Yeni web sayfamız test yayınında. Ziyaret etmek için tıklayınız
2017 / 2018 GÜZ DÖNEMİ ARA SINAV VE FİNAL SINAVI TARİHLERİ HAKKINDA BİLGİLENDİRMEDİR 2017-2018 GÜZ DÖNEMİ KAYIT YENİLEME, DERS SEÇİMİ VE DERS KAYIT FORMLARI HAKKINDA BİLGİLENDİRMEDİR YÜKSEK LİSANS PROGRAMLARINA İLK KEZ KESİN KAYIT VE KAYIT YENİLEMELERİN UZATILMASI HAKKINDA BİLGİLENDİRMEİŞLETME YÖNETİMİ DOKTORA PROGRAMI KESİN KAYIT EVRAKLARI LİSTESİ HAKKINDAUNICHECK TEZ ALINTI ORANI PROGRAMI HAKKINDA BİLGİLENDİRMEÇAĞ ÜNİVERSİTESİ LİSANS ÖĞRENCİLERİNİN YÜKSEK LİSANS PROGRAMLARINDAN "ÖZEL ÖĞRENCİ STATÜSÜNDE" DERS ALABİLMELERİ HAKKINDA BİLGİLENDİRME YÜKSEK LİSANS PROGRAMLARINA KESİN KAYITLAR İÇİN BAŞVURUDA İSTENEN BELGELER HAKKINDA BİLGİLENDİRMEYABANCI UYRUKLU ÖĞRENCİLERİN YÜKSEK LİSANS PROGRAMLARINA KESİN KAYIT İÇİN BAŞVURUDA İSTENEN BELGELER HAKKINDA BİLGİLENDİRME YAZIŞMA YAPILACAK OLAN ASKERALMA BÖLGE BAŞKANLIĞI (ASAL) DAİRESİ İLE ASKERLİK ŞUBELERİ İLETİŞİM BİLGİLERİ HAKKINDA4’ LÜK SİSTEMDEN 100’ LÜK SİSTEME YENİ NOT DÖNÜŞÜM ÇİZELGESİ HAKKINDATEZ - SEMİNER - DÖNEM PROJESİ YAZANLAR İÇİN BİLGİLENDİRMEDİRDERS GEÇME VE MEZUNİYET NOT ORTALAMASI HAKKINDADERS EKLEME, DERS İÇERİK, GRAFİK TASARIM HAKKINDA BİLGİLENDİRME SAĞLIK KURUMLARI İŞLETMECİLİĞİ TEZLİ/TEZSİZ YÜKSEK LİSANS PROGRAMININ AÇILDIĞI HAKKINDA BİLGİLENDİRME DUYURUSUDUR MATBU EVRAK LİSTELERİ HAKKINDA BİLGİLENDİRMEDİRSIKÇA SORULAN SORULARA VERİLEN CEVAPLAR HAKKINDA BİLGİLENDİRMEGENEL BİLGİİDARİ KADRODOKTORA VE TEZLİ/TEZSİZ YÜKSEK LİSANS PROGRAMLARINDA BURS OLANAKLARI HAKKINDA BİLGİLENDİRME YÖK' TEN GEÇEN TEZLERİ TARAMA HAKKINDA2017 / 2018 EĞİTİM - ÖĞRETİM YILI GÜZ VE BAHAR DÖNEMLERİNE AİT AKADEMİK TAKVİM BİLGİLENDİRMESİDİR...KAYIT YENİLEME İŞLEMLERİ HAKKINDA BİLGİLENDİRMEDİR2017 - 2018 EĞİTİM - ÖĞRETİM YILI PROGRAM ÜCRETLERİ LİSTESİ HAKKINDA BİLGİLENDİRME20 NİSAN 2016 TARİHLİ RESMİ GAZETEDE YAYIMLANAN AZAMİ SÜRELER İLE KAYIT SİLMELER HAKKINDA LİSANSÜSTÜ EĞİTİM VE ÖĞRETİM YÖNETMELİĞİ HAKKINDAKİ DEĞİŞİKLİĞİN BİLGİLENDİRMESİDİRDEZÖDES - YÖK PROJESİ HAKKINDA BİLGİLENDİRMEDİR6569 SAYILI ASKERLİK AF KANUNU KAPSAMINDA BİLGİLENDİRMEDİRLİSANSÜSTÜ PROGRAMLARIMIZDA KAYITLI ÖĞRENCİLERİMİZ İÇİN ÜCRETSİZ SERVİS GELİŞ - GİDİŞ GÜZERGAHLARI LİSTESİ HAKKINDA BİLGİLENDİRMEDİRTEZSİZ YÜKSEK LİSANS PROGRAMLARINDA KESİN KAYITLARDA ALES PUANI KALDIRILDI ÜDS / KPDS / YDS DİL PUANI KARŞILIKLARIÇAĞ ÜNİVERSİTESİ KAMPÜS İÇİNDE UYGULANACAK GÜVENLİK KONULARINA UYULMASI VE ARAÇ TANITIM PULU İSTEK FORMU HAKKINDAÖĞRENCİ DURUM ÖN YÜZÜ - KİMLİK KARTI FORMLARIOTOMASYON GİRİŞİ HAKKINDA ALES SINAV SONUÇ BELGELERİNİN KONTROLÜ HAKKINDA DİPLOMA EKİ (SUPPLEMENT) HAKKINDAEUROPASS BELGELERİ HAKKINDA

