaylayacaktır. Ders kaydı tamamlanan öğrenciler kayıtlandığı dersleri otomasyon sistemi üzerinden kontrol etmekle yükümlüdür.
8.Seçmeli dersler öğrencilerin başvuru durumuna göre açılacaktır.
9.‘‘Kurum İçi Yatay Geçiş’’ kapsamında tezsiz YL programından tezli YL programına geçiş talebinde bulunacak öğrenciler, ALES sınav sonuç belgesi ile web sitemizde bulunan matbu formlarda yer alan madde-8’inci dosyadaki form 15’i doldurup imzalayıp Sosyal Bilimler Enstitüsü Sekreterliğine teslim etmelidir. İlgili Matbu Formlara https://www.cag.edu.tr/tr/sosyal-bilimler-enstitusu-matbu-evraklar/duyurular/matbu-evrak-listeleri-hakkinda-bilgilendirmedir linkinden ulaşabilirsiniz.
10.Tezli programdan Tezsiz programa geçme talebi olan öğrenciler ise dosyadaki form 14’ü doldurup imzalayıp teslim etmelidir. İlgili Matbu Formlara https://www.cag.edu.tr/tr/sosyal-bilimler-enstitusu-matbu-evraklar/duyurular/matbu-evrak-listeleri-hakkinda-bilgilendirmedir linkinden ulaşabilirsiniz.
11.‘‘Kayıt Dondurma’’ işlemi yapacak olan öğrenciler Sosyal Bilimler Enstitüsü Müdürlüğüne hitaben gerekçeli bir kayıt dondurma dilekçesi hazırlayıp, imzalı dilekçeyi yukarıda belirtilen tarih aralığında Enstitü Sekreterliğine teslim etmelidir.
12.‘‘Ders Muafiyet’’ talebinde bulunacak öğrenciler Sosyal Bilimler Enstitüsü Müdürlüğüne hitaben bir dilekçesi hazırlayıp (imzalı), daha önce başka bir Üniversiteden aldığı derslere ait onaylı not döküm belgesi ile ders içeriklerini yukarıda belirtilen tarih aralığında Enstitü Sekreterliğine teslim etmelidir.
Sosyal Bilimler Enstitüsü Müdürlüğü