Yeni web sayfamız test yayınında. Ziyaret etmek için tıklayınız
2017 / 2018 GÜZ DÖNEMİ ARA SINAV VE FİNAL SINAVI TARİHLERİ HAKKINDA BİLGİLENDİRMEDİR 2017-2018 GÜZ DÖNEMİ KAYIT YENİLEME, DERS SEÇİMİ VE DERS KAYIT FORMLARI HAKKINDA BİLGİLENDİRMEDİR YÜKSEK LİSANS PROGRAMLARINA İLK KEZ KESİN KAYIT VE KAYIT YENİLEMELERİN UZATILMASI HAKKINDA BİLGİLENDİRMEİŞLETME YÖNETİMİ DOKTORA PROGRAMI KESİN KAYIT EVRAKLARI LİSTESİ HAKKINDAUNICHECK TEZ ALINTI ORANI PROGRAMI HAKKINDA BİLGİLENDİRMEÇAĞ ÜNİVERSİTESİ LİSANS ÖĞRENCİLERİNİN YÜKSEK LİSANS PROGRAMLARINDAN "ÖZEL ÖĞRENCİ STATÜSÜNDE" DERS ALABİLMELERİ HAKKINDA BİLGİLENDİRME YÜKSEK LİSANS PROGRAMLARINA KESİN KAYITLAR İÇİN BAŞVURUDA İSTENEN BELGELER HAKKINDA BİLGİLENDİRMEYABANCI UYRUKLU ÖĞRENCİLERİN YÜKSEK LİSANS PROGRAMLARINA KESİN KAYIT İÇİN BAŞVURUDA İSTENEN BELGELER HAKKINDA BİLGİLENDİRME YAZIŞMA YAPILACAK OLAN ASKERALMA BÖLGE BAŞKANLIĞI (ASAL) DAİRESİ İLE ASKERLİK ŞUBELERİ İLETİŞİM BİLGİLERİ HAKKINDA4’ LÜK SİSTEMDEN 100’ LÜK SİSTEME YENİ NOT DÖNÜŞÜM ÇİZELGESİ HAKKINDATEZ - SEMİNER - DÖNEM PROJESİ YAZANLAR İÇİN BİLGİLENDİRMEDİRDERS GEÇME VE MEZUNİYET NOT ORTALAMASI HAKKINDADERS EKLEME, DERS İÇERİK, GRAFİK TASARIM HAKKINDA BİLGİLENDİRME SAĞLIK KURUMLARI İŞLETMECİLİĞİ TEZLİ/TEZSİZ YÜKSEK LİSANS PROGRAMININ AÇILDIĞI HAKKINDA BİLGİLENDİRME DUYURUSUDUR MATBU EVRAK LİSTELERİ HAKKINDA BİLGİLENDİRMEDİRSIKÇA SORULAN SORULARA VERİLEN CEVAPLAR HAKKINDA BİLGİLENDİRMEGENEL BİLGİİDARİ KADRODOKTORA VE TEZLİ/TEZSİZ YÜKSEK LİSANS PROGRAMLARINDA BURS OLANAKLARI HAKKINDA BİLGİLENDİRME YÖK' TEN GEÇEN TEZLERİ TARAMA HAKKINDA2017 / 2018 EĞİTİM - ÖĞRETİM YILI GÜZ VE BAHAR DÖNEMLERİNE AİT AKADEMİK TAKVİM BİLGİLENDİRMESİDİR...KAYIT YENİLEME İŞLEMLERİ HAKKINDA BİLGİLENDİRMEDİR2017 - 2018 EĞİTİM - ÖĞRETİM YILI PROGRAM ÜCRETLERİ LİSTESİ HAKKINDA BİLGİLENDİRME20 NİSAN 2016 TARİHLİ RESMİ GAZETEDE YAYIMLANAN AZAMİ SÜRELER İLE KAYIT SİLMELER HAKKINDA LİSANSÜSTÜ EĞİTİM VE ÖĞRETİM YÖNETMELİĞİ HAKKINDAKİ DEĞİŞİKLİĞİN BİLGİLENDİRMESİDİRDEZÖDES - YÖK PROJESİ HAKKINDA BİLGİLENDİRMEDİR6569 SAYILI ASKERLİK AF KANUNU KAPSAMINDA BİLGİLENDİRMEDİRLİSANSÜSTÜ PROGRAMLARIMIZDA KAYITLI ÖĞRENCİLERİMİZ İÇİN ÜCRETSİZ SERVİS GELİŞ - GİDİŞ GÜZERGAHLARI LİSTESİ HAKKINDA BİLGİLENDİRMEDİRTEZSİZ YÜKSEK LİSANS PROGRAMLARINDA KESİN KAYITLARDA ALES PUANI KALDIRILDI ÜDS / KPDS / YDS DİL PUANI KARŞILIKLARIÇAĞ ÜNİVERSİTESİ KAMPÜS İÇİNDE UYGULANACAK GÜVENLİK KONULARINA UYULMASI VE ARAÇ TANITIM PULU İSTEK FORMU HAKKINDAÖĞRENCİ DURUM ÖN YÜZÜ - KİMLİK KARTI FORMLARIOTOMASYON GİRİŞİ HAKKINDA ALES SINAV SONUÇ BELGELERİNİN KONTROLÜ HAKKINDA DİPLOMA EKİ (SUPPLEMENT) HAKKINDAEUROPASS BELGELERİ HAKKINDA