Sosyal Bilimler Enstitüsü > İngiliz Dili Eğitimi Y.Lisans Programı

İngiliz Dili Eğitimi Y.Lisans Programı

 

 

Amaç: 

İngiliz Dili Eğitimi Yüksek Lisans Programı’nın amacı İngiliz Dili Eğitimi alanında öğrencilerin ileri düzeyde kuramsal ve uygulamalı olarak uzmanlaşmalarını sağlamaktır.

 

 

 

Hedefler:

Programın hedefleri İngiliz Dili Eğitiminde temel kuramsal ve yöntemsel alanları tanıtmaktır. Program, öğrencilerin mesleki gelişimlerinde yabancı dil öğretimi ve öğrenimi konusundaki güncel alanlara odaklanır. Programı başarıyla bitiren öğrencilerin öğretim veya araştırma alanlarında çalışmaları ve kendi alanlarında daha ileri gidebilmeleri beklenir.

 

Program Tanımı

Kuruluş ve Onay

Çağ Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü 09.07.1997 tarih, 23050 sayılı; 46. madde gereğince kurulmuştur. Sosyal Bilimler Enstitüsü, YÖK'ün onayıyla öğretmenlerin kendi alanlarında uzmanlaşmak için eğitim görmeleri amacıyla kurulmuştur. İngiliz Dili Eğitim Programı Y.Ö.K' ün 05.05.2009 / 013406 - 2017 sayılı kararı ile Sosyal Bilimler Enstitüsü bünyesinde açılmasına karar verilmiştir.

Diploma ve Unvanlar

Programı başarıyla tamamlayan öğrenciler Yüksek Lisans Diploması almaya hak kazanırlar.

Program Düzeyi

İngiliz Dili Eğitimi Yüksek Lisans Eğitimi

Özel Kabul Koşulları

Diğer yurt içi ve uluslar arası programlarda yüksek lisans programına başlamış olan öğrenciler Çağ Üniversitesi ve YÖK'ün yönetmeliklerine uygun olarak başvurabilirler. Detaylı bilgi için Çağ Üniversitesi öğrenci Kabul koşullarına bakınız.

Yatay Geçiş Koşulları

 

Diğer üniversitelerden Çağ Üniversitesi'ne yüksek lisans için başvuran öğrenciler, geldikleri üniversitelerde aldıkları derslerden içerikleri aynı ve başarılı olmaları koşuluyla muaf tutulurlar.

Mezuniyet Koşulları

Bir öğrencinin Genel Not Ortalamasının 4.00 üzerinden en az 2.00 olması ve başarısız notu olmaması koşulu aranır.

Programın Genel Amacı

İngiliz Dili Eğitimi Yüksek Lisans Programı'nın amacı İngiliz Dili Eğitimi mesleğinde öğrencileri hem kuramsal hem de pratik bilgi ve becerilerle donatmak ve yeniliklere açık öğretmenler olmalarını sağlamaktır.

İş ve Lisans Üstü Programlara Devam Olanakları

 

Yüksek Lisans'ı tamamlayan öğrenciler devlet veya özel sektörlerde görev yapabilirler. Ayrıca devlet veya vakıf üniversitelerinde öğretmen veya araştırmacı olarak istihdam edilirler. Öğrenciler isterlerse doktora programlarına devam edebilirler.

