Akademik Personel Performans Değerlendirme süreci 15-19 Eylül 2025 tarihleri arasında başladı.

2024-2025 Akademik Yılı "Akademik Personel Performans Değerlendirme Süreci" 15-19 Eylül 2025 tarihleri arasında tamamlanacak. 

Akademik personel performans değerlendirme süreci, kalite güvence sistemlerinin en kritik unsurlarından biridir. Çünkü üniversitelerde eğitim-öğretim, araştırma ve toplumsal katkı faaliyetlerinin niteliği doğrudan akademik kadronun performansına bağlıdır. Bu bağlamda önemi birkaç başlık altında özetlenebilir:

1. Eğitim ve Öğretim Kalitesinin Güvencesi

  • Akademik personelin ders hazırlığı, öğretim yöntemleri, ölçme-değerlendirme uygulamaları ve öğrenciye rehberlik faaliyetleri kalite süreçlerinin temel göstergeleridir.
  • Düzenli performans değerlendirmeleri, ders içeriklerinin güncelliğini, öğretim yöntemlerinin etkinliğini ve öğrenci memnuniyetini izlemeye olanak tanır.
  • Böylece öğretim faaliyetleri sürekli iyileştirme döngüsü (Planla–Uygula–Kontrol Et–Önlem Al) içinde geliştirilir.

2. Araştırma ve Yayın Performansının İzlenmesi

  • Akademik personelin bilimsel yayınları, projeleri ve atıf sayıları üniversitenin araştırma kalitesini belirler.
  • Performans değerlendirme, araştırma faaliyetlerinin kurumun stratejik hedefleriyle uyumlu olup olmadığını takip eder.
  • Bu süreç aynı zamanda araştırma desteklerinin (BAP, TÜBİTAK vb.) adil ve etkili biçimde dağıtılmasına katkı sağlar.

3. Kurumsal Stratejik Hedeflere Katkı

  • Üniversitelerin stratejik planlarında yer alan kalite hedeflerinin çoğu doğrudan akademik kadronun etkinliğiyle ilişkilidir.
  • Performans değerlendirme süreci, akademik personelin bireysel katkısının kurumun vizyon ve misyonuyla uyumunu ölçer.
  • Bu sayede bireysel hedefler ile kurumsal hedefler arasında uyum sağlanır.

4. Şeffaflık ve Hesap Verebilirlik

  • Kalite güvence sistemlerinde şeffaflık ve hesap verebilirlik ön plandadır.
  • Akademik personel performans değerlendirmesi, objektif kriterlerle yapıldığında adalet duygusunu pekiştirir ve kurum içi güveni artırır.
  • Aynı zamanda YÖKAK (Yükseköğretim Kalite Kurulu) değerlendirmelerinde kurum için önemli bir göstergedir.

5. Gelişim ve İyileştirme Mekanizması

  • Akademik performans değerlendirmesi yalnızca bir “ölçme” aracı değil, aynı zamanda gelişim odaklı bir geri bildirim sürecidir.
  • Akademisyenler, güçlü ve gelişime açık yönlerini görerek kariyer planlamalarını yapabilir.
  • Kurum da bu verileri kullanarak hizmet içi eğitim programlarını, akademik teşvikleri ve destek mekanizmalarını tasarlayabilir.

6. Ulusal ve Uluslararası Akreditasyon Süreçlerine Katkı

  • Ulusal ve uluslararası akreditasyon kurumları, akademik kadro yeterliliği ve performansını kalite ölçütleri arasında temel kriter olarak değerlendirir.
  • Performans değerlendirme sürecinin sistematik biçimde yürütülmesi, üniversitenin akreditasyon süreçlerinde güçlü bir yön olarak öne çıkar.