Sosyal Bilimler Enstitüsü > Psikoloji Tezli/Tezsiz Y.Lisans Programı

Psikoloji Tezli/Tezsiz Y.Lisans Programı

 

 

Amaç ve Hedefler

Psikoloji Yüksek Lisans programının amacı, öğrencilere etik ilkeler kazandırarak onlara araştırma-uygulama imkanları sağlamak ve böylece öğrenciler için akademik ve uygulama alanında fırsatlar oluşturan yüksek standartlarda genel psikoloji eğitimi vermektir. Bu çerçevede, öğrencilere psikolojinin çeşitli alanlarında derinlemesine bir kuramsal bilgi kazandırılması, araştırma ve eleştirel düşünce becerilerinin geliştirilmesi ve böylece çok kültürlü global bir dünyada ihtiyaç duyulan eğitimli ve sorumluluk sahibi bireyler yetiştirilmesi hedeflenmektedir.

Psikoloji Yüksek Lisans Programında, öğrenciler psikolojinin temel prensipleri hakkında daha güçlü bir iç görü kazanıp edindikleri bu bilgileri kişisel, profesyonel ve sosyal konulara uygulama becerisi de kazanacaktır. Bu doğrultuda, öğrencilerden kişisel, profesyonel ve akademik alanda sorumluluk kazanmaları beklenmektedir.

 

Program Tanımı

 

Amaç, Kuruluş ve Onay

Çağ Üniversitesi 1997 yılında 4282 sayılı yasayla kurulmuş ve onaylanmıştır. Resmi Gazete: 9 Temmuz 1997, Sayı: 23050YÖK Onayı: 13.04.2005/ 007700
Psikoloji Tezli/Tezsiz Yüksek Lisans Programı ise, psikoloji alanında uzmanlaşmanın arttırılması amacıyla YÖK 18.10.2013-65145 sayı 75850160-104.01.03-7686 izni ile kurulmuştur

Gereken Nitelikler

Psikoloji Tezli/Tezsiz Yüksek Lisans Programında okumak isteyen bir öğrencinin, yurtiçi veya yurtdışı denkliği olan bir üniversitede herhangi bir bölümde, dört yıllık lisans programını tamamlamış olması, ALES' ten en az 55 not alması gerekir. Ayrıntılar için bkz. http://www.cag.edu.tr/

Programın Genel Yapısı

Psikoloji Tezli/Tezsiz Yüksek Lisans Programı, öğrencilerin güçlü bir kuramsal  alt yapı geliştirmeleri sağlayacak şekilde tasarlanmıştır. Program, öğrencilerin kamu ve/veya özel sektör işletmelerinde psikoloji uzmanlık bilgisi kullanabilemelerini de hedeflemektedir

Diploma ve Unvanlar

Programı başarıyla tamamlayan öğrencilere Psikoloji'de yüksek lisans diploması verilir.

Çalışma Alanları

Psikoloji Tezli/Tezsiz Yüksek Lisans Programı mezunları kamu ve özel sektörde, sivil toplum örgütlerinde ve benzeri diğer kuruluşlarda çalışma imkanına sahiptir.

Kayıt Kabul Koşulları

Öğrencinin mezuniyet not ortalaması 4 üzerinden en az 2 olmalıdır. 
Sosyal Bilimler Enstitüsü Md.lüğü --> Kayıt Kabul Koşulları

Sınavlar, Ölçme ve Değerlendirme Esasları

Programda yer alan dersler için genel olarak bir ara sınavı ve bir de final sınavı yapılır. Yüksek lisans derslerinde ayrıca dönem projesi, araştırma, makale yazma, sunum gibi yöntemler de uygulanabilir.  Her dersin ölçme ve değerlendirme ölçütleri için "Ders Programı"nda yer alan ders ismini tıklamanız yeterlidir.

Mezuniyet Koşulları

Bir öğrencinin mezun olabilmesi için Genel Not Ortalamasının (GNO) 4.00 üzerinden en az 2.00 olması ve başarısız dersi olmaması gerekir.
Çağ Üniversitesi Lisansüstü Eğitim-Öğretim ve Sınav Yönetmeliği

Öğrenime Devam Olanakları

Programı başarıyla tamamlayan öğrenciler, akademisyen olmayı seçmeleri durumunda, doktora programlarına başvurabilirler.

Program Türü

Tam Zamanlı

Program Dili

Türkçe

Bölüm/Program Başkanı

Prof. Dr. Şükrü UĞUZ
drsuguz@gmail.com  -   sukruuguz@cag.edu.tr

Tel: +90 324 6514800
Fax: +90 324 6514811

AKTS & Erasmus Koordinatörü

Doç. Dr. İlhan ÖZTÜRK 
ilhanozturk@cag.edu.tr

ilhanozturk@yahoo.com

Arş. Gör. Selen Sökmen

selen-sokmen-88@hotmail.com
Tel: +90 324 6514800
Fax: +90 324 6514811

 

 

 

 

Program Çıktıları (PÇ) 