Ölçme ve Değerlendirme Esasları

Genellikle, her ders için bir ara sınav, bir final sınavı ve dönem ödevi verilir. Detaylı bilgi için Sınav Yönetmeliği'ne bakınız.

Program Türü

Tam zamanlı

Program Dili

İngilizce

Program/Bölüm Başkanı

Yard. Doç. Dr. Erol KAHRAMAN
erolkahraman@cag.edu.tr

Tel: +90 324 6514800
Fax: +90 324 6514811

AKTS & Erasmus Koordinatörü

Yard. Doç. Dr. İlhan ÖZTÜRK 
ilhanozturk@cag.edu.tr 
Tel: +90 324 6514800
Fax: +90 324 6514811

 

 

 

 

Programı Tamamlayan Bir Öğrenci

 

PÇ 1. Eğitim Bilimlerinin değişik alanlarında araştırma yapar.

PÇ 2. Yabancı dilin öğretilmesinde kullanılan değişik yöntem ve teknikleri değerlendirir.

PÇ 3. Öğrenci başarısını değişik konu alanlarında değerlendirir.

PÇ 4. Yabancı dil öğretiminde kullanılan öğretim programlarını hazırlar ve uygun materyaller geliştirir.

PÇ 5. Anadil ve ikinci dile ilişkin kuramları karşılaştırır.

PÇ 6. Edebi ve edebi olmayan metinlerdeki dil kullanımını çözümler.

PÇ 7. Öğretmenlik sanatına ve iletişimde dilin gücünü ve önemini değerlendirir.

PÇ 8. Dil, kültür ve algı arasındaki karşılıklı ilişkileri değerlendirir.

PÇ 9. Eğitim uygulamalarında meslek etiğine önem verir.

PÇ 10. Yaptığı araştırmaları ulusal ve uluslar arası ortamlarda paylaşır.

 

 

BİRİNCİ YIL, BİRİNCİ YARIYIL

Dersin Kodu

Dersin Adı

Dersin Şekli

Kredi

AKTS

ELT-507

Seminer (Tezli)

Zorunlu

0-0-0

7

ELT-505

İngilizce Öğrenme Kuramları ve Öğretim Yöntemleri

Seçmeli

3-0-3

8

ELT-501

Araştırma Yöntemleri - I

Seçmeli

3-0-3

8

ELT-575

Materyal Değerlendirme ve Uyarlama

Seçmeli

3-0-3

7

Toplam Kredi

9

30

BİRİNCİ YIL, İKİNCİ YARIYIL

Dersin Kodu

Dersin Adı

Dersin Şekli

Kredi

AKTS

ELT-512

Araştırma Yöntemleri - II

Zorunlu

3-0-3

8

ELT-504

Dil Becerilerinin Öğretimi

Seçmeli

3-0-3

8

ELT-516

Akademik Yazma

Seçmeli

3-0-3

7

ELT-526

Karşılaştırmalı Dünya Kültürleri

Seçmeli

3-0-3

7

Toplam Kredi

12

30

İKİNCİ YIL, ÜÇÜNCÜ YARIYIL

Dersin Kodu

Dersin Adı

Dersin Şekli

Kredi

AKTS

ELT-597

Tez

Zorunlu

0-0-0

30

Toplam Kredi

0

30

İKİNCİ YIL, DÖRDÜNCÜ YARIYIL

Dersin Kodu

Dersin Adı

Dersin Şekli

Kredi

AKTS

ELT-598

Tez

Zorunlu

0-0-0

30

Toplam Kredi

0

30

BÖLÜM SEÇMELİ DERSLERİ

Dersin Kodu

Dersin Adı

Dersin Şekli

Kredi

AKTS

ELT-509

Sınıf Yönetimi

Seçmeli

3-0-3

7

ELT-508

Dil Bilimi

Seçmeli

3-0-3

7

ELT-516

Biçembilim ve Yazınsal Söylem Çözümlemesi

Seçmeli

3-0-3

7

ELT-518

Mitoloji

Seçmeli

3-0-3

7

ELT-519

Eğitimde Ölçme ve Değerlendirme

Seçmeli

3-0-3

7

ELT-520

Uygarlık Tarihi

Seçmeli

3-0-3

7

ELT-522

Çocuklara Yabancı Dil Öğretimi

Seçmeli

3-0-3

7

ELT-514

Çocuk Edebiyatı

Seçmeli

3-0-3

7

ELT-500

Alternatif Değerlendirme

Seçmeli

3-0-3

7

ELT-503

Mesleki Gelişim

Seçmeli

3-0-3

7

Toplam Kredi

30

70

 