1. Bilimsel anlamda ileri ve gelişmiş düşünce becerisine sahip olur

2. Psikolojinin temel uzmanlık alanlarında bilgiye sahip olur.

3. Ulusal ve uluslararası yayımlanan bilimsel çalışmaları takip eder, değerlendirir ve analiz eder.

4. Sahip olduğu kuramsal bilgi ile edindiği yeni bilgi ile arasında bağlantısallık kurar

5. Çalışma alanına katkı sağlayacak yeni bilimsel araştırma soruları oluşturur

6. Oluşturduğu bilimsel sorulara uygun araştırma yürütecek, sonuçları analiz edecek yöntemsel bilgi edinir

7. Psikolojinin etik ilkelerini edinir

8. Araştırma, uygulama ve mesleki alanlarda bu ilkelere göre hareket eder

9. Edinmiş olduğu bilgi ve becerileri uygulama alanında kullanabilir.

 

BİRİNCİ YIL, BİRİNCİ YARIYIL

Dersin Kodu

Dersin Adı

Dersin Şekli

Kredi

AKTS

PSI-102

Psikolojiye Giriş

Zorunlu

0-0-0

6

PSI-302

Klinik Psikolojisi

Zorunlu

0-0-0

6

PSI-204

Psikolojide Yöntem ve Araştırma

Zorunlu

0-0-0

6

PSI-202

Gelişim Psikolojisi

Zorunlu

0-0-0

6

Toplam Kredi

0

24

BİRİNCİ YIL, İKİNCİ YARIYIL

Dersin Kodu

Dersin Adı

Dersin Şekli

Kredi

AKTS

PSI-532

Kişilik Kuramları

Seçmeli

3-0-3

6

PSI-528

Endüstri Psikolojisinde Seçme Konular

Seçmeli

3-0-3

6

PSI-530

İletişim Psikolojisi

Seçmeli

3-0-3

6

PSI-510

Ölçek Geliştirme

Seçmeli

3-0-3

7

Toplam Kredi

12

25

İKİNCİ YIL, ÜÇÜNCÜ YARIYIL

Dersin Kodu

Dersin Adı

Dersin Şekli

Kredi

AKTS

PSI-501

Klinik Psikolojide Seçme Konular

Zorunlu

3-0-3

6

PSI-513

Klinik Psikopatoloji

Zorunlu

3-0-3

6

PSI-503

Psikolojik Testler ve Uygulamaları

Seçmeli

3-0-3

6

PSI-509

Seminer (Tezsiz)

Zorunlu

3-0-3

6

PSI-507

Seminer (Tezli)

Zorunlu

0-0-0

6

PSI-511

Dönem Projesi

Zorunlu

0-0-0

6

PSI-505

İleri Gelişim Psikolojisi

Seçmeli

3-0-3

6

Toplam Kredi

15

42

İKİNCİ YIL, DÖRDÜNCÜ YARIYIL

Dersin Kodu

Dersin Adı

Dersin Şekli

Kredi

AKTS

PSI-514

Kognitif Psikoloji

Seçmeli

3-0-3

8

PSI-508

Çok Değişkenli İstatistikler

Zorunlu

3-0-3

8

PSI-518

Psikoterapide Görüşme Teknikleri

Zorunlu

3-0-3

7

PSI-520

Endüstri Psikolojisi

Zorunlu

3-0-3

7

PSI-522

İstatistiksel Teknikler

Seçmeli

3-0-3

7

PSI-524

İleri ve Çok Değişkenli İstatistiksel Teknikler

Seçmeli

3-0-3

7

Toplam Kredi

18

44

ÜÇÜNCÜ YIL, BEŞİNCİ YARIYIL

Dersin Kodu

Dersin Adı

Dersin Şekli

Kredi

AKTS

PSI-597

Tez

Zorunlu

0-0-0

30

Toplam Kredi

0

30

ÜÇÜNCÜ YIL, ALTINCI YARIYIL

Dersin Kodu

Dersin Adı

Dersin Şekli

Kredi

AKTS

PSI-598

Tez

Zorunlu

0-0-0

30

Toplam Kredi

0

30

BÖLÜM SEÇMELİ DERSLERİ

Dersin Kodu

Dersin Adı

Dersin Şekli

Kredi

AKTS

ELT-514

Çocuk Edebiyatı

Seçmeli

3-0-3

7

PSI-512

Sosyal Biliş

Seçmeli

3-0-3

6

PSI-514

Gelişim Psikolojisinde Seçme Konular

Seçmeli

3-0-3

6

PSI-516

Gruplararası Süreçlere Çağdaş Yaklaşımlar

Seçmeli

3-0-3

6

PSI-540

Kişilerarası İlişkilere Çağdaş Yaklaşımlar

Seçmeli

3-0-3

6

PSI-521

Toplumsal Cinsiyete Çağdaş Yaklaşımlar

Seçmeli

3-0-3

6

MAN-502

İnsan Kaynakları ve Personel Yönetimi

Seçmeli

3-0-3

6

MAN-508

Liderlik ve Örgütsel Davranış

Seçmeli

3-0-3

6

MAN-510

Liderlikte Gelişim ve Yenilik

Seçmeli

3-0-3

6

MAN-524

Liderlik, Motivasyon ve Performans

Seçmeli

3-0-3

6

PSI-529

Adli Psikoloji

Seçmeli

3-0-3

6

PSI-542

Öğrenme Psikolojisi

Seçmeli

3-0-3

6

PSI-519

Varoluşçu Terapiler

Seçmeli

3-0-3

6

PSI-502

Çocuk ve İletişim

Seçmeli

3-0-3

6

PSI-504

Psikolojide Ölçme ve Değerlendirme

Seçmeli

3-0-3

6

Toplam Kredi

45

91

 

BİRİNCİ YIL, BİRİNCİ YARIYIL

Dersin Kodu

Dersin Açıklama

PSI-102

Bu ders psikolojik araştırma, duyum ve algı, bilinç durumları, öğrenme ve bellek gibi temel psikolojik süreçlere bir giriş niteliğindedir. Bu konular davranışçı, bilişsel, psikodinamik ve sosyo-kültürel olmak üzere psikoloji alanındaki temel kuramsal yaklaşımlar bağlamında incelenecektir. Derste bir bilim olarak psikolojinin insan doğası ve davranışını anlamamıza nasıl katkıda bulunduğu vurgulanacaktır. Bu derste, psikoloji bilimine yön veren akımlar, psikoloji kullanılan araştırma yöntemleri temel kuramlar ve psikolojinin uygulama alanları ile ilgili genel bir perspektif kazanması amaçlanmaktaıdr.

PSI-302

Klinik psikoloji ile ilgili temel konu ve araşıtrma sonuçlarını kavrayabilecek, uygulamalarıyla ilgili profesyonel etik konularını kavrayabilecek, çeşitliliğe sosyokültürel farkındalık ve hassasiyet geliştirebilecek, okal düzlemde klinik uygulamalara teme bakış açıları geliştirebilecektir. Bu dersin amacı klinik psikoloji ile ilgili temel konsept, teori, yöntem, beceri ve uzmanlık konularını dersi alan öğrencilere kazandırabilmektir. Bu ders klinik psikoloji alanına kapsamlı ve yoğun bir bakış açısı sağlar. Dersle ilgili temel konular şu şekildedir : (1) klinik psikoloji alanının geçmişi, şimdiki durumu ve gelecek yönelimleri, (2) alanla ilgili temel konular, ve tartışmalar, (3) tanı ve değerlendirmeye yönelik metot ve sonular, (4) bilimsel görüşme teknikleri ve uygulamaları (5) Klinik psikolojide özel alanlar ve konular ve  (6) okul başarısına yönelik uygulamalar. Psikoloji alanlarından klinik psikolojinin uygulama alanları, psikopatolojinin tanımı ve psikopatolojik tanımlamalar ve terminoloji ile tanısal değerlendirme yöntemleri, klinik müdahale teknikleri anlatılır. Bu dersin amacı klinik psikoloji tanımını, ilgi alanını, bu alana ait kavramları, terminolojiyi, kuramları, psikopatolojiyi, tanısal değerlendirme becerilerini ve klinik müdahaleleri tanıtmaktır.

PSI-204

Bu ders niteliksel araştırmanın temellerine ve bilim ve uygulamada niteliksel araştırmanın önemine bir giriştir. Dolayısıyla, farklı niteliksel araştırma desenlerinin yanı sıra veri toplama yöntemleri de incelenecektir. Geçerlik, güvenirlik gibi kavramlarla farklı yöntemsel yaklaşımlar bağlamında ahlaki hususlar da tartışılacaktır. Bu derste, öğrencilerin deneysel psikoloji araştırmaları ile tanışıklığının sağlanması ve kendi oluşturdukları hipotezleri uygun araştırma yöntemi ile test etme becerisi kazanmaları amaçlanmıştır.

PSI-202

Gelişim psikolojisi doğumdan ölüme kadar insan gelişinin incelenmesidir. Bireyin fiziksel, bilişsel ve psiko-sosyal olgunluğa ulaşması süreci ve bu konudaki kuramlar üzerinde özelikle durulacaktır.  Bu derste, öğrencilerin döllenmeden ölüme kadar inan gelişimine yön veren biyolojik, sosyal ve psikolojik etkenleri yönelik bir kavrayış geliştirmeleri amaçlanmıştır.

BİRİNCİ YIL, İKİNCİ YARIYIL

Dersin Kodu

Dersin Açıklama

PSI-532

Klasik ve çağdaş kişilik kuramlarının ele alınacağı bu derste, kişilik kavramı, kişilik ile ilgili farklı kuramsal yaklaşımların karşılaştırılması, kişilik kuramlarının psikopatolojide ve psikoterapideki yansımaları tartışılacaktır.

PSI-528

Bu derste Endüstri/Örgüt Psikolojisindeki uygulamalar, örgütsel bağlılık ve motivasyon, örgütlerde öğrenme ve liderlik, örgüt kültürü ve örgütlerde rekabet konuları kuramsal tartışmalar ve uygulamalardan örneklerle ele alınacaktır.

PSI-530

İletişim sürecinin bir bütün olarak ele alınacağı bu derste, iletişim süreci, kişilerarası iletişimi bozan faktörler, iletişim çatışmaları ve etkili iletişim konuları ile birlikte modern dünyada medya, sosyal ağlar ve iletişim teknolojilerindeki gelişmelerin kişilerarası iletişim açısından çıktıları incelenecektir.

PSI-510

Ölçek geliştirme, ölçek geliştirmenin basamaklarını öğrenirler,  ölçek geliştirme için, kullanılan testleri öğrenir, arkadaşlarıyla örnek bir ölçek geliştirme çalışması yapar.

İKİNCİ YIL, ÜÇÜNCÜ YARIYIL

Dersin Kodu

Dersin Açıklama

PSI-501

Bu ders kapsamında klinik psikolojinin temel kavramlarının yanı sıra klinik psikoloji alanındaki güncel gelişmeler tartışılacak ve klinik psikolojinin uygulama alanları ele alınacaktır.