BİRİNCİ YIL, BİRİNCİ YARIYIL

Dersin Kodu

Dersin Açıklama

ELT-507

      İngilizce öğretimi alanından seçilmiş konuların sunumu ve tartışılması. Bir öğretim elemanı gözetiminde yapılan seminer çalışmalarında, öğrencinin bağımsız bir araştırma yaparak bu konuda deneyim kazanması ve konuyu anlatarak topluluk önünde konuşabilme yeteneğinin geliştirilmesi amaçlanmaktadır. Çalışma konusunun saptanması, ikincil kaynakların araştırılması ve bunların çalışmada kullanılması, alan araştırması, elde edilen  bilgiler ışığında taslak çalışmanın hazırlanması, gerekli düzeltmelerin yapılarak raporun rapor yazma kurallarına uygun bir şekilde tamamlanması ve son olarak raporun dinleyicilere sunulması ve tartışılması bu dersin kapsamını oluşturmaktadır.  

ELT-505

      Dil öğrenme kuramlarının ve İngilizce öğretim kuramlarında yaklaşım, yöntem ve tekniklerinin incelenmesi, değerlendirilmesi ve bunların sınıf içi uygulamalarının tartışılması.

ELT-501

Bu derste öğrencilerin niteliksel araştırma surecine katkıda bulunacak fikir formüle etmekten veri analizi ve yorumlamasına kadar tüm temel bilgiler verilecektir. Derste öğrencilerin araştırma soruları üretmeleri, literatür taraması yapmaları, farklı örneklemleri ayırt etmeleri, değişik veri toplama yolları kullanmaları sağlanacaktır.

ELT-575

BİRİNCİ YIL, İKİNCİ YARIYIL

Dersin Kodu

Dersin Açıklama

ELT-512

Bu derste öğrencilere çeşitli niceliksel araştırma teknikleri gösterilecek ve çalışmaları için gerekli tekniği kullanarak araştırma yapmaları sağlanacaktır.

ELT-504

      Yabancı dilde dinleme, konuşma, okuma-anlama ve yazma becerilerinin öğretim yöntem,  teknik ve materyallerinin örnekleriyle anlatılması ve tartışılması.

ELT-516

Akademik yazma dersi, öğrencilerin çeşitli alanlarda yazma becerilerini geliştirir. Bu ders profesyonel araştırmanın yapısını ve içeriğini öğretir.  Bu dersin amacı, öğrencilerin profesyonel bir araştırma raporu ve kompozisyon yazabilmek için, eleştirel düşünce ve akademik yazma becerilerini geliştirmelerini sağlamaktır.. Bu ders, fen edebiyat alanında yazılan çağdaş ,açıklayıcı, tartışmacı ve analitik konuları içermektedir.

ELT-526

Öğrenciler dünya kültürlerinin gelenek, sanat ve beşeri bilimlerinin en önemli katkılarına bakışı geliştireceklerdir.  Bu ders, dünya kültürel geleneklerinin bilgi sürekliliğini sağlayarak, dünya sanat, edebiyat, müzik ve felsefe alanlarının tematik içeriğini inceler.

İKİNCİ YIL, ÜÇÜNCÜ YARIYIL

Dersin Kodu

Dersin Açıklama

ELT-597

Bu ders öğrencilerin tezlerini hazırlamalarına destek sağlamaktadır. İçeriğinde, araştırma yöntemlerinin öğretilmesi, tez yazım ilkelerinin anlatılması,  problem alanının belirlenmesi, araştırma tekniklerinin seçimi, belirgin bir probleme odaklanmış tez önerisinin hazırlanması, araştırma modelinin kurgulanması, araştırmanın yapılması, tez yazımı ve sunumu konuları anlatılmaktadır. 