PSI-513

PSI-503

Psikolojik Testler ve Uygulamaları Psikolojik testlere ilişkin temel kavram ve ilkeler, bireysel ve grup zeka testleri, başarı, yetenek ve kişilik testleri, ilgi envanterleri, bazı test ve envanterlerin uygulanması ve değerlendirilmesi.

PSI-509

Bir öğretim elemanı gözetiminde yapılan seminer çalışmalarında, öğrencinin bağımsız bir araştırma yaparak bu konuda deneyim kazanması ve konuyu anlatarak topluluk önünde konuşabilme yeteneğinin geliştirilmesi amaçlanmaktadır. Çalışma konusunun saptanması, ikincil kaynakların araştırılması ve bunların çalışmada kullanılması, alan araştırması, elde edilen  bilgiler ışığında taslak çalışmanın hazırlanması, gerekli düzeltmelerin yapılarak raporun rapor yazma kurallarına uygun bir şekilde tamamlanması ve son olarak raporun dinleyicilere sunulması ve tartışılması bu dersin kapsamını oluşturmaktadır. Bu derste bilim uzmanlığına hazırlanan adayların tebliğ, makale, rapor, tez, kitap ve diğer akademik çalışmaları daha yetkin şekilde hazırlayabilmelerine yardımcı olacak teorik ve uygulamalı seminerler gerçekleştirilecek; verilen dönem ödevlerinin şekil ve içerik açısından analiz ve redaksiyonu yapılacaktır.

PSI-507

Bir öğretim elemanı gözetiminde yapılan seminer çalışmalarında, öğrencinin bağımsız bir araştırma yaparak bu konuda deneyim kazanması ve konuyu anlatarak topluluk önünde konuşabilme yeteneğinin geliştirilmesi amaçlanmaktadır. Çalışma konusunun saptanması, ikincil kaynakların araştırılması ve bunların çalışmada kullanılması, alan araştırması, elde edilen  bilgiler ışığında taslak çalışmanın hazırlanması, gerekli düzeltmelerin yapılarak raporun rapor yazma kurallarına uygun bir şekilde tamamlanması ve son olarak raporun dinleyicilere sunulması ve tartışılması bu dersin kapsamını oluşturmaktadır. Bu derste bilim uzmanlığına hazırlanan adayların tebliğ, makale, rapor, tez, kitap ve diğer akademik çalışmaları daha yetkin şekilde hazırlayabilmelerine yardımcı olacak teorik ve uygulamalı seminerler gerçekleştirilecek; verilen dönem ödevlerinin şekil ve içerik açısından analiz ve redaksiyonu yapılacaktır.

PSI-511

Psikoloji alanında yazım kurallarına uygun olarak yazılacak bir akademik çalışma niteliğindedir. Dersin içeriği kapsamlı bir deneme, eleştirel bir rapor, uygulamaya dönük bir proje, deneysel bir çalışma olabilir. Proje dersi, dönem sonunda başarılı ya da başarısız olarak değerlendirilir.

PSI-505

Yaşamın başlangıcından ileri yaşlılık yıllarına kadar bedensel, motor, bilişsel, duygusal, ahlaki ve toplumsal yönlerden insanın geçirdiği normal gelişim aşamalarının ve bu aşamalarda ortaya çıkabilecek sorunların incelenmesi, gelişimle ilgili temel kavram ve ilkeler, çocukluk döneminin biyo-psiko, sosyal ve kültürel boyutu ile ana-baba çocuk etkileşiminin incelenmesi, erinlik ve ergenlik dönemlerine ilişkin; biyo-psiko, sosyal ve kültürel boyutu ile kişilik gelişiminin incelenmesi, genç yetişkinlik ile orta yaşlılık ve yaşlılık dönemlerini sosyo- kültürel ve Bedensel ve duyusal gelişiminin incelenmesi konu edinilmiştir.

İKİNCİ YIL, DÖRDÜNCÜ YARIYIL

Dersin Kodu

Dersin Açıklama

PSI-514

PSI-508

PSI-518

PSI-520

PSI-522

PSI-524

ÜÇÜNCÜ YIL, BEŞİNCİ YARIYIL

Dersin Kodu

Dersin Açıklama

PSI-597

Bu derste öğrencilere tez yazmada uygulanması gereken usuller (tez yazma planı) gösterilecek ve yapacakları çalışmaları için gerekli ve doğru tekniği kullanarak araştırma yapmaları sağlanacaktır. Öğrencilerin kaynakların kullanımı, tez yazma usulü hakkında bilgi sahibi olmalarını sağlamak.

ÜÇÜNCÜ YIL, ALTINCI YARIYIL

Dersin Kodu

Dersin Açıklama

PSI-598

Bu derste öğrencilere tez yazmada uygulanması gereken usuller (tez yazma planı) gösterilecek ve yapacakları çalışmaları için gerekli ve doğru tekniği kullanarak araştırma yapmaları sağlanacaktır. Öğrencilerin kaynakların kullanımı, tez yazma usulü hakkında bilgi sahibi olmalarını sağlamak.

BÖLÜM SEÇMELİ DERSLERİ

Dersin Kodu

Dersin Açıklama

ELT-514

Çocuk edebiyatına iliksin çalışmaların yapılması; folklor, şiir, hikaye, kurgu ve düz yazı incelemeleri; edebiyata iliksin çocuk gelişiminin incelenmesi.

PSI-512

Bu ders kapsamında sosyal dünyanın ne şekilde algılandığı, bu algının otomatikleşmiş ve bilinçli süreçler ile biçimlendirilmesi, söz konusu algısal ve bilişsel süreçlerin davranışsal çıktıları üzerinde durulacaktır. Bu bağlamda, atıflar, sosyal kategorileme, açık ve örtük tutumlar gibi konular tartışılacaktır.

PSI-514

Yaşam boyu gelişim yaklaşımı çerçevesinde gelişime yön veren biyolojik, psikolojik ve sosyal süreçlerin ele alınacağı bu derste çağdaş ve klasik yaklaşımlar karşılaştırmalı olarak tartışılarak bütünsel bir yaklaşımla insan gelişimine odaklanılacak ve bu tartışmalar Gelişim Psikolojisinin uygulama alanları ile ilişkilendirilecektir.

PSI-516

Bu ders kapsamında gruplararası süreçlerin doğası, gruplararası ilişkileri biçimlendiren sosyal-bağlamsal faktörler, bu faktörler tarafından biçimlendirilen gruplararası süreçlerin sonuçları olarak önyargılar, kalıpyargılar ve ayrımcı davranışlar incelenecektir.

PSI-540

Bu ders kapsamında kişilerarası ilişkiler literatürüne yön veren çağdaş yaklaşımlar tartışılarak, yakın ilişkilerin doğası, aşk kuramları, yetişkin bağlanma modelleri, eş seçimi ve cinsellik, kişilerarası ilişkileri yönlendiren evrimsel süreçler ele alınacaktır.

PSI-521

Toplumsal cinsiyet kavramının tarihsel ve sosyal-yapısal kökenlerinin inceleneceği bu ders kapsamında, cinsiyet ile ilgili mitsel inanışlar, cinsiyet ayrımcılığı ve çelişik duygulu cinsiyetçilik kavramlarına yer verilecektir.

MAN-502

İnsan Kaynakları yönetiminin temelleri, insan kaynakları yönetimini personel yönetiminden ayıran diğer hususlar, insan kaynakları stratejileri, iş analizleri, iş tanımları, iş gücü planlaması seçme ve oryantasyon performans değerlendirmesi, iş değerlendirmesi, ücret yönetimi çalışmayı teşvik sistemleri, hizmet içi eğitim, insan kaynakları yönetimi el kitabı.

MAN-508

İşletmelerdeki sosyal ve psikolojik sorunlar, insan ve endüstri üzerindeki etkileri ve çözüm yolları, personel seçme, eğitme ve değerlendirme, grup dinamikleri ve gruplar arası sorunlar, güdüleme, önderlik, karar verme ve iletişimde psikolojik sorunlar, rol, statü, otorite, örgütsel çatışma, stres ve yönetim.

MAN-510

Bu ders yeniliği ve gelişimi ve aynı zamanda gelişim projelerini yönetmek için gerekli liderlik süreçlerini geliştirmeyi hedefler. Ayrıca iletişimin gelişimini, örgütsel yönetim için gerekli beceri ve anlayışın gelişmesi ve işte verimliliğin artırılması gibi konular anlatılmaktadır.

MAN-524

Örgütsel Davranışa Giriş ve Yöntem; Örgütsel Davranışın Tarihsel Gelişimi ve Yeni Yaklaşımlar Örgüt İçinde Birey ve Kişilik; Duygular, Değerler, Tutumlar ve İş Tatmini Örgütsel Öğrenme, Örgütlerde Gruplar ve Takımlar Örgütlerde Liderlik ve Kuramlar Motivasyon teorilerini anlamak Örgütlerde Çatışma Örgütsel Stres ve Yönetimi, Performans yönetimi, Çağdaş teknikler Örgütsel Değişme ve Gelişme Örgütlerde Güç ve Politika İş Dizaynı ve Yaklaşımlarla davranış teorilerini ilişkilendirmek.

PSI-529

Bu ders kapsamında suçun oluşması, suç durumunun soruşturulması, suçlu (şüpheli) ve mağdurların değerlendirilmesi, mağduriyet durumu ve çıktıları ile hükümlülerin rehabilitasyonlarında psikolojik kuram ve yöntemlerin nasıl kullanılabileceği tartışılacaktır.

PSI-542

PSI-519

Bu ders kapsamında öznellik, bireysellik, sorumluluk, özgürlük, bunaltı gibi  kavramlar Kierkegaard, Heideger, Sartre, Nietzsche’nin varoluşçu görüşleri çerçevesinde tartışılacak ve bu varoluşçu temaların psikoloji ve psikoterapideki uzantıları Rollo May ve Victor Frankl’ın görüşleri çerçevesinde tanıtılacaktır.

PSI-502

Bu dersi aldıktan sonra öğrenciler, kültürel ve toplumsal yaşantıda çocuğun önemini vurgular, çocuğun büyüme ve gelişme özelliklerine göre iletişim türlerini açıklar, çocuklarla nasıl iletişim kurulacağını bilir, medyada çocuğun kullanımı – çocuğun medyayı kullanmasını bilirle, temel çocuk haklarını, yasal düzenlemeleri bilir, çocuklarla çalışmanın önemini kavrar.