İKİNCİ YIL, DÖRDÜNCÜ YARIYIL

Dersin Kodu

Dersin Açıklama

ELT-598

Bu ders öğrencilerin tezlerini hazırlamalarına destek sağlamaktadır. İçeriğinde, araştırma yöntemlerinin öğretilmesi, tez yazım ilkelerinin anlatılması,  problem alanının belirlenmesi, araştırma tekniklerinin seçimi, belirgin bir probleme odaklanmış tez önerisinin hazırlanması, araştırma modelinin kurgulanması, araştırmanın yapılması, tez yazımı ve sunumu konuları anlatılmaktadır. 

BÖLÜM SEÇMELİ DERSLERİ

Dersin Kodu

Dersin Açıklama

ELT-509

      Sınıfta öğretmenin ve öğrencilerin rolü gibi değişik sınıf yönetimi stratejilerinin öğretilmesi ve sınıf yönetimi modellerinin düzenlenmesi ve incelenmesi.

ELT-508

      İkinci dil ediniminin ikinci dil gelişimi ve öğrenimi açısından temel kuramların analizi.

ELT-516

      Dil kullanımı ve bağlam arasındaki iliksinin incelenmesi; sözlü ve yazılı, yazınsal ve yazınsal olmayan değişik metin türlerinin ve özelliklerinin tartışılması.

ELT-518

      Belli başlı Yunan Tanrı ve Tanrıçaları hakkındaki mit, efsane, masal ve hikâyelerinin incelenmesi; Mitin insan toplumu içindeki işlevi ve önemi; popüler kültür ve modern edebiyat içinde mitolojinin yeri.

ELT-519

      Dil öğretiminde ölçme ve değerlendirme teknikleri ve değişik istatistiksel yöntemlere uygun olan sınav çeşitleri hazırlamada izlenecek süreçlerdeki yanıt seçeneklerinin çözümlenmesi ve yorumlanması.

ELT-520

      Eski yaşamın bugünkü yaşamımızın şekli üzerindeki etkileri; Neolitik Çağ'dan Eski Yunan dönemine kadar olan insanlık tarihini değerlendirerek daha net bir dünya görüşü ve paradigmaları belirleyebilme becerisi kazandırma.

ELT-522

ELT-514

Çocuk edebiyatına iliksin çalışmaların yapılması; folklor, şiir, hikaye, kurgu ve düz yazı incelemeleri; edebiyata iliksin çocuk gelişiminin incelenmesi.

ELT-500

Süreç temelli görev ve ölçütler tasarlama; çeşitli değerlendirme türleri; proje ve dosya değerlendirme; sınıf içi değerlendirme görevleri ve notlama ölçütleri.   Bu dersin amacı katılımcıların süreç temelli görev ve değerlendirme ölçütleri hakkında bilgi sahibi olmalarını; ve değerlendirmeyi öğrenmeyi desteklemek amacıyla kullanmaları gerektiğini anlamalarını sağlamaktır.

ELT-503

Bu ders, öğrencilerin mesleki bilgi ve becerilerini pekiştirerek onların yeterliklerini geliştirmek; onların öğretmenlik mesleğine karşı ilgi, tutum ve motivasyonlarını artırmak için tasarlanmıştır. Bu dersin amacı öğrencilerin öğrenme-öğretme ve değerlendirme süreci ile ilgili çağdaş kuramları, modelleri, ilke, yöntem ve teknikleri, kuralları ve özellikleri analiz etmelerini sağlamak.

 

Program Çıktıları & Dersler İlişki Tablosu

 

Kod

Dersin Adı

PÇ1

PÇ 2

PÇ 3

PÇ 4

PÇ 5

PÇ 6

PÇ 7

PÇ 8

PÇ 9

PÇ 10

1. Yıl, Birinci Dönem

-

-

-

-

-

-

-

-

-

 

ELT 501

İngilizce Öğrenme Kuramları ve Öğretim Yöntemleri

-

X

-

-

X

-

X

-

X

 

ELT 503

Araştırma Yöntemleri - I

X

X

X

-

-

-

-

X

X

X

ELT 510

Seminer

X

-

-

-

-

-

-

-

X

X

1. Yıl, İkinci Dönem

-

-

-

-

-

-

-

-

-

 

ELT 502

Dil Becerilerinin Öğretimi

-

X

X

X

-

X

X

-

X

 