PSI-504

Bu derste ölçme kavramı üzerinde durularak psikolojide sıklıkla kullanılan kişilik, performans ve tutum ölçeklerinin nasıl geliştirildiği, bu ölçeklerin nasıl uygulanabileceği ve bu ölçeklerden elde edilen sonuçların nasıl yorumlanabileceği tartışılacaktır. Böylece, norm ve adaptasyon çalışmaları, ölçeklerin geçerlilik ve güvenilirliklerinin nasıl değerlendirileceği, ölçme ile ilgili yanlılıklar ele alınacaktır. 

 

 

Zorunlu Dersler

 

Kod

Dersin Adı

PÇ1

PÇ2

PÇ3

PÇ4

PÇ5

PÇ6

PÇ7

PÇ8

PÇ9

PSİ 501

Ölçek Geliştirme

X

-

X

X

X

-

-

-

X

PSİ 503

Çok Değişkenli İstatistikler

X

-

X

X

-

X

-

-

-

PSİ 502

Psikolojide Ölçme ve Değerlendirme

X

-

X

X

-

X

X

-

-

PSİ 532

Seminer

X

X

X

-

X

X

-

X

-

Program Çıktılarıyla İlişkili Ders Sayısı / 8

4

1

4

3

2

3

1

1

1

Program Çıktılarıyla İlişkili Yüzdesi      

%57

%14

%57

%43

%29

%43

%14

%14

%14

 

 

 

 

 

 

 

 

Seçmeli Dersler

 

Kod

Dersin Adı

PÇ1

PÇ2

PÇ3

PÇ4

PÇ5

PÇ6

PÇ7

PÇ8

PÇ9

PSİ 510

Klinik Psikolojide Seçme Konular

-

X

X

X

-

X

X

X

X

PSİ 511

Kişilik Kuramları

-

X

X

X

-

-

-

-

-

PSİ 512

Sosyal Biliş

-

X

X

X

X

X

-

-

-

PSİ 513

Sosyal Psikolojide Çağdaş Yaklaşımlar

-

X

X

X

X

-

-

-

X

PSİ 514

Gelişim Psikolojisinde Seçme Konular

-

X

X

X

X

-

X

X

-

PSİ 515

Adli Psikoloji

-

X

X

X

X

-

X

X

X

PSİ 516

Gruplararası Süreçlere Çağdaş Yaklaşımlar

-

X

X

X

-

-

-

-

X

PSİ 517

İletişim Psikolojisi

-

X

X

X

-

-

-

-

X

PSİ 518

Öğrenme Psikolojisi

-

X

X

-

X

X

X

X

X

PSİ 519

Varoluşçu Terapiler

-

X

X

-

-

-

X

X

X

PSİ 520

Kişilerarası İlişkilere Çağdaş Yaklaşımlar

-

X

X

-

X

-

-

-

-

PSİ 521

Toplumsal Cinsiyete Çağdaş Yaklaşımlar

-

X

X

-

X

-

-

-

-

PSİ 525

Çocuk ve İletişim

-

X

X

X

-

-

-

-

X

PSİ 527

Endüstri Psikolojisinde Seçme Konular

-

X

X

X

X

-

X

X

X

 

 

PSİKOLOJİ YÜKSEK LİSANS PROGRAMI

TYYÇ & PÇ İLİŞKİLERİ

TYYÇ PSİKOLOJİ Temel Alanı Yeterlilikleri

Psikoloji Program Çıktıları (PÇ)

PÇ TANIMLARI

 

 

 

1

2

3

4

5

6

7

8

9

 

 

BİLGİ

Kuramsal & Olgusal

1. Psikoloji lanında ileri düzeyde bilgilere sahiptir.

 X

X

X

X

     

 

 

 

2. Psikolojinin temel uzmanlık alanlarında bilgiye sahip olur.

 

 

 

 

 

BECERİLER

Bilişsel & Uygulamalı

1- Psikoloji alanındaki bilgileri çalışanlar ve ekip arkadaşlarına aktarabilme becerisine sahiptir.

   

X

 

X

X

 

 

 

 

3. Ulusal ve uluslararası yayımlanan bilimsel çalışmaları takip eder, değelendirir ve analiz eder.

5. Çalışma alanına katkı sağlayacak yeni bilimsel araştırma soruları oluşturur

6. Oluşturduğu bilimsel sorulara uygun araştırma yürütecek, sonuçları analiz edecek yöntemsel bilgi edinir

2-Karar, uygulama ve davranışlarında psikolojiye ilişkin edindiği bilgileri kullanmak suretiyle verileri yorumlayabilme, analiz edebilme, sorunları tanımlayabilme ve çözüm önerileri getirebilme becerisine sahiptir.

         

X

X

 

YETKİNLİKLER

Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği

1-Psikoloji alanında konularda araştırma ve çalışma yapar.

     

X

X

X

     

 

 1. Bilimsel anlamda ileri ve gelişmiş düşünce becerisine sahip olur

4. Sahip olduğu kuramsal bilgi ile edindiği yeni bilgi ile arasında bağlantısallık kurar

7. Psikolojinin etik ilkelerini edinir

8. Araştırma, uygulama ve mesleki alanlarda bu ilkelere göre hareket eder

9. Edinmiş olduğu bilgi ve becerileri uygulama alanında kullanabilir.

2-Proje yürütücüsü ya da katılımcısı olarak proje hedeflerine uygun sorumluluk alır.

         

X

X

X

X

 

3- Psikoloji bilgisini kullanarakÖrgüt/Kurum için amaç ve hedef belirler.

     

X

   

X

X

 

Öğrenme Yetkinliği

1-Edindiği bilgi ve becerileri eleştirel olarak değerlendirir.

X

   

X

X

     

 

 

2-Öğrenme gereksiniminin sürekliliğini kavradığını gösterir.

   

X

 

X

X

   

 

 

İletişim ve Sosyal Yetkinlik

1-Alanı ile ilgili edindiği bilgi ve beceriler düzeyindeki düşüncelerini ve önerilerini ilgililere yazılı ve sözlü olarak aktarır.

       

X

X

   

 

 

2-Mesleki alanda paydaşlarla etkili iletişim kurar.

     

X

X

X

   

 

 

 

               

 

 

 

               

 

 

Alana Özgü Yetkinlik

1-Psikoloji ve toplumsal etik değerlere uygun davranır.

           

X

X

 

 

2- Paydaşlarıyla ilişkilerini analiz eder ve etkin biçimde yürütür.

     

X

       

 

3-Yenilikleri teşvik edebilme becerisine sahiptir.

       

X

X

 

 

 

 

4-Psikolojinin uygulama alanlarıyla ilgili eleştirel düşünür.

X

   

X

         

 

5-Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite ve kültürel değerler ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahiptir.

X

         

X

 X

 

 

 

Uzmanlık-Alan Dersleri

Dersin Kodu

Dersin Adı

Dersin Şekli

Kredi

AKTS

PSI-501

Klinik Psikolojide Seçme Konular

Zorunlu

3-0-3

06

PSI-513

Klinik Psikopatoloji

Zorunlu

3-0-3

06

PSI-503

Psikolojik Testler ve Uygulamaları

Seçmeli

3-0-3

06

PSI-597

Tez

Zorunlu

0-0-0

30

PSI-598

Tez

Zorunlu

0-0-0

30

PSI-508

Çok Değişkenli İstatistikler

Zorunlu

3-0-3

08

PSI-202

Gelişim Psikolojisi

Zorunlu

0-0-0

06

PSI-518

Psikoterapide Görüşme Teknikleri

Zorunlu

3-0-3

07

PSI-520

Endüstri Psikolojisi

Zorunlu

3-0-3

07

Toplam Kredi

18

106

Tamamlayıcı Dersler

Dersin Kodu

Dersin Adı

Dersin Şekli

Kredi

AKTS

PSI-102

Psikolojiye Giriş

Zorunlu

0-0-0

06

PSI-509

Seminer (Tezsiz)

Zorunlu

3-0-3

06

PSI-507

Seminer (Tezli)

Zorunlu

0-0-0

06

PSI-511

Dönem Projesi

Zorunlu

0-0-0

06

PSI-302

Klinik Psikolojisi

Zorunlu

0-0-0

06

PSI-204

Psikolojide Yöntem ve Araştırma

Zorunlu

0-0-0

06

Toplam Kredi

3

36

Seçmeli Dersler

Dersin Kodu

Dersin Adı

Dersin Şekli

Kredi

AKTS

ELT-514

Çocuk Edebiyatı

Seçmeli

3-0-3

07

PSI-532

Kişilik Kuramları

Seçmeli

3-0-3

06

PSI-512

Sosyal Biliş

Seçmeli

3-0-3

06

PSI-514

Gelişim Psikolojisinde Seçme Konular

Seçmeli

3-0-3

06

PSI-516

Gruplararası Süreçlere Çağdaş Yaklaşımlar

Seçmeli

3-0-3

06

PSI-540

Kişilerarası İlişkilere Çağdaş Yaklaşımlar

Seçmeli

3-0-3

06

PSI-521

Toplumsal Cinsiyete Çağdaş Yaklaşımlar

Seçmeli

3-0-3

06

MAN-502

İnsan Kaynakları ve Personel Yönetimi

Seçmeli

3-0-3

06

MAN-508

Liderlik ve Örgütsel Davranış

Seçmeli

3-0-3

06

MAN-510

Liderlikte Gelişim ve Yenilik

Seçmeli

3-0-3

06

MAN-524

Liderlik, Motivasyon ve Performans

Seçmeli

3-0-3

06

PSI-528

Endüstri Psikolojisinde Seçme Konular

Seçmeli

3-0-3

06

PSI-530

İletişim Psikolojisi

Seçmeli

3-0-3

06

PSI-505

İleri Gelişim Psikolojisi

Seçmeli

3-0-3

06

PSI-514

Kognitif Psikoloji

Seçmeli

3-0-3

08

PSI-510

Ölçek Geliştirme

Seçmeli

3-0-3

07

PSI-529

Adli Psikoloji

Seçmeli

3-0-3

06

PSI-542

Öğrenme Psikolojisi

Seçmeli

3-0-3

06

PSI-519

Varoluşçu Terapiler

Seçmeli

3-0-3

06

PSI-502

Çocuk ve İletişim

Seçmeli

3-0-3

06

PSI-522

İstatistiksel Teknikler

Seçmeli

3-0-3

07

PSI-524

İleri ve Çok Değişkenli İstatistiksel Teknikler

Seçmeli

3-0-3

07

PSI-504

Psikolojide Ölçme ve Değerlendirme

Seçmeli

3-0-3

06

Toplam Kredi

69

144