ELT 506

Araştırma Yöntemleri - II

X

X

X

-

-

-

-

1

X

X

Program Çıktılarıyla İlişkili Ders Sayısı / 8
(3 seçmeli ve Tez hariç)

3

4

3

1

1

1

2

1

5

 

Program Çıktılarıyla İlişkili Yüzdesi              

38%

50%

38%

13%

13%

13%

25%

13%

63%

38%

 

Seçmeli Dersler

 

Kod

Dersin Adı

PÇ 1

PÇ 2

PÇ 3

PÇ 4

PÇ 5

PÇ 6

PÇ 7

PÇ 8

PÇ 9

PÇ 10

ELT 504

Alternatif Değerlendirme

X

X

X

-

-

-

-

-

X

 

ELT 505

Materyal Değerlendirme ve Uyarlama

-

X

-

X

-

-

X

-

X

 

ELT 507

Sınıf Yönetimi

-

-

-

-

-

-

X

-

X

 

ELT 508

Dil Bilimi

X

-

-

-

X

-

X

X

-

 

ELT 509

Mesleki Gelişim

-

X

-

-

-

-

X

-

X

 

ELT 511

İnsan Hakları ve Demokrasi

-

-

-

-

-

-

-

X

X

 

ELT 513

Dönem Projesi   

X

-

-

-

-

-

-

-

X

 

ELT 514

Çocuk Edebiyatı

-

-

-

X

-

X

-

X

-

 

ELT 516

Biçembilim ve Yazınsal Söylem Çözümlemesi

-

-

-

-

-

X

X

X

-

 

ELT 518

Mitoloji

-

-

-

-

-

X

X

X

-

 

ELT 519

Eğitimde Ölçme ve Değerlendirme

-

-

-

X

X

-

X

-

X

x

ELT 520

Uygarlık Tarihi

-

-

-

-

-

-

X

X

-

 

ELT 522

Çocuklara Yabancı Dil Öğretimi

-

X

X

X

X

-

X

-

X

 

ELT 524

Karşılaştırmalı Dünya Kültürleri 

-

-

X

 X 

X

-

-

X

-

 

ELT 526

Akademik Yazma

-

-

X

-

X

x

 

 

Program Çıktıları & Dersler İlişki Tablosu

 

Kod

Dersin Adı

PÇ 1

PÇ 2

PÇ 3

PÇ 4

PÇ 5

PÇ 6

PÇ 7

PÇ 8

PÇ 9

PÇ 10

1. Yıl, Birinci Dönem

-

-

-

-

-

-

-

-

-

 

ELT 501

İngilizce Öğrenme Kuramları ve Öğretim Yöntemleri

-

5

-

-

3

-

5

-

4

 

ELT 503

Araştırma Yöntemleri - I

5

5

5

-

-

-

-

3

4

5

ELT 510

Seminer

5

-

-

-

-

-

-

-

5

5

                           1. Yıl, İkinci Dönem

-

-

-

-

-

-

-

-

-

 

ELT 502

Dil Becerilerinin Öğretimi

-

5

3

5

-

3

4

-

5

 

ELT 506

Araştırma Yöntemleri - II

5

5

5

-

-

-

-

-

5

5

Program Çıktılarının Ağırlığı

15

20

13

5

3

3

9

3

23

15

İlişki Düzeyi: 0: İlişki yok;  5: En yüksek İlişki Düzeyi

-

-

-

-

-

-

-

-

-

 

 

Seçmeli Dersler

Kod

Dersin Adı

PÇ 1

PÇ 2

PÇ 3

PÇ 4

PÇ 5

PÇ 6

PÇ 7

PÇ 8

PÇ 9

PÇ 10

ELT 504

Alternatif Değerlendirme

4

5

5

-

-

-

-

-

4

 

ELT 505

Materyal Değerlendirme ve Uyarlama 

-

5

-

5

-

-

4

-

4

 

ELT 507

Sınıf Yönetimi

-

-

-

-

-

-

5

-

4

 

ELT 508

Dil Bilimi

4

-

-

-

5

-

5

4

-

 

ELT 509

Mesleki Gelişim

-

3

-

-

-

-

5

-

5

 

ELT 511

İnsan Hakları ve Demokrasi

-

-

-

-

-

-

-

3

5

 

ELT 513

Dönem Projesi

5

-

-

-

-

-

-

-

5

 

ELT 514

Çocuk Edebiyatı

-

-

-

4

-

5

-

5

-

 

ELT 516

Biçembilim ve Yazınsal Söylem Çözümlemesi

-

-

-

-

-

5

4

4

-

 

ELT 518

Mitoloji

-

-

-

-

-

4

5

5

-

 

ELT 519

Eğitimde Ölçme ve Değerlendirme

-

-

-

4

5

-

4

-

4

3

ELT 520

Uygarlık Tarihi   

-

-

-

-

-

-

5

5

-

 

ELT 522

Çocuklara Yabancı Dil Öğretimi

-

4

3

4

2

-

5

-

5

 

ELT 524

Karşılaştırmalı Dünya Kültürleri 

-

-

4

4

4

-

-

4

-

 

ELT 526

Akademik Yazma

3

 - 

-

-

5

-

-

5

4

 

 


 İNGİLİZ DİLİ EĞİTİMİ TEZLİ YÜKSEK LİSANS PROGRAMI

TYYÇ & PÇ İLİŞKİLERİ

TYYÇ Öğretmen Yetiştirme ve Eğitim Bilimleri Temel Alanı Yeterlilikleri

 

İngiliz Dili Eğitimi Programı Çıktıları (PÇ)

PÇ TANIMLARI

 

1

2

3

4

5

6

7

8

9

10

 

 

BİLGİ

 

Kuramsal & Olgusal

1-Lisans yeterliliklerine dayalı olarak, bir eğitim bilimi alanında uzmanlık düzeyinde kuramsal ve uygulamalı bilgi birikimine

sahiptir, bu bilgileri geliştirir ve derinleştirir.

 

X

 

X

X

 

 

 

 

 

5. Anadil ve ikinci dile ilişkin kuramları karşılaştırır.

2-Alanı ile ilgili disiplinler arasındaki etkileşimi tartışır.

 

 

 

 

 

 

 

X

 

 

 

 

 

BECERİLER

 

 

 

Bilişsel ve Uygulamalı

1-Alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanır , bu bilgileri geliştirir ve derinleştirir.

X

 

X

X

 

 

 

 

 

 

2. Yabancı dilin öğretilmesinde kullanılan değişik yöntem ve teknikleri değerlendirir.

 

4. Yabancı dil öğretiminde kullanılan öğretim programlarını hazırlar ve uygun materyaller geliştirir.

2-Alanındaki bilgileri farklı disiplin alanlarından gelen bilgilerle işlevsel olarak bütünleştirip yeni bilgiler oluşturur.

 

 

 

X

 

X

 

X

 

 

3-Uzmanlık gerektiren sorunlara nicel ve nitel bilimsel araştırma yöntemlerini kullanarak çözüm önerileri getirir.

X

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

YETKİNLİKLER

Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği

1-Alanındaki bir sorunu, bağımsız olarak kurgular, çözüm yolları geliştirir, çözer, sonuçları değerlendirir ve gerektiğinde uygular.

X

 

 

 

X

 

 

 

 

 

 

1. Eğitim Bilimlerinin değişik alanlarında araştırma yapar.

 

 

 

3. Öğrenci başarısını değişik konu alanlarında değerlendirir.

 

 

 

6. Edebi ve edebi olmayan metinlerdeki dil kullanımını çözümler.

 

 

 

7. Öğretmenlik sanatına ve iletişimde dilin gücünü ve önemini değerlendirir.

 

 

8. Dil, kültür ve algı arasındaki karşılıklı ilişkileri değerlendirir.

 

 

 

9. Eğitim uygulamalarında meslek etiğine önem verir.

 

 

 

10. Yaptiği araştırmaları ulusal ve uluslar arası ortamlarda paylaşır.

2-Alanındaki uygulamalarda karşılaşacağını öngörmediği karmaşık durumlarda yeni stratejik yaklaşımlar geliştirir ve sorumluluk alarak çözüm üretir.

 

 

 

 

 

 

 

X

X

 

3-Alanı ile ilgili takım çalışmalarına etkin olarak katılır veya liderlik yapar.

 

 

 

 

 

 

X

 

 

 

 

Öğrenme Yetkinliği

1-Alanıyla ilgili bilgileri eleştirel bir gözle değerlendirir ve öğrenmeyi yönlendirir.

 

 

 

 

X

X

 

X

 

 

2-Alanındaki çalışmaları yaşam boyu öğrenme çerçevesinde yürütür.

 

 

 

 

X

X

 

X

 

 

 

 

 

 

 

 

İletişim ve Sosyal Yetkinlik

1-Alanındaki gelişmeleri ve kendi çalışmalarını, alanındaki ve dışındaki gruplara, yazılı, sözlü ve görsel olarak sistemli biçimde aktarır.

 

 

 

X

 

 

 

 

 

 

2-Mesleki ve profesyonel ortamlardaki sosyal ilişkileri ve bu ilişkileri yönlendiren normları eleştirel bir bakış açısıyla inceler, bunları geliştirmek ve gerektiğinde değiştirmek üzere harekete geçer, liderlik yapar.

 

 

 

 

 

 

X

 

X

X

3- Bir yabancı dili en az Avrupa dil Portföyü B2 Genel düzeyinde kullanarak sözlü ve yazılı iletişim kurar.

 

 

 

 

 

X

 

 

 

 

4-Alanı ile ilgili bilgileri ulusal/uluslararası düzeyde sözlü ve yazılı olarak paylaşır.

 

 

 

 

 

 

 

X

 

X

5-Alanın gerektirdiği bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanır.

X

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Alana Özgü Yetkinlik

1-Alanı ile ilgili konularda strateji, politika ve uygulama planlarını yorumlar, bu planları geliştirir ve elde edilen sonuçları kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirir.

X

X

X

 

 

 

 

 

 

 

2-Alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarını toplumsal, bilimsel ve etik değerleri temelinde denetler ve bu değerleri öğretir.

X

 

 

 

 

 

 

 

X

 

3-Alanında edindiği bilgi ve becerileri, disiplinler arası çalışmalarda uygular.

 

 

 

 

 

 

 

X

 

 

4-Güncel gelişmeleri ulusal değerler ve ülke gerçekleri doğrultusunda değerlendirir.

 

 

 

 

 

 

 

X

 

 

5-Alanı ile ilgili konularda strateji, politika ve uygulama planları geliştirir ve elde edilen sonuçları kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirir.

X

 

 

 

 

 

 

 

 

 

                             

 

 

 

 

 

 

Uzmanlık-Alan Dersleri

Dersin Kodu

Dersin Adı

Dersin Şekli

Kredi

AKTS

ELT-512

Araştırma Yöntemleri - II

Zorunlu

3-0-3

08

ELT-507

Seminer (Tezli)

Zorunlu

0-0-0

07

ELT-597

Tez

Zorunlu

0-0-0

30

ELT-598

Tez

Zorunlu

0-0-0

30

Toplam Kredi

3

75

Seçmeli Dersler

Dersin Kodu

Dersin Adı

Dersin Şekli

Kredi

AKTS

ELT-505

İngilizce Öğrenme Kuramları ve Öğretim Yöntemleri

Seçmeli

3-0-3

08

ELT-504

Dil Becerilerinin Öğretimi

Seçmeli

3-0-3

08

ELT-501

Araştırma Yöntemleri - I

Seçmeli

3-0-3

08

ELT-509

Sınıf Yönetimi

Seçmeli

3-0-3

07

ELT-508

Dil Bilimi

Seçmeli

3-0-3

07

ELT-516

Biçembilim ve Yazınsal Söylem Çözümlemesi

Seçmeli

3-0-3

07

ELT-518

Mitoloji

Seçmeli

3-0-3

07

ELT-519

Eğitimde Ölçme ve Değerlendirme

Seçmeli

3-0-3

07

ELT-520

Uygarlık Tarihi

Seçmeli

3-0-3

07

ELT-522

Çocuklara Yabancı Dil Öğretimi

Seçmeli

3-0-3

07

ELT-516

Akademik Yazma

Seçmeli

3-0-3

07

ELT-514

Çocuk Edebiyatı

Seçmeli

3-0-3

07

ELT-575

Materyal Değerlendirme ve Uyarlama

Seçmeli

3-0-3

07

ELT-500

Alternatif Değerlendirme

Seçmeli

3-0-3

07

ELT-526

Karşılaştırmalı Dünya Kültürleri

Seçmeli

3-0-3

07

ELT-503

Mesleki Gelişim

Seçmeli

3-0-3

07

Toplam Kredi

48